abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:22:48 #176
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146283046
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Das geen 10% dan...

[..]

-knip-

De bankgarantie zelf zal waarschijnlijk wel 10% zijn, maar de kosten voor de bank om die bankgarantie te stellen zijn bij TS (als hij dat nodig zou hebben) kennelijk ¤ 150,= De bank doet dat namelijk niet gratisch.

Een andere optie is om zelf een waarborgsom van 10% (of eventueel minder als dat overeengekomen is) te storten bij de notaris.

Enniewee dat speelt allemaal niet, want TS hoeft geen waarborgsom te storten of bankgarantie te stellen. :)
klerkje
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:23:08 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146283051
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Acradavos het volgende:
Ik zal de makelaar zo eens bellen. Wanneer ontvang je normaal een splitsingsakte trouwens?

Tevens vind ik dit ook nogal waanzin;

artikel 25
Verkoper en koper zijn bekend met het feit dat uiterlijk twee weken voor eigendomsoverdracht de energie- en
watermaatschappijen op de hoogte dienen te zijn van een opzegging c.q. een aanvraag van de energie- en/of waterleverantie.

Ik moet 2 weken van te voren al een energieleverancier kiezen?
Waarom vind je dat raar? Oh, je vindt het zelfs waanzin.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:24:21 #178
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146283070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Acradavos het volgende:
Ik zal de makelaar zo eens bellen. Wanneer ontvang je normaal een splitsingsakte trouwens?

Tevens vind ik dit ook nogal waanzin;

artikel 25
Verkoper en koper zijn bekend met het feit dat uiterlijk twee weken voor eigendomsoverdracht de energie- en
watermaatschappijen op de hoogte dienen te zijn van een opzegging c.q. een aanvraag van de energie- en/of waterleverantie.

Ik moet 2 weken van te voren al een energieleverancier kiezen?
splitsingsakte zou ik voor het ondertekenen willen ontvangen. Evenals een begroting van de VVE, de notulen van de laatste vergadering en een eventueel huishoudelijk reglement.

Vraag de makelaar eens naar de reden van artikel 25.
klerkje
pi_146284978
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom vind je dat raar? Oh, je vindt het zelfs waanzin.
Ik voel me min of meer gedwongen om dit binnen 2 weken te doen.
pi_146285202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:48 schreef Acradavos het volgende:

[..]

5 minuten werk?
Tap tap tap
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:00:04 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146285272
quote:

[..]

Is toch logisch dat die dingen op jouw naam moeten. Vanaf de datum van overdracht mag jij de rekeningen gaan betalen.
pi_146285309
quote:

[..]

Charistus.... :')
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2014 @ 11:25:06 #183
43556 miss_dynastie
pi_146285855
Ik zie dat je mijn vraag negeert TS, veel succes er dan maar mee :)
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:51:53 #184
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_146286613
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:24 schreef Acradavos het volgende:
Vraagje aan de kenners. Ik heb de koopovereenkomst. binnen. "De in de koopsom opgenomen roerende zaken worden door koper/verkoper/partijen gewaardeerd op 0,00 ,zegge NIHILEURO."

Wat wil dit zeggen?
Dat als de vloer -die je overneemt- beschadigd raakt (of nog erger, gewoon meeneemt) hij je dus niets hoeft te vergoeden want al die spullen zijn immers 0 euro waard...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:56:13 #185
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146286759
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:51 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dat als de vloer -die je overneemt- beschadigd raakt (of nog erger, gewoon meeneemt) hij je dus niets hoeft te vergoeden want al die spullen zijn immers 0 euro waard...
:')

Als de vloer beschadigd is (wat niet zo was bij bezichtiging/op het moment van koop) of zelfs helemaal is verwijderd terwijl is overeengekomen (leg dit wel schriftelijk vast in de koopovereenkomst!) dan pleegt de verkoper gewoon wanprestatie door een beschadigde vloer of zelfs helemaal geen vloer achter te laten.
klerkje
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:57:15 #186
175669 bug_me_not2
pi_146286794
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:56 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

:')

Als de vloer beschadigd is (wat niet zo was bij bezichtiging/op het moment van koop) of zelfs helemaal is verwijderd terwijl is overeengekomen (leg dit wel schriftelijk vast in de koopovereenkomst!) dan pleegt de verkoper gewoon wanprestatie door een beschadigde vloer of zelfs helemaal geen vloer achter te laten.
Ja en dan?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:04:55 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146287037
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:57 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Ja en dan?
TS koopt het pand appartement in de huidige staat. Als bij overdracht de vloer beschadigd blijkt, zal de verkoper moeten dokken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lienekien op 04-11-2014 12:11:27 ]
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:10:49 #188
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146287233
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:57 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Ja en dan?
Theoretisch?

optie 1: Niet tekenen, verkoper in gebreke stellen en nakoming eisen.
optie 2: wel tekenen en depot aanhouden, dat geld krijgt verkoper pasw als hij binnen een vast te stellen periode het gebrek hersteld (kan alleen als er sprake is van overwaarde, dus dat verkoper geld overhoud, bovendien moet verkoper daarmee akkoord gaan)
optie 3: wel tekenen en een minnelijke oplossing, vergoeding in geld, moet verkoper uiteraard ook mee akkoord gaan.

optie 1 kom je bij zo'n geval niet vaak tegen, maar het komt voor. Je moet gewoon je afspraken nakomen.
klerkje
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:21:58 #189
175669 bug_me_not2
pi_146287594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS koopt het pand appartement in de huidige staat. Als bij overdracht de vloer beschadigd blijkt, zal de verkoper moeten dokken.
Maar de vloer is nul euro waard. Hoeveel moet de verkoper dan betalen?
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:25:40 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146287699
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:21 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Maar de vloer is nul euro waard. Hoeveel moet de verkoper dan betalen?
Het een staat volgens mij los van het ander. Het een zegt dat koper daar dus niet apart voor hoeft te betalen, het is in de koop inbegrepen. Het ander is dat je het pand/appartement koopt in de staat zoals het is.

Daarom is er vlak voor tekening bij de notaris nog een laatste inspectie. Als bijv. door wat onhandige verhuizers gaten in muren zijn ontstaan, dan heeft de koper wel degelijk iets te verhalen.
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:33:56 #191
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146287966
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het een staat volgens mij los van het ander. Het een zegt dat koper daar dus niet apart voor hoeft te betalen, het is in de koop inbegrepen. Het ander is dat je het pand/appartement koopt in de staat zoals het is.

Daarom is er vlak voor tekening bij de notaris nog een laatste inspectie. Als bijv. door wat onhandige verhuizers gaten in muren zijn ontstaan, dan heeft de koper wel degelijk iets te verhalen.
Dit inderdaad.

Je koopt een appartement MET vloer in die en die staat. Is het anders? Dan klopt het niet en komt verkoper zijn afspraak niet na. Hoeveel geld dat dan verkoper zou kunnen kosten als hij dit zou moeten herstellen (opnieuw vloer erin), tja dat hangt van partijen af.
klerkje
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:40:00 #192
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146288156
Maar TS heeft toch nog maar de concept-koopovereenkomst binnen? Of heb ik die gemist?
pi_146288264
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is toch logisch dat die dingen op jouw naam moeten. Vanaf de datum van overdracht mag jij de rekeningen gaan betalen.
TS wil het volgende doen: WGR / Gebruik electriciteit zonder aanbieder :+
pi_146288660
Zeg me dat TS een troll is.... _O-
pi_146288880
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:10 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Theoretisch?

optie 1: Niet tekenen, verkoper in gebreke stellen en nakoming eisen.
optie 2: wel tekenen en depot aanhouden, dat geld krijgt verkoper pasw als hij binnen een vast te stellen periode het gebrek hersteld (kan alleen als er sprake is van overwaarde, dus dat verkoper geld overhoud, bovendien moet verkoper daarmee akkoord gaan)
optie 3: wel tekenen en een minnelijke oplossing, vergoeding in geld, moet verkoper uiteraard ook mee akkoord gaan.

optie 1 kom je bij zo'n geval niet vaak tegen, maar het komt voor. Je moet gewoon je afspraken nakomen.
Wat je zegt theoretisch.

Heb het aan den lijfe ondervonden. Het is eigenlijk gewoon slikken.

De verkoopster was in mijn geval met de noorderzon vertrokken, ze had een paar dagen voor de overdracht het contract bij de notaris getekend en vervolgens van de aardbodem verdwenen. De makelaar wist alleen dat ze bij een vriendin ging wonen, de notaris had alleen een rekeningnr, geen adres niets. Doordat ze verlies geleden had op het appartement was optie 2 niet mogelijk, daarnaast gaf de notaris aan daar ook niet aan mee te werken dan had ik dat maar van te voren met haar moeten regelen. Optie 3 viel ook af omdat ze dus niet bereikbaar was.

Niet tekenen zou betekenen dat de koop niet door ging dus wat wil je dan doen?

Dus uiteindelijk stond ik met een zware kattenallergie de vloerbedekking, die eruit zou zijn, eruit te trekken (ze had 2 katten), 2 oude kasten die bij het afbreken blijkbaar kapot gegaan waren af te voeren en de gordijnen waar ik voor betaald had niet gekregen heb.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  dinsdag 4 november 2014 @ 13:06:01 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146288960
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:03 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Wat je zegt theoretisch.

Heb het aan den lijfe ondervonden. Het is eigenlijk gewoon slikken.

De verkoopster was in mijn geval met de noorderzon vertrokken, ze had een paar dagen voor de overdracht het contract bij de notaris getekend en vervolgens van de aardbodem verdwenen. De makelaar wist alleen dat ze bij een vriendin ging wonen, de notaris had alleen een rekeningnr, geen adres niets. Doordat ze verlies geleden had op het appartement was optie 2 niet mogelijk, daarnaast gaf de notaris aan daar ook niet aan mee te werken dan had ik dat maar van te voren met haar moeten regelen. Optie 3 viel ook af omdat ze dus niet bereikbaar was.

Niet tekenen zou betekenen dat de koop niet door ging dus wat wil je dan doen?

Dus uiteindelijk stond ik met een zware kattenallergie de vloerbedekking, die eruit zou zijn, eruit te trekken (ze had 2 katten), 2 oude kasten die bij het afbreken blijkbaar kapot gegaan waren af te voeren en de gordijnen waar ik voor betaald had niet gekregen heb.
Dit gebeurt je niet als je in gezamenlijkheid de laatste inspectie doet en vervolgens ook in gezamenlijkheid (dus koper en verkoper) tekent.
pi_146289047
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit gebeurt je niet als je in gezamenlijkheid de laatste inspectie doet en vervolgens ook in gezamenlijkheid (dus koper en verkoper) tekent.
Dat was dan ook de verrassing toen ik bij het appartement aan kwam stond daar haar makelaar en niet zij....

Ik wist helemaal niet dat zij al getekend had en vertrokken was.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  dinsdag 4 november 2014 @ 13:20:22 #198
175669 bug_me_not2
pi_146289401
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Dat staat er niet. Er staat dat de waarde 0,00 is. Waarom staat er dan niet dat de roerende goederen bij de prijs zijn inbegrepen? (in dat laatste geval kunnen de roerende goederen namelijk nog steeds een bepaalde waarde vertegenwoordigen). Laat de makelaar dat dan in het contract zetten (is ook in het voordeel van de koper want dan gaat de overdrachtsbelasting omlaag.

Nogmaals, wat is een redelijke vergoeding om iets te vervangen dat 0,00 waard is?
  dinsdag 4 november 2014 @ 13:24:34 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146289524
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 13:20 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Er staat dat de waarde 0,00 is. Waarom staat er dan niet dat de roerende goederen bij de prijs zijn inbegrepen? (in dat laatste geval kunnen de roerende goederen namelijk nog steeds een bepaalde waarde vertegenwoordigen). Laat de makelaar dat dan in het contract zetten (is ook in het voordeel van de koper want dan gaat de overdrachtsbelasting omlaag.

Nogmaals, wat is een redelijke vergoeding om iets te vervangen dat 0,00 waard is?
Kennelijk weet jij het beter. Vertel dan maar gewoon hoe het wel zit.
pi_146289751
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

De bankgarantie zelf zal waarschijnlijk wel 10% zijn, maar de kosten voor de bank om die bankgarantie te stellen zijn bij TS (als hij dat nodig zou hebben) kennelijk ¤ 150,= De bank doet dat namelijk niet gratisch.

Een andere optie is om zelf een waarborgsom van 10% (of eventueel minder als dat overeengekomen is) te storten bij de notaris.

Enniewee dat speelt allemaal niet, want TS hoeft geen waarborgsom te storten of bankgarantie te stellen. :)
Ja, dat geld hoef ik op dit moment niet uit te geven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

5 minuten werk?
Klopt, maar waarom moet ik dit 2 weken van te voren al doen als het maar 5 minuten werk is?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zie dat je mijn vraag negeert TS, veel succes er dan maar mee :)
Sorry, ik had je vraag niet gezien. Ik heb een expert er naar laten kijken ja. :)
Concept heb ik hier voor me, die nu al 3x gewijzigd is deze middag. Ik moet zelf om half 5 gaan tekenen. Echter, ik de bijgevoegde lijst van goederen staat dat de vloer te overname is. In de brochure staat echter "blijft achter." Daar gaat het mij nu om.

Je doet een bod op appartement aan de hand van de staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')