"Die is er niet in deze regio". Hij is verliefd op DIT huis. Emotie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:36 schreef Postbus100 het volgende:
TS, blijft mijn vraag staan: waarom dit appartement? Er zijn toch wel meer perfecte appartementen?
En wat schiet je daarmee op? Helemaal niets, want netto ontvangt ie evenveel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:28 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb een nieuwe strategie. Een lager bod doen, met financieel voordeel voor de verkoper.Mijn hypotheek blijft hetzelfde. Kijken hoe die reageert.
Dacht ik al wel, alle topics (edit: uit deze reeks) staan er vol mee. Meerdere mensen kaarten dit impliciet of expliciet aan, maar TS wil dat niet zien.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:43 schreef Messina het volgende:
[..]
"Die is er niet in deze regio". Hij is verliefd op DIT huis. Emotie.
Zou je nou wel zo snel reageren? Ik zou m'n ongenoegen uiten over deze gang van zaken. Kennelijk kan je geen afspraken maken met deze partij. En dan even wachten op de reactie. Nog geen toezegging doen ofzo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:28 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb een nieuwe strategie. Een lager bod doen, met financieel voordeel voor de verkoper.Mijn hypotheek blijft hetzelfde. Kijken hoe die reageert.
Yep.. Geduld is een schone zaak. Ik denk echt dat ze het gewoon proberen in de hoop dat je alsnog zwicht. Dat lukte met het versturen van de facturen van de verbouwing immers ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewoon stilte houden werkt het best.
Gaat ie spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Man, man, man. Betaal toch gewoon die paar duizend extra, geef er een klap op en je hebt het appartement dat je zo graag wilt hebben.
En dom..maar ja, als je per se een huis wilt hebben doe je weleens dingen te snel.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Laatste bod was sowieso al te hoog.
Waarom, zo bijzonder is het niet?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En nu heeft hij geen spijt, bedoel je?
Betaal jij de financiering?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Man, man, man. Betaal toch gewoon die paar duizend extra, geef er een klap op en je hebt het appartement dat je zo graag wilt hebben.
Dit ja, TS koopt 'm toch wel, ongeacht wat ze hem flikken en wat ze vragen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Die indruk kreeg ik in de eerste vijf posts van deel 1 al.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:24 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dit ja, TS koopt 'm toch wel, ongeacht wat ze hem flikken en wat ze vragen.
Je wilt uiteindelijk toch dat dak boven je hoofd, of niet? Laat je dat afketsen op een lousy 5k? Prima, maar dan niet zo huilie huilie doen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Betaal jij de financiering?
Jij lijkt me de ideale koper. Ik wil het zo graag, dat je met elke extra kosten erbij genoegen neemt. "ach, die paar euro.. Gaat wel weer over dik 5k uiteindelijk. Rente enzo..over de gehele looptijd van de hypotheek.
Jij?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:27 schreef BloedendeVagina het volgende:
Lienekien, ben jij nog vrijgezel?
Heeft ie dat nu niet dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wilt uiteindelijk toch dat dak boven je hoofd, of niet? Laat je dat afketsen op een lousy 5k? Prima, maar dan niet zo huilie huilie doen.
Ja, ik wel. Maar ik dacht meer aan een date tussen jou en topicstarter eigenlijkquote:
Dit gaat nergens over. Doei.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:29 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Heeft ie dat nu niet dan?
Een lousy 5k? Toch een berg geld als je het mij vraagt. En wat is 5k nou, waarom dat niet gewoon 10k hoger zoeken in je zoekklasse? Of 15k?
Word nooit match maker.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:29 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ja, ik wel. Maar ik dacht meer aan een date tussen jou en topicstarter eigenlijk
Waarom gaat dit nergens over? Het gaat om steeds weer stijgen in uitgaven. Die paar k extra.. Och, is toch niets? Klakkeloos akkoord gaan.. ongeduldig als wat en alles maar slikken.quote:
Liefde maakt blind.. dus waarom niet twee mensen met een bord voor dr kop alvast koppelen?quote:
Je wilt hulp, advies, goede raad, maar ondertussen ga je er met boter en suiker in.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:28 schreef Acradavos het volgende:
Je bloedt kennelijk nogal hard uit je vagina.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Liefde maakt blind.. dus waarom niet twee mensen met een bord voor dr kop alvast koppelen?
Nah, loslaten hoeft ook weer niet. Maar hij moet gewoon niet alle grolle van die makelaar direct slikken. Maar hij moet het wel even laten bezinken en gewoon rustig een paar dagen erover nadenken. Weekje stilte kan echt geen kwaad. Die makelaar wil zn centen hebben.. zal echt wel met de verkoper opnieuw gaan babbelen. maar ze hopen gewoon dat ie wederom zwicht. Net als ie zo heerlijk hapte na de mails met verbouwingsfacturen..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Je wilt hulp, advies, goede raad, maar ondertussen ga je er met boter en suiker in.
Lees je eigenlijk wel?
Wil je eigenlijk wel advies?
Laatste keer: LAAT HET LOS...
Wat zal die makelaar lachen
En wat ben ik blij dat we niet getrouwd zijn
(zou doodnerveus van je worden)
Maar verder ben je liev hoor
Bied vijf honderd tot duizend extra als excuus voor alle moeitequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:28 schreef Acradavos het volgende:
Emotie. Niet zo gek als je al ene tijd aan het zoeken bent en iets gevonden hebt. Slechte raadgever maar die duikt altijd weer opquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:37 schreef Postbus100 het volgende:
Heb het appartement even opgezocht op funda. Vind het niet zo spectaculair, vraag me af wat TS erin ziet dat hij het zo'n godenstatus geeft.
Welja, weer een bodsverhoging!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bied vijf honderd tot duizend extra als excuus voor alle moeite
Volledig off-topic, maar wat een bizarre username heb jij!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Emotie. Niet zo gek als je al ene tijd aan het zoeken bent en iets gevonden hebt. Slechte raadgever maar die duikt altijd weer op
Die wil zijn poen hebben? Doet die makelaar zoveel moeite joh om 75 piek extra te verdienen of is het toch die verkoper zelf die bezig is?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Even de emoties uitzetten..en de tijd zn werk laten doen. Vooral niets overhaasten. Laat de makelaar nog maar eens initiatief nemen om het op te lossen en tot een verkoop te komen. Die wil zn poen hebben.. en er is een koper.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:34 schreef Queller het volgende:
Ow, en ik vergat het belangrijkste: dit is geen nieuwe strategie, dit is Acradavos die op zijn rug gaat liggen en heel hard roept: "Neem me, neem me. Hard!"
Denk beide..maar als de deal niet doorgaat, heeft ie nu geen provisie en moet ie wederom aan de slag met het pand en potentiele nieuwe kopers.. Daarom denk ik dat ie uiteindelijk toch wel de verkoper zal pushen uiteindelijk de deal rond te maken op die 131k en het voordeel voor de koper. Maar goed.. alsnog proberen is lonend, want al eerder ahd ie zn eindbod 2 keer verhoogd: van 126k naar 130k en uiteindelijk akkoord met 131k.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die wil zijn poen hebben? Doet die makelaar zoveel moeite joh om 75 piek extra te verdienen of is het toch die verkoper zelf die bezig is?
We kunnen m morgen wel even bellen en vragen of dat zo is?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Die makelaar leest gewoon hier mee en lacht zich het schimpschompes.
Heeft nog niemand dit topic doorgemaild??quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:56 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
We kunnen m morgen wel even bellen en vragen of dat zo is?
Dat gaat ie dus niet, en dan komt er weer een deel vijf of zo van deze aspirant-huizenkoper die het allemaal erg interessant vindt wat ie allemaal kan doen met z'n -tig K.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:59 schreef Lienekien het volgende:
Waarom denk je dat hij met een lager bod akkoord zal gaan?
Nah, aanzienlijk laag vind ik je bod niet. Nog geen 7% onder de vraagprijs..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:57 schreef Acradavos het volgende:
Ik vind het als niet koper nogal makkelijk door om zeggen dat ik moet wachten. Ik beschouw het appartement al van mij, zeker na het mondelinge en schriftelijke akkoord van afgelopen vrijdag. Door mijn aanzienlijke lage bod maak ik het hem sowieso benauwd, per saldo kom ik op hetzelfde uit. Ik heb de verkoper gesproken.
Ik vergelijk hem met een boomknuffelaar.
Echt? Dat is toch niet gezond. En dan snap ik dus echt niet dat je niet meer op zeker hebt gespeeld.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:03 schreef Acradavos het volgende:
Omdat ik dan voldoe aan zijn verwachte opbrengst. Dit is echt de laatste stap. Het kost me onderhand teveel energie. Voor de mensen die niet snappen waarom ik dit appartement persé wil. Zoek een vergelijkbaar appartement in dezelfde staat, met dezelfde richtprijs. Vind je niet.. Ik hou de markt al sinds april in de gaten.. Dag en nacht.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Nah, aanzienlijk laag vind ik je bod niet. Nog geen 7% onder de vraagprijs..
Grijpen dan die kans.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:03 schreef Acradavos het volgende:
Omdat ik dan voldoe aan zijn verwachte opbrengst. Dit is echt de laatste stap. Het kost me onderhand teveel energie. Voor de mensen die niet snappen waarom ik dit appartement persé wil. Zoek een vergelijkbaar appartement in dezelfde staat, met dezelfde richtprijs. Vind je niet.. Ik hou de markt al sinds april in de gaten.. Dag en nacht.
???quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:03 schreef Acradavos het volgende:
Lienekien heeft gelijk. Bied gewoon de vraagprijs en take it or leave it!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echt? Dat is toch niet gezond. En dan snap ik dus echt niet dat je niet meer op zeker hebt gespeeld.
Maar het is zo leuk om te onderhandelen over zoveel k. Snáp dat nou. TS geniet al vanaf het eerste moment. Dat ie waarschijnlijk getild wordt, dat lijkt ie over het hoofd te zien.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:10 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Lienekien heeft gelijk. Bied gewoon de vraagprijs en take it or leave it!
Getild worden is echt heel relatief in deze context.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar het is zo leuk om te onderhandelen over zoveel k. Snáp dat nou. TS geniet al vanaf het eerste moment. Dat ie waarschijnlijk getild wordt, dat lijkt ie over het hoofd te zien.
Want nu 5000 extra kost je maar 5000 rente op 30 jaar met deze historisch lage rente? Goed plan!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:10 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Lienekien heeft gelijk. Bied gewoon de vraagprijs en take it or leave it!
Zowaar! Ik ben het met je eensquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Getild worden is echt heel relatief in deze context.
Dat was ironisch bedoeld. Alhoewel, als ie de vraagprijs biedt, komt de makelaar en verkoper ook weer met die 2% overdrachtsbelasting dat die toebehoren aan de verkopende partij.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want nu 5000 extra kost je maar 5000 rente op 30 jaar met deze historisch lage rente? Goed plan!
Ik ben toch niet ineens van mening veranderd, dacht ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:16 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Zowaar! Ik ben het met je eensEindelijk!
Klopt. Net zoals goedkope huizen niet bestaanquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Getild worden is echt heel relatief in deze context.
Het had dan ook slechts toepassing op een enkel stukje van jouw meningquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben toch niet ineens van mening veranderd, dacht ik.
Ach, je bent nog jong.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:18 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Het had dan ook slechts toepassing op een enkel stukje van jouw mening
TS heeft een probleem met beslissingen nemen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
131K is teveel voor redelijk eenvoudig appartement in niet de beste buurt.
Nee.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
131K is teveel voor redelijk eenvoudig appartement in niet de beste buurt.
De indruk die ik heb is dat hij het graag wil kopen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS heeft een probleem met beslissingen nemen.
En dat is een waarheid als een koe. Eerder had ie namelijk ook maximumbedragen dat ie wilde uitgeven. Die heeft ie reeds verhoogd.126k werd 130k werd 131k. En daar probeert verkoper nu wederom gebruik van te maken door daar ca 133.6k van te maken. Met belastingvoordeel, dan wel voor zijn rekeningquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS heeft een probleem met beslissingen nemen.
Hij wil graag dat er een einde komt aan zijn dag en nacht bezig zijn met een appartement vinden. Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De indruk die ik heb is dat hij het graag wil kopen.
Het appartement van de buurman is ineens verkocht denk je?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:21 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Nee.
131k plus het belastingvoordeel voor de verkoper is teveel!
Leuk dat die buurt klote is.. maar als je binnen zit heb je daar helemaal geen last van. En die paar minuten dat ie in de buurt is, is waarschijnlijk de minuut van de voordeur van het complex naar zn auto en de tijd dat ie in zn auto zit om de wijk uit te rijden.
En daarom moet ie gewoon een bod neerleggen van de vraagprijsquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij wil graag dat er een einde komt aan zijn dag en nacht bezig zijn met een appartement vinden. Dat is wat anders.
Heb geen idee hoe hoog de nood is?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij wil graag dat er een einde komt aan zijn dag en nacht bezig zijn met een appartement vinden. Dat is wat anders.
Weet niet.. maar net als daar geldt: je moet er maar verliefd op worden. Ik vind de keuken wel mooi en de badkamer ook. Maar genoeg mensen niet en zullen dus willen verbouwen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het appartement van de buurman is ineens verkocht denk je?
Maar waarom in godsnaam weer bieden? Keer op keer geef je toe..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:25 schreef Acradavos het volgende:
Als de vraagprijs 5k hoger was geweest, dan was de prijs misschien netter. Echter zegt de vraagprijs geen drol. Onderbuurman vraagt 11k meer voor een mindere inhoud. Ik denk eerlijk gezegd dat de verkoper boos is. De verwachte opbrengst gaat hij niet krijgen, hier heeft de makelaar mij op geattendeerd.
Het aanbod appartementen hier is niet zo groot. Soortgelijke woningen zijn ouder, of hebben 50-100% hogere servicekosten. Badkamer, keuken of toilet zijn oud. Zoals ik al aangaf, ik als koper wil niet die investering maken. Je ziet nu immers hoe de verkoper er bij inschiet.
Ik heb nu een lager bod gedaan, waardoor ik 1245 euro meer eigen geld moet inleggen. (Of hypotheek verhogen, maar dat weiger ik.) Per saldo split ik de kosten. Buiten het feit om wie het spel het slimste heeft gespeeld, makelaar en verkoper hebben niet netjes gehandeld.
Zit 'm toch niet zo op te hitsen. Door dit soort geklets zit TS zich nu de haren uit zijn hoofd te trekken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:35 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Maar waarom in godsnaam weer bieden? Keer op keer geef je toe..
De verkoper schiet er nu bij in, omdat ie een pand heeft gekocht en op zeer korte termijn besluit te verhuizen. Dat is zijn fout.. dan moet je geen huis kopen. Dat is zijn probleem, niet de jouwe.
Maar goed, wederom 1245 eurotjes verdiend voor de verkoperNog even en je mag zn aars ook likken
Een rolletje in Suske en Wiske als Lambik is wel een mooie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zit 'm toch niet zo op te hitsen. Door dit soort geklets zit TS zich nu de haren uit zijn hoofd te trekken.
Zeg dan ook dat het nu fair is om te splitten vanwege de onduidelijkheid wat er met het belastingvoordeel ging gebeuren, jij dacht en hij dacht..... Kortom, 129.750 euro eindbod, belastingvoordeel voor verkoper. Verkocht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:25 schreef Acradavos het volgende:
Als de vraagprijs 5k hoger was geweest, dan was de prijs misschien netter. Echter zegt de vraagprijs geen drol. Onderbuurman vraagt 11k meer voor een mindere inhoud. Ik denk eerlijk gezegd dat de verkoper boos is. De verwachte opbrengst gaat hij niet krijgen, hier heeft de makelaar mij op geattendeerd.
Het aanbod appartementen hier is niet zo groot. Soortgelijke woningen zijn ouder, of hebben 50-100% hogere servicekosten. Badkamer, keuken of toilet zijn oud. Zoals ik al aangaf, ik als koper wil niet die investering maken. Je ziet nu immers hoe de verkoper er bij inschiet.
Ik heb nu een lager bod gedaan, waardoor ik 1245 euro meer eigen geld moet inleggen. (Of hypotheek verhogen, maar dat weiger ik.) Per saldo split ik de kosten. Buiten het feit om wie het spel het slimste heeft gespeeld, makelaar en verkoper hebben niet netjes gehandeld.
Waarom? Dr was een bod van 131k en duidelijkheid. Topicstarter heeft niet voor niets zn bod met uitleg door moeten sturen. En daar kwam -zo begrijp ik- tot twee keer toe een akkoord op.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:56 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zeg dan ook dat het nu fair is om te splitten vanwege de onduidelijkheid wat er met het belastingvoordeel ging gebeuren, jij dacht en hij dacht..... Kortom, 129.750 euro eindbod, belastingvoordeel voor verkoper. Verkocht.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, laat TS lekker. Hij heeft z'n zinnen er al op gezet en wil voor iets meer dan duizend euro gewoon het gezeik afkopen en er vanaf zijn. Ik kan me dat best voorstellen. Dat het niet mijn tactiek is en ook niet die van veel anderen hier, soit. Ieder z'n keuze, overwegingen en risico's. Als TS zich er goed bij voelt, lekker laten doen. Het moet ook niet verworden in een bashtopic omdat TS zich laat leiden door andere factoren dan ratio. Iedereen hier kan daar van alles van vinden, maar neemt zelf in het dagelijks leven vast ook genoeg minder handige beslissingen (alleen die kosten iets minder geld).
Ik hoop voor hem dat het snel tot een akkoord komt en hij er lekker kan gaan wonen.
En kwam met een leugen, toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:02 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar dacht het zo te kunnen spelen door het voordeel aan de verkoper te geven, daarom reageerde hij zo boos. Morgen een vervolg. Mocht de verkoper alsnog afhaken, dan staak ik sowieso de onderhandeling. Totdat hij terug komt.. Of niet, aangezien ik zeker weet dat het appartement snel verkocht is. Dat klopt Bayswater, dat is het bod.
Hoe snel wil je wat kopen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef Acradavos het volgende:
Achteraf had ik beter een aankoopmakelaar kunnen inschieten. Lesje voor de volgende keer.. of als het appartement nu sowieso nog zou afketsen.
Of gewoon wat standvastiger zijn.. dan bereik je hetzelfde als een aankoopmakelaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef Acradavos het volgende:
Achteraf had ik beter een aankoopmakelaar kunnen inschieten. Lesje voor de volgende keer.. of als het appartement nu sowieso nog zou afketsen.
Ja, of je doet een laatste bod. Alweer. Of niet. En dan laat je je nog een keer over de emmer helpen. Of niet. En dan ga je in paniek en bied je een hoger bedrag. Dat is dan je nieuwe strategie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:02 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar dacht het zo te kunnen spelen door het voordeel aan de verkoper te geven, daarom reageerde hij zo boos. Morgen een vervolg. Mocht de verkoper alsnog afhaken, dan staak ik sowieso de onderhandeling. Totdat hij terug komt.. Of niet, aangezien ik zeker weet dat het appartement snel verkocht is. Dat klopt Bayswater, dat is het bod.
Dan ben je de droom voor elke makelaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:20 schreef Acradavos het volgende:
Mwoah. Het liefst nu al. Ik voel me oud.
Uhhu.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan ben je de droom voor elke makelaar.
Nou, vooruit, dan haal ik 'm wegquote:
Te laat. Laat TS lekker, hij is dadelijk blij als hij er woont en die extra duizend euro is ie over twee maanden weer vergeten! Als de boel zou afketsen hierop, is ie dat over twee maanden nog niet vergeten. Hij heeft het er voor over, prima toch? Ga er maar eens aan staan, in je eentje beslissen over 130k, zo veel heb je nog nooit uitgegeven. En de beste stuurlui op Fok roepen je allemaal wat toe, maar jij bent wel degene die aan de telefoon zit. Ik snap wel dat het niet altijd makkelijk is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, of je doet een laatste bod. Alweer. Of niet. En dan laat je je nog een keer over de emmer helpen. Of niet. En dan ga je in paniek en bied je een hoger bedrag. Dat is dan je nieuwe strategie.
Je had inderdaad een aankoopmakelaar moeten nemen, want je bent hier niet echt tegen bestand geloof ikWat zal die verkoopmakelaar een stuk beter slapen komende nacht. Die lacht zich zijn ballen uit zijn broek. En jij bent dubbel genaaid en nog niet zwanger!
Precies. Als je het zelf niet hard kunt spelen, geef dat dan uit handen. Kan je zóveel schelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:26 schreef MiestOr het volgende:
Zoals ik al zei, aankoopmakelaar, is net als een goede boekhouder, die neemt je werk uit handen en verdient zichzelf terug
Nee hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:03 schreef Dingflofbips het volgende:
Mooi om te zien hoe iedereen hier zijn woordje klaar heeft over Ts, maar waarschijnlijk zelf in een woningbouwflatje zit
Zou het?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is ook maar een blinde gok van je.
Het appartement zal echt niet afketsen. Vermoedelijk ga je, na wat gevloek en getier, akkoord met alle voorwaarden van de verkopende partij.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef Acradavos het volgende:
Ik had juist het idee dat we nader tot elkaar kwamenquote:
Nee hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:03 schreef Dingflofbips het volgende:
Mooi om te zien hoe iedereen hier zijn woordje klaar heeft over Ts, maar de meerderheid zelf in een woningbouwflatje zit
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:03 schreef Dingflofbips het volgende:
Mooi om te zien hoe iedereen hier zijn woordje klaar heeft over Ts, maar de meerderheid zelf in een woningbouwflatje zit
Als je er graag wilt wonen, moet je zorgen dat je het krijgt. En dan goed hoofd- van bijzaken gaan onderscheiden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:46 schreef Acradavos het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf, ik hoef niet persé het huis uit. Echter, ik vind het voor mijzelf nu de tijd om te kopen.
- 26 jaar
- Afgelopen jaren flink gespaard
- Lage hypotheekrente
- Volwassenheid. (Ik heb een lieve moeder die alles voor me doet, dat moet een keer afgelopen zijn.)
- Zin om m'n eigen eten te kiezen
- Rustgevend
Leandra, je kan mij er wel meerdere keren op wijzen dat je het appartement niet geweldig vind, maar zoek maar eens een vergelijkbaar appartement uit 1990+ met minimaal 70m2, 3 kamers en servicekosten tot 160 euro. Badkamer, toilet en keuken moeten modern aangekleed zijn.
Als je tot 3 keer toe een akkoord krijg, dan ga je er toch van uit dat het van jou wordt. Wie de fout heeft gemaakt zal toch nooit boven tafel komen.
Heb je dit de makelaar al verteld?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:46 schreef Acradavos het volgende:
Als je tot 3 keer toe een akkoord krijg, dan ga je er toch van uit dat het van jou wordt.
Alsnog proficiat (en neem alle tips mee voor wanneer je ooit besluit door te gaan verhuizen)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:32 schreef Acradavos het volgende:
Nou, de verkoper is 'akkoord.'
Koopprijs van 129.750 en geen bankgarantie. ¤ 1065,- ben ik meer kwijt en ik ben er blij mee.
Dinsdag tekenen.
Nou, gelukkig!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:32 schreef Acradavos het volgende:
Koopprijs van 129.750 en geen bankgarantie. ¤ 1065,- ben ik meer kwijt en ik ben er blij mee.
Dinsdag tekenen.
En waar je op moet letten bij het koopcontract?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:49 schreef Acradavos het volgende:
De hypotheek wordt nu aangevraagd.
- Morgenavond gesprek met de hypotheekadviseur.
- Notaris is al uitgezocht.
- Dinsdag tekenen.
18 december overdracht.
Ik heb vooral het advies om je daar van tevoren toch wel even in te verdiepen. Je moet wel weten waar je voor tekent.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:59 schreef Acradavos het volgende:
Daar heb ik geen enkel idee van. Kan je mij dat vertellen?
Laat het concept koopcontract door iemand controleren die er verstand van heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:32 schreef Acradavos het volgende:
Dinsdag tekenen.
Gaat dát weer foutquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waar je op moet letten bij het koopcontract?
Lijkt me handig (en leukquote:
+ nog 3 dagenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Lijkt me handig (en leuk![]()
) dat TS dit draadje even voortzet tot dat hij de akten bij de notaris daadwerkelijk getekend heeft!
Plus nog wat extra maanden vanwege eventuele verborgen gebreken. Spontaan vallende badkamertegels en dergelijke.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Lijkt me handig (en leuk![]()
) dat TS dit draadje even voortzet tot dat hij de akten bij de notaris daadwerkelijk getekend heeft!
Bang voor faillissementen en beslagen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Onderzoeksplicht van koper! TS moet even op alle tegeltjes kloppen en luisteren of er geen holle geluiden vanaf komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Plus nog wat extra maanden vanwege eventuele verborgen gebreken. Spontaan vallende badkamertegels en dergelijke.
Als ie nou ff het koopcontract scant en hier neerzet, kan iedereen meelezen en kijken of er geen addertjes onder het gras zitten.
Meeste taxateurs maken foto's en berekenen de oppervlakten en inhouden. Ik zie ze doorgaans niet op tegeltjes kloppen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
NHG taxateur komt toch een kijkje nemen. Voor die 400 euro mag hij wel wat controleren van mij.
Dat is een farce die taxaties voor Hypotheek, wat foto's nemen...hartelijk lachen met de andere verkoopmakelaar om de snel verdiende 400E, en standaard rapport op makenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
NHG taxateur komt toch een kijkje nemen. Voor die 400 euro mag hij wel wat controleren van mij.
Een taxateur doet echt niks, bij ons huis staat in de gegevens zelfs dat de verdiepingsvloeren van hout zijn (zoals bij de "standaard" woningen aan de overkant) terwijl wij geen enkele houten vloer hebben, en die taxateur heeft echt het hele huis gezien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
Dat is een bouwtechnische keuring die je nodig hebtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
Da's snel duurder gewordenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb je eerder aangeraden het contract na te laten kijken door een deskundige. Zeker in het licht van het gelopen proces, zou ik het nogmaals aan willen raden. Je bent niet objectief genoeg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:59 schreef Acradavos het volgende:
Daar heb ik geen enkel idee van. Kan je mij dat vertellen?
Bij mij is het hele pakket met contracten en handtekeningen en weet ik veel wat kwijtgeraakt in de postquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:38 schreef noutie het volgende:
Gefeliciteerd!
En let op, juist de mensen die je werk uit handen zouden moeten nemen, leveren heel veel werk op. Hypotheekadviseurs of makelaars die zaken niet doorsturen, of mailtjes missen. Blijf alert en ga overal achteraan. De notaris zegt soms niets als de stukken niet compleet zijn. Hij belt je een dagje tevoren gewoon af.
Laat TS die ook al niet uitvoeren?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat is een bouwtechnische keuring die je nodig hebt
Ja, TS is een expert, dat merk je zó. Die heeft ongetwijfeld het hele huis grondig bekeken. Die laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:59 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Onderzoeksplicht van koper! TS moet even op alle tegeltjes kloppen en luisteren of er geen holle geluiden vanaf komen.
juistum!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, TS is een expert, dat merk je zó. Die heeft ongetwijfeld het hele huis grondig bekeken. Die laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.
Bij mij kostte het 2 jaar geleden 300 geloof ik (zelfde dorrup), vond dat al duurquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een absurde (en te hoge) prijs, dat kan gewoon onder de ¤ 300.
Dat klopt, ik heb alles uitvoerig gecontroleerd. Afwerking van het geheel was perfect.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, TS is een expert, dat merk je zó. Die heeft ongetwijfeld het hele huis grondig bekeken. Die laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.
Kunststof of metalen afvoeren in de badkamer en keuken?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:14 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Dat klopt, ik heb alles uitvoerig gecontroleerd. Afwerking van het geheel was perfect.
Goeie buren ook? Geen Beun de Haas die de boel daar heeft verbouwd? Geen houtworm in de (houten?) vloer? Nergens lekkage (geweest)?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:14 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Dat klopt, ik heb alles uitvoerig gecontroleerd. Afwerking van het geheel was perfect.
Net of je dat met een bouwtechnisch onderzoek kunt zien..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kunststof of metalen afvoeren in de badkamer en keuken?
Wat houdt die 'geen bankgarantie' in?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:32 schreef Acradavos het volgende:
Dinsdag tekenen.
Dat kun je al zien als je de kastjes opentrekt....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:40 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Net of je dat met een bouwtechnisch onderzoek kunt zien..
Ik denk dat TS geen bankgarantie hoeft te stellen (of waarborgsom hoeft te voldoen).quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:14 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat houdt die 'geen bankgarantie' in?
Maar gefeliciteerd! Het verbaast me echter weer wel dat de verkoper nu wel akkoord is, want dat was ie eerder ook al 3x.
Scheelt je ook geld. Bankgaranties worden meestal niet gratis opgesteld, en 10% van de koopsom moetje ook maar hebben liggen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:10 schreef Acradavos het volgende:
Klopt, aangezien de datum van de hypotheek dichtbij de overdrachtsdstum is.
Misschien wel de allerbeste tip die je voor altijd moet onthouden....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just my two cents.
Alsnog gefeliciteerd.
Moet je dan altijd vriendjes maken? Nee toch? Als je bijdragen maar eerlijk en gemeend waren. Dat denk ik dan..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik wil even mijn excuses maken aan TS, mijn bijdragen waren niet al te leuk. Vind ik nu. Sorry.
Dit vind ik ook wel een goede..quote:open nooit meer zo'n topic op Fok! waar je al je ziel, zaligheid en informatie omtrent je gewenste huis op het internet gooit.
Wil je toch graag delen, anonimiseer dan alles
Das geen 10% dan...quote:
Dat de dingen die achterblijven maar niet aard- en nagelvast zitten, en dus niet bij het pand horen (gordijnen bijvoorbeeld) de waarde van ¤ 0,00 vertegenwoordigen (gratis dus).quote:Op maandag 3 november 2014 21:24 schreef Acradavos het volgende:
Vraagje aan de kenners. Ik heb de koopovereenkomst. binnen. "De in de koopsom opgenomen roerende zaken worden door koper/verkoper/partijen gewaardeerd op 0,00 ,zegge NIHILEURO."
Wat wil dit zeggen?
Kan niet, Dit is toch met jou en de makelaar besproken? Aangeven bij de makelaar dat de vloer blijft zitten.Je hebt toch een lijst met zaken ter overname gehad voordat je ging bieden?quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:41 schreef Acradavos het volgende:
Een aantal objecten blijven, die vallen dus onder de NIHIL euro regel? Echter, in de brochure wordt gepraat over de vloer. "Blijft achter."
Nu wordt er in de koopovereenkomst beschreven; "Ter overname."
Hij wilt de vloer er dus uithalen?
De bankgarantie zelf zal waarschijnlijk wel 10% zijn, maar de kosten voor de bank om die bankgarantie te stellen zijn bij TS (als hij dat nodig zou hebben) kennelijk ¤ 150,= De bank doet dat namelijk niet gratisch.quote:
Waarom vind je dat raar? Oh, je vindt het zelfs waanzin.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Acradavos het volgende:
Ik zal de makelaar zo eens bellen. Wanneer ontvang je normaal een splitsingsakte trouwens?
Tevens vind ik dit ook nogal waanzin;
artikel 25
Verkoper en koper zijn bekend met het feit dat uiterlijk twee weken voor eigendomsoverdracht de energie- en
watermaatschappijen op de hoogte dienen te zijn van een opzegging c.q. een aanvraag van de energie- en/of waterleverantie.
Ik moet 2 weken van te voren al een energieleverancier kiezen?
splitsingsakte zou ik voor het ondertekenen willen ontvangen. Evenals een begroting van de VVE, de notulen van de laatste vergadering en een eventueel huishoudelijk reglement.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Acradavos het volgende:
Ik zal de makelaar zo eens bellen. Wanneer ontvang je normaal een splitsingsakte trouwens?
Tevens vind ik dit ook nogal waanzin;
artikel 25
Verkoper en koper zijn bekend met het feit dat uiterlijk twee weken voor eigendomsoverdracht de energie- en
watermaatschappijen op de hoogte dienen te zijn van een opzegging c.q. een aanvraag van de energie- en/of waterleverantie.
Ik moet 2 weken van te voren al een energieleverancier kiezen?
Ik voel me min of meer gedwongen om dit binnen 2 weken te doen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom vind je dat raar? Oh, je vindt het zelfs waanzin.
5 minuten werk?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:48 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Ik voel me min of meer gedwongen om dit binnen 2 weken te doen.
Is toch logisch dat die dingen op jouw naam moeten. Vanaf de datum van overdracht mag jij de rekeningen gaan betalen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:48 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Charistus....quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:48 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Dat als de vloer -die je overneemt- beschadigd raakt (of nog erger, gewoon meeneemt) hij je dus niets hoeft te vergoeden want al die spullen zijn immers 0 euro waard...quote:Op maandag 3 november 2014 21:24 schreef Acradavos het volgende:
Vraagje aan de kenners. Ik heb de koopovereenkomst. binnen. "De in de koopsom opgenomen roerende zaken worden door koper/verkoper/partijen gewaardeerd op 0,00 ,zegge NIHILEURO."
Wat wil dit zeggen?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:51 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dat als de vloer -die je overneemt- beschadigd raakt (of nog erger, gewoon meeneemt) hij je dus niets hoeft te vergoeden want al die spullen zijn immers 0 euro waard...
Ja en dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:56 schreef Spiegelei het volgende:
[..]![]()
Als de vloer beschadigd is (wat niet zo was bij bezichtiging/op het moment van koop) of zelfs helemaal is verwijderd terwijl is overeengekomen (leg dit wel schriftelijk vast in de koopovereenkomst!) dan pleegt de verkoper gewoon wanprestatie door een beschadigde vloer of zelfs helemaal geen vloer achter te laten.
TS koopt het pand appartement in de huidige staat. Als bij overdracht de vloer beschadigd blijkt, zal de verkoper moeten dokken.quote:
Theoretisch?quote:
Maar de vloer is nul euro waard. Hoeveel moet de verkoper dan betalen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS koopt het pand appartement in de huidige staat. Als bij overdracht de vloer beschadigd blijkt, zal de verkoper moeten dokken.
Het een staat volgens mij los van het ander. Het een zegt dat koper daar dus niet apart voor hoeft te betalen, het is in de koop inbegrepen. Het ander is dat je het pand/appartement koopt in de staat zoals het is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:21 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Maar de vloer is nul euro waard. Hoeveel moet de verkoper dan betalen?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het een staat volgens mij los van het ander. Het een zegt dat koper daar dus niet apart voor hoeft te betalen, het is in de koop inbegrepen. Het ander is dat je het pand/appartement koopt in de staat zoals het is.
Daarom is er vlak voor tekening bij de notaris nog een laatste inspectie. Als bijv. door wat onhandige verhuizers gaten in muren zijn ontstaan, dan heeft de koper wel degelijk iets te verhalen.
TS wil het volgende doen: WGR / Gebruik electriciteit zonder aanbiederquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch logisch dat die dingen op jouw naam moeten. Vanaf de datum van overdracht mag jij de rekeningen gaan betalen.
Wat je zegt theoretisch.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:10 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Theoretisch?
optie 1: Niet tekenen, verkoper in gebreke stellen en nakoming eisen.
optie 2: wel tekenen en depot aanhouden, dat geld krijgt verkoper pasw als hij binnen een vast te stellen periode het gebrek hersteld (kan alleen als er sprake is van overwaarde, dus dat verkoper geld overhoud, bovendien moet verkoper daarmee akkoord gaan)
optie 3: wel tekenen en een minnelijke oplossing, vergoeding in geld, moet verkoper uiteraard ook mee akkoord gaan.
optie 1 kom je bij zo'n geval niet vaak tegen, maar het komt voor. Je moet gewoon je afspraken nakomen.
Dit gebeurt je niet als je in gezamenlijkheid de laatste inspectie doet en vervolgens ook in gezamenlijkheid (dus koper en verkoper) tekent.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:03 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Wat je zegt theoretisch.
Heb het aan den lijfe ondervonden. Het is eigenlijk gewoon slikken.
De verkoopster was in mijn geval met de noorderzon vertrokken, ze had een paar dagen voor de overdracht het contract bij de notaris getekend en vervolgens van de aardbodem verdwenen. De makelaar wist alleen dat ze bij een vriendin ging wonen, de notaris had alleen een rekeningnr, geen adres niets. Doordat ze verlies geleden had op het appartement was optie 2 niet mogelijk, daarnaast gaf de notaris aan daar ook niet aan mee te werken dan had ik dat maar van te voren met haar moeten regelen. Optie 3 viel ook af omdat ze dus niet bereikbaar was.
Niet tekenen zou betekenen dat de koop niet door ging dus wat wil je dan doen?
Dus uiteindelijk stond ik met een zware kattenallergie de vloerbedekking, die eruit zou zijn, eruit te trekken (ze had 2 katten), 2 oude kasten die bij het afbreken blijkbaar kapot gegaan waren af te voeren en de gordijnen waar ik voor betaald had niet gekregen heb.
Dat was dan ook de verrassing toen ik bij het appartement aan kwam stond daar haar makelaar en niet zij....quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit gebeurt je niet als je in gezamenlijkheid de laatste inspectie doet en vervolgens ook in gezamenlijkheid (dus koper en verkoper) tekent.
Dat staat er niet. Er staat dat de waarde 0,00 is. Waarom staat er dan niet dat de roerende goederen bij de prijs zijn inbegrepen? (in dat laatste geval kunnen de roerende goederen namelijk nog steeds een bepaalde waarde vertegenwoordigen). Laat de makelaar dat dan in het contract zetten (is ook in het voordeel van de koper want dan gaat de overdrachtsbelasting omlaag.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Het een staat volgens mij los van het ander. Het een zegt dat koper daar dus niet apart voor hoeft te betalen, het is in de koop inbegrepen. Het ander is dat je het pand/appartement koopt in de staat zoals het is.
Kennelijk weet jij het beter. Vertel dan maar gewoon hoe het wel zit.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:20 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat de waarde 0,00 is. Waarom staat er dan niet dat de roerende goederen bij de prijs zijn inbegrepen? (in dat laatste geval kunnen de roerende goederen namelijk nog steeds een bepaalde waarde vertegenwoordigen). Laat de makelaar dat dan in het contract zetten (is ook in het voordeel van de koper want dan gaat de overdrachtsbelasting omlaag.
Nogmaals, wat is een redelijke vergoeding om iets te vervangen dat 0,00 waard is?
Ja, dat geld hoef ik op dit moment niet uit te geven.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
De bankgarantie zelf zal waarschijnlijk wel 10% zijn, maar de kosten voor de bank om die bankgarantie te stellen zijn bij TS (als hij dat nodig zou hebben) kennelijk ¤ 150,= De bank doet dat namelijk niet gratisch.
Een andere optie is om zelf een waarborgsom van 10% (of eventueel minder als dat overeengekomen is) te storten bij de notaris.
Enniewee dat speelt allemaal niet, want TS hoeft geen waarborgsom te storten of bankgarantie te stellen.
Klopt, maar waarom moet ik dit 2 weken van te voren al doen als het maar 5 minuten werk is?quote:
Ja, dat snap ik.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch logisch dat die dingen op jouw naam moeten. Vanaf de datum van overdracht mag jij de rekeningen gaan betalen.
Sorry, ik had je vraag niet gezien. Ik heb een expert er naar laten kijken ja.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zie dat je mijn vraag negeert TS, veel succes er dan maar mee
Als je geen argumenten meer hebt om je gelijk mee aan te tonen mag je het ook wel gewoon zeggen hoor ipv met dit soort dood-doeners te komen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kennelijk weet jij het beter. Vertel dan maar gewoon hoe het wel zit.
Ik ga nog serieus antwoord geven ookquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:32 schreef Acradavos het volgende:
Klopt, maar waarom moet ik dit 2 weken van te voren al doen als het maar 5 minuten werk is?
Joh, jij blijft er maar vraagtekens bij zetten, terwijl dit volgens mij toch echt is hoe het zit. Kom dan zelf met een logisch verhaal.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:34 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Als je geen argumenten meer hebt om je gelijk mee aan te tonen mag je het ook wel gewoon zeggen hoor ipv met dit soort dood-doeners te komen...
Als je eigen expert er geen of niet afdoende antwoord op heeft, moet je contact opnemen met je wederpartij, zodat het straks duidelijk is wat je tekent. We kunnen allemaal wel filosoferen, maar daar schiet je niets mee op. Het is, zoals je merkt, materiaal voor discussie, dus hop richting verkoper, die weet het antwoord.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:32 schreef Acradavos het volgende:
Sorry, ik had je vraag niet gezien. Ik heb een expert er naar laten kijken ja.
Concept heb ik hier voor me, die nu al 3x gewijzigd is deze middag. Ik moet zelf om half 5 gaan tekenen. Echter, ik de bijgevoegde lijst van goederen staat dat de vloer te overname is. In de brochure staat echter "blijft achter." Daar gaat het mij nu om.
Je doet een bod op appartement aan de hand van de staat.
Vraagje: is het al getekend door de verkoper?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:32 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Sorry, ik had je vraag niet gezien. Ik heb een expert er naar laten kijken ja.
Concept heb ik hier voor me, die nu al 3x gewijzigd is deze middag. Ik moet zelf om half 5 gaan tekenen. Echter, ik de bijgevoegde lijst van goederen staat dat de vloer te overname is. In de brochure staat echter "blijft achter." Daar gaat het mij nu om.
Je doet een bod op appartement aan de hand van de staat.
Als het goed is over 20 min.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vraagje: is het al getekend door de verkoper?
Vraag hem even dat op de mail te bevestigen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:39 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar zojuist weer gesproken. Vloer blijft gewoon liggen, vreemd verhaal waarom het formulier zo vaag ingevuld is.
[..]
Als het goed is over 20 min.
Done.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vraag hem even dat op de mail te bevestigen.
Inderdaad theoretisch. Vervelend dat het zo is gegaan en ja dat gebeurt. De meest praktische oplossing bij (in verhouding) minder kostbare dingen is om als koper het maar te nemen en door te pakken. Dit doet natuurlijk geen recht aan het onrecht en zeker niet aan kopers gevoel hierover, maar het levert je wel de minste stress op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:03 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Wat je zegt theoretisch.
Heb het aan den lijfe ondervonden. Het is eigenlijk gewoon slikken.
De verkoopster was in mijn geval met de noorderzon vertrokken, ze had een paar dagen voor de overdracht het contract bij de notaris getekend en vervolgens van de aardbodem verdwenen. De makelaar wist alleen dat ze bij een vriendin ging wonen, de notaris had alleen een rekeningnr, geen adres niets. Doordat ze verlies geleden had op het appartement was optie 2 niet mogelijk, daarnaast gaf de notaris aan daar ook niet aan mee te werken dan had ik dat maar van te voren met haar moeten regelen. Optie 3 viel ook af omdat ze dus niet bereikbaar was.
Niet tekenen zou betekenen dat de koop niet door ging dus wat wil je dan doen?
Dus uiteindelijk stond ik met een zware kattenallergie de vloerbedekking, die eruit zou zijn, eruit te trekken (ze had 2 katten), 2 oude kasten die bij het afbreken blijkbaar kapot gegaan waren af te voeren en de gordijnen waar ik voor betaald had niet gekregen heb.
Dat is wel zo, maar soms koop je een huis van een eigenaar volmacht heeft gegeven, en dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit gebeurt je niet als je in gezamenlijkheid de laatste inspectie doet en vervolgens ook in gezamenlijkheid (dus koper en verkoper) tekent.
Een vloer kan 0 euro waard zijn, maar de afwezigheid van diezelfde vloer kan een negatieve waarde hebben (als in: de koper moet nu een andere vloer erin leggen). De bepaling in de koopovereenkomst heeft meer ten doel om aan te geven dat de meeverkochte (roerende) zaken geen waarde vertegenwoordigen voor de belasting (want roerende zaken zijn niet belast met overdrachtsbelasting).quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:20 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat de waarde 0,00 is. Waarom staat er dan niet dat de roerende goederen bij de prijs zijn inbegrepen? (in dat laatste geval kunnen de roerende goederen namelijk nog steeds een bepaalde waarde vertegenwoordigen). Laat de makelaar dat dan in het contract zetten (is ook in het voordeel van de koper want dan gaat de overdrachtsbelasting omlaag.
Nogmaals, wat is een redelijke vergoeding om iets te vervangen dat 0,00 waard is?
Kan ook een foutje van verkoper zijn hoor. Ik moest laatst ook zo'n ding invullen. Na 100 vragen over de ins en outs van ons huis nog even de lijst van zaken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:39 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar zojuist weer gesproken. Vloer blijft gewoon liggen, vreemd verhaal waarom het formulier zo vaag ingevuld is.
[..]
Als het goed is over 20 min.
Misschien een reden om daar niet mee akkoord te gaan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:46 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Inderdaad theoretisch. Vervelend dat het zo is gegaan en ja dat gebeurt. De meest praktische oplossing bij (in verhouding) minder kostbare dingen is om als koper het maar te nemen en door te pakken. Dit doet natuurlijk geen recht aan het onrecht en zeker niet aan kopers gevoel hierover, maar het levert je wel de minste stress op.
In principe weet je pas zeker dat alles geregeld is en akkoord is als je de inspectie hebt gehad die akkoord is en bij de notaris zit die zegt dat alles in orde is (geld binnen en zulks). Maar ja als ik dat voortaan ga zeggen tegen elke verkoper en koper, dan heb ik iedereen weer bang gemaakt...![]()
Ik heb het zelf ook gehad bij onze aankoop. Schutting had de eigenaar er het weekend ervoor eruit gehaald.... Tja, kan je moeilijk doen, maar gezien onze specifieke situatie hebben we maar diep gezucht en een nieuwe schutting neergezet. Er was sowieso geen geld te halen van die partij en het had de overdracht vertraagd. Omdat er nog heel veel geld in het huis moet worden gepompt was het voor ons een puntje: 'dat kan er ook nog wel bij'.
Maar dit neemt niet weg dat ik heus niet wil zeggen dat je alles maar over je kant moet laten gaan. Dat hangt van de specifieke situatie af.
[..]
Dat is wel zo, maar soms koop je een huis van een eigenaar volmacht heeft gegeven, en dan?
Maar dat weet je als koper niet altijd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien een reden om daar niet mee akkoord te gaan?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:13 schreef Acradavos het volgende:
Haha.Alles is geregeld. Net m'n krabbel gezet.
Vloer was een foutje van de verkoper.
Hé, heb jij een topic in K&W? Ik heb zo'n verhaal daar namelijk ook voorbij zien komenquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:46 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb het zelf ook gehad bij onze aankoop. Schutting had de eigenaar er het weekend ervoor eruit gehaald.... Tja, kan je moeilijk doen, maar gezien onze specifieke situatie hebben we maar diep gezucht en een nieuwe schutting neergezet. Er was sowieso geen geld te halen van die partij en het had de overdracht vertraagd. Omdat er nog heel veel geld in het huis moet worden gepompt was het voor ons een puntje: 'dat kan er ook nog wel bij'.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:13 schreef Acradavos het volgende:
Haha.Alles is geregeld. Net m'n krabbel gezet.
Vloer was een foutje van de verkoper.
Het was ook niet bedoeld als 'Spiegelei, dat had je anders moeten doen'. Meer als: daar kan een ander zijn voordeel misschien mee doen. Een gewaarschuwd mens, en zo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:28 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Maar dat weet je als koper niet altijd.
Je kan* verkoper bij het sluiten van de koopovereenkomst toch niet voor alsdan dwingen persoonlijk aanwezig te zijn?
genoeg redenen waarom een verkoper een volmacht wenst, al dan niet vooraf bedacht:
- moet vrij nemen van werk en wil dat niet;
- is op vakantie of whatever;
- is ziek of dierbare is ziek (last minute een volmacht geregeld);
- moet te ver reizen naar de notaris (als de koper een prijsvechter 100 km verderop heeft aangewezen);
- wil gewoonweg niet, etc.
* oké alles 'kan', je kán het overeenkomen, maar dat bedoel ik niet.
Ik snap dat het niet op mij persoonlijk gericht is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was ook niet bedoeld als 'Spiegelei, dat had je anders moeten doen'. Meer als: daar kan een ander zijn voordeel misschien mee doen. Een gewaarschuwd mens, en zo.
Yep.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hé, heb jij een topic in K&W? Ik heb zo'n verhaal daar namelijk ook voorbij zien komen
Dus dat is dan de conclusie? Je hebt het niet in de hand en als je pech hebt, ga je het schip in?quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet op mij persoonlijk gericht is.![]()
Maar dan nog, voor een andere koper is dit ook lastig in de hand te houden of af te dwingen dat een verkoper persoonlijk aanwezig zal zijn bij de overdracht.
[..]
Yep.
Specifiek over het al dan niet persoonlijk aanwezig zijn bij de overdracht van de verkoper?quote:Op woensdag 5 november 2014 07:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus dat is dan de conclusie? Je hebt het niet in de hand en als je pech hebt, ga je het schip in?
TS... je hebt het over '20k', '30k' etc. en 'm'n krabbel zetten' maar verder moet je hier wel alles vragen.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:29 schreef Acradavos het volgende:
Thnx.
Nu de keuze maken voor een overlijdensrisicoverzekering. Echter, ik kan me voor elk bedrag verzekeren.
¤ 40.000, 50k, 60k..
Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk ( en leerzaam voor anderen) van TS dit allemaal deelt hier.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS... je hebt het over '20k', '30k' etc. en 'm'n krabbel zetten' maar verder moet je hier wel alles vragen.
Meer: het kind moet (van zichzelf) een huis kopen, dat moet zo snel mogelijk rond zijn qua aankoopbedrag, en wat er uiteindelijk bij komt kijken zien we wel na het tekenen van de koopovereenkomst.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:12 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik haak net pas in en heb de rest niet gelezen maar het lijkt een beetje op"Het kind wil een huis kopen maar weet niet hoe "![]()
Bekijk wat er gebeurt als je na je aankoop overlijdt. Wie erft er van jou?quote:Op woensdag 5 november 2014 15:29 schreef Acradavos het volgende:
Thnx.
Nu de keuze maken voor een overlijdensrisicoverzekering. Echter, ik kan me voor elk bedrag verzekeren.
¤ 40.000, 50k, 60k..
Top!quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:47 schreef Acradavos het volgende:
Hypotheek is helemaal akkoord. Nu wachten tot 18 december, voor de mensen die willen komen klussen.
Ik wil evt. wel iets doen, als ik niet op vakantie ben.... klussen in Ede...quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:47 schreef Acradavos het volgende:
Hypotheek is helemaal akkoord. Nu wachten tot 18 december, voor de mensen die willen komen klussen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |