abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146673207
Hoihoi,

In september hoorde wij van een leuk nieuwbouw project in een wijk waar we al vaker van hadden geroepen daar zouden we wel willen wonen. Helaas waren de huizen daar altijd boven budget. Maar tot ons geluk gaan ze er nu wat starterswoningen neerzetten. En zijn wij ingeloot.

We hebben ondertussen al veel uitgezocht we hebben de kopersmap, hebben al een flinke lijst aan meerwerk en gaan volgende week het voorlopig koopcontract tekenen.

De financiering is nog niet rond dus het kan nog altijd daar op af ketsen natuurlijk. Maar onze hypotheek adviseur ziet tot op heden geen problemen.

En nu leek een topic mij toch wel handig om te kijken of we niks over het hoofd zien.

Wat plaatjes erbij :) Je ziet het is niet erg groot maar groot genoeg.

Op de meerwerklijst hebben wij tot op heden;

• uitbouw woonkamer (Is erg klein)
• dakraam zolder
• buitenkraan
• loze leidingen iedere kamer 1 op zolder 2
• keuken (mag meegefinancierd worden)
• wc's (Ze plaatsen staande closetten wij willen wandclosetten)
• vloerverwarming badkamer
• voorbereidend buitenlicht
• tegels woonkamer
• vloerverwarming beneden
• tegels badkamer (Eventueel mocht standaard niet bevallen)
• schutting? (Weten niet of we dat mee mogen nemen)

[ Bericht 11% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 15-11-2014 10:01:48 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146673314
Voodat wij de hypotheek aan kunnen vragen moeten we een meerwerkprijslijst maken. Nou het meeste staat gelukkig gewoon in de kopersmap. Maar sommige dingen die we wel mogen mee financieren maar zelf moeten doen hebben we geen idee van wat het gaat kosten. Heeft iemand een idee wat een tegelvloer van leisteen bijv. ongeveer kost? We gaan natuurlijk zelf ook nog wel langs van die bedrijven.

En natuurlijk heel belangrijk zijn we nog iets belangrijks vergeten bij het meerwerk?

[ Bericht 6% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 15-11-2014 10:18:42 ]
pi_146673648
Meerwerk is harstikke duur, en dan ook nog financieren, beter is het zelf doen van spaargeld
pi_146673680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 10:33 schreef hoas het volgende:
Meerwerk is harstikke duur, en dan ook nog financieren, beter is het zelf doen van spaargeld
Meeste spaargeld zal gaan zitten in het opvangen van dubbele lasten helaas.
  zaterdag 15 november 2014 @ 12:17:21 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146675693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 10:33 schreef hoas het volgende:
Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.

Verder: hebben jullie nou wel of geen openslaande deuren naar de tuin?
pi_146675959
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik weet er niets van, maar dit klinkt wel heel logisch. Dit zou ik zeker even uitzoeken.

Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.
Bij mijn moeder durfde ze 1800 euro voor een deur op een andere plaats te zetten te vragen en aanrechtblad verlengen 600 euro per meter
  zaterdag 15 november 2014 @ 12:25:30 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146676025
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:23 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik heb zelf gezien bij de oplevering van een appartementen complex dat de mensen nieuwe keukens tegels en wc potten eruit sloopten om er zelf nieuwe in te zetten.
Bij mijn moeder durfde ze 1800 euro voor een deur op een andere plaats te zetten te vragen en aanrechtblad verlengen 600 euro per meter
Ja. Ik heb het zelf gehad met buitenschilderwerk. Steegdeur was rot en een stuk dak van het tuinhuisje. 'Zullen we dit even meenemen voor u?'. Totaal 1200 euro kwijt, als ik het een timmerman had gevraagd was ik 1/3e kwijt geweest. Dure les!
pi_146676307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Openslaande deur naar de tuin idd.

En ik heb mijn reactie over het zelf financieren al gegeven :) Naast de dubbele lasten moeten we natuurlijk ook nog geld overhouden voor gordijnen, vloeren boven, nieuwe meubels enz (Mijn bankstel past bijv. echt niet in dit huis)
pi_146676320
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:23 schreef hoas het volgende:

[..]

Keuken zit er sowieso niet standaard in .
  zaterdag 15 november 2014 @ 12:36:15 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146676466
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Openslaande deur naar de tuin idd.
Daar zou ik er nou twee van maken. Lekker de boel opengooien in de zomer.
pi_146676524
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Daar zou ik er nou twee van maken. Lekker de boel opengooien in de zomer.
Ja daar zijn we idd over aan het nadenken. maar is even afhankelijk van wat het gaat kosten :) Anders is dat iets voor later. (jaar of 5 ofzo :') )
pi_146676646
Misschien zijn er nog wat kosten voor eventuele extra groepen voor in de keuken, of het verleggen van de standaard leidingen oid?
Schutting kan je misschien samen met de buren doen? (Hopelijk hebben jullie dezelfde smaak :P).

De plattegrond lijkt trouwens best wel op de nieuwbouwwoning waar ik op gereageerd heb :+ Dus zal je topic zeker volgen haha
pi_146676718
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:41 schreef Miezziej het volgende:
Misschien zijn er nog wat kosten voor eventuele extra groepen voor in de keuken, of het verleggen van de standaard leidingen oid?
Schutting kan je misschien samen met de buren doen? (Hopelijk hebben jullie dezelfde smaak :P).

De plattegrond lijkt trouwens best wel op de nieuwbouwwoning waar ik op gereageerd heb :+ Dus zal je topic zeker volgen haha
Ook zo'n afgrijselijk kleine badkamer ja? :') Dat vind ik echt het enige minpunt aan heel dat huis. Maar echt verder ben ik verliefd op die wijk.. Als het allemaal goed blijft gaan woon ik straks gewoon 100 meter van het bos af O+

Vriend van ons is elektromonteur. En we laten dus allemaal wel loze leidingen leggen maar die extra groepen bouwt hij in voor ons :) Dat scheelt nogal uh.. wat.
pi_146676894
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ook zo'n afgrijselijk kleine badkamer ja? :') Dat vind ik echt het enige minpunt aan heel dat huis. Maar echt verder ben ik verliefd op die wijk.. Als het allemaal goed blijft gaan woon ik straks gewoon 100 meter van het bos af O+

Vriend van ons is elektromonteur. En we laten dus allemaal wel loze leidingen leggen maar die extra groepen bouwt hij in voor ons :) Dat scheelt nogal uh.. wat.
Kan de maten niet zo goed lezen, maar de "mijne" is 2,2 bij 1,75.
Mijn huidige "badkamer" is ongeveer de helft daarvan denk ik :+

Okee, altijd fijn als je het zelf goedkoper kan! Ze vragen voor meerwerk echt veul -O-
pi_146677189
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Kan de maten niet zo goed lezen, maar de "mijne" is 2,2 bij 1,75.
Mijn huidige "badkamer" is ongeveer de helft daarvan denk ik :+

Okee, altijd fijn als je het zelf goedkoper kan! Ze vragen voor meerwerk echt veul -O-
Deze is 1,40 bij 2,90. Maargoed al een hele verbetering vergeleken bij de 2 bij 1 die we nu hebben idd haha. Hier past tenminste een wc in. Jeej *O*

En idd fijn dat dat in ieder geval goedkoper kan. En bye the way leuk dat je meeleest.
pi_146678092
Mag je dat meerwerk door derden laten uitvoeren of moet je dat van de aannemer/project ontwikkelaar af nemen?

Vrienden van mij hebben ook een huis gekocht via een projectontwikkelaar. Alle extra opties/meerwerk moet via de projectontwikkelaar lopen. Ik heb een paar prijzen gehoord en gezien en dat gaat zo 3x over de kop tov als je zelf aannemers voor meerwerk zoekt.
pi_146678318
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:19 schreef hans1985 het volgende:
Mag je dat meerwerk door derden laten uitvoeren of moet je dat van de aannemer/project ontwikkelaar af nemen?

Vrienden van mij hebben ook een huis gekocht via een projectontwikkelaar. Alle extra opties/meerwerk moet via de projectontwikkelaar lopen. Ik heb een paar prijzen gehoord en gezien en dat gaat zo 3x over de kop tov als je zelf aannemers voor meerwerk zoekt.
Meerwerk moet via de aannemer idd. Keuken mag via een bedrijf wat de aannemer in de arm heeft genomen maar mag ook via een ander. "voordeel" aan het via het bedrijf doen is dat het erin zit op het moment dat het opgeleverd gaat worden. Maar wij laten de keuken later plaatsen vanwege de vloer en omdat je weleens hoort dat hij als werkbank gebruikt wordt. Extra groepen maken wordt in dit geval ook later gedaan. :)

Bij ons wordt het blok ook vanuit een aannemer geplaatst niet door een project ontwikkelaar ofzo.
pi_146678362
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Meerwerk moet via de aannemer idd. Keuken mag via een bedrijf wat de aannemer in de arm heeft genomen maar mag ook via een ander. "voordeel" aan het via het bedrijf doen is dat het erin zit op het moment dat het opgeleverd gaat worden. Maar wij laten de keuken later plaatsen vanwege de vloer en omdat je weleens hoort dat hij als werkbank gebruikt wordt. Extra groepen maken wordt in dit geval ook later gedaan. :)
Heb je prijzen en specs van het meerwerk.

Ik vrees het ergste.
pi_146678458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:28 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Heb je prijzen en specs van het meerwerk.

Ik vrees het ergste.
Ja maar niet van alles ben niet thuis. Maar al zou het het ergste zijn is er nog weinig wat wij er aan kunnen doen :)

Uitbouw 9950
Dakraam 880
Loze leiding ps 165
Buitenkraan 295
pi_146678590
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar niet van alles ben niet thuis. Maar al zou het het ergste zijn is er nog weinig wat wij er aan kunnen doen :)

Uitbouw 9950
Dakraam 880
Loze leiding ps 165
Buitenkraan 295
uitbouw is moeilijk in te schatten.
Dakraam, welk merk en afmeting?

Loze leiding. half uur muurfrees, plaatsen, materiaal. 75 euro max.
buitenkraan :') 8 tientjes kraan, 2 tientjes buis, 1 uur installatie. 150 max.

Ik zou dus echt nooit via zo'n projectontwikkelaar een huis kopen, zijn gewoon oplichterspraktijken.
pi_146678685
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ik zou dus echt nooit via zo'n projectontwikkelaar een huis kopen, zijn gewoon oplichterspraktijken.
Ja heerlijk de frees in mijn glad gestuckte muren zetten O+

Uitbouw is echt niet duur als ik eens vergelijk met vrienden.

Dakraam is velux

En voor die buis van de buitenkraan ga je dan ook weer de vloer openbreken enzo? We hebben alles tegen elkaar afgewogen. Dus het is niet alsof we zomaar iets doen ofzo.

Maargoed jij niet ik wel. En ben er nog steeds heel blij mee O+
pi_146678880
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja heerlijk de frees in mijn glad gestuckte muren zetten O+

Uitbouw is echt niet duur als ik eens vergelijk met vrienden.

Dakraam is velux

En voor die buis van de buitenkraan ga je dan ook weer de vloer openbreken enzo? We hebben alles tegen elkaar afgewogen. Dus het is niet alsof we zomaar iets doen ofzo.
Die extra's moet je natuurlijk in de ruwbouwfase doen. Maar dat is een beetje de truc van die projectontwikkelaars. Ze leveren huizen wat eigenlijk te klein is en met lelijke tegels of weinig aansluitingen. Bijna iedereen die een hous dan koopt wil wel een beetje "luxe" en dan komen ze met bedragen die 3x de prijs zijn.
Maar welke afmeting dakraam is het? is het met geisoleerd goodstuk, vol kunstof?
Om je een idee te geven van prijzen van bijvoorbeeld velux. heb hier een offerte liggen:
-velux dakraam ggu 94x160 cm 523 ex btw.
Dat is zo'n beetje de duurste die je van velux kun krijgen in die klasse. Plaatsen van een dakraam is vaak een goed uur.
pi_146679036
Ik zou iig goed uitrekenen wat extra meerwerk kost. Je wilt ook geen huis die qua "luxe" het net niet is.
pi_146679309
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:45 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Die extra's moet je natuurlijk in de ruwbouwfase doen. Maar dat is een beetje de truc van die projectontwikkelaars. Ze leveren huizen wat eigenlijk te klein is en met lelijke tegels of weinig aansluitingen. Bijna iedereen die een hous dan koopt wil wel een beetje "luxe" en dan komen ze met bedragen die 3x de prijs zijn.
Maar welke afmeting dakraam is het? is het met geisoleerd goodstuk, vol kunstof?
Om je een idee te geven van prijzen van bijvoorbeeld velux. heb hier een offerte liggen:
-velux dakraam ggu 94x160 cm 523 ex btw.
Dat is zo'n beetje de duurste die je van velux kun krijgen in die klasse. Plaatsen van een dakraam is vaak een goed uur.
1 bij 1 geloof ik. Iig zoiets. Maar lelijke huizen ben ik het niet zo mee eens maar ieder zijn smaak. Maar anyhow ja ik weet dat je opgelicht wordt waar je bij staat. Maar het is nou eenmaal niet anders. Wij zijn erg blij met dit huis. And so be it. Laten we het daar maar op houden oké?
  zaterdag 15 november 2014 @ 15:23:00 #25
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146681492
Ben ik de enige die de meerwerkprijzen reeel vind?
Loze leiding is niet alleen je muurfrees aanslingeren, moet ook door de vloeren, afbeugelen in de kast, aanpassen en weergeven op tekeningen, trekdraad erin jassen. En manuren zijn nu eenmaal gortig duur.
Vonkenboer? jou mening?

Buitenkraan (vorstvrij) een beetje fatsoenlijke kost ook 70,-, leidingwerk aanpassen, gat boren, etc. Niet heel bizar qua prijs. Heb ze al veel gekker gezien.

Ook het dakraam vind ik niet TE. Beetje velux kost al 400 a 500 incl gootstukken en dan moet hij er nog in (paar uurtjes werk qua meten / monteren / stukje garantie op lekken incalculeren).

Uitbouw kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zaterdag 15 november 2014 @ 15:27:20 #26
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146681611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

En in een ander topic waren een aantal mensen het nog zo roerend met me eens dat er tegenwoordig geen geld en tijd meer is voor een stukje net werk.
Hier zien we zo mooi waarom, het mag geen drol kosten, elke minuut wordt eraf gerekend, als het tegenzit moet dat maar op kosten van de aannemer. Maar als het er dan maar snel snel ingerost wordt is het ook niet goed.

Half uurtje muurfrezen en klaar? Als jij 30min per leiding helemaal klaar en afgewerkt bent had ik je graag ingehuurt. Maar dan wel in je eigen tijd terugkomen als er iets niet 100% goed is ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146681925
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 15:23 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ben ik de enige die de meerwerkprijzen reeel vind?
Loze leiding is niet alleen je muurfrees aanslingeren, moet ook door de vloeren, afbeugelen in de kast, aanpassen en weergeven op tekeningen, trekdraad erin jassen. En manuren zijn nu eenmaal gortig duur.
Vonkenboer? jou mening?

Buitenkraan (vorstvrij) een beetje fatsoenlijke kost ook 70,-, leidingwerk aanpassen, gat boren, etc. Niet heel bizar qua prijs. Heb ze al veel gekker gezien.

Ook het dakraam vind ik niet TE. Beetje velux kost al 400 a 500 incl gootstukken en dan moet hij er nog in (paar uurtjes werk qua meten / monteren / stukje garantie op lekken incalculeren).

Uitbouw kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Dan nog is zo'n loze leiding in een uurtje gepiept. Als je er langer over doet word het tijd dat je wat sneller gaat werken :P
Zelfde geld voor een buitenkraan. bij dichtstbijzijnde leiding een t-stuk persen paar meter buis en een gat boren. kan ook in een uur.
En op de bestaande tekening intekenen is haast geen moeite met stabicad.

Afgelopen zomer bij een project 8 dakramen laten plaatsen. De pannen lagen er al op dus dat was extra werk alsmede dat de er kleine aanpassingen gedaan moesten worden. lui hebben 10 uur gedaan over 8 dakramen. zeg 1,5 uur per raam waarbij ze onnodig extra werk hadden (pannen verwijderen, aanpassen, etc).
pi_146682020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 15:27 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

En in een ander topic waren een aantal mensen het nog zo roerend met me eens dat er tegenwoordig geen geld en tijd meer is voor een stukje net werk.
Hier zien we zo mooi waarom, het mag geen drol kosten, elke minuut wordt eraf gerekend, als het tegenzit moet dat maar op kosten van de aannemer. Maar als het er dan maar snel snel ingerost wordt is het ook niet goed.

Half uurtje muurfrezen en klaar? Als jij 30min per leiding helemaal klaar en afgewerkt bent had ik je graag ingehuurt. Maar dan wel in je eigen tijd terugkomen als er iets niet 100% goed is ;)
Ik betaal voor die uitbouw nu idd liever wat extra's dat het goed gebeurd. Je straks geen verspringing krijgt enzovoorts.
pi_146682037
Mag de wel niet te duur discussie aub in een ander topic? Vind ik een beetje jammer :@
pi_146682105
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 15:27 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ligt uiteraard aan de muur. Meeste binnenmuren zijn ytong. en dan ben je echt in 5 minuten klaar met de frees. doos en leiding erin kloppen met een paar keggen. Want neem aan dat men niet extra een mannetje laat komen voor die loze leiding maar dit gewoon mee gepakt word als de "normale" leidingen worden gedaan.

Maar verbaas me wel vaker over hoe lang Nederlandse bedrijven over montage doen.
pi_146686400
Jeej, een topic *O*
pi_146686518
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:20 schreef Puala het volgende:
Jeej, een topic *O*
Jeej *O* ;)
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:57:38 #33
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_146687590
Gefeliciteerd met deze stap!

Bij nieuwbouw heb je over het algemeen te maken met een bouwdepot. De hypotheeksom wordt in depot gehouden en daaruit betaal je tijdens de bouw de termijnen van de bouwer. Hoeveel procent je op welk punt in de bouw betaalt is vastgelegd in richtlijnen. Doordat je in dit depot ook rente ontvangt betaal je tijdelijk minder rente over je hypotheek.

Wij konden gewoon werkzaamheden meefinancieren die door anderen werden uitgevoerd. Zoals levering en montage van een keuken of wandafwerking. Hiervoor moet je wel bij het afsluiten een begroting inleveren.

Let even op wat je waar laat doen. Over meerwerk valt, vooral voor het tekenen van de koopaannemingsovereenkomst, maar in mindere mate ook tijdens de bouw, absoluut te onderhandelen. Daarbij is het soms beter iets meer te betalen dan dat je voor garantie met verschillende partijen te maken hebt. Lekkage in je badkamer is al heel erg, maar als bouwer en leverancier naar elkaar gaan wijzen wordt het een nachtmerrie.

Of je iets zelf kan betalen of het mee financiert is een persoonlijke keuze. Je krijgt niet gauw weer de kans om zo voordelig (want hypotheekrenteaftrek) te lenen. En er komen nog genoeg kosten waar je nu nog niet mee bezig bent, zoals de tuinaanleg.
pi_146688010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:57 schreef Barrah het volgende:
Gefeliciteerd met deze stap!

Bij nieuwbouw heb je over het algemeen te maken met een bouwdepot. De hypotheeksom wordt in depot gehouden en daaruit betaal je tijdens de bouw de termijnen van de bouwer. Hoeveel procent je op welk punt in de bouw betaalt is vastgelegd in richtlijnen. Doordat je in dit depot ook rente ontvangt betaal je tijdelijk minder rente over je hypotheek.

Wij konden gewoon werkzaamheden meefinancieren die door anderen werden uitgevoerd. Zoals levering en montage van een keuken of wandafwerking. Hiervoor moet je wel bij het afsluiten een begroting inleveren.

Let even op wat je waar laat doen. Over meerwerk valt, vooral voor het tekenen van de koopaannemingsovereenkomst, maar in mindere mate ook tijdens de bouw, absoluut te onderhandelen. Daarbij is het soms beter iets meer te betalen dan dat je voor garantie met verschillende partijen te maken hebt. Lekkage in je badkamer is al heel erg, maar als bouwer en leverancier naar elkaar gaan wijzen wordt het een nachtmerrie.

Of je iets zelf kan betalen of het mee financiert is een persoonlijke keuze. Je krijgt niet gauw weer de kans om zo voordelig (want hypotheekrenteaftrek) te lenen. En er komen nog genoeg kosten waar je nu nog niet mee bezig bent, zoals de tuinaanleg.
Dankjewel! En ook voor je verhaal. Onze hypotheek adviseur had dat inderdaad ook al verteld. Onderhandelen zal bij ons bij de badkamer wel komen idd. En de keuken dat dat bij een andere aannemer mag wisten we ook. We gaan kijken waar we iets moois voor een redelijke prijs kunnen krijgen. Hebben 8000 inbegroot voor een keuken maar dat hoe en we er natuurlijk niet aan uit te geven :D

Wij moeten veel mee financieren. Hebben net een schuld afbetaald en hebben uiteraard al wel het een en ander gespaard maar dat zal niet meer dan 10.000 euro zijn. Maar daar moeten wel dubbele lasten van betaald worden. We wonen nu ook al samen :)

Mocht je nog meer leuke tips hebben dan hoor ik het uiteraard graag :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 20:54:35 #35
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_146691237
Niet om je de put in te praten, maar:
Ik zou contractueel ook vast leggen wat er allemaal jouw eigendom wordt bij het doen van elke betalings termijn.

Ofwel: Termijn 1: De grond
Termijn 2: De stenen
Termijn 3: etc.

Alles uiteraard in lijn met datgene wat gefactureerd wordt. Als je niet uit kijkt eindig je met een contract waarin een curator van de failliete bouwer jou een tweede keer kan laten betalen voor van alles en nog wat.

En de rechtspersoon die bouwt is geheid een BV zonder bezittingen, waardoor de moeder en de directeur buiten schot blijven als er shit is.

Daarbij ook voorwaarden opnemen over de snelheid waarmee ze gaan bouwen vanaf dag 1. Dag 1 is de dag waarop je het contract tekent. Ook rekening houden met dat als jij langer dubbele lasten krijgt omdat zij vertragen dit in mindering gebracht wordt op de koopsom. Niet perse vanaf de 1e euro, maar als het in de papieren gaat lopen uiteraard wel. En als ze te ver vertragen moet jij er kostenloos onderuit kunnen. Dus ook je geld terug krijgen als je al iets betaald hebt en zij gaan niet aan de slag.

Om ons heen staan al heel lang (jaren) bouwprojecten klaar om te beginnen op kale grond en er gebeurt geen fuck. Ik zou daar geen enkele euro in willen hebben en op geen enkele manier aan vast willen zitten.

Voorbeeldje:
http://www.christoffelhof.nl/woningen/

Zo lang er minder dan 70% verkocht is gaan ze echt niet bouwen. Ik zou daar niet in vast willen zitten.

Disclaimer: Ik verzin hier wat ik zou eisen. Laat je goed adviseren door rechtsbijstand voor je tekent.
pi_146691439
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:54 schreef TR08 het volgende:
Niet om je de put in te praten, maar:
Ik zou contractueel ook vast leggen wat er allemaal jouw eigendom wordt bij het doen van elke betalings termijn.

Ofwel: Termijn 1: De grond
Termijn 2: De stenen
Termijn 3: etc.

Alles uiteraard in lijn met datgene wat gefactureerd wordt. Als je niet uit kijkt eindig je met een contract waarin een curator van de failliete bouwer jou een tweede keer kan laten betalen voor van alles en nog wat.

En de rechtspersoon die bouwt is geheid een BV zonder bezittingen, waardoor de moeder en de directeur buiten schot blijven als er shit is.

Daarbij ook voorwaarden opnemen over de snelheid waarmee ze gaan bouwen vanaf dag 1. Dag 1 is de dag waarop je het contract tekent. Ook rekening houden met dat als jij langer dubbele lasten krijgt omdat zij vertragen dit in mindering gebracht wordt op de koopsom. Niet perse vanaf de 1e euro, maar als het in de papieren gaat lopen uiteraard wel. En als ze te ver vertragen moet jij er kostenloos onderuit kunnen. Dus ook je geld terug krijgen als je al iets betaald hebt en zij gaan niet aan de slag.

Om ons heen staan al heel lang (jaren) bouwprojecten klaar om te beginnen op kale grond en er gebeurt geen fuck. Ik zou daar geen enkele euro in willen hebben en op geen enkele manier aan vast willen zitten.

Voorbeeldje:
http://www.christoffelhof.nl/woningen/

Zo lang er minder dan 70% verkocht is gaan ze echt niet bouwen. Ik zou daar niet in vast willen zitten.

Disclaimer: Ik verzin hier wat ik zou eisen. Laat je goed adviseren door rechtsbijstand voor je tekent.
Eehj dankjewel :) alles wat je opnoemt staat in ons contract. Ook hoeveel procent ons eigendom wordt enzo. Het aantal huizen is al verkocht dus daar hebben we geen last meer van.

We hebben een heel hoop laten aanpassen aan ons contract. En hebben ons daarin ook goed laten begeleiden.

Weet niet of je het boeiend vind maar het project heeft ook woningborg.

Bedankt voor je bijdrage :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:34:33 #37
422610 Barrah
pi_146697146
TR08 heeft wel een punt helaas. Wij hebben min of meer bewust gekozen voor bouwen bij een grote landelijke projectontwikkelaar die ook zelf bouwt. De laatste jaren heel veel lokale en regionale partijen om zien vallen.

Volgens mij hoef je dat niet allemaal vast te leggen hoor, of je moet het even navragen bij een jurist. Je wordt bij de notaris al eigenaar van de grond en daarmee ook automatisch van wat daar op gebouwd wordt. Daar zitten wel wat voorwaarden aan, die bij een eventueel faillissement of bouwstop wel consequenties zouden kunnen hebben. Check dit even bij iemand met verstand van zaken.

Let ook goed op wat er geregeld is over de laatste termijn. Vaak dient deze betaalt te worden voor oplevering en verstrekt de aannemer een bankgarantie als onderpand voor eventuele gebreken. Probeer zo veel mogelijk gebreken op te sporen voordat die bankgarantie afloopt (daar teken je uiteindelijk zelf voor), want in die periode lopen ze het hardst voor je om er vanaf te komen. Gelukkig blijft onze bouwer, ondanks dat we de nodige pech hebben gehad, een jaar later nog gewoon netjes komen als we nog dingen tegenkomen. Ik hoor het ook wel anders.

Probeer daarnaast veel naar de bouw te gaan en maak veel foto's. Ook van pietluttige zaken als de ligging van leidingen. Kun je later veel plezier van hebben. Bijvoorbeeld als je ooit een rookkanaal voor een houtkachel door de vloer moet leiden, om maar wat te noemen. Onze bouwer deed heel makkelijk over regelmatige bezoekjes aan de woning tijdens de bouw ("het is tenslotte jullie huis"). Helaas zijn er ook veel bouwers waar je nauwelijks achter het hek mag komen, hopelijk treffen jullie het zoals wij hebben gedaan.

Zoek verder goed uit wat je wilt en laat je waar mogelijk adviseren door bekenden met ervaring in de bouw. Als je goed betrokken bent met het hele proces zul je veel dingen tegenkomen die af en toe hoofdpijn geven, maar dit geeft uiteindelijk wel het meeste woongenot.
pi_146697900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:34 schreef Barrah het volgende:
TR08 heeft wel een punt helaas. Wij hebben min of meer bewust gekozen voor bouwen bij een grote landelijke projectontwikkelaar die ook zelf bouwt. De laatste jaren heel veel lokale en regionale partijen om zien vallen.

Volgens mij hoef je dat niet allemaal vast te leggen hoor, of je moet het even navragen bij een jurist. Je wordt bij de notaris al eigenaar van de grond en daarmee ook automatisch van wat daar op gebouwd wordt. Daar zitten wel wat voorwaarden aan, die bij een eventueel faillissement of bouwstop wel consequenties zouden kunnen hebben. Check dit even bij iemand met verstand van zaken.

Let ook goed op wat er geregeld is over de laatste termijn. Vaak dient deze betaalt te worden voor oplevering en verstrekt de aannemer een bankgarantie als onderpand voor eventuele gebreken. Probeer zo veel mogelijk gebreken op te sporen voordat die bankgarantie afloopt (daar teken je uiteindelijk zelf voor), want in die periode lopen ze het hardst voor je om er vanaf te komen. Gelukkig blijft onze bouwer, ondanks dat we de nodige pech hebben gehad, een jaar later nog gewoon netjes komen als we nog dingen tegenkomen. Ik hoor het ook wel anders.

Probeer daarnaast veel naar de bouw te gaan en maak veel foto's. Ook van pietluttige zaken als de ligging van leidingen. Kun je later veel plezier van hebben. Bijvoorbeeld als je ooit een rookkanaal voor een houtkachel door de vloer moet leiden, om maar wat te noemen. Onze bouwer deed heel makkelijk over regelmatige bezoekjes aan de woning tijdens de bouw ("het is tenslotte jullie huis"). Helaas zijn er ook veel bouwers waar je nauwelijks achter het hek mag komen, hopelijk treffen jullie het zoals wij hebben gedaan.

Zoek verder goed uit wat je wilt en laat je waar mogelijk adviseren door bekenden met ervaring in de bouw. Als je goed betrokken bent met het hele proces zul je veel dingen tegenkomen die af en toe hoofdpijn geven, maar dit geeft uiteindelijk wel het meeste woongenot.
Hoihoi op de meeste dingen heb ik in mijn post boven jouw post al antwoord op gegeven. :)

Mijn schoonouders wonen 2 straten verderop en zullen ook vaak foto's maken. Er zijn ook momenten dat je gewoon het huis in mag enzo dat is wel prettig. We zijn ook van plan om te kijken of er iemand is met verstand van zaken die mee kan bij de voor oplevering.

Bij ons huis zit een garantie dat het afgebouwd wordt die woningborg mocht onze aannemer failliet gaan. Allemaal prima in orde volgens onze adviseur.

Komt toch een hoop bij kijken hé zo'n huis haha

Dankjewel voor je tips.
pi_146698378
Ik heb nog wel een vraag. Wij willen graag vloer verwarming op de badkamer. Maar nu werd mij gezegd dat dit elektrisch is. Maar dat is toch helemaal niet handig? En ontzettend onzuinig?
  zondag 16 november 2014 @ 00:11:56 #40
422610 Barrah
pi_146698624
Wanneer je dit alleen in de badkamer neemt is dit vrijwel standaard elektrisch. Het gaat om een beperkte oppervlakte wat het omslachtig maakt om je verwarmingssysteem daar op in te richten. Ook blijft er vaak nog een radiator aanwezig als hoofdverwarming.
pi_146698738
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:11 schreef Barrah het volgende:
Wanneer je dit alleen in de badkamer neemt is dit vrijwel standaard elektrisch. Het gaat om een beperkte oppervlakte wat het omslachtig maakt om je verwarmingssysteem daar op in te richten. Ook blijft er vaak nog een radiator aanwezig als hoofdverwarming.
Ja maar beneden komt ook vloerverwarming. Dan zit het systeem er toch al?
pi_146703434
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 00:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar beneden komt ook vloerverwarming. Dan zit het systeem er toch al?
Ja maar het is vaak een ongelukkige combinatie.
vloerverwarming heeft een lange opwarmtijd maar is daarna ook lang warm.
En mensen willen graag warme voetjes in de badkamer en als beneden de temp eerder is bereikt dan slaat systeem af.
Soms werken ze met weersafhankelijke regeling maar de combi met radiatoren op de bovenverdieping is altijd ruk wanneer je probeert dit handmatig met de flow in te regelen.

Uponor heeft wel een mooi systeem waarbij je (draadloze) thermostaten hebt die de verdeler automatisch aansturen.
pi_146704585
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 04:46 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ja maar het is vaak een ongelukkige combinatie.
vloerverwarming heeft een lange opwarmtijd maar is daarna ook lang warm.
En mensen willen graag warme voetjes in de badkamer en als beneden de temp eerder is bereikt dan slaat systeem af.
Soms werken ze met weersafhankelijke regeling maar de combi met radiatoren op de bovenverdieping is altijd ruk wanneer je probeert dit handmatig met de flow in te regelen.

Uponor heeft wel een mooi systeem waarbij je (draadloze) thermostaten hebt die de verdeler automatisch aansturen.
Mja maar tegen de tijd dat die vloer elektrisch warm is ben ik natuurlijk al lang klaar met douchen ^^
pi_146704590
Stucwerk in nieuwbouw woning........... je binnenwanden worden gefilmd en zo lijken je wanden glad, maar met stucwerk worden je wanden ook recht gemaakt en dit gebeurt niet standaard in de nieuwbouw. Zorg dat je foto's maakt van alle leidingwerk zodat je laten altijd weet waar alles ligt, erg handig als je toch nog wilt hakken/breken.
pi_146704630
Over je vloerverwarming in de badkamer, je zou ervoor kunnen kiezen om een master/master systeem aan te laten leggen, dit houd in dat je elke ruimte in huis voorziet van een eigen thermostaat en dan kun je elke ruimte onafhankelijk van elkaar verwarmen. wij hebben dit ook in ons huis laten aanleggen maar het werkt super. zo kun je het probleem ondervangen wat hans1985 schetst.
pi_146704644
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:50 schreef saxohans het volgende:
Stucwerk in nieuwbouw woning........... je binnenwanden worden gefilmd en zo lijken je wanden glad, maar met stucwerk worden je wanden ook recht gemaakt en dit gebeurt niet standaard in de nieuwbouw. Zorg dat je foto's maakt van alle leidingwerk zodat je laten altijd weet waar alles ligt, erg handig als je toch nog wilt hakken/breken.
Weten we. Het ging mij er maar even om om te verduidelijken dat ik daar echt geen frees meer in ga zetten.

Foto's van leidingwerk willen we inderdaad maken want dat is altijd makkelijk.
pi_146704650
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:54 schreef saxohans het volgende:
Over je vloerverwarming in de badkamer, je zou ervoor kunnen kiezen om een master/master systeem aan te laten leggen, dit houd in dat je elke ruimte in huis voorziet van een eigen thermostaat en dan kun je elke ruimte onafhankelijk van elkaar verwarmen. wij hebben dit ook in ons huis laten aanleggen maar het werkt super. zo kun je het probleem ondervangen wat hans1985 schetst.
Ja dat is misschien wel lekker. Zijn die systemen duur?
pi_146704704
Wij waren rond de ¤ 2000,- kwijt voor dit systeem, beneden woonkamer 1 thermostaat en op de eerste verdieping in totaal 3 thermostaten. kost wat maar dan heb je ook wat. Wij hebben dit gedaan omdat wij ook een houtkachel hebben dus beneden lekker warm maar boven zou de vloerverwarming het dan niet doen. Met dit systeem badkamer lekker warm,woonkamer lekker warm en slaapkamers lekker koel. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.
pi_146704737
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:00 schreef saxohans het volgende:
Wij waren rond de ¤ 2000,- kwijt voor dit systeem, beneden woonkamer 1 thermostaat en op de eerste verdieping in totaal 3 thermostaten. kost wat maar dan heb je ook wat. Wij hebben dit gedaan omdat wij ook een houtkachel hebben dus beneden lekker warm maar boven zou de vloerverwarming het dan niet doen. Met dit systeem badkamer lekker warm,woonkamer lekker warm en slaapkamers lekker koel. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Oke bedankt voor de tip. Kan zoiets ook later geïnstalleerd worden? Ik vind 2000 EUR nogal een klap geld.
pi_146704780
Over je woningborg, zorg dat je het certificaat in bezit hebt voordat je gaat passeren bij de notaris. (staat ook in je koop aanneem overeenkomst) Bij transport vervallen namelijk alle opschortende voorwaarden. Welke bouwtijd (werkbare dagen) wordt gehanteerd. Ga uit van 180 werkbare dagen per jaar dus bij een bouwtijd van 300 dagen mag de aannemer er bijna 2 jaar over doen vanaf het moment dat de begane grondvloer gereed is, dus tel uit je renteverlies. (overigens na tekenen KOA) wel aftrekbaar van de belasting
pi_146704818
Later installeren wordt problematisch, alles is bedraad en zal dus door muren en vloeren heen moeten, het kost idd best wat geld maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, je kunt allicht een offerte opvragen bij je aannemer, en vervolgens besluiten of je het wel of niet doet.
pi_146704843
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:11 schreef saxohans het volgende:
Later installeren wordt problematisch, alles is bedraad en zal dus door muren en vloeren heen moeten, het kost idd best wat geld maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, je kunt allicht een offerte opvragen bij je aannemer, en vervolgens besluiten of je het wel of niet doet.
Ja zal het wel eens doen. Weet jij of dat elektrisch een beetje werkt verder?
pi_146704890
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 10:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oke bedankt voor de tip. Kan zoiets ook later geïnstalleerd worden? Ik vind 2000 EUR nogal een klap geld.
kan achteraf maar dan moet je met draadloze ontvangers werken en moet je je verdeler weer aanpassen. Beter is zoiets in een keer mee te nemen.
Je kunt dan ook veel rendabeler stoken.

Je moet dan wel aanpassingen hebben
-afzonderlijke temperatuurregeling module (die stuurt de zones aan)
http://www.uponor.nl/nl-n(...)urregeling/24-v.aspx
-elke zone op de verdeler een thermische aandrijving
-elke ruimte een draadloze/bedrade thermostaat.

Voordeel is dan dat je de temp in elke ruimte apart kunt regelen, bespaart veel op den duur.
Eigenlijk is dat de beste oplossing, anders heb je vaak problemen dat beneden wel warm word en boven niet, dan luistert de ingereden nauw.

Trouwens in duitsland zijn de nieuwe voorschriften al zo dat dit moet bij nieuwbouw, NL is weer eens te laat.
pi_146704917
Geen idee of elektrisch werk, wij hebben een lage temperatuur systeem, en dit werkt super. Je hebt groot gelijk dat je de uitbouw in de bouw laat meenemen, hoe groot/diep is je uitbouw? Weet niet hoe handig je zelf bent maar je zou ook kunnen overwegen om de wc/badkamer casco op te laten leveren en na oplevering alles te (laten betegelen) kwestie van een rekensom en eigen wensen.
pi_146704984
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:19 schreef saxohans het volgende:
Geen idee of elektrisch werk, wij hebben een lage temperatuur systeem, en dit werkt super. Je hebt groot gelijk dat je de uitbouw in de bouw laat meenemen, hoe groot/diep is je uitbouw? Weet niet hoe handig je zelf bent maar je zou ook kunnen overwegen om de wc/badkamer casco op te laten leveren en na oplevering alles te (laten betegelen) kwestie van een rekensom en eigen wensen.
Uitbouw is 2 meter :)

Wij zijn niet heel handig. Althans niet in dat soort dingen :@

Maar voor casco oplevering krijg je echt bijna niks terug. En hadden bedacht mochten de tegels die wij mooi vinden nou erg duur worden om het standaard op te laten leveren. Op de wandclosetten na dan. En het over een paar jaar als we at gespaard hebben weer aan te passen. Dan zit je wel twee keer in de rotzooi. Maar verlichten we wel onze kosten nu wat :)

En het hoeft van ons gelukkig ook niet heel luxe die badkamer enzo. Wc, wasbak, douche en een beetje leuke tegels en we vinden het wel prima.

Voor een casco badkamer krijgen we 2500 euro terug. Daar kunnen we het volgens mij nooit zelf voor laten doen wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 16-11-2014 10:32:36 ]
pi_146705017
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar voor casco oplevering krijg je echt bijna niks terug. En hadden bedacht mochten de tegels die wij mooi vinden nou erg duur worden om het standaard op te laten leveren. Op de wandelingetjes na dan. En het over een paar jaar als we at gespaard hebben weer aan te passen. Dan zit je wel twee keer in de rotzooi. Maar verlichten we wel onze kosten nu wat :)

En het hoeft van ons gelukkig ook niet heel luxe die badkamer enzo. Wc, wasbak, douche en een beetje leuke tegels en we vinden het wel prima.

Voor een casco badkamer krijgen we 2500 euro terug. Daar kunnen we het volgens mij nooit zelf voor laten doen wel?
wat houd casco in, helemaal kaal, dus alleen de aansluitingen en afvoeren?
pi_146705035
[quote]0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:29 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wat houd casco in, helemaal kaal, dus alleen de aansluitingen en afvoeren?
[/quote
Jup :)
pi_146705040
pi_146705051
¤ 2500 voor een complete badkamer (laten doen) wordt wel een beetje krap. Dan idd beter nu standaard laten opleveren en later wanneer het budget er is alles opnieuw. Als je maar lekker kunt douchen............toch. en een beetje geld achter de hand is ook wel een lekker idee.
Uitbouw vind ik wat betreft de prijs niet overdreven duur.
pi_146705090
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:33 schreef saxohans het volgende:
¤ 2500 voor een complete badkamer (laten doen) wordt wel een beetje krap. Dan idd beter nu standaard laten opleveren en later wanneer het budget er is alles opnieuw. Als je maar lekker kunt douchen............toch. en een beetje geld achter de hand is ook wel een lekker idee.
Uitbouw vind ik wat betreft de prijs niet overdreven duur.
Uitbouw viel ons echt 100% mee qua prijs. Vrienden van ons hebben bijna het dubbele betaald bijv.

Maar bij hun was al het meerwerk duurder.

En idd als we maar kunnen douchen. Het is al 100 keer zo luxe als we nu hebben zeg maar ;)

En een wc boven vind ik zoooo fijn :)
pi_146705136
Weet je al wanneer de bouw aanvangt, en hoeveel werkbare dagen er in je KOA staan.
pi_146705222
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:39 schreef saxohans het volgende:
Weet je al wanneer de bouw aanvangt, en hoeveel werkbare dagen er in je KOA staan.
In maart waarschijnlijk en dan hebben ze ?250? Werkbare dagen. Pin me er niet op vast hoor. Maar de dagen staan iig in het contract :) Het streven is ongeveer 9 maanden.
pi_146706537
Gefeliciteerd! Leuk joh!

Zal het ook volgen!
pi_146706624
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 12:08 schreef naiipajiiau het volgende:
Gefeliciteerd! Leuk joh!

Zal het ook volgen!
Dankjewel :)

En gezellig!
pi_146707374
Project in dezelfde stad? Herken de nieuwbouw niet gelijk.
pi_146707552
quote:
5s.gif Op zondag 16 november 2014 12:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Project in dezelfde stad? Herken de nieuwbouw niet gelijk.
Nope niet in Ehv ;)
  maandag 17 november 2014 @ 12:25:12 #68
422610 Barrah
pi_146738770
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar voor casco oplevering krijg je echt bijna niks terug. En hadden bedacht mochten de tegels die wij mooi vinden nou erg duur worden om het standaard op te laten leveren. Op de wandclosetten na dan. En het over een paar jaar als we at gespaard hebben weer aan te passen. Dan zit je wel twee keer in de rotzooi. Maar verlichten we wel onze kosten nu wat :)

Weet je wat je krijgt voor die 2500 euro? Qua tegels, sanitair e.d.
Vaak is zo'n standaardpakket redelijk eenvoudig.
Met een paar ingrepen (hangende toiletten, thermostaatkranen laten plaatsen, evt. een (ander) bad, andere fonteinen en kranen en andere (accent) tegels) heb je met een beperkte meerprijs direct de badkamer die je wilde, inclusief volledige garantie bij de bouwer.
Wij hebben het ook op die manier gedaan. Wat we terugkregen voor de tegels en accessoires die we hebben laten vervangen viel ons nog erg mee.
pi_146739056
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:25 schreef Barrah het volgende:

[..]

Weet je wat je krijgt voor die 2500 euro? Qua tegels, sanitair e.d.
Vaak is zo'n standaardpakket redelijk eenvoudig.
Met een paar ingrepen (hangende toiletten, thermostaatkranen laten plaatsen, evt. een (ander) bad, andere fonteinen en kranen en andere (accent) tegels) heb je met een beperkte meerprijs direct de badkamer die je wilde, inclusief volledige garantie bij de bouwer.
Wij hebben het ook op die manier gedaan. Wat we terugkregen voor de tegels en accessoires die we hebben laten vervangen viel ons nog erg mee.
Nee maar dat er aanpassingen komen daar zijn we al over uit. Heb eerder in het topic ook al gezegd dat bijv. De staande wc's veranderd worden door hangende closetten enzo. Bad is bij ons niet van toepassing maar het zullen idd de kleine dingen worden als een andere kraan andere tegeltjes, designradiator als vloerverwarming niet doorgaat enz.

Ik vind het best hinderlijk dat we pas in maart daar meer over horen terwijl we voor die tijd onze hypotheek al moeten regelen en ik geen idee heb wat we daar aan meerwerk kosten voor op moeten geven.
pi_146741540
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee maar dat er aanpassingen komen daar zijn we al over uit. Heb eerder in het topic ook al gezegd dat bijv. De staande wc's veranderd worden door hangende closetten enzo. Bad is bij ons niet van toepassing maar het zullen idd de kleine dingen worden als een andere kraan andere tegeltjes, designradiator als vloerverwarming niet doorgaat enz.

Ik vind het best hinderlijk dat we pas in maart daar meer over horen terwijl we voor die tijd onze hypotheek al moeten regelen en ik geen idee heb wat we daar aan meerwerk kosten voor op moeten geven.
Maar die 2500 + bedrag hangende wc's. Waar kom je dan op uit? En kun je daarvoor geen mooiere badkamer zelf maken?
pi_146741962
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar die 2500 + bedrag hangende wc's. Waar kom je dan op uit? En kun je daarvoor geen mooiere badkamer zelf maken?
Dan kom ik uit op 3300. Dat is volgens mij nog te weinig. Dus andere badkamer en manuren want we kunnen dat niet zelf :)
pi_146744788
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 14:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dan kom ik uit op 3300. Dat is volgens mij nog te weinig. Dus andere badkamer en manuren want we kunnen dat niet zelf :)
Hmm weet ik niet. Het is op zich het offerte opvragen wel waard.
pi_146744939
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Hmm weet ik niet. Het is op zich het offerte opvragen wel waard.
Kunnen we altijd eens doen dat sowieso ^O^
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:00:35 #74
422610 Barrah
pi_146769661
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Vreemde gang van zaken inderdaad. De bouw moet nog beginnen? Wij moesten juist zo veel mogelijk beslissingen nemen vóór aanvang van de (voorbereiding van de) bouw. Ook dat is erg spannend :)
pi_146769716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:00 schreef Barrah het volgende:

[..]

Vreemde gang van zaken inderdaad. De bouw moet nog beginnen? Wij moesten juist zo veel mogelijk beslissingen nemen vóór aanvang van de (voorbereiding van de) bouw. Ook dat is erg spannend :)
Ja de bouw begint pas over een half jaar. Ik ga gewoon weer wat zeuren denk ik ^^
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:07:16 #76
422610 Barrah
pi_146769823
Wat is de deadline voor wijzigingen die gevolgen hebben voor de ruwbouw? Denk aan stopcontacten in buitenmuren e.d., die willen ze vaak graag voor een bepaalde datum weten. Is dat voor of na wat jij aanduidt als het "begin" van de bouw?

Het lijkt me dat zo'n bouwer ook graag z.s.m. zekerheid wil hebben over wat jullie willen? Zodra je voor bepaald meerwerk gaat tekenen kan de hoeveelheid daarna alleen nog maar toenemen...

Kan me voorstellen dat bepaalde onderaannemers nog niet zijn gekozen, of dat met deze partijen nog afspraken gemaakt moeten worden. Laat ze hier dan ook transparant over zijn. En misschien zijn vragen van de kopers een mooie gelegenheid om hier werk van te maken.
pi_146770029
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:07 schreef Barrah het volgende:
Wat is de deadline voor wijzigingen die gevolgen hebben voor de ruwbouw? Denk aan stopcontacten in buitenmuren e.d., die willen ze vaak graag voor een bepaalde datum weten. Is dat voor of na wat jij aanduidt als het "begin" van de bouw?

Het lijkt me dat zo'n bouwer ook graag z.s.m. zekerheid wil hebben over wat jullie willen? Zodra je voor bepaald meerwerk gaat tekenen kan de hoeveelheid daarna alleen nog maar toenemen...

Kan me voorstellen dat bepaalde onderaannemers nog niet zijn gekozen, of dat met deze partijen nog afspraken gemaakt moeten worden. Laat ze hier dan ook transparant over zijn. En misschien zijn vragen van de kopers een mooie gelegenheid om hier werk van te maken.
Is na die datum. Maar dat he speel is wel weirder hoor. Aan bouw moet bijvoorbeeld al wel eerder bekend zijn. Ik ga er bij het tekenen eens naar vragen.

Waarschijnlijk schrappen we de vloerverwarming op de badkamer. Ik vind elektrisch te onzuinig in gebruik ☺️
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:48:15 #78
422610 Barrah
pi_146770778
In plaats van vloerverwarming kun je ook vragen of de buizen van de CV tactisch door de vloer gelegd kunnen worden. Je ziet wel vaak dat er een extra lus wordt gelegd in de badkamer. Heb je toch wat een warme vloer zodra je radiator ook wordt opgewarmd.
pi_146771065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:48 schreef Barrah het volgende:
In plaats van vloerverwarming kun je ook vragen of de buizen van de CV tactisch door de vloer gelegd kunnen worden. Je ziet wel vaak dat er een extra lus wordt gelegd in de badkamer. Heb je toch wat een warme vloer zodra je radiator ook wordt opgewarmd.
Kan het altijd vragen natuurlijk ^O^

Agh en het scheelt weer 750 euro :P
pi_146777205
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:48 schreef Barrah het volgende:
Dat had ik in mijn ouderlijk huis, ook best lekker :9
pi_146893364
Ik geloof dat mijn meerwerklijstje wel klaar is zo :)

-uitbouw ¤9950,-
-dakraam ¤880,-
-buitenkraan ¤295,-
-loze leidingen 6x totaal ¤990,-
-hangende closetten ¤1000,-
-vloerverwarming badkamer(?) ¤750,-
-voorbereidend buitenlicht ¤295,-
-vloerverwarming beneden ¤2000,-
-extra's badkamer ¤1000,-

Mis ik nog ets belangrijks?

En verder heb ik wat dingen met een prijs bedacht voor onszelf. oftewel uiterlijke prijzen

-keuken ¤8000,-
-tegelvloer beneden ¤5000

Oh dit is misschien wel leuk. Aan de overkant van deze sloot komt het huis te staan.

Vanuit het raam in de keuken kijk je dan uit van waar ik nu sta zeg maar.

En ja aan de bomen kun je zien dat de foto's alweer even geleden gemaakt zijn :P

[ Bericht 16% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 22-11-2014 11:09:08 ]
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:40:57 #82
422610 Barrah
pi_146896760
Wat ben je met die 1000 euro van plan in de badkamer? Duizend euro in een badkamer is zomaar weg.
pi_146897212
Mooie locatie. Is je man vis liefhebber? Anders zit die hele dag in de tuin.
pi_146897414
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:40 schreef Barrah het volgende:
Wat ben je met die 1000 euro van plan in de badkamer? Duizend euro in een badkamer is zomaar weg.
Ze heeft toch al luxe opties extra begroot? Voor 1000 euro heb je wel mooi meubilair.
pi_146900743
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:40 schreef Barrah het volgende:
Ander kraantje ofzo ik weet het niet. Het is er gewoon Just in case :)
pi_146900754
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:00 schreef hans1985 het volgende:
Mooie locatie. Is je man vis liefhebber? Anders zit die hele dag in de tuin.
Dankjewel maar nee gelukkig niet. De hond is wel gek op zwemmen haha.
pi_146900770
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:08 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ze heeft toch al luxe opties extra begroot? Voor 1000 euro heb je wel mooi meubilair.
Wasbak enzo zit er al in. Het is echt meer voor bijv net wat luxere kranen ofzo :)
pi_146906175
Gat voor afvoer wasemkap? Of je moet recirculatie doen.
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:04:25 #89
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146907001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik geloof dat mijn meerwerklijstje wel klaar is zo :)

-uitbouw ¤9950,-
-dakraam ¤880,-
-buitenkraan ¤295,-
-loze leidingen 6x totaal ¤990,-
-hangende closetten ¤1000,-
-vloerverwarming badkamer(?) ¤750,-
-voorbereidend buitenlicht ¤295,-
-vloerverwarming beneden ¤2000,-
-extra's badkamer ¤1000,-

Mis ik nog ets belangrijks?

En verder heb ik wat dingen met een prijs bedacht voor onszelf. oftewel uiterlijke prijzen

-keuken ¤8000,-
-tegelvloer beneden ¤5000

Oh dit is misschien wel leuk. Aan de overkant van deze sloot komt het huis te staan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanuit het raam in de keuken kijk je dan uit van waar ik nu sta zeg maar.

En ja aan de bomen kun je zien dat de foto's alweer even geleden gemaakt zijn :P
Mooie locatie ^O^ Ik zou alleen die foto's op een andere manier uploaden, niet via Flickr, ik kan nu ook je andere foto's zien, waaronder je golden retriever. En een iq van 135, toe maar. :P
Share your talent, move the world.
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:09:07 #90
422610 Barrah
pi_146907121
Weet je al wat voor wastafel enz? Meestal is het echt het goedkoopste van het goedkoopste en dus leluq...
pi_146907313
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:38 schreef Nicap_tm het volgende:
Gat voor afvoer wasemkap? Of je moet recirculatie doen.
Zot erin bij oplevering ^O^
pi_146907347
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:04 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Mooie locatie ^O^ Ik zou alleen die foto's op een andere manier uploaden, niet via Flickr, ik kan nu ook je andere foto's zien, waaronder je golden retriever. En een iq van 135, toe maar. :P
Dankjewel :) maakt niet uit die foto's staan bijna allemaal ook al op fok via Flickr :)

Ennuh mijn meneer is een labrador :P :D
pi_146907399
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:09 schreef Barrah het volgende:
Weet je al wat voor wastafel enz? Meestal is het echt het goedkoopste van het goedkoopste en dus leluq...
Ik weet alleen het merk. Grohne

Maar ik heb niet meer speling dus we moeten ergens concessies doen.
Als het echt niks is die badkamer jassen we over 5 jaar er alles wel weer uit.
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:30:09 #94
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146907757
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel :) maakt niet uit die foto's staan bijna allemaal ook al op fok via Flickr :)

Ennuh mijn meneer is een labrador :P :D
Mijn excuses, heb geen verstand van honden. Je bent tenminste niet zo'n gierig persoon die met alle geweld in een bepaalde (vinex)wijk wil wonen en daarom geen geen geld heeft om belangrijke zaken gelijk te laten uitvoeren. Dingen die je zelf al noemt zijn een must. Weet je ook welk merk ketel er gemonteerd wordt? Als dit een Agpo/Ferolli is, reserveer dan nog maar 1500 voor een andere ketel.
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:31:02 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146907791
Ik zou als ik jou was gewoon voor de standaard badkamer gaan. Imo de minst belangrijke kamer van het huis. Als je een beetje een knappe douche heb is het toch wel goed?

Ik heb ook een standaard badkamer, het is allemaal prima spul. Geen design spul maar het voldoet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:32:05 #96
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146907830
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik weet alleen het merk. Grohne

Maar ik heb niet meer speling dus we moeten ergens concessies doen.
Als het echt niks is die badkamer jassen we over 5 jaar er alles wel weer uit.
Grohe is een goed merk. Ook het standaard spul is gewoon goed, heb je jaren plezier van.
pi_146908019
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:30 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Mijn excuses, heb geen verstand van honden. Je bent tenminste niet zo'n gierig persoon die met alle geweld in een bepaalde (vinex)wijk wil wonen en daarom geen geen geld heeft om belangrijke zaken gelijk te laten uitvoeren. Dingen die je zelf al noemt zijn een must. Weet je ook welk merk ketel er gemonteerd wordt? Als dit een Agpo/Ferolli is, reserveer dan nog maar 1500 voor een andere ketel.
Haha maakt niet hoor dacht zeg het even :D

Ik heb geen idee wat voor ketel erin komt. Zal eens vragen wat voor iets het gaat worden. Het is een extra zuinige blablabla ding. Het is bedoeld als een voorbeeld wijk qua energie zuinigheid enzovoorts.

Deze wijk staat al wel heel lang bovenaan mijn lijst haha. Maar ben ook blij dat we dit huis vrij goedkoop kunnen kopen en het daarom naar onze smaak en wensen kunnen laten aanpassen. Maargoed daar is het ook een starters woning voor natuurlijk :)
pi_146908050
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou als ik jou was gewoon voor de standaard badkamer gaan. Imo de minst belangrijke kamer van het huis. Als je een beetje een knappe douche heb is het toch wel goed?

Ik heb ook een standaard badkamer, het is allemaal prima spul. Geen design spul maar het voldoet.
Ja enige wat je sowieso laat aanpassen zijn de toiletten ik wil perse wandclosetten want ik vind dat makkelijker met schoonhouden enzo :@
pi_146908076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:32 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Grohe is een goed merk. Ook het standaard spul is gewoon goed, heb je jaren plezier van.
Ja ben er ook niet zo bang voor we zullen wel zien wat het gaat worden. Maar misschien wel thermostaat kraan ipv gewone kraan enzo. Dat lijkt me wel lekker
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:43:34 #100
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_146908163
Heb er destijds zelf voor gekozen de wastafel eruit te laten. Ik hang er zelf wel een kastje van de lokale bouwmarkt in voor hetzelfde geld, maar wel gelijk een kastje voor badkamer rommel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')