abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145958425
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:42 schreef eight het volgende:

[..]

Hoogst waarschijnlijk hebben de goede doelen zich vooraf ook juridisch laten informeren of het verstandig is om met de familie in gesprek te gaan. Zo'n gesprek heeft ook geen enkele waarde aangezien ze toch niet gezamenlijk tot een oplossing gaan komen.
Een gesprek zou inderdaad ook een rare situatie opleveren. Eigenlijk is dit vooral een topic voor de bühne. Het is leuk om je gedachten de vrije loop te laten, maar echt cruciaal is het niet.
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:10:49 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145959172
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:44 schreef superniger het volgende:

[..]

SP stemmer gespot.
Hangt er vanaf waar je de grens trekt.
Ik ben zeker geen SP-er; maar mij lijkt economisch gezien het belasten van erfenissen ook gunstiger dan bv. maar aan IB en BTW te blijven trekken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_145960435
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo dom?

Je bouwt samen iets op in 55 jaar. Het gaat niet zo zeer om de hoeveelheid geld, maar iemand afschepen met het meest minimale, ZONDER ENIGE VORM VAN COMMUNICATIE.
De weduwe heeft al verklapt dat haar man de laatste tijd o.a. dwars en eigenwijs was. Dwars kun je alleen maar zijn wanneer je communiceert met iemand die een andere mening heeft.
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 15:56:38 #229
138438 crew  Pizzakoppo
pi_145960631
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo dom?

Je bouwt samen iets op in 55 jaar. Het gaat niet zo zeer om de hoeveelheid geld, maar iemand afschepen met het meest minimale, ZONDER ENIGE VORM VAN COMMUNICATIE.
Jeetje, wat een woede zeg.
pi_145960976
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:56 schreef Pizzakoppo het volgende:

Jeetje, wat een woede zeg.
Woede? :D Nee hoor, ik verbaas mij gewoon om zoveel domheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145961422
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:51 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

De weduwe heeft al verklapt dat haar man de laatste tijd o.a. dwars en eigenwijs was. Dwars kun je alleen maar zijn wanneer je communiceert met iemand die een andere mening heeft.
Heb je al met demente mensen te doen gehad?
Ze plaatsen dingen op de gekste plaatsen en ze hebben het nooit zelf gedaan!
Ze weten het ook heel lang verborgen te houden door met excuses te komen.
Pas waneer het helemaal fout gaat komt het aan het licht, vader is zelfs met het gezag in een verzorgingshuis geplaats geworden!
En weet je wat dat voor een inpackt dat op iemand leven heeft?
Ik weet niet of dit in deze van toepassing is, ik draag gewoon een ervaring van ons aan het topic toe!
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:21:15 #232
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145961435
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb toevallig wel wat centjes...
:') !
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:22:57 #233
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145961500
Knap lullig voor die familie idd. Maar dit verhaal staat niet op zichzelf...
pi_145961564
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:22 schreef penny-wise het volgende:
Knap lullig voor die familie idd. Maar dit verhaal staat niet op zichzelf...
Inderdaad pa heeft een eigenbijdrage van rond om de 3000 euro, kan je nagaan.
Er zitten er ook die dragen 700 euro bij en krijgen dezelfde verzorging al hij niks meer en niks minder!
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 16:29:08 #235
138438 crew  Pizzakoppo
pi_145961679
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Woede? :D Nee hoor, ik verbaas mij gewoon om zoveel domheid.
Dat is inherent aan dom zijn.
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:42:36 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145962066
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:26 schreef eight het volgende:

[..]

Met al die sores die erbij komt kijken en dan ook nog de helft van het kapitaal inleveren?

De weg die hij nu heeft gekozen is veeeel eenvoudiger.
Wat ik dan niet snap: op basis waarvan zou een echtscheiding hem de helft van z'n kapitaal gekost hebben (jouw aanname), en de rechter dus op een of andere manier zou menen dat ze heeft bijgedragen aan de opbouw van het kapitaal, want kennelijk op huwelijkse voorwaarden getrouwd, maar dat iedereen het wel best vindt dat een seniele ouwe man z'n testament dusdanig wijzigt dat de weduwe kennelijk geen enkel recht meer heeft op wat ze heeft helpen opbouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145962271
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat ik dan niet snap: op basis waarvan zou een echtscheiding hem de helft van z'n kapitaal gekost hebben (jouw aanname), en de rechter dus op een of andere manier zou menen dat ze heeft bijgedragen aan de opbouw van het kapitaal, want kennelijk op huwelijkse voorwaarden getrouwd, maar dat iedereen het wel best vindt dat een seniele ouwe man z'n testament dusdanig wijzigt dat de weduwe kennelijk geen enkel recht meer heeft op wat ze heeft helpen opbouwen.
Je haald wel wat doormekaar door iedereen in de zin te plaatsen.
Ik weet het nog niet wat ik ervan vind ik weet nog niet genoeg erover.
Tevens denk ik als het naar goeden doelen gaat dat de staat ook nog wel een en ander misloopt.
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:05:54 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145962805
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je haald wel wat doormekaar door iedereen in de zin te plaatsen.
Ik weet het nog niet wat ik ervan vind ik weet nog niet genoeg erover.
Tevens denk ik als het naar goeden doelen gaat dat de staat ook nog wel een en ander misloopt.
Ja, dat "iedereen" ging uiteraard niet letterlijk over "iedereen" maar vooral over degenen die het kennelijk geen enkel probleem vinden dat dit gegaan is zoals het gegaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145963769
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, maar als je 55 jaar getrouwd bent en dementerende, dan is het vooral handig voor dat goede doel.

Dat hij buiten gemeenschap van goederen is getrouwd kan iets betekenen en dat het geld naar twee instanties is gegaan ook. De man schonk, als ik alles goed gelezen heb, voor het testament werd gemaakt ook al geld aan goede doelen. Het was dus blijkbaar het type mens dat wil dat goede doelen geld krijgen.

Wat ik ook apart vind is het gegeven dat het Leger Des Heils niet alles alleen heeft opgestreken.

Jammer voor de nabestaanden, ze dachten een luizenleventje tegemoet te gaan. Ik snap dat ze proberen geld terug te halen. :Y
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:45:08 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145964265
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:32 schreef incoherent het volgende:

[..]

Dat hij buiten gemeenschap van goederen is getrouwd kan iets betekenen en dat het geld naar twee instanties is gegaan ook. De man schonk, als ik alles goed gelezen heb, voor het testament werd gemaakt ook al geld aan goede doelen. Het was dus blijkbaar het type mens dat wil dat goede doelen geld krijgen.

Wat ik ook apart vind is het gegeven dat het Leger Des Heils niet alles alleen heeft opgestreken.

Jammer voor de nabestaanden, ze dachten een luizenleventje tegemoet te gaan. Ik snap dat ze proberen geld terug te halen. :Y
Dat een zakenman of iemand die op andere wijze vermogend is niet in gemeenschap van goederen getrouwd is, is niet zo heel vreemd, dus ik zou niet weten wat je daar voor betekenis aan koppelt.
Ik hecht er veel meer betekenis aan dat hij zijn erfenis primair aan zijn vrouw en stiefkinderen gelaten had, maar dat hij zijn testament gewijzigd heeft nadat er dusdanig contact met het Leger des Heils was dat zij hem al een executeur testamentair hadden aangeboden, ik hecht er ook meer betekenis aan dat zijn eigen notaris zijn wilsbekwaamheid in twijfel trok.

En nu de psychiater die hem wilsbekwaam achtte zijn beroepsgeheim zelfs aan de kant moet zetten van de rechtbank en inzage moet geven in zijn stukken, kunnen we aannemen dat de rechtbank ook niet klakkeloos accepteert dat de vaststelling van die wilsbekwaamheid terecht was.

Het is nogal wat dat de rechtbank de familie inzage in de stukken geeft en een psychiater zijn beroepsgeheim aan de kant moet zetten.

Overigens wil ik de "prima toch" roepers hier wel eens horen als hun (stief)vader in de laatste jaren van z'n leven een onmogelijke drammert is geworden en met z'n seniele hoofd hun moeder ook nog eens na 55 jaar huwelijk in de kou laat staan en alles nalaat aan het blondje dat hem de laatste maanden van z'n leven gewassen heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:50:22 #241
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_145964476
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:12 schreef bolker het volgende:

[..]

omdat ik het vreselijk ranzig vind dat mensen als iemand dood is opeens het recht denken te hebben om als een stelletje gore eksters wat zilverlingen op te pikken. het roept diepe weerzin in me op ;(
Dat laatste zou dan eerst nog moeten blijken. We weten op dit moment immers niet hoe de vork werkelijk in de steel zit, maar de verdenking wijst toch in de richting van deze twee 'erfgenamen'. De verwijten jegens de familie, welke u hier klakkeloos poneert, kunnen dus evenzo blijken te gelden voor de twee goede doelen. Tenminste, wanneer zou blijken dat de overledene inderdaad niet wilsbekwaam was, met het wansmakelijke gevolg dat deze man min of meer opzettelijk beïnvloed werd om zijn testament te wijzigen ten gunste van de Zonnebloem en het Leger des Heils. :{

Gelet op de inhoud van het artikel is het niet meer dan logisch dat de familie zich hierover achter de oren krabt en probeert de onderste steen boven te krijgen. In dit scenario heeft dat verder niets te maken met financiële hebzucht over de rug van de gestorvene. Als blijkt dat de twee humanitaire doelen de man willens en wetens beïnvloed hebben, dan heeft de familie gewoon recht op de erfenis en waren de humanitaire instellingen dus zelf de 'gore eksters' in het hele verhaal, het zou zomaar kunnen.

Als deze familie inderdaad geldwolven zijn, dan zou dat kunnen blijken wanneer pa weloverwogen de beslissing gemaakt heeft om zijn miljoenen na te laten aan de goede doelen en geen sprake was van een soort dementie. In dat geval zou er meer gespeeld kunnen hebben wat de miljonair heeft doen besluiten tot de cruciale wijziging van het testament in het nadeel van deze familie. Het is beter om niet te snel te oordelen en het onderzoek af te wachten, nietwaar?

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:14 schreef bolker het volgende:
de TT is ook suggestief. zou iets moeten zijn als, was vader wilsbekwaam toen hij 26 miljoen euro aan goed doel gaf.

dementie heb je in alle vormen, maten en stadia.
De TT is verder prima. Als pa Broekhuis bij nader onderzoek uit de gegevens inderdaad niet wilsbekwaam was dan heeft dat in dezen te maken gehad met een vorm van dementie. Immers weet u dat deze aandoening helaas weinig goeds met oude mensen doet, tot het meest bizarre aan toe. |:(
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_145964752
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat een zakenman of iemand die op andere wijze vermogend is niet in gemeenschap van goederen getrouwd is, is niet zo heel vreemd, dus ik zou niet weten wat je daar voor betekenis aan koppelt.
Jij vindt het niet vreemd.
Er zijn ook mensen die of trouwen binnen gemeenschap van goederen of gaan samenwonen.
Het staat in ieder geval wel vast dat hij het niet aandurfde binnen gemeenschap van goederen te trouwen.
pi_145964894
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:57 schreef incoherent het volgende:

[..]

Jij vindt het niet vreemd.
Er zijn ook mensen die of trouwen binnen gemeenschap van goederen of gaan samenwonen.
Het staat in ieder geval wel vast dat hij het niet aandurfde binnen gemeenschap van goederen te trouwen.
Het is hoogst zeldzaam dat een ondernemer in gemeenschap van goederen trouwt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145964959
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is hoogst zeldzaam dat een ondernemer in gemeenschap van goederen trouwt.
Meestal zet een liefhebbende echtgenoot wel een aantal zaken op naam van zijn vrouw. In dit geval is zelfs het huis niet op haar naam gezet.
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:09:50 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145965165
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:03 schreef incoherent het volgende:

[..]

Meestal zet een liefhebbende echtgenoot wel een aantal zaken op naam van zijn vrouw. In dit geval is zelfs het huis niet op haar naam gezet.
Hun huis hebben ze in 1979 gebouwd, zelfs als mensen in gemeenschap van goederen getrouwd waren was het in 1980 nog niet ongewoon als de man als eigenaar van het huis geregistreerd stond.

Het huis op naam van de partner zetten is meestal het geval als een faillissement het verlies van het huis betekent, als je een BV hebt dan is dat risico meestal al verdwenen, daarbij was hij dusdanig vermogend dat het apart houden van het huis een druppel op een gloeiende plaat was.

Bij een huis van 500.000 vs een zakelijk risico van 1.000.000 zou je idd voor die constructie kunnen kiezen, in dit geval staat het niet in verhouding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145965173
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:03 schreef incoherent het volgende:

[..]

Je mag jezelf wel wat duidelijker uitspreken.
Vergeet het trouwen 56 jaar geleden niet en het testament wat een jaar voor zijn overleden alles anders maakte
pi_145965423
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hun huis hebben ze in 1979 gebouwd, zelfs als mensen in gemeenschap van goederen getrouwd waren was het in 1980 nog niet ongewoon als de man als eigenaar van het huis geregistreerd stond.

Het huis op naam van de partner zetten is meestal het geval als een faillissement het verlies van het huis betekent, als je een BV hebt dan is dat risico meestal al verdwenen, daarbij was hij dusdanig vermogend dat het apart houden van het huis een druppel op een gloeiende plaat was.

Bij een huis van 500.000 vs een zakelijk risico van 1.000.000 zou je idd voor die constructie kunnen kiezen, in dit geval staat het niet in verhouding.
Zo kun je het ook bekijken. Overal is een draai aan te geven. Ik vind het niet logisch.
pi_145965482
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:45 schreef Leandra het volgende:

En nu de psychiater die hem wilsbekwaam achtte zijn beroepsgeheim zelfs aan de kant moet zetten van de rechtbank en inzage moet geven in zijn stukken, kunnen we aannemen dat de rechtbank ook niet klakkeloos accepteert dat de vaststelling van die wilsbekwaamheid terecht was.

Lijkt me voor een goed onderzoek niet meer dan logisch.
Wie weet, horen we nog wel eens hoe het afgelopen is. ;)
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:19:52 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145965565
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:17 schreef incoherent het volgende:

[..]

Lijkt me voor een goed onderzoek niet meer dan logisch.
Wie weet, horen we nog wel eens hoe het afgelopen is. ;)
Nou, voor een goed onderzoek is het niet noodzakelijk dat de familie inzage krijgt, de werkwijze van de psychiater toetsen kan echt wel op een andere manier, dus dit is vrij uitzonderlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145965621
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, voor een goed onderzoek is het niet noodzakelijk dat de familie inzage krijgt, de werkwijze van de psychiater toetsen kan echt wel op een andere manier, dus dit is vrij uitzonderlijk.
Op welke manier dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')