Meeste spaargeld zal gaan zitten in het opvangen van dubbele lasten helaas.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:33 schreef hoas het volgende:
Meerwerk is harstikke duur, en dan ook nog financieren, beter is het zelf doen van spaargeld
Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:33 schreef hoas het volgende:
Meerwerk is harstikke duur, en dan ook nog financieren, beter is het zelf doen van spaargeld
Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.
Verder: hebben jullie nou wel of geen openslaande deuren naar de tuin?
Ja. Ik heb het zelf gehad met buitenschilderwerk. Steegdeur was rot en een stuk dak van het tuinhuisje. 'Zullen we dit even meenemen voor u?'. Totaal 1200 euro kwijt, als ik het een timmerman had gevraagd was ik 1/3e kwijt geweest. Dure les!quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:23 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.
Bij mijn moeder durfde ze 1800 euro voor een deur op een andere plaats te zetten te vragen en aanrechtblad verlengen 600 euro per meter
Openslaande deur naar de tuin idd.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.
Verder: hebben jullie nou wel of geen openslaande deuren naar de tuin?
Keuken zit er sowieso niet standaard in .quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:23 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.
Bij mijn moeder durfde ze 1800 euro voor een deur op een andere plaats te zetten te vragen en aanrechtblad verlengen 600 euro per meter
Daar zou ik er nou twee van maken. Lekker de boel opengooien in de zomer.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Openslaande deur naar de tuin idd.
Ja daar zijn we idd over aan het nadenken. maar is even afhankelijk van wat het gaat kostenquote:Op zaterdag 15 november 2014 12:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar zou ik er nou twee van maken. Lekker de boel opengooien in de zomer.
Ook zo'n afgrijselijk kleine badkamer ja?quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:41 schreef Miezziej het volgende:
Misschien zijn er nog wat kosten voor eventuele extra groepen voor in de keuken, of het verleggen van de standaard leidingen oid?
Schutting kan je misschien samen met de buren doen? (Hopelijk hebben jullie dezelfde smaak).
De plattegrond lijkt trouwens best wel op de nieuwbouwwoning waar ik op gereageerd hebDus zal je topic zeker volgen haha
Kan de maten niet zo goed lezen, maar de "mijne" is 2,2 bij 1,75.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ook zo'n afgrijselijk kleine badkamer ja?Dat vind ik echt het enige minpunt aan heel dat huis. Maar echt verder ben ik verliefd op die wijk.. Als het allemaal goed blijft gaan woon ik straks gewoon 100 meter van het bos af
![]()
Vriend van ons is elektromonteur. En we laten dus allemaal wel loze leidingen leggen maar die extra groepen bouwt hij in voor onsDat scheelt nogal uh.. wat.
Deze is 1,40 bij 2,90. Maargoed al een hele verbetering vergeleken bij de 2 bij 1 die we nu hebben idd haha. Hier past tenminste een wc in. Jeejquote:Op zaterdag 15 november 2014 12:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Kan de maten niet zo goed lezen, maar de "mijne" is 2,2 bij 1,75.
Mijn huidige "badkamer" is ongeveer de helft daarvan denk ik
Okee, altijd fijn als je het zelf goedkoper kan! Ze vragen voor meerwerk echt veul
Meerwerk moet via de aannemer idd. Keuken mag via een bedrijf wat de aannemer in de arm heeft genomen maar mag ook via een ander. "voordeel" aan het via het bedrijf doen is dat het erin zit op het moment dat het opgeleverd gaat worden. Maar wij laten de keuken later plaatsen vanwege de vloer en omdat je weleens hoort dat hij als werkbank gebruikt wordt. Extra groepen maken wordt in dit geval ook later gedaan.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:19 schreef hans1985 het volgende:
Mag je dat meerwerk door derden laten uitvoeren of moet je dat van de aannemer/project ontwikkelaar af nemen?
Vrienden van mij hebben ook een huis gekocht via een projectontwikkelaar. Alle extra opties/meerwerk moet via de projectontwikkelaar lopen. Ik heb een paar prijzen gehoord en gezien en dat gaat zo 3x over de kop tov als je zelf aannemers voor meerwerk zoekt.
Heb je prijzen en specs van het meerwerk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Meerwerk moet via de aannemer idd. Keuken mag via een bedrijf wat de aannemer in de arm heeft genomen maar mag ook via een ander. "voordeel" aan het via het bedrijf doen is dat het erin zit op het moment dat het opgeleverd gaat worden. Maar wij laten de keuken later plaatsen vanwege de vloer en omdat je weleens hoort dat hij als werkbank gebruikt wordt. Extra groepen maken wordt in dit geval ook later gedaan.
Ja maar niet van alles ben niet thuis. Maar al zou het het ergste zijn is er nog weinig wat wij er aan kunnen doenquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:28 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Heb je prijzen en specs van het meerwerk.
Ik vrees het ergste.
uitbouw is moeilijk in te schatten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar niet van alles ben niet thuis. Maar al zou het het ergste zijn is er nog weinig wat wij er aan kunnen doen![]()
Uitbouw 9950
Dakraam 880
Loze leiding ps 165
Buitenkraan 295
Ja heerlijk de frees in mijn glad gestuckte muren zettenquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
uitbouw is moeilijk in te schatten.
Dakraam, welk merk en afmeting?
Loze leiding. half uur muurfrees, plaatsen, materiaal. 75 euro max.
buitenkraan8 tientjes kraan, 2 tientjes buis, 1 uur installatie. 150 max.
Ik zou dus echt nooit via zo'n projectontwikkelaar een huis kopen, zijn gewoon oplichterspraktijken.
Die extra's moet je natuurlijk in de ruwbouwfase doen. Maar dat is een beetje de truc van die projectontwikkelaars. Ze leveren huizen wat eigenlijk te klein is en met lelijke tegels of weinig aansluitingen. Bijna iedereen die een hous dan koopt wil wel een beetje "luxe" en dan komen ze met bedragen die 3x de prijs zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja heerlijk de frees in mijn glad gestuckte muren zetten![]()
Uitbouw is echt niet duur als ik eens vergelijk met vrienden.
Dakraam is velux
En voor die buis van de buitenkraan ga je dan ook weer de vloer openbreken enzo? We hebben alles tegen elkaar afgewogen. Dus het is niet alsof we zomaar iets doen ofzo.
1 bij 1 geloof ik. Iig zoiets. Maar lelijke huizen ben ik het niet zo mee eens maar ieder zijn smaak. Maar anyhow ja ik weet dat je opgelicht wordt waar je bij staat. Maar het is nou eenmaal niet anders. Wij zijn erg blij met dit huis. And so be it. Laten we het daar maar op houden oké?quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:45 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Die extra's moet je natuurlijk in de ruwbouwfase doen. Maar dat is een beetje de truc van die projectontwikkelaars. Ze leveren huizen wat eigenlijk te klein is en met lelijke tegels of weinig aansluitingen. Bijna iedereen die een hous dan koopt wil wel een beetje "luxe" en dan komen ze met bedragen die 3x de prijs zijn.
Maar welke afmeting dakraam is het? is het met geisoleerd goodstuk, vol kunstof?
Om je een idee te geven van prijzen van bijvoorbeeld velux. heb hier een offerte liggen:
-velux dakraam ggu 94x160 cm 523 ex btw.
Dat is zo'n beetje de duurste die je van velux kun krijgen in die klasse. Plaatsen van een dakraam is vaak een goed uur.
En in een ander topic waren een aantal mensen het nog zo roerend met me eens dat er tegenwoordig geen geld en tijd meer is voor een stukje net werk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
uitbouw is moeilijk in te schatten.
Dakraam, welk merk en afmeting?
Loze leiding. half uur muurfrees, plaatsen, materiaal. 75 euro max.
buitenkraan8 tientjes kraan, 2 tientjes buis, 1 uur installatie. 150 max.
Ik zou dus echt nooit via zo'n projectontwikkelaar een huis kopen, zijn gewoon oplichterspraktijken.
Dan nog is zo'n loze leiding in een uurtje gepiept. Als je er langer over doet word het tijd dat je wat sneller gaat werkenquote:Op zaterdag 15 november 2014 15:23 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ben ik de enige die de meerwerkprijzen reeel vind?
Loze leiding is niet alleen je muurfrees aanslingeren, moet ook door de vloeren, afbeugelen in de kast, aanpassen en weergeven op tekeningen, trekdraad erin jassen. En manuren zijn nu eenmaal gortig duur.
Vonkenboer? jou mening?
Buitenkraan (vorstvrij) een beetje fatsoenlijke kost ook 70,-, leidingwerk aanpassen, gat boren, etc. Niet heel bizar qua prijs. Heb ze al veel gekker gezien.
Ook het dakraam vind ik niet TE. Beetje velux kost al 400 a 500 incl gootstukken en dan moet hij er nog in (paar uurtjes werk qua meten / monteren / stukje garantie op lekken incalculeren).
Uitbouw kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Ik betaal voor die uitbouw nu idd liever wat extra's dat het goed gebeurd. Je straks geen verspringing krijgt enzovoorts.quote:Op zaterdag 15 november 2014 15:27 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
En in een ander topic waren een aantal mensen het nog zo roerend met me eens dat er tegenwoordig geen geld en tijd meer is voor een stukje net werk.
Hier zien we zo mooi waarom, het mag geen drol kosten, elke minuut wordt eraf gerekend, als het tegenzit moet dat maar op kosten van de aannemer. Maar als het er dan maar snel snel ingerost wordt is het ook niet goed.
Half uurtje muurfrezen en klaar? Als jij 30min per leiding helemaal klaar en afgewerkt bent had ik je graag ingehuurt. Maar dan wel in je eigen tijd terugkomen als er iets niet 100% goed is
Ligt uiteraard aan de muur. Meeste binnenmuren zijn ytong. en dan ben je echt in 5 minuten klaar met de frees. doos en leiding erin kloppen met een paar keggen. Want neem aan dat men niet extra een mannetje laat komen voor die loze leiding maar dit gewoon mee gepakt word als de "normale" leidingen worden gedaan.quote:Op zaterdag 15 november 2014 15:27 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
En in een ander topic waren een aantal mensen het nog zo roerend met me eens dat er tegenwoordig geen geld en tijd meer is voor een stukje net werk.
Hier zien we zo mooi waarom, het mag geen drol kosten, elke minuut wordt eraf gerekend, als het tegenzit moet dat maar op kosten van de aannemer. Maar als het er dan maar snel snel ingerost wordt is het ook niet goed.
Half uurtje muurfrezen en klaar? Als jij 30min per leiding helemaal klaar en afgewerkt bent had ik je graag ingehuurt. Maar dan wel in je eigen tijd terugkomen als er iets niet 100% goed is
Dankjewel! En ook voor je verhaal. Onze hypotheek adviseur had dat inderdaad ook al verteld. Onderhandelen zal bij ons bij de badkamer wel komen idd. En de keuken dat dat bij een andere aannemer mag wisten we ook. We gaan kijken waar we iets moois voor een redelijke prijs kunnen krijgen. Hebben 8000 inbegroot voor een keuken maar dat hoe en we er natuurlijk niet aan uit te gevenquote:Op zaterdag 15 november 2014 18:57 schreef Barrah het volgende:
Gefeliciteerd met deze stap!
Bij nieuwbouw heb je over het algemeen te maken met een bouwdepot. De hypotheeksom wordt in depot gehouden en daaruit betaal je tijdens de bouw de termijnen van de bouwer. Hoeveel procent je op welk punt in de bouw betaalt is vastgelegd in richtlijnen. Doordat je in dit depot ook rente ontvangt betaal je tijdelijk minder rente over je hypotheek.
Wij konden gewoon werkzaamheden meefinancieren die door anderen werden uitgevoerd. Zoals levering en montage van een keuken of wandafwerking. Hiervoor moet je wel bij het afsluiten een begroting inleveren.
Let even op wat je waar laat doen. Over meerwerk valt, vooral voor het tekenen van de koopaannemingsovereenkomst, maar in mindere mate ook tijdens de bouw, absoluut te onderhandelen. Daarbij is het soms beter iets meer te betalen dan dat je voor garantie met verschillende partijen te maken hebt. Lekkage in je badkamer is al heel erg, maar als bouwer en leverancier naar elkaar gaan wijzen wordt het een nachtmerrie.
Of je iets zelf kan betalen of het mee financiert is een persoonlijke keuze. Je krijgt niet gauw weer de kans om zo voordelig (want hypotheekrenteaftrek) te lenen. En er komen nog genoeg kosten waar je nu nog niet mee bezig bent, zoals de tuinaanleg.
Eehj dankjewelquote:Op zaterdag 15 november 2014 20:54 schreef TR08 het volgende:
Niet om je de put in te praten, maar:
Ik zou contractueel ook vast leggen wat er allemaal jouw eigendom wordt bij het doen van elke betalings termijn.
Ofwel: Termijn 1: De grond
Termijn 2: De stenen
Termijn 3: etc.
Alles uiteraard in lijn met datgene wat gefactureerd wordt. Als je niet uit kijkt eindig je met een contract waarin een curator van de failliete bouwer jou een tweede keer kan laten betalen voor van alles en nog wat.
En de rechtspersoon die bouwt is geheid een BV zonder bezittingen, waardoor de moeder en de directeur buiten schot blijven als er shit is.
Daarbij ook voorwaarden opnemen over de snelheid waarmee ze gaan bouwen vanaf dag 1. Dag 1 is de dag waarop je het contract tekent. Ook rekening houden met dat als jij langer dubbele lasten krijgt omdat zij vertragen dit in mindering gebracht wordt op de koopsom. Niet perse vanaf de 1e euro, maar als het in de papieren gaat lopen uiteraard wel. En als ze te ver vertragen moet jij er kostenloos onderuit kunnen. Dus ook je geld terug krijgen als je al iets betaald hebt en zij gaan niet aan de slag.
Om ons heen staan al heel lang (jaren) bouwprojecten klaar om te beginnen op kale grond en er gebeurt geen fuck. Ik zou daar geen enkele euro in willen hebben en op geen enkele manier aan vast willen zitten.
Voorbeeldje:
http://www.christoffelhof.nl/woningen/
Zo lang er minder dan 70% verkocht is gaan ze echt niet bouwen. Ik zou daar niet in vast willen zitten.
Disclaimer: Ik verzin hier wat ik zou eisen. Laat je goed adviseren door rechtsbijstand voor je tekent.
Hoihoi op de meeste dingen heb ik in mijn post boven jouw post al antwoord op gegeven.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:34 schreef Barrah het volgende:
TR08 heeft wel een punt helaas. Wij hebben min of meer bewust gekozen voor bouwen bij een grote landelijke projectontwikkelaar die ook zelf bouwt. De laatste jaren heel veel lokale en regionale partijen om zien vallen.
Volgens mij hoef je dat niet allemaal vast te leggen hoor, of je moet het even navragen bij een jurist. Je wordt bij de notaris al eigenaar van de grond en daarmee ook automatisch van wat daar op gebouwd wordt. Daar zitten wel wat voorwaarden aan, die bij een eventueel faillissement of bouwstop wel consequenties zouden kunnen hebben. Check dit even bij iemand met verstand van zaken.
Let ook goed op wat er geregeld is over de laatste termijn. Vaak dient deze betaalt te worden voor oplevering en verstrekt de aannemer een bankgarantie als onderpand voor eventuele gebreken. Probeer zo veel mogelijk gebreken op te sporen voordat die bankgarantie afloopt (daar teken je uiteindelijk zelf voor), want in die periode lopen ze het hardst voor je om er vanaf te komen. Gelukkig blijft onze bouwer, ondanks dat we de nodige pech hebben gehad, een jaar later nog gewoon netjes komen als we nog dingen tegenkomen. Ik hoor het ook wel anders.
Probeer daarnaast veel naar de bouw te gaan en maak veel foto's. Ook van pietluttige zaken als de ligging van leidingen. Kun je later veel plezier van hebben. Bijvoorbeeld als je ooit een rookkanaal voor een houtkachel door de vloer moet leiden, om maar wat te noemen. Onze bouwer deed heel makkelijk over regelmatige bezoekjes aan de woning tijdens de bouw ("het is tenslotte jullie huis"). Helaas zijn er ook veel bouwers waar je nauwelijks achter het hek mag komen, hopelijk treffen jullie het zoals wij hebben gedaan.
Zoek verder goed uit wat je wilt en laat je waar mogelijk adviseren door bekenden met ervaring in de bouw. Als je goed betrokken bent met het hele proces zul je veel dingen tegenkomen die af en toe hoofdpijn geven, maar dit geeft uiteindelijk wel het meeste woongenot.
Ja maar beneden komt ook vloerverwarming. Dan zit het systeem er toch al?quote:Op zondag 16 november 2014 00:11 schreef Barrah het volgende:
Wanneer je dit alleen in de badkamer neemt is dit vrijwel standaard elektrisch. Het gaat om een beperkte oppervlakte wat het omslachtig maakt om je verwarmingssysteem daar op in te richten. Ook blijft er vaak nog een radiator aanwezig als hoofdverwarming.
Ja maar het is vaak een ongelukkige combinatie.quote:Op zondag 16 november 2014 00:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar beneden komt ook vloerverwarming. Dan zit het systeem er toch al?
Mja maar tegen de tijd dat die vloer elektrisch warm is ben ik natuurlijk al lang klaar met douchen ^^quote:Op zondag 16 november 2014 04:46 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ja maar het is vaak een ongelukkige combinatie.
vloerverwarming heeft een lange opwarmtijd maar is daarna ook lang warm.
En mensen willen graag warme voetjes in de badkamer en als beneden de temp eerder is bereikt dan slaat systeem af.
Soms werken ze met weersafhankelijke regeling maar de combi met radiatoren op de bovenverdieping is altijd ruk wanneer je probeert dit handmatig met de flow in te regelen.
Uponor heeft wel een mooi systeem waarbij je (draadloze) thermostaten hebt die de verdeler automatisch aansturen.
Weten we. Het ging mij er maar even om om te verduidelijken dat ik daar echt geen frees meer in ga zetten.quote:Op zondag 16 november 2014 09:50 schreef saxohans het volgende:
Stucwerk in nieuwbouw woning........... je binnenwanden worden gefilmd en zo lijken je wanden glad, maar met stucwerk worden je wanden ook recht gemaakt en dit gebeurt niet standaard in de nieuwbouw. Zorg dat je foto's maakt van alle leidingwerk zodat je laten altijd weet waar alles ligt, erg handig als je toch nog wilt hakken/breken.
Ja dat is misschien wel lekker. Zijn die systemen duur?quote:Op zondag 16 november 2014 09:54 schreef saxohans het volgende:
Over je vloerverwarming in de badkamer, je zou ervoor kunnen kiezen om een master/master systeem aan te laten leggen, dit houd in dat je elke ruimte in huis voorziet van een eigen thermostaat en dan kun je elke ruimte onafhankelijk van elkaar verwarmen. wij hebben dit ook in ons huis laten aanleggen maar het werkt super. zo kun je het probleem ondervangen wat hans1985 schetst.
Oke bedankt voor de tip. Kan zoiets ook later geïnstalleerd worden? Ik vind 2000 EUR nogal een klap geld.quote:Op zondag 16 november 2014 10:00 schreef saxohans het volgende:
Wij waren rond de ¤ 2000,- kwijt voor dit systeem, beneden woonkamer 1 thermostaat en op de eerste verdieping in totaal 3 thermostaten. kost wat maar dan heb je ook wat. Wij hebben dit gedaan omdat wij ook een houtkachel hebben dus beneden lekker warm maar boven zou de vloerverwarming het dan niet doen. Met dit systeem badkamer lekker warm,woonkamer lekker warm en slaapkamers lekker koel. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ja zal het wel eens doen. Weet jij of dat elektrisch een beetje werkt verder?quote:Op zondag 16 november 2014 10:11 schreef saxohans het volgende:
Later installeren wordt problematisch, alles is bedraad en zal dus door muren en vloeren heen moeten, het kost idd best wat geld maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, je kunt allicht een offerte opvragen bij je aannemer, en vervolgens besluiten of je het wel of niet doet.
kan achteraf maar dan moet je met draadloze ontvangers werken en moet je je verdeler weer aanpassen. Beter is zoiets in een keer mee te nemen.quote:Op zondag 16 november 2014 10:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oke bedankt voor de tip. Kan zoiets ook later geïnstalleerd worden? Ik vind 2000 EUR nogal een klap geld.
Uitbouw is 2 meterquote:Op zondag 16 november 2014 10:19 schreef saxohans het volgende:
Geen idee of elektrisch werk, wij hebben een lage temperatuur systeem, en dit werkt super. Je hebt groot gelijk dat je de uitbouw in de bouw laat meenemen, hoe groot/diep is je uitbouw? Weet niet hoe handig je zelf bent maar je zou ook kunnen overwegen om de wc/badkamer casco op te laten leveren en na oplevering alles te (laten betegelen) kwestie van een rekensom en eigen wensen.
wat houd casco in, helemaal kaal, dus alleen de aansluitingen en afvoeren?quote:Op zondag 16 november 2014 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Uitbouw is 2 meter![]()
Wij zijn niet heel handig. Althans niet in dat soort dingen![]()
Maar voor casco oplevering krijg je echt bijna niks terug. En hadden bedacht mochten de tegels die wij mooi vinden nou erg duur worden om het standaard op te laten leveren. Op de wandelingetjes na dan. En het over een paar jaar als we at gespaard hebben weer aan te passen. Dan zit je wel twee keer in de rotzooi. Maar verlichten we wel onze kosten nu wat![]()
En het hoeft van ons gelukkig ook niet heel luxe die badkamer enzo. Wc, wasbak, douche en een beetje leuke tegels en we vinden het wel prima.
Voor een casco badkamer krijgen we 2500 euro terug. Daar kunnen we het volgens mij nooit zelf voor laten doen wel?
Thanksquote:Op zondag 16 november 2014 10:27 schreef hans1985 het volgende:
http://www.thermostatensh(...)a-8712345123451.html
dit is denk ik iets goedkoper dan uponor:
http://www.thermostatensh(...)a-8712345123451.html
Uitbouw viel ons echt 100% mee qua prijs. Vrienden van ons hebben bijna het dubbele betaald bijv.quote:Op zondag 16 november 2014 10:33 schreef saxohans het volgende:
¤ 2500 voor een complete badkamer (laten doen) wordt wel een beetje krap. Dan idd beter nu standaard laten opleveren en later wanneer het budget er is alles opnieuw. Als je maar lekker kunt douchen............toch. en een beetje geld achter de hand is ook wel een lekker idee.
Uitbouw vind ik wat betreft de prijs niet overdreven duur.
In maart waarschijnlijk en dan hebben ze ?250? Werkbare dagen. Pin me er niet op vast hoor. Maar de dagen staan iig in het contractquote:Op zondag 16 november 2014 10:39 schreef saxohans het volgende:
Weet je al wanneer de bouw aanvangt, en hoeveel werkbare dagen er in je KOA staan.
Dankjewelquote:Op zondag 16 november 2014 12:08 schreef naiipajiiau het volgende:
Gefeliciteerd! Leuk joh!
Zal het ook volgen!
Nope niet in Ehvquote:Op zondag 16 november 2014 12:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Project in dezelfde stad? Herken de nieuwbouw niet gelijk.
Weet je wat je krijgt voor die 2500 euro? Qua tegels, sanitair e.d.quote:Op zondag 16 november 2014 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Uitbouw is 2 meter![]()
Wij zijn niet heel handig. Althans niet in dat soort dingen![]()
Maar voor casco oplevering krijg je echt bijna niks terug. En hadden bedacht mochten de tegels die wij mooi vinden nou erg duur worden om het standaard op te laten leveren. Op de wandclosetten na dan. En het over een paar jaar als we at gespaard hebben weer aan te passen. Dan zit je wel twee keer in de rotzooi. Maar verlichten we wel onze kosten nu wat![]()
En het hoeft van ons gelukkig ook niet heel luxe die badkamer enzo. Wc, wasbak, douche en een beetje leuke tegels en we vinden het wel prima.
Voor een casco badkamer krijgen we 2500 euro terug. Daar kunnen we het volgens mij nooit zelf voor laten doen wel?
Nee maar dat er aanpassingen komen daar zijn we al over uit. Heb eerder in het topic ook al gezegd dat bijv. De staande wc's veranderd worden door hangende closetten enzo. Bad is bij ons niet van toepassing maar het zullen idd de kleine dingen worden als een andere kraan andere tegeltjes, designradiator als vloerverwarming niet doorgaat enz.quote:Op maandag 17 november 2014 12:25 schreef Barrah het volgende:
[..]
Weet je wat je krijgt voor die 2500 euro? Qua tegels, sanitair e.d.
Vaak is zo'n standaardpakket redelijk eenvoudig.
Met een paar ingrepen (hangende toiletten, thermostaatkranen laten plaatsen, evt. een (ander) bad, andere fonteinen en kranen en andere (accent) tegels) heb je met een beperkte meerprijs direct de badkamer die je wilde, inclusief volledige garantie bij de bouwer.
Wij hebben het ook op die manier gedaan. Wat we terugkregen voor de tegels en accessoires die we hebben laten vervangen viel ons nog erg mee.
Maar die 2500 + bedrag hangende wc's. Waar kom je dan op uit? En kun je daarvoor geen mooiere badkamer zelf maken?quote:Op maandag 17 november 2014 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee maar dat er aanpassingen komen daar zijn we al over uit. Heb eerder in het topic ook al gezegd dat bijv. De staande wc's veranderd worden door hangende closetten enzo. Bad is bij ons niet van toepassing maar het zullen idd de kleine dingen worden als een andere kraan andere tegeltjes, designradiator als vloerverwarming niet doorgaat enz.
Ik vind het best hinderlijk dat we pas in maart daar meer over horen terwijl we voor die tijd onze hypotheek al moeten regelen en ik geen idee heb wat we daar aan meerwerk kosten voor op moeten geven.
Dan kom ik uit op 3300. Dat is volgens mij nog te weinig. Dus andere badkamer en manuren want we kunnen dat niet zelfquote:Op maandag 17 november 2014 14:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar die 2500 + bedrag hangende wc's. Waar kom je dan op uit? En kun je daarvoor geen mooiere badkamer zelf maken?
Hmm weet ik niet. Het is op zich het offerte opvragen wel waard.quote:Op maandag 17 november 2014 14:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan kom ik uit op 3300. Dat is volgens mij nog te weinig. Dus andere badkamer en manuren want we kunnen dat niet zelf
Kunnen we altijd eens doen dat sowiesoquote:Op maandag 17 november 2014 16:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet. Het is op zich het offerte opvragen wel waard.
Vreemde gang van zaken inderdaad. De bouw moet nog beginnen? Wij moesten juist zo veel mogelijk beslissingen nemen vóór aanvang van de (voorbereiding van de) bouw. Ook dat is erg spannendquote:Op maandag 17 november 2014 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee maar dat er aanpassingen komen daar zijn we al over uit. Heb eerder in het topic ook al gezegd dat bijv. De staande wc's veranderd worden door hangende closetten enzo. Bad is bij ons niet van toepassing maar het zullen idd de kleine dingen worden als een andere kraan andere tegeltjes, designradiator als vloerverwarming niet doorgaat enz.
Ik vind het best hinderlijk dat we pas in maart daar meer over horen terwijl we voor die tijd onze hypotheek al moeten regelen en ik geen idee heb wat we daar aan meerwerk kosten voor op moeten geven.
Ja de bouw begint pas over een half jaar. Ik ga gewoon weer wat zeuren denk ik ^^quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:00 schreef Barrah het volgende:
[..]
Vreemde gang van zaken inderdaad. De bouw moet nog beginnen? Wij moesten juist zo veel mogelijk beslissingen nemen vóór aanvang van de (voorbereiding van de) bouw. Ook dat is erg spannend
Is na die datum. Maar dat he speel is wel weirder hoor. Aan bouw moet bijvoorbeeld al wel eerder bekend zijn. Ik ga er bij het tekenen eens naar vragen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:07 schreef Barrah het volgende:
Wat is de deadline voor wijzigingen die gevolgen hebben voor de ruwbouw? Denk aan stopcontacten in buitenmuren e.d., die willen ze vaak graag voor een bepaalde datum weten. Is dat voor of na wat jij aanduidt als het "begin" van de bouw?
Het lijkt me dat zo'n bouwer ook graag z.s.m. zekerheid wil hebben over wat jullie willen? Zodra je voor bepaald meerwerk gaat tekenen kan de hoeveelheid daarna alleen nog maar toenemen...
Kan me voorstellen dat bepaalde onderaannemers nog niet zijn gekozen, of dat met deze partijen nog afspraken gemaakt moeten worden. Laat ze hier dan ook transparant over zijn. En misschien zijn vragen van de kopers een mooie gelegenheid om hier werk van te maken.
Kan het altijd vragen natuurlijkquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:48 schreef Barrah het volgende:
In plaats van vloerverwarming kun je ook vragen of de buizen van de CV tactisch door de vloer gelegd kunnen worden. Je ziet wel vaak dat er een extra lus wordt gelegd in de badkamer. Heb je toch wat een warme vloer zodra je radiator ook wordt opgewarmd.
Dat had ik in mijn ouderlijk huis, ook best lekkerquote:Op dinsdag 18 november 2014 12:48 schreef Barrah het volgende:
In plaats van vloerverwarming kun je ook vragen of de buizen van de CV tactisch door de vloer gelegd kunnen worden. Je ziet wel vaak dat er een extra lus wordt gelegd in de badkamer. Heb je toch wat een warme vloer zodra je radiator ook wordt opgewarmd.
Ze heeft toch al luxe opties extra begroot? Voor 1000 euro heb je wel mooi meubilair.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:40 schreef Barrah het volgende:
Wat ben je met die 1000 euro van plan in de badkamer? Duizend euro in een badkamer is zomaar weg.
Ander kraantje ofzo ik weet het niet. Het is er gewoon Just in casequote:Op zaterdag 22 november 2014 13:40 schreef Barrah het volgende:
Wat ben je met die 1000 euro van plan in de badkamer? Duizend euro in een badkamer is zomaar weg.
Dankjewel maar nee gelukkig niet. De hond is wel gek op zwemmen haha.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:00 schreef hans1985 het volgende:
Mooie locatie. Is je man vis liefhebber? Anders zit die hele dag in de tuin.
Wasbak enzo zit er al in. Het is echt meer voor bijv net wat luxere kranen ofzoquote:Op zaterdag 22 november 2014 14:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ze heeft toch al luxe opties extra begroot? Voor 1000 euro heb je wel mooi meubilair.
Mooie locatiequote:Op zaterdag 22 november 2014 10:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik geloof dat mijn meerwerklijstje wel klaar is zo![]()
-uitbouw ¤9950,-
-dakraam ¤880,-
-buitenkraan ¤295,-
-loze leidingen 6x totaal ¤990,-
-hangende closetten ¤1000,-
-vloerverwarming badkamer(?) ¤750,-
-voorbereidend buitenlicht ¤295,-
-vloerverwarming beneden ¤2000,-
-extra's badkamer ¤1000,-
Mis ik nog ets belangrijks?
En verder heb ik wat dingen met een prijs bedacht voor onszelf. oftewel uiterlijke prijzen
-keuken ¤8000,-
-tegelvloer beneden ¤5000
Oh dit is misschien wel leuk. Aan de overkant van deze sloot komt het huis te staan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanuit het raam in de keuken kijk je dan uit van waar ik nu sta zeg maar.
En ja aan de bomen kun je zien dat de foto's alweer even geleden gemaakt zijn
Zot erin bij opleveringquote:Op zaterdag 22 november 2014 19:38 schreef Nicap_tm het volgende:
Gat voor afvoer wasemkap? Of je moet recirculatie doen.
Dankjewelquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:04 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mooie locatieIk zou alleen die foto's op een andere manier uploaden, niet via Flickr, ik kan nu ook je andere foto's zien, waaronder je golden retriever. En een iq van 135, toe maar.
Ik weet alleen het merk. Grohnequote:Op zaterdag 22 november 2014 20:09 schreef Barrah het volgende:
Weet je al wat voor wastafel enz? Meestal is het echt het goedkoopste van het goedkoopste en dus leluq...
Mijn excuses, heb geen verstand van honden. Je bent tenminste niet zo'n gierig persoon die met alle geweld in een bepaalde (vinex)wijk wil wonen en daarom geen geen geld heeft om belangrijke zaken gelijk te laten uitvoeren. Dingen die je zelf al noemt zijn een must. Weet je ook welk merk ketel er gemonteerd wordt? Als dit een Agpo/Ferolli is, reserveer dan nog maar 1500 voor een andere ketel.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dankjewelmaakt niet uit die foto's staan bijna allemaal ook al op fok via Flickr
![]()
Ennuh mijn meneer is een labrador![]()
Grohe is een goed merk. Ook het standaard spul is gewoon goed, heb je jaren plezier van.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet alleen het merk. Grohne
Maar ik heb niet meer speling dus we moeten ergens concessies doen.
Als het echt niks is die badkamer jassen we over 5 jaar er alles wel weer uit.
Haha maakt niet hoor dacht zeg het evenquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:30 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mijn excuses, heb geen verstand van honden. Je bent tenminste niet zo'n gierig persoon die met alle geweld in een bepaalde (vinex)wijk wil wonen en daarom geen geen geld heeft om belangrijke zaken gelijk te laten uitvoeren. Dingen die je zelf al noemt zijn een must. Weet je ook welk merk ketel er gemonteerd wordt? Als dit een Agpo/Ferolli is, reserveer dan nog maar 1500 voor een andere ketel.
Ja enige wat je sowieso laat aanpassen zijn de toiletten ik wil perse wandclosetten want ik vind dat makkelijker met schoonhouden enzoquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou als ik jou was gewoon voor de standaard badkamer gaan. Imo de minst belangrijke kamer van het huis. Als je een beetje een knappe douche heb is het toch wel goed?
Ik heb ook een standaard badkamer, het is allemaal prima spul. Geen design spul maar het voldoet.
Ja ben er ook niet zo bang voor we zullen wel zien wat het gaat worden. Maar misschien wel thermostaat kraan ipv gewone kraan enzo. Dat lijkt me wel lekkerquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:32 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Grohe is een goed merk. Ook het standaard spul is gewoon goed, heb je jaren plezier van.
Een Grohe 1000 thermostatische kraan heb je voor 136 euro. http://www.warmteservice.(...)-34146000/p/67051205 Hoef je niks voor aan te passen, oude eraf, nieuwe erop. 10 minuten werk.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ben er ook niet zo bang voor we zullen wel zien wat het gaat worden. Maar misschien wel thermostaat kraan ipv gewone kraan enzo. Dat lijkt me wel lekker
Ik begrijp je even niet. Kastjes zitten sowieso er niet bij. Dat is meubilair.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:43 schreef ralfie het volgende:
Heb er destijds zelf voor gekozen de wastafel eruit te laten. Ik hang er zelf wel een kastje van de lokale bouwmarkt in voor hetzelfde geld, maar wel gelijk een kastje voor badkamer rommel.
Ah thanks. Ik ben benieuwd waar ze mee aan. Komen zetten. Maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even voor we dat weten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:43 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Een Grohe 1000 thermostatische kraan heb je voor 136 euro. http://www.warmteservice.(...)-34146000/p/67051205 Hoef je niks voor aan te passen, oude eraf, nieuwe erop. 10 minuten werk.
Waarom geld uitgeven aan een losse wasbak als je voor bijna hetzelfde geld een meubel mèt wasbak kunt ophangen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik begrijp je even niet. Kastjes zitten sowieso er niet bij. Dat is meubilair.
Omdat je dan nog eens kan wisselen ^^quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:25 schreef ralfie het volgende:
[..]
Waarom geld uitgeven aan een losse wasbak als je voor bijna hetzelfde geld een meubel mèt wasbak kunt ophangen?
Ja maar je hebt ook meubels zonder wastafel te koop dan hoef je niet meteen heel je wastafel te vervangen.quote:Op zondag 23 november 2014 09:52 schreef Barrah het volgende:
Helemaal zelf weten hoor. Krijg je alleen niks terug voor de wastafel die er standaard bij zit en mag je het ook zelf regelen/ophangen...
Dat is wel een goede dankquote:Op zondag 23 november 2014 10:01 schreef Randy_S het volgende:
Als je een hangend toilet laat plaatsen, zorg er dan voor dat de afvoer van het fonteintje via de muur gaat ipv recht omlaag. Anders heb je nog steeds geen vrije vloer voor eenvoudig schoonmaken.
ja daar moeten we dus idd even achteraan.quote:Op zondag 23 november 2014 10:06 schreef Barrah het volgende:
Zelfde tip geldt ook voor de badkamer als je daar later nog een meubel gaat aanschaffen. Als de afvoer langs de muur loopt beperkt dat de keuze in meubels. Een diepe lade zal bijvoorbeeld niet gaan als het buisje in de weg zit. Er zijn wel enkele meubels met lades verkrijgbaar die daar op zijn aangepast maar je mist dan wel een stukje ruimte.
Een los meubel met een 13-in-een-dozijn wastafel erboven is echt een heel ander gezicht dan een geintegreerde oplossing. De standaard wastafel is waarschijnlijk rond en bol aan de onderkant en dus past er niet of minder goed een kast direct tegenaan. Maar goed, smaken verschillen.quote:Op zondag 23 november 2014 12:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar je hebt ook meubels zonder wastafel te koop dan hoef je niet meteen heel je wastafel te vervangen.
Het heeft voor ons iig geen hele hoge prioriteit. Wat ik al zei concessies doen blijf je houden. Tuurlijk zou ik er graag strakke meubels enzo inzetten. Maar daar moet wel budget voor zijnquote:Op zondag 23 november 2014 16:19 schreef Barrah het volgende:
[..]
Een los meubel met een 13-in-een-dozijn wastafel erboven is echt een heel ander gezicht dan een geintegreerde oplossing. De standaard wastafel is waarschijnlijk rond en bol aan de onderkant en dus past er niet of minder goed een kast direct tegenaan. Maar goed, smaken verschillen.
Wij hebben gezocht en gezocht naar een fatsoenlijke kolomkast en ladenkast met wasbak. Voor 1200 euro heb je zelfs bij Praxis nog niets bijzonders. Uiteindelijk waren we bij Ikea voor 600 euro klaar en hadden we geld overquote:Op zondag 23 november 2014 16:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het heeft voor ons iig geen hele hoge prioriteit. Wat ik al zei concessies doen blijf je houden. Tuurlijk zou ik er graag strakke meubels enzo inzetten. Maar daar moet wel budget voor zijn
Er zit een Wasbak in. Maar we zien tegen die tijd wel. Er is gewoon niet meer geld beschikbaar.quote:Op zondag 23 november 2014 20:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben gezocht en gezocht naar een fatsoenlijke kolomkast en ladenkast met wasbak. Voor 1200 euro heb je zelfs bij Praxis nog niets bijzonders. Uiteindelijk waren we bij Ikea voor 600 euro klaar en hadden we geld overEn bij Ikea heb je ruim keuze uit wasbakken, ik wilde perse een diepe en perse niet van dat Playmobil-achtige krasgrage kunststof.
En onze kolomkast is hoger en breder dan ik elders zag.
Prima!quote:Op zondag 23 november 2014 20:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Er zit een Wasbak in. Maar we zien tegen die tijd wel. Er is gewoon niet meer geld beschikbaar.
En ik heb niet zo'n vertrouwen in Ikea spul. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik heb al een paar keer slechte ervaringen mee gehaddus voor mij geen ikea.
Ik snap het ook niet meer want heb al eerder aangegeven dat er geen budget voor is maar maakt niet uit lol.quote:Op zondag 23 november 2014 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Prima!
Ik snapte de wasbakdiscussie hier niet meer maar wilde toch mijn two cents geven
kijk eens op www.roller.dequote:Op zondag 23 november 2014 22:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet meer want heb al eerder aangegeven dat er geen budget voor is maar maakt niet uit lol.
Die 1000 euro is voor het geval er echt dingen zijn waarvan wij denken nou dat kan echt niet.quote:Op zondag 23 november 2014 22:35 schreef Barrah het volgende:
Wij hebben ook bij de bouwmarkt gekeken destijds maar is inderdaad niet goedkoper dan wat ze in de bouw of speciaalzaken rekenen.
De discussie begon met de vraag wat je met die 1000 euro van plan was. Kennelijk laat het budget dat wel toe, ik was benieuwd wat je er mee verwachte te zullen doen.
Ik ken je situatie niet, dus weet niet wat je eventueel extra zou kunnen of willen meefinancieren. Wel lees ik je zeggen dat je misschien over een poosje alsnog het geld er voor zou hebben. Ik zou dan zeker kijken wat je voor die wastafel terugkrijgt en hoe groot het verschil dan nog is. Ben je er in één keer vanaf. Je doet vrij makkelijk over het standaardpakket van de bouwer, het lijkt alsof je niet hebt gezien wat je precies krijgt. Dat valt meestal vies tegen namelijk. Kopers hebben vaak al getekend dus het mag niks kosten. Daar dan ook voor betalen terwijl het er al snel weer uit mag is pas zonde van je geld...
Alle adviezen zijn welkom dus mocht je nog wat weten graagquote:Op zondag 23 november 2014 23:15 schreef Goejedag het volgende:
Wat een pauper adviezen staan hier tussen zeg
Even een afspraak maken bij de leverancier van het sanitair en tegels en je weet of je aannames kloppen. Ook al is er geen budget, je weet dan tenminste wat je echt mag verwachten. Vreemd dat ze je dat niet hebben aangeraden.quote:Op zondag 23 november 2014 23:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die 1000 euro is voor het geval er echt dingen zijn waarvan wij denken nou dat kan echt niet.
Bijv. Lelijke tegels ofzo. Een wat netter kraan. Een design radiator? Zoiets.
We gaan niet verder dingen mee financieren want we willen maandelijks niet met te hoge lasten komen te zitten.
En idd met een poosje heb ik het over een jaar of 5.
Er is verder geen budget voor. En dat is jammer. Maar niks aan te doen. Die badkamer komt dan over een paar jaar weer wel.
Het is immers maar een plek waar ik alleen kom om te douchen en in de nacht om te plassen. Dan doe ik liever daar concessies op dan dat ik dat bijv op de keuken moet doen![]()
En klopt ik heb geen idee wat we krijgen. Zal dat wel zien kan er helaas niks aan veranderen.
Maar met die ¤1000,- zien we op dat moment eventjes wat we gaan aanpassen aan de badkamer van dat geld
Dat lag sowieso wel in de planning ja.quote:Op maandag 24 november 2014 14:45 schreef Barrah het volgende:
[..]
Even een afspraak maken bij de leverancier van het sanitair en tegels en je weet of je aannames kloppen. Vreemd dat ze je dat niet hebben aangeraden.
De eettafel komt niet in de keuken te staan dus dat zit wel goed. Willen sowieso een lade blok onder de kookplaat. Lades zijn echt zomerperiode handig.quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:02 schreef Puala het volgende:
Genoeg bergruimte. Lades zijn fijner als kastjes met een deurtje. En hou je loop routes in gedachten. De vaatwasser ver van de kastjes met glazen of borden is niet fijn. En denk ook na dat als jij aan het koken bent en iemand anders dekt de tafel dat je elkaar dan niet gigantisch in de weg loopt
Niet?quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Zet je vaatwasser niet naast de muur.
Onderhandelen!quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
moeten letten? En misschien nog wat leuke dingen waar we niet aan gedacht hebben
Thanksquote:Op donderdag 1 januari 2015 18:09 schreef Attitude het volgende:
[..]
Onderhandelen!
Kijk hier maar even naar:
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948
Gaat over hoe ze de keukens verkopen aan mensen en dat er nog heel wat valt te onderhandelen.
Let maar eens op hoe vaak er iets spetterd als je het erin zet. Dan zit je muur in no time vol spettersquote:Op donderdag 1 januari 2015 18:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Niet?waarom niet als Ik vragen mag.
(Zou namelijk niet weten waar anders)
Mja dat is wel waar. Ik had bedacht om de keuken met buiten verf te verven. Want dan is dat af te doen met een doekje.quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Let maar eens op hoe vaak er iets spetterd als je het erin zet. Dan zit je muur in no time vol spetters
Mja is nog steeds niks zeker hoor wachten nog steeds op de hypotheek... Duurt maar lang allemaal.quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:10 schreef naiipajiiau het volgende:
Leuk TP!
Hopelijk is het voor ons ook bijna zo ver. Zijn zoekende naar een woning maar nog niets gevonden. Is moeilijk...
Nadenken over de achterwand van je keuken en hoe eenvoudig die schoon te houden is. Zodra hier een nieuwe keuken komt kiezen we voor tegels achter het fornuis in plaats van de huidige rvs achterwand.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Morgen hebben we een afspraak bij de keukenboer. Er moet een vaatwasser, koel vries combi , oven en een inductie plaat in. Zijn er nog dingen waar wij op moeten letten? En misschien nog wat leuke dingen waar we niet aan gedacht hebben
Leuke is niet groot trouwens is maar 2,40 bij 2,40
Wij zaten te denken aan buitenmuur verf of als er budget is tegelenquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nadenken over de achterwand van je keuken en hoe eenvoudig die schoon te houden is. Zodra hier een nieuwe keuken komt kiezen we voor tegels achter het fornuis in plaats van de huidige rvs achterwand.
Proficiatquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zojuist ook het heugelijke nieuws gekregen dat wij een schuld voor 30 jaar hebben jeej
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zojuist ook het heugelijke nieuws gekregen dat wij een schuld voor 30 jaar hebben jeej
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
quote:
quote:
Dank jullie welquote:
Thanks en idd prachtige omgeving maar hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:59 schreef Duufje het volgende:
Mooie omgeving Thinkk! Ben benieuwd wat voor moois je er van maakt![]()
En![]()
voor de hypotheek!
Nee geen idee waar het isquote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Thanks en idd prachtige omgeving maar hoe weet jij dat?Woon je daar in de buurt toevallig ^^
En wat we er van gaan maken ja vrees dat dat voor onszelf ook nog een verrassing gaat worden
Ah oké. Het had gekunnen. Maar idd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:14 schreef Duufje het volgende:
[..]
Nee geen idee waar het isik bedoelde als in bomen
water
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dankjewelquote:
Hoihoi,quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:08 schreef densmee het volgende:
Nog even over de elektrische vloerverwarming, wij hebben dat in onze badkamer en zijn daar heel gelukkig mee. We hebben de vloerverwarming zo geprogrammeerd dat die smorgens om half 7 20 graden is tot 8 uur en de rest van de dag op 10 of 12 graden
Mijn glazen komen in dat 30 cm kastje. Gebruik nu ook maar 1 plank voor mijn glazen en mokken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:29 schreef Puala het volgende:
Leuke tekening![]()
Maar waar zet je je glazen? En je voorraad die je niet in fancy potjes hebt?
Uiteraard goed onderhandeld. Ruim binnen budget gebleven. Dus Jeejquote:Op zondag 4 januari 2015 14:13 schreef Attitude het volgende:
Heb je nog goed kunnen onderhandelen over de prijs ( ik ga ervanuit dat je die filmpje van rekenkamer gezien hebt)
Ik denk persoonlijk dat we het lekker laten die vloerverwarming in de badkamer. Voor die 750 euro kunnen we ook iets anders doen. Maargoed dat zien we nog wel.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:03 schreef Miezziej het volgende:
Keuken ziet er goed uit! Lijkt op de opstelling die ik wil, met de afwasbak onder het raam etcWij zullen waarschijnlijk wel bovenkastjes nemen (hoarder alert
).
Ik twijfel ook nog over vloerverwarming in de badkamer. Lastig, al die keuzes
Wij hebben in de badkamer wel vloer verwarming; het is sowieso veel comfortabeler aan je voeten tijdens het douchen en het scheelt ook een hoop dat de vloeren sneller en mooier weer opdrogen.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk persoonlijk dat we het lekker laten die vloerverwarming in de badkamer. Voor die 750 euro kunnen we ook iets anders doen. Maargoed dat zien we nog wel.
Dankjewel en we zullen zienquote:Op zondag 4 januari 2015 15:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij hebben in de badkamer wel vloer verwarming; het is sowieso veel comfortabeler aan je voeten tijdens het douchen en het scheelt ook een hoop dat de vloeren sneller en mooier weer opdrogen.
Ik zou er echt niet over twijfelen; en achteraf kun je het niet eenvoudig aanbrengen o.i.d.
Dat weten we al dan nog is het niet zo makkelijkquote:Op donderdag 1 januari 2015 19:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja is nog steeds niks zeker hoor wachten nog steeds op de hypotheek... Duurt maar lang allemaal.
Maar als je al een beetje het idee hebt waar je wil wonen en wat voor iets dan is het al een stuk makkelijker
Mja dat maakte voor ons het zoeken makkelijker. gezien het dan gewoon wachten op de geschikte woning is ^^quote:Op maandag 5 januari 2015 20:27 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Dat weten we al dan nog is het niet zo makkelijk
Weet je dat ik eerst schrok toen ik las dat je een schuld had. Hihih toen las ik opnieuw!quote:Op maandag 5 januari 2015 20:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja dat maakte voor ons het zoeken makkelijker. gezien het dan gewoon wachten op de geschikte woning is ^^
Hahahaquote:Op maandag 5 januari 2015 20:51 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Weet je dat ik eerst schrok toen ik las dat je een schuld had. Hihih toen las ik opnieuw!
Ja daar zit ik dus ook een beetje mee. Wij nemen boven geen vloerverwarming. En de badkamer wordt echt zo klein. En we kunnen het geld ook wel weer beter gebruiken enz. enz. Mja donderdag gesprek met aannemer eens kijken wat die er van zegt.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:01 schreef Duufje het volgende:
Hm, is vloerverwarming in de badkamer echt nodig? We hebben een vrij grote badmat van de ikea die heerlijk warm is, dus tijdens het tandenpoetsen en wanneer ik de douche uitstap geen koude voeten. In de winter draag ik sowieso sokken of sloffen want de vloer op de gang is toch ook koud..
Een schuld hebben voor een woning of auto vind ik geen probleem.quote:
Ik ook niet maar denk dat zij dacht dat we een andere schuld hadden ofzoquote:Op maandag 5 januari 2015 23:57 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Een schuld hebben voor een woning of auto vind ik geen probleem.
😄 laten we dat maar niet doen, de dealers moeten ook omzet hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ook niet maar denk dat zij dacht dat we een andere schuld hadden ofzo![]()
Ik denk dat als we al de gefinancierde auto's van de weg moeten halen er geen files meer zijn
Haha iddquote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:16 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
😄 laten we dat maar niet doen, de dealers moeten ook omzet hebben.
Ik mis het wiegje op de slaapkamer die nog leeg isquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Puala is lief voor mij geweest en heeft heel ons huis uitgetekend voor mij in Floorplanner![]()
Daarna heb ik er in kunnen spelen.
begane grond zal zoiets worden.
[ link | afbeelding ]begane grond by Thinkk-Pinkk,
En eerste verdieping zoiets denk ik.
[ link | afbeelding ]verdieping1 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Moet iets te doen hebben he als het echte inrichten nog wel even op zich laat wachten.
Ergens onderaan ons te kopen lijstje staat een groter bed.. in 1:80 a 2 meter lang en 2,20 lang. maar indeling van boven vind ik wel prima.. en dat wiegje uh ja die heeft wel in die andere kleine kamer gestaan jaquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik mis het wiegje op de slaapkamer die nog leeg isEn ik zou in je slaapkamer overwegen om het om te draaien, kast links en bed rechts. Knus hoekje om in te liggen, meer ruimte voor een kast
Ja denk dat dat zo'n puntje wordt van we proberen de ene week dit uit en de andere week dat en kijken wat het beste bevalt haha. Iig ergens daar in die hoek komt de tafel te staanquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:06 schreef friekin_ het volgende:
Ik zou denk ik de eettafel in de lengte zetten. Ruimte genoeg voor!
Zet er dan ook meteen een paar kratjes bier neerquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Uiteraard die mafkees mag ook mee verhuizen
hahaha, en vergeet de flessen bacardi niet.. party party.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:13 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Zet er dan ook meteen een paar kratjes bier neervoor de housewarming
Een groot bed is altijd fijnquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ergens onderaan ons te kopen lijstje staat een groter bed.. in 1:80 a 2 meter lang en 2,20 lang. maar indeling van boven vind ik wel prima.. en dat wiegje uh ja die heeft wel in die andere kleine kamer gestaan ja![]()
Maar dat komt nog wel![]()
haha en lol die wasbak zit idd verkeerd om.
Haha ons Loebesje in zijn mandje,quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Een groot bed is altijd fijnmaar de indeling boven is wel ok ja, weinig geks he
Misschien wel even leuk om te kijken waar je straks het fijnste uitzicht uit het raam hebt. De slaapkamers zijn bijna even groot toch vooraan?
En ik had hem bij mij ook nog even getekend en er dit van gepuzzeld:
[ afbeelding ]
Leuke sfeer, en met je 55" tv alsnog goed te doen
Het is een voorbeeld. Het hoeven niet per see boekenkasten te zijn. Mijn moeder heeft van die billy's met deurtjes er voor aan de onderkant. Kan je er bovenin toch wat leuks in zetten en onderin de boeken (scheelt huishouden).quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ons Loebesje in zijn mandje,
Mijn vriend vind de boekenkasten achter de bank niks haha, had hem je vorige ontwerp ook al laten zien. Met de tegels ga je wel aardig juist zitten denk ik.
Planten enzo komen er sowieso nog wel, Heb ooit eens een plantje gezien op een kast en die hing dan.zo lang de zijkant naar beneden. Vond dat kei leuk maar ben vergeten te vragen toen der tijd wat voor plantje het was.
En vriend mag straks zelf kiezen welke kamer hij als kantoor gaat gebruiken. Ik had voor het gemak maar even de grotere van de twee gepakt.
Maar waarschijnlijk veranderd alles behalve de keuken dan nog wel 100 keer ...
haha leef je uitquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld. Het hoeven niet per see boekenkasten te zijn. Mijn moeder heeft van die billy's met deurtjes er voor aan de onderkant. Kan je er bovenin toch wat leuks in zetten en onderin de boeken (scheelt huishouden).
Maar ik vind het wel een uitdaging jullie woonkamer, dus ik puzzel ook nog wel even door
quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Puala is awesome, ik heb de plant gevonden jeeej!!
Ha grappig dat je ook hebt gekeken voor de b.g het is een leuk project he. Maar alleen met de aankoop ben je er idd nog niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:25 schreef JAOC het volgende:
Ik zie hier net dit topic pas staan, maar ik herkende dit nieuwbouw project meteen van de foto! Zelf heb ik er namelijk ook naar gekeken. Helaas ligt dit net buiten budget voor mij als 24-jarige vrijgezel. De aankoopprijs is nog wel op te brengen, maar niet de kosten voor al het meerwerk.
Ik heb nu een ander huis gekocht bij een dorp vlakbij![]()
Wel heel erg toevallig!
Ja leuk hèquote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:39 schreef Ravenge het volgende:
Wachten terwijl er niks gebeurd is altijd vervelend. Gelukkig zijn ze nu met iets bezig en kun je straks wat vorderingen zien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij het toilet beneden is helemaal niks meer origineel. Ook daar hebben we de staande closet vervangen door een wand closet. Het standaard wastafeltje vervangen voor een rechthoekig model. Een andere kraan.
de tegels worden hetzelfde als in de badkamer. Ook hier wordt het muurtje van de wc in de tegels van de muur in plaats van zwart.
Ben er helemaal gelukkig mee![]()
![]()
![]()
De vloerverwarming op de badkamer hebben we toch echt moeten laten vallen want we zitten echt aan het eind van ons budget.
Sorry van de lange post maar ben helemaal enthousiast
I solemnly swear i'm up to no good
Mja het is niet groot maar zo is het nog ietsquote:
Ik zou wel willen ruilen hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja het is niet groot maar zo is het nog iets![]()
Heb nu al zin om er te douchen
Haha ja vergeleken met het nu is het zo'n verademing. Onze douche is nu letterlijk 1 bij 2 en daar zit ook een Wasbak bij. Heerlijk claustrofobischquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou wel willen ruilen hoor![]()
En dat snap ik welNog even dromen. Paar maanden en dan mag het
Jullie standaard badkamer is al heel netjes toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef Miezziej het volgende:
Ziet er mooi uit!![]()
Jaloers op je doucheIn verband met budget houden wij de indeling standaard.
Jawel, hangende pot enzoquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jullie standaard badkamer is al heel netjes toch?
Ah ha dat is standaard bij ons idd ook. Maar was niet heel veel duurder om het te veranderen gelukkig. Dat scherm daar in tegenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:17 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Jawel, hangende pot enzo
Alleen douche is 90x90, maar dat is volgens mij al groter dan dat ik nu hebHet wordt bij ons gewoon "leeg" opgeleverd, maar de tegels in de douche liggen iets lager, dus denk dat we wel vast zitten aan het formaat.
Hoi Snoepje,quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Zelf toevallig ook 5 brochures van verschillende (starters)woningen liggen. Wat me opvalt is dat 99% dezelfde indeling heeft en dat je zeker de aanbouw er bij moet nemen als extra. Voor een magere ¤9000 heb je al 1.2m aangebouwd. Doe je dit achteraf kost het meer dan het dubbele.
Wat me ook opviel is dat bij sommige woningen er geen standaard wandclosetten bij komen. Dat is toch wel iets dat je tegenwoordig mag verwachten, of zijn we die luxe gewend?
Neem je vloerverwarming in je woonkamer? Zag dit niet in je OP staan. Met het vooruitzicht op tegels, zou ik toch wel vloerverwarming nemen. Kun je ook als centraleverwarming nemen zodat je geen radiatoren meer nodig hebt. Of neem je pvc tegels?
De maten die ik een paar post terug noemde is inclusief de uitbouw weet niet of je daar op doelde?quote:Op zondag 15 maart 2015 07:49 schreef laziness het volgende:
De prijzen voor de uitbouw via de aannemer zijn meestal inderdaad voordeliger dan het later achteraf doen.
Wij doen het echter toch nog steeds niet.
1,2m kost bij ons 14k en 2,4m is 20k. Ik heb het er niet voor over om als meerwerk mee te nemen nu.
Zo klein vind ik je huis trouwens niet hoor Tink. Onze niet starterswoning is wat breder en langer maar niet enorm.
En de prijs die je terug kreeg voor een casco badkamer vond ik best netjes. Wij krijgen minder terug.
Vrienden van ons kregen meer terug bij hun badkamer vandaar dat ik het waarschijnlijk weinig vindquote:Op zondag 15 maart 2015 09:25 schreef Snoepje5 het volgende:
¤2500 is inderdaad vrij veel voor de badkamer bij een starterswoning. Zelf zou ik er ook nog wat geld tegenaan gooien, maar ik heb brochures gezien voor starterswoningen waar de stelpost voor de badkamer ¤1000 bedraagt. Neem in ieder geval goede en mooie tegels. Die vervang je het moeilijkst.
De maten met uitbouw zijn 4,7 bij 10,18.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:02 schreef laziness het volgende:
Ik kan de maten incl uitbouw even niet terug vinden. Wat zijn die?
De basic badkamer hier had lelijke tegels, lelijke wastafel, kranen, lelijk alles
Chromen buizen naar de vloer ipv weg gewerkt in de muur.
Logischerwijs is dat ook niet zoveel waard en krijgen we dus ook weinig terug
Wij hebben iets van 34k ruimte voor meerwerk incl badkamer, keuken, vloer etc. Maar alleen al het meerwerk vanuit de bouw slokt 5,5k op.
Echt bizarre prijzen allemaal als je er over nadenkt
Oh we kunnen hier zeker nog jaren met heel veel plezier wonenquote:Op zondag 15 maart 2015 11:18 schreef laziness het volgende:
Dan is je starterswoning langer dan de onze hoor
Doordat het huis niet zo breed is, is de bovenverdieping wel wat kleiner en die groeit met je uitbouw natuurlijk ook niet mee.
Maar verder denk ik dat je hier lange tijd mee vooruit kan
250 geloof ik. Maar om het zeker te weten moet ik het even opzoeken. Ben alleen niet thuis ^^ zal dat van de week even doen.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:33 schreef laziness het volgende:
Hoeveel werkbare dagen hebben ze bij jullie volgens de overeenkomst?
Haha ja Agh als het er maar komt te staanquote:Op zondag 15 maart 2015 17:06 schreef laziness het volgende:
Wat een verschil tussen alle projecten toch in al die zaken.
Bij ons hebben ze 150 werkbare dagen.
Precies en voorpret is de helft van de funquote:Op zondag 15 maart 2015 17:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ja Agh als het er maar komt te staan
Ja precies. Op het moment dat we wisten dat de hypotheek oké was vond ik het leuk wordenquote:Op zondag 15 maart 2015 17:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Precies en voorpret is de helft van de fun
Kan wel. Wij hebben ook 150 werkbare dagen. In december 2014 zijn ze begonnen met het leggen van de fundering en ergens medio mei wordt het opgeleverd. Gaat echt hard. Sowieso bouwen ze het huis zelf in een week zo'n beetje. Op maandag hadden ze de begane grond gebouwd en op vrijdag zat het dak er opquote:Op maandag 16 maart 2015 19:19 schreef Snoepje5 het volgende:
150 werkbare dagen voor een nieuwbouw woning? Dan zijn ze dus 7 maanden bezig van begin tot oplevering? Lijkt me wel heel weinig. Tenminste, wat ik tegen ben gekomen en vergelijkbaar is met de woning van Think-Pinkk staan toch al gauw 200 - 250 werkbare dagen voor.
Aan de ene kant wel fijner natuurlijk, scheelt je wel in rente die je moet betalen zonder dat je er in woont.
Als je goede afspraken maakt kunnen ze mooi achter elkaar door werken dus zou het te doen moeten zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Kan wel. Wij hebben ook 150 werkbare dagen. In december 2014 zijn ze begonnen met het leggen van de fundering en ergens medio mei wordt het opgeleverd. Gaat echt hard. Sowieso bouwen ze het huis zelf in een week zo'n beetje. Op maandag hadden ze de begane grond gebouwd en op vrijdag zat het dak er op![]()
Enige waar ik van baal is dat we geen budget hadden voor een uitbouw, die zou ons 11500 extra hebben gekost. Op het moment van kopen hadden we nog niet echt eigen inleg helaas dus dat hebben we moeten laten schieten. De woning is nu 9.22m lang dus alsnog wel te doen denk ik.
Het huis wordt ook opgeleverd met standaard badkamer en toilet welke prima zijn, maar nu willen we meer dan prima. Huren nu al een paar jaar een nieuwbouwappartement dus weten wel wat we nu anders willen dan standaard. Badkamerindeling is omgegooid, een bad komt er bij en luxere tegels in badkamer en toilet. Kost even 4900 euro extra, maar dan is het wel compleet naar onze wens. Gelukkig zijn we voor de keuken 2000 onder het budget gebleven dus dat scheelt weer. Kan niet wachten tot we voor het eerst binnen mogen kijken!
Nu wordt het alleen langzaam een planning maken voor alle bedrijven die langs moeten komen. Eerst moet het leidingwerk nog worden aangepast voor de keuken (hebben we niet bij de projectleverancier besteld). De aannemer vroeg hier 2100 euro voor![]()
Dus dat laten we door een extern bedrijf doen voor 900 euro. Dan worden de muren voorzien van renovlies behang, dan nog de keuken plaatsen en tot slot laten we een PVC-vloer leggen en verlijmen, want vloerverwarming als hoofdverwarming. Hoop dat dat in 3 weken te doen is.
Wat ben je kwijt voor het renovlies tov het aantal m2?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef The6thgate het volgende:
en toilet welke prima zijn, maar nu willen we meer dan prima. Huren nu al een paar jaar een nieuwbouwappartement dus weten wel wat we nu anders willen dan standaard. Badkamerindeling is omgegooid, een bad komt er bij en luxere tegels in badkamer en toilet. Kost even 4900 euro extra, maar dan is het wel compleet naar onze wens. Gelukkig zijn we voor de keuken 2000 onder het budget gebleven dus
14,15- per m2 (265m2 totaal).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:30 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Wat ben je kwijt voor het renovlies tov het aantal m2?
Voorkant komt uit op het waterquote:
Wij hebben ook een standaard woningborg contract dus zal net zo iets zijn. Weer vergeten te kijken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:10 schreef Ravenge het volgende:
Bij ons vond ik dit moment wel een beetje een anticlimax. Je leeft als het ware toe naar een moment dat ze je 'droomhuis' gaan bouwen. Maanden zit je in spanning over hypotheken en van alles wat er geregeld moet worden. Dan gaan ze eindelijk aan de gang en dan is er één eenzame graafmachine en een trekker aan het werk op een grijze middag. Je verwacht hier op z'n minst een fanfare met slingers en champagneVind je ook niet?
Bij ons is het trouwens 200 dagen vanaf gereed komen begane grondvloer (schijnt standaard woningborg contract te zijn)
Ik verwacht binnen een week een brief dat hij gereed is want de bekisting voor de muren staat al...
Eigenlijk verwacht ik een projectforum waar alle buurtjes lekker met elkaar kunnen keuvelen over keukens, badkamers en vloeren. En één centrale plek waar de bouwer de planning van het project plaatst en bijhoudt. Helaas niets van dit alles...ze durven nog niet eens te zeggen of het nou Q4 2015 of Q1 2016 wordtquote:Op donderdag 19 maart 2015 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We krijgen ook maar een kijk moment enzo
En zo hoort het vind ik!quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:15 schreef laziness het volgende:
Bij ons maken ze er een feestje van als de eerste paal de grond in gaat schijnt
Nee ook niks van. Dit alles.. Agh bouw mijn eigen feestje wel. Maandag naar de notaris en dan gaan we ook lekker uit eten enzo.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:18 schreef Ravenge het volgende:
[..]
Eigenlijk verwacht ik een projectforum waar alle buurtjes lekker met elkaar kunnen keuvelen over keukens, badkamers en vloeren. En één centrale plek waar de bouwer de planning van het project plaatst en bijhoudt. Helaas niets van dit alles...ze durven nog niet eens te zeggen of het nou Q4 2015 of Q1 2016 wordtIs daar bij jullie meer informatie van?
[..]
En zo hoort het vind ik!
Nope ook geen Facebook of wat dan ook. Mijn schoonvader heeft al wel veel mensen die in het blok komen wonen gezien. Wij zelf nog niemandquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:02 schreef The6thgate het volgende:
Is er geen facebook pagina van het project zelf? Was er bij ons wel, en via die pagina heeft weer iemand een besloten groep aangemaakt.
Mooi dat ze zijn begonnen! Het gaat pas echt leuk worden zodra de muren er komen. En daarna moet je weer heel lang wachten voor je er in magOns huis staat er nu 1.5 maand en over 2 weken eindelijk een kijkdag.
Zal dat binnenkort eens doen. Onze kopersbegeleider antwoord meestal binnen een dag.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:12 schreef The6thgate het volgende:
Wellicht kun je de kopersbegeleider van de aannemer even vragen of hij een mail naar iedereen wil sturen om elkaar in contact te brengen. Hopelijk werkt hij wel sneller dan bij ons, man wat duurt dat soms lang voor je een reactie hebt
Mja ik denk niet dat er zoveel vanuit dat oogpunt komt vanuit onze aannemer. Maakt ook niet zoveel uit straks nog tijd zat om de buren te leren kennen ^^quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:04 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wij hebben ook een facebookgroep, maar vanuit de aannemer komt er vrij weinig informatie. Daar hebben we laatst iets van gezegd en toen hebben we wel een redelijk uitgebreide mail gekregen waarin ze aangeven in welke week ze gaan heien en in welke volgorde ze de velden gaan bouwen.
Ja de aannemer doet bij ons verder ook niets met het burencontact hoor, vind ik ook niet meer dan logisch. Maar ik vind het wel fijn om te weten wat voor planning ze aanhouden. Kunnen ze altijd van afwijken natuurlijk, maar helemaal niets weten, zoals mijn overburen en alleen maar horen dat ze waarschijnlijk in mei gaan opleveren is ook weer een beetje jammer.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja ik denk niet dat er zoveel vanuit dat oogpunt komt vanuit onze aannemer. Maakt ook niet zoveel uit straks nog tijd zat om de buren te leren kennen ^^
Oh dat is wel jammerlijk ja. Als het goed is krijgen wij daar nog wel meer informatie ver. Maar ze zijn natuurlijk pas net begonnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:48 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ja de aannemer doet bij ons verder ook niets met het burencontact hoor, vind ik ook niet meer dan logisch. Maar ik vind het wel fijn om te weten wat voor planning ze aanhouden. Kunnen ze altijd van afwijken natuurlijk, maar helemaal niets weten, zoals mijn overburen en alleen maar horen dat ze waarschijnlijk in mei gaan opleveren is ook weer een beetje jammer.
Ja leuk leukquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Het begin is er zullen we maar zeggen..
Op die staven zullen ze idd. de fundering wel gaan leggen !
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:32 schreef lipje het volgende:
Met de huidige werkloosheid in de bouw zullen ze snel klaar zijn
Ja zeker voor de keuken komen er bijv nog twee groepen bij enzo naast wat er standaard al in zat. Naar zolder hebben we een loze leiding laten leggen want vriend van ons is elektricien en gaat daar een extra groep voor makenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:54 schreef Nick1983 het volgende:
Hebben jullie trouwens wel goed nagedacht over alle (extra) groepen voor warmte apparaten? In eerste instantie hadden wij een oven, combi magnetron en inbouw koffieapparaat bedacht in onze kasten wand. Daar zouden wij 3 aparte groepen voor moeten hebben.
Uiteindelijk is het een fornuis geworden en een inbouw koffieapparaat, maar ik wist van te voren in ieder geval niet dat het zo werkte met die groepen.
Ja die wil ik doen. Maar fok laat mij op de laptop niet inloggen. Zie feedback probeer duidelijk te krijgen waarom niet.quote:
Ik snap er ook niks vanquote:
tijd voor die updatequote:Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik snap er ook niks van
jeej ik mag weer
Ja echt he.. Ik hoop dat de eendjes blijven nu ze daar zo aan het klussen zijn.. Ik vind ze zo leukquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:09 schreef Duufje het volgende:
het word nou allemaal wel echt nu ze zo bezig zijn.
Jaquote:
Fundering zal een cm of 30 zijn gok ik. Dus straks 10 cm muur, 10 cm isolatie en dan weer 10 cm muur. Is een gok hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:22 schreef Snoepje5 het volgende:
Dacht altijd dat er wel meer muur tussen de buren zat? Tenminste, dacht dat bij ons nog een holle ruimte tussen de muren van ons huis en die van de buren zitten.
kan ook 25 tot 30cm massief beton wordenquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Fundering zal een cm of 30 zijn gok ik. Dus straks 10 cm muur, 10 cm isolatie en dan weer 10 cm muur. Is een gok hoor.
Oh, die dikke muur is niet de muur die er komt te staan, maar zit nog onder de fundering. Ja zoveel verstand heb ik er nog niet vanquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Fundering zal een cm of 30 zijn gok ik. Dus straks 10 cm muur, 10 cm isolatie en dan weer 10 cm muur. Is een gok hoor.
We krijgen sowieso losse muren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:26 schreef lipje het volgende:
[..]
kan ook 25 tot 30cm massief beton worden
Sterker nog die muur die je ziet staan is de funderingquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:27 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Oh, die dikke muur is niet de muur die er komt te staan, maar zit nog onder de fundering. Ja zoveel verstand heb ik er nog niet van
Ja ik hoop dat het net zo vlot gaat als bij jou!quote:Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef Nick1983 het volgende:
Kijk eens aan! Er zit dus schot in de zaakBen benieuwd hoe snel ze bij jullie gaan
Ze blijven nog steeds volhouden dat het september gaat worden. Ik geloof het gewoon niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk al wanneer je erin mag?
Binnenwerk duurt altijd best een tijdje. Dus wie weet ligt het daaraan. Ik zou mezelf niet te blij maken kan het alleen maar meevallenquote:Op woensdag 15 april 2015 17:39 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ze blijven nog steeds volhouden dat het september gaat worden. Ik geloof het gewoon niet.
Ze zijn nu al zo ver, dat ik het haast niet geloof dat ze er nog 6 maanden over gaan doen
Zekerquote:Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Binnenwerk duurt altijd best een tijdje. Dus wie weet ligt het daaraan. Ik zou mezelf niet te blij maken kan het alleen maar meevallen
Sparen is belangrijk zijn wij ook druk mee bezig.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:38 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
ZekerWe gaan uit van het slechtste
Betekent uiteindelijk ook dat we meer kunnen sparen
Zeker weten. Wij moeten nu sowieso al ¤5000 extra bijleggen en dat zijn alleen nog maar de grote zaken. Ik denk dat de kleine dingen ook nog vies tegen vallenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Sparen is belangrijk zijn wij ook druk mee bezig.
In mijn beleving zijn het juist de kleine dingen die het zo duur makenquote:Op donderdag 16 april 2015 12:08 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Zeker weten. Wij moeten nu sowieso al ¤5000 extra bijleggen en dat zijn alleen nog maar de grote zaken. Ik denk dat de kleine dingen ook nog vies tegen vallen
Wij hadden gelukkig behoorlijk ruim gemeten met het bouw depo. Dus uiteindelijk moesten we nu maar een paar 100 euro zelf bijleggen. En dan is dat goed te behappen. Gordijnen zijn ook een behoorlijke hap uit het budget.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:28 schreef Nick1983 het volgende:
Ja inderdaad.... Raambekleding.... ook zo een leuke.
Wij hebben vooral extra kosten aan:
- Uitgebreidere badkamer
- Inbouwkoffieapparaat
- Fornuis
- Renovlies behang (we gaan toch niet stuken)
- Nieuwe meubels
Raambekleding en andere zaken komen er nog bij...
Enige wat bij ons echt tegenviel was de badkamer. Daar komen trouwens nog wel kosten voor bij bedenk ik me net.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:43 schreef Nick1983 het volgende:
Ja wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om bepaalde dingen duurder te maken en dat dan maar 'bij te leggen' (uiteindelijk betaal je het allemaal zelf)
Als wij de badkamertegels wilde hebben zoals wij die het mooist vonden (inclusief toilet) dan kwamen we uit op 6000 euro!quote:Op donderdag 16 april 2015 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Enige wat bij ons echt tegenviel was de badkamer. Daar komen trouwens nog wel kosten voor bij bedenk ik me net.
Ja wij maken extra kosten omdat we bedachten dat we onze meubels gingen verkopen en wel nieuwe meubels konden gaan kopen en dat we onze (niet) inbouw koffieappraat wel konden verkopen en dan een inbouw (á ¤1100) zouden kopen en zo nog meer van die dingenquote:Op donderdag 16 april 2015 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Enige wat bij ons echt tegenviel was de badkamer. Daar komen trouwens nog wel kosten voor bij bedenk ik me net.
De badkamer viel qua tegels nog wel mee, daar betalen we ¤500 extra voor, inclusief het tegelen. We kwamen er alleen achter dat de douchehoek er niet bij hoorde (wel de kraan en douchekop :S) en daar zijn we ook nog eens na afdingen ¤1000 voor kwijt.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:13 schreef younesel het volgende:
[..]
Als wij de badkamertegels wilde hebben zoals wij die het mooist vonden (inclusief toilet) dan kwamen we uit op 6000 euro!![]()
Dus maar tegels uit het uitbreidingspakket, want de tegels die wij in eerste instantie hadden gekozen waren niet uit het uitbredingspakket en daarom 3x duurder... afzetters...
Dat vroeg ik me inderdaad ook af; iedereen weet dat je bij een keukenboer moet afdingen ander ben je dief van je eigen geld. Hoe zit 't met zo'n tegelboer? Die willen ons doen geloven dat afdingen geen optie is. Prijs is prijs, kunnen ze niets aan doen. Maar ik heb er moeite mee om dat te geloven. Ben jij naar een aparte tegelboer geweest om je tegels uit te zoeken?quote:Op donderdag 16 april 2015 13:16 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
De badkamer viel qua tegels nog wel mee, daar betalen we ¤500 extra voor, inclusief het tegelen. We kwamen er alleen achter dat de douchehoek er niet bij hoorde (wel de kraan en douchekop :S) en daar zijn we ook nog eens na afdingen ¤1000 voor kwijt.
Nou ja, wat vooral lastig is gebleken bij ons, is dat de tegels geregeld worden bij een tegelboer, maar dat de aannemer in de lead is.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:19 schreef younesel het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me inderdaad ook af; iedereen weet dat je bij een keukenboer moet afdingen ander ben je dief van je eigen geld. Hoe zit 't met zo'n tegelboer? Die willen ons doen geloven dat afdingen geen optie is. Prijs is prijs, kunnen ze niets aan doen. Maar ik heb er moeite mee om dat te geloven. Ben jij naar een aparte tegelboer geweest om je tegels uit te zoeken?
Afzetters zou ik het niet meteen willen noemen. Standaard zitten er nou niet bepaald de duurste tegels bij. En er zit nogal wat verschil in prijs bij tegels. Dat hebben wij ook wel gezien toen wij de tegels gingen uitzoeken voor onze beneden verdiepingquote:Op donderdag 16 april 2015 13:13 schreef younesel het volgende:
[..]
Als wij de badkamertegels wilde hebben zoals wij die het mooist vonden (inclusief toilet) dan kwamen we uit op 6000 euro!![]()
Dus maar tegels uit het uitbreidingspakket, want de tegels die wij in eerste instantie hadden gekozen waren niet uit het uitbredingspakket en daarom 3x duurder... afzetters...
Nou jaquote:Op donderdag 16 april 2015 14:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo ik heb de nieuwe OP alvast in mijn kladblok staan. Kon er nog dingen aan toevoegen die ik hier nog niet gepost had.
[..]
Afzetters zou ik het niet meteen willen noemen. Standaard zitten er nou niet bepaald de duurste tegels bij. En er zit nogal wat verschil in prijs bij tegels. Dat hebben wij ook wel gezien toen wij de tegels gingen uitzoeken voor onze beneden verdieping
True maar wij weten natuurlijk niet wat hij heeft uitgezocht hé. Maargoed ze weten wel wat te vragen Jaquote:Op donderdag 16 april 2015 15:30 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Nou ja¤6000 is wel een hele hoop geld extra. Ik weet niet hoe groot de badkamer is, maar je krijgt als het goed is ook nog geld terug van de standaard tegels. In ieder geval weten ze het allemaal mooi te brengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |