En daarom moet ie gewoon een bod neerleggen van de vraagprijsquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij wil graag dat er een einde komt aan zijn dag en nacht bezig zijn met een appartement vinden. Dat is wat anders.
Heb geen idee hoe hoog de nood is?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij wil graag dat er een einde komt aan zijn dag en nacht bezig zijn met een appartement vinden. Dat is wat anders.
Weet niet.. maar net als daar geldt: je moet er maar verliefd op worden. Ik vind de keuken wel mooi en de badkamer ook. Maar genoeg mensen niet en zullen dus willen verbouwen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het appartement van de buurman is ineens verkocht denk je?
Maar waarom in godsnaam weer bieden? Keer op keer geef je toe..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:25 schreef Acradavos het volgende:
Als de vraagprijs 5k hoger was geweest, dan was de prijs misschien netter. Echter zegt de vraagprijs geen drol. Onderbuurman vraagt 11k meer voor een mindere inhoud. Ik denk eerlijk gezegd dat de verkoper boos is. De verwachte opbrengst gaat hij niet krijgen, hier heeft de makelaar mij op geattendeerd.
Het aanbod appartementen hier is niet zo groot. Soortgelijke woningen zijn ouder, of hebben 50-100% hogere servicekosten. Badkamer, keuken of toilet zijn oud. Zoals ik al aangaf, ik als koper wil niet die investering maken. Je ziet nu immers hoe de verkoper er bij inschiet.
Ik heb nu een lager bod gedaan, waardoor ik 1245 euro meer eigen geld moet inleggen. (Of hypotheek verhogen, maar dat weiger ik.) Per saldo split ik de kosten. Buiten het feit om wie het spel het slimste heeft gespeeld, makelaar en verkoper hebben niet netjes gehandeld.
Zit 'm toch niet zo op te hitsen. Door dit soort geklets zit TS zich nu de haren uit zijn hoofd te trekken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:35 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Maar waarom in godsnaam weer bieden? Keer op keer geef je toe..
De verkoper schiet er nu bij in, omdat ie een pand heeft gekocht en op zeer korte termijn besluit te verhuizen. Dat is zijn fout.. dan moet je geen huis kopen. Dat is zijn probleem, niet de jouwe.
Maar goed, wederom 1245 eurotjes verdiend voor de verkoperNog even en je mag zn aars ook likken
Een rolletje in Suske en Wiske als Lambik is wel een mooie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zit 'm toch niet zo op te hitsen. Door dit soort geklets zit TS zich nu de haren uit zijn hoofd te trekken.
Zeg dan ook dat het nu fair is om te splitten vanwege de onduidelijkheid wat er met het belastingvoordeel ging gebeuren, jij dacht en hij dacht..... Kortom, 129.750 euro eindbod, belastingvoordeel voor verkoper. Verkocht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:25 schreef Acradavos het volgende:
Als de vraagprijs 5k hoger was geweest, dan was de prijs misschien netter. Echter zegt de vraagprijs geen drol. Onderbuurman vraagt 11k meer voor een mindere inhoud. Ik denk eerlijk gezegd dat de verkoper boos is. De verwachte opbrengst gaat hij niet krijgen, hier heeft de makelaar mij op geattendeerd.
Het aanbod appartementen hier is niet zo groot. Soortgelijke woningen zijn ouder, of hebben 50-100% hogere servicekosten. Badkamer, keuken of toilet zijn oud. Zoals ik al aangaf, ik als koper wil niet die investering maken. Je ziet nu immers hoe de verkoper er bij inschiet.
Ik heb nu een lager bod gedaan, waardoor ik 1245 euro meer eigen geld moet inleggen. (Of hypotheek verhogen, maar dat weiger ik.) Per saldo split ik de kosten. Buiten het feit om wie het spel het slimste heeft gespeeld, makelaar en verkoper hebben niet netjes gehandeld.
Waarom? Dr was een bod van 131k en duidelijkheid. Topicstarter heeft niet voor niets zn bod met uitleg door moeten sturen. En daar kwam -zo begrijp ik- tot twee keer toe een akkoord op.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:56 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zeg dan ook dat het nu fair is om te splitten vanwege de onduidelijkheid wat er met het belastingvoordeel ging gebeuren, jij dacht en hij dacht..... Kortom, 129.750 euro eindbod, belastingvoordeel voor verkoper. Verkocht.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, laat TS lekker. Hij heeft z'n zinnen er al op gezet en wil voor iets meer dan duizend euro gewoon het gezeik afkopen en er vanaf zijn. Ik kan me dat best voorstellen. Dat het niet mijn tactiek is en ook niet die van veel anderen hier, soit. Ieder z'n keuze, overwegingen en risico's. Als TS zich er goed bij voelt, lekker laten doen. Het moet ook niet verworden in een bashtopic omdat TS zich laat leiden door andere factoren dan ratio. Iedereen hier kan daar van alles van vinden, maar neemt zelf in het dagelijks leven vast ook genoeg minder handige beslissingen (alleen die kosten iets minder geld).
Ik hoop voor hem dat het snel tot een akkoord komt en hij er lekker kan gaan wonen.
En kwam met een leugen, toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:02 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar dacht het zo te kunnen spelen door het voordeel aan de verkoper te geven, daarom reageerde hij zo boos. Morgen een vervolg. Mocht de verkoper alsnog afhaken, dan staak ik sowieso de onderhandeling. Totdat hij terug komt.. Of niet, aangezien ik zeker weet dat het appartement snel verkocht is. Dat klopt Bayswater, dat is het bod.
Hoe snel wil je wat kopen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef Acradavos het volgende:
Achteraf had ik beter een aankoopmakelaar kunnen inschieten. Lesje voor de volgende keer.. of als het appartement nu sowieso nog zou afketsen.
Of gewoon wat standvastiger zijn.. dan bereik je hetzelfde als een aankoopmakelaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef Acradavos het volgende:
Achteraf had ik beter een aankoopmakelaar kunnen inschieten. Lesje voor de volgende keer.. of als het appartement nu sowieso nog zou afketsen.
Ja, of je doet een laatste bod. Alweer. Of niet. En dan laat je je nog een keer over de emmer helpen. Of niet. En dan ga je in paniek en bied je een hoger bedrag. Dat is dan je nieuwe strategie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:02 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar dacht het zo te kunnen spelen door het voordeel aan de verkoper te geven, daarom reageerde hij zo boos. Morgen een vervolg. Mocht de verkoper alsnog afhaken, dan staak ik sowieso de onderhandeling. Totdat hij terug komt.. Of niet, aangezien ik zeker weet dat het appartement snel verkocht is. Dat klopt Bayswater, dat is het bod.
Dan ben je de droom voor elke makelaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:20 schreef Acradavos het volgende:
Mwoah. Het liefst nu al. Ik voel me oud.
Uhhu.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan ben je de droom voor elke makelaar.
Nou, vooruit, dan haal ik 'm wegquote:
Te laat. Laat TS lekker, hij is dadelijk blij als hij er woont en die extra duizend euro is ie over twee maanden weer vergeten! Als de boel zou afketsen hierop, is ie dat over twee maanden nog niet vergeten. Hij heeft het er voor over, prima toch? Ga er maar eens aan staan, in je eentje beslissen over 130k, zo veel heb je nog nooit uitgegeven. En de beste stuurlui op Fok roepen je allemaal wat toe, maar jij bent wel degene die aan de telefoon zit. Ik snap wel dat het niet altijd makkelijk is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, of je doet een laatste bod. Alweer. Of niet. En dan laat je je nog een keer over de emmer helpen. Of niet. En dan ga je in paniek en bied je een hoger bedrag. Dat is dan je nieuwe strategie.
Je had inderdaad een aankoopmakelaar moeten nemen, want je bent hier niet echt tegen bestand geloof ikWat zal die verkoopmakelaar een stuk beter slapen komende nacht. Die lacht zich zijn ballen uit zijn broek. En jij bent dubbel genaaid en nog niet zwanger!
Precies. Als je het zelf niet hard kunt spelen, geef dat dan uit handen. Kan je zóveel schelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:26 schreef MiestOr het volgende:
Zoals ik al zei, aankoopmakelaar, is net als een goede boekhouder, die neemt je werk uit handen en verdient zichzelf terug
Nee hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:03 schreef Dingflofbips het volgende:
Mooi om te zien hoe iedereen hier zijn woordje klaar heeft over Ts, maar waarschijnlijk zelf in een woningbouwflatje zit
Zou het?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is ook maar een blinde gok van je.
Het appartement zal echt niet afketsen. Vermoedelijk ga je, na wat gevloek en getier, akkoord met alle voorwaarden van de verkopende partij.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef Acradavos het volgende:
Ik had juist het idee dat we nader tot elkaar kwamenquote:
Nee hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:03 schreef Dingflofbips het volgende:
Mooi om te zien hoe iedereen hier zijn woordje klaar heeft over Ts, maar de meerderheid zelf in een woningbouwflatje zit
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:03 schreef Dingflofbips het volgende:
Mooi om te zien hoe iedereen hier zijn woordje klaar heeft over Ts, maar de meerderheid zelf in een woningbouwflatje zit
Als je er graag wilt wonen, moet je zorgen dat je het krijgt. En dan goed hoofd- van bijzaken gaan onderscheiden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:46 schreef Acradavos het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf, ik hoef niet persé het huis uit. Echter, ik vind het voor mijzelf nu de tijd om te kopen.
- 26 jaar
- Afgelopen jaren flink gespaard
- Lage hypotheekrente
- Volwassenheid. (Ik heb een lieve moeder die alles voor me doet, dat moet een keer afgelopen zijn.)
- Zin om m'n eigen eten te kiezen
- Rustgevend
Leandra, je kan mij er wel meerdere keren op wijzen dat je het appartement niet geweldig vind, maar zoek maar eens een vergelijkbaar appartement uit 1990+ met minimaal 70m2, 3 kamers en servicekosten tot 160 euro. Badkamer, toilet en keuken moeten modern aangekleed zijn.
Als je tot 3 keer toe een akkoord krijg, dan ga je er toch van uit dat het van jou wordt. Wie de fout heeft gemaakt zal toch nooit boven tafel komen.
Heb je dit de makelaar al verteld?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:46 schreef Acradavos het volgende:
Als je tot 3 keer toe een akkoord krijg, dan ga je er toch van uit dat het van jou wordt.
Alsnog proficiat (en neem alle tips mee voor wanneer je ooit besluit door te gaan verhuizen)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:32 schreef Acradavos het volgende:
Nou, de verkoper is 'akkoord.'
Koopprijs van 129.750 en geen bankgarantie. ¤ 1065,- ben ik meer kwijt en ik ben er blij mee.
Dinsdag tekenen.
Nou, gelukkig!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:32 schreef Acradavos het volgende:
Koopprijs van 129.750 en geen bankgarantie. ¤ 1065,- ben ik meer kwijt en ik ben er blij mee.
Dinsdag tekenen.
En waar je op moet letten bij het koopcontract?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:49 schreef Acradavos het volgende:
De hypotheek wordt nu aangevraagd.
- Morgenavond gesprek met de hypotheekadviseur.
- Notaris is al uitgezocht.
- Dinsdag tekenen.
18 december overdracht.
Ik heb vooral het advies om je daar van tevoren toch wel even in te verdiepen. Je moet wel weten waar je voor tekent.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:59 schreef Acradavos het volgende:
Daar heb ik geen enkel idee van. Kan je mij dat vertellen?
Laat het concept koopcontract door iemand controleren die er verstand van heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:32 schreef Acradavos het volgende:
Dinsdag tekenen.
Gaat dát weer foutquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waar je op moet letten bij het koopcontract?
Lijkt me handig (en leukquote:
+ nog 3 dagenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Lijkt me handig (en leuk![]()
) dat TS dit draadje even voortzet tot dat hij de akten bij de notaris daadwerkelijk getekend heeft!
Plus nog wat extra maanden vanwege eventuele verborgen gebreken. Spontaan vallende badkamertegels en dergelijke.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Lijkt me handig (en leuk![]()
) dat TS dit draadje even voortzet tot dat hij de akten bij de notaris daadwerkelijk getekend heeft!
Bang voor faillissementen en beslagen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Onderzoeksplicht van koper! TS moet even op alle tegeltjes kloppen en luisteren of er geen holle geluiden vanaf komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Plus nog wat extra maanden vanwege eventuele verborgen gebreken. Spontaan vallende badkamertegels en dergelijke.
Als ie nou ff het koopcontract scant en hier neerzet, kan iedereen meelezen en kijken of er geen addertjes onder het gras zitten.
Meeste taxateurs maken foto's en berekenen de oppervlakten en inhouden. Ik zie ze doorgaans niet op tegeltjes kloppen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
NHG taxateur komt toch een kijkje nemen. Voor die 400 euro mag hij wel wat controleren van mij.
Dat is een farce die taxaties voor Hypotheek, wat foto's nemen...hartelijk lachen met de andere verkoopmakelaar om de snel verdiende 400E, en standaard rapport op makenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
NHG taxateur komt toch een kijkje nemen. Voor die 400 euro mag hij wel wat controleren van mij.
Een taxateur doet echt niks, bij ons huis staat in de gegevens zelfs dat de verdiepingsvloeren van hout zijn (zoals bij de "standaard" woningen aan de overkant) terwijl wij geen enkele houten vloer hebben, en die taxateur heeft echt het hele huis gezien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
Dat is een bouwtechnische keuring die je nodig hebtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
Da's snel duurder gewordenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb je eerder aangeraden het contract na te laten kijken door een deskundige. Zeker in het licht van het gelopen proces, zou ik het nogmaals aan willen raden. Je bent niet objectief genoeg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:59 schreef Acradavos het volgende:
Daar heb ik geen enkel idee van. Kan je mij dat vertellen?
Bij mij is het hele pakket met contracten en handtekeningen en weet ik veel wat kwijtgeraakt in de postquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:38 schreef noutie het volgende:
Gefeliciteerd!
En let op, juist de mensen die je werk uit handen zouden moeten nemen, leveren heel veel werk op. Hypotheekadviseurs of makelaars die zaken niet doorsturen, of mailtjes missen. Blijf alert en ga overal achteraan. De notaris zegt soms niets als de stukken niet compleet zijn. Hij belt je een dagje tevoren gewoon af.
Laat TS die ook al niet uitvoeren?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat is een bouwtechnische keuring die je nodig hebt
Ja, TS is een expert, dat merk je zó. Die heeft ongetwijfeld het hele huis grondig bekeken. Die laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:59 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Onderzoeksplicht van koper! TS moet even op alle tegeltjes kloppen en luisteren of er geen holle geluiden vanaf komen.
juistum!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, TS is een expert, dat merk je zó. Die heeft ongetwijfeld het hele huis grondig bekeken. Die laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.
Bij mij kostte het 2 jaar geleden 300 geloof ik (zelfde dorrup), vond dat al duurquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een absurde (en te hoge) prijs, dat kan gewoon onder de ¤ 300.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |