abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146393639
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_146393674
Ik herhaal mezelf nog even:

Moeders die gesloopt zijn door de gebroken nachten zullen me voor gek verklaren, maar ik vond die nachtvoeding wel gezellig :@ En nu krijgt ze straks meer voedingen op het kdv dan bij mij (áls ze blijft doorslapen inderdaad). En ik vind het zo jammer dat we 's avonds zo weinig tijd met haar hebben omdat ze steeds vroeger gaat slapen :@ Nouja, ik moet even wennen aan deze nieuwe fase geloof ik :D
pi_146396611
Amsel, ik kan het me goed voorstellen! Ik heb me van tevoren ook best zorgen gemaakt over hoe het zou gaan als ik weer aan het werk was. Maar veel dingen weet je niet van tevoren. Dus volgens mij is het beste om het gewoon op je af te laten komen, hoe lastig dat ook lijkt. En ik herken het minder tijd hebben wel. Zaterdagochtend is dan ook heilig voor mij. Dan gaan we knuffelen en mag ze lekker bij mij in de draagdoek. *; .
Gaat ze ook nog een paar keer wennen?

Je vroeg laatst naar koeltasjes. Ik vind deze zo leuk! (Er staan er nog meer op die site):

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146396908
Ik kan het me nu nog niet voorstellen Amsel, ik voel vooral innerlijke paniek als hij niet wil slapen. Maar dat komt ook omdat niet slapen hier nu nog huilem of gewiegd worden of alsmaar drinken is. Ik weet dat de wakkere momenten anders zullen worden, en dan ga ik er vast ook meer van genieten :Y en het misschien wel missen.

vooralsnog lijkt hij elke dag minder te gaan slapen -O- gisteren wakker en huilen/drinken van 16 tot half elf...en vandaag lijkt het erop dat hij zijn slaapje van 12 tot 15/16 ook niet wil doen...
Kwak
pi_146396973
Kun je uitleggen wat je voelt bij die innerlijke paniek, kwak? Waar ben je bang voor?

Niet om je onzeker te maken, maar omdat ik het wel herken geloof ik, van het begin, en het kan fijn zijn om bepaalde gedachtes een beetje om te buigen, als dat kan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146397151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kan het me nu nog niet voorstellen Amsel, ik voel vooral innerlijke paniek als hij niet wil slapen. Maar dat komt ook omdat niet slapen hier nu nog huilem of gewiegd worden of alsmaar drinken is. Ik weet dat de wakkere momenten anders zullen worden, en dan ga ik er vast ook meer van genieten :Y en het misschien wel missen.

vooralsnog lijkt hij elke dag minder te gaan slapen -O- gisteren wakker en huilen/drinken van 16 tot half elf...en vandaag lijkt het erop dat hij zijn slaapje van 12 tot 15/16 ook niet wil doen...
Probeer je niet vast te houden aan tijden en ga mee met wat M. aangeeft. Dat heeft mij veel rustiger gemaakt, misschien werkt het voor jou ook? Als hij slaap (nodig) heeft, gaat hij wel slapen.
pi_146397291
Als ik het voor mezelf bedenk waarom ik de eerste maanden een soort permanente spanning voelde dan was het vooral dat ik dacht/voelde dat als I even huilde ik dan gefaald had, dat ik iets niet goed deed. En ik wilde het zo graag goeddoen en het oplossen. Maar bij krampjes kon ik het bijvoorbeeld niet echt oplossen, alleen troosten.

Dus het was voor mij belangrijk om in te zien dat als I even huilt dat niet meteen het eind van de wereld is en het ook niet betekent dat ik iets niet goed doe. Verder wat betreft clusteren/regelen: de een kan het beter dan de ander, maar het is vooral zaak het maar te accepteren, jezelf op de bank te installeren met M. en er het beste van te maken.

Het kan nog heel lang duren voor er echt een ritme is in het slapen, dus hou je niet vast aan hoe het gisteren ging. Iedere dag is weer anders. Je merkt het vanzelf als er op een gegeven moment wel een vast patroon komt, maar het is niet erg als dat er (nog) niet is. Een baby kiest zelf waar z'n prioriteit ligt: bij eten of bij slapen. Als hij kiest voor eten dan heeft hij dat kennelijk nodig. Etc. Het is fijn als je erop kunt vertrouwen dat het instinct van M gewoon precies aangeeft wat er moet gebeuren.
pi_146397386
+1 op Skittles en Franny

Een ritme begon hier pas een beetje te komen na 10-12 weken en nu bij 17 weken zit er pas echt ritme in.
En geheid als je me over 4 weken vraagt zal ik er dan ook wel weer anders in staan en er anders over denken.

Meegaan met je mooie knulletje zijn 'ritme' is het beste.
En ook voor mij als controlfreak was dat niet makkelijk maar verlaagde het moet-en-zalgehalte en maakte het te doen.
En alles wat vandaag niet lukte, nou wie weet morgen wel! Of overmorgen!
pi_146397471
Kunnen jullie wat minder snel tikken, ik moet 6 pagina's inhalen ;)

Ons mannetje vindt het momenteel hilarisch om een tijgerwedstrijd te houden. Schaterlachen. Hij heeft wel weer een nieuwe verkoudheid te pakken, ik blijf zijn matrashoeslaken verschonen....Overigens zien wij tand 7 al doorkomen, hij fabriceert in record tempo een volledig melkebit geloof ik.

JufMariska: wat een leuke foto!
pi_146397552
Zojuist op school hadden de vijfdeklassers een toets van mij voor het schoolexamen; de toets duurde twee uur. Staat na een uur ineens een meisje uit die klas voor mijn neus. Helemaal in tranen. Want ze had een black-out gekregen en toen was ze helemaal in paniek geraakt. Van de surveillant mocht ze weg, want het ging echt niet. Dus ik heb een half uurtje met haar zitten praten. Ik merk dat ik nu ik moeder ben ook ineens veel moederlijker ben naar mijn leerlingen toe. Voorheen had ik ook tijd voor haar gemaakt, maar nu reageer ik veel gevoelsmatiger. Ik vond het echt zo zielig voor haar. ;( .
pi_146397719
Oooh Franny die is tof!! Waarom kende ik die site nog niet? :D

Hoewel ik me nog steeds vaak zat onzeker voel, vind ik het wel mooi om te merken dat m'n instinct eigenlijk altijd goed heeft gezeten tot nu toe. Inderdaad volgen wat je baby wil, want die weet prima waaraan hij/zij behoefte heeft. Het voelt eigenlijk heel fijn om met die flow mee te gaan. Wil je slapen? OK, doen we dat. Opeens een ander voedingsritme? Prima joh. Meeveren O+

Neemt niet weg dat ik er telkens weer aan moet wennen en "help!" denk en om advies vraag. Maar deep down inside weet ik eigenlijk altijd het antwoord al. Alleen een beetje bevestiging is soms zo fijn ;)
pi_146398348
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:16 schreef Franny_G het volgende:

Dus het was voor mij belangrijk om in te zien dat als I even huilt dat niet meteen het eind van de wereld is en het ook niet betekent dat ik iets niet goed doe.
O+
Daar zeg je wat!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_146398387
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:05 schreef Franny_G het volgende:
Kun je uitleggen wat je voelt bij die innerlijke paniek, kwak? Waar ben je bang voor?

Niet om je onzeker te maken, maar omdat ik het wel herken geloof ik, van het begin, en het kan fijn zijn om bepaalde gedachtes een beetje om te buigen, als dat kan.
Dat hij noooooit meer gaat slapen en ik van dat moment tot diep in de nacht elk uur mijn tepels moet aanbieden om hem tevreden te houden...

Nu J er nog is loop ik op zo'n moment even weg, pakt J hem (en krijgt hem meestal in slaap of in elk geval rustig) en ga ik even iets doen waardoor ik me mens voel ipv tiet, de afwas ofzo.

Dat gevoel van paniek komt soms al op als ik hem even hoor kreunen... En dan voel ik me zo schuldig als ik denk "nee, niet wakker worden"... -O-
Kwak
pi_146398484
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:12 schreef Skittles het volgende:

[..]

Probeer je niet vast te houden aan tijden en ga mee met wat M. aangeeft. Dat heeft mij veel rustiger gemaakt, misschien werkt het voor jou ook? Als hij slaap (nodig) heeft, gaat hij wel slapen.
Oh ik zet hem niet op een schema ofzo, maar de afgelopen week komt hij zelf ongeveer met die tijden... Hij slaapt de nacht goed (tussen de voedingen), dan in de ochtend wakker en niet makkelijk tevreden (vandaag werkte de doek ook niet) dan meestal in de middag wel weer even slapen en dan wakker van 15 tot 22 (soms slaapt hij nog wel een keer tussendoor, van 16 tot 19 ofzo).

Die wakkere uren vind ik heel zwaar... Ik probeer ervan te genieten maar soms vliegt t me gewoon aan...

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 07-11-2014 13:05:24 ]
Kwak
pi_146398732
Nu echt bijgelezen: dat meeveren lukt me nog niet zo goed. Ik ben altijd al een beetje auti/inflexibel geweest: als iets anders dan verwacht gaat zet ik altijd eerst heel paniekerig en boos mijn hakken in t zand. Wetende dat dat absoluut geen zin heeft. En dan na tien minuten ben ik weer bij met plan B en is t prima.

Zo gaatvt met baby nu ook een beetje. Eerst paniek en huilen en piekeren hoe t moet als J aan t werk is en me niet kan helpen, en dan na tien minuten is t ok en knuffel ik mijn baby en geef ik m nog een keer de borst en aai zijn zachte haartjes. O+
Kwak
pi_146398760
Ik zat gisteren in de groepsapp van mijn ouders en broer + schoonzusje ook weer eens onzeker te zijn.
Was rondom het afbuigende lijntje van gewicht en mijn bv
Mijn moeder stuurde daarop een persoonlijk berichtje naar me

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze zal wel weer eens gruwlijk gelijk hebben zoals moeders altijd gelijk hebben :')
pi_146398947
Je hoeft niet perse te genieten he, kwak. Gewoon zo goed mogelijk de dag door komen samen, is soms ook al heel wat. ;) .

Piekeren is gewoon een grote valkuil, als je daar al gevoelig voor bent. Als moeder heb je altijd wel iets om over te piekeren, lijkt het wel. En als controlfreak en/of perfectionist is het helemaal even omschakelen. Maar zoals mijn wijze huisarts zei: gun jezelf de tijd om te wennen aan het moederzijn. Het duurt ongeveer een jaar voor je een nieuwe balans hebt gevonden.

Blue, dat soort dingen zegt mijn oudste zus ook de hele tijd. O+ .
pi_146399052
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:09 schreef Franny_G het volgende:
Je hoeft niet perse te genieten he, kwak. Gewoon zo goed mogelijk de dag door komen samen, is soms ook al heel wat. ;) .

Piekeren is gewoon een grote valkuil, als je daar al gevoelig voor bent. Als moeder heb je altijd wel iets om over te piekeren, lijkt het wel. En als controlfreak en/of perfectionist is het helemaal even omschakelen. Maar zoals mijn wijze huisarts zei: gun jezelf de tijd om te wennen aan het moederzijn. Het duurt ongeveer een jaar voor je een nieuwe balans hebt gevonden.

Blue, dat soort dingen zegt mijn oudste zus ook de hele tijd. O+ .
Ik vind het moeilijk om daar vrede mee te hebben :@ en dan komt het schuldgevoel om de hoek zetten - blijkbaar hou ik niet genoeg van mijn zoon om het ok te vinden dat ik niet echt geniet van de dagen/niet meer dingen kan doen die ik wil.

Maar goed, t lijkt nu allemaal wel heel dramatisch, deze gevoelens heb ik ook maar in buien. En mezelf kennende word ik stoerder en sterker als ik meer alleen ben en wel zal moeten.
Kwak
pi_146399229
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om daar vrede mee te hebben :@ en dan komt het schuldgevoel om de hoek zetten - blijkbaar hou ik niet genoeg van mijn zoon om het ok te vinden dat ik niet echt geniet van de dagen/niet meer dingen kan doen die ik wil.

Maar goed, t lijkt nu allemaal wel heel dramatisch, deze gevoelens heb ik ook maar in buien. En mezelf kennende word ik stoerder en sterker als ik meer alleen ben en wel zal moeten.
Kwak, ik wilde de eerste twee weken m'n jankende kind ergens in een hoekje gooien, hard wegrennen, de auto pakken en niet meer terugkomen :@

Komt goed!
pi_146399253
Je mams heeft idd wel gelijk ;)

Kwak, ik herken het hoor. Vaak met mini meegehuild en als ze dan eens sliep overdag en ik hoorde haar dan kreunen voelde ik meteen een soortvan paniek in m'n lijf want ik zat dan net even rustig ofzo en kon ik wéér opstaan.
Manlief is na haar geboorte meteen weer gaan werken (nouja, 1 dagje thuis geweest) dus toen de kraam weg was kwam alle zorg meteen op mij aan.
ik had graag gezien dat hij ook wat langer thuis was maar helaas, eigen baas en topdrukte waar hij niet onderuit kon komen.
En nu ik werk ben ik het 9 van de 10 keer die er snachts ook uitgaat voor mini én voor maxi en daar word ik nu wel erg flauw van. Ik kom nu op het punt dat ik het bijna niet meer ga trekken en moet ik dus aan de bel trekken bij hem.
Jammer voor hem, maar ik werk ook 32 uur per week en om dan sowieso elke nacht er minimaal 2x uit te moeten vind ik best pittig.
Vannacht was ik mini aan het voeden en tijdens het voeden werd maxi huilend wakker. Maar wakker worden? Ho maar. En ik ben dan zo eigenwijs dat ik het vertik om te moeten vragen of hij alsjeblieft bij z'n kind wil gaan kijken.
Nouja, einde van m'n beklag, sorry, zit een beetje hoog. En ik moet dat gaan uitspreken en dat vind ik moeilijk :@
Tralalalaaa
pi_146399286
Roze wolken zijn niet verplicht Kwak!
Dat is niet bij iedereen in de zwangerschap en ook niet na de geboorte.

En dat je van sommige mensen hier of IRL niet hoort dat ze het zwaar hebben/vinden soms of onzeker zijn wil niet zeggen dat ze er geen last van hebben!
Dus daar moet je ook niet onzeker van worden.

Vertrouw op je gevoel!
Je doet het al zo goed :*
pi_146399445
Och TAP :*
Wij hebben (na mijn beklag over doorslapen terwijl ik ook weer werken moet) de afspraak dat we om en om er uit gaan.
En als hij het niet hoort mag ik hem porren.
Vriend vond het serieus vervelend dat het mij hoog zat en hij het niet doorhad.
Op dagen dat de ander vrij is mag diegene die werken moet de nacht in bed blijven liggen trouwens.

Spreek het uit, hoe moeilijk dat misschien lijkt.
Want de ander weet niet altijd wat je verwacht, helemaal niet als je het altijd maar allemaal regelt en alleen doet.
pi_146399519
:* dat lijkt me heel rot TAP. Ik heb echt niet te klagen over J.

Bij de nachtvoedingen pak ik baby en maakt hij in die tijd een nestje met kussens midden op t bed aan t hoofdeinde, dan ga ik voeden en soest hij wat dwars op t bed bij mijn benen, als ik klaar ben ga ik weer liggen en knuffelt hij M in slaap (10-15 minuutjes) en kruipt dan weer naast me. O+

Ik kijk er gewoon erg naar uit dat M het ook fijner gaat vinden om wakker te zijn en ook even lekker zelf kan liggen en spelen/dingen ontdekken. Nu is t voor hem geeoon allemaal moeilijk ook, en vastgehouden worden is t enige wat fijn is buiten eten. Kan hij niks aan doen.

Het wordt beter, ik geloof jullie :Y
Kwak
pi_146399585
TAP, herkenbaar van je soort van onrustig voelen als mini (weer) wakker is. Ik heb vaak genoeg gezegd tegen Noor als ze weer eens heel de ochtend en middag wakker was: 'Wanneer ga jij eens slapen kind' :')

En eens met Blue. Sommigen willen het nou eenmaal mooier doen lijken dan dat ze het uiteindelijk vinden.

Nu heb ik mijn draai gevonden. Ik ben gewend aan de ritmeloze dagen en ik heb het idee dat ik Noor heb leren kennen. In de zin van kunnen inspringen op haar behoeftes. Heb ik dit allemaal eindelijk een beetje door, moet ik volgende week weer gaan werken :')
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:38:24 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146400014
Het wordt inderdaad beter, kwak :Y. Vindt M het leuk om in de wagen mee te gaan wandelen?
Kuiken sliep in het begin ook weinig, maar hij deed het er prima op. Inmiddels zit er veel meer regelmaat in zijn dag, maar alsnog gebeurt het regelmatig dat hij een slaapje skipt, verplaatst op de ochtend- en middagdutjes aan elkaar plakt tot één slaapje. Ik vind het prima.

Amsel, fijn dat ze doorslaapt :D ik hoop voor je dat het zo blijft ;).
KuikenGuppy
pi_146400170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:38 schreef Burdie het volgende:
Het wordt inderdaad beter, kwak :Y. Vindt M het leuk om in de wagen mee te gaan wandelen?
Kuiken sliep in het begin ook weinig, maar hij deed het er prima op. Inmiddels zit er veel meer regelmaat in zijn dag, maar alsnog gebeurt het regelmatig dat hij een slaapje skipt, verplaatst op de ochtend- en middagdutjes aan elkaar plakt tot één slaapje. Ik vind het prima.

Amsel, fijn dat ze doorslaapt :D ik hoop voor je dat het zo blijft ;).
We zijn pas 1 keer buiten geweest met de wagen. Als hij eind van de middag niet wil slapen kunnen we wel weer gaan wandelen :Y Het komt er steeds niet van omdat er dan net visite is ofzo, of hij slaapt ineens wel, of dat J aan t koken is en ik kan ivm sectio de kinderwagen nog niet zelf t portiek uit tillen (steile trap af)...

Maar: op t verlanglijstje voor de dagen zonder kraambezoek staan idd wandelen met de wagen of met baby in de doek, uitje naar het cb met de wagen in de bus, uitje naar de supermarkt in de wagen als J weer werkt volgende week, etc.
Kwak
pi_146400452
Hier ook heel erg herkenbaar! Omdat de angst voor pnd steeds groter wordt (elke traan die ik huil voelt als een stapje dichter naar de afgrond, terwijl het niet opkroppen juist goed is natuurlijk..) in overleg met ha hulp ingeschakeld. Nu ik dit allemaal lees voelt dat ergens weer totáál overtrokken, maar in combi met onze start en heftig verleden waarschijnlijk toch wel goed.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:53:03 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_146400609
Aw, meisjes toch :* hopelijk komt het voor iedereen snel in een rustiger vaarwater!

Ik wilde nog even een speciale O+ doen voor het meisje van Skittles in het vorige topic. Wat vervelend dat het nog steeds zo zwaar is ook!
disclaimer
pi_146400719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nouja, einde van m'n beklag, sorry, zit een beetje hoog. En ik moet dat gaan uitspreken en dat vind ik moeilijk :@
Snap ik, maar het is echt een valkuil om dingen wel te verwachten maar niet uit te spreken, omdat je als een soort principe punt denkt dat hij zelf gewoon moet snappen dat hij bepaalde zaken moet oppakken.
Mijn vriend heeft dat ook en hij heeft al vrij snel gezegd: als je denkt dat ik iets moet doen, terwijl ik het niet doe, vraag het me dan gewoon en dan doe ik het meteen.
Ik vond dat in eerste instantie ook niet heel leuk, want dan voel ik me een soort akela die hier in huis de lakens aan het uitdelen is, maar ik moet zeggen, het werk wel gewoon zo: mijn vriend is nooit te beroerd om iets te doen, en doet het ook echt met liefde, maar uit zichzelf 'ziet' ie het vaak niet en hij voelt het ook niet heel goed aan.

Deze week heb ik uitgesproken naar hem dat ik het gevoel had dat tijdens die spitsuren thuis, 's ochtends en 's avonds, het teveel op mij neerkomt; dat ik altijd overal aan moet denken en ik het automatisch op me neem. Maar ik heb ook gewoon een heel drukke baan en een eerlijker verdeling zou dan fijn zijn. Dus nu hebben we nieuwe afspraken gemaakt. Werkt echt.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:59:49 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_146400871
Mijn man hoort het ook écht niet trouwens, als baby wakker wordt 's nachts :') dat is toch een beetje een mama-ding :')
dus idd, gewoon wakker maken en zeggen dat ie iets moet doen. Zeker als je zelf ook gewoon naar je werk moet! :*
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:02:41 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146401001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:49 schreef JufMariska het volgende:
Hier ook heel erg herkenbaar! Omdat de angst voor pnd steeds groter wordt (elke traan die ik huil voelt als een stapje dichter naar de afgrond, terwijl het niet opkroppen juist goed is natuurlijk..) in overleg met ha hulp ingeschakeld. Nu ik dit allemaal lees voelt dat ergens weer totáál overtrokken, maar in combi met onze start en heftig verleden waarschijnlijk toch wel goed.
Kan je er wat mee om er gewoon in mee te gaan? Kraamtranen zijn heel normaal, zelfs nog weken na de geboorte, zelfs bij een 'normale' bevalling en een voldragen kind. Als je nou eens elke huilbui probeert te zien als emoties die je hebt kunnen uiten, die je dichter bij een 'oplossing' en betere tijden brengen, ipv een stap dichter bij een pnd. Misschien kan je er niks mee hoor, maar het is niet allemaal een groot geheel dat logischerwijze altijd tot pnd zal leiden. :*.
KuikenGuppy
pi_146401047
Dat ik meer deed in mijn verlof en de nachten op me nam vond ik echt niet erg.
Maar als ik een vroege dienst heb en voor ik wegga voeden moet, een borst afkolf, kdvflesjes afvullen moet met gekolfde melk, ergens moet aankleden en eten is het fijn dat als mijn wekker om 5.45 gaat ik ook in de nacht steun krijg als de speen weer eens uitgevallen is en er 'gepiept' wordt. Of voor een droom, een krampje oid.

Herken me ook erg in het verhaal van Franny en ook bij weggaan spreken we vooraf door waar ik wanneer iets verwacht van mijn vriend. Hij kan niet in mijn hoofd kijken en heeft het soms echt niet door of voelt zich vervelend als ik er achteraf wat van zeg waar ik hem gemist heb zeg maar.

Was ook een leerpuntje van mij.
pi_146401110
Mijn lief slaapt ook door gehuil heen. Al vraag ik me af hoe het werkt als ik er een keertje niet ben, volgens mij wordt 'ie dan heus wel wakker. Volgens mij varen wij blind op elkaars sterke punten - ik op zijn richtinggevoel en IT-inzicht, hij op mijn moederinstinct en kookkunsten :D . Maar als ik een keer alleen rijd lukt het ook wel, en zo zal het hem ook wel vergaan als hij een keer alleen voor A. zorgt.

Hele dikke :* voor iedereen die het nodig heeft, het is ook zo zwaar soms! Even als positief vooruitzicht voor wie er nog in de zware eerste weken zit: Ik merk wel dat vanaf dat A. 6 weken is ze wel rustiger is geworden. Ze heeft langere alertere periodes, lacht terug, begint te brabbelen O+ echt een heel verschil met eerst! Gisteren zat ik nog te verkondigen dat ze nooit slaapt overdag, en ineens slaapt ze vandaag van 10-12 en nu ligt ze weer te ronken :') . Oftewel - baby's, elke dag anders :+ .

Vanavond ga ik voor het eerst een avond alleen weg :o . Ik vind het leuk! En spannend! Lief geeft A. de avondfles, weer half BV en half FV net als gisteren. En hopelijk kom ik niet om van de BV-afbouw-stuwing. Die kwam vannacht pas rond een uur of 1 opzetten, dus fingers crossed..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 14:07:45 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:07:56 #34
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_146401202
Mijn vriend hoort het ook niet als G. wakker wordt 's nachts, maar zodra E. of B. bij huilen of bij ons bed staan, is hij degene die er voor hen uitgaat. Maar dat gebeurt zelden, want E. slaapt meestal al tussen ons in en B. komt alleen als hij ziek is of moet plassen.

Ik herken de onzekerheden en het paniekerige gevoel vooral van de oudste 2. B.ram sliep overdag erg slecht, en moest veel geëntertaind worden. Vanaf een maand of 3 werd het een stuk makkelijker en kon hij zich beter vermaken. E.line is een verhaal apart, want die heeft de eerste 8-12 weken alleen maar gehuild. Ze was alleen stil als ze sliep (niet zoveel) en als ze aan de tiet hing (heel vaak). Vanaf het moment dat ze medicijnen kreeg, werd ze enorm makkelijk.
G.ijs is helemaal anders. Hij is heel vrolijk, slaapt zowel 's nachts als overdag goed en kan zich vanaf deze week ook heel goed zelf vermaken. Ik ben stapelverliefd op mijn kleinste vriendje O+
En hij heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen *O* van 0.00 tot 07.00
pi_146402175
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kan je er wat mee om er gewoon in mee te gaan? Kraamtranen zijn heel normaal, zelfs nog weken na de geboorte, zelfs bij een 'normale' bevalling en een voldragen kind. Als je nou eens elke huilbui probeert te zien als emoties die je hebt kunnen uiten, die je dichter bij een 'oplossing' en betere tijden brengen, ipv een stap dichter bij een pnd. Misschien kan je er niks mee hoor, maar het is niet allemaal een groot geheel dat logischerwijze altijd tot pnd zal leiden. :*.
Op goede momenten snap ik dat helemaal, maar als ik in zo'n bui 'zak', dan ben ik alleen maar bang. Heeft ook veel met in het verleden behaalde resultaten te maken, periodes waarin ik dacht 'rotweek, komt vanzelf goed' die resulteerden in maandenlange diepe depressies :-/
pi_146402727
Juf :* Goed dat je hulp hebt gezocht. Ik heb in het verleden last gehad van bepaalde angsten. Alles ging al tijden goed en toen kind ong 1 maand was sloeg het 360 graden om. Het zeer onrustige gevoel dat ik kende van toen ik de angsten had, waren terug. Uiteindelijk heeft dat een week geduurt (die week was best wel hel) en daarna was het ook plotsklaps weer weg tot nu (even afkloppen). Ik denk dat alle opgekropte emoties er zo uit kwamen. Het is allemaal echt niet niks hoor :) Misschien is dit bij jou ook wel het geval. Probeer niet van het slechtste uit te gaan.
pi_146403020
Ik word er ook niet wakker van…. :@ tenzij ik alleen met hem thuis ben. Dan staan mijn voelsprieten schijnbaar ook aan. Wij verdelen de nachten en ik word er dus uitgeschopt als ik er doorheen slaap en het is mijn beurt. Nu gebeurt het gelukkig niet zo vaak meer. Ik voelde me echt schuldig in het begin, heb mijn vrouw moeten pushen mij gewoon wakker te maken. Je bent met zijn 2en toch?!
pi_146403468
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 14:37 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Op goede momenten snap ik dat helemaal, maar als ik in zo'n bui 'zak', dan ben ik alleen maar bang. Heeft ook veel met in het verleden behaalde resultaten te maken, periodes waarin ik dacht 'rotweek, komt vanzelf goed' die resulteerden in maandenlange diepe depressies :-/
/ontlurkt

Geloof me, als jij denkt dat je het nodig hebt, dan héb je het ook nodig. En misschien zijn dat maar een paar sessies/gesprekken/tips, het hoeft niet gelijk een mega behandelplan te zijn. Je hart luchten en begrip krijgen (van een professional) kan al een hoop helpen. Heel goed dat je naar de huisarts bent gegaan. :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Philomijn op 07-11-2014 15:54:58 ]
Dit, dat, alles.
pi_146403651
Even een :* voor Mariska.

Mijn man wordt wel half wakker, maar laatst dacht ik dus van, laat ik hem vragen of hij even wil gaan toen mini alwéér kwam. Ik vroeg het echt heel aardig maar toen kwam er een zucht en een geïrriteerde 'ja hoor'. Toen kon ik wel janken :{
Nouja vanavond er maar even goed over praten, ik wil niet zeuren of overdrijven oid maar ik loop echt op m'n tandvlees momenteel.
Tralalalaaa
pi_146403793
JM, ik heb op een gegeven moment - enkele maanden na de bevalling - ook weer contact gezocht met een therapeut waar ik eerder bij in therapie was geweest. Niet omdat het nu echt zo slecht ging, maar omdat ik merkte dat ik af en toe ook kan 'wegzakken' in oud gedrag en bepaalde gedachtepatronen. Ik ben voor enkele gesprekken gegaan en dat heeft me echt weer op de rit gezet. Jij alleen kunt bepalen wat je nodig hebt en hulp zoeken is nooit een 'overbodige luxe'.
pi_146404184
En tussen al dit serieuze gepraat nog even een vrolijke noot van I. (Uit de fotoserie die we laatst hebben gemaakt O+ ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146404505
Oooohhh franny wat een kicken foto!!!

Ik wil ook m'n hummel even showen, hier krijgt ze voor het eerst een beetje peer van zuslief.

SPOILER
Tralalalaaa
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:24:15 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_146405414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even een :* voor Mariska.

Mijn man wordt wel half wakker, maar laatst dacht ik dus van, laat ik hem vragen of hij even wil gaan toen mini alwéér kwam. Ik vroeg het echt heel aardig maar toen kwam er een zucht en een geïrriteerde 'ja hoor'. Toen kon ik wel janken :{
Nouja vanavond er maar even goed over praten, ik wil niet zeuren of overdrijven oid maar ik loop echt op m'n tandvlees momenteel.
dat kan ik ook heel slecht hebben. :*

Dat filmpje O+!

Franny, wat is ze toch knap!
disclaimer
pi_146405624
TAP, die van mij doet dat nog steeds... :(. Heel herkenbaar, ook het k*tgevoel dat je ervan krijgt.
Home is where the O+ is...
pi_146405952
Mijn man heeft zijn slaap heel hard nodig voor zijn gezondheid, en de nachten komen dus helemaal op mij neer, ook als ik over een week weer ga werken. Ben benieuwd. Zou dus mooi zijn als ze blijft doorslapen en gewoon nooit ziek wordt 8-) :')

En dat zeg ik nu wel heel vrolijk, maar ik heb regelmatig 's nachts huilend met een krampende baby gezeten en gevloekt dat ik me in de nachten een alleenstaande ouder voelde. Maar we wisten dat het zo zou gaan en ik sla me er wel doorheen.

Sowieso is het heel bijzonder wat een kind met je relatie doet. Ik vind het soms echt heel moeilijk en zwaar, maar ook vaak heel fijn en mooi O+
pi_146406114
Als mijn vriend zuchtend en steunend opstaat, omdat ik vind dat het 'zijn beurt' is, lach ik hem tegenwoordig uit en dan zeg ik dat je wel kunt merken dat ie oud begint te worden (hij is achter in de 40). >:) . Hem uitlachen werkt beter dan me er boos over maken. Het is ook niet dat ie niet wil, hij moet gewoon even een beetje erbij zuchten. :') . Vervolgens is hij wel altijd heel lief voor I. en daar gaat het tenslotte om.
pi_146406305
WOW Franny, wat een mooie foto en wat een mooi meisje!!
pi_146406468
Vriendje en ik hebben nu de kinderen verdeeld. Hij zorgt voor dreumes en ik voor baby..
Ik word ook bijna niet wakker als de dreumes komt en vriendje wordt bijna niet wakker als baby komt.
:)
pi_146406482
Wat is het toch heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben zeg!
Mijn man wordt 's nachts ook niet wakker. Dus we hebben vrij duideijke afspraken gemaakt toen hij weer ging werken. Zodra hij werkt, doe ik in principe de nacht alleen. Dwz verschonen en voeden. Maar als er meer aan de hand is (nekpoep, ziek kind, weet ik veel) dan kan ik 'm wakker maken en doen we het samen. In het weekend maak ik hem wakker voor de luiers, en doe ik alleen de voedingen. Op zich een afspraak die goed werkt, en hij weet dat ik 'm dus niet wakker maak als ik 'm niet echt nodig heb.

En verder heb ik twee fijne dagen achter de rug. 't gaat op en neer, zullen we maar zeggen. :)

En van die dagen die iedereen heeft, maar waar je niemand over hoort:
Vandaag zo'n dag dat alles mis gaat. Gisteren niet winkelcentrum geopend, dus wij even kijken. Dat dachten er meer }:| Lunchen was er niet bij. Dus dn maar voeden op het bandje in de supermarkt :') :7 Daarna gillend kind in winkel en bus, en thuis kwam ik achter de oorzaak. Na drie slokken komt me daar toch een stront uit, niet-nor-maal. Gek dat datt kind overstuur was! Dus ja. Dan maar badderen, want er konden echt geen doekjes tegenop. Maar na het badje weer een gillend kind, dus maar weer naar beneden om te voeden. Hele voeding er recht weer uit. Weer omkleden dus. Kind weer brullen want aankleden voelt alsof je vermoord wordt. En ik maar rondlopen met gillend kind. Dan maar weer voeden. Na 2 slokken in slaap.
Oh. Was je moe. :')
En dat ben ik nu ook. De badkamer ziet er echt gebombardeerd uit. Poepkleding over de vloer, badje nog in de badkuip, handdoeken overal. Welkom in mijn leven :D . En die club he, van relaxede moeders? Ik doe mee :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Roomsnoes op 07-11-2014 17:15:21 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:02:10 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_146406596
arm strontkanon ;(
disclaimer
pi_146406752
Thanks dames! Bang zijn dat ik vreselijk overdrijf is ook zo'n handige eigenschap ;)
Intakegesprek net gehad, voelt goed nu. Maandag eerste gesprek (thuis of telefonisch) met begeleidend verpleegkundige, dan spreken we per keer het volgende contactmoment af. In principe 6 weken met als voornaamste functie vinger aan de pols, en meer begeleiding als nodig, frequentie is 1-7 (of meer) contactmomenten per week. *opgelucht*
pi_146406803
Fijn Jufmaris!
Kwak
pi_146406872
Franny wat een knap gezichtje heeft I. O+

TAP je filmpje O+

Mijn vriend wordt ook niet wakker van haar. Ben ik aan de ene kant heel blij mee, want hij reist voor zijn werk veel en ik wil niet dat hij slaperig achter het stuur zit.

Wow, dat is balen Roomsnoes! Logisch dat jullie beiden moe zijn.

Mariska goed dat je erachteraan ga. :* Als het voor jou goed voelt overdrijf je niet hoor.

Het verkeerd schrijven van Lou's naam is begonnen. Zo hebben we al een kaartje gekregen met Miloe, mijn vader schrijft consequent Maloe (maar hij schrijft mijn naam ook soms nog verkeerd. _O- ) en we hebben een tekening gekregen van het buurmeisje met de naam Emili :D
pi_146406957
Oh vergeet ik te reageren op de fotooos! Wat een kjoeties hebben jullie O+
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:14:58 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_146406959
Fijn dat de eerste stap genomen is, Mariska :)!

Skittles, emili? :')
disclaimer
pi_146407021
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat de eerste stap genomen is, Mariska :)!

Skittles, emili? :')
Jup :D
Ze vroeg al of het met een y moest. Dus ik dacht Mylou :? en zei nee het is met een i. Tja, blijkbaar heb je dan opeens een Emili :P
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:18:58 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146407045
Oh Franny O+ wat een knap meisje
pi_146407139
Franny ze is adorable!

TAP hoe lief ook!
pi_146407160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:17 schreef Skittles het volgende:

[..]

Kwak, ik wilde de eerste twee weken m'n jankende kind ergens in een hoekje gooien, hard wegrennen, de auto pakken en niet meer terugkomen :@

Komt goed!
Wat heerlijk eerlijk O+

Wat goed Juf dat je er werk van heb gemaakt! Hopelijk kunnen die gesprekken even de lucht voor je klaren!

Wat een dag Room! Gelukkig zijn ze niet allemaal zo ;)

Blue bedankt voor jullie lieve kaart :*

En ik heb mijn kleine gup weer thuis en de eerste huilbui ook overleefd zonder in paniek te raken *O*
pi_146407276
De namen, leuk he. Wij hebben een langere naam gekozen en hadden een dagtaak aan het verbeteren gehad in het begin. Afkorten mag ie zelf, als hij 18 is....
pi_146407299
Geppie :*
Fijn dat ze weer thuis is en je de eerste huilbui hebt overleefd :')
Hebben jullie nu een strak schema gekregen en richtlijnen?
En nexium heb je al het idee dat het wat doet?
pi_146407340
Zelfs bij een makkelijke naam is het kennelijk moeilijk hoor!
Duitse vrienden zeggen constan F reddie en heb ook al met streepjes ineens op een e gezien. Waar die vandaan kwam :?
pi_146407482
Fijn om je gup weer thuis te hebben zeker <3

Mariska, hulp is nooit weg he. Daarom heb ik er zelf ook maar om gevraagd. Ik voelde me ineens zo eenzaam als kaaskop tussen al die stugge Noren :S

En namen, sommige mensen maken er ook gewoon een potje van. Hier de vraag of O.l.i.v.i.a een jongen of een meisje was. Ehh..?

Oh en fra, je dochter is zo mooi <3

En ik kan zelf hartelijk om zulke dagen lachen. Achteraf, dat wel :P
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:35:44 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_146407504
Ik heb tot nu toe M.oud en M.aut gehoord O+

Geppie, fijn dat ze weer thuis is. Ben je zelf ook wat uitgerust? :*
disclaimer
pi_146407681
Ben zeker bijgetrokken maar ben ook blij dat ik volgende week weer aan het werk ga :') even weer geppie zijn ipv moeder van...

Ik heb idd het idee dat nexium hier beter aanslaat!

Mijn schoonmoeder noemt haar steevast Emilie :P
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:48:55 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146407819
Heb S uze nog nooit hoeven herhalen of spellen of verkeerd op kaarten gezien, dat was bij S1 wel anders :+

Geppie fijn dat je baby weer thuis is en dat je kalm hebt kunnen blijven bij de huilbui. Het lijkt me echt zwaar, maar gelukkig zijn jullie hard op weg naar een oplossing!

Sterkte voor iedereen die in meer of minder mate last heeft van neerslachtigheid!

Razz, bij jou ook al die magische 6wekengrens :) fijn dat t beter gaat!

Vwb meehelpende mannen, hier gelukkig geen klagen. Ik doe natuurlijk wel de nachtvoedingen en een groot deel van het pinken enzo als dat nodig is, maar hij legt haar regelmatig terug in bed na een voeding om de simpele reden dat ze een keigoeie boer laat als ze van de één naar de ander gaat :') en tegen de ochtend helpt hij met spoelen en neusslurpen. Doet hij sowieso beter dan ik want ik durf minder hard te slurpen aan dat ding dus meestal is het bij hem effectiever.

Tap ook een lieve foto trouwens!
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:50:09 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_146407850
Moet je nog steeds slurpen spees? ;(
disclaimer
pi_146407885
Geppie, fijn je meisje weer thuis. :*
JM en Roomsnoes goed dat jullie actie ondernemen. :Y Ik durf niet en heb het idee dat ik me aanstel (weet ook wel wat er mis gaat, maar lukt me nu niet om uit de negatieve spiraal te komen; gisteren 'paniekaanval' 's avonds)

Namen, hier gaat de uitspraak af en toe mis. Hebben we een Djoen, maar was ingecalculeerd ;).
pi_146407908
Neusslurpen _O- voor de rest is het natuurlijk niet grappig dat mini S nog steeds last heeft van neusverkoudheid.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:55:41 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146408000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je nog steeds slurpen spees? ;(
Ja, eigenlijk nog geen verbetering :{ wel een nieuwe feature sinds vanochtend: ze is er nu ook hees bij.

Maargoed, ze drinkt nog steeds heel goed en ze heeft geen koorts, dus dan hoeven/moeten/kunnen we er verder weinig mee.

Ik vind de Nederlands uitgesproken naam van djoen zo mooi kursor O+
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:25:30 #71
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146408927
Kwak ik herken je gevoel echt zo goed :* De eerste maand wilde ik hem echt terugstoppen :@ En dan dat iedereen maar roept dat je moet genieten terwijl je je simpelweg opgelucht voelt als ie slaapt en niet huilt. Ik kwam zelfs op een punt dat ik niet eens kon voelen dat ik van hem hield en voelde me daar zo rot over. Maar…. het gaat over en ik heb nu ik erop terug kijk het idee dat al die gevoelens hormonaal waren en ook voortkwamen uit een soort van weerstand tegen de enorme verandering in mijn leven. Meegaan in alles hielp echt. En leg jezelf niet op dat je MOET genieten of helemaal verliefd op hem MOET zijn. Dat komt vanzelf :*

Franny O+ Jouw meisje straalt altijd helemaal op de foto!

TAP schattig :D Dat mondje gaat goed open elke keer :D
En echt praat met je vent. Mannen moeten nu eenmaal vaak concreet horen hoe en wat (ik heb daar eens een heel mooi boek over gelezen (Nu begrijp ik je van Huub Buijssen). Mannen denken gewoon echt anders ;) En hier moet ik mijn man ook regelmatig aantikken want die hoort de eerste geluiden echt niet. Maar ik heb echt geen klagen verder want hij gaat er gewoon uit om hem te halen (ondanks dat hij werkt) O+

Geppie fijn dat ze weer thuis is en hopelijk gaat het nu snel wat beter met de medicatie!

Spees vervelend dat het zo lang aanhoudt :{

Namen… iemand op mijn facebook noemde hem twee keer Hugo _O-

En ik kwam vandaag tot de conclusie dat Lucas nu heel doelgericht naar speeltjes grijpt als je ze voor zijn neus houdt (be prepared blue). En het kwartje van buik naar rug rollen is definitief gevallen (hij moest gisteren eerst zijn hoofd stoten in de box en toen was hij ineens niet meer te houden en rolt steeds om ipv dat hij schrikt en zijn manouvre afbreekt).

En kijk dit O+ O+ O+

Ok Lucas had even een WTF-momentje :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146409916
Pffff.. Voor het eerst een avond alleen weg. Uit eten met collega's. Al tijden zin in! En dan huilend in de auto naar het station stappen.

:') ik snap geen kont van mij

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 18:56:37 ]
pi_146410253
Razz :*
Ik zat al snikkend op de bank bij mijn ouders nog voor wij weg gingrn dus snap je helemaal!

Chanty grijpen is hier al hit ;)
Rollen nog niet helemaal dus daar ben ik op voorbereid ;)

Spees sjonge zeg, fijn dat ze zo goed gaat verder maar kan me indenken dat je er zo langzamerhand ook wel eens klaar mee bent.
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:36:00 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146413759
Wow, Lucas is echt al groot :o

Veel plezier Razz! Ik kijk er eigenlijk best wel naar uit om over een paar weekjes eens uit eten te gaan ofzo :@
pi_146413804
Hoef je geen :@ smiley bij te doen hoor Spees, lijkt mij heel normaal ;)

Ik ga naar dromenland, ben ee klaar mee voor vandaag, ik kán niet meer zo moe ben ik :')
Tralalalaaa
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:53:01 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_146414476
Lucas O+

Razz, was het toch wel leuk?

Welterusten tap! :*

Ik ga morgen uit eten! Wel met man en baby, maar toch :P

En nu lig ik op de bank met een baby op mijn buik :D
disclaimer
pi_146415232
Weer naar de grote gele M? :P

j en ik hebben net de slappe lach gehad. We zijn al drie keer 's nachts onze baby kwijt geweest, leidend tot hilarische gesprekken als
"Waar is de baby?"
"Hier"
"Niet. Waar is de baby?"
"Achter mij/onder het kussen/tussen ons in/naast je"
*wordt langzaam wakker*
"Wtf, waarom zeg je dat, hij ligt gewoon in de wieg :') lol"

_O-
Kwak
pi_146415284
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
Weer naar de grote gele M? :P

j en ik hebben net de slappe lach gehad. We zijn al drie keer 's nachts onze baby kwijt geweest, leidend tot hilarische gesprekken als
"Waar is de baby?"
"Hier"
"Niet. Waar is de baby?"
"Achter mij/onder het kussen/tussen ons in/naast je"
*wordt langzaam wakker*
"Wtf, waarom zeg je dat, hij ligt gewoon in de wieg :') lol"

_O-
Herkenbaar _O-
Of denken dat een kussen naast je de baby is die je niet hebt terug gelegd :')
hartverzakking
♥ J & S
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:10:46 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_146415323
Je baby kwijt zijn O+

Nee, naar een all you can vreet dit keer! Met de hele schoonfamilie op de startavond van GLOW op de route van GLOW. RIP aan de nabestaanden :')
disclaimer
pi_146415341
J herinnert zich deze gesprekken meestal niet, alleen die van vannacht wel. Hij zegt die idiote dingen dus in zijn slaap :+
Kwak
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:11:36 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146415358
Met je kinderwagen door GLOW, succes ;(
pi_146415383
Wat is GLOW? :@
Kwak
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:12:48 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_146415416
Mijn man had op dag vijf ofzo een knuffelbeer in ons bed gelegd zodat het onze geur zou krijgen. Die beer is ongeveer 50 cm met een stevig hoofd.
nouja, je raadt wel waar mijn hart ongeveer heen schoot toen ik midden in de nacht op die beer rolde :'(
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:13:37 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_146415438
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Met je kinderwagen door GLOW, succes ;(
ja dank je :')!!!
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:16:23 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_146415547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:12 schreef kwakz0r het volgende:
Wat is GLOW? :@
daar waar heel Nederland komend weekend is :')

http://www.gloweindhoven.nl
disclaimer
pi_146415590
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daar waar heel Nederland komend weekend is :')

http://www.gloweindhoven.nl
Echt nog NOOIT van gehoord. Ik ken wel kaarsjesavond in Gouda... :@
Kwak
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:18:59 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146415644
GLOW is prachtig O+ maar kan z'n eigen succes niet zo goed aan.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:19:55 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_146415689
Ik ging al naar glow toen je nog met anderhalve man en een paardenkop naar de show op de kerk kon kijken O+
#earlyadopter #iknewyoubeforeyouwerefamous #goodoldtimes

:')
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:20:54 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146415736
Noem je mij nou een paardenkop? :{w
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:21:26 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_146415758
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Noem je mij nou een paardenkop? :{w
:@
disclaimer
pi_146415796
Baby nog niet kwijt geweest. Maar toen ik laatst de wekker op mn foon uit wilde doen, had ik ineens een zacht babybolletje onder m'n hand :D
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:23:21 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_146415837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Baby nog niet kwijt geweest. Maar toen ik laatst de wekker op mn foon uit wilde doen, had ik ineens een zacht babybolletje onder m'n hand :D
ik draaide me om en toen elleboogde ik mijn baby :@ gelukkig schrok ik er harder van dan zij :')
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:23:50 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146415857
Ik heb haar oog gepinkt
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:26:01 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_146415963
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb haar oog gepinkt
de echte vraag is: zoog het oog?

Met dat ik dit typ rollen de tranen ook over mijn wangen vanwege de visual :'(
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:27:25 #95
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146416025
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Bij mij nu ook _O- wat een horror.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:27:32 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_146416032
Sinds de worp kan ik sowieso hysterisch lachen om niks. Daar had ik vroeger toch een halve krat voor nodig :')
disclaimer
pi_146416071
:o jullie zijn erg

Enige dat ik op dag 3 had was een duik over het bed doen omdat ik dacht dat vriend kind uit bed liwt vallen :')
Had niet door dat er nog een kussen naast lag dus voor niks mijn verse keizersnedewond gepijnigd
pi_146416099
Mijn vriend had vorige week in z'n slaap een deel van het deken opgerold en ik, net wakker met een waar is mijn baby gevoel, dacht dus dat dat de baby was. En mijn vriend lag er dus half op. Ik heb em letterlijk er vanaf geschopt :@ en zelfs daar sliep hij doorheen :')
pi_146416106
Ho ik was m niet echt kwijt he? :+
Kwak
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:29:36 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_146416123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:28 schreef Skittles het volgende:
Mijn vriend had vorige week in z'n slaap een deel van het deken opgerold en ik, net wakker met een waar is mijn baby gevoel, dacht dus dat dat de baby was. En mijn vriend lag er dus half op. Ik heb em letterlijk er vanaf geschopt :@ en zelfs daar sliep hij doorheen :')
_O-
disclaimer
pi_146416173
Lol Skittles! :D
Kwak
pi_146416209
Wij hebben hier voornamelijk slappe lach over poo-mayhem-situaties :) Vooral van de ander uiteraard :D
pi_146416265
Ik zit hier hardop te grinniken om jullie nu :D
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:32:38 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_146416273
De echte rampluiers heb ik altijd, Mariska ;( al vanaf de eerste nacht :')
disclaimer
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:33:49 #105
52229 Chanty
pi_146416329
:D grappig dat vrijwel iedereen van die baby-kwijt-ervaringen heeft _O-
pi_146416355
Dat is t voordeel van een spaarzame poeper... J heeft tot nu toe de poepluiers gehad :@ :7 en uiteraard ook twee openluchtpisincidenten :+
Kwak
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:35:26 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146416392
Dit is Glow!
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:35:56 #108
36431 bleiblei
pi_146416409
En dit ook!
pi_146416423
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

_O-
Het duurde lang voor ik het begreep en nu zit ik zo hard te lachen dat ik naast me een baby wakker hoor worden
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:36:43 #110
36431 bleiblei
pi_146416443
En dit!

En nu hou ik op :P
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:36:49 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_146416450
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:36 schreef Skittles het volgende:

[..]

_O-
Het duurde lang voor ik het begreep en nu zit ik zo hard te lachen dat ik naast me een baby wakker hoor worden
Sorry! ;( :')
disclaimer
pi_146416492
Och ze is content met den tet :9
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:38:05 #113
36431 bleiblei
pi_146416513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:32 schreef Stormqueen het volgende:
De echte rampluiers heb ik altijd, Mariska ;( al vanaf de eerste nacht :')
Das mijn pact met de duivel, named M }> .
pi_146416608
Baggerluiers die overlopen tot in den nek worden hier al mamaluiers genoemd }:|
Gezien het feit dat ze ALTIJD bij mij zijn...
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:40:33 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_146416609
En nog iets wat ze baby's moeten verbieden: dat huilen in hun slaap. Twee van die jammerende uithalen en dan weer slapen. Ik zit dan al rechtop in bed :')
disclaimer
pi_146416668
Dr is echt niks nodig om mij in slappe lach modus te krijgen vanavond... de visuals van zuigende ogen en platte beren... _O-

Poepluiers tref ik 9vd10 x en vandaag weer 1 tot op dr rug ;( manlief is er dan net altijd ff niet.... }:|
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:42:47 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_146416716
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:40 schreef BlueEyes het volgende:
Baggerluiers die overlopen tot in den nek worden hier al mamaluiers genoemd }:|
Gezien het feit dat ze ALTIJD bij mij zijn...
die houden we er in :D
disclaimer
pi_146416752
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
En nog iets wat ze baby's moeten verbieden: dat huilen in hun slaap. Twee van die jammerende uithalen en dan weer slapen. Ik zit dan al rechtop in bed :')
Gepiep horen dat klinkt als de speen is eruit gevallen.
Midden in de nacht schuivel je over het koude laminaat naar zijn kamertje om aldaar te zien dat het piepen met speen in het waffeltje is... Kan je weer terug en waardeer je wel weer het oh zo warme dekbed O+
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:45:04 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_146416799
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:43 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Gepiep horen dat klinkt als de speen is eruit gevallen.
Midden in de nacht schuivel je over het koude laminaat naar zijn kamertje om aldaar te zien dat het piepen met speen in het waffeltje is... Kan je weer terug en waardeer je wel weer het oh zo warme dekbed O+
en als ze geluidloos slapen denken we weer dat ze dood zijn ;( :')
disclaimer
pi_146416902
Ooh of even weer op het sensitivity knopje van de babyfoon drukken want het is zo stil hij doet t toch wel?
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:54:33 #121
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_146417218
_O_ _O- Ik moest hardop lachen..

En nu ben ik weer weg, want hoor hier nog niet :( :W .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_146417247
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:54 schreef AwayTL het volgende:
_O_ _O- Ik moest hardop lachen..

En nu ben ik weer weg, want hoor hier nog niet :( :W .
Schiet es op met broeden, huphup :+
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:58:16 #123
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_146417420
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:55 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Schiet es op met broeden, huphup :+
*perst alvast een beetje*

;(
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_146417605
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:58 schreef AwayTL het volgende:

[..]

*perst alvast een beetje*

;(
Ik zei broeden! Je mag nog niet persen!!
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:01:47 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146417618
Oog pinken was niet het ergst, ik bedenk me nu dat ik bij Sil ooit een drukknoopje van z'n jumpsuit niet dicht kreeg, ff extra hard duwen. Resultaat was een paarse bloeduitstorting in de vorm van een drukknoop. En ik had dus niet meteen iets door omdat het huilen van het niveau nietkunnenademenendusgeengeluid was ;( :')

Goeie fail, wel.
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:08:24 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_146417977
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Oog pinken was niet het ergst, ik bedenk me nu dat ik bij Sil ooit een drukknoopje van z'n jumpsuit niet dicht kreeg, ff extra hard duwen. Resultaat was een paarse bloeduitstorting in de vorm van een drukknoop. En ik had dus niet meteen iets door omdat het huilen van het niveau nietkunnenademenendusgeengeluid was ;( :')

Goeie fail, wel.
ik lachte mijn baby van mijn tiet _O- arme sil ;(
disclaimer
pi_146418028
Spees :D
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:10:47 #128
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146418084
En toch is ie nog steeds mn beste maat!
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:12:12 #129
52229 Chanty
pi_146418157
Hier net meneer naar bed gebracht en toen het stil bleef de babyfoon uitgezet en in de lader gedaan want hij wordt dan toch nooit meer wakker (sprak zij).... :') nou vanavond dus wel! Hij rook het.
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:13:44 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_146418253
Ik lig hier echt met dikke tranen hinnikend mijn bekkenbodemspier aan te spannen terwijl mijn kind probeert door te drinken maar die ligt nu ook in een poel van melk waardoor ik nog meer moet lachen.

Reddeloos :')
disclaimer
pi_146418312
Ik voorzie een hoop therapie voor die kids daar in Brabant ;)
pi_146418487
ah wat een heerlijke fails hier O+

wij hadden vandaag ook weer een mooie; vriend zette F zittend op tafel om hem zo over de tafel heen aan mij door te schuiven.. alleen was ik te laat of hij te vroeg, kind zat los en viel natuurlijk head-first op de tafel :X Wij deden verschrikt :o , F deed :? niets aan't handje! Zo'n babyhoofdje kan een hoop hebben O-)
pi_146418661
Ik hoorde laatst een krakje toen ik hem aan het aanleggen was en stevig tegen me aanhield ;( maar hij ging niet huilen of piepen dus ik ga er maar vanuit dat ik niks gebroken heb bij hem (dat was wel mijn eerste gedachte :o )

:'( :')

Mijn eigenste moeder heeft in de supermarkt mijn nekvel in mijn jas geritst toen ik baby of dreumes was. Bloeden als een rund en gillen natuurlijk... Zit nog steeds een littekentje :P
Kwak
pi_146418923
Ik deed net een poging jullie babykwijt en fails voor te lezen aan vriend.
Door het lachen en tranen wegvegen snapte hij er niks van en moest ik het 3x overnieuw voorlezen.
pi_146419283
en nog even bijgelezen;
Likkende poezels :D en lief filmpje van lachende L Chanty O+

Geppie, fijn dat je meisje weer thuis is! :*

Spees, damn cold, duurt echt (te) lang! :(

Room, wat een poep-dag :'(

Razz, hoop dat je toch een leuke avond hebt gehad! :*

TAP, leuk filmpje :9 En over de nacht situatie, idd kaart het aan! Echt, de evolutie heeft echt gefaald op dit vlak; mannen zouden gewoon moeten weten wat wij van ze willen :')

Heeft iemand tips over hoe ik dat eten geven een beetje netjes kan laten verlopen? }:|
SPOILER
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:41:21 #136
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146419413
Dat valt nog mee Fazz :+
Maar de schilderjasjes van IKEA ^O^
pi_146419709
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat valt nog mee Fazz :+
Maar de schilderjasjes van IKEA ^O^
i know, het is ook al erger geweest :') echt, die grijpgrage vingertjes de hele tijd :N

*noteert ikea jasjes
pi_146420532
Lange mouwen slabben inderdaad Fazz. :)

Ik ben niet bijgelezen, want druk geweest en megaverkouden. }:| Ik kom alleen even een filmpje het topic in gooien. Ik vind ze zo leuk, die mannen van mij! O+ O+

pi_146420659
Het was leuk! En ik ben nu op whatsapp het liveverslag van 'Papa's eerste avond met Anne' aan het lezen O+ . Te lief, die vent van mij. En het ging helemaal goed!

En ik zit nu zo hard om jullie babyfails te gnorfen in de trein terug dat ik i.c.m. de afbouwstuwing de melk langs m'n compressen voel lopen :') . Thanks dudes :* ik hou zo van dit forum.
pi_146421303
Nikki O+
Mijn knulletje keek verstoord op van de borst toen ik het filmpje aanzette :D
pi_146424317
Ik heb een avond met vriendinnen gehad. Dat was al heel lollig. En nu kom ik thuis, in een huis met slapende man en kind, en lees jullie verhalen. :D .

Vrouwen. O+ .
pi_146424501
Mijn baby doet stuk :-/ Komt sinds vanavond consequent om 2 1/2 ipv 3u, wel voorspelbaar maar dat half uurtje minder slaap tussen de voedingen is wel een beetje jammer..

Gelukkig genoeg te lachen hier :)
  zaterdag 8 november 2014 @ 02:58:38 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_146424930
Fijn dat t leuk was, Razz!

En Omg, 22:15-03:00! Ik heb vier volle uren geslapen! O+!

Filmpje kijk ik morgen ivm geluid ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door SQ op 08-11-2014 03:04:31 ]
disclaimer
pi_146425175
Wakker worden omdat de babyfoon aanslaat... doordat je baby in haar slaap keiharde scheten ligt te laten :')
pi_146425176
:D Heerlijk Amsel
  zaterdag 8 november 2014 @ 04:42:24 #146
52229 Chanty
pi_146425191
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 04:29 schreef Amsel het volgende:
Wakker worden omdat de babyfoon aanslaat... doordat je baby in haar slaap keiharde scheten ligt te laten :')
Omg goede babyfoon ook :D
pi_146425203
Laatst bij het CB ook al. Zat de hele wachtkamer me aan te kijken met zo'n blik van "deed die baby dat of was je het zelf?" :+

Ik wil weer verder slapen maar m'n man snurkt :(
  zaterdag 8 november 2014 @ 05:00:09 #148
52229 Chanty
pi_146425221
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 04:49 schreef Amsel het volgende:
Laatst bij het CB ook al. Zat de hele wachtkamer me aan te kijken met zo'n blik van "deed die baby dat of was je het zelf?" :+

Ik wil weer verder slapen maar m'n man snurkt :(
Fijn :') gewoon slaan :P
pi_146425275
Meh JM, alsnog wel nog wat kunnen slapen? :*

SQ, 4 uur onafgebroken slaap! *O* wie had gedacht dat je daar ooit blij mee zou zijn ;)

Amsel :D babyfoon werkt dus goed ^O^

Gisteren kwam F niet voor z'n late avond voeding en had ik hem zelf maar uit bed getrokken om 05:00 ivm volle borsten; vannacht gevoed om 0:00 en nu alweer be-re-hon-ger :) Ik blijf het wonderlijk vinden hoe het toch zo kan veranderen per dag!
pi_146425438
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:31 schreef BlueEyes het volgende:
Nikki O+
Mijn knulletje keek verstoord op van de borst toen ik het filmpje aanzette :D
Arm ding. Die schrok zich natuurlijk rot van dat gegil van S. :D

SQ lekker 4 uur slaap! Is de rest van de nacht ook goed gegaan?

Amsel die scheten. :+ Soms schaam je je gewoon voor je baby hè. :D

Fazz, ben je na de 6 uur voeding lekker weer je bed in gedoken?
pi_146425808
Tussen de voedingen door wel geslapen, maar dat waren vannacht dus stukjes van 1 1/2u ongeveer. Koffie dan maar :)
pi_146426200
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 07:38 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Fazz, ben je na de 6 uur voeding lekker weer je bed in gedoken?
:Y nu weer wakker met een scheten latend jongetje naast me O+

Ga straks nog even je filmpje bekijken, was ivm geluid nog geen optie ;)

JM c_/

oh en Razz & Franny, top dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad! Deed me meteen weer denken dat ik ook weer eens met vriendinnen moet, nee wil, afspreken :@ De appjes zijn al verstuurd 8-)
pi_146426562
JM ik kan me voorstellen dat je daar wel behoorlijk gaar van bent. Vandaag even bijslapen en rustig aan doen?

Fazz lekker! Mooie tijd om wakker te worden van scheten. :D
Tof dat je wat met vriendinnen gaat doen!

Mijn baby's hebben net weer een appel en halve banaan per persoon weggewerkt. Ze vinden fruit echt onwijs lekker. Ik kan echt fruit blijven kopen, want binnen no time is de schaal weer leeg. Wij zijn zelf ook behoorlijke fruiteters, dus er gaan bij ons nu zomaar 6 appels en 4 bananen per dag doorheen. :X
pi_146426740
Ik zit (!!!) te ontbijten met een slapend jongetje in de storchenwiege carrier O+

Hij heeft gisteren veel geslapen maar max 3 uur achter elkaar en vannacht max 2,5 dus ben een beeetje moe. Wel fijn dat hij zo ontspant in de zak en doek want na de ochtendvoeding is hij meestal wat humeurig en zo kan ik toch wat doen!
Kwak
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:30:17 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_146426849
Babyscheten O+ lekker knallen! Soms schrik ik er van :D

Nikki, je blije eieren O+! Wat gezellig zo samen!

En heerlijk geslapen hier! Na de ruk van vier uur nog eens drie uur en toen nog twee uur uitgeslapen :Y)
Niet voor iedereen zo, lees ik, dus :* voor de mindere nachten.
disclaimer
pi_146426958
En weer een vermoeiende nacht. En ze lijkt dan ook echt wel honger te hebben elke keer en dat maakt me zo achterlijk onzeker :{ zo van, is m'n melk wel voedzaam genoeg? Waarom kan ze niet wat langer dan 3 uur met een voeding doen snachts?

Vandaag weer een hele dag alleen met de kindjes, op zich prima en het is mooi weer dus kan wel even buiten gaan banjeren maar zie er werkelijk waar uit als een dooie :')
Nouja straks even boodschapjes doen met de dames.
Tralalalaaa
  zaterdag 8 november 2014 @ 10:38:57 #157
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146426960
Morning! Heerlijk teruggelezen net :D. Ik had donderdagmiddag ook zoiets, ze was wat aan het mopperen in de box, ik ging stofzuigen (want daar worden baby's altijd rustig van hoor ik zo vaak) en idd, ze was stil en lag relaxed. Dus ik nog even verder, keuken schoonmaken, was opvouwen en baby lekker stil in slaap. Ga ik daarna bij haar kijken, ligt ze in een zeiknat spuugdoekje met spuug overal. In haar oren, in naar neus, in haar haar, kleertjes nat, boxkleden nat... Echt alles. Ook zie ik boven de rand haar broekje een bekende geelbruine kleur... Kind lag dus al een half uur ofzo in haar eigen spuug en poep te slapen. Het had blijkbaar erg opgelucht :Y)

Nog over ritme; donderdagochtend sliep S van 0915 tot 1215, vrijdagochtend legde ik haar om dezelfde tijd in hetzelfde bedje in dezelfde houding en sliep ze 15 minuten. Vanochtend, zelfde verhaal, sliep ze 45 min. Ze slapen wat ze nodig hebben en ook wanneer zij dat willen. Een ritme qua slapen kwam hier bij E rond de 4 maanden, daar ga ik nu ook een beetje van uit. Willen we weg dan slaapt ze in de doek, in de wagen slaapt ze dan niet (terwijl ze binnenshuis dus altijd in de wagen slaapt :')). Komt allemaal goed (dit herhaal ik voor mezelf ook regelmatig)

S heeft gister en vandaag ook tnt erg veel gespuugd, ze blijft maar gaan. Daarna wil ze weer drinken maar daarvan wordt het spugen niet minder, in tegendeel want eigenlijk zit ze gewoon vol. Vraag me dan af hoe dat zo ineens kan, het was echt dagen minder en nu ineens lijkt het wel alsof er dan een voeding verkeerd is gevallen ofzo.

Nikki's fruitmonstertjes! E is ook zo gek op fruit, op het KDV eet ze altijd op wat de rest laat liggen als de leidsters niet opletten :')
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:09:24 #158
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_146427433
Poeh, hier wilde de kleine man gister ook niet slapen. Om 8 uur borstvoeding gekregen en om half 10 begon hij alweer een beetje te huilen. Tijdje met hem rondgewandeld, beetje zn beentjes bewogen, op mn pink laten sabbelen; niets.

Uiteindelijk 70ml gekolfde melk warm gemaakt, en dat was binnen 5 minuten op. Zou hij dan lekker slapen? Nope, was nog steeds niet genoeg en mama moest er aan te pas komen voor een toetje.
Onverzadigbaar die baby van ons ;)

Daarna wel 4 en 5 uur achter elkaar geslapen, dat is wel weer fijn
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:15:28 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_146427531
Dat is toch al heel lang cheiron, voor een baby van 2,5? week? Vier en vijf uur slapen, de meesten zouden er voor tekenen :D

Soms verbaas ik me hier nog wel eens over wat als slecht / niet slapen of eten wordt gezien :D
disclaimer
pi_146427576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:09 schreef Cheiron het volgende:
Poeh, hier wilde de kleine man gister ook niet slapen. Om 8 uur borstvoeding gekregen en om half 10 begon hij alweer een beetje te huilen. Tijdje met hem rondgewandeld, beetje zn beentjes bewogen, op mn pink laten sabbelen; niets.

Uiteindelijk 70ml gekolfde melk warm gemaakt, en dat was binnen 5 minuten op. Zou hij dan lekker slapen? Nope, was nog steeds niet genoeg en mama moest er aan te pas komen voor een toetje.
Onverzadigbaar die baby van ons ;)

Daarna wel 4 en 5 uur achter elkaar geslapen, dat is wel weer fijn
Dat doet die van ons (1 dag ouder dsn die van jou) ook hoor, in de avond clustert hij. Ik ga dan niet rekken tussen voedingen, dat levert alleen frustratie op, maar leg hem gewoon steeds aan als hij hongersignalen heeft. Dat is dan soms wel elk uur (en van dat uur gaat 30 tot 45 minuten op aan een voeding). Ik ga er maar vanuit dat hij wat in te halen heeft na zijn dutjes en ook wat mamahonger. En s avonds heb je geloof ik vaak wat minder voeding maar is aanleggen wel goed voor de productie. Dus ik veer mee en dan gaat hij na een paar uur weer lekker slapen.

(Heuj dat heb ik hier dus de adgelopen week allemaal geleerd he!)
Kwak
pi_146427664
Ter illustratie, ik heb de afgelopen dagen slapen en drinken in feed baby bijgehouden. Voor een baby van 2 weken en 1 dag heeft M al best wel een ritme. Ik cind een slaapje van 2,5 uur tussen voedingen echt best lang voor dienleeftijd. Alleen s nachts zit er wel eens bijna vier uur tussen.

Geel is slapen (in de wieg. Slapen in de doek of op schoot staat er niet in, al hou ik zijn doekslaapje wat hij nundoet wel bij omdat t al anderhalf uur is :+ ) en blauw is drinken aan de borst.

(Terugkijkend waren dinsdag en mandag echt regeldagen, gisteren heeft hij nauwelijks geclusterd).
Kwak
pi_146428320
Nikki wat een leuk filmpje O+ Wat een fruitliefhebbers zijn jullie zeg

Soesa wat zielig voor S. maar ik heb er om moeten lachen :D :@

4 en 5 uur :o Wauw!

M. komt hier in de nacht om de 2 uur en dat vinden m'n borsten heel fijn. Na anderhalf uur beginnen die al te lekken en word ik wakker met natte plekken die bij de tieten beginnen en doorlopen tot mijn buik. Zo sexy. :')

Hier merk ik een kleine ritme sinds een paar dagen. In de ochtend (rond 6 uur) wordt ze wakker en hapt heel slecht aan, sabbelt een beetje en dan begint het krampjesleed met tussendoor steeds willen drinken. Dat duurt een paar uur, dan valt ze moe op mijn borst in slaap voor een uurtje en dan wil ze weer een paar keer drinken. De rest van de ochtend en middag is dan een verrassing en rond etenstijd begint het clusteren en de krampen weer. Dan valt ze weer doodmoe van al het gehuil in slaap ergens rond 8 uur en dan komt ze gezellig om de 2 uur, wil ze een half uurtje in slaap gewandeld worden en het bedje moet tijdens elke voeding verwarmd worden met de kruik voordat ze erin gelegd wordt en dit gaat door tot de volgende ochtend.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:13:16 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_146428445
Klinkt als een hele onderneming Skittles. Merk je al verbetering?
disclaimer
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:14:11 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146428463
Dat zijn pittige dagen zo Skittles!
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:15:52 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_146428495
Hier is het al enkele dagen zo dat ik haar voor ik ga slapen voed (tussen 10 en 11) en dan slaapt ze tot bijna klokslag 3 uur en dan weer om half 7-7 uur. Ik zorg wel dat ze slaapt voor ze haar wieg in gaat. En dan heeft ze 's morgens en 's avonds een mopperuurtje.
disclaimer
pi_146428763
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt als een hele onderneming Skittles. Merk je al verbetering?
Ja echt heel duidelijk. Normaal was ze in de middag ook heel huilerig, ontroostbaar en plakkerig. Nu kan ik haar zelfs wegleggen. Wel op de bank naast me of in de box, bed weigert ze overdag.
Sinds ik maar geaccepteerd heb dat ze niet in haar bed hoef te slapen overdag is er veel meer rust voor ons beiden.

Oh en wat me gisteren opeens opviel.. ik zit tegenwoordig op de bank als een soort Peg Bundy zo met m'n benen te hupsen :') Zelfs als ze niet eens op me ligt.
We waren gisteren soep aan het eten en ik hoorde haar wakker worden en beginnen te huilen en uit reflex wilde ik m'n soepkom troostend op m'n schouder leggen :')
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:33:07 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_146428838
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:29 schreef Skittles het volgende:

We waren gisteren soep aan het eten en ik hoorde haar wakker worden en beginnen te huilen en uit reflex wilde ik m'n soepkop troostend op m'n schouder leggen :')
:D :'( _O-
Maar fijn dat er verbetering in zit, dat geeft de burger moed O+
disclaimer
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:41:39 #168
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_146429020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
eel lang cheiron, voor een baby van 2,5? week? Vier en vijf uur slapen, de meesten zouden er voor tekenen

Soms verbaas ik me hier nog wel eens over wat als slecht / niet slapen of eten wordt gezien
Oh nee, de nacht was heerlijk inderdaad! Alleen dat hij na 70ml nog niet genoeg had zorgde ervoor dat ik echt even niet wist wat te doen
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:44:27 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_146429067
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Oh nee, de nacht was heerlijk inderdaad! Alleen dat hij na 70ml nog niet genoeg had zorgde ervoor dat ik echt even niet wist wat te doen
was het zijn eerste fles? Mijn baby laat zich namelijk ook niet door een fles bevredigen :) (nee, dat bedoel ik niet ranzig) en soms hebben ze idd nog wat meer honger. Trial and error :P
disclaimer
pi_146429438
Fruitmonsters bij Nikki en een O+ filmpje!

Goede nachten, slechte nachten... Voorlopig hebben we de aankomende vier jaar geen enkele garantie meer op een goede nacht ;)
(Oei, met deze opmerking maak ik vast geen vrienden ;) )

Een slaapritme is hier 's nachts wel een beetje (zelfde als bij jou SQ)
.. En daar ben ik erg blij mee!
Over ritmes gesproken, Js houdt zich er perfect aan: sinds gisteren is hij erg aanhankelijk en huilerig... Klopt precies want vandaag 5 weken --> 5 weken sprong! :')

Zo en nu moet ik mezelf omkleden --> m'n melk was niet lekker genoeg, dus die kreeg ik met een prachtige boog terug (en zelfs een gedeelte in m'n gezicht :') ) :D
Maar ondanks vieze melk heb ik wel een baby met een onderkin :D
pi_146430952
Sjonge ik kom hier alleen om te mopperen :{ we hebben weer een dra-mat-ische avond en nacht achter de rug...
We houden ons precies aan het schema van het ziekenhuis en toch ging het voor geen meter :( van 22.00 tot 03.00 liggen gillen als een speenvarken. Man heeft tot 2 uur lopen klooien terwijl zijn wekker om 5 uur ging, toen ben ik midden in de nacht de ring van Alkmaar 3 keer gaan rijden, ik had geen inspiratie om andere weg te nemen :') en vanochtend weer 70 cc laten staan van de schamele 120...zucht!
Heb haar nu van de ellende maar om haar buik te bed gelegd en het is gelukkig al een uur stil!
Ik vind het zo erg dat ik er intussen van baal als ze wakker wordt, schaam me diep!

Zag een leuk filmpje van Nikki's duo, wat hebben ze een lol samen! O+

Franny en Razz (of was het Fazz
:+ ) lekker weggeweest ^O^

En verbetering bij Skittles ^O^
pi_146431129
;( wat zielig geppie, en wat zwaar voor jullie. Is er ook gekeken naar de voeding? Zou het een allergie kunnen zijn?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146431348
Ja volgens kinderarts geen kma, paar weken geleden op advies van cb hyperallergene voeding geprobeerd maar dan dronk ze slechts 30 a 40 cc van.
Ook gekeken naar een eventuele blaasontsteking, was het ook niet...
Ik weet het echt niet meer -O- was vannacht van ellende maar aan het googlen naar feng shui, mss iets gaan schuiven in haar kamer ofzo of misschien is ze allergisch voor de poezen. Je gaat van alles in je hoofd halen...
pi_146431517
Och Geppie wat een elend... :*
Kwak
  zaterdag 8 november 2014 @ 14:35:11 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146431575
Helpt de draagdoek ook niet?
KuikenGuppy
pi_146431620
Ook niet altijd Burdie, helaas...
pi_146431870
Jeetje Geppie wat moet dit ontzettend zwaar voor jullie zijn. Wat zielig voor A dat ze zo gefrustreerd is en misschien wel ergens pijn heeft. :*
pi_146431986
Lieve Geps, ik weet niet of je ons verhaal van E. kent, maar ik herken wel eea van wat je schrijft. Dikke knuffel, het is écht niet leuk en niet makkelijk.
Weet ajb dat een kma niet altijd met bloedtesten bevestigd kan worden als ze nog zo klein zijn. Je moet eigenlijk 2 weken volledig koemelkvrij zijn en daarna rustig weer eens wat geven. Je zou dan verandering moeten zien in die 2 weken en verslechtering wanneer je het weer geeft. Hypo-allergene voeding is niet zo zinvol als een kind echt kma heeft want de eiwitten waar ze op reageren zitten daar nog steeds in. Je zou eens aan de arts kunnen voorstellen dat je graag 2 weken pepti wil proberen om te zien of het daar beter mee gaat?

En verder, wij lieten E. op haar buik slapen; aanvankelijk met veel tegenzin want ik vond het doodeng, banggemaakt door de rugslaap-gestapo. Maar E. was elke nacht iedere 5 minuten wakker en hard aan het krijsen; op haar buik werd ze ook veel wakker maar dan elk uur ofzo, dat is iig beter dan helemaal geen slaap.

en doe me een lol; uit wanhoop rondjes gaan rijden met je huilende kind is prima natuurlijk als ze er rustig van worden. Maar stap ajb écht niet achter het stuur als ej zelf ook hondsmoe bent hoor :*

Het wordt beter, écht. Ik hoop voor jullie dat je snel iets van verbetering gaat zien.
:)
pi_146432212
Wat vervelend Geppie, voor jullie allemaal.

Die verhalen van jullie, ik moest hardop lachen :')

Hier eindelijk weer een koortsvrij kind! En minder snot ook! *O*

SPOILER
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:00:09 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_146432297
Och Geppie toch... ;(
disclaimer
pi_146432382
Ik ben een medisch wonder! :s)

zaterdag 8 november 2014 @ 15:09:11 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_146432531
Wat een lief snoetje, butter! O+
disclaimer
pi_146432658
Wat vervelend en ontzettend zwaar Geppie ;( :*
pi_146433181
:* voor Geppie, slopend lijkt 't me... Sterkte!
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:49:41 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146433365
Pff, sterkte Geppie. Het klinkt echt slopend.

Ik hoop heel hard voor jullie dat er snel verbetering/een oplossing komt.
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:57:59 #186
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_146433535
Klinkt echt heftig Geppie. Dat zijn die verhalen waar je altijd bang voor bent. Hopelijk komen jullie snel achter een oorzaak, of in ieder geval een manier om het te verminderen.
pi_146434043
Jeetje geppie, wat heftig! :*
Tralalalaaa
  zaterdag 8 november 2014 @ 16:20:49 #188
52229 Chanty
pi_146434072
Pffff geppie ;( geloof best dat je er compleet doorheen zit.

Butter beetje snot :D O+

Nikki leuk je mannetjes O+
pi_146435114
Geppie, wat sneu weer :'( Is er wel nog contact met het ziekenhuis of is het nu na de opname en de medicatie 'klaar'? Ik hoop echt voor jullie dat het snel beter wordt, het klinkt enorm zwaar :*

Een peertje met snot :9 Lekker BF ;)
pi_146435202
Geppie, wat heftig! Als je een keer km-vrij wil proberen maar het te duur vindt om zelf Pepti aan te schaffen kijk dan eens op Marktplaats. Daar staan bijvoorbeeld ook vaak pakken Hero Allergy Care van mensen die groot hadden ingeslagen en over hebben.
pi_146435258
Oh geps, wat naar. Als de mijnes een minuut huilt, verkramp ik al helemaal, en raak ik gestressed. Dat gehuil gaat zo door merg en been. En dan is het bij mij vaak slechts een armpje dat door een mouwtje moet :') Wat moeten jullie wanhopig zijn :'(

Maar wat Mignonne ook zegt, kijk ajb uit met rijden. Ik ben met huilende baby nml echt een gevaar op de weg :@
(Disclaimer: ik ga dus ook niet met huilende baby rijden, en als ze huilt, stop ik ;))
pi_146435423
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh geps, wat naar. Als de mijnes een minuut huilt, verkramp ik al helemaal, en raak ik gestressed. Dat gehuil gaat zo door merg en been. En dan is het bij mij vaak slechts een armpje dat door een mouwtje moet :') Wat moeten jullie wanhopig zijn :'(

Maar wat Mignonne ook zegt, kijk ajb uit met rijden. Ik ben met huilende baby nml echt een gevaar op de weg :@
(Disclaimer: ik ga dus ook niet met huilende baby rijden, en als ze huilt, stop ik ;))
Alles +1

Geppie :*
pi_146435613
Butterflower lief snoetje!

Geppie, sterkte ermee, het lijkt mij ook heel moeilijk. Let vooral ook een beetje op jezelf. :* .

Wij zijn vandaag met z'n drietjes gaan lunchen bij Bagels and Beans. I zat er in een ikea kinderstoel heerlijk rond te kijken en te lachen, en te knabbelen op een bagel. Zo gezellig. O+ .
pi_146435711
Bedankt voor al het medeleven. Man heeft (na zijn vroege dienst O+ :') ) stad en land afgezocht naar zo'n apparaat met hartslag. En dat ding aan en op haar buik liggen doen het voor nu redelijk.
Al vind ik het doodeng en ga ik om de haverklap kijken/luisteren.
pi_146435741
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:27 schreef geppie het volgende:
Bedankt voor al het medeleven. Man heeft (na zijn vroege dienst O+ :') ) stad en land afgezocht naar zo'n apparaat met hartslag. En dat ding aan en op haar buik liggen doen het voor nu redelijk.
Al vind ik het doodeng en ga ik om de haverklap kijken/luisteren.
Hoop zo dat dit de oplossing is!
pi_146435992
Snap dat je het eng vindt, geppie, maar ik zou het ook doen. Voor heel veel babietjes is buikslapen fijner en als het de jouwe helpt! :Y .
pi_146437739
Hopelijk zorgt het buikslapen voor wat meer rust Geppie :*

En buhh, F was al wat jengelig vanmiddag, heeft het jong net 38.6 koorts :'( Net nu ik me eindelijk weer wat beter voel! Ik had zo gehoopt dat het hem voorbij zou gaan -O-
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:29:20 #198
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_146439528
Geppie, allemaal zo herkenbaar, krijg er weer kippenvel van... :{

Wij zijn na een week huilpoli, nexium en nog een ander medicijn uiteindelijk overgestapt op pepti. Na 2 voedingen zagen we al een groot verschil.

Dit een maand gebruikt en daarna gestopt, Dit omdat het geen kma-vermoeden was, maar waarschijnlijk een tijdelijke lactose intolerantie.

Misschien heb je er niks aan, maar wilde het toch even delen.

Heel veel sterkte, ik vond het een loodzware periode :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_146440988
Geppie wat ontzettend sneu dat je meisje zo slecht in haar vel blijft zitten. ;( Hopelijk heb je nog iets aan de tips die hier gegeven zijn, zoals bijvoorbeeld de Pepti, al kan ik me ook goed voorstellen dat je veel dingen al hebt geprobeerd de laatste tijd.

En buikslapen is een stuk minder gevaarlijk dan men vaak doet voorkomen. Zodra ze zelf het hoofdje goed kunnen draaien is het eigenlijk geen probleem. Al snap ik je angst heel goed hoor, ik vond het in het begin ook niets dat S een buikslaper was.

Butterflower wat een lief snoetje op de peerfoto. O+

Franny dat klinkt als een heel gezellige lunch. O+

Fazz beterschap voor F. :*
  zaterdag 8 november 2014 @ 20:12:56 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146441144
Hopelijk valt het mee fazzoletti, en blijft het bij wat verhoging..

Suus is vannacht van 23u tot een uur of 4 snotvrij geweest, zo fijn om haar eens rustig wakker te zien worden, totaal niet meer gewend. Helaas kwam het tegen de ochtend en vandaag overdag wel weer net zo hard terug als voorheen. Ik vind al dat gedoe eromheen zo zielig, dat ze als pasgeboren babietje al niet beter weet dan dat ze elke dag door haar eigen ouders haar neusgaten vol moet laten lopen en vervolgens dat gezuig in haar neus moet ondergaan ;(. Ze kijkt ook telkens zo sneu met pruillipje en wijd opengesperde ogen :{ .

Het is wel allemaal relatief als je dan de verhalen zoals van Geppie en skittles leest, maar toch is het stom.
pi_146444594
Wat sneu Spees... Maar is het gewoon verkoudheid of wat anders (sorry voor als het al is gevraagd/gezegd, soms geen tijd om actief mee te doen).

Op naar oma!

pi_146445484
Jullie gaan te snel! ;(

Vandaag jarig *O* en ik heb mijn oudjaarsavond afgetrapt met een enorm zielig meisje. Ze heeft van 23:00 tot 02:30 af en aan gehuild. Uiteindelijk tussen ons in geslapen maar ze bleef knorren. Ik gok op tandjespijn maar weet het niet zeker. Stiekem zit ik nu te wachten tot ze weer begint te huilen :') .

Kwak, ik heb ook wel eens gedacht "blijf alsjeblieft slapen" (zie hierboven bijvoorbeeld), maar volgens mij moet je je pas zorgen gaan maken als je ook echt niks doet op het moment dat hij wel gaat huilen, dat je ook écht blijft zitten/liggen en hem maar laat huilen.

BE wat een lief berichtje van je mama.

Oeh TAP. dat klinkt bekend. Het zou al zo veel schelen als hij zelf eens initiatief nam.
SPOILER
Boh filmpjes O+ en foto's O+

Razz, de eerste keer dat ik N bij de oppas achterliet, liep ik huilend naar buiten en zat ik huilend op de fiets.

(Boh de laptop is leeg, verder lezen op de telefoon en hopen dat ik iets onthoud.)
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_146445847
Geppie, alles is al gezegd. Wat enorm jammer dat jullie zo'n slechte start hebben. Ik hoop dat weet heel gauw gevonden wordt wat het probleem is, dan kan je tenminste gericht aan oplossingen werken.

Blunders kan ik volgens mij niet echt delen. Heb wel ooit eens, nadat ik mezelf aan mijn kin krabde, met het laten vallen van mijn hand N die in de doek zat geslagen. Pruillipje!

Nikki, jouw blije jongens! Wat zitten ze al goed stevig! N zwabbert nog steeds behoorlijk.

Sun, die oogjes O+
It will set you free
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:19:00 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_146446061
Ik blijf soms wel even liggen als ze begint te piepen. Soms is het namelijk na een minuut weer stil. Dat is toch niet zorgelijk? ;)

Lief plaatje sunshine O+

Mijn baby heeft zich voorbeeldig gedragen. Om 17:00 afgetankt in de kinderwagen gelegd, naar het restaurant gelopen. Ze heeft non-stop geslapen tot thuiskomst om 21:15 :o en het was DRUK. Ze komt nu alleen maar aan zes voedingen vandaag door al dat slapen, maar dat zal wel loslopen voor een keer :)
disclaimer
pi_146446145
RFR gefeliciteerd!

Geppie, heel veel sterkte. Ik hoop nu op een weer wat betere nacht/avond/dag :*

Spees, zo zielig van je meisje. En wat duurt dat belachelijk lang...

Zal ik trouwens nog ff de bijvoeding discussie aanzwengelen ;)
Mijn baby kreeg vandaag hier in huis een stuk krentenbol aangeboden. Want hij had honger! :')

tip: laat nooit een dreumes alleen met krentenbol in de buurt van een baby... (Ook al ben je in dezelfde kamer) dat zorgt namelijk voor twee huilende kinderen omdat loj dan heel hard nee roept en komt aanrennen... Maar de darmen zijn gelukkig nog krentenbol vrij :D en de dreumesdarmen hebben wat sap gekregen voor de schrik :D
pi_146446314
RFR, van harte!

Super SQ, ze is iig niet bang van geluiden :D We hebben het ooit eens getest door toen ze een paar weken oud was pal naast de ballenbak te zitten in de mac. Ze bleef gewoon doorpitten met al die gillende kids naast haar :') Stofzuiger is ze dan wel weer bang van.. Als ik die aanzet en ze ligt in de box, dan gaat ze gewoon echt keihard huilen :{
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:28:11 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_146446397
Rfr, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Aw Loj, krentenbol voor de baby :') :D
disclaimer
pi_146446485
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf soms wel even liggen als ze begint te piepen. Soms is het namelijk na een minuut weer stil. Dat is toch niet zorgelijk? ;)

Eén minuut is de max. Vooruit, twee. :p
It will set you free
pi_146446490
Nice SQ, da's een goede ervaring lijkt me!
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:31:32 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_146446524
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:30 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Eén minuut is de max. Vooruit, twee. :p
gelukkig :P

Nu ligt ze lekker op mijn borst op een speentje te sabbelen O+ ik vind dat zo knus!
disclaimer
pi_146446598
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:19 schreef Stormqueen het volgende:

Maar je hebt huilen en huilen. Ik begreep mensen die zeiden dat je een baby best even kon laten huilen echt niet tot voorkort. Huilen betekende hier namelijk pijn en paniek en krijsen. Ik snapte niet hoe je dat zou kunnen negeren. Nu die krampfase over is, ontdek ik pas dat er ook huiltjes zijn die gewoon verveling of "waar is m'n speen" betekenen en die inderdaad wel even kunnen wachten tot ik de shampoo uit m'n haar heb gespoeld :+

En dus ook een dikke :* voor geppie, want het klinkt slopend. Ik hoop écht dat het snel beter zal gaan!
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:35:55 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_146446735
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:33 schreef Amsel het volgende:

[..]

Maar je hebt huilen en huilen. Ik begreep mensen die zeiden dat je een baby best even kon laten huilen echt niet tot voorkort. Huilen betekende hier namelijk pijn en paniek en krijsen. Ik snapte niet hoe je dat zou kunnen negeren. Nu die krampfase over is, ontdek ik pas dat er ook huiltjes zijn die gewoon verveling of "waar is m'n speen" betekenen en die inderdaad wel even kunnen wachten tot ik de shampoo uit m'n haar heb gespoeld :+

En dus ook een dikke :* voor geppie, want het klinkt slopend. Ik hoop écht dat het snel beter zal gaan!
Ooh ja, dat is waar! Ik bedoel inderdaad mopperen, niet hartverscheurend krijsen! Dat kan niemand negeren ;(
disclaimer
pi_146446781
Ik kwam deze vanmiddag tegen en moest er erg om lachen :D
http://pinterest.com/pin/278871401902036650/

En RFR gefeliciteerd!
pi_146446867
Ja dat mekkeren van "èh èh èh ik wil m'n speen"... Spuug 'm dan ook niet uit muts! :')
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:39:00 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_146446882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:36 schreef JufMariska het volgende:

En RFR gefeliciteerd!
hehehe :')

Mijn baby poept tegenwoordig steeds als ze bij visite op schoot zit O+
disclaimer
pi_146446986
Die van mij ruft voornamelijk :+

Gfeliciteerd RFR!
Kwak
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:42:34 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_146447047
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:41 schreef kwakz0r het volgende:
Die van mij ruft voornamelijk :+

Gfeliciteerd RFR!
kijkt ie dan ook trots? O+
disclaimer
pi_146447121
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:36 schreef JufMariska het volgende:

Wat heb jij sowieso een leuke smaak! Ik wil alles wat je gepind hebt ook hebben :D
pi_146447196
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:

Mijn baby poept tegenwoordig steeds als ze bij visite op schoot zit O+
Die van mij in het tripp trapp newborn-zitje tijdens het avondeten O+
pi_146447213
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kijkt ie dan ook trots? O+
Ja man, compleet met lachstuipje soms, of anders tuitmondje.

Of hij stopt even met zuigen aan den tiet laat dan tegelijk een boer en een scheet en gaat dam verder met tanken. O+
Kwak
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:46:37 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_146447235
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja man, compleet met lachstuipje soms, of anders tuitmondje.

Of hij stopt even met zuigen aan den tiet laat dan tegelijk een boer en een scheet en gaat dam verder met tanken. O+
hehehe, heerlijk schaamteloos!
disclaimer
pi_146447261
Die romper! O+ Maar duurrr! Daar kan ik t zelf wel voor borduren denk ik...
Kwak
pi_146447320
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:44 schreef Amsel het volgende:

[..]

Wat heb jij sowieso een leuke smaak! Ik wil alles wat je gepind hebt ook hebben :D
Haha, sorry alvast ;)
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:53:00 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_146447543
Zeker leuke pins, Mariska! O+
disclaimer
pi_146451544
:W Nachtploeg, ik doe voor de verandering ook eens mee. S krijste alsof hij vermoord werd net dus ik er vlug naartoe, ging hij keihard lachen toen hij me zag. :D

Toch maar even een flesje gegeven en nu zit ik met dit bleie ei in bed. O+ Check ook die ene tand. :+
SPOILER
pi_146451655
Haha! Hopelijk gaat-ie ook weer blij slapen zo ;)

Hier kreeg baby om 23.30 een fles van papa om mij even te ontzien, maar bleef onrustig dus nu zit ik alsnog te voeden terwijl papa naast ons lekker ligt te tukken.. (En tijdens de middagdut vandaag sliep hij ook al >2u, terwijl ik de slaap niet kon vatten :-/ )
  zondag 9 november 2014 @ 03:31:28 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_146454062
Hoi S! :D
Mariska weer korte rukjes dus? -O-

Ik zit vreselijk te balen :') baby sliep rond middernacht, dus ik ook slapen. Word ik eerst uit mezelf om half twee wakker. Toen besloot mn godvergeten kutkat dat ze naar buiten wilde om kwart over twee }:| en nadat ik om 3 uur eindelijk de slaap weer had kwam de baby net weer :')
disclaimer
pi_146454172
Niet leuk SQ!

Niet kunnen slapen is ook "niet leuk"
Hoi Nikki, welkom bij de nachtvoedingsclub :') wat een superfoto weer O+

En hier de eerste voeding sinds 2300 uur... Prima! Alleen stonden m'n borsten op ontploffen :')
pi_146454180
Aargh SQ, wat ruk :-(

Het leek lastig te worden, maar na aftanken om 1u sliepen we keurig tot nu net O+ Daar doe ik het voor :)
  zondag 9 november 2014 @ 04:16:29 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146454204
Ik ben al sinds 1.45 bezig met een naar lucht happende baby -O- telkens als ze een paar minuten ligt, loopt ze weer vol.

Sunshine, idd gewoon neusverkoudheid. Huisarts heeft al een paar keer gezegd dat ze er niks mee kan helaas :{ . Ze is 6 dagen van haar leven niet verkouden en dus benauwd geweest (gelukkig over het algemeen alleen 's nachts echt last).
pi_146454225
Ow Spees, om moedeloos van te worden inmiddels... Sterkte daar!
  zondag 9 november 2014 @ 04:29:56 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_146454258
Klein snotneusje ;( spees, ik gun jullie ook nachtrust! :*

Madame bleef sputteren dus toen heeft ze mijn andere ploftet ook maar leeg gezopen :') (ik zei gisteren iets over te weinig voedingen... Karma _O-) ik ga dr maar in haar wieg werpen ;)
disclaimer
  zondag 9 november 2014 @ 04:33:16 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146454276
Nachtploeg :W
KuikenGuppy
  zondag 9 november 2014 @ 04:38:48 #234
52229 Chanty
pi_146454305
Spees -O- hoop dat het nou eindelijk eens beter gaat worden

Nikki die tand :D
pi_146454327
Gezellig hier :) Parallelle baby's!
pi_146454509
Ermahgerd m'n baby spookt al vanaf 3 uur ;( en de voeding daarvoor was om 0:30 tot 1:15u.

En nu hoor ik dat ze zichzelf zodanig wurmt dat ze op d'r buik draait (ook na stevig instoppen) en ze wil gewoon niet slapen ;( naast mij ook niet, ben al met r beneden geweest, even laten mopperen slaat om naar iets dat lijkt op kattengejank... Ik vind het even niet zo leuk :{
Tralalalaaa
pi_146454524
Whoa, m'n kind sliep van 21:00-5:00! Ik heb een half topic bij te lezen O+ Ga ik gauw doen!

Edit - Sorry, dat staat er wat bot na de niet-slapen posts :@ Klotenachten zijn zo, nouja, klote dus. :* voor de mama's die slaap nodig hebben!

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 05:17:25 ]
pi_146454573
Nee joh wees blij! Heerlijk toch als ze zo'n end slapen, genieten! :)

Ik denk dat ik me maandag en dinsdag ziek meld om even goed bij te slapen, ik begin me lichamelijk ook slecht te voelen namelijk. Of is het overdreven om jezelf ziek te melden zodat je even kunt slapen? :@
Punt is, als m'n man nou op zaterdagen vrij was geweest dan kan de een op zaterdag bijslapen en de ander op zondag. Maarja hij werkt altijd op zaterdag dus die vlieger gaat niet op.
Tralalalaaa
pi_146454619
Okay daar gaan we. Mobiel en met 1 hand want voeden, dus sorry als ik iemand vergeet.

Geppie wat klinkt het vreselijk allemaal ;( Ik hoop zo dat het snel verbetert voor jullie! Heb je wel iemand die jullie af en toe de zorg even uit handen kan nemen? Sterkte hoor :*

Fazz hopelijk zet het niet door bij je mannetje!

Nikki's fruitmonsters en slaapzakbaby O+

Kwak je app! Word je niet heel obsessief van dat bijhouden van alles :@ ? Wel handig voor het overzicht.

Soesa, naar dat S weer meer spuugt! A doet het ook meer de laatste dagen, alles ruikt hier lekker zuur nu :')

De schoudersoepkom van Skittles :D Fijn dat er wat verbetering in zit!

Butterflower wat een mooi kind heb je O+!

Franny wat heerlijk samen lunchen O+ Ik kan ook zo genieten van met z'n drieën op pad gaan! A heeft laatst heel rustig bij m'n man op schoot gezeten toen we ergens een taartje gingen eten, zo knus!

Wat een dropje Sunshine O+ !

SQ zware nacht zo! Katten, je zou ze soms }:| .. Al ben ik blij dat die van ons eindelijk weer naar binnen durft!

Amsel, hier is dat zitje aan tafel ook gegarandeerd enorm geknetter :') O+ zou het de houding zijn?

Spees, wat rot dat S maar niet opknapt -O- Hopelijk bouwt ze nu zoveel weerstand op tegen toekomstige verkoudheden dat ze nooit meer verkouden wordt. Zou karmagewijs wel eerlijk zijn.

TAP ik vind het niet raar wanneer je je daarvoor ziekmeldt hoor. Als jij door slaapgebrek niet functioneert dan kun je je werk niet doen. Of dat nou door griep is of migraine of een niet slapend kind. Sterkte hoor :*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 05:40:24 ]
pi_146454696
Razz doe jij zo'n megapost echt uit je hoofd?? :o
pi_146454825
TAP lijkt mij ook zeker niet overdreven! Slaaptekort is echt verlammend, je werk schiet er dus uiteindelijk ook wat mee op als je een beetje bijgeslapen terugkomt.
pi_146454848
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 06:10 schreef Amsel het volgende:
Razz doe jij zo'n megapost echt uit je hoofd?? :o
Nee ik heb het topic nog een keer open in een ander tabje van Safari ;). Maar het is wel onhandig, steeds heen en weer.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 07:15:05 ]
  zondag 9 november 2014 @ 07:21:15 #243
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146454877
TAP, het lijkt mij juist een heel slimme keuze. Als ik jouw posts zo lees, loop je echt op je tandvlees. :*

Razz! Wat een heerlijkheid! Gewoon 8 uur achter elkaar! Hier heeft ze wel heel lang geslapen, vanaf 1700 gister, maar wel gevoed om 1900, 2200, 0200, 0500 en nu.

en wow, die app Kwak :o. Ik hou sinds dag 8 niks meer bij. In de ochtend weet ik ook vaak niet eens hoe en hoe laat ze ineens bij ons in bed is gekomen :'). En gister vroeg ik aan mijn man hoe lang hij dacht dat ze in de doek sliep, zijn antwoord was een half uur? Ging ik terugrekenen bleek het al bijna 3 uur te zijn :D :').

Nou, madame is uitgedronken en klaar met spugen (hoop ik) ik ga haar eens even wassen en omkleden..
pi_146454912
Spees wat sneu dat constante volle neusje!

Hi S! Wat ben je vrolijk zo midden in de nacht :D Die tand!!

TAP niets overdreven aan. Als jij door je slaaptekort niet kunt functioneren kan bijslapen goed helpen! Hoe was de rest van de nacht?

RFR, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
pi_146455029
Razz goeie nacht! Daar knap je van op hè. :)

TAP als jij denkt dat het nodig is om je ziek te melden, dan moet je het gewoon doen. Slaap is echt belangrijker dan je denkt hoor. Als ik één nacht slecht slaap staat dat voor 90% zeker garant voor een migraineaanval. Zo belangrijk is slaap dus in mijn geval. }:|

Spees wat een drama zo met kleine S. En gewoon ontzettend ruk dat je er niets aan kunt doen. -O- Hopelijk komt er nu echt snel verbetering. :*

S is vanacht weer gelijk gaan slapen en werd om 8 uur wakker, net als zijn broer die er gisteren om 18 uur al in ging. :o Hij zal het vast nodig gehad hebben. En nu zie ik de zon schijnen achter mijn rolgordijn, mijn man maakt warme broodjes met cappuccino we kunnen lekker rustig aan doen vandaag. Een goed begin van de dag!

Terwijl ik dit typ word mijn arm afgelikt door T die naast me ligt. Compleet met bergen kwijl enzo, jummm. O+ :Y)
pi_146455078
:* voor de slechte nachten. Hier hadden we er ook een nadat hij eigenlijk heel de avond heerlijk had geslapen maar op het moment dat wij naar bed gingen het toch wel over was. Hij was sowieso uit zn cosleeper ons bed op gerold, dus meneer lag heerlijk ruim (we hebben altijd het voedingskussen als barriere liggen, dus hij kan nergens heen).

Wat fijn dat het uiteten goed ging sq! Was het ook lekker?

En slaap voor razz! *O*

Die T met zn tand! :D

Rfr, wel balen dat je vriend toch een beetje in zn eigen wereldje blijft hangen. Is hij wel eens alleen thuis met N? En gefeliciteerd met je verjaardag!

Een krentenbol voor Js :D Stip krijgt hier ook altijd het flesje drinken van mijn nichtje aangeboden, maar dat is toch wat minder erg idd ;)

Tap, ik zou me idd ook ziek melden. Sowieso hebben ze er op je werk meer aan als jij voordat je echt ziek bent aan de bel kunt trekken. Liever 1-2 dagen dan 1-2 weken ;)

Arme snotS.! Hoe lang duurt zon verkoudheid meestal bij die kleintjes?
  zondag 9 november 2014 @ 08:34:41 #247
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_146455081
Ik stop na vandaag ook met die app hoor. Het was wel even fijn om te zien dat hij eigenlijk wel ritme heeft of vooral dat hij echt weer gaat slapen na een wakkere/cluster periode. Beetje zelfvertrouwen voor mij.

Nu hebben we hem wel wat beter door en als maandag alles goed is (wil m even wegen op t cb hoop dat dat mag) dan kap ik er mee. Baby regelt zichzelf wel.
Kwak
pi_146455660
Fijn dat je zelfvertrouwen hierdoor gegroeid is, kwak! Ik wilde nog even zeggen dat ik je zo vind stralen op de foto's die ik her en der tegenkom (draagdoekentopic, Facebook). Mooi om te zien <3

Razz, heerlijk van zo'n goede nacht juist!

En iedereen met de slechte nachten: sterkte en hopelijk gaat het op korte termijn beter.

Spees, ik hoop op heel snel een snotvrij meisje :*

En lekker, zo'n krentenbolletje :+ Saar heeft Tom wel al haar toetje (Danone) gegeven, boterham, boontjes, aardappel. En hij krijgt al haar speelgoed in z'n handjes gedrukt/op z'n hoofd gegooid :')

SQ, fijn van het uit eten :) was t gezellig zo met z'n tweetjes? Afgelopen nacht is dan wel weer sucky :/

Ik geloof overigens dat ik een van de weinigen ben die slaaptekort geen reden, of op z'n minst een vreemde reden, vindt om je ziek te melden. Vermoed dat de meeste werkgevers daar ook raar tegenaan zullen kijken. Niet dat slaaptekort niet killing kan zijn, dat zeker. En dat je het nodig hebt om dus een dagje ofzo bij te slapen, lijkt me ook niet meer dan logisch. Maar daar kun je ook verlof voor opnemen. Of (in het weekend) vragen of iemand een nachtje op wil passen zodat je echt een hele nacht kunt doorslapen (moet die mogelijkheid er uiteraard wel zijn). Of als je parttime werkt valt er misschien iets te regelen met het schuiven van bepaalde dagen. Of wellicht compenseren met overuren. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal mogelijk is en iedere werkgever zal anders zijn. Mogelijkheden genoeg naast ziekmelden imo.
pi_146455797
Ik sluit me aan bij de rest TAP. Je moet nu ook een beetje voor jezelf zorgen. Ik ben vrij makkelijk over werk gaan denken/ Het draait met mij, maar ook zonder mij. Die gedachtegang werkt prima voor me en zo bezorgt het werk me ook minder stress :)

Razz, heerlijk zo'n nacht. Daar kom je lekker van bij he?

Kwak, heel goed om te typen dat jouw knulletje zichzelf wel regelt. Nu ook zo blijven denken :*

Ik heb net gehuild bij one born every minute :') Er was een babietje geboren die meconium had ingeslikt en dus niet ademde bij de geboorte. Hartslag daalde en het was echt zo'n naar gezicht :'( Opeens kwam er een luide snik uit en vriend keek om naar me zo van koekoek! :')
Mannen snappen dat ook gewoon niet :P
pi_146455809
Ja daar heb je eigenlijk wel een punt coco, verlof opnemen kan ook. :)
Maar ik moet zeggen dat als iemand (in dit geval dus TAP) aangeeft zich lichamelijk slecht te voelen erdoor dit voor mij net zo goed ziek is dus ik ziek melden niet gek vind ofzo. En ik ben zelf iemand die zich nauwelijks ziek meldt. Laatst kon het echt niet anders met 39.4 graden koorts, dikke ogen en een hoofd die nauwelijks om kan kijken door dikke klieren. En dat ik half knockie ging na het douchen :') Toen had ik mooi de kans om bij te slapen :P

Ohhh hier een klimmer! Niets is veilig. Maar hij gaat wel netjes feetfirst van de bank af. En naast 'poesje mauw' wordt ook 'Vader Jacob' nu geneuried :D
pi_146456297
Mabawa, wat leuk dat ie zo lekker bezig is, met klimmen en neuriën!

Vermoeiend hoor, van die nachten. Ik ben zelf bijna nooit ziek en vind het voor mezelf dan ook geen punt als ik me eens ziek zou melden om goed bij te slapen. Als je je vaak ziek meldt en met zo'n soort reden, wordt het een ander verhaal. Ik ben ook wel eens 'werkziek' geweest. In mijn eerste jaren voor de klas vond ik het af en toe zo vermoeiend en zwaar allemaal dat ik wel eens een dagje ben thuisgebleven, ook uit vermoeidheid, omdat ik een volle dag op school met al die pubers voor mijn neus even niet aan kon.

Spees, het lijkt mij ook heel rot, en dat het zo lang duurt ook! Mweh.

Razz, heerlijk he, O+ . Na een weekje met 'regelen' 's nachts heeft I van 20.00 tot 7.00 geslapen en toen weer van 7.30 tot 9.45. :o .
  zondag 9 november 2014 @ 11:04:42 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_146456663
Ik hield net een meetlint langs mijn baby :') :') 58/59 cm ;(
disclaimer
pi_146456684
Ze groeit lekker SQ!
  zondag 9 november 2014 @ 11:07:57 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_146456721
Ik zou persoonlijk het vermoeidheidsprobleem gewoon vertellen tegen de baas. Zo van joh, ik ben kapot, ik blijf vandaag even thuis, en dan vragen of het ziekteverzuim, verlof of geen van beide is. Maar ik heb wel een relaxte werkgever in dat opzicht.
disclaimer
pi_146457036
Nah, uiteindelijk zit ik morgen wel gewoon op m'n werk hoor. Ik neem me dan voor van, ik ga me ziekmelden want voel me belabberd maar puntje bij paaltje vind ik mezelf een aansteller en gaan we gewoon door. Want ik ben niet echt ziek met koorts.
Ach, in december heb ik weer een paar dagen vrij :)

Mini sliep uiteindelijk om 5:15 en ik werd om 9u wakker, (8> was al naar beneden met de dames.
Tralalalaaa
pi_146457050
En mijn baas is een apathisch mens, die heeft daar niet echt begrip voor :-P
Tralalalaaa
pi_146457087
Ziekmelden om moe zou ik idd ook niet doen, maar omdat je merkt dat je er echt ziek van bent snap ik. Ik zou dan als werkgever ook liever hebben dat iemand even een dag voor zichzelf neemt ipv z'n grenzen voorbij gaat en daarna een hele week of meer uit de running is. Maar ik heb een aantal keer spugend in de trein naar huis gezeten omdat ik te koppig was om me ziek te melden dus ik ben vooral goed in advies geven :')

Ze wil graag nieuwe kleren aan SQ :Y
pi_146457215
Oh advies geven gaat me vaak ook beter af dan zelf die adviezen opvolgen :')
En ziekmelden doe ik echt zelden.
Tralalalaaa
pi_146457222
En wat wordt je baby al groot SQ!
Tralalalaaa
pi_146458390
TAP ik zou me wel ziekmelden of verlof opnemen. Iedereen heeft er meer aan als jij je beter voelt omdat je even hebt kunnen bijslapen.

De tand van S :D Ik vind die tandjes die er op de foto's uitpiepen altijd zo schattig

Blijft vervelend he Spees, ik hoop dat het snot snel verdwijnt!

SQ fijn dat het goed is gegaan. Dat wordt vaker uit eten gaan met baby :Y)
En wat wordt ze snel groot!

Sterkte voor iedereen met de slechte nachten
  zondag 9 november 2014 @ 12:24:21 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_146458431
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:27 schreef Dot. het volgende:
Ziekmelden om moe zou ik idd ook niet doen, maar omdat je merkt dat je er echt ziek van bent snap ik. Ik zou dan als werkgever ook liever hebben dat iemand even een dag voor zichzelf neemt ipv z'n grenzen voorbij gaat en daarna een hele week of meer uit de running is. Maar ik heb een aantal keer spugend in de trein naar huis gezeten omdat ik te koppig was om me ziek te melden dus ik ben vooral goed in advies geven :')

Ze wil graag nieuwe kleren aan SQ :Y
rompers in een maatje meer O+

Tap, je moet wél goed voor jezelf zorgen he? :*
disclaimer
pi_146459576
}:| zit ik in het voorraadhok te kolven en denk ik een megabijleespost te tikken.
Verbinding weg en post weg :(

Grrr

Dan maar wat her en der O+ en :* voor brakke nachten, zieke kindjes, moeie mama's, tandjes, reuzenbabies, leuke en vooral lieve kindjes en alles er op en eraan!

Zo... *verder kolven gaat*
pi_146462726
SQkint krijgt Pokon!
Sfeervolle kolfplek Blue :D

Baby slaapt al twee uur. En in plaats van dat ik nu als een speer het huishouden ga doen lig ik op de bank met een borrelende buik en maagpijn }:| . Hmpf.

On the plus side: A. heeft gisteravond voor het eerst de avondvoeding helemaal FV gehad en heeft dat zonder krampjes er weer uitgepoept *O*. Wel met een stuk meer stank dan normaal :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 14:21:18 ]
pi_146463369
SQ dat is al heul geen minibaby meer! :o

Franny dat was wel een hele goede nacht!

Razz fijn dat A de fv zonder problemen heeft gedronken en uitgepoept. :D

Ik heb net de mogelijke oorzaak ontdekt van het nachtelijke feestje van S. Hij heeft een nieuwe tand. Hij heeft zijn broer ingehaald met nu in totaal 5 tanden. *O*
pi_146463555
Wat fijn Razz! En SQ, wat gaat ze hard :)
En een tand voor S, goed bezig!

Wij zijn na een best goede nacht nu naar de stad gewandeld voor een kop koffie bij m'n vaste hangout O+ Just like old days, maar nu met 2 mannen! Waarvan er 1 slaapt als een roosje (de kleine, gelukkig ;))
pi_146466761
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:47 schreef JufMariska het volgende:
Wat fijn Razz! En SQ, wat gaat ze hard :)
En een tand voor S, goed bezig!

Wij zijn na een best goede nacht nu naar de stad gewandeld voor een kop koffie bij m'n vaste hangout O+ Just like old days, maar nu met 2 mannen! Waarvan er 1 slaapt als een roosje (de kleine, gelukkig ;))
Lekker is dat he?
Zo doen wij ook onze dingen van voorheen weer alleen nu met 3 O+
Vind ik echt zo op en top genieten
pi_146469485
Ik voel mezelf ff echt een slechte moeder.. :'(

M'n schoonzus wijst mij net erop dat de kleine teen van Js veel dikker is en twee nagels heeft... Het lijkt een dubbel teentje en hij zit ook met een vliesje vast aan de vierde teen.
Het is toch slecht dat ik dat nooit heb gezien :'(

Morgen maar ff het cb erover bellen (of moet ik meteen de ha bekken? )
pi_146469824
Loj, ik vind jou geen slechte moeder hoor. Hoe lullig ook. Sommige dingen zie je gewoon niet. Hoe duidelijk het achteraf ook is. Voel je niet schuldig :*
Ik zou morgen bellen :*
  zondag 9 november 2014 @ 17:47:55 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_146469887
Loj :* je bent géén slechte moeder! Zoiets kun je best over het hoofd zien! En hij heeft geen pijn toch? Dan is er echt geen reden om nu meteen te bellen. Morgen is vroeg genoeg :) komt goed, heus!
disclaimer
pi_146470029
Loj ik sluit aan bij Omentielvo en Sq! :*
Géén slechte mama hoor!
  zondag 9 november 2014 @ 17:58:24 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_146470275
Ik kreeg gisteren na mijn trotse verkondiging over goed groeiend kind trouwens een verhaal over baby-obesitas en dat ze misschien wel op dieet zou moeten :')
disclaimer
  zondag 9 november 2014 @ 18:00:29 #272
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146470343
Ik kom even binnenvallen, een fijne warme wikkeldeken voor een mini baby.

welke raden jullie aan?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 9 november 2014 @ 18:30:37 #273
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_146471362
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 17:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg gisteren na mijn trotse verkondiging over goed groeiend kind trouwens een verhaal over baby-obesitas en dat ze misschien wel op dieet zou moeten :')
:o van wie? :?

Babies op bv groeien in t begin nou eenmaal vaak harder. Dan is ze echt geen obesibaby hoor :N trekt wel weer bij met de maanden en jaren...
Kwak
  zondag 9 november 2014 @ 18:33:23 #274
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146471478
SQ :'). Mijn schoonvader vroeg gister ook heel subtiel: 'enne, hoe zit S op de curve van het consultatiebureau?' :D. Maw, wat een bolle :Y)

Slapen wil hier overdag ff niet zo lekker bij de Suus. Ze valt prima zelf in slaap maar is na 15/20 minuten steeds alweer wakker :?. In de doek slaapt ze wel heel lang.
  zondag 9 november 2014 @ 18:33:35 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_146471487
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 18:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o van wie? :?

Babies op bv groeien in t begin nou eenmaal vaak harder. Dan is ze echt geen obesibaby hoor :N trekt wel weer bij met de maanden en jaren...
I know, maar ik heb een familielid dat altijd wel ergens een negatieve draai aan weet te geven. Ik moest ook best gnorken. Hoe wil je dat überhaupt doen met een bv baby :') loskoppelen na 2 minuut 45 en pas vier uur later weer aanleggen? Kolven en verdunnen met water? :')
disclaimer
  zondag 9 november 2014 @ 18:35:25 #276
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_146471576
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 18:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

I know, maar ik heb een familielid dat altijd wel ergens een negatieve draai aan weet te geven. Ik moest ook best gnorken. Hoe wil je dat überhaupt doen met een bv baby :') loskoppelen na 2 minuut 45 en pas vier uur later weer aanleggen? Kolven en verdunnen met water? :')
Zelf niks meer eten, krijg je magere melk en val je als bonus ook lekker af!
Kwak
pi_146471665
Ik vraag me altijd af hoe je een baby op dieet moet zetten. Dat soort dingen zie ik dus voor me. Dan zie ik zo voor me dat als je normaal 20 minuten bv geeft, bij een baby op dieet na 10 minuten je baby loskoppelt met de mededeling: "Sorry meisje, mijn borsten bevatten helaas slagroom, dus je mag echt niks meer. Want over 3 maanden doe je mee met toddlers & tiaras en die moet je uiteraard wel winnen"
  zondag 9 november 2014 @ 18:41:38 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_146471860
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:37 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe je een baby op dieet moet zetten. Dat soort dingen zie ik dus voor me. Dan zie ik zo voor me dat als je normaal 20 minuten bv geeft, bij een baby op dieet na 10 minuten je baby loskoppelt met de mededeling: "Sorry meisje, mijn borsten bevatten helaas slagroom, dus je mag echt niks meer. Want over 3 maanden doe je mee met toddlers & tiaras en die moet je uiteraard wel winnen"
O+ met hair extensions en een flipper (neptandjes)

O+
Kwak
pi_146472288
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:00 schreef _Bar_ het volgende:
Ik kom even binnenvallen, een fijne warme wikkeldeken voor een mini baby.

welke raden jullie aan?
Lodger? Wij hadden er gewoon een van de Prenatal :)

Ik vind kinderen op dieet sowieso zielig :@ Ja, als ze alleen slechte troep eten is het beter om dat te veranderen, maar mijn nichtje mag gewoon minder eten dan ze zou willen omdat ze wat stevig is. Ik vraag me dan toch af of ze niet gewoon wat meer zou kunnen bewegen.

Ik heb ook een spekkie, maar die eet ook als een bootwerker :Y)
  zondag 9 november 2014 @ 19:00:30 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_146472651
Obesibaby krijgt flesje kolfsel O+:

disclaimer
  zondag 9 november 2014 @ 19:01:17 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146472685
Ik zoek echt een hele fijne ;)
neefje groeid als kool, vanmorgen appte schoonzus dat hij nu 2kg weegt. In een maand tijd van 1300 naar 2kg O+
Hij doet het zo goed.
Bij 2300gram gaan ze kijken of hij mee naar huis mag.
pi_146473297
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 19:00 schreef Stormqueen het volgende:

...pica...
Dat kolfsel is toch wel aangelengd met water hè? ;)

Bar, ik heb geen idee. Ik had zelf een Lodger wrapper van fleece en een kleinere van katoen. Die kleinere kon je korter gebruiken, maar was wel fijner, de fleece vond ik te kolossaal eigenlijk. Dit is de kleine: http://www.lodger.com/nl-(...),-34/wrapper-newborn
pi_146473824
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 19:00 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]
O+

Vriend vond dat zo leuk om flesjes te geven. Bb ook?

Mijn baby trok zich net een paar keer op aan de salontafel om iets te pakken :o :X
  zondag 9 november 2014 @ 19:28:51 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_146473886
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 19:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

O+

Mijn baby trok zich net een paar keer op aan de salontafel om iets te pakken :o :X
nee, want ze ging janken :')
En zeg tegen je pasgeboren baby dat ie ff normaal doet!
disclaimer
pi_146474173
Huh Dot, hoe kan dat nou? Dat is toch nog een ukkie?!

Ahhh SQ, leuk momentje. O+

Loj dat maakt jou heul geen slechte moeder! :*

Razz balen van je buikpijn maar jippie voor A!
  zondag 9 november 2014 @ 19:49:05 #286
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_146474709
M heeft vanavond krampen :'( mijn J kan dan zo rustig blijvem echt geweldig. Ik wil alleen maar hard meehuilen :@

Hij heeft donderdag voor t laatst gepoept (dus misschien daardoor ook wel kramp, hij ruft wel als een malle) en inmiddels ben ik daar niet meer zo relaxed onder als ik zou willen... Gelukkig plast hij wel en is hij verder tevreden maar ik ga wel morgen even t cb bellen denk ik :@
Kwak
pi_146474809
Krampen zijn zo sneu :*
  zondag 9 november 2014 @ 19:53:33 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146474875
Kwak, het is heel normaal dat een baby'tje niet elke dag poept! :) zeker een kindje dat bv krijgt!

Na verloop van tijd, komt er ook regelmaat in :)

Hier gooide mijn moppie bijna 3 keer per dag een luier vol, en er zaten wel eens dagen bij dat ik er 7 had! :X
Je kan m ook zachtjes op zijn buik wrijven en het een beetje naar beneden masseren of met de beentjes fietsen, dat werkte hier grandioos! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_146475049
Kwak wat sneu. ;( Wat Rijst zegt zit inderdaad ook in mijn hoofd, bv kindjes poepen soms maar een paar keer per week. Wel lastig dat hij zo'n last heeft van krampjes daardoor. :*
  zondag 9 november 2014 @ 19:58:34 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146475058
quote:

[..]

O+

Hier ook een die het ontzettend lollig vindt om overal te gaan staan. En dan hard giechelen: huhuh-uhuh :D :').

Oh en mijn baby lust spruitjes _O-.
KuikenGuppy
pi_146475139
M poepte soms maar eens in de 2 weken trouwens!
  zondag 9 november 2014 @ 20:05:40 #292
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_146475309
Weet niet of de kramp daardoor is hoor. T is gewoon ook dat alles moet gaan werken daarbinnen...
Kwak
  zondag 9 november 2014 @ 20:17:23 #293
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146475746
Kwak, je kan ook aan de lichaamstaal zien wat er is .. :)

Gestrekte of hoog opgetrokken beentjes zijn bijvoorbeeld krampjes :)
  zondag 9 november 2014 @ 20:25:05 #294
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146476063
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 19:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat kolfsel is toch wel aangelengd met water hè? ;)

Bar, ik heb geen idee. Ik had zelf een Lodger wrapper van fleece en een kleinere van katoen. Die kleinere kon je korter gebruiken, maar was wel fijner, de fleece vond ik te kolossaal eigenlijk. Dit is de kleine: http://www.lodger.com/nl-(...),-34/wrapper-newborn
deze vind ik wel erg mooi eigenlijk. Maar eens langs de babyzaak zodat ik eens kan voelen. Nu heb ik het idee dat neefje nog wel een tijdje in de kleinste kan, maatje 44is nog te groot.
pi_146476181
Ik heb net mijn 4mnd oude jochie uit zijn puckababy the bag gehaald en in de puckababy 4 seasons gelegd.
En dat is zo vreemd -O-
Het hele babyige is er steeds meer vanaf en het is echt een knulletje aan het worden.
Kleertjes zijn ook niet meer newborn (tot maat 68) maar ook nu bij de jongetjes.

Weer zo'n cliché dat waar is; het gaat zo hard!
pi_146476407
quote:

[..]

Nooo :o
pi_146476423
Spees wat sneu dat S nog steeds met haar neus vol zit. Wat duurt het lang ;(

Obesibaby O+

Kwak krampen zijn echt vreselijk. Zowel voor M. als voor jullie, je kunt je dan zo machteloos voelen. Hopelijk is het snel weer over :*
  zondag 9 november 2014 @ 20:35:16 #298
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146476476
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:28 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb net mijn 4mnd oude jochie uit zijn puckababy the bag gehaald en in de puckababy 4 seasons gelegd.
En dat is zo vreemd -O-
Het hele babyige is er steeds meer vanaf en het is echt een knulletje aan het worden.
Kleertjes zijn ook niet meer newborn (tot maat 68) maar ook nu bij de jongetjes.

Weer zo'n cliché dat waar is; het gaat zo hard!
Hier ook Blue, mijn E tijgert de hele kamer door, en eet groente, aardappeltjes en vlees en krijgt een bakje yoghurt na.. :)

Help! Ik weet nog goed dat ik de voedingen moest ophogen om haar te laten aankomen...
pi_146476611
Ja Blue, het gaat echt hard! Hier noemt bol.com mijn baby peuter }:| qua maat en dan is hij echt niet heel groot ofzo

:W Rijst. Wat gaat E snel zeg, al tijgeren!
pi_146476715
:o een peuter??

En E is voor mijn gevoel ook nog mini :@
pi_146476742
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')