abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:13:57 #126
365082 IPA35
Patriarch
pi_145980638
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:06 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Elke Turk komt hiermee. Ik ken veel Koerden die tegen PKK zijn!!@1@

:')
Zijn familie is zeker door de Grote Roerganger Kemal na 1928 in het Oosten gedumpt om de Koerden in bedwang te houden of zo. Vandaar zijn wilde haat.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:14:30 #127
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_145980665
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:13 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Geloof ik geen reet van. Je mag heus niet fan zijn van de PKK, maar bijna alle Koerden ( buiten de PDK Koerden) snappen de PKK en hebben begrip voor hun.
PDK Koerden ook. Het is de politieke elite van de PDK dat ze niet helemaal mag. Al verandert dat beetje bij beetje.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_145980690
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:11 schreef De_Guidance het volgende:
Nja blijkbaar willen veel mensen dat dit conflict eeuwig voortduurt.

Succes ermee zou ik zeggen.
Ik hoop diep in mijn hart dat Koerden en Turken een oplossing kunnen vinden voor het 100 jarige conflict. Een Koerdistan in Syrisch en Iraaks Koerdistan zou 't beste zijn imo.

De Turkse Koerden zouden meer rechten moeten krijgen binnenin Turkije, en niet zozeer een eigen staat, want Turkse Koerden kunnen profiteren van de Turkse handel en internationale betrekkingen.

Ik zou nog wel eens een MiddenOosterse-Unie willen zien van Turkije, Koerdistan, Azerbeijan en Georgie bijvoorbeeld.
pi_145980705
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:10 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Van de Koerden in Turkije/Noord-Koerdistan.
lijkt me sterk, als je kijkt naar wat de koerdische provincies stemmen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:15:29 #130
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_145980711
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:13 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Geloof ik geen reet van. Je mag heus niet fan zijn van de PKK, maar bijna alle Koerden ( buiten de PDK Koerden) snappen de PKK en hebben begrip voor hun.
Ja ik ook. De PKK is ontstaan als een Koerdische reactie op onderdrukking. maar nu hebben de Koerden het gewoon veel beter dankzij Erdogan. Waarom legt de PKK gewoon niet de wapens neer en gaat het verder als HDP.

Met stemmen bereiken de Koerden veel meer dan met vechten.
pi_145980727
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:11 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor beschuldigingen? Ik vind je meestal wel objectief, maar nu lijk je net een Turkse versie van een Noord-Koreaanse nieuwslezer.

Als de PKK zo uit is op een conflict, waarom gaan ze dan de gesprekken aan? En drugshandel is helemaal niet hun MO.
Ik vind dat dit topic is overgegaan op blinde Turken en Arabierenhaat en PKK adoratie.

Er bestaat ook een andere kant van de medaille. Als jij van Turken een kritische blik verwacht, moet je ook kritisch naar de PKK durven kijken.

Uiteindelijk is dat ook een machtsstructuur dat zichzelf in stand wil houden. En vergis je niet, zowel in de Turkse staat, als in de PKK zijn er genoeg mensen die profiteren van dit conflict.

En sommige mensen willen dat niet opgeven. Een oplossing is dichterbij dan ooit, maar de blinde haat is makkelijk op te voeren, dat gebeurt nu. :)
pi_145980728
quote:
99s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O-

over grote meerderheid stemt gewoon op erdo, dat in sommige provincies een meerderheid pro pkk is, is een feit, maar niet meer dan die aantal provincies
Dat zeg ik in meerdere posts. Zodra Erdogan weg is, gaan die Koerden echt niet op hun ultieme vijand(CHP/MHP) stemmen. Of leef jij in een utopie dat ze dat wel doen?
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:16:10 #133
358102 Senor__Chang
pi_145980736
quote:
99s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O-

over grote meerderheid stemt gewoon op erdo, dat in sommige provincies een meerderheid pro pkk is, is een feit, maar niet meer dan die aantal provincies
De HDP wint gewoon in 12 provincies hoor. En dat zelfs met ultra-progressieve standpunten op het gebied van vrouwen en homo's en dergelijke en zeer linkse standpunten in het algemeen. Als er een Koerdische conservatieve partij opstaat, is het zuid-oosten helemaal voor de Koerden.
Guilty as changed.
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:17:03 #134
365082 IPA35
Patriarch
pi_145980758
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:16 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

De HDP wint gewoon in 12 provincies hoor. En dat zelfs met ultra-progressieve standpunten op het gebied van vrouwen en homo's en dergelijke en zeer linkse standpunten in het algemeen. Als er een Koerdische conservatieve partij opstaat, is het zuid-oosten helemaal voor de Koerden.
Jammer dat die Hüda Par gastjes een staatsproxy zijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:17:09 #135
358102 Senor__Chang
pi_145980762
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Ja ik ook. De PKK is ontstaan als een Koerdische reactie op onderdrukking. maar nu hebben de Koerden het gewoon veel beter dankzij Erdogan. Waarom legt de PKK gewoon niet de wapens neer en gaat het verder als HDP.

Met stemmen bereiken de Koerden veel meer dan met vechten.
Omdat de Turkse staat nog niet te vertrouwen is, moeten ze de wapens nog houden.
Guilty as changed.
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:17:12 #136
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145980763
pi_145980772
quote:
99s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me sterk, als je kijkt naar wat de koerdische provincies stemmen
Ja, kijk eens.

Enorme percentages voor AKP waar Bdp wint. En in de west-koerdische provincies wint de AKP.

Of zie jij hen als Turken?
pi_145980784
quote:

[..]

Gaan we dat nog meemaken dat zo'n partij opstaat?
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:18:17 #139
358102 Senor__Chang
pi_145980810
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik vind dat dit topic is overgegaan op blinde Turken en Arabierenhaat en PKK adoratie.

Er bestaat ook een andere kant van de medaille. Als jij van Turken een kritische blik verwacht, moet je ook kritisch naar de PKK durven kijken.

Uiteindelijk is dat ook een machtsstructuur dat zichzelf in stand wil houden. En vergis je niet, zowel in de Turkse staat, als in de PKK zijn er genoeg mensen die profiteren van dit conflict.

En sommige mensen willen dat niet opgeven. Een oplossing is dichterbij dan ooit, maar de blinde haat is makkelijk op te voeren, dat gebeurt nu. :)
Oh, daar ben ik het met je eens, maar dan moet je niet met wilde beschuldigen als drugshandel komen.

Zowel bij de PKK als de Turkse staat heb je haviken en duiven, waarbij de haviken niet tevreden zijn met de huidige situatie.
Guilty as changed.
pi_145980814
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
pi_145980824
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Welke oplossing? De Turkse regering vroeg hele rare dingen aan de PYD, dingen die een indicatie geven dat Turkije niet op zoek is naar een oplossing;

- Eisen dat Koerden van de YPG hun autonomie in Syrie opgeven
- Eisen dat de YPG zichzelf in het Vrije Syrische Leger gooit

Dat zijn toch geen eisen die je stelt als je op zoek bent naar vrede? En trouwens, er is altijd een tweede kant van het verhaal. De PKK zijn zeker geen lieverdjes, zij hebben ook hun fouten.
pi_145980837
quote:

[..]

Dat is wel cool van de HDP.

Helaas weinig overeenkomst met de culturele standpunten van de Koerdische bevolking.
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:18:50 #143
431809 Malatyali0691
Fuck you men!!
pi_145980847
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ze zijn geen staatsproxy. Als ze de PKkv verslagen hebben zullen ze zich ook tegen Turkse stata keren. Dat wouden ze ookd oen in 2000. :')
pi_145980854
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:15 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Dat zeg ik in meerdere posts. Zodra Erdogan weg is, gaan die Koerden echt niet op hun ultieme vijand(CHP/MHP) stemmen. Of leef jij in een utopie dat ze dat wel doen?
er zijn in turkije altijd "midden" partijen geweest, die zullen altijd blijven en daar zullen de koerden altijd op blijven stemmen, so spang! ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:19:02 #145
358102 Senor__Chang
pi_145980858
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Precies. Er zijn plannen voor een KDP-T, maar daar heb ik lang niet meer iets over gehoord.
Guilty as changed.
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:20:07 #146
365082 IPA35
Patriarch
pi_145980887
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:18 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Ze zijn geen staatsproxy. Als ze de PKkv verslagen hebben zullen ze zich ook tegen Turkse stata keren. Dat wouden ze ookd oen in 2000. :')
Hüda Par is natuurlijk gewoon Hizullah, wat is opgericht/ondersteun door de teşkilat-ı mahsusa JITEM.
pi_145980931
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaan we dat nog meemaken dat zo'n partij opstaat?
Jij wil een islamitische Koerdische partij?

Wat is voor jou dan het verschil met Erdoğan? Qua standpunten zal het vrijwel hetzelfde zijn.
pi_145980933
quote:
99s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

er zijn in turkije altijd "midden" partijen geweest, die zullen altijd blijven en daar zullen de koerden altijd op blijven stemmen, so spang! ;)
Als CHP en MHP anti-koerdische beleid doorvoeren, waar een grote kans voor is, dan zal de PKK ongetwijfeld erg groot worden. Eens?

PS: Ik hoop dat CHP of MHP nooit aan de macht komen. Ik gun de goede Turkse en Koerdische burgers dat niet.
pi_145980952
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hüda Par is natuurlijk gewoon Hizullah, wat is opgericht/ondersteun door de teşkilat-ı mahsusa JITEM.
Was je erbij dat je het zo zeker weet? :P

Er zitten totaal andere figuren in de geheime dienst nu
pi_145980955
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja, kijk eens.

Enorme percentages voor AKP waar Bdp wint. En in de west-koerdische provincies wint de AKP.

Of zie jij hen als Turken?
ik zie ze als turk even als koerd, nationaal/turk, clutureel/etnisch/koerd

net als dat ik mezelf nationaal/turk/nedrlands zie, maar etnisch/cultureel turks

:Y
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')