abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145948471
Wat een smerige praktijken van het leger des Heils en de Zonnebloem. Hopelijk verliezen ze hierdoor heel veel leden en een groot deel van hun inkomen.
pi_145950049
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 02:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige praktijken van het leger des Heils en de Zonnebloem. Hopelijk verliezen ze hierdoor heel veel leden en een groot deel van hun inkomen.
Wat een onzin. Er zijn meer mensen die hun kapitaal nalaten aan goede doelen, helemaal niets mis mee.
Dat z'n stiefkinderen zich al rijk gerekend hebben vind ik wel grappig eigenlijk.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 26 oktober 2014 @ 08:26:08 #28
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_145950125
Tvp

Wat als het medisch dossier ineens keihard kwijt is? :p
pi_145950356
quote:
Waarom?

Misschien zag die man hoe kut zijn familie was toen hij ziek werd.
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:02:02 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145950391
Wel goed dat je de boel zo mooi kan dichttimmeren voor je familie.
Ook maar mijn eens voorwaarden, laten, nalopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:03:04 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145950403
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom?

Ja.. Want iemand die dementerend is ziet dat over het algemeen heel helder...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145950473
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:12 schreef Pedroso het volgende:

Wat een onzin. Er zijn meer mensen die hun kapitaal nalaten aan goede doelen, helemaal niets mis mee.
Dat z'n stiefkinderen zich al rijk gerekend hebben vind ik wel grappig eigenlijk.
Jij leest dit verhaal en haalt vervolgens dit eruit?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145950483
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef De_Guidance het volgende:

Waarom?

Kan, maar daar zijn geen aanwijzingen voor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145950560
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:12 schreef Pedroso het volgende:

[..]

+1

Hij is zelfs naar een psych geweest. Hij zal zijn redenen wel hebben gehad.
pi_145950592
Sinds wanneer kan je kinderen vrijwel volledig onterven in Nederland ? Bij mijn weten kunnen die altijd de legitieme portie opeisen.. en bij een erfenis van 26 miljoen is die wel ietsje groter dan ¤ 19.535
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_145950616
Het waren iig niet zijn biologische kids. Dussuh...
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:22:24 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145950617
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
Sinds wanneer kan je kinderen onterven in Nederland ? Bij mijn weten kunnen die altijd de legitieme portie opeisen.. en bij een erfenis van 26 miljoen is die wel ietsje groter dan ¤ 19.535
Stiefkinderen=kinderen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:22:33 #38
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_145950619
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
Sinds wanneer kan je kinderen onterven in Nederland ? Bij mijn weten kunnen die altijd de legitieme portie opeisen.. en bij een erfenis van 26 miljoen is die wel ietsje groter dan ¤ 19.535
Kinderen waren niet van hem, maar van zijn vrouw uit een eerder huwelijk.
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:23:38 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145950623
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:17 schreef bolker het volgende:

[..]

+1

Hij is zelfs naar een psych geweest. Hij zal zijn redenen wel hebben gehad.
Hij moest naar psychiater omdat de notaris hem niet wilsbekwaam achtte...
De kans dat de bekende notaris dat beter kan inschatten dan een onbekende psychiater lijkt me redelijk groot, of denk je werkelijk dat die psychiater hem langdurig geobserveerd heeft... Het gaat om iemand die al naar een dagopvang ging.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar niet terechtkomt omdat je 2 keer vergeten bent je jas dicht te knopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145950672
quote:
Wat een smerige praktijken van het leger des Heils en de Zonnebloem.
Dit. Oudere mensen zijn vaak beïnvloedbaar, zeker als ze geestelijk iets mankeren. Je kan je dus wel voorstellen hoe het is verlopen. Het Leger des Heils en de Zonnebloem doen waarschijnlijk best goed werk, maar geldgebrek doet kennelijk rare dingen met mensen
pi_145950680
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij moest naar psychiater omdat de notaris hem niet wilsbekwaam achtte...
De kans dat de bekende notaris dat beter kan inschatten dan een onbekende psychiater lijkt me redelijk groot, of denk je werkelijk dat die psychiater hem langdurig geobserveerd heeft... Het gaat om iemand die al naar een dagopvang ging.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar niet terechtkomt omdat je 2 keer vergeten bent je jas dicht te knopen.
Was je erbij in januari 2012 ja?

Die notaris vraagt dat omdat hij ook wel weet dat de familie geld wilt hebben bij het overlijden en hij zelf niet kan beoordelen in hoeverre zijn ziekte (als die toen al bekend was / actief was) van invloed was op de wijziging. Hoe weet jij dat hij in januari 2012 al naar de dagopvang ging?
pi_145950719
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 01:31 schreef Elfletterig het volgende:
TS maakt er altijd een sport van om in zijn OP een toelichting te schrijven die langer is dan het nieuwsbericht in de OP. ^O^

On-topic: als er geloofwaardige twijfels zijn over de gemoedstoestand van de demente man, dan moet zijn beslissing kunnen worden teruggedraaid. Hopelijk worden zijn nabestaanden in het gelijk gesteld.
Hopelijk niet. Een familie die zo om zijn geld zit te springen in plaats van treuren dat hij overleden is en niet blij is dat hij een goede daad heeft gedaan is de term familie niet eens waard.

Daarbij de weduwe mag blijven wonen en de kinderen krijgen bijna 20.000 ballen. Niet gek.

Ontevreden kaklui :(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145950768
Ik vind - niemand heeft recht op iets. Als je iets krijgt is dat een geste, een gebaar, maar recht heb je er niet bij voorbaat op. Die notaris heeft de wijziging aangebracht na het rapport van de psych. Het nieuwsbericht geeft eenzijdig bericht van de feiten (zoals de familie ze ziet).
pi_145950794
quote:
13s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hopelijk niet. Een familie die zo om zijn geld zit te springen in plaats van treuren dat hij overleden is en niet blij is dat hij een goede daad heeft gedaan is de term familie niet eens waard.

Ik denk dat jij even moeite hebt met je verplaatsen in anderen.. als ik bij die familie zou horen zou ik er ook schijtziek van zijn en jij ook vermoed ik..
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:41:01 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145950831
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:28 schreef bolker het volgende:

[..]

Was je erbij in januari 2012 ja?

Die notaris vraagt dat omdat hij ook wel weet dat de familie geld wilt hebben bij het overlijden en hij zelf niet kan beoordelen in hoeverre zijn ziekte (als die toen al bekend was / actief was) van invloed was op de wijziging. Hoe weet jij dat hij in januari 2012 al naar de dagopvang ging?
Het feit dat het leger des Heils al een executeur testamentair kon leveren voor zijn testament veranderd was vind ik behoorlijk zorgwekkend, dat wil dus zeggen dat ze op de hoogte waren, en dat lijkt me bij een werkelijk oprechte testamentwijziging helemaal niet nodig.

Het is juist bij omvangrijke erfenissen van belang dat de executeur testamentair geen belang bij de erfenis heeft en liefst ook niet aan een van de erfgenamen gekoppeld is, en zeker niet dat een van de erfgenamen de executeur testamentair al aanwijst voor het overlijden.

Iemand met een vermogen van 26 miljoen die nog goed bij geest is, kan zelf prima een executeur testamentair aanwijzen, sterker nog; die zal legio mensen kennen die daar geschikt voor zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145950832
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij even moeite hebt met je verplaatsen in anderen.. als ik bij die familie zou horen zou ik er ook schijtziek van zijn en jij ook vermoed ik..
En als ik mijn geld zou nalaten aan een goed doel en dat geregeld heb via de notaris dan zou ik ervan uitgaan dat dat gebeurt. Dat is de andere kant van het verhaal.
pi_145950834
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 00:16 schreef Leandra het volgende:
Dit klopt echt niet:

[..]

De nieuwe erfgenaam die een executeur testamentair kan leveren? |:(
quote:
Dat kan bijvoorbeeld een familielid zijn, een vriend, een professionele executeur zoals een notaris, accountant of bankinstelling. Elders op deze website vindt u verschillende professionel executeurs die u kunt benoemen. Als u een goed doel tot erfgenaam benoemt, kunt u dat goede doel ook aanwijzen als executeur. Wie u ook tot executeur benoemt: overleg vooraf of diegene dat inderdaad wil doen en bespreek uw wensen in dit verband.
http://www.goednalaten.nl(...)cuteur-testamentair/

Voor mensen die geen kinderen hebben is het wel handig. Het goede doel waar het geld naartoe gaat, regelt ook de huuropzegging, crematie en dergelijke zaken.
pi_145950871
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het feit dat het leger des Heils al een executeur testamentair kon leveren voor zijn testament veranderd was vind ik behoorlijk zorgwekkend, dat wil dus zeggen dat ze op de hoogte waren, en dat lijkt me bij een werkelijk oprechte testamentwijziging helemaal niet nodig.

Het is juist bij omvangrijke erfenissen van belang dat de executeur testamentair geen belang bij de erfenis heeft en liefst ook niet aan een van de erfgenamen gekoppeld is, en zeker niet dat een van de erfgenamen de executeur testamentair al aanwijst voor het overlijden.

Iemand met een vermogen van 26 miljoen die nog goed bij geest is, kan zelf prima een executeur testamentair aanwijzen, sterker nog; die zal legio mensen kennen die daar geschikt voor zijn.
Een hoop gevoelsargumenten. Feit blijft dat de notaris akkoord gegaan is met de verklaring van de psych, en op basis daarvan het testament heeft aangepast. Het is ieders goed recht om te bepalen wat er met zijn nalatenschap gebeurt. Op basis van de bekende gegevens kun je echt niet zeggen dat de man niet toerekeningsvatbaar was. Vergeet niet dat je alleen de visie van de geldwolfjes in het nieuwsartikel terugleest.
pi_145950875
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef bolker het volgende:

[..]

En als ik mijn geld zou nalaten aan een goed doel en dat geregeld heb via de notaris dan zou ik ervan uitgaan dat dat gebeurt. Dat is de andere kant van het verhaal.
Zeker.. maar de manier waarop is een beetje dubieus he.. het Leger des Heils komt 3 dagen bij die man over de vloer en biedt meteen maar aan dat ze de executeur kunnen worden van zijn testament. Dat zijn gewoon hebzuchtige flikkers die op het geld van die man uit waren. Dit zullen ze bij anderen ook wel doen vermoed ik.
pi_145950900
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zeker.. maar de manier waarop is een beetje dubieus he.. het Leger des Heils komt 3 dagen bij die man over de vloer en biedt meteen maar aan dat ze de executeur kunnen worden van zijn testament. Dat zijn gewoon hebzuchtige flikkers die op het geld van die man uit waren. Dit zullen ze bij anderen ook wel doen vermoed ik.
Een notaris is ook niet gek en we hebben een eenzijdig verhaal via de media meegekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')