Ik heb ook niks tegen Turken, alleen tegen de nationalistische Turken die zich verheven voelen boven bepaalde andere volken binnen de grenzen van TR.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is niet zwart of wit.
Ik heb niks met Erdoğan, maar jij kunt je afkeer voor Turkije en Turken nauwelijks verbergen.
Klopt, ik ben anti-salafisme en pro-secularisme. Niet gek dus dat ik tegen IS, JAN of IF ben en voor SAA, NDF en YPG.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:16 schreef De_Guidance het volgende:
UpsideDown is niet neutraal.
Niemand hier overigens, maar UpsideDown zéker niet.
Dat laatste is niet waar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Klopt, ik ben anti-salafisme en pro-secularisme. Niet gek dus dat ik tegen IS, JAN of IF ben en voor SAA, NDF en YPG.
En laat Erdo nou net de omgekeerde voorkeur hebben, zie daar het punt.
Mooi ik ookquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen Turken, alleen tegen de nationalistische Turken die zich verheven voelen boven bepaalde andere volken binnen de grenzen van TR.
Neutraal in de zin van dat ik geen belang heb bij een winnaar, ben geen Turk of Koerd dus ik zal er geen seconde om wakker ligger dat ze elkaar in TR in de haren vliegen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar.
Maar loop dan niet te beweren dat je neutraal ben, dat ben je niet.
Speel het open en eerlijk
Die drie (en vooral de eerste twee) maken zich ook schuldig aan oorlogsmisdaden die even erg en soms zelfs erger zijn dan IS.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Klopt, ik ben anti-salafisme en pro-secularisme. Niet gek dus dat ik tegen IS, JAN of IF ben en voor SAA, NDF en YPG.
En laat Erdo nou net de omgekeerde voorkeur hebben, zie daar het punt.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Neutraal in de zin van dat ik geen belang heb bij een winnaar, ben geen Turk of Koerd dus ik zal er geen seconde om wakker ligger dat ze elkaar in TR in de haren vliegen.
Welke partij maakt zich daar niet aan schuldig dan? Ik weet er geen, dat is de oorlog.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:24 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Die drie (en vooral de eerste twee) maken zich ook schuldig aan oorlogsmisdaden die even erg en soms zelfs erger zijn dan IS.
Wat een klote-idioot kun je soms zijn zeg.
Wie doet dat?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:27 schreef De_Guidance het volgende:
En waarom is hier zo weinig afkeer en protest als een Arabisch dorpje wordt gezuiverd?
Arabieren zijn ook mensen
Dat is ook je enige referentiekader, sharia dan wel secularisme.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Welke partij maakt zich daar niet aan schuldig dan? Ik weet er geen, dat is de oorlog.
Het zijn iig geen hakbar-jihadisten die een fasistische shariastaat willen oprichten in Syrië dus dat is al een pluspunt.
Die fucking Peshmarga die weggerend hebben voor IS en smeekten om Amerikaanse luchtsteun.quote:
Ze willen gewoon geen boze Turken op het Malieveldquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Geen idee, was gisteren op NOS.
Het was de Peshmarga.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Geen idee, was gisteren op NOS.
Eerst decennialang Koerden terroriseren met het schrikbewind van Saddam, dan IS met open armen ontvangen, en vervolgens helpen om de Koerden aan te vallen. Op een gegeven moment is het genoeg, de sunni Arabieren gedragen zich als verraders.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:27 schreef De_Guidance het volgende:
En waarom is hier zo weinig afkeer en protest als een Arabisch dorpje wordt gezuiverd?
Arabieren zijn ook mensen
Mee eens.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eerst decennialang Koerden terroriseren met het schrikbewind van Saddam, dan IS met open armen ontvangen, en vervolgens helpen om de Koerden aan te vallen. Op een gegeven moment is het genoeg, de sunni Arabieren gedragen zich als verraders.
Ja maar de Koerden staan bekend als mensen met een groot hard. En ik had ooit gelezen op Rudaw.net dat Koerdische nationalisten niet racistisch zijn en dus een unieke vorm van nationalisme is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eerst decennialang Koerden terroriseren met het schrikbewind van Saddam, dan IS met open armen ontvangen, en vervolgens helpen om de Koerden aan te vallen. Op een gegeven moment is het genoeg, de sunni Arabieren gedragen zich als verraders.
Vergeet al die sijitische soldaten niet die werden gexecuteerd door hun voormalige collegas.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dus daarom moeten de burgers enzo ook dood. Vrouwen, kinderen de hele mikmak.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
En wat als die verraders die Sjiitische arabieren waren die Shia-miltiies met open armen verwelkomden en die shia-milities dan hielpen om Koerden te vermoorden. En de Peshmarga dan die shia-dorp binnenviel om de inwoners daar af te slachten. Zou je het dan ook goed keuren (stel ej eens voor dat dit zo was).quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat dorp is gewoon een broeinest voor ISIS-sympathisanten en potentieel gevaarlijk voor de veelal Koerdische dorpen in de omgeving. Als je dat dorp niet bezet, zullen er binnen de kortste keren weer jihadisten binnenstromen. De Arabische bewoners zijn niet te vertrouwen, platgooien dus.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus daarom moeten de burgers enzo ook dood. Vrouwen, kinderen de hele mikmak.
Zij hebben immers persoonlijk gevraagd om de onderdrukking van Koerden.
En dan Turken racistisch en achterlijk noemen.
Leuk die dubbele meetlat.
Gast westerlingen kennen geen menselijkheid tegen Moslims. Alleen tegen seculiere Koerden gedragen ze zich menselijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus daarom moeten de burgers enzo ook dood. Vrouwen, kinderen de hele mikmak.
Zij hebben immers persoonlijk gevraagd om de onderdrukking van Koerden.
En dan Turken racistisch en achterlijk noemen.
Leuk die dubbele meetlat.
Dus dan moeten ze dood?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:34 schreef IPA35 het volgende:
Het punt is gewoon dat zowel in Irak als in Syrië armzalige Arabisch-Soennitische dorpelingen niet te vertrouwen zijn en vaak onder invloed staan van Salafistisch gedachtengoed.
Trots is dan ook een soort van geloof ofzo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:19 schreef theunderdog het volgende:
Godverdomme, clowns denken zelfs dat de Koerden het Turkse leger kunnen verslaan.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:36 schreef IPA35 het volgende:
Koerden zijn gewoon tribaal en achtergebleven. De mensen achter de Turkse nationale beweging hadden gewoon gelijk over de Koerden hoor. Alleen hun aanpak was verkeerd.
Waar woon jij dan?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:36 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Gast westerlingen kennen geen menselijkheid tegen Moslims. Alleen tegen seculiere Koerden gedragen ze zich menselijk.
Als mensen in het Midden-Oosten hun buren en de verschillen met hun buren zouden respecteren zou er niks aan de hand zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus dan moeten ze dood?
En als een Turk die zegt over Koerden en PKK gedachtengoed is hij een barbaar?
Beseffen jullie hoe weinig jullie verschillen en hoe hypocriet jullie zijn?
Grappig.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat dorp is gewoon een broeinest voor ISIS-sympathisanten en potentieel gevaarlijk voor de veelal Koerdische dorpen in de omgeving. Als je dat dorp niet bezet, zullen er binnen de kortste keren weer jihadisten binnenstromen. De Arabische bewoners zijn niet te vertrouwen, platgooien dus.
Is wel nodig daar, anders loopt de ander daar letterlijk over je heen denk ik wel eens..quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als mensen in het Midden-Oosten hun buren en de verschillen met hun buren zouden respecteren zou er niks aan de hand zijn.
Maar er zijn nu eenmaal veel mensen, variërend van Kemalisten tot Salafisten en Zionisten die hun buren niet respecteren en hun wil aan hen willen opleggen.
Voor de grap gaat het een keer niet over de mensen in het Midden-oosten maar over jou en UpsideDown.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als mensen in het Midden-Oosten hun buren en de verschillen met hun buren zouden respecteren zou er niks aan de hand zijn.
Maar er zijn nu eenmaal veel mensen, variërend van Kemalisten tot Salafisten en Zionisten die hun buren niet respecteren en hun wil aan hen willen opleggen.
Dat was toen, enige die tribaal is tegenwoordig is barzani. Nu heb je PKK die daar niet aan doen. Daarom hebben turken het ook zo moeilijk met Koerden tegenwoordig.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:36 schreef IPA35 het volgende:
Koerden zijn gewoon tribaal en achtergebleven. De mensen achter de Turkse nationale beweging hadden gewoon gelijk over de Koerden hoor. Alleen hun aanpak was verkeerd.
Aan de KRG in Irak grenzen geen sjiitische gebieden, plus dat ISIS een sunni-based organisatie is die de agressor speelt. De Koerden in Irak hebben dus vooral problemen met sunni-Arabieren want die vallen hun steeds aan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:35 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
En wat als die verraders die Sjiitische arabieren waren die Shia-miltiies met open armen verwelkomden en die shia-milities dan hielpen om Koerden te vermoorden. En de Peshmarga dan die shia-dorp binnenviel om de inwoners daar af te slachten. Zou je het dan ook goed keuren (stel ej eens voor dat dit zo was).
Het komt meer voor je haat tegen Soennieten dat je dit goedkeurt.
Ondertussen in fantasiaquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:39 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat was toen, enige die tribaal is tegenwoordig is barzani. Nu heb je PKK die daar niet aan doen. Daarom hebben turken het ook zo moeilijk met Koerden tegenwoordig.
Ik ben enkel van mening dat ISIS sympathisanten beter gedood kunnen worden dan ze achter je linie de 5e colonne laten spelen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voor de grap gaat het een keer niet over de mensen in het Midden-oosten maar over jou en UpsideDown.
En de dubbele meetlat.
Je zou toch gaan slapen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voor de grap gaat het een keer niet over de mensen in het Midden-oosten maar over jou en UpsideDown.
En de dubbele meetlat.
Ik snap jouw probleem niet. De dorp is niet platgebombardeerd. Dat is gewoon ontkent door de KRG. De huizen zaten vol met boobytraps, dus hebben ze het onschadelijk gemaakt. Alle inwoners waren met de ISIS militanten weggerend.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Grappig.
Zo redeneerde de Turken over de Armenen destijds. Dat vind je dus prima allemaal.
Best ziek.
Tot zover meneer neutraal, de genocide fan.
Enver Pasha spreekt over de Armeense sypmatisanten van Rusland.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben enkel van mening dat ISIS sympathisanten beter gedood kunnen worden dan ze achter je linie de 5e colonne laten spelen.
Het gaat om één dorpje dat geleegd was en vol met booby traps zat. Ga dit nou niet vergelijken met de Armeense Genocide.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Enver Pasha spreekt over de Armeense sypmatisanten van Rusland.
Collectief straffen is een oorlogsmisdaad, daar hebben we een tribunaal voor in Den Haag geloof ik.
Het gaat om de dubbele meetlat die mensen hanteren.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik snap jouw probleem niet. De dorp is niet platgebombardeerd. Dat is gewoon ontkent door de KRG. De huizen zaten vol met boobytraps, dus hebben ze het onschadelijk gemaakt. Alle inwoners waren met de ISIS militanten weggerend.
De peshmerge kan niet eens een heel drop platbombarderen
Kijk eens hoe ze praten over soennitische Arabieren, zijn gewoon precies dezelfde argumenten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:43 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het gaat om één dorpje dat geleegd was en vol met booby traps zat. Ga dit nou niet vergelijken met de Armeense Genocide.
Vond je? Ik vond dit mijn beste argument:quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je beste argument in dit topic tot nu toe.
Waarom vind je het vreemd dat veel (niet allemaal) een haat aan Turken en Arabieren hebben als die de baas proberen te spelen in hun gebieden. An sich niet heel vreemd dat je die mensen niet leuk vindt toch?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het gaat om de dubbele meetlat die mensen hanteren.
En hun bijna racistische afkeer voor Turken en Arabieren.
En nee jij bent daar niet een van, ik spreek je er ook niet op aan
Ah Erdoğan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:45 schreef Djibril het volgende:
[..]
Vond je? Ik vond dit mijn beste argument:
[ afbeelding ]
Van hun is het wellicht te begrijpen (wat het niet minder racistisch te maakt overigens)quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom vind je het vreemd dat veel (niet allemaal) een haat aan Turken en Arabieren hebben als die de baas proberen te spelen in hun gebieden. An sich niet heel vreemd dat je die mensen niet leuk vind toch?
Arabische soennieten zijn dan ook enorme hypocrieten. Zie de uitspraken van Alloush en de FSA bijvoorbeeld. Of het aanzien dat Saddam nog heeft onder hen. Ik snap wat je bedoelt, maar er zijn zoveel berichten van Arabieren die hun buren verraden hebben aan ISIS dat er wat wrok gaat ontstaan naar hen toe. Zeker gezien hun verleden en het feit dat veel Arabieren aan de grens met Koerdistan baathistische import zijn van ten tijde het arabizeringsproces.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kijk eens hoe ze praten over soennitische Arabieren, zijn gewoon precies dezelfde argumenten.
Mwa.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:39 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat was toen, enige die tribaal is tegenwoordig is barzani. Nu heb je PKK die daar niet aan doen. Daarom hebben turken het ook zo moeilijk met Koerden tegenwoordig.
Jij hebt dus ook een hekel aan Arabische soennieten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:48 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Arabische soennieten zijn dan ook enorme hypocrieten. Zie de uitspraken van Alloush en de FSA bijvoorbeeld. Of het aanzien dat Saddam nog heeft onder hen. Ik snap wat je bedoelt, maar er zijn zoveel berichten van Arabieren die hun buren verraden hebben aan ISIS dat er wat wrok gaat ontstaan naar hen toe. Zeker gezien hun verleden en het feit dat veel Arabieren aan de grens met Koerdistan baathistische import zijn van ten tijde het arabizeringsproces.
Dit is inderdaad ook wel belangrijk. Koerden zijn er niet op uit andermans gebied te veroveren, terwijl Arabieren en Turken wel Koerdisch gebied bezetten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom vind je het vreemd dat veel (niet allemaal) een haat aan Turken en Arabieren hebben als die de baas proberen te spelen in hun gebieden. An sich niet heel vreemd dat je die mensen niet leuk vindt toch?
Zei ik dat?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook een hekel aan Arabische soennieten.
Gezellig hier wel.
President van een ieder die een turkse nationaliteit heeft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah Erdoğan.
De president van de Koerden.
Zonder hen amper 40% van de stemmen.
Niveautje! Petje afquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:50 schreef Djibril het volgende:
[..]
President van een ieder die een turkse nationaliteit heeft.
Ga je nog dat fantasia bericht van je uitleggen? Of ga je slapen met de erdogans buttplug in je terwijl teenwolfs kebab in je mond zit.
Ik lees het wel morgen
Volgens mij willen ze genocide tegen Turken?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:50 schreef TeenWolf het volgende:
Wat hebben Turken jullie aangedaan man, kap nou eens met dat offtopic op Turken discrimineren in een Syrie topic!.
Veel Koerden stemmen simpelweg op hem omdat ze te arm zijn om dat niet te doen. Geef de Erdog niet teveel eer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah Erdoğan.
De president van de Koerden.
Zonder hen amper 40% van de stemmen.
Ik denk het, echt niet normaal dit.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze genocide tegen Turken?
Ik heb niks met Erdoğan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:51 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Veel Koerden stemmen simpelweg op hem omdat ze te arm zijn om dat niet te doen. Geef de Erdog niet teveel eer.
Best wel barbaars.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik denk het, echt niet normaal dit.
Ja klopt de meeste Arabieren daar zijn import.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:48 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Arabische soennieten zijn dan ook enorme hypocrieten. Zie de uitspraken van Alloush en de FSA bijvoorbeeld. Of het aanzien dat Saddam nog heeft onder hen. Ik snap wat je bedoelt, maar er zijn zoveel berichten van Arabieren die hun buren verraden hebben aan ISIS dat er wat wrok gaat ontstaan naar hen toe. Zeker gezien hun verleden en het feit dat veel Arabieren aan de grens met Koerdistan baathistische import zijn van ten tijde het arabizeringsproces.
Dat zijn Mongolen uit Centraal Azië jeweet!quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ja klopt de meeste Arabieren daar zijn import.
Maar Saddam heeft ook vele Iraakse Turken (Turkmenen) verjaagd uit hun land en huizen. Waarom praten jullie daar nooit over. En die Turkmenen hebben ook het recht om terug te keren.
Waarom begin je over respect en haat? Ik geef enkel aan dat je Erdogan's succes in het zuidoosten wel in perspectief moet plaatsen. De AKP heeft veel meer geld en macht om invloed te winnen dan elk ander partij en zeker meer dan de HDP.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb niks met Erdoğan.
Maar ik respecteer wel Koerdische kiezers. Moeten jullie ook doen.
Of haten jullie Koerden?
Omdat we het over Koerdistan en de Arabieren hebben. Als jij over de Turkmenen wilt praten, ga je gang.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ja klopt de meeste Arabieren daar zijn import.
Maar Saddam heeft ook vele Iraakse Turken (Turkmenen) verjaagd uit hun land en huizen. Waarom praten jullie daar nooit over. En die Turkmenen hebben ook het recht om terug te keren.
Gast veel Koerden kiezen oprecht voor Erdogan. DE BDP/HDP wint al jaren alleen maar dezelfde stemmen in dezelfde provincies.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:54 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Waarom begin je over respect en haat? Ik geef enkel aan dat je Erdogan's succes in het zuidoosten wel in perspectief moet plaatsen. De AKP heeft veel meer geld en macht om invloed te winnen dan elk ander partij en zeker meer dan de HDP.
Ik ontken dat ook niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:55 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Gast veel Koerden kiezen oprecht voor Erdogan. DE BDP/HDP wint al jaren alleen maar dezelfde stemmen in dezelfde provincies.
En het succes van Bdp/HDP moet je helemaal in perspectief plaatsen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:54 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Waarom begin je over respect en haat? Ik geef enkel aan dat je Erdogan's succes in het zuidoosten wel in perspectief moet plaatsen. De AKP heeft veel meer geld en macht om invloed te winnen dan elk ander partij en zeker meer dan de HDP.
Leuk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:55 schreef Djibril het volgende:
[..]
Turken nemen laatste tijd vaker hun petje af, volgen mooi het voorbeeld van erdogan.
[ afbeelding ]
Nope, waarom?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Leuk.
Maar jij wil genocide tegen Turken?
Beste De_Guidance. Hier zitten veel onmenselijke PKK-aanhangers. Die vinden het vast leuk dat Koerden worden bedreigd om op die BDP/HDP te stemmen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En het succes van Bdp/HDP moet je helemaal in perspectief plaatsen.
Hoe ze mensen onder dreiging van geweld dwingen op hen te stemmen.
Gebeurt helaas ook.
Bullshit man. Wat ik veel Turken zie doen is verdeeldheid proberen te creeren in de Koerdische gemeenschap. Het is een feit dat 80-90% van de Koerden pro-PKK is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gebeurt helaas ook.
Bron?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:59 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Beste De_Guidance. Hier zitten veel onmenselijke PKK-aanhangers. Die vinden het vast leuk dat Koerden worden bedreigd om op die BDP/HDP te stemmen.
En als ze niet hebben gestemd worden de Koerdische mannen vermoord en de Koerdische vrouwen soms zelf eerst verkracht en daarna vermoord.![]()
![]()
En Turkije dan? Die pleegt aanslagen op haar eigen volk en zegt dan dat dat de PKK was, zodat Koerden de schuld krijgen. Dat is zeker wel een goed beleid he.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:59 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Beste De_Guidance. Hier zitten veel onmenselijke PKK-aanhangers. Die vinden het vast leuk dat Koerden worden bedreigd om op die BDP/HDP te stemmen.
En als ze niet hebben gestemd worden de Koerdische mannen vermoord en de Koerdische vrouwen soms zelf eerst verkracht en daarna vermoord.![]()
![]()
Wat naar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:59 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
![]()
Nee, maar dat mag jij vinden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik weet niet, er sijpelt enorm veel haat en woede door je posts.
Moet jij niet hooligans steunen die Ausländer Raus roepen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:00 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
En Turkije dan? Die pleegt aanslagen op haar eigen volk en zegt dan dat dat de PKK was, zodat Koerden de schuld krijgen. Dat is zeker wel een goed beleid he.
Is ook beetje te veel ja. Misschien 90% van de Koerden die niet geassimileerd zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:01 schreef De_Guidance het volgende:
90% pro PKK.
Lol.![]()
Dat moet wel een interessante enquête/bron zijn.
Je hoeft daar geen enquete/bron voor te hebben. Een beetje onderzoek doen naar de gemeenschap, is genoeg. Jij wil doen alsof maar een minderheid v/d Koerden achter de PKK staat, terwijl dat de overgrote meerderheid is. Weliswaar is de PKK kleiner geworden doordat de situatie van Koerden beter is geworden in Turkije, maar zodra Turkije weer bestuurd wordt door een fascistische partij zoals CHP of MHP, zullen Koerden weer terug komen bij hun roots.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:01 schreef De_Guidance het volgende:
90% pro PKK.
Lol.![]()
Dat moet wel een interessante enquête/bron zijn.
Ik ken vele Koerden die niet geassimileerd zijn en die zich een trotse Koerd voelen. Maar die geen PKK-aanhanger zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:03 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is ook beetje te veel ja. Misschien 90% van de Koerden die niet geassimileerd zijn.
Feiten negeren he. Wij weten beide heel erg goed wat voor vieze spelletjes er in het verleden zijn gespeeld, en in het heden nog steeds. De PKK heeft heel vaak de schuld gekregen van dingen die zij niet gedaan hebben. En veel domme Koerden en Turken happen dat gewoon in. Jammer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Moet jij niet hooligans steunen die Ausländer Raus roepen?
Ach ja.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:03 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is ook beetje te veel ja. Misschien 90% van de Koerden die niet geassimileerd zijn.
Dit is geen 1990 meer hoor. Die vetes zijn een stuk minder aanwezig tegenwoordig. Of je moet Turkse staatspropaganda als zoete koek slikken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gebeurt helaas ook.
Het is echt enorme onzin wat je stelt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:03 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Je hoeft daar geen enquete/bron voor te hebben. Een beetje onderzoek doen naar de gemeenschap, is genoeg. Jij wil doen alsof maar een minderheid v/d Koerden achter de PKK staat, terwijl dat de overgrote meerderheid is. Weliswaar is de PKK kleiner geworden doordat de situatie van Koerden beter is geworden in Turkije, maar zodra Turkije weer bestuurd wordt door een fascistische partij zoals CHP of MHP, zullen Koerden weer terug komen bij hun roots.
Symptomen kan je wel weghalen met pijnstillers, maar uiteindelijk zul je een behandeling moeten ondergaan die je moet herstellen. Zelfde geldt voor de Koerden in Turkije. Zolang Turkije niet met een oplossing komt voor het Koerdische probleem, zal de PKK altijd leven onder de Koerden.
Voorbeelden opnoemen is goedkoop, want iedereen kan er een paar verzinnen. Natuurlijk gaat niet elke Koerd jou vertellen dat ie een PKK-sympathisant is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:04 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ken vele Koerden die niet geassimileerd zijn en die zich een trotse Koerd voelen. Maar die geen PKK-aanhanger zijn.
Inderdaad, echt niet normaal !quote:
Elke Turk komt hiermee. Ik ken veel Koerden die tegen PKK zijn!!@1@quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:04 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ken vele Koerden die niet geassimileerd zijn en die zich een trotse Koerd voelen. Maar die geen PKK-aanhanger zijn.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:04 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Feiten negeren he. Wij weten beide heel erg goed wat voor vieze spelletjes er in het verleden zijn gespeeld, en in het heden nog steeds. De PKK heeft heel vaak de schuld gekregen van dingen die zij niet gedaan hebben. En veel domme Koerden en Turken happen dat gewoon in. Jammer.
Wat durf jij te stellen? Dat het een minderheid is? Eerlijk zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is echt enorme onzin wat je stelt.
De steun voor de PKK komt niet in de buurt van de 80%
Hoeveel Koerden ken jij eigenlijk?
Jij komt hier percentages verzinnen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:06 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Voorbeelden opnoemen is goedkoop, want iedereen kan er een paar verzinnen. Natuurlijk gaat niet elke Koerd jou vertellen dat ie een PKK-sympathisant is.
De Turkse staat is in de machtspositie om de Koerden zelfbeschikkingsrecht te geven, maar zij geven meer om macht dan om menselijkheid.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ach ja.
Politiek.
De meeste mensen willen gewoon eten en werk, maar dat wordt ze helaas niet gegund door oorlogshitsers.
Steun voor de PKK is niet meer dan 30 a 40%.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is echt enorme onzin wat je stelt.
De steun voor de PKK komt niet in de buurt van de 80%
Hoeveel Koerden ken jij eigenlijk?
Zeker niet, veel dingen zijn ook te veroordelen, maar jij doet alsof de Turkse overheid juist altijd oprecht is. Ja, vandaar al die coupes.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij denkt dat een terroristische guerrilla in de bergen een soort door God gezonden Utopia is die nog nooit iets verkeerd heeft gedaan?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De Turkse staat is in de machtspositie om de Koerden zelfbeschikkingsrecht te geven, maar zij geven meer om macht dan om menselijkheid.
Klopt gewoon hoor. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Susurluk_scandalquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij denkt dat een terroristische guerrilla in de bergen een soort door God gezonden Utopia is die nog nooit iets verkeerd heeft gedaan?
Bedoel je nou een PKK-aanhanger of een PKK-sympathisant?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:04 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
40% van wat/wie?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Steun voor de PKK is niet meer dan 30 a 40%.
De PKK is in staat dit conflict op te lossen en verregaande autonomie te krijgen, maar het conflict is hun bestaansrecht en drugshandel blijkt toch net iets te lucratief.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De Turkse staat is in de machtspositie om de Koerden zelfbeschikkingsrecht te geven, maar zij geven meer om macht dan om menselijkheid.
Dat wil jij wel geloven ja, samen met de staatspropaganda, de feiten liegen er echter niet om. De overgrote meerderheid v/d Koerden is gewoon pro-PKK.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:07 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Steun voor de PKK is niet meer dan 30 a 40%.
Ik doe alsof de Turkse overheid oprecht is? Lol. Nee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:08 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zeker niet, veel dingen zijn ook te veroordelen, maar jij doet alsof de Turkse overheid juist altijd oprecht is. Ja, vandaar al die coupes.
Gewoon afkeer voor die beweging.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:09 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Bedoel je nou een PKK-aanhanger of een PKK-sympathisant?
Zijn twee verschillende dingen.
Wat zijn dit voor beschuldigingen? Ik vind je meestal wel objectief, maar nu lijk je net een Turkse versie van een Noord-Koreaanse nieuwslezer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De PKK is in staat dit conflict op te lossen en verregaande autonomie te krijgen, maar het conflict is hun bestaansrecht en drugshandel blijkt toch net iets te lucratief.
Dus ook zij geven meer om macht dan om mensen. Jammer dat je dat niet inziet.
Rusland nam een prominente rol op het internationale toneel om de Armeense belangen aan te kaarten. Dit is wat anders dan de Armenen te zien als verraders die op het punt stonden om Rusland te dienen. En zeker niet om de Armenen in Istanbul en Adana (hun eerste doelwitten), die vele kilometers van Rusland vandaan woonden aan te vallen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Enver Pasha spreekt over de Armeense sypmatisanten van Rusland.
No shit, waarom denk jij dat ik ondanks mijn vermeende anti-Turksheid, het Sèvres Verdrag altijd heb afgekeurd als zijnde onrechtvaardig voor de (grotendeels onschuldige) Turkse burgerbevolking?quote:Collectief straffen is een oorlogsmisdaad, daar hebben we een tribunaal voor in Den Haag geloof ik.
PKK-symphatisant. PKK-aanhangers zijn minder.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:09 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Bedoel je nou een PKK-aanhanger of een PKK-sympathisant?
Zijn twee verschillende dingen.
De overgrote meerderheid is gewoon pro-PKK. Een deel is gewoon ingedamd door Erdogans zachte beleid, maar dat deel zal weer opstaan zodra de ultranationalisten(CHP'ers) aan de macht komen, die denken dat je met militaire onderdrukking de PKK kan uitroeien(waarna er dus nog meer Koerden bij de PKK komen).quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:10 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Van de Koerden in Turkije/Noord-Koerdistan.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat wil jij wel geloven ja, samen met de staatspropaganda, de feiten liegen er echter niet om. De overgrote meerderheid v/d Koerden is gewoon pro-PKK.
Geloof ik geen reet van. Je mag heus niet fan zijn van de PKK, maar bijna alle Koerden ( buiten de PDK Koerden) snappen de PKK en hebben begrip voor hun.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gewoon afkeer voor die beweging.
Zijn familie is zeker door de Grote Roerganger Kemal na 1928 in het Oosten gedumpt om de Koerden in bedwang te houden of zo. Vandaar zijn wilde haat.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:06 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Elke Turk komt hiermee. Ik ken veel Koerden die tegen PKK zijn!!@1@
PDK Koerden ook. Het is de politieke elite van de PDK dat ze niet helemaal mag. Al verandert dat beetje bij beetje.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:13 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Geloof ik geen reet van. Je mag heus niet fan zijn van de PKK, maar bijna alle Koerden ( buiten de PDK Koerden) snappen de PKK en hebben begrip voor hun.
Ik hoop diep in mijn hart dat Koerden en Turken een oplossing kunnen vinden voor het 100 jarige conflict. Een Koerdistan in Syrisch en Iraaks Koerdistan zou 't beste zijn imo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:11 schreef De_Guidance het volgende:
Nja blijkbaar willen veel mensen dat dit conflict eeuwig voortduurt.
Succes ermee zou ik zeggen.
lijkt me sterk, als je kijkt naar wat de koerdische provincies stemmenquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:10 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Van de Koerden in Turkije/Noord-Koerdistan.
Ja ik ook. De PKK is ontstaan als een Koerdische reactie op onderdrukking. maar nu hebben de Koerden het gewoon veel beter dankzij Erdogan. Waarom legt de PKK gewoon niet de wapens neer en gaat het verder als HDP.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:13 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Geloof ik geen reet van. Je mag heus niet fan zijn van de PKK, maar bijna alle Koerden ( buiten de PDK Koerden) snappen de PKK en hebben begrip voor hun.
Ik vind dat dit topic is overgegaan op blinde Turken en Arabierenhaat en PKK adoratie.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:11 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor beschuldigingen? Ik vind je meestal wel objectief, maar nu lijk je net een Turkse versie van een Noord-Koreaanse nieuwslezer.
Als de PKK zo uit is op een conflict, waarom gaan ze dan de gesprekken aan? En drugshandel is helemaal niet hun MO.
Dat zeg ik in meerdere posts. Zodra Erdogan weg is, gaan die Koerden echt niet op hun ultieme vijand(CHP/MHP) stemmen. Of leef jij in een utopie dat ze dat wel doen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:12 schreef Slayage het volgende:
[..]![]()
over grote meerderheid stemt gewoon op erdo, dat in sommige provincies een meerderheid pro pkk is, is een feit, maar niet meer dan die aantal provincies
De HDP wint gewoon in 12 provincies hoor. En dat zelfs met ultra-progressieve standpunten op het gebied van vrouwen en homo's en dergelijke en zeer linkse standpunten in het algemeen. Als er een Koerdische conservatieve partij opstaat, is het zuid-oosten helemaal voor de Koerden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:12 schreef Slayage het volgende:
[..]![]()
over grote meerderheid stemt gewoon op erdo, dat in sommige provincies een meerderheid pro pkk is, is een feit, maar niet meer dan die aantal provincies
Jammer dat die Hüda Par gastjes een staatsproxy zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:16 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De HDP wint gewoon in 12 provincies hoor. En dat zelfs met ultra-progressieve standpunten op het gebied van vrouwen en homo's en dergelijke en zeer linkse standpunten in het algemeen. Als er een Koerdische conservatieve partij opstaat, is het zuid-oosten helemaal voor de Koerden.
Omdat de Turkse staat nog niet te vertrouwen is, moeten ze de wapens nog houden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ja ik ook. De PKK is ontstaan als een Koerdische reactie op onderdrukking. maar nu hebben de Koerden het gewoon veel beter dankzij Erdogan. Waarom legt de PKK gewoon niet de wapens neer en gaat het verder als HDP.
Met stemmen bereiken de Koerden veel meer dan met vechten.
Ja, kijk eens.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
lijkt me sterk, als je kijkt naar wat de koerdische provincies stemmen
Gaan we dat nog meemaken dat zo'n partij opstaat?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:16 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De HDP wint gewoon in 12 provincies hoor. En dat zelfs met ultra-progressieve standpunten op het gebied van vrouwen en homo's en dergelijke en zeer linkse standpunten in het algemeen. Als er een Koerdische conservatieve partij opstaat, is het zuid-oosten helemaal voor de Koerden.
Oh, daar ben ik het met je eens, maar dan moet je niet met wilde beschuldigen als drugshandel komen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind dat dit topic is overgegaan op blinde Turken en Arabierenhaat en PKK adoratie.
Er bestaat ook een andere kant van de medaille. Als jij van Turken een kritische blik verwacht, moet je ook kritisch naar de PKK durven kijken.
Uiteindelijk is dat ook een machtsstructuur dat zichzelf in stand wil houden. En vergis je niet, zowel in de Turkse staat, als in de PKK zijn er genoeg mensen die profiteren van dit conflict.
En sommige mensen willen dat niet opgeven. Een oplossing is dichterbij dan ooit, maar de blinde haat is makkelijk op te voeren, dat gebeurt nu.
Welke oplossing? De Turkse regering vroeg hele rare dingen aan de PYD, dingen die een indicatie geven dat Turkije niet op zoek is naar een oplossing;quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind dat dit topic is overgegaan op blinde Turken en Arabierenhaat en PKK adoratie.
Er bestaat ook een andere kant van de medaille. Als jij van Turken een kritische blik verwacht, moet je ook kritisch naar de PKK durven kijken.
Uiteindelijk is dat ook een machtsstructuur dat zichzelf in stand wil houden. En vergis je niet, zowel in de Turkse staat, als in de PKK zijn er genoeg mensen die profiteren van dit conflict.
En sommige mensen willen dat niet opgeven. Een oplossing is dichterbij dan ooit, maar de blinde haat is makkelijk op te voeren, dat gebeurt nu.
Dat is wel cool van de HDP.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:16 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ze zijn geen staatsproxy. Als ze de PKkv verslagen hebben zullen ze zich ook tegen Turkse stata keren. Dat wouden ze ookd oen in 2000.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jammer dat die Hüda Par gastjes een staatsproxy zijn.
er zijn in turkije altijd "midden" partijen geweest, die zullen altijd blijven en daar zullen de koerden altijd op blijven stemmen, so spang!quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat zeg ik in meerdere posts. Zodra Erdogan weg is, gaan die Koerden echt niet op hun ultieme vijand(CHP/MHP) stemmen. Of leef jij in een utopie dat ze dat wel doen?
Precies. Er zijn plannen voor een KDP-T, maar daar heb ik lang niet meer iets over gehoord.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jammer dat die Hüda Par gastjes een staatsproxy zijn.
Hüda Par is natuurlijk gewoon Hizullah, wat is opgericht/ondersteun door de teşkilat-ı mahsusa JITEM.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:18 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ze zijn geen staatsproxy. Als ze de PKkv verslagen hebben zullen ze zich ook tegen Turkse stata keren. Dat wouden ze ookd oen in 2000.
Jij wil een islamitische Koerdische partij?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaan we dat nog meemaken dat zo'n partij opstaat?
Als CHP en MHP anti-koerdische beleid doorvoeren, waar een grote kans voor is, dan zal de PKK ongetwijfeld erg groot worden. Eens?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
er zijn in turkije altijd "midden" partijen geweest, die zullen altijd blijven en daar zullen de koerden altijd op blijven stemmen, so spang!
Was je erbij dat je het zo zeker weet?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hüda Par is natuurlijk gewoon Hizullah, wat is opgericht/ondersteun door de teşkilat-ı mahsusa JITEM.
ik zie ze als turk even als koerd, nationaal/turk, clutureel/etnisch/koerdquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja, kijk eens.
Enorme percentages voor AKP waar Bdp wint. En in de west-koerdische provincies wint de AKP.
Of zie jij hen als Turken?
Nee, ze steunen Assad gewoon, en die is nu tijdelijk in een wapenstilstand verkeerd met de Koerden. Assad en CHP zijn zeker geen pro-Koerden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:22 schreef De_Guidance het volgende:
CHP is erg veranderd.
Ze spraken zelfs laatst hun steun uit aan de YPG
Ze kunnen de Koerden anders wel leiden. Kijk ook naar Rojava waar vrouwen zoveel respect genieten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is wel cool van de HDP.
Helaas weinig overeenkomst met de culturele standpunten van de Koerdische bevolking.
Dit is wel hun oorsprong. Niet zozeer opgericht maar wel later ondersteund/getraind/bewapend. Dat de huidige partij daaruit is voortgekomen is genoeg redenen om hen te vrezen. Wellicht zijn ze geen echt staatsproxy. Maar het was natuurlijk wel toevallig dat zij ineens de BDP protesteerders aanvielen en zo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Was je erbij dat je het zo zeker weet?
Er zitten totaal andere figuren in de geheime dienst nu
alleen maar om erdo te stangen, net als dat ze assad steunen om erdo te stangenquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:22 schreef De_Guidance het volgende:
CHP is erg veranderd.
Er is toch een KCK nu?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:19 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Precies. Er zijn plannen voor een KDP-T, maar daar heb ik lang niet meer iets over gehoord.
Iedere Turk die ik ken zegt dat de CHP geen plan heeft behalve voor alles te zijn waar Erdo tegen is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:22 schreef De_Guidance het volgende:
CHP is erg veranderd.
er zijn meerdere hudapar mensen vermoord door de pkk heh, dat ze daarop reageren is niet meer dan natuurlijkquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit is wel hun oorsprong. Niet zozeer opgericht maar wel later ondersteund/getraind/bewapend. Dat de huidige partij daaruit is voortgekomen is genoeg redenen om hen te vrezen. Wellicht zijn ze geen echt staatsproxy. Maar het was natuurlijk wel toevallig dat zij ineens de BDP protesteerders aanvielen en zo.
KCK is een ander soort organisatie dat de democratische autonomie en communalisme regelt in Koerdistan.quote:
Je doet alsof je een expert bent.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:23 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nee, ze steunen Assad gewoon, en die is nu tijdelijk in een wapenstilstand verkeerd met de Koerden. Assad en CHP zijn zeker geen pro-Koerden.
ik wist niet dat de kck ook in noord irak actief wasquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:25 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
KCK is een ander soort organisatie dat de democratische autonomie en communalisme regelt in Koerdistan.
Inderdaad.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:26 schreef mylamboisblack het volgende:
Erdogan die CHP de Zusterpartij van Assad noemde![]()
![]()
Ik geloof dat Erdogan wel 't beste voor heeft met de Koerden, als een van de enige presidenten ooit. Vaak wordt er door mensen vergeten dat Erdogan geen dictator is(los van 't feit of hij dat wel wil zijn), en ook rekening moet houden met andere 'belangrijke' mensen die misschien anti-Koerd zijn, vandaar dat hij soms ook anti-Koerdisch moet zijn.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:26 schreef IPA35 het volgende:
Als Koerden men nou eens zouden ophouden met dom socialistisch gezwets zou dat ook al erg helpen.
Hmm. GudawRudaw pakte het wel groot uit. 'Nieuwe partij in Turkije' en meer van zulke headlines.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:25 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
KCK is een ander soort organisatie dat de democratische autonomie en communalisme regelt in Koerdistan.
Ze zijn in alle vier delen van Koerdistan actief. In de één wat succesvoller dan in de ander natuurlijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik wist niet dat de kck ook in noord irak actief was
Idd, naar beeld van de Koerden dat ze communistisch zijn(zelfs al zijn ze dat niet). Beter inspelen op democratie of gewoon religie, niet een ideologie waarvan zelfs de grootste aanhanger, 't heeft afgezworen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:26 schreef IPA35 het volgende:
Als Koerden nou eens zouden ophouden met dom socialistisch gezwets zou dat ook al erg helpen.
Dat is al gaande.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Iedere Turk die ik ken zegt dat de CHP geen plan heeft behalve voor alles te zijn waar Erdo tegen is.
Gelet op hun geschiedenis ben ik er niet van overtuigd dat zij enige behoefte hebben af te stappen van het giftig Ittihadistisch Kemalistisch gedachtengoed.
Ditquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:28 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Idd, naar beeld van de Koerden dat ze communistisch zijn(zelfs al zijn ze dat niet). Beter inspelen op democratie of gewoon religie, niet een ideologie waarvan zelfs de grootste aanhanger, 't heeft afgezworen.
Is niet zo relevant. In hoeverre steunen zij de hervormingen van Erdo t.o.v. de minderheden in eigen land?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is al gaande.
Als de landelijke woordvoerderop live tv zegt dat het compleet begrijpelijk is dat YPG zich verdedigt tegen IS.
En dat YPG en IS onvergelijkbaar zijn, is er echt een verandering gaande.
?quote:
Ik ben blijkbaar 1/4 Arabisch en 1/8 Assyrisch, dus ik kan hun ook niet haten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:30 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens ben ik 1/16 Koerdisch dus ik kan Koerden niet haten jeweet.
Woorden zeggen zo weinig, in hoeverre hebben ze meer rechten voor de Koerden gesteund? Dat is belangrijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is al gaande.
Als de landelijke woordvoerderop live tv zegt dat het compleet begrijpelijk is dat YPG zich verdedigt tegen IS.
En dat YPG en IS onvergelijkbaar zijn, is er echt een verandering gaande.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:48 schreef TeenWolf het volgende:
Mensen ga toch eens ontopic in plaats van de haat tegen Turkse gastarbeiders hier in dit topic te uiten, kappen.
Dat laatste is weer jammer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:32 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar 1/4 Arabisch en 1/8 Assyrisch, dus ik kan hun ook niet haten.
Turken nog wel gelukkig.
Saudi-Arabië.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:34 schreef IPA35 het volgende:
Verstandige mensen stemmen gewoon conservatief.
Salafisme is bid'ahquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Saudi-Arabië.
Super verstandig land natuurlijk.
Heb ook Assyrisch bloed in mequote:Op zondag 26 oktober 2014 23:32 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar 1/4 Arabisch en 1/8 Assyrisch, dus ik kan hun ook niet haten.
Turken nog wel gelukkig.
Hoezo gelukkigquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:36 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Heb ook Assyrisch bloed in me
Maar gelukkig geen Arabische
Mag niet van Irak.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:37 schreef mylamboisblack het volgende:
Waarom is er trouwens geen Koerdische luchtmacht?
Dan zou ik nu bij ISIS zittenquote:
1890, dat waren de tijden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:38 schreef IPA35 het volgende:
Wat nostalgie voor het topic.
Stel je een wereld voor zonder Salafisten, Kemalisten en Zionisten
KRG is officieel onderdeel van Irak.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:38 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hebben zij iets te beslissen over het Koerdische leger?
Sobersoquote:
Klopt, maar de Peshmerga opereren los van Irak. Of zijn die ook officieel onderdeel van 't Iraakse leger?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
KRG is officieel onderdeel van Irak.
Zij bepalen zelfs welke wapens naar hun toe mag gaan. Al die wapens van o.a. USA en Duitsland gaan via hun.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:38 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hebben zij iets te beslissen over het Koerdische leger?
Zelfs voor progressieve kuthippies als ik was het feest.quote:
Stiekem rakı drinken in de Griekse wijkquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zelfs voor progressieve kuthippies als ik was het feest.
Tanzimat, gelijkheid, legalisering van homo's. Alles.
Je kan je luchtmacht gewoon beperken, hoor. Geen 80 F16's maar 4 of 5. Dat bespaart heel veel. Als de Koerden nu een luchtmacht hadden, dan was ISIS echt de klos. Of zelfs wat oudere Soviet-straaljagers zouden damage doen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:40 schreef De_Guidance het volgende:
Plus een luchtmacht is fokking duur.
Dus dan moeten ze eerst meer olie exporteren via Erdoganistan
En dan gaat Barzani leuk doen door niet eens te dreigen met onafhankelijkheid. Wat voor domme afspraken zijn er wel niet gemaakt door Koerden en Amerikanen na de Iraakse oorlog.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zij bepalen zelfs welke wapens naar hun toe mag gaan. Al die wapens van o.a. USA en Duitsland gaan via hun.
Ik zou dat sowieso doenquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Stiekem rakı drinken in de Griekse wijk.
Zelfs in geval van onafhankelijkheid zou je toestemming aan Irak/Syrië danwel de VN moeten vragen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:43 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Je kan je luchtmacht gewoon beperken, hoor. Geen 80 F16's maar 4 of 5. Dat bespaart heel veel. Als de Koerden nu een luchtmacht hadden, dan was ISIS echt de klos. Of zelfs wat oudere Soviet-straaljagers zouden damage doen.
[..]
En dan gaat Barzani leuk doen door niet eens te dreigen met onafhankelijkheid. Wat voor domme afspraken zijn er wel niet gemaakt door Koerden en Amerikanen na de Iraakse oorlog.
Natuurlijk. Eigenlijk was Istanboel stiekem veel leuker vóór alle zuiveringen.quote:
In geval van onafhankelijk heb je zelf wel tenminst de F16's, dat is een ander verhaal dan wanneer je die niet eens mag aanschaffen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zelfs in geval van onafhankelijkheid zou je toestemming aan Irak/Syrië danwel de VN moeten vragen.
Je kan niet zomaar overal bommen gooien
bijna gezuiverdquote:
Ik droomde dat ik 2 portretten van Imam Hussein boven mijn bed had, dat was pas raar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:52 schreef De_Guidance het volgende:
Ik droomde vannacht trouwens dat ik samen met een geheime dienst naar het conflictgebied ging om gijzelaars te bevrijden uit de handen van IS
Out of control,quote:
De Aleviet in jou kwam naar boven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik droomde dat ik 2 portretten van Imam Hussein boven mijn bed had, dat was pas raar.
Ik meen het.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De Aleviet in jou kwam naar boven.
twitter:kovandire twitterde op zondag 26-10-2014 om 23:56:54Breaking 5 air strike on #Kobani at least 15 #ISIS killed #TwitterKurds #Syria reageer retweet
Haha watquote:Op zondag 26 oktober 2014 23:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik droomde dat ik 2 portretten van Imam Hussein boven mijn bed had, dat was pas raar.
quote:Turkey world's second highest TV series exporter after US
ISTANBUL
Turkey has become the second highest exporter of TV series in the world after the US, with over $200 million annual exports to over 100 nations, says the head of exporters’ assembly
'The Magnificent Century' became hugely popular both in Turkey and internationally and has been watched by over 200 million people.
'The Magnificent Century' became hugely popular both in Turkey and internationally and has been watched by over 200 million people.
Turkey is globally the second highest exporter of TV series abroad after the United States, and it plans to reach $2 billion from exporting cultural products by 2023, Turkish Exporters Assembly (TİM) head Mehmet Büyükekşi said on Oct. 25.
“The volume of the global cinema and TV industry is expected to reach $100 billion by 2017. Turkey plays a big role in exporting TV dramas, being the second biggest TV drama exporter in the world after the U.S. We are planning to increase the volume of our cultural product exports to $2 billion by 2023,” Büyükekşi said in a press conference, which was also attended by American movie director Bobby Roth, who has directed a number of popular TV shows including “Lost.”
The popularity of Turkish television series has skyrocketed over the last decade, particularly in Middle Eastern and southern European countries. Turkish series have been exported to over 100 countries, contributing to a boom in the country’s domestic television industry.
In 2012, Turkish soap opera exports were worth around $200 million, up from just $10,000 in 2004, according to TİM data.
“The cinema and TV industry is of crucial importance for Turkey, which has become an effective power in its neighboring cultural area,” Büyükekşi noted.
One particular success story is “The Magnificent Century,” which focuses on the life of the 16th century Ottoman Sultan Süleyman the Magnificent. The show proved hugely popular both in Turkey and internationally, being broadcast in 43 countries and watched by over 200 million people.
The TİM recently started a new campaign to promote Turkey in the world with the slogan “Turkey: Discover the Potential”
“We picked this slogan to call the world to explore the potential of Turkey. The 100-year-old Turkish movie sector has great potential and it is highly competitive in global markets, from its scriptwriters to its actors,” Büyükekşi said.
Roth, who is in Turkey to direct a number of episodes of a TV series on Turkey’s state TV channel TRT, said the local TV sector had “great potential as long as it could tell the story of Turkey honestly.”
October/26/2014
Dunno. Vage shit. Ik praat teveel met mensen over religie denk ik.quote:
Moet ik nog steeds gaan kijken, maar zonder ondertiteling durf ik het niet aan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:22 schreef Slayage het volgende:
die fucking erdo ook, alsof zijn politieke ambities niet genoeg zijn, gewoon ook nog keihard inzetten op culturele imperialisme
[..]
kom op dude, fucking soaps zijn het allemaalquote:Op maandag 27 oktober 2014 00:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Moet ik nog steeds gaan kijken, maar zonder ondertiteling durf ik het niet aan.
Naast je huidige assad posters en vlag?quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
[..]
Behalve dat ze Koerdisch als voertaal hebben en graag Koerdische autonomie of zelfs onafhankelijkheid willen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij wil een islamitische Koerdische partij?
Wat is voor jou dan het verschil met Erdoğan? Qua standpunten zal het vrijwel hetzelfde zijn.
WTF wanneer!!!!!!!!!!quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:22 schreef De_Guidance het volgende:
CHP is erg veranderd.
quote:Het is nog altijd uitgestorven in de oude stad van Homs in Syrië. Na een lange belegering werd er deze zomer een staakt-het-vuren afgesproken. Gewapende groepen vertrokken, maar gevluchte bewoners komen maar mondjesmaat terug. Correspondent Sander van Hoorn.
link
Ik bedoelde deze:quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:56 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
KCK is urban wing of the PKK!!!![]()
![]()
Dat je dat niet weet zegt genoeg over jouw.!!______
KCK en KNC zit een wereld van verschil tussen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:13 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik bedoelde deze:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kurdish_National_Council
Zat dichtbij
En het is 'jou'
Haha oke manquote:Op maandag 27 oktober 2014 09:19 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
KCK en KNC zit een wereld van verschil tussen.
Ik ben een etnische Turk (die ook van Oost-Anatolië vandaan komt) en ik weet meer over Koerdische bewegingen en Koerdisch nationalisme dan jou.
Epic fail.
In Anatolië wonen toch amper Koerden? Dat is het homeland van de Turken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:19 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
KCK en KNC zit een wereld van verschil tussen.
Ik ben een etnische Turk (die ook van Oost-Anatolië vandaan komt) en ik weet meer over Koerdische bewegingen en Koerdisch nationalisme dan jou.
Epic fail.
Oost-Anatolië is gewoon Oost-Turkije/Noord-Koerdistan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Anatolië wonen toch amper Koerden? Dat is het homeland van de Turken.
Nee, Anatolië is het schiereiland.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Oost-Anatolië is gewoon Oost-Turkije/Noord-Koerdistan.
Ben je zo dom.
Klopt niet helemaal/ En ook al zou dat Anatolië zijn, in Oost-Anatolië wonen er veel Koerden.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee, Anatolië is het schiereiland.
[ afbeelding ]
Aha. Jij bent dus een nep-Koerdquote:Op maandag 27 oktober 2014 09:53 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Oost-Anatolië is gewoon Oost-Turkije/Noord-Koerdistan.
Ben je zo dom.
Vaak wordt in Turkije het begrip gebruikt als alles vanaf de bosporus tot de grens.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:56 schreef UpsideDown het volgende:
Ik ken Anatolië als het schiereiland en het hart van Turkije.
Tsja zo is het nou eenmaal bepaald, kan er ook niks aan doen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:56 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal/ En ook al zou dat Anatolië zijn, in Oost-Anatolië wonen er veel Koerden.
Ik troll maar wat.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:00 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat ISMFOF niet meer actief is. Ze zou je pompen als ze dit leest.
Maar dat klopt geografisch gezien niet, Anatolië is de naam van het schiereiland, het Armeense hoogland in het oosten van Turkije hoort daar niet echt meer bij, compleet ander landschap.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vaak wordt in Turkije het begrip gebruikt als alles vanaf de bosporus tot de grens.
Dus Noord-oost Anatolië is bij Georgië en Zuid-Oost bij Iran-Irak.
Oke manquote:Op maandag 27 oktober 2014 09:58 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik ben een etnische Turk. Heb nooit gezegd dat ik Koerd was.
Ongeloofwaardig.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:59 schreef Malatyali0691 het volgende:
Alles is mogelijk dankzij de sultan Erdogan.![]()
![]()
![]()
http://www.aydinlikdaily.(...)ey/4576#.VE4G7_mG_wr
quote:
Erdogan naait jullie vet hard ouwe.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:59 schreef Malatyali0691 het volgende:
Alles is mogelijk dankzij de sultan Erdogan.![]()
![]()
![]()
http://www.aydinlikdaily.(...)ey/4576#.VE4G7_mG_wr
Zo'n reactie plaatsen en dan jezelf afvragen waarom mensen anti-Turks zijn. Ga dan ook niet huilen als in dit topic iedereen zich tegen jullie keert, maar wees dan ook een man. Oh nee wacht, het is natuurlijk veel makkelijker om eerst stoer te doen en vervolgens te doen alsof mensen Turkije en Turken haten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:11 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
[..]
Erdogan naait jullie vet hard ouwe.
Daarom hebben jullie nog geen land, omdat jullie je altijd vet hard laten naaien.Hihihi
In dat 1e GIFje zie je sowieso een dude rechts neervallen en mogelijk is die dude die wegrent ook levend verbrand/gestikt. Dit is een kant van de berg die door dit GIFje gepakt is, mogelijk zijn er aan de andere kanten ook ISIS dudes verbrand/opgeblazen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 23:34 schreef Nintex het volgende:
Spaanse AFP heeft wat beelden geschoten van de Amerikaanse bombardementen op IS:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, ze schieten daar een enkele vlag aan gort op een kale berg met een paar vliegtuigbommen of whatever.
USA! USA!![]()
Het vitamine D tekort duwt ze straks allemaal toch vervroegd in de WAO.quote:
Een politievrouw in Iran lijkt wel meer in haars mars te hebben dan een heel swat-team hier.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:42 schreef UpsideDown het volgende:
Battle for Kobani: Shocking footage show dozen of bodiesSlecht beeldkwaliteit, komt niet goed genoeg binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje jammer.
Eens.quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Slecht beeldkwaliteit, komt niet goed genoeg binnen.
Beetje jammer.
Mwau, niet echt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eens.
Maar het feit op zichzelf geeft al een boel voldoening.
dat laatste, zoals het er naar uit zietquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:01 schreef Szura het volgende:
Zijn die Peshmerga nou inmiddels al in Kobani of is dat gewoon een slechte grap?
waar?quote:
En nu dan?quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:18 schreef Hathor het volgende:
http://news.google.com/ne(...)thoofd-door-IS.dhtml
Peshmerga zijn hun postergirl kwijt.
oud, zonder romp ziet ze er ook best goed uitquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:18 schreef Hathor het volgende:
pkk heeft meerdere turkse soldaten/agenten gedood recentelijkquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:26 schreef Smack10 het volgende:
Ik zou toch eens voor de grap/duidelijkheid toch wel eens de beleidsmakers over deze keuze willen horen:
Nu is ook wel duidelijk dat het woord "terrorist" ook wel aan inflatie onderhevig is.
Weer dezelfde foto die al weken geleden rondging.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:18 schreef Hathor het volgende:
Als IS verslagen is dan moeten we weer de huidige allies weer gaan vernietigen omdat wij ze wapens hebben gegeven, zo blijven we bezig.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
pkk heeft meerdere turkse soldaten/agenten gedood recentelijk![]()
"leve apo" roept dat tuig in het filmpje![]()
waarom steunt erdo "kobani" niet roepen internationale huilies![]()
erdo moet zeker weten dit tuig steunen tegen isis, roepen de huilies![]()
erdo:
Jezus wat een slechte propaganda, 1x op de foto gezet, al 20x onthoofd en zelf al 100 jihadisten gedood. Jahoor, ja.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:18 schreef Hathor het volgende:
quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
erdo:
De PKK heeft soldaten gedood, nadat er PKK'ers gedood werden door het Turkse leger. Dat heet een reactie, en tijdens oorlog vallen er nou eenmaal militaire slachtoffers.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
erdo:
De Peshmerga is al tientallen jaren bondgenoot van de VS, al sinds de jaren 70's en heeft zich ook nooit gekeerd tegen de VS. Altijd al logistieke steun en later ook militaire steun verleend aan de VS.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als IS verslagen is dan moeten we weer de huidige allies weer gaan vernietigen omdat wij ze wapens hebben gegeven, zo blijven we bezig.
Zo blijven we bezig, dat is misschien het uitgangspunt?
je hebt echt geen flauw benul ,vanuit turks perspectief die ik zojuist heb beschreven, hoe bezopen deze wens is heh?quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:30 schreef mylamboisblack het volgende:
Erdogan zou op z'n minst die bufferzone bij Kobani weg kunnen halen, zodat er wapens en mankracht naar Kobani kan.
quote:Veel doden bij aanval al-Qaeda op stad Syrië
Bij een grote aanval van al-Qaeda op de Syrische stad Idlib zijn maandag zeker 19 doden gevallen. Vier leden van het al-Nusrafront, de Syrische tak van terreurnetwerk al-Qaeda, bliezen zich op bij stellingen van het regeringsleger.
Dat reageerde met meerdere luchtaanvallen op de stad. Strijders van al-Nusra probeerden volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten de stad te infiltreren.
Grote delen van de provincie Idlib worden gedomineerd door al-Nusra, maar de gelijknamige hoofdstad is nog in handen van het bewind van president Bashar al-Assad.
Luchtaanvallen van de Syrische strijdkrachten hebben in een week tijd aan 182 mensen het leven gekost. Onder hen waren zestig minderjarigen.
Dat heeft het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten gemeld. Het baseert zich op waarnemingen van getuigen ter plekke.
Bij het observatorium zijn in de week van 19 tot en met 26 oktober 602 bombardementen door het regime van Bashar al-Assad gemeld, waarvan 326 met vliegtuigen en 276 met helikopters.
De aanvallen hadden in heel het Arabische land plaats. Zo waren onder meer de steden Hama en Homs in het centrum van het land en Idleb en Aleppo in het noorden het doelwit.
Door: ANP
Kijk, jij snapt iets niet. Die bufferzone had er nooit moeten komen, dan was er niks aan de hand. Het valt nu op dat er alleen voor de Koerden een bufferzone is gebouwd, terwijl die er voor ISIS niet is gebouwd.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt echt geen flauw benul ,vanuit turks perspectief die ik zojuist heb beschreven, hoe bezopen deze wens is heh?
zoals erdo ook zei, turkije staat net zo ver van de pkk als van de isis, formeel is er een staakt het vuren met de pkk, maar toch vallen er slachtoffers en wordt er regelmatig gedreigd het proces op te blazen en wordt er politiek druk uitgeoefend op erdo in de vorm van de hdp, daarom kan erdo nooit en te nimmer, zolang het proces niet opgelost is, de pkk op wat voor een manier dan ook steun bieden, dat zou namelijk politieke zelfmoord zijnquote:Op maandag 27 oktober 2014 17:39 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Kijk, jij snapt iets niet. Die bufferzone had er nooit moeten komen, dan was er niks aan de hand. Het valt nu op dat er alleen voor de Koerden een bufferzone is gebouwd, terwijl die er voor ISIS niet is gebouwd.
En dat stoort de internationale gemeenschap, maar dat zie jij natuurlijk niet want jij wil vooral Turkije beschermen. Ergens kan ik dat wel begrijpen dat je houdt van je land, maar dit is gewoon doorgeslagen.
Ik geloof trouwens dat Erdogan hier weinig mee te maken heeft. Hij is geen dictator, er zijn meerdere krachten binnenin Turkije die die bufferzonne hebben verzonnen. Helaas lijdt Erdogan hieronder.
plundering van achtergelaten spullen van vluchtelingen uit kobani, door daeshquote:
twitter:
Als ik Senor_Chang moet geloven zijn veel Koerden van mening dat zonder de PKK de Koerden inmiddels zouden zijn geassimileerd. Vandaar dat zij Öcalan als held zien. Ik denk niet dat dit betekent dat zij de methodes van de PKK zo tof vinden. Alle Turken vinden Ataschurk inderdaad ook een held, maar ik betwijfel of zij het levend verbranden van Zaza kinderen nu wel zo tof vinden.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De PKK heeft soldaten gedood, nadat er PKK'ers gedood werden door het Turkse leger. Dat heet een reactie, en tijdens oorlog vallen er nou eenmaal militaire slachtoffers.
Ocalan is gewoon een volksheld voor Koerden, net zoals Ataschurk dat is voor Turken.
De internationale mensen vragen militaire steun van Turkije omdat Turkije een NAVO-lid is, en NAVO-bondgenoten helpen elkaar in missies, zoals deze missie. Helaas bewijst de Turkse regering dat zij niet heel erg trouw zijn aan NAVO.
Erdogan zou op z'n minst die bufferzone bij Kobani weg kunnen halen, zodat er wapens en mankracht naar Kobani kan.
En wat doen die Turkse legereenheid erbij?quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
plundering van achtergelaten spullen van vluchtelingen uit kobani, door daesh
http://www.almasdarnews.c(...)-devastating-losses/quote:Contingents from Jabhat Al-Nusra stormed the heavily fortified provincial capital of the Idlib Governorate, attempting to breach the Syrian Arab Army’s (SAA) frontline defenses in the western end of the city – the attack was repulsed. Jund Al-Aqsa participated in the attack with Jabhat Al-Nusra; their sleeper cells inside of Idlib City led to the brief infiltration into the western outskirts and the capture of 2 checkpoints near the Corniche.
The attack began at night – around 11:30 P.M. Damascus Time – when militants from Jabhat Al-Nusra committed a suicide attack on a defensive barrier near Mastouma Road, leading to the latter storming a National Defense Forces (NDF) checkpoint in western Idlib. Initially, Jabhat Al-Nusra was successful in taking control of 2 checkpoints on Mastouma Road and infiltrating into Tal Mastouma (Mastouma Hill); however, NDF and SAA reinforcements arrived to forestall the advance and then recapture ground lost to the militants.
According to a military source in Idlib, 4 suicide bombings occurred early this morning, including a woman detonating a bomb near an SAA checkpoint inside the city of Idlib. The source added that a Jund Al-Aqsa sleeper cell was discovered by security forces after radio communications were intercepted inside of the city. The sleeper cell was destroyed and 5 of the militants surrendered themselves to security forces (4 men and 1 woman).
The clashes dissipated around 5:45 A.M. Damascus Time, until Jabhat Al-Nusra regrouped and launched another attack to retake the defensive barriers in the west; it was repelled by the NDF and SAA at 1:00 P.M. Damascus Time.
Jabhat Al-Nusra suffered devastating casualties in their attempt to enter Idlib City; which, was ultimately repelled by the SAA and NDF. According to a military source, at least 70 Jabhat Al-Nusra and Jund Al-Aqsa fighters were killed during the clashes, including 4 imperative field commanders: ‘Abdel-Nasser Barakaat (AKA “Abu ‘Umar Al-Ansari”), Abu Al-Walid Al-Leebi (Libyan), ‘Abdel-Hakim Mohammad, and ‘Abdel-Lateef Mohammad Hijaazi.
The NDF and SAA suffered a total of 21 losses thus far (17 NDF and 4 SAA), including 1st Lt. Mohammad Kurdi of the Syrian Arab Army’s 3rd Army Corps.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |