abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146751147
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op wat?
Op dat het in vrijwel alle islamitische landen puinzooi is.
pi_146751205
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

O. Op die manier kan ik duizenden voorbeelden geven van achterlijke argumentatie van autochtonen of Westerlingen. Wat is je punt? Immers je toont geen drol aan, behalve dan dat er achterlijke mensen zijn.
Ja, daar heb je gelijk in, de achterlijkheid is wrs gelijkmatig verdeeld...
I´m back.
pi_146751243
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in, de achterlijkheid is wrs gelijkmatig verdeeld...
Oh, dat weet ik niet. Maar feit is dat het wel erg ver gaat om dat soort dingen meteen maar door te trekken als een algemeen geldend feit ofzo. Dat is hetzelfde als op basis van Facebook-opmerkingen bij de foto van het Nederlands elftal 'de Nederlandse cultuur' typeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146751341
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat Nederlanders heel erg jaloers op wie dan ook hoeven te zijn wat dit onderwerp betreft
O ja? Turken hadden al een map van Amerika voordat Nederlanders van Amerika gehoord hadden

Piri Reis:
pi_146751436
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, dat weet ik niet. Maar feit is dat het wel erg ver gaat om dat soort dingen meteen maar door te trekken als een algemeen geldend feit ofzo. Dat is hetzelfde als op basis van Facebook-opmerkingen bij de foto van het Nederlands elftal 'de Nederlandse cultuur' typeren.
Nee, dat was niet 1 zwaluw nee. Nee, helaas wat je uit de mond van je collega's hoort, hoor je elders ook, en er blijken ook hele websites aan gewijd te zijn... :').
En jij zal die drogredenen ongetwijfeld ook gehoord hebben.
Maar hoe reageerde je daar dan op?
Bijv. dat wat de atoomfysica ontdekt heeft, al lang en breed in de Koran stond.
I´m back.
pi_146751560
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:24 schreef Atak het volgende:

[..]

O ja? Turken hadden al een map van Amerika voordat Nederlanders van Amerika gehoord hadden

Piri Reis:
[ afbeelding ]
quote:

[..]

Piri Reis:
[ afbeelding ]
Aankomen met de Piri Reis kaart :')
Hier een leuk stukje over die kaart waarvan ome Erdogan vast vindt dat een misselijke leugen is:
http://www.uwgb.edu/dutchs/pseudosc/piriries.htm
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146751563
O, ja, mutant en dat dit horen als slot: zie je dat blaadje daar, Allah weten dat blaadje precies daar gevallen van boom, Allah elk blaadje weten.

Tot zover de Islamitische epistemologie.
I´m back.
  maandag 17 november 2014 @ 19:32:24 #258
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_146751597
quote:

[..]

Piri Reis:
[ afbeelding ]
Rond 1520? Gezien het feit dat het continent in 1507 door twee Duitse cartografen naar Amerigo Vespucci is vernoemd, waag ik dat te betwijfelen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_146751628
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 19:32 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Rond 1520? Gezien het feit dat het continent in 1507 door twee Duitse cartografen naar Amerigo Vespucci is vernoemd, waag ik dat te betwijfelen.
De Piri Reis kaart is van 1513. Amerika staat er idd op, maar niet heel erg nauwkeurig.
pi_146751747
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De Piri Reis kaart is van 1513. Amerika staat er idd op, maar niet heel erg nauwkeurig.
Gebruikelijk voor die tijd. Het maken van kaarten was in die tijd nog voor een groot deel giswerk en vaak ook wensdenken. Niet zelden dienden kaarten om mensen ervan te overtuigen een nog een ononderzocht gebied te bezoeken en zo rijk te worden (denk bijvoorbeeld aan kaarten waarop een zeeweg is afgebeeld van de Atlantische oceaan naar de Stille oceaan dwars door Noord Amerika heen). Dat kaarten daardoor telkens weer een beetje nauwkeuriger werden was ook een voordeel.
  maandag 17 november 2014 @ 19:37:07 #261
235357 TitusPullo
pi_146751762
quote:

[..]

O, ik wist niet dat het zo nauwkeurig bekend was.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_146751853
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2014 19:37 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

O, ik wist niet dat het zo nauwkeurig bekend was.
Dat was het nog niet, vandaar dat de kaart niet zo nauwkeurig was.
Daarnaast wat xpompompomx zegt in de post boven je.
pi_146751854
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat was niet 1 zwaluw nee. Nee, helaas wat je uit de mond van je collega's hoort, hoor je elders ook, en er blijken ook hele websites aan gewijd te zijn... :').
En jij zal die drogredenen ongetwijfeld ook gehoord hebben.
Maar hoe reageerde je daar dan op?
Bijv. dat wat de atoomfysica ontdekt heeft, al lang en breed in de Koran stond.
Er zijn ook complete website aan de superioriteit van het Westerse ras gewijd. Ik snap je punt dus niet - je wilt de gedraging van individuen extrapoleren naar een complete cultuur, bevolkingsgroep of religie. Dat is in mijn ogen uiterst onzinnig. Er staan in de Koran inderdaad bepaalde omschrijvingen van bepaalde zaken die later nog eens wetenschappelijk in meer of mindere mate gestaafd zijn. Verder is de Koran helemaal niet zo opgezet als je meent dat deze is opgezet (als een soort van wetenschappelijke leidraad). Het is niet voor niets dat in de Koran zelf wordt aangespoord om zoveel mogelijk als mens (wetenschappelijke) kennis te vergaren en zelf te onderzoeken. Ik ga hier verder geen theologische discussie met je houden, daar het niet de plek daarvoor is. Het ging mij om je - in mijn ogen uiterst kinderlijke opmerking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146751906
quote:

[..]

Piri Reis:
[ afbeelding ]
_O- _O-
pi_146751964
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn ook complete website aan de superioriteit van het Westerse ras gewijd. Ik snap je punt dus niet - je wilt de gedraging van individuen extrapoleren naar een complete cultuur, bevolkingsgroep of religie. Dat is in mijn ogen uiterst onzinnig. Er staan in de Koran inderdaad bepaalde omschrijvingen van bepaalde zaken die later nog eens wetenschappelijk in meer of mindere mate gestaafd zijn. Verder is de Koran helemaal niet zo opgezet als je meent dat deze is opgezet (als een soort van wetenschappelijke leidraad). Het is niet voor niets dat de in de Koran zelf wordt aangespoord om zoveel mogelijk als mens (wetenschappelijke) kennis te vergaren en zelf te onderzoeken. Ik ga hier verder geen theologische discussie met je houden, daar het niet de plek daarvoor is. Het ging mij om je - in mijn ogen uiterst kinderlijke opmerking.
Dus je onderschrijft dan die -- kinderlijke -- Islamitische epistemologie???
I´m back.
pi_146751975
quote:

[..]

Juist wel, voor die tijd. Die landkaart was ver voor zijn tijd.
pi_146752000
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je onderschrijft dan die -- kinderlijke -- Islamitische epistemologie???
Wat begrijp je niet aan: ik ga hier geen theologische discussie voeren? We hebben het hier over jouw kinderlijke extrapolatie, niet over mijn religieuze beleving.
Allah Al Watan Al Malik
pi_146752092
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Nee, niet echt, maar dat is nogal offtopic.
pi_146752111
quote:

[..]

Nou moet je niet overdrijven. Hier bijvoorbeeld nog een kaart van een paar jaar eerder:
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 19:47:45 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146752229
quote:

[..]

Piri Reis:
[ afbeelding ]
nou en?

wanneer bereikten ze Australie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 november 2014 @ 19:48:02 #271
235357 TitusPullo
pi_146752243
quote:

[..]

Hij is accuraat voor zover hij Columbus volgt.
pi_146752248
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nou moet je niet overdrijven. Hier bijvoorbeeld nog een kaart van een paar jaar eerder:
[ afbeelding ]
Foto doet het niet
pi_146752267
Marokkanen waren overigens de eerste met diplomatieke banden met Amerika. Dus die winnen het van de Turken. Behehe!
Allah Al Watan Al Malik
pi_146752278
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Foto doet het niet
Hier te vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cantino_planisphere :)
pi_146752317
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan: ik ga hier geen theologische discussie voeren? We hebben het hier over jouw kinderlijke extrapolatie, niet over mijn religieuze beleving.
Het is Chuck Norris material, vrind, op zich wel een soort van humor. En ik moet zeggen dat ik ook wel altijd moet lachen om Erdogan. En die Turken en ook Marokkanen tja wat zal ik zeggen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')