De kern van een geloof is natuurlijk dat je eigen geloof De waarheid is en dat andere geloven per definitie vals zijn en de aanhangers van die "valse" gelovigen heidenen zijn en zullen worden gestraft. Daarmee sluit je andere denkwijzen dus uit en denk je dat jouw eigen waarheid superieur is. Dat resulteert al per definitie in intolerantie jegens andersdenkenden.quote:Op zondag 16 november 2014 16:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is in zekere mate wel sprake van een overlapping, met name omdat beide, de zogenaamde vernedering en zogenaamde superioriteitsgevoel beiden samen komen en je in je identeiteitsbeleving tasten. De propagandisten van ISIS en matties die zijn zelf ook wel op de hoogte van het werkelijke beeld van wat zij schetsen, daar waar de vroege video's een soort van Nirvana posten, weten ze dondersgoed dat ze alle puinhoop rondom en door hen toedracht positief moesten spinnen om de massa's moslims aan te spreken.
Ik heb een vraag aan jou. Wat is de gematigde islam? Hoe moet dat uitzien? Het lijkt er alleen maar op dat 'westerse', vrijere, en liberalere landen zoals Turkije juist minder islamitisch zijn. Hoe kan vrijheid gecombineerd worden met de islam? Vooral als je denkt aan vrouwen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je er daadwerkelijk als een slachtoffer uit zien om in zo een rol te kruipen?
Heel het idee van slachtoffer spelen is juist dat je het niet bent.
Islamisten en jihadisten zijn van alle tijden (ook voor de opkomst van het machtige Amerika en Engeland) dus het Westen is niet de allesbepalende factor in het ontstaan van islamisme en jihadisme.quote:Op zondag 16 november 2014 16:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de meeste Islamisten en Jihadisten voelen zich juist de ultieme slachtoffers en kruipen ook in die hoedanigheid in zo een rol. Men is juist van mening dat ze vernederd zijn door 'Het Westen' (vul maar in) en daarom weer hun waardigheid moeten terugkrijgen.
Het denken gaat toch wel een paar stappen verder dan simpelweg 'eigen geloof', het is een geindoctrineerde samenraapsel van eigen opvattingen, waar zelfs mensen van je 'eigen geloof' onder lijden door 'jou'.quote:Op zondag 16 november 2014 16:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De kern van een geloof is natuurlijk dat je eigen geloof De waarheid is en dat andere geloven per definitie vals zijn en de aanhangers van die "valse" gelovigen heidenen zijn en zullen worden gestraft. Daarmee sluit je andere denkwijzen dus uit en denk je dat jouw eigen waarheid superieur is. Dat resulteert al per definitie in intolerantie jegens andersdenkenden.
Een open, tolerante denkwijze behandelt ieder individu gelijk en wenst niet te discrimineren.
Dat wil niet zeggen dat de laffe Amerikasnse soldaten o.a. die onschuldige burgers bestoken vanuit een veilige afstand kilometers in de lucht iets beter zijn of rechtvaardiger dan de IS kerels. Allemaal debielen zijn het en van God los. Maar goed dit is geen weerlegging van je post en dat snapt je wss al.quote:Op zondag 16 november 2014 16:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja. Het was ook geen weerlegging van jouw post. Het was om aan tegen van die kerels volkomen van de wereld zijn. Slachtoffer spelen terwijl je weerloze mensen onthoofdt, dat is volkomen debiel.
Ze (''de moslims'') zijn niets dan de verliezende partij in de wedstrijd om macht. Dat maakt ze niet zielig, maar simpelweg de machteloze; de zwakke.quote:Op zondag 16 november 2014 16:39 schreef Zienswijze het volgende:
Islamisten en jihadisten zijn van alle tijden (ook voor de opkomst van het machtige Amerika en Engeland) dus het Westen is niet de allesbepalende factor in het ontstaan van islamisme en jihadisme.
Iets met Armenië toch?quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:53 schreef Twiitch het volgende:
Turken en geschiedsvervalsing, waar hebben we dat eerder gezien?
In de recente voorvallen pakweg de afgelopen 30-50 jaar is het vooral Het Westen wat als reden wordt gegeven en gebruikt, ergens terecht, elders de zoveelste 'Grote Satan', maar het Westen kan je zoals mijn eerdere bericht ook weer invullen met iets anders. De Jihad en Islamisme is historisch gezien altijd gevoerd tegen de 'Kafir', nu is er sprake van een puriteinse Jihad waarbij de Islamitische wereld moet gezuiverd worden, als je naar ISIS kijkt althans.quote:Op zondag 16 november 2014 16:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islamisten en jihadisten zijn van alle tijden (ook voor de opkomst van het machtige Amerika en Engeland) dus het Westen is niet de allesbepalende factor in het ontstaan van islamisme en jihadisme.
Ik vind het nogal voorbarig om over "de" moslims te praten en over "het" westen te praten. Binnen "de" islamitische wereld zijn er machtigere en succesvollere naties dan naties binnen "het" westen en andersom.quote:Op zondag 16 november 2014 16:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze (''de moslims'') zijn niets dan de verliezende partij in de wedstrijd om macht. Dat maakt ze niet zielig, maar simpelweg de machteloze; de zwakke.
Dat is dus de kern wat ik ook al stelde: islamisten voeren al eeuwenlang strijd tegen "de kafir". En dat zal niet rusten, ongeacht of we in het jaar 1214, 2014, 2114 of 2214 leven.quote:Op zondag 16 november 2014 16:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de recente voorvallen pakweg de afgelopen 30-50 jaar is het vooral Het Westen wat als reden wordt gegeven en gebruikt, ergens terecht, elders de zoveelste 'Grote Satan', maar het Westen kan je zoals mijn eerdere bericht ook weer invullen met iets anders. De Jihad en Islamisme is historisch gezien altijd gevoerd tegen de 'Kafir', nu is er sprake van een puriteinse Jihad waarbij de Islamitische wereld moet gezuiverd worden, als je naar ISIS kijkt althans.
Ik wacht nog steeds op antwoord:quote:Op zondag 16 november 2014 16:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de recente voorvallen pakweg de afgelopen 30-50 jaar is het vooral Het Westen wat als reden wordt gegeven en gebruikt, ergens terecht, elders de zoveelste 'Grote Satan', maar het Westen kan je zoals mijn eerdere bericht ook weer invullen met iets anders. De Jihad en Islamisme is historisch gezien altijd gevoerd tegen de 'Kafir', nu is er sprake van een puriteinse Jihad waarbij de Islamitische wereld moet gezuiverd worden, als je naar ISIS kijkt althans.
quote:Op zondag 16 november 2014 16:38 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik heb een vraag aan jou. Wat is de gematigde islam? Hoe moet dat uitzien? Het lijkt er alleen maar op dat 'westerse', vrijere, en liberalere landen zoals Turkije juist minder islamitisch zijn. Hoe kan vrijheid gecombineerd worden met de islam? Vooral als je denkt aan vrouwen.
Dat is meteen ook het grootste probleem in de discussies die gaan over 'de' Islam als je het mij vraagt, zelden wordt het gedefinieerd tot iets concreets maar worden gebeurtenissen van Marokko tot aan Indonesie op een hoop gegooid en als 'de' Islam gepresenteerd.quote:Op zondag 16 november 2014 16:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het nogal voorbarig om over "de" moslims te praten en over "het" westen te praten. Binnen "de" islamitische wereld zijn er machtigere en succesvollere naties dan naties binnen "het" westen en andersom.
Mensen die tig verschillende naties over 1 kam scheren, denken vaak in zwart-wit. Jihadisten zijn daar een voorbeeld van. Zij vinden dat "de" moslims aangevallen worden. Wat natuurlijk niet zo is, want er zijn groepen moslims die slachtoffer zijn alswel groepen moslims die dader zijn en gruwelijke moorden/vervolgingen verrichten.
Daarom plaatste ik het tussen haakjes, een generalisering van het gevoel van broederschap dat door de eeuwen (en plaatsen) heen bestaan heeft tussen (bepaalde groepen) moslims, welke bepaalde overeenkomstige idealen nastreefde.quote:Op zondag 16 november 2014 16:46 schreef Zienswijze het volgende:
Ik vind het nogal voorbarig om over "de" moslims te praten en over "het" westen te praten. Binnen "de" islamitische wereld zijn er machtigere en succesvollere naties dan naties binnen "het" westen en andersom.
Mensen die tig verschillende naties over 1 kam scheren, denken vaak in zwart-wit. Jihadisten zijn daar een voorbeeld van. Zij vinden dat "de" moslims aangevallen worden. Wat natuurlijk niet zo is, want er zijn groepen moslims die slachtoffer zijn alswel groepen moslims die dader zijn en gruwelijke moorden/vervolgingen verrichten.
Klopt, de diversiteit tussen Marokko, Somalië en Indonesië is enorm. Daarom is het ook treurig om te zien dat sommige mensen deze hele regio van duizenden kilometers over één kam scheren. Evenals mensen die duizenden kilometers tussen Amerika, Duitsland en Australie onder de noemer "het westen" over één kam scheren. De diversiteit tussen verschillende naties is enorm.quote:Op zondag 16 november 2014 16:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is meteen ook het grootste probleem in de discussies die gaan over 'de' Islam als je het mij vraagt, zelden wordt het gedefinieerd tot iets concreets maar worden gebeurtenissen van Marokko tot aan Indonesie op een hoop gegooid en als 'de' Islam gepresenteerd.
Als je het (huidige) Westen zou willen definiëren zou ik 'christelijk' niet als de een van de meest noodzakelijke gelijkenissen gebruiken.quote:Op zondag 16 november 2014 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
Sowieso klopt de vergelijking "het" westen en "de" islamitische wereld niet. Omdat je één geloofsgroep met een non-geloofsgroep met elkaar vergelijkt. Dan zou je dus eigenlijk "de christenen" (incl. zuidelijk-Afrika dus) en "de moslims" met elkaar moeten vergelijken, als dat überhaupt mogelijk is.
Klopt, alleen is het wel bewezen heel effectief voor beiden groepen die in een conflict zitten, de minaretten verbod in Zwitserland( Zweden?), Hoofddoekenverbod in Frankrijk, Cartoons in Denemarken, 'Kruistocht' van de VS en voile je hebt je munitie tegen Het Westen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, de diversiteit tussen Marokko, Somalië en Indonesië is enorm. Daarom is het ook treurig om te zien dat sommige mensen deze hele regio van duizenden kilometers over één kam scheren. Evenals mensen die duizenden kilometers tussen Amerika, Duitsland en Australie onder de noemer "het westen" over één kam scheren. De diversiteit tussen verschillende naties is enorm.
Sowieso klopt de vergelijking "het" westen en "de" islamitische wereld niet. Omdat je één geloofsgroep met een non-geloofsgroep met elkaar vergelijkt. Dan zou je dus eigenlijk "de christenen" (incl. zuidelijk-Afrika dus) en "de moslims" met elkaar moeten vergelijken, als dat überhaupt mogelijk is.
Voel je je te superieur om antwoord te geven oo mijn vraag? Ik wilde iig die achterlijke religie nog een kans geven maar blijkbaar kan dat niet.quote:Op zondag 16 november 2014 16:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, alleen is het wel bewezen heel effectief voor beiden groepen die in een conflict zitten, de minaretten verbod in Zwitserland( Zweden?), Hoofddoekenverbod in Frankrijk, Cartoons in Denemarken, 'Kruistocht' van de VS en voile je hebt je munitie tegen Het Westen.
Damascus, Syrie?quote:Op zondag 16 november 2014 17:02 schreef LelijKnap het volgende:
The oldest civilizations originated in Asia.
Welke is dat eigenlijk?
Maar waarom gebruik jij dat als voorbeeld? Dat zal toch eerder aan de reactie op de prenten liggen, immers worden toch overal spotprenten over gemaakt?quote:
Die nuance zal je bij Islamisten niet krijgen. Omdat het vergelijkbare reacties teweegbracht.quote:Op zondag 16 november 2014 17:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar waarom gebruik jij dat als voorbeeld? Dat zal toch eerder aan de reactie op de prenten liggen, immers worden toch overal spotprenten over gemaakt?
Ik gok Babylon, Mesopotamië, en de Indus (huidige India).quote:Op zondag 16 november 2014 17:02 schreef LelijKnap het volgende:
The oldest civilizations originated in Asia.
Welke is dat eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |