Dan moeten ze wel haast maken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:12 schreef hottentot het volgende:
Onmiddelijk kort geding aanspannen opdat de zonnebloem dit geld gereserveerd houd totdat duidelijk is hoe en wat.
Don't feed it.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:13 schreef SadPanda het volgende:
Walgelijke weduwe, beetje geld proberen te krijgen over de rug van je dode echtgenoot.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:13 schreef SadPanda het volgende:
Walgelijke weduwe, beetje geld proberen te krijgen over de rug van je dode echtgenoot.
Integendeel. Het is eerder walgelijk als blijkt dat miljonair Arend Broekhuis in zijn eventuele toestand door deze twee instanties op een bepaalde manier bewerkt is, waardoor hij vervolgens al zijn miljoenen aan hen nagelaten heeft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:13 schreef SadPanda het volgende:
Zo werken ze al jaren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Integendeel. Het is eerder walgelijk als blijkt dat miljonair Arend Broekhuis in zijn eventuele toestand door deze twee instanties op een bepaalde manier bewerkt is, waardoor hij vervolgens al zijn miljoenen aan hen nagelaten heeft.
Tja, zelfs ik kan me dat ergens voorstellen. Alleen wordt de familie dan mogelijk zelf hoofdverdachte in een zaak van brandstichting. Het komt sporadisch voor dat iemand zover gaat, maar erg verstandig is het is niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zo werken ze al jaren.
Oude mensen benaderen, zielige verhaaltjes ophangen, beetje drammen, onmiddellijk een gratis testament op te maken. En de familie zit met de brokken.
Ik zou het me heel goed voor kunnen stellen als de familie uiteindelijk het leger des heils pand in de fik steekt. Je moet toch ergens heen met je frustratie.
Ik wil ook zeker niet stellen dat het verstandig is, maar als de frustratie maar hoog genoeg is komt er vanzelf iemand die dit wel doet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Tja, zelfs ik kan me dat ergens voorstellen. Alleen wordt de familie dan mogelijk zelf hoofdverdachte in een zaak van brandstichting. Het komt sporadisch voor dat iemand zover gaat, maar erg verstandig is het is niet.
Dat is waar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker niet stellen dat het verstandig is, maar als de frustratie maar hoog genoeg is komt er vanzelf iemand die dit wel doet.
Ik snap die man wel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:58 schreef Scjvb het volgende:
Weliswaar waren de kinderen háár kinderen uit een eerder huwelijk
Inderdaad een beetje vreemd. Daarom ook eist men het medisch rapport van deze psychiater op waartoe de rechter het groene licht reeds gegeven heeft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Heel vreemd dat een man die nota bene behandeld wordt voor vasculaire dementie, wilsbekwaam verklaard wordt. Ofwel had die Querido geen idee van de achtergrond van meneer - wat ik vreemd vind - ofwel is het een vreselijke oplichter.
Als vader Broekhuis bij zijn volle verstand was ten tijde van de cruciale aanpassing van zijn testament, dan kan er sprake geweest zijn van een keuze. Wat pa's drijfveer geweest zal zijn, en of zijn aanpassing uiteindelijk te maken heeft gehad met familieperikelen waardoor hij tot dit besluit kwam, blijft dan vooralsnog gissen.quote:
Dat vermoeden is niet geheel ongegrond, inderdaad.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:04 schreef DS4 het volgende:
Als het echt zo is dat de begunstigden niet in gesprek willen, dan vind ik dat op zijn minst een zwaktebod. En het geeft voeding aan het beeld dat deze man bewerkt is om zijn geld af te troggelen.
Daar kan ik niets over zeggen, ik ben er niet mee bekend... Ik hoop maar dat deze organisaties dit soort gedrag niet vertonen, want dat is dan wel enorm walgelijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat vermoeden is niet geheel ongegrond, inderdaad.
De nieuwe erfgenaam die een executeur testamentair kan leveren?quote:Het Leger des Heils had al contact met Arend Broekhuis voor zijn overlijden. In januari 2012 bieden de heilsoldaten aan dat het Leger gratis een executeur testamentair kan leveren om de nalatenschap in goede banen te leiden. Drie weken na het aanbod zit de dan 82-jarige man bij de notaris om zijn laatste wil rigoureus te wijzigen. Alles gaat naar het Leger des Heils en de Zonnebloem, ieder de helft. Op 4 april 2013 overlijdt Arend Broekhuis op 82-jarige leeftijd.
Wat een onzin. Er zijn meer mensen die hun kapitaal nalaten aan goede doelen, helemaal niets mis mee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 02:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige praktijken van het leger des Heils en de Zonnebloem. Hopelijk verliezen ze hierdoor heel veel leden en een groot deel van hun inkomen.
Waarom?quote:Op zondag 26 oktober 2014 02:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige praktijken van het leger des Heils en de Zonnebloem. Hopelijk verliezen ze hierdoor heel veel leden en een groot deel van hun inkomen.
Ja.. Want iemand die dementerend is ziet dat over het algemeen heel helder...quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom?
Misschien zag die man hoe kut zijn familie was toen hij ziek werd.
Jij leest dit verhaal en haalt vervolgens dit eruit?quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:12 schreef Pedroso het volgende:
Wat een onzin. Er zijn meer mensen die hun kapitaal nalaten aan goede doelen, helemaal niets mis mee.
Dat z'n stiefkinderen zich al rijk gerekend hebben vind ik wel grappig eigenlijk.
Kan, maar daar zijn geen aanwijzingen voor...quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef De_Guidance het volgende:
Waarom?
Misschien zag die man hoe kut zijn familie was toen hij ziek werd.
+1quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn meer mensen die hun kapitaal nalaten aan goede doelen, helemaal niets mis mee.
Dat z'n stiefkinderen zich al rijk gerekend hebben vind ik wel grappig eigenlijk.
Stiefkinderen=kinderen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
Sinds wanneer kan je kinderen onterven in Nederland ? Bij mijn weten kunnen die altijd de legitieme portie opeisen.. en bij een erfenis van 26 miljoen is die wel ietsje groter dan ¤ 19.535
Kinderen waren niet van hem, maar van zijn vrouw uit een eerder huwelijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
Sinds wanneer kan je kinderen onterven in Nederland ? Bij mijn weten kunnen die altijd de legitieme portie opeisen.. en bij een erfenis van 26 miljoen is die wel ietsje groter dan ¤ 19.535
Hij moest naar psychiater omdat de notaris hem niet wilsbekwaam achtte...quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:17 schreef bolker het volgende:
[..]
+1
Hij is zelfs naar een psych geweest. Hij zal zijn redenen wel hebben gehad.
Dit. Oudere mensen zijn vaak beïnvloedbaar, zeker als ze geestelijk iets mankeren. Je kan je dus wel voorstellen hoe het is verlopen. Het Leger des Heils en de Zonnebloem doen waarschijnlijk best goed werk, maar geldgebrek doet kennelijk rare dingen met mensenquote:Op zondag 26 oktober 2014 02:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige praktijken van het leger des Heils en de Zonnebloem.
Was je erbij in januari 2012 ja?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij moest naar psychiater omdat de notaris hem niet wilsbekwaam achtte...
De kans dat de bekende notaris dat beter kan inschatten dan een onbekende psychiater lijkt me redelijk groot, of denk je werkelijk dat die psychiater hem langdurig geobserveerd heeft... Het gaat om iemand die al naar een dagopvang ging.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar niet terechtkomt omdat je 2 keer vergeten bent je jas dicht te knopen.
Hopelijk niet. Een familie die zo om zijn geld zit te springen in plaats van treuren dat hij overleden is en niet blij is dat hij een goede daad heeft gedaan is de term familie niet eens waard.quote:Op zondag 26 oktober 2014 01:31 schreef Elfletterig het volgende:
TS maakt er altijd een sport van om in zijn OP een toelichting te schrijven die langer is dan het nieuwsbericht in de OP.![]()
On-topic: als er geloofwaardige twijfels zijn over de gemoedstoestand van de demente man, dan moet zijn beslissing kunnen worden teruggedraaid. Hopelijk worden zijn nabestaanden in het gelijk gesteld.
Ik denk dat jij even moeite hebt met je verplaatsen in anderen.. als ik bij die familie zou horen zou ik er ook schijtziek van zijn en jij ook vermoed ik..quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hopelijk niet. Een familie die zo om zijn geld zit te springen in plaats van treuren dat hij overleden is en niet blij is dat hij een goede daad heeft gedaan is de term familie niet eens waard.
Het feit dat het leger des Heils al een executeur testamentair kon leveren voor zijn testament veranderd was vind ik behoorlijk zorgwekkend, dat wil dus zeggen dat ze op de hoogte waren, en dat lijkt me bij een werkelijk oprechte testamentwijziging helemaal niet nodig.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:28 schreef bolker het volgende:
[..]
Was je erbij in januari 2012 ja?
Die notaris vraagt dat omdat hij ook wel weet dat de familie geld wilt hebben bij het overlijden en hij zelf niet kan beoordelen in hoeverre zijn ziekte (als die toen al bekend was / actief was) van invloed was op de wijziging. Hoe weet jij dat hij in januari 2012 al naar de dagopvang ging?
En als ik mijn geld zou nalaten aan een goed doel en dat geregeld heb via de notaris dan zou ik ervan uitgaan dat dat gebeurt. Dat is de andere kant van het verhaal.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even moeite hebt met je verplaatsen in anderen.. als ik bij die familie zou horen zou ik er ook schijtziek van zijn en jij ook vermoed ik..
quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:16 schreef Leandra het volgende:
Dit klopt echt niet:
[..]
De nieuwe erfgenaam die een executeur testamentair kan leveren?![]()
http://www.goednalaten.nl(...)cuteur-testamentair/quote:Dat kan bijvoorbeeld een familielid zijn, een vriend, een professionele executeur zoals een notaris, accountant of bankinstelling. Elders op deze website vindt u verschillende professionel executeurs die u kunt benoemen. Als u een goed doel tot erfgenaam benoemt, kunt u dat goede doel ook aanwijzen als executeur. Wie u ook tot executeur benoemt: overleg vooraf of diegene dat inderdaad wil doen en bespreek uw wensen in dit verband.
Een hoop gevoelsargumenten. Feit blijft dat de notaris akkoord gegaan is met de verklaring van de psych, en op basis daarvan het testament heeft aangepast. Het is ieders goed recht om te bepalen wat er met zijn nalatenschap gebeurt. Op basis van de bekende gegevens kun je echt niet zeggen dat de man niet toerekeningsvatbaar was. Vergeet niet dat je alleen de visie van de geldwolfjes in het nieuwsartikel terugleest.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het feit dat het leger des Heils al een executeur testamentair kon leveren voor zijn testament veranderd was vind ik behoorlijk zorgwekkend, dat wil dus zeggen dat ze op de hoogte waren, en dat lijkt me bij een werkelijk oprechte testamentwijziging helemaal niet nodig.
Het is juist bij omvangrijke erfenissen van belang dat de executeur testamentair geen belang bij de erfenis heeft en liefst ook niet aan een van de erfgenamen gekoppeld is, en zeker niet dat een van de erfgenamen de executeur testamentair al aanwijst voor het overlijden.
Iemand met een vermogen van 26 miljoen die nog goed bij geest is, kan zelf prima een executeur testamentair aanwijzen, sterker nog; die zal legio mensen kennen die daar geschikt voor zijn.
Zeker.. maar de manier waarop is een beetje dubieus he.. het Leger des Heils komt 3 dagen bij die man over de vloer en biedt meteen maar aan dat ze de executeur kunnen worden van zijn testament. Dat zijn gewoon hebzuchtige flikkers die op het geld van die man uit waren. Dit zullen ze bij anderen ook wel doen vermoed ik.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef bolker het volgende:
[..]
En als ik mijn geld zou nalaten aan een goed doel en dat geregeld heb via de notaris dan zou ik ervan uitgaan dat dat gebeurt. Dat is de andere kant van het verhaal.
Een notaris is ook niet gek en we hebben een eenzijdig verhaal via de media meegekregen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zeker.. maar de manier waarop is een beetje dubieus he.. het Leger des Heils komt 3 dagen bij die man over de vloer en biedt meteen maar aan dat ze de executeur kunnen worden van zijn testament. Dat zijn gewoon hebzuchtige flikkers die op het geld van die man uit waren. Dit zullen ze bij anderen ook wel doen vermoed ik.
Als de familie dit persbericht heeft opgesteld hang je de vuile was ook niet buiten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kan, maar daar zijn geen aanwijzingen voor...
Ja klopt, maar als je 55 jaar getrouwd bent en dementerende, dan is het vooral handig voor dat goede doel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef incoherent het volgende:
[..]
[..]
http://www.goednalaten.nl(...)cuteur-testamentair/
Voor mensen die geen kinderen hebben is het wel handig. Het goede doel waar het geld naartoe gaat, regelt ook de huuropzegging, crematie en dergelijke zaken.
het is ieders goed recht. wat jouw mening is doet er dan gelukkig niet zoveel toe.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar als je 55 jaar getrouwd bent en dementerende, dan is het vooral handig voor dat goede doel.
Overigens heb ik bewust naar het formaat van de erfenis gerefereerd.
Zelfs als hij helder van geest was is dit verhaal zo groot dat het niet handig is dat je laten afhandelen door een ET van de nieuwe erfgenaam.
Het is immers nogal een constructie met 2 goede doelen, een echtgenote waarmee hij 55 jaar getrouwd was en die nu wat zakgeld krijgt en stiefkinderen en kleinkinderen die hem al 55 jaar als stiefvader/opa zien, waarbij de kleinkinderen hem waarschijnlijk alleen maar als opa zien, want die waren er nog niet toen hij stiefvader van hun ouders werd.
Al met al is het juist in een situatie als deze ronduit dom van het Leger des Heils om zelf een ET aan te bieden.
Dat alleenstaande Mien met 6 katten en verder kind noch kraai er gebruik van maakt is een ander verhaal.
Die van de rechter wel, en die heeft besloten dat er nu inzage komt in de rapportage van de psychiater.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:05 schreef bolker het volgende:
[..]
het is ieders goed recht. wat jouw mening is doet er dan gelukkig niet zoveel toe.
ja. dat wil zeker niet zeggen dat het testament daarmee nietig wordt verklaard.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van de rechter wel, en die heeft besloten dat er nu inzage komt in de rapportage van de psychiater.
Iets zegt me dat je connecties hebt met het Leger des Heils.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:05 schreef bolker het volgende:
[..]
het is ieders goed recht. wat jouw mening is doet er dan gelukkig niet zoveel toe.
nee ik heb alleen een grafhekel aan eenzijdige berichtgeving en mensen die op basis daarvan dan wel precies denken te weten hoe de vork in de steel zit en hoe het opgelost zou moeten worden. ik ben heilig overtuigd van je vrijheid om te doen en laten met je vermogen wat je wilt (binnen enkele randgrenzen) en vind het triest dat de familie al deze informatie naar buiten heeft gebracht met duidelijk maar 1 doel; hoe het geld te krijgen. niet de vraag of hun geliefde partner / pa / opa het zo bewust bedoeld heeft maar hun eigen gewin speelt enkel hier.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je connecties hebt met het Leger des Heils.
Nee klopt, en het wil ook niet zeggen dat het blijft bestaan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:07 schreef bolker het volgende:
[..]
ja. dat wil zeker niet zeggen dat het testament daarmee nietig wordt verklaard.
Ik zou dat gewoon bij leven delen met mijn familie (zodat ze niet overvallen worden en ik ook het kan toelichten) en zeker niet alles weggeven. Had bv 10% achter gelaten... Dan kan iedereen er vrede mee hebben.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:41 schreef bolker het volgende:
En als ik mijn geld zou nalaten aan een goed doel en dat geregeld heb via de notaris dan zou ik ervan uitgaan dat dat gebeurt. Dat is de andere kant van het verhaal.
lijkt me niet, de notaris heeft netjes laten uitzoeken of meneer nog wilsbekwaam kon worden geacht. alles is netjes verlopen. maar we zullen zienquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, en het wil ook niet zeggen dat het blijft bestaan.
Vooralsnog lijken er behoorlijk wat aanwijzingen te zijn dat een en ander hier niet zo gebeurd 47 als gaf moeten gebeuren, en als meneer behandeld werd voor dementie, dan acht ik de kans vrij groot dat het laatste testament ongeldig verklaard wordt.
Het oordeel van een medisch deskundige, zoals een psychiater, is meestal heilig, terwijl die mensen er vaak genoeg een potje van maken. Die mensen hebben teveel machtquote:Op zondag 26 oktober 2014 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij moest naar psychiater omdat de notaris hem niet wilsbekwaam achtte...
De kans dat de bekende notaris dat beter kan inschatten dan een onbekende psychiater lijkt me redelijk groot, of denk je werkelijk dat die psychiater hem langdurig geobserveerd heeft... Het gaat om iemand die al naar een dagopvang ging.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar niet terechtkomt omdat je 2 keer vergeten bent je jas dicht te knopen.
ja nee laten we de macht bij de publieke opinie en de mensen die er het meest baat bij hebben dat zijn wil niet wordt uitgevoerd leggenquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het oordeel van een medisch deskundige, zoals een psychiater, is meestal heilig, terwijl die mensen er vaak genoeg een potje van maken. Die mensen hebben teveel macht
Ja, want het eigen gewin van het Leger des Heils speelde niet toen ze de man zelfs een executeur testamentair aanboden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:10 schreef bolker het volgende:
[..]
nee ik heb alleen een grafhekel aan eenzijdige berichtgeving en mensen die op basis daarvan dan wel precies denken te weten hoe de vork in de steel zit en hoe het opgelost zou moeten worden. ik ben heilig overtuigd van je vrijheid om te doen en laten met je vermogen wat je wilt (binnen enkele randgrenzen) en vind het triest dat de familie al deze informatie naar buiten heeft gebracht met duidelijk maar 1 doel; hoe het geld te krijgen. niet de vraag of hun geliefde partner / pa / opa het zo bewust bedoeld heeft maar hun eigen gewin speelt enkel hier.
Helemaal mee eens. Dit is uitgaande van wat we weten krankzinnig.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:04 schreef Leandra het volgende:
Als je je vrouw na 55 jaar huwelijk nog bewust zo te kakken zet, had je beter gewoon het fatsoen kunnen hebben van haar te gaan scheiden.
En ik ben heel erg fan van huwelijkse voorwaarden, maar dit is gewoon onfatsoenlijk.
Dat pleit niet voor je.quote:
jij weet totaal niet hoe dat gegaan is. hij was al donateur. misschien heeft hij het leger des heils wel benaderd en zijn ze toen met het voorstel gekomen. hoe kun je zo'n stellige mening hebben met enkel eenzijdige (en zeer beperkte en suggestieve) informatie.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want het eigen gewin van het Leger des Heils speelde niet toen ze de man zelfs een executeur testamentair aanboden.
Ik ben benieuwd hoeveel de weduwe zou hebben gekregen als hij in 2012 een echtscheiding had aangevraagd.
Wie is er nou aan het verzinnen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:10 schreef bolker het volgende:
[..]
nee ik heb alleen een grafhekel aan eenzijdige berichtgeving en mensen die op basis daarvan dan wel precies denken te weten hoe de vork in de steel zit en hoe het opgelost zou moeten worden. ik ben heilig overtuigd van je vrijheid om te doen en laten met je vermogen wat je wilt (binnen enkele randgrenzen) en vind het triest dat de familie al deze informatie naar buiten heeft gebracht met duidelijk maar 1 doel; hoe het geld te krijgen. niet de vraag of hun geliefde partner / pa / opa het zo bewust bedoeld heeft maar hun eigen gewin speelt enkel hier.
Hij was al donateur, ik ben ook donateur van zoveel organisaties, dat zegt niets.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:15 schreef bolker het volgende:
[..]
jij weet totaal niet hoe dat gegaan is. hij was al donateur. misschien heeft hij het leger des heils wel benaderd en zijn ze toen met het voorstel gekomen. hoe kun je zo'n stellige mening hebben met enkel eenzijdige (en zeer beperkte en suggestieve) informatie.
Met iedere post neem ik je minder serieus.. maar ik bedoel bijvoorbeeld dat een medisch oordeel vaak dermate heilig is dat een rechter of instantie dat klakkeloos volgt, terwijl een rechter de vrijheid zou moeten nemen om het medische oordeel aan de kant te zetten of bij twijfel een second opinion laten uitvoeren.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:13 schreef bolker het volgende:
[..]
ja nee laten we de macht bij de publieke opinie en de mensen die er het meest baat bij hebben dat zijn wil niet wordt uitgevoerd leggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |