Ja precies. Op het moment dat we wisten dat de hypotheek oké was vond ik het leuk wordenquote:Op zondag 15 maart 2015 17:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Precies en voorpret is de helft van de fun
Kan wel. Wij hebben ook 150 werkbare dagen. In december 2014 zijn ze begonnen met het leggen van de fundering en ergens medio mei wordt het opgeleverd. Gaat echt hard. Sowieso bouwen ze het huis zelf in een week zo'n beetje. Op maandag hadden ze de begane grond gebouwd en op vrijdag zat het dak er opquote:Op maandag 16 maart 2015 19:19 schreef Snoepje5 het volgende:
150 werkbare dagen voor een nieuwbouw woning? Dan zijn ze dus 7 maanden bezig van begin tot oplevering? Lijkt me wel heel weinig. Tenminste, wat ik tegen ben gekomen en vergelijkbaar is met de woning van Think-Pinkk staan toch al gauw 200 - 250 werkbare dagen voor.
Aan de ene kant wel fijner natuurlijk, scheelt je wel in rente die je moet betalen zonder dat je er in woont.
Als je goede afspraken maakt kunnen ze mooi achter elkaar door werken dus zou het te doen moeten zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Kan wel. Wij hebben ook 150 werkbare dagen. In december 2014 zijn ze begonnen met het leggen van de fundering en ergens medio mei wordt het opgeleverd. Gaat echt hard. Sowieso bouwen ze het huis zelf in een week zo'n beetje. Op maandag hadden ze de begane grond gebouwd en op vrijdag zat het dak er op![]()
Enige waar ik van baal is dat we geen budget hadden voor een uitbouw, die zou ons 11500 extra hebben gekost. Op het moment van kopen hadden we nog niet echt eigen inleg helaas dus dat hebben we moeten laten schieten. De woning is nu 9.22m lang dus alsnog wel te doen denk ik.
Het huis wordt ook opgeleverd met standaard badkamer en toilet welke prima zijn, maar nu willen we meer dan prima. Huren nu al een paar jaar een nieuwbouwappartement dus weten wel wat we nu anders willen dan standaard. Badkamerindeling is omgegooid, een bad komt er bij en luxere tegels in badkamer en toilet. Kost even 4900 euro extra, maar dan is het wel compleet naar onze wens. Gelukkig zijn we voor de keuken 2000 onder het budget gebleven dus dat scheelt weer. Kan niet wachten tot we voor het eerst binnen mogen kijken!
Nu wordt het alleen langzaam een planning maken voor alle bedrijven die langs moeten komen. Eerst moet het leidingwerk nog worden aangepast voor de keuken (hebben we niet bij de projectleverancier besteld). De aannemer vroeg hier 2100 euro voor![]()
Dus dat laten we door een extern bedrijf doen voor 900 euro. Dan worden de muren voorzien van renovlies behang, dan nog de keuken plaatsen en tot slot laten we een PVC-vloer leggen en verlijmen, want vloerverwarming als hoofdverwarming. Hoop dat dat in 3 weken te doen is.
Wat ben je kwijt voor het renovlies tov het aantal m2?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef The6thgate het volgende:
en toilet welke prima zijn, maar nu willen we meer dan prima. Huren nu al een paar jaar een nieuwbouwappartement dus weten wel wat we nu anders willen dan standaard. Badkamerindeling is omgegooid, een bad komt er bij en luxere tegels in badkamer en toilet. Kost even 4900 euro extra, maar dan is het wel compleet naar onze wens. Gelukkig zijn we voor de keuken 2000 onder het budget gebleven dus
14,15- per m2 (265m2 totaal).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:30 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Wat ben je kwijt voor het renovlies tov het aantal m2?
Voorkant komt uit op het waterquote:
Wij hebben ook een standaard woningborg contract dus zal net zo iets zijn. Weer vergeten te kijken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:10 schreef Ravenge het volgende:
Bij ons vond ik dit moment wel een beetje een anticlimax. Je leeft als het ware toe naar een moment dat ze je 'droomhuis' gaan bouwen. Maanden zit je in spanning over hypotheken en van alles wat er geregeld moet worden. Dan gaan ze eindelijk aan de gang en dan is er één eenzame graafmachine en een trekker aan het werk op een grijze middag. Je verwacht hier op z'n minst een fanfare met slingers en champagneVind je ook niet?
Bij ons is het trouwens 200 dagen vanaf gereed komen begane grondvloer (schijnt standaard woningborg contract te zijn)
Ik verwacht binnen een week een brief dat hij gereed is want de bekisting voor de muren staat al...
Eigenlijk verwacht ik een projectforum waar alle buurtjes lekker met elkaar kunnen keuvelen over keukens, badkamers en vloeren. En één centrale plek waar de bouwer de planning van het project plaatst en bijhoudt. Helaas niets van dit alles...ze durven nog niet eens te zeggen of het nou Q4 2015 of Q1 2016 wordtquote:Op donderdag 19 maart 2015 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We krijgen ook maar een kijk moment enzo
En zo hoort het vind ik!quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:15 schreef laziness het volgende:
Bij ons maken ze er een feestje van als de eerste paal de grond in gaat schijnt
Nee ook niks van. Dit alles.. Agh bouw mijn eigen feestje wel. Maandag naar de notaris en dan gaan we ook lekker uit eten enzo.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:18 schreef Ravenge het volgende:
[..]
Eigenlijk verwacht ik een projectforum waar alle buurtjes lekker met elkaar kunnen keuvelen over keukens, badkamers en vloeren. En één centrale plek waar de bouwer de planning van het project plaatst en bijhoudt. Helaas niets van dit alles...ze durven nog niet eens te zeggen of het nou Q4 2015 of Q1 2016 wordtIs daar bij jullie meer informatie van?
[..]
En zo hoort het vind ik!
Nope ook geen Facebook of wat dan ook. Mijn schoonvader heeft al wel veel mensen die in het blok komen wonen gezien. Wij zelf nog niemandquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:02 schreef The6thgate het volgende:
Is er geen facebook pagina van het project zelf? Was er bij ons wel, en via die pagina heeft weer iemand een besloten groep aangemaakt.
Mooi dat ze zijn begonnen! Het gaat pas echt leuk worden zodra de muren er komen. En daarna moet je weer heel lang wachten voor je er in magOns huis staat er nu 1.5 maand en over 2 weken eindelijk een kijkdag.
Zal dat binnenkort eens doen. Onze kopersbegeleider antwoord meestal binnen een dag.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:12 schreef The6thgate het volgende:
Wellicht kun je de kopersbegeleider van de aannemer even vragen of hij een mail naar iedereen wil sturen om elkaar in contact te brengen. Hopelijk werkt hij wel sneller dan bij ons, man wat duurt dat soms lang voor je een reactie hebt
Mja ik denk niet dat er zoveel vanuit dat oogpunt komt vanuit onze aannemer. Maakt ook niet zoveel uit straks nog tijd zat om de buren te leren kennen ^^quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:04 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wij hebben ook een facebookgroep, maar vanuit de aannemer komt er vrij weinig informatie. Daar hebben we laatst iets van gezegd en toen hebben we wel een redelijk uitgebreide mail gekregen waarin ze aangeven in welke week ze gaan heien en in welke volgorde ze de velden gaan bouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |