abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151697376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:26 schreef lipje het volgende:

[..]

kan ook 25 tot 30cm massief beton worden :)
We krijgen sowieso losse muren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151702273
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:27 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Oh, die dikke muur is niet de muur die er komt te staan, maar zit nog onder de fundering. Ja zoveel verstand heb ik er nog niet van :P
Sterker nog die muur die je ziet staan is de fundering :P :D
pi_151706212
Kijk eens aan! Er zit dus schot in de zaak :) Ben benieuwd hoe snel ze bij jullie gaan ;)
pi_151706317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef Nick1983 het volgende:
Kijk eens aan! Er zit dus schot in de zaak :) Ben benieuwd hoe snel ze bij jullie gaan ;)
Ja ik hoop dat het net zo vlot gaat als bij jou!
pi_151713556
Ik hoop het ook voor je :)
pi_151713614
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:54 schreef Nick1983 het volgende:
Ik hoop het ook voor je :)
Weet jij eigenlijk al wanneer je erin mag?
pi_151714636
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk al wanneer je erin mag?
Ze blijven nog steeds volhouden dat het september gaat worden. Ik geloof het gewoon niet.
Ze zijn nu al zo ver, dat ik het haast niet geloof dat ze er nog 6 maanden over gaan doen
pi_151715897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:39 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Ze blijven nog steeds volhouden dat het september gaat worden. Ik geloof het gewoon niet.
Ze zijn nu al zo ver, dat ik het haast niet geloof dat ze er nog 6 maanden over gaan doen
Binnenwerk duurt altijd best een tijdje. Dus wie weet ligt het daaraan. Ik zou mezelf niet te blij maken kan het alleen maar meevallen :)
pi_151737355
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Binnenwerk duurt altijd best een tijdje. Dus wie weet ligt het daaraan. Ik zou mezelf niet te blij maken kan het alleen maar meevallen :)
Zeker :) We gaan uit van het slechtste :) Betekent uiteindelijk ook dat we meer kunnen sparen :P
pi_151737485
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:38 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Zeker :) We gaan uit van het slechtste :) Betekent uiteindelijk ook dat we meer kunnen sparen :P
Sparen is belangrijk zijn wij ook druk mee bezig.
pi_151738398
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Sparen is belangrijk zijn wij ook druk mee bezig.
Zeker weten. Wij moeten nu sowieso al ¤5000 extra bijleggen en dat zijn alleen nog maar de grote zaken. Ik denk dat de kleine dingen ook nog vies tegen vallen :)
pi_151738837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:08 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Zeker weten. Wij moeten nu sowieso al ¤5000 extra bijleggen en dat zijn alleen nog maar de grote zaken. Ik denk dat de kleine dingen ook nog vies tegen vallen :)
In mijn beleving zijn het juist de kleine dingen die het zo duur maken _O-

Begrotingstekort wat betreft zaken van het huis. Badkamer, keuken enz. Zijn allemaal al weg. Nu echt sparen voor vloeren, muren, gordijnen, bankstel, hopelijk nieuwe meubels enz
pi_151739085
Ja inderdaad.... Raambekleding.... ook zo een leuke.

Wij hebben vooral extra kosten aan:

- Uitgebreidere badkamer
- Inbouwkoffieapparaat
- Fornuis
- Renovlies behang (we gaan toch niet stuken)
- Nieuwe meubels

Raambekleding en andere zaken komen er nog bij...
pi_151739395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:28 schreef Nick1983 het volgende:
Ja inderdaad.... Raambekleding.... ook zo een leuke.

Wij hebben vooral extra kosten aan:

- Uitgebreidere badkamer
- Inbouwkoffieapparaat
- Fornuis
- Renovlies behang (we gaan toch niet stuken)
- Nieuwe meubels

Raambekleding en andere zaken komen er nog bij...
Wij hadden gelukkig behoorlijk ruim gemeten met het bouw depo. Dus uiteindelijk moesten we nu maar een paar 100 euro zelf bijleggen. En dan is dat goed te behappen. Gordijnen zijn ook een behoorlijke hap uit het budget.
pi_151739579
Ja wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om bepaalde dingen duurder te maken en dat dan maar 'bij te leggen' (uiteindelijk betaal je het allemaal zelf :P)
pi_151739843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:43 schreef Nick1983 het volgende:
Ja wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om bepaalde dingen duurder te maken en dat dan maar 'bij te leggen' (uiteindelijk betaal je het allemaal zelf :P)
Enige wat bij ons echt tegenviel was de badkamer. Daar komen trouwens nog wel kosten voor bij bedenk ik me net.
pi_151740341
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Enige wat bij ons echt tegenviel was de badkamer. Daar komen trouwens nog wel kosten voor bij bedenk ik me net.
Als wij de badkamertegels wilde hebben zoals wij die het mooist vonden (inclusief toilet) dan kwamen we uit op 6000 euro! :?
Dus maar tegels uit het uitbreidingspakket, want de tegels die wij in eerste instantie hadden gekozen waren niet uit het uitbredingspakket en daarom 3x duurder... afzetters...
...en waarom?
pi_151740363
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja wij maken extra kosten omdat we bedachten dat we onze meubels gingen verkopen en wel nieuwe meubels konden gaan kopen en dat we onze (niet) inbouw koffieappraat wel konden verkopen en dan een inbouw (á ¤1100) zouden kopen en zo nog meer van die dingen :)
pi_151740426
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:13 schreef younesel het volgende:

[..]

Als wij de badkamertegels wilde hebben zoals wij die het mooist vonden (inclusief toilet) dan kwamen we uit op 6000 euro! :?
Dus maar tegels uit het uitbreidingspakket, want de tegels die wij in eerste instantie hadden gekozen waren niet uit het uitbredingspakket en daarom 3x duurder... afzetters...
De badkamer viel qua tegels nog wel mee, daar betalen we ¤500 extra voor, inclusief het tegelen. We kwamen er alleen achter dat de douchehoek er niet bij hoorde (wel de kraan en douchekop :S) en daar zijn we ook nog eens na afdingen ¤1000 voor kwijt.
pi_151740507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:16 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

De badkamer viel qua tegels nog wel mee, daar betalen we ¤500 extra voor, inclusief het tegelen. We kwamen er alleen achter dat de douchehoek er niet bij hoorde (wel de kraan en douchekop :S) en daar zijn we ook nog eens na afdingen ¤1000 voor kwijt.
Dat vroeg ik me inderdaad ook af; iedereen weet dat je bij een keukenboer moet afdingen ander ben je dief van je eigen geld. Hoe zit 't met zo'n tegelboer? Die willen ons doen geloven dat afdingen geen optie is. Prijs is prijs, kunnen ze niets aan doen. Maar ik heb er moeite mee om dat te geloven. Ben jij naar een aparte tegelboer geweest om je tegels uit te zoeken?
...en waarom?
pi_151740734
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:19 schreef younesel het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me inderdaad ook af; iedereen weet dat je bij een keukenboer moet afdingen ander ben je dief van je eigen geld. Hoe zit 't met zo'n tegelboer? Die willen ons doen geloven dat afdingen geen optie is. Prijs is prijs, kunnen ze niets aan doen. Maar ik heb er moeite mee om dat te geloven. Ben jij naar een aparte tegelboer geweest om je tegels uit te zoeken?
Nou ja, wat vooral lastig is gebleken bij ons, is dat de tegels geregeld worden bij een tegelboer, maar dat de aannemer in de lead is.
Echt aanpassingen verlopen dus primair via de aannemer en daar valt niet echt mee te onderhandelen in ons geval. Dus daar was eigenlijk geen ruimte voor onderhandelen.

De douchehoek ging wél via de tegelboer en daar hebben we de douchehoek van ¤1500 voor ¤1000 gekregen. Zelfde met de keuken, die was zo uit de catalogus ¤13.500 en die hebben we uiteindelijk voor ¤8000 gekregen.

Dus in ons geval is eigenlijk alles waar de aannemer in de lead is, weinig ruimte voor onderhandelen.
pi_151740879
Bij ons zat ook alles behalve de keuken de aannemer tussen. Keuken ook flink op kunnen afdingen de rest niet
pi_151741996
Zo ik heb de nieuwe OP alvast in mijn kladblok staan. Kon er nog dingen aan toevoegen die ik hier nog niet gepost had.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:13 schreef younesel het volgende:

[..]

Afzetters zou ik het niet meteen willen noemen. Standaard zitten er nou niet bepaald de duurste tegels bij. En er zit nogal wat verschil in prijs bij tegels. Dat hebben wij ook wel gezien toen wij de tegels gingen uitzoeken voor onze beneden verdieping :)
pi_151744124
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo ik heb de nieuwe OP alvast in mijn kladblok staan. Kon er nog dingen aan toevoegen die ik hier nog niet gepost had.

[..]

Afzetters zou ik het niet meteen willen noemen. Standaard zitten er nou niet bepaald de duurste tegels bij. En er zit nogal wat verschil in prijs bij tegels. Dat hebben wij ook wel gezien toen wij de tegels gingen uitzoeken voor onze beneden verdieping :)
Nou ja :) ¤6000 is wel een hele hoop geld extra. Ik weet niet hoe groot de badkamer is, maar je krijgt als het goed is ook nog geld terug van de standaard tegels. In ieder geval weten ze het allemaal mooi te brengen :)
pi_151744250
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:30 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Nou ja :) ¤6000 is wel een hele hoop geld extra. Ik weet niet hoe groot de badkamer is, maar je krijgt als het goed is ook nog geld terug van de standaard tegels. In ieder geval weten ze het allemaal mooi te brengen :)
True maar wij weten natuurlijk niet wat hij heeft uitgezocht hé. Maargoed ze weten wel wat te vragen Ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')