Als je geen argumenten meer hebt om je gelijk mee aan te tonen mag je het ook wel gewoon zeggen hoor ipv met dit soort dood-doeners te komen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kennelijk weet jij het beter. Vertel dan maar gewoon hoe het wel zit.
Ik ga nog serieus antwoord geven ookquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:32 schreef Acradavos het volgende:
Klopt, maar waarom moet ik dit 2 weken van te voren al doen als het maar 5 minuten werk is?
Joh, jij blijft er maar vraagtekens bij zetten, terwijl dit volgens mij toch echt is hoe het zit. Kom dan zelf met een logisch verhaal.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:34 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Als je geen argumenten meer hebt om je gelijk mee aan te tonen mag je het ook wel gewoon zeggen hoor ipv met dit soort dood-doeners te komen...
Als je eigen expert er geen of niet afdoende antwoord op heeft, moet je contact opnemen met je wederpartij, zodat het straks duidelijk is wat je tekent. We kunnen allemaal wel filosoferen, maar daar schiet je niets mee op. Het is, zoals je merkt, materiaal voor discussie, dus hop richting verkoper, die weet het antwoord.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:32 schreef Acradavos het volgende:
Sorry, ik had je vraag niet gezien. Ik heb een expert er naar laten kijken ja.
Concept heb ik hier voor me, die nu al 3x gewijzigd is deze middag. Ik moet zelf om half 5 gaan tekenen. Echter, ik de bijgevoegde lijst van goederen staat dat de vloer te overname is. In de brochure staat echter "blijft achter." Daar gaat het mij nu om.
Je doet een bod op appartement aan de hand van de staat.
Vraagje: is het al getekend door de verkoper?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:32 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Sorry, ik had je vraag niet gezien. Ik heb een expert er naar laten kijken ja.
Concept heb ik hier voor me, die nu al 3x gewijzigd is deze middag. Ik moet zelf om half 5 gaan tekenen. Echter, ik de bijgevoegde lijst van goederen staat dat de vloer te overname is. In de brochure staat echter "blijft achter." Daar gaat het mij nu om.
Je doet een bod op appartement aan de hand van de staat.
Als het goed is over 20 min.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vraagje: is het al getekend door de verkoper?
Vraag hem even dat op de mail te bevestigen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:39 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar zojuist weer gesproken. Vloer blijft gewoon liggen, vreemd verhaal waarom het formulier zo vaag ingevuld is.
[..]
Als het goed is over 20 min.
Done.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vraag hem even dat op de mail te bevestigen.
Inderdaad theoretisch. Vervelend dat het zo is gegaan en ja dat gebeurt. De meest praktische oplossing bij (in verhouding) minder kostbare dingen is om als koper het maar te nemen en door te pakken. Dit doet natuurlijk geen recht aan het onrecht en zeker niet aan kopers gevoel hierover, maar het levert je wel de minste stress op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:03 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Wat je zegt theoretisch.
Heb het aan den lijfe ondervonden. Het is eigenlijk gewoon slikken.
De verkoopster was in mijn geval met de noorderzon vertrokken, ze had een paar dagen voor de overdracht het contract bij de notaris getekend en vervolgens van de aardbodem verdwenen. De makelaar wist alleen dat ze bij een vriendin ging wonen, de notaris had alleen een rekeningnr, geen adres niets. Doordat ze verlies geleden had op het appartement was optie 2 niet mogelijk, daarnaast gaf de notaris aan daar ook niet aan mee te werken dan had ik dat maar van te voren met haar moeten regelen. Optie 3 viel ook af omdat ze dus niet bereikbaar was.
Niet tekenen zou betekenen dat de koop niet door ging dus wat wil je dan doen?
Dus uiteindelijk stond ik met een zware kattenallergie de vloerbedekking, die eruit zou zijn, eruit te trekken (ze had 2 katten), 2 oude kasten die bij het afbreken blijkbaar kapot gegaan waren af te voeren en de gordijnen waar ik voor betaald had niet gekregen heb.
Dat is wel zo, maar soms koop je een huis van een eigenaar volmacht heeft gegeven, en dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit gebeurt je niet als je in gezamenlijkheid de laatste inspectie doet en vervolgens ook in gezamenlijkheid (dus koper en verkoper) tekent.
Een vloer kan 0 euro waard zijn, maar de afwezigheid van diezelfde vloer kan een negatieve waarde hebben (als in: de koper moet nu een andere vloer erin leggen). De bepaling in de koopovereenkomst heeft meer ten doel om aan te geven dat de meeverkochte (roerende) zaken geen waarde vertegenwoordigen voor de belasting (want roerende zaken zijn niet belast met overdrachtsbelasting).quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:20 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat de waarde 0,00 is. Waarom staat er dan niet dat de roerende goederen bij de prijs zijn inbegrepen? (in dat laatste geval kunnen de roerende goederen namelijk nog steeds een bepaalde waarde vertegenwoordigen). Laat de makelaar dat dan in het contract zetten (is ook in het voordeel van de koper want dan gaat de overdrachtsbelasting omlaag.
Nogmaals, wat is een redelijke vergoeding om iets te vervangen dat 0,00 waard is?
Kan ook een foutje van verkoper zijn hoor. Ik moest laatst ook zo'n ding invullen. Na 100 vragen over de ins en outs van ons huis nog even de lijst van zaken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:39 schreef Acradavos het volgende:
Makelaar zojuist weer gesproken. Vloer blijft gewoon liggen, vreemd verhaal waarom het formulier zo vaag ingevuld is.
[..]
Als het goed is over 20 min.
Misschien een reden om daar niet mee akkoord te gaan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:46 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Inderdaad theoretisch. Vervelend dat het zo is gegaan en ja dat gebeurt. De meest praktische oplossing bij (in verhouding) minder kostbare dingen is om als koper het maar te nemen en door te pakken. Dit doet natuurlijk geen recht aan het onrecht en zeker niet aan kopers gevoel hierover, maar het levert je wel de minste stress op.
In principe weet je pas zeker dat alles geregeld is en akkoord is als je de inspectie hebt gehad die akkoord is en bij de notaris zit die zegt dat alles in orde is (geld binnen en zulks). Maar ja als ik dat voortaan ga zeggen tegen elke verkoper en koper, dan heb ik iedereen weer bang gemaakt...![]()
Ik heb het zelf ook gehad bij onze aankoop. Schutting had de eigenaar er het weekend ervoor eruit gehaald.... Tja, kan je moeilijk doen, maar gezien onze specifieke situatie hebben we maar diep gezucht en een nieuwe schutting neergezet. Er was sowieso geen geld te halen van die partij en het had de overdracht vertraagd. Omdat er nog heel veel geld in het huis moet worden gepompt was het voor ons een puntje: 'dat kan er ook nog wel bij'.
Maar dit neemt niet weg dat ik heus niet wil zeggen dat je alles maar over je kant moet laten gaan. Dat hangt van de specifieke situatie af.
[..]
Dat is wel zo, maar soms koop je een huis van een eigenaar volmacht heeft gegeven, en dan?
Maar dat weet je als koper niet altijd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien een reden om daar niet mee akkoord te gaan?
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:13 schreef Acradavos het volgende:
Haha.Alles is geregeld. Net m'n krabbel gezet.
Vloer was een foutje van de verkoper.
Hé, heb jij een topic in K&W? Ik heb zo'n verhaal daar namelijk ook voorbij zien komenquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:46 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb het zelf ook gehad bij onze aankoop. Schutting had de eigenaar er het weekend ervoor eruit gehaald.... Tja, kan je moeilijk doen, maar gezien onze specifieke situatie hebben we maar diep gezucht en een nieuwe schutting neergezet. Er was sowieso geen geld te halen van die partij en het had de overdracht vertraagd. Omdat er nog heel veel geld in het huis moet worden gepompt was het voor ons een puntje: 'dat kan er ook nog wel bij'.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:13 schreef Acradavos het volgende:
Haha.Alles is geregeld. Net m'n krabbel gezet.
Vloer was een foutje van de verkoper.
Het was ook niet bedoeld als 'Spiegelei, dat had je anders moeten doen'. Meer als: daar kan een ander zijn voordeel misschien mee doen. Een gewaarschuwd mens, en zo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:28 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Maar dat weet je als koper niet altijd.
Je kan* verkoper bij het sluiten van de koopovereenkomst toch niet voor alsdan dwingen persoonlijk aanwezig te zijn?
genoeg redenen waarom een verkoper een volmacht wenst, al dan niet vooraf bedacht:
- moet vrij nemen van werk en wil dat niet;
- is op vakantie of whatever;
- is ziek of dierbare is ziek (last minute een volmacht geregeld);
- moet te ver reizen naar de notaris (als de koper een prijsvechter 100 km verderop heeft aangewezen);
- wil gewoonweg niet, etc.
* oké alles 'kan', je kán het overeenkomen, maar dat bedoel ik niet.
Ik snap dat het niet op mij persoonlijk gericht is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was ook niet bedoeld als 'Spiegelei, dat had je anders moeten doen'. Meer als: daar kan een ander zijn voordeel misschien mee doen. Een gewaarschuwd mens, en zo.
Yep.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hé, heb jij een topic in K&W? Ik heb zo'n verhaal daar namelijk ook voorbij zien komen
Dus dat is dan de conclusie? Je hebt het niet in de hand en als je pech hebt, ga je het schip in?quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet op mij persoonlijk gericht is.![]()
Maar dan nog, voor een andere koper is dit ook lastig in de hand te houden of af te dwingen dat een verkoper persoonlijk aanwezig zal zijn bij de overdracht.
[..]
Yep.
Specifiek over het al dan niet persoonlijk aanwezig zijn bij de overdracht van de verkoper?quote:Op woensdag 5 november 2014 07:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus dat is dan de conclusie? Je hebt het niet in de hand en als je pech hebt, ga je het schip in?
TS... je hebt het over '20k', '30k' etc. en 'm'n krabbel zetten' maar verder moet je hier wel alles vragen.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:29 schreef Acradavos het volgende:
Thnx.
Nu de keuze maken voor een overlijdensrisicoverzekering. Echter, ik kan me voor elk bedrag verzekeren.
¤ 40.000, 50k, 60k..
Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk ( en leerzaam voor anderen) van TS dit allemaal deelt hier.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS... je hebt het over '20k', '30k' etc. en 'm'n krabbel zetten' maar verder moet je hier wel alles vragen.
Meer: het kind moet (van zichzelf) een huis kopen, dat moet zo snel mogelijk rond zijn qua aankoopbedrag, en wat er uiteindelijk bij komt kijken zien we wel na het tekenen van de koopovereenkomst.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:12 schreef Dunnevandale het volgende:
Ik haak net pas in en heb de rest niet gelezen maar het lijkt een beetje op"Het kind wil een huis kopen maar weet niet hoe "![]()
Bekijk wat er gebeurt als je na je aankoop overlijdt. Wie erft er van jou?quote:Op woensdag 5 november 2014 15:29 schreef Acradavos het volgende:
Thnx.
Nu de keuze maken voor een overlijdensrisicoverzekering. Echter, ik kan me voor elk bedrag verzekeren.
¤ 40.000, 50k, 60k..
Top!quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:47 schreef Acradavos het volgende:
Hypotheek is helemaal akkoord. Nu wachten tot 18 december, voor de mensen die willen komen klussen.
Ik wil evt. wel iets doen, als ik niet op vakantie ben.... klussen in Ede...quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:47 schreef Acradavos het volgende:
Hypotheek is helemaal akkoord. Nu wachten tot 18 december, voor de mensen die willen komen klussen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |