mooi toch, dat we een rechtssysteem hebben om deze problematiek op te lossen. jammer dat iedereen op basis van veel te weinig informatie de man al totaal veroordeeld heeft terwijl wat hij heeft gedaan rechtelijk gewoon volledig legitiem is. maar nee het zou wat zijn als je niet automatisch een substantieel bedrag krijgt van je partners vermogen als die komt te overlijden, wat moet je dan een klootzak zijn geweest!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat het beide kanten op kan.
Ik heb toevallig wel wat centjes... Ik kan je vertellen dat het gewoon niet alleen om het geld gaat. Een goede relatie kent niet dit soort geheimen. Je overvalt mensen niet met zoiets en al helemaal niet op zo'n manier. Dat is onfatsoenlijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:21 schreef bolker het volgende:
jij bent geen magnaat. als je zoveel geld hebt verdiend in je leven heeft dat er hoogstwaarschijnlijk wat anders uitgezien dan om 18:00 thuis eten en in het weekend gezellig met het gezin naar de ikea. je weet ook totaal niet hoe hun verstandhouding was. maar nee we hebben allemaal wel een mening op basis van een eenzijdig nieuwsbericht.
ok en daar gaat je aanname de mist in; blijkbaar projecteer je je eigen relatie op die van het subject.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb toevallig wel wat centjes... Ik kan je vertellen dat het gewoon niet alleen om het geld gaat. Een goede relatie kent niet dit soort geheimen. Je overvalt mensen niet met zoiets en al helemaal niet op zo'n manier. Dat is onfatsoenlijk.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik overtuigd ben van dat het van tweeën één is: ofwel die man had ze niet op een rijtje, ofwel het is een bijzonder naar mens.
Met al die sores die erbij komt kijken en dan ook nog de helft van het kapitaal inleveren?quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als die zo slecht was dat hij dit een goed idee vindt, dan had hij netjes de echtscheiding aan moeten vragen.
O ja, het gaat alleen maar om het huishouden (nog afgezien van het feit dat zeker bij die generatie iemand daar wezenlijk anders over kan denken).quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:21 schreef eight het volgende:
Natuurlijk, mensen met zoveel kapitaal besteden het huishouden uit. Haar bijdragen zal grotendeels bestaan hebben uit het opvoeden van HAAR eigen kinderen.
Of het was/is een bijzonder nare familie die op deze manier mooi buiten spel is gezet. Wie weet hoelang opa al gegijzeld is geweest door zijn vrouw en stiefkinderen. Ook dat gebeurt.quote:Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik overtuigd ben van dat het van tweeën één is: ofwel die man had ze niet op een rijtje, ofwel het is een bijzonder naar mens.
Als die zo kut was, dan ga je uit elkaar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:22 schreef Godshand het volgende:
Moreel ook niet, zeker wat bolker ook zei: "Wie weet hoe hun relatie was".
Dat laatste is iets voor paupers.quote:Wellicht is het een trap na ja. Lekker belangrijk.. Verder een goede vent die weet dat er een groter belang is dan een weduwe die dood wil gaan in Torremolinos
je bent jong. laten we over 50 jaar nog eens praten!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als die zo kut was, dan ga je uit elkaar.
Mijn stelling is duidelijk. Daar zit geen aanname bij, wel alternatieve scenario's.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:23 schreef bolker het volgende:
mooi toch, dat we een rechtssysteem hebben om deze problematiek op te lossen. jammer dat iedereen op basis van veel te weinig informatie de man al totaal veroordeeld heeft terwijl wat hij heeft gedaan rechtelijk gewoon volledig legitiem is. maar nee het zou wat zijn als je niet automatisch een substantieel bedrag krijgt van je partners vermogen als die komt te overlijden, wat moet je dan een klootzak zijn geweest!
Dat kunnen ze nu toch ook? Het nagelaten vermogen had die waarde bij overlijden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:18 schreef Cherna het volgende:
Als ik zou komen te overlijden dan zorg ik ervoor dat mijn partner en kinderen hun leven kunnen voortzetten zoals dat nu ook het geval is. Dat bespreek je ook met elkander.
lees eens goed wat er allemaal openbaar is gemaakt om die arme man zwart te maken. geldwolven zijn ut - dit al is enkel ingegeven om het geld te bemachtigen. was het geld al niet meer terug te halen dan hadden we er nu geen topic over gehad op fok.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn stelling is duidelijk. Daar zit geen aanname bij, wel alternatieve scenario's.
Jij daarentegen veroordeelt zonder enig voorbehoud de nabestaanden.
Ik heb het vooral over mijn normen en waarden. En ik bouw samen met mijn vrouw iets op. Mijn gezin is heilig voor mij.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:25 schreef bolker het volgende:
ok en daar gaat je aanname de mist in; blijkbaar projecteer je je eigen relatie op die van het subject.
ja, jouw leven is de maatstaf voor de samenleving en hoe we alles context moeten geven. amen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over mijn normen en waarden. En ik bouw samen met mijn vrouw iets op. Mijn gezin is heilig voor mij.
Aan het eind van de rit zou ik ook heel goed niet alles na kunnen laten. En dat zal ik vooraf gewoon bespreken. Het gaat hen ook aan.
Shit ruim je voor je overlijden uit de weg, daar laat je je nabestaanden niet mee worstelen na je dood. Tenzij je een laffe lul bent natuurlijk...
Ja, je neemt je verantwoordelijkheid maar. Als je relatie kut is, dan ben je daar ook medeverantwoordelijk voor.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:26 schreef eight het volgende:
Met al die sores die erbij komt kijken en dan ook nog de helft van het kapitaal inleveren?
Maar als hij daar op deze manier voor gekozen heeft is hij m.i. dus wel een lul.quote:De weg die hij nu heeft gekozen is veeeel eenvoudiger.
Ja, logisch dat je dan met al je geld dat je laat welgevallen onder het mom van "over een aantal jaar als ik dood ben krijg ik ze nog wel".quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Of het was/is een bijzonder nare familie die op deze manier mooi buiten spel is gezet. Wie weet hoelang opa al gegijzeld is geweest door zijn vrouw en stiefkinderen. Ook dat gebeurt.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn stelling is duidelijk. Daar zit geen aanname bij:, wel alternatieve scenario's.
Jij daarentegen veroordeelt zonder enig voorbehoud de nabestaanden.
Dan ben ik waarschijnlijk dood. Dus dat gaat dan niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:29 schreef bolker het volgende:
je bent jong. laten we over 50 jaar nog eens praten!
Ik noteer dat jij jouw eigen mening in dezen waardeloos vindt.quote:samenvatting: meningen op basis van persoonlijke normen en waarden en onvolledige informatie zijn waardeloos.
is ie ook. net zo waardeloos als die van uquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan ben ik waarschijnlijk dood. Dus dat gaat dan niet.
[..]
Ik noteer dat jij jouw eigen mening in dezen waardeloos vindt.
Het is openbaar vanwege de aanhangige zaak.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:30 schreef bolker het volgende:
lees eens goed wat er allemaal openbaar is gemaakt om die arme man zwart te maken. geldwolven zijn ut - dit al is enkel ingegeven om het geld te bemachtigen. was het geld al niet meer terug te halen dan hadden we er nu geen topic over gehad op fok.
Jij mag jouw egoïsme de maatstaf maken. Staat jou weer vrij.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:32 schreef bolker het volgende:
ja, jouw leven is de maatstaf voor de samenleving en hoe we alles context moeten geven. amen.
Kijk, dat is eerlijk: jij gunt gewoon niemand een erfenis.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi he speculeren.
Ik ben sowieso groot voorstander van het rigoureus verminderen van belastingsoorten als inkomstenbelasting en BTW op basis van zwaar belasten erfenissen boven bepaalde grenzen. Veel gezonder voor de samenleving als geheel.
Ofwel je bent te dom om te begrijpen wat ik schreef, ofwel je hebt het niet gelezen.quote:
Het gaat niet alleen om geld maar om de levensopvatting. Ik kan dat niet verwoorden. Ik blijf het vreemd vinden dat de man na 55 jaar huwelijk de laatste jaren plots totaal zijn testament veranderd. En zelfs zijn notaris vond dit vreemd. Je magen hopen dat de OP niet klopt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:21 schreef bolker het volgende:
[..]
jij bent geen magnaat. als je zoveel geld hebt verdiend in je leven heeft dat er hoogstwaarschijnlijk wat anders uitgezien dan om 18:00 thuis eten en in het weekend gezellig met het gezin naar de ikea. je weet ook totaal niet hoe hun verstandhouding was. maar nee we hebben allemaal wel een mening op basis van een eenzijdig nieuwsbericht.
Dat mag jij vinden.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef bolker het volgende:
is ie ook. net zo waardeloos als die van u
quote: "Haar longarts zegt dat ze zelfs leed onder de dominantie van haar man."quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is openbaar vanwege de aanhangige zaak.
Verder: volhouden!
nou misschien moeten we het de rechter vragen die aan deze zaak werkt - wellicht vindt ie 1 van onze meningen zo boeiend dat ie op basis daarvan zijn uitspraak laat beïnvloedenquote:
Hij heeft hun toch wat achtergelaten? Daarmee heeft hij dus z'n verantwoording genomen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, je neemt je verantwoordelijkheid maar. Als je relatie kut is, dan ben je daar ook medeverantwoordelijk voor.
[..]
Maar als hij daar op deze manier voor gekozen heeft is hij m.i. dus wel een lul.
Zij niet dan?quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, je neemt je verantwoordelijkheid maar. Als je relatie kut is, dan ben je daar ook medeverantwoordelijk voor.
daarbij ook nog heel wat meer (in waarde) dan wat jan modaal aan zijn vrouw achterlaat. misschien moeten we even meningen gaan peilen of jan modaal gewoon niet wat harder moet gaan werken omdat zijn vrouw recht heeft op een hogere levensstandaard.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Hij heeft hun toch wat achtergelaten? Daarmee heeft hij dus z'n verantwoording genomen.
Is het niet zo als alles verdeeld zou worden er geen of niet onder huwelijkse voorwaardes is getrouwd?quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als die zo slecht was dat hij dit een goed idee vindt, dan had hij netjes de echtscheiding aan moeten vragen.
Wie weet had ze wel de helft van het vermogen gekregen. Wie weet heeft hij dit vermogen kunnen verdienen omdat zijn vrouw alles thuis altijd netjes voor hem regelde.
Maar nee... het zijn geldwolven, dat weet jij zeker...
Plaat voor je kop heb je.
20k. Dat is net zoiets als een fooi geven van 5 cent in dezen...quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Hij heeft hun toch wat achtergelaten? Daarmee heeft hij dus z'n verantwoording genomen.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
20k. Dat is net zoiets als een fooi geven van 5 cent in dezen...
Daar hoop ik ook op, vaak hoor ik iets en dan denk ik ik hoor het nog eens ergens, wat denk je nooit hoor ik er iets meer van!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef Godshand het volgende:
Leuk zo'n nieuws bericht, ik hoop alleen dat ze ook de uitspraak van de rechter gaan publiceren.
SP stemmer gespot.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ben sowieso groot voorstander van het rigoureus verminderen van belastingsoorten als inkomstenbelasting en BTW op basis van zwaar belasten erfenissen boven bepaalde grenzen. Veel gezonder voor de samenleving als geheel.
Ik snap even jouw vraag niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet zo als alles verdeeld zou worden er geen of niet onder huwelijkse voorwaardes is getrouwd?
En zou inderdaad de helft voor de vrouw en kinderen wezen het testament nietig verklaard word?
Eventueel voor of door rechter.
Hij heeft dan immers geld weggegeven wat niet van hem was.
Perspectief. Maar als jij nog ooit multimiljonair wordt, dan begrijp je het wel.quote:
Tegen die tijd heeft de zonnebloem het geld allang verbrastquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef Godshand het volgende:
Leuk zo'n nieuws bericht, ik hoop alleen dat ze ook de uitspraak van de rechter gaan publiceren.
Tja. Deze nabestaande voelt zich net zo als ik zou komen te overlijden en ik heb niets geregeld voor mijn partner zodat de kinderen hun studie niet meer kunnen afmaken en het huis moet verkopen. Ohquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Zucht..quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
20k. Dat is net zoiets als een fooi geven van 5 cent in dezen...
ds ik had begrepen dat jij advocaat zou zijn?quote:
Er zakt niemand de put in. De situatie is precies zoals voor het overlijden van de man. Met de kinderen zelfs 20k rijker!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja. Deze nabestaande voelt zich net zo als ik zou komen te overlijden en ik heb niets geregeld voor mijn partner zodat de kinderen hun studie niet meer kunnen afmaken en het huis moet verkopen. Oh
Iedereen leeft naar zijn inkomen.
Maar zoals zo vaker zien mensen liever iemand de put inzakken. Leedvermaak, erger kan bijna niet.
HV is notariswerk, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en dat is het verrekenbeding wat vaak opgenomen wordt. Alleen kan er ook gekozen zijn voor koude uitsluiting.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
ds ik had begrepen dat jij advocaat zou zijn?
Als ik onder huwelijkse voorwaardes trouw is het dan niet zo dat vooraf gekeken word hoeveel brengt iemand in en dat of evenredig komt er ook bij een scheiding terug?
Als het niet zo zou zijn is toch bij voorbaat de helft bij scheiding of overleiden voor de partner?
Eventueel het vruchtgebruik over de andere helft van hem dus?
Natuurlijk komt het hard aan maar zo'n groot drama is het ook weer niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja. Deze nabestaande voelt zich net zo als ik zou komen te overlijden en ik heb niets geregeld voor mijn partner zodat de kinderen hun studie niet meer kunnen afmaken en het huis moet verkopen. Oh
Iedereen leeft naar zijn inkomen.
Maar zoals zo vaker zien mensen liever iemand de put inzakken. Leedvermaak, erger kan bijna niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |