Dan mag je hopen dat dit op een eerlijke manier gebeurt. Ik ben links, maar organisaties die zichzelf op een smerige manier rijk maken en waar veel aan de strijkstok blijft hangen maken het hele Linkse ideaal stuk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:55 schreef eight het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het hard aan maar zo'n groot drama is het ook weer niet.
Het geld gaat nu naar mensen die het harder nodig hebben dus ik kan mij ergere situaties voorstellen.
Ik zou het in iedergeval nagezien willen hebben, kan me voorstellen dat die mensen blind van woede zijn!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
HV is notariswerk, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en dat is het verrekenbeding wat vaak opgenomen wordt. Alleen kan er ook gekozen zijn voor koude uitsluiting.
Dus het wordt wel heel speculatief.
In veel landen mag je overigens je vrouw zo niet onterven... Maar dat terzijde. In dezen zal de advocaat best ook naar andere opties gekeken hebben, maar dat zal dan geen goede optie zijn geweest.
ik kan me voorstellen dat ze verdriet hebben dat hij is gestorven, blind van woede dan zal het wel meevallen met de liefdequote:Op zondag 26 oktober 2014 13:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou het in iedergeval nagezien willen hebben, kan me voorstellen dat die mensen blind van woede zijn!
Liefde is ook iemand niet langer bij je willen houden als het niet meer kan 83 jaar wat denk je nog wat dat zou kunnen wezen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:59 schreef bolker het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat ze verdriet hebben dat hij is gestorven, blind van woede dan zal het wel meevallen met de liefde
open een topic over verplichte euthanasie op je 83e dan. nu weer ontopic svp.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Liefde is ook iemand niet langer bij je willen houden als het niet meer kan 83 jaar wat denk je nog wat dat zou kunnen wezen.
Maar dat is hoe ik erover denk.
Jij gaat oftopic ik kom je alleen na!quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:02 schreef bolker het volgende:
[..]
open een topic over verplichte euthanasie op je 83e dan. nu weer ontopic svp.
goede bijdrage aan dit topic. bedankt voor je boeiende mening.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:07 schreef Adames het volgende:
ik vind dat bolkes bijdrage na 200 posts wel voorbij mag zijn. die simpele plaat blijft wel erg lang hangen
het was een hels gevecht om die pagina's door te lezen. je ageert nogal sterk tegen de mensen die er slechts twijfels bij plaatsen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:09 schreef bolker het volgende:
[..]
goede bijdrage aan dit topic. bedankt voor je boeiende mening.
omdat ik het vreselijk ranzig vind dat mensen als iemand dood is opeens het recht denken te hebben om als een stelletje gore eksters wat zilverlingen op te pikken. het roept diepe weerzin in me opquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:10 schreef Adames het volgende:
[..]
het was een hels gevecht om die pagina's door te lezen. je ageert nogal sterk tegen de mensen die er slechts twijfels bij plaatsen.
En je vindt niet dat het gedrag van de twee goede doelen sterke verwantschap vertoont met het door jou zo verfoeide gedrag?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:12 schreef bolker het volgende:
[..]
omdat ik het vreselijk ranzig vind dat mensen als iemand dood is opeens het recht denken te hebben om als een stelletje gore eksters wat zilverlingen op te pikken. het roept diepe weerzin in me op
Van welke kant uit bekeken van het leger of van de moeder en kinderen, of zelfs van de belastingdienst?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:12 schreef bolker het volgende:
[..]
omdat ik het vreselijk ranzig vind dat mensen als iemand dood is opeens het recht denken te hebben om als een stelletje gore eksters wat zilverlingen op te pikken. het roept diepe weerzin in me op
nee. als de wilsbeschikking voor overlijden geregeld is dan is het zo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:15 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
En je vindt niet dat het gedrag van de twee goede doelen sterke verwantschap vertoont met het door jou zo verfoeide gedrag?
Ik gun eenieder de "normale" erfenis van leuke spulletjes en één of enkele tonnen, meestal in de vorm van een huis en een beetje geld/spullen. Ik gun iedereen namelijk vooral een menswaardig bestaan in een echte democratische samenleving. In een wereld waarin meer dan 90% van het kapitaal bij minder dan 10% van de mensen zit zijn grote erfenissen namelijk een kwaal die rechtstreeks de democratie aantast.quote:Kijk, dat is eerlijk: jij gunt gewoon niemand een erfenis.
Dit.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:12 schreef bolker het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het onmogelijk je kinderen te onterven, zonder dat ze je naar het leven gestaan hebben?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:16 schreef bolker het volgende:
[..]
nee. als de wilsbeschikking voor overlijden geregeld is dan is het zo.
het benaderen van iemand voor zijn dood over zijn erfenis vind ik dan weer totaal niet kunnen (tenzij de persoon het onderwerp zelf heeft aangebracht)
het uitgangspunt is dat elke persoon zelf moet weten wat er met zijn geld gebeurt, zowel tijdens als na het leven. hier zijn wat randvoorwaarden aan verbonden (wetgeving) maar anders dan dat is het ieders goed recht te beslissen wat ermee te doen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het onmogelijk je kinderen te onterven, zonder dat ze je naar het leven gestaan hebben?
Tevens kan ik me voorstellen dat als het naar goede doelen gaat dat er geen belasting over verschuldigd is, erfbelasting bedoel ik dan!
en als die wilsbeschikking onterecht is verstrekt?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:16 schreef bolker het volgende:
[..]
het benaderen van iemand voor zijn dood over zijn erfenis vind ik dan weer totaal niet kunnen (tenzij de persoon het onderwerp zelf heeft aangebracht)
niet zijn eigen kinderen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het onmogelijk je kinderen te onterven, zonder dat ze je naar het leven gestaan hebben?
Tevens kan ik me voorstellen dat als het naar goede doelen gaat dat er geen belasting over verschuldigd is, erfbelasting bedoel ik dan!
Ben je niet gewoon een beetje een wetboek aan het spelen? Ik denk dat veel mensen op dit forum niet snel op de hand zijn van inhalige familieleden, maar het lijkt in deze zaak anders/genuanceerder.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:16 schreef bolker het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, we hebben zelf een demente vader, die heeft vaak zijn heldere momenten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:20 schreef bolker het volgende:
[..]
het uitgangspunt is dat elke persoon zelf moet weten wat er met zijn geld gebeurt, zowel tijdens als na het leven. hier zijn wat randvoorwaarden aan verbonden (wetgeving) maar anders dan dat is het ieders goed recht te beslissen wat ermee te doen.
Waar maak jij uit op dat hun niet integer gehandeld hebben?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:15 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
En je vindt niet dat het gedrag van de twee goede doelen sterke verwantschap vertoont met het door jou zo verfoeide gedrag?
Uit de, weliswaar eenzijdige, bewering dat ze geen zin hadden om met de familie in gesprek te gaan. Dat hoeven ze natuurlijk ook niet, maar het zou ze sieren. In plaats daarvan wordt het geld al verdeeld. Op die parallel wilde ik 'men' wijzen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:25 schreef eight het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat hun niet integer gehandeld hebben?
Hoogst waarschijnlijk hebben de goede doelen zich vooraf ook juridisch laten informeren of het verstandig is om met de familie in gesprek te gaan. Zo'n gesprek heeft ook geen enkele waarde aangezien ze toch niet gezamenlijk tot een oplossing gaan komen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:30 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Uit de, weliswaar eenzijdige, bewering dat ze geen zin hadden om met de familie in gesprek te gaan. Dat hoeven ze natuurlijk ook niet, maar het zou ze sieren. In plaats daarvan wordt het geld al verdeeld. Op die parallel wilde ik 'men' wijzen.
Nu is dit uiteindelijk maar een zaak in de marge, maar je bent als goed doel toch niet echt gebaat bij dit soort negatieve beeldvorming. Iemand als hottentot stelde, geparafraseerd, al dat ze allemaal zo te werk gaan. Dat is vast ook niet waar, maar dat imago wil je toch niet hebben.
Predikt het leger niet de bijbel?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:42 schreef eight het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk hebben de goede doelen zich vooraf ook juridisch laten informeren of het verstandig is om met de familie in gesprek te gaan. Zo'n gesprek heeft ook geen enkele waarde aangezien ze toch niet gezamenlijk tot een oplossing gaan komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |