abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:38:14 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145955923
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:21 schreef bolker het volgende:

[..]

jij bent geen magnaat. als je zoveel geld hebt verdiend in je leven heeft dat er hoogstwaarschijnlijk wat anders uitgezien dan om 18:00 thuis eten en in het weekend gezellig met het gezin naar de ikea. je weet ook totaal niet hoe hun verstandhouding was. maar nee we hebben allemaal wel een mening op basis van een eenzijdig nieuwsbericht.
Het gaat niet alleen om geld maar om de levensopvatting. Ik kan dat niet verwoorden. Ik blijf het vreemd vinden dat de man na 55 jaar huwelijk de laatste jaren plots totaal zijn testament veranderd. En zelfs zijn notaris vond dit vreemd. Je magen hopen dat de OP niet klopt.
Zo lees ik het in de OP en daar baseer je dan je mening op. Natuurlijk ken ik niet alle details.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_145955926
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef bolker het volgende:

is ie ook. net zo waardeloos als die van u :)
Dat mag jij vinden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145955956
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is openbaar vanwege de aanhangige zaak.

Verder: volhouden!
quote: "Haar longarts zegt dat ze zelfs leed onder de dominantie van haar man."

hoe wanhopig ben je als je je longarts gaat vragen als getuige om aan te tonen dat je man niet toerekeningsvatbaar was. ik vind het walgelijk. en ja die mening is ook totaal waardeloos voor het eindresultaat van deze zaak (gelukkig leven we in een rechtsstaat).
pi_145956019
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.
nou misschien moeten we het de rechter vragen die aan deze zaak werkt - wellicht vindt ie 1 van onze meningen zo boeiend dat ie op basis daarvan zijn uitspraak laat beïnvloeden :D
pi_145956032
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, je neemt je verantwoordelijkheid maar. Als je relatie kut is, dan ben je daar ook medeverantwoordelijk voor.

[..]

Maar als hij daar op deze manier voor gekozen heeft is hij m.i. dus wel een lul.
Hij heeft hun toch wat achtergelaten? Daarmee heeft hij dus z'n verantwoording genomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_145956060
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, je neemt je verantwoordelijkheid maar. Als je relatie kut is, dan ben je daar ook medeverantwoordelijk voor.
Zij niet dan?

Ze leed onder de dominantie van haar man, volgens de longarts. Nou, dan had ze daar al wat eerder aan kunnen doen :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145956075
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:41 schreef eight het volgende:

[..]

Hij heeft hun toch wat achtergelaten? Daarmee heeft hij dus z'n verantwoording genomen.
daarbij ook nog heel wat meer (in waarde) dan wat jan modaal aan zijn vrouw achterlaat. misschien moeten we even meningen gaan peilen of jan modaal gewoon niet wat harder moet gaan werken omdat zijn vrouw recht heeft op een hogere levensstandaard.
pi_145956093
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als die zo slecht was dat hij dit een goed idee vindt, dan had hij netjes de echtscheiding aan moeten vragen.

Wie weet had ze wel de helft van het vermogen gekregen. Wie weet heeft hij dit vermogen kunnen verdienen omdat zijn vrouw alles thuis altijd netjes voor hem regelde.

Maar nee... het zijn geldwolven, dat weet jij zeker...

Plaat voor je kop heb je.
Is het niet zo als alles verdeeld zou worden er geen of niet onder huwelijkse voorwaardes is getrouwd?
En zou inderdaad de helft voor de vrouw en kinderen wezen het testament nietig verklaard word?
Eventueel voor of door rechter.
Hij heeft dan immers geld weggegeven wat niet van hem was.
pi_145956098
Leuk zo'n nieuws bericht, ik hoop alleen dat ze ook de uitspraak van de rechter gaan publiceren. :)
pi_145956118
quote:

[..]

20k. Dat is net zoiets als een fooi geven van 5 cent in dezen...
pi_145956140
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

:')
pi_145956143
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef Godshand het volgende:
Leuk zo'n nieuws bericht, ik hoop alleen dat ze ook de uitspraak van de rechter gaan publiceren. :)
Daar hoop ik ook op, vaak hoor ik iets en dan denk ik ik hoor het nog eens ergens, wat denk je nooit hoor ik er iets meer van!
pi_145956147
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ben sowieso groot voorstander van het rigoureus verminderen van belastingsoorten als inkomstenbelasting en BTW op basis van zwaar belasten erfenissen boven bepaalde grenzen. Veel gezonder voor de samenleving als geheel.
SP stemmer gespot.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_145956160
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het niet zo als alles verdeeld zou worden er geen of niet onder huwelijkse voorwaardes is getrouwd?
En zou inderdaad de helft voor de vrouw en kinderen wezen het testament nietig verklaard word?
Eventueel voor of door rechter.
Hij heeft dan immers geld weggegeven wat niet van hem was.
Ik snap even jouw vraag niet.
pi_145956189
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')
Perspectief. Maar als jij nog ooit multimiljonair wordt, dan begrijp je het wel.
pi_145956203
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef Godshand het volgende:
Tegen die tijd heeft de zonnebloem het geld allang verbrast
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:46:40 #192
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145956221
quote:

[..]

Tja. Deze nabestaande voelt zich net zo als ik zou komen te overlijden en ik heb niets geregeld voor mijn partner zodat de kinderen hun studie niet meer kunnen afmaken en het huis moet verkopen. Oh

Iedereen leeft naar zijn inkomen.
Maar zoals zo vaker zien mensen liever iemand de put inzakken. Leedvermaak, erger kan bijna niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_145956245
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zucht..
pi_145956259
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap even jouw vraag niet.
ds ik had begrepen dat jij advocaat zou zijn?
Als ik onder huwelijkse voorwaardes trouw is het dan niet zo dat vooraf gekeken word hoeveel brengt iemand in en dat of evenredig komt er ook bij een scheiding terug?
Als het niet zo zou zijn is toch bij voorbaat de helft bij scheiding of overleiden voor de partner?
Eventueel het vruchtgebruik over de andere helft van hem dus?
pi_145956349
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja. Deze nabestaande voelt zich net zo als ik zou komen te overlijden en ik heb niets geregeld voor mijn partner zodat de kinderen hun studie niet meer kunnen afmaken en het huis moet verkopen. Oh

Maar zoals zo vaker zien mensen liever iemand de put inzakken. Leedvermaak, erger kan bijna niet.
Er zakt niemand de put in. De situatie is precies zoals voor het overlijden van de man. Met de kinderen zelfs 20k rijker!
pi_145956360
Tevens heb ik ooit een gelezen ik kan een kind nooit onterven tenzij hij of zij me ooit naar het leven gestaan heeft.
Dus als ik alles op mijn, ficitef, mooie dochter wil zetten en mijn zoon zou niks krijgen kan deze zoon dat aanvechten en nietig laten verklaren?
Teminste als hij me nooit naar het leven gestaan zou hebben, of heb ik dat helemaal fout begrepen?
pi_145956441
http://www.geldenrecht.nl(...)k-mijn-kind-onterven

het waren sowieso niet zijn biologische kinderen dus dan gaat het ingewikkelder worden :P
pi_145956490
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

ds ik had begrepen dat jij advocaat zou zijn?
Als ik onder huwelijkse voorwaardes trouw is het dan niet zo dat vooraf gekeken word hoeveel brengt iemand in en dat of evenredig komt er ook bij een scheiding terug?
Als het niet zo zou zijn is toch bij voorbaat de helft bij scheiding of overleiden voor de partner?
Eventueel het vruchtgebruik over de andere helft van hem dus?
HV is notariswerk, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en dat is het verrekenbeding wat vaak opgenomen wordt. Alleen kan er ook gekozen zijn voor koude uitsluiting.

Dus het wordt wel heel speculatief.

In veel landen mag je overigens je vrouw zo niet onterven... Maar dat terzijde. In dezen zal de advocaat best ook naar andere opties gekeken hebben, maar dat zal dan geen goede optie zijn geweest.
pi_145956511
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk komt het hard aan maar zo'n groot drama is het ook weer niet.
Het geld gaat nu naar mensen die het harder nodig hebben dus ik kan mij ergere situaties voorstellen.
pi_145956555
Nog steeds niet van je ambtenarentaaltje beholpen, TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')