abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145950949
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kan, maar daar zijn geen aanwijzingen voor...
Als de familie dit persbericht heeft opgesteld hang je de vuile was ook niet buiten.
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:47:47 #52
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_145950951
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:53:48 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145951051
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef incoherent het volgende:

[..]

[..]

http://www.goednalaten.nl(...)cuteur-testamentair/

Voor mensen die geen kinderen hebben is het wel handig. Het goede doel waar het geld naartoe gaat, regelt ook de huuropzegging, crematie en dergelijke zaken.
Ja klopt, maar als je 55 jaar getrouwd bent en dementerende, dan is het vooral handig voor dat goede doel.

Overigens heb ik bewust naar het formaat van de erfenis gerefereerd.
Zelfs als hij helder van geest was is dit verhaal zo groot dat het niet handig is dat je laten afhandelen door een ET van de nieuwe erfgenaam.
Het is immers nogal een constructie met 2 goede doelen, een echtgenote waarmee hij 55 jaar getrouwd was en die nu wat zakgeld krijgt en stiefkinderen en kleinkinderen die hem al 55 jaar als stiefvader/opa zien, waarbij de kleinkinderen hem waarschijnlijk alleen maar als opa zien, want die waren er nog niet toen hij stiefvader van hun ouders werd.

Al met al is het juist in een situatie als deze ronduit dom van het Leger des Heils om zelf een ET aan te bieden.

Dat alleenstaande Mien met 6 katten en verder kind noch kraai er gebruik van maakt is een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:59:14 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145951129
Als je die stiefkids 20K nalaat, op 26 miljoen, heb je echt genoeg van ze, of ben je mesjogge. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:04:57 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145951197
Als je je vrouw na 55 jaar huwelijk nog bewust zo te kakken zet, had je beter gewoon het fatsoen kunnen hebben van haar te gaan scheiden.

En ik ben heel erg fan van huwelijkse voorwaarden, maar dit is gewoon onfatsoenlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:05:17 #56
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_145951199
Vind het wel grappig.
pi_145951200
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, maar als je 55 jaar getrouwd bent en dementerende, dan is het vooral handig voor dat goede doel.

Overigens heb ik bewust naar het formaat van de erfenis gerefereerd.
Zelfs als hij helder van geest was is dit verhaal zo groot dat het niet handig is dat je laten afhandelen door een ET van de nieuwe erfgenaam.
Het is immers nogal een constructie met 2 goede doelen, een echtgenote waarmee hij 55 jaar getrouwd was en die nu wat zakgeld krijgt en stiefkinderen en kleinkinderen die hem al 55 jaar als stiefvader/opa zien, waarbij de kleinkinderen hem waarschijnlijk alleen maar als opa zien, want die waren er nog niet toen hij stiefvader van hun ouders werd.

Al met al is het juist in een situatie als deze ronduit dom van het Leger des Heils om zelf een ET aan te bieden.

Dat alleenstaande Mien met 6 katten en verder kind noch kraai er gebruik van maakt is een ander verhaal.
het is ieders goed recht. wat jouw mening is doet er dan gelukkig niet zoveel toe.
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:06:10 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145951207
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:07:03 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145951219
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:05 schreef bolker het volgende:

[..]

het is ieders goed recht. wat jouw mening is doet er dan gelukkig niet zoveel toe.
Die van de rechter wel, en die heeft besloten dat er nu inzage komt in de rapportage van de psychiater.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145951227
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die van de rechter wel, en die heeft besloten dat er nu inzage komt in de rapportage van de psychiater.
ja. dat wil zeker niet zeggen dat het testament daarmee nietig wordt verklaard.
pi_145951230
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:05 schreef bolker het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je connecties hebt met het Leger des Heils.
pi_145951261
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je connecties hebt met het Leger des Heils.
nee ik heb alleen een grafhekel aan eenzijdige berichtgeving en mensen die op basis daarvan dan wel precies denken te weten hoe de vork in de steel zit en hoe het opgelost zou moeten worden. ik ben heilig overtuigd van je vrijheid om te doen en laten met je vermogen wat je wilt (binnen enkele randgrenzen) en vind het triest dat de familie al deze informatie naar buiten heeft gebracht met duidelijk maar 1 doel; hoe het geld te krijgen. niet de vraag of hun geliefde partner / pa / opa het zo bewust bedoeld heeft maar hun eigen gewin speelt enkel hier.
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:10:52 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145951264
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:07 schreef bolker het volgende:

[..]

ja. dat wil zeker niet zeggen dat het testament daarmee nietig wordt verklaard.
Nee klopt, en het wil ook niet zeggen dat het blijft bestaan.
Vooralsnog lijken er behoorlijk wat aanwijzingen te zijn dat een en ander hier niet zo gebeurd 47 als gaf moeten gebeuren, en als meneer behandeld werd voor dementie, dan acht ik de kans vrij groot dat het laatste testament ongeldig verklaard wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145951274
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef bolker het volgende:

En als ik mijn geld zou nalaten aan een goed doel en dat geregeld heb via de notaris dan zou ik ervan uitgaan dat dat gebeurt. Dat is de andere kant van het verhaal.
Ik zou dat gewoon bij leven delen met mijn familie (zodat ze niet overvallen worden en ik ook het kan toelichten) en zeker niet alles weggeven. Had bv 10% achter gelaten... Dan kan iedereen er vrede mee hebben.

Dit is een bizarre handelswijze, die vragen oproept.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145951282
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee klopt, en het wil ook niet zeggen dat het blijft bestaan.
Vooralsnog lijken er behoorlijk wat aanwijzingen te zijn dat een en ander hier niet zo gebeurd 47 als gaf moeten gebeuren, en als meneer behandeld werd voor dementie, dan acht ik de kans vrij groot dat het laatste testament ongeldig verklaard wordt.
lijkt me niet, de notaris heeft netjes laten uitzoeken of meneer nog wilsbekwaam kon worden geacht. alles is netjes verlopen. maar we zullen zien :)
pi_145951294
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij moest naar psychiater omdat de notaris hem niet wilsbekwaam achtte...
De kans dat de bekende notaris dat beter kan inschatten dan een onbekende psychiater lijkt me redelijk groot, of denk je werkelijk dat die psychiater hem langdurig geobserveerd heeft... Het gaat om iemand die al naar een dagopvang ging.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar niet terechtkomt omdat je 2 keer vergeten bent je jas dicht te knopen.
Het oordeel van een medisch deskundige, zoals een psychiater, is meestal heilig, terwijl die mensen er vaak genoeg een potje van maken. Die mensen hebben teveel macht
pi_145951312
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het oordeel van een medisch deskundige, zoals een psychiater, is meestal heilig, terwijl die mensen er vaak genoeg een potje van maken. Die mensen hebben teveel macht
ja nee laten we de macht bij de publieke opinie en de mensen die er het meest baat bij hebben dat zijn wil niet wordt uitgevoerd leggen ^O^
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:13:46 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145951315
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:10 schreef bolker het volgende:

[..]

nee ik heb alleen een grafhekel aan eenzijdige berichtgeving en mensen die op basis daarvan dan wel precies denken te weten hoe de vork in de steel zit en hoe het opgelost zou moeten worden. ik ben heilig overtuigd van je vrijheid om te doen en laten met je vermogen wat je wilt (binnen enkele randgrenzen) en vind het triest dat de familie al deze informatie naar buiten heeft gebracht met duidelijk maar 1 doel; hoe het geld te krijgen. niet de vraag of hun geliefde partner / pa / opa het zo bewust bedoeld heeft maar hun eigen gewin speelt enkel hier.
Ja, want het eigen gewin van het Leger des Heils speelde niet toen ze de man zelfs een executeur testamentair aanboden.

Ik ben benieuwd hoeveel de weduwe zou hebben gekregen als hij in 2012 een echtscheiding had aangevraagd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145951323
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:04 schreef Leandra het volgende:
Als je je vrouw na 55 jaar huwelijk nog bewust zo te kakken zet, had je beter gewoon het fatsoen kunnen hebben van haar te gaan scheiden.

En ik ben heel erg fan van huwelijkse voorwaarden, maar dit is gewoon onfatsoenlijk.
Helemaal mee eens. Dit is uitgaande van wat we weten krankzinnig.
pi_145951329
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:05 schreef betyar het volgende:
Vind het wel grappig.
Dat pleit niet voor je.
pi_145951331
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want het eigen gewin van het Leger des Heils speelde niet toen ze de man zelfs een executeur testamentair aanboden.

Ik ben benieuwd hoeveel de weduwe zou hebben gekregen als hij in 2012 een echtscheiding had aangevraagd.
jij weet totaal niet hoe dat gegaan is. hij was al donateur. misschien heeft hij het leger des heils wel benaderd en zijn ze toen met het voorstel gekomen. hoe kun je zo'n stellige mening hebben met enkel eenzijdige (en zeer beperkte en suggestieve) informatie.
pi_145951342
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:10 schreef bolker het volgende:

[..]

Wie is er nou aan het verzinnen?
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:16:16 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145951345
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:15 schreef bolker het volgende:

[..]

jij weet totaal niet hoe dat gegaan is. hij was al donateur. misschien heeft hij het leger des heils wel benaderd en zijn ze toen met het voorstel gekomen. hoe kun je zo'n stellige mening hebben met enkel eenzijdige (en zeer beperkte en suggestieve) informatie.
Hij was al donateur, ik ben ook donateur van zoveel organisaties, dat zegt niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145951352
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wie is er nou aan het verzinnen?
alles puur op feiten vrind.
pi_145951353
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:13 schreef bolker het volgende:

[..]

ja nee laten we de macht bij de publieke opinie en de mensen die er het meest baat bij hebben dat zijn wil niet wordt uitgevoerd leggen ^O^
Met iedere post neem ik je minder serieus.. maar ik bedoel bijvoorbeeld dat een medisch oordeel vaak dermate heilig is dat een rechter of instantie dat klakkeloos volgt, terwijl een rechter de vrijheid zou moeten nemen om het medische oordeel aan de kant te zetten of bij twijfel een second opinion laten uitvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')