Dus je stelt nu serieus voor dat er snelwegverlichting aanmoet overal omdat er mensen zijn die hun licht niet aan doen? Knap staaltje symptoombestrijding.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:55 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Ja, een rijbewijs impliceert dat ze moeten kunnen rijden. Maar dat is dus niet altijd het geval. Het grote gevaar met die onverlichte wegen is mensen die zonder verlichting rijden of daar niet eens bij stilstaan.
Laatst nog stond er eentje met pech stil op de vluchtstrook. In het pikkedonker. Zonder de autoverlichting aan. Als ik om wat voor reden dan ook plots moet uitwijken naar de vluchtstrook, dan kunnen er ongelukken gebeuren.
Of wat als je in wilt halen terwijl je op dat moment al wordt ingehaald door een auto zonder verlichting? Die zul je nooit aan zien komen. Ook al eens gehad dat ik met lichte mist en in het donker bijna op een slome, ouwe zak inreed omdat zijn achterverlichting bizar zwak was. Net theelichtjes. Er zijn duizend en één redenen waarom het mis kan gaan. Nu het steeds vroeger donker gaat worden en de weersomstandigheden slechter worden, is het vragen om ongelukken. Men hoeft niet voor miljoenen te investeren om lantaarnpalen aan te leggen (dat hebben ze al gedaan), ze hoeven alleen die lantaarnpalen aan te zetten. Besparen op veiligheid...dat is een maatregel voor derdewereldlanden.
In de Randstad? Ja. En niet omdat het met donker gevaarlijker is, maar omdat je dusdanig veel punten hebt waar verlichting wel aan zou staan, zogenaamde gevaarpunten, dat je iedere minuut wel een keer met en zonder licht zit. En dan hebben je ogen eigenlijk niet zo lekker de tijd om zich optimaal aan te passen op de hoeveelheid licht die er in de omgeving is. Als ik vanaf Amsterdam via de A9 naar Alkmaar rijdt, zeg dat ik hem bij de A2 oppak, heb je het stuk bij de A2 verlicht, dan het stuk waar de A9 erbij komt, tot afrit 4, dan ben ik 2 km verder. Afrit 4 naar 5 is niet eens de moeite om de verlichting uit te zetten, na afrit 5 hebben we een tankstation zitten, vanaf oprit tankstation tot afrit 6 is het ca. anderhalve kilometer, tussen afrit 6 en knooppunt Badhoevedorp blijft het sowieso aan i.v.m. knooppunt A4-A9, anderhalve kilometer later kom je afrit Badhoevedorp tegen, tussen oprit Badhoevedorp en knooppunt Raasdorp zit ook niet zoveel ruimte. Zeker het weefvlak op het tweede deel (keuze Haarlem/Zandvoort of Alkmaar) is erg druk en chaotisch, dus zou de verlichting aan blijven. De bocht tussen Raasdorp en Rotterpolderplein is een kort stukje en zal voor menigeen scherp bevonden worden, dan volgt Rotterpolderplein en pas als je Rotterpolderplein voorbij bent, heb je het eerste stuk waar geen verlichting wel toepasbaar zou zijn. Ben ik al 20 km onderweg. Vanaf knooppunt Velsen (A9/A22) totaan afrit Uitgeest Noord is nogmaals zo'n stuk waar je eigenlijk niets kan en dan pas tussen Uitgeest Noord en Alkmaar waar je de verlichting effectief uit kan doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef twiFight het volgende:
Dus je stelt nu serieus voor dat er snelwegverlichting aanmoet overal omdat er mensen zijn die hun licht niet aan doen? Knap staaltje symptoombestrijding.
Over bullshit gesprokenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
God, wat een bullshit weer. Mensen gaan gewoon sneller aan de kant als ze een dikke Cayenne/Q7/X6 of Ferrari/Porsche aan zien komen dan wanneer een Aygo/C1/107 eraan komt. Niet vanwege het irritante rijgedrag (behalve bumperkleven kan ik niets anders bedenken), maar omdat de eerste groep het onbewust meer afdwingt. Ik ga voor de eerste groep vooral eerder aan de kant, omdat ik verwacht dat die harder aan komen rijden. Dus stel ik m'n inhaalactie nog even uit, of ga ik net even wat sneller naar rechts. Want de kans dat een Porsche met 160 aan komt rijden is net iets groter dan dat een Aygo dat doet. Daarnaast vind ik het gedrag van die kleine doodskistjes 100x vervelender op de snelweg wegens vaak ontbreken van cruise control, gemiddelde onervarenheid van de bestuurder (tov de grote auto's) en het tegen de begrenzer aan planken op de derde baan. Geef mij maar een dikke auto die relaxed langs je heen cruist met 150-160 op de CC. Daar heb ik veel minder last van.
Mijn ervaring strookt anders aardig met het beschreven gedeelte.quote:
Misschien dat jij zo bent, maar ik maak vaak genoeg mee dat mensen me aan zien komen en expres nog even links blijven plakken. Dan zijn ze al lang klaar met een inhaalactie en wachten ze even tot ik afgeremd erachter zit en gaan vervolgens pas naar rechts.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
God, wat een bullshit weer. Mensen gaan gewoon sneller aan de kant als ze een dikke Cayenne/Q7/X6 of Ferrari/Porsche aan zien komen dan wanneer een Aygo/C1/107 eraan komt. Niet vanwege het irritante rijgedrag (behalve bumperkleven kan ik niets anders bedenken), maar omdat de eerste groep het onbewust meer afdwingt. Ik ga voor de eerste groep vooral eerder aan de kant, omdat ik verwacht dat die harder aan komen rijden. Dus stel ik m'n inhaalactie nog even uit, of ga ik net even wat sneller naar rechts. Want de kans dat een Porsche met 160 aan komt rijden is net iets groter dan dat een Aygo dat doet. Daarnaast vind ik het gedrag van die kleine doodskistjes 100x vervelender op de snelweg wegens vaak ontbreken van cruise control, gemiddelde onervarenheid van de bestuurder (tov de grote auto's) en het tegen de begrenzer aan planken op de derde baan. Geef mij maar een dikke auto die relaxed langs je heen cruist met 150-160 op de CC. Daar heb ik veel minder last van.
Dat komt door je uiterlijkquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Misschien dat jij zo bent, maar ik maak vaak genoeg mee dat mensen me aan zien komen en expres nog even links blijven plakken. Dan zijn ze al lang klaar met een inhaalactie en wachten ze even tot ik afgeremd erachter zit en gaan vervolgens pas naar rechts.
quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
Weet je het zeker? Jij was het toch die bij een kleine stuurcorrectie al het gevoel had een moosetest te doen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:52 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn huisgenootjes proberen mij te paaien om hem te paaien. Ze vinden dat hij "als een blok op de weg ligt".
Tjonge jonge wat kinderachtig weerquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:41 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Je moeder had er anders geen problemen mee om me aan te kijken.
Sjonnie in zijn verlaagde golf 1.2 TDI met dikke bumpers en riooluitlaat en petje op half 8.quote:
Ja, en petjes rijden niet in eerdergenoemde auto's.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:40 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Tjonge jonge wat kinderachtig weer
Petjes zijn nou eenmaal de aids van de weg
Ugh ja. Ook zo kut wanneer ze dan je achterbumper gaan lukken bij een bocht die je niet lukt zonder te stekenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:44 schreef Rastislav het volgende:
Mensen die niet even kunnen wachten als je de auto aan het parkeren bent. Ze gaan steeds een paar cm naar voren om erop te attenderen dat je sneller moet zijn. Wat een tijdswinst die twintig seconden..
Ik merk ook veel verschil tussen de randstad en de rest van het land. Buiten de randstad is het qua zicht gewoon minder, maar als je gewoon goed kijkt kan er weinig mis gaan. Iedere avond vertrek ik van Zuidwest-Brabant en eindig ik in Noord-Holland, en je merkt het meteen als je over de Moerdijkbrug komt. Boven de sloot zijn er veel automobilisten die zonder licht of alleen met dagrijlicht rijden. Moet je in Brabant of Zeeland niet proberen. Je ziet dan geen flikker meer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dus je stelt nu serieus voor dat er snelwegverlichting aanmoet overal omdat er mensen zijn die hun licht niet aan doen? Knap staaltje symptoombestrijding.
Ik ben opgegroeid in Friesland en daar is het grootste gedeelte van de snelwegen niet verlicht. Meestal alleen stukken met meerdere in- en uitvoegstroken. Dus volgens jou knalt in Friesland continu iedereen op elkaar? Rijden overal mensen zonder lichten aan? (Ik kan me in 25 jaar Friesland 0 gevallen herinneren, maar goed.)
De randstadmietjes die gewend zijn dat overal alles verlicht is moeten gewoon wat nieuwe rijlessen nemen en verder niet zo mekkeren. Misschien moet je je belevingswereld eens wat vergroten, want snelwegverlichting is een 'luxe' die maar weinig voorkomt op de wereld. Als mensen dat eng vinden dan kunnen ze beter het rijbewijs verscheuren.
Oh dan moet je gewoon je auto even af laten slaan....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:44 schreef Rastislav het volgende:
Mensen die niet even kunnen wachten als je de auto aan het parkeren bent. Ze gaan steeds een paar cm naar voren om erop te attenderen dat je sneller moet zijn. Wat een tijdswinst die twintig seconden..
Een garminquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Een fysieke kaart is wel goed.
garmin ingebouwd in de auto, garmin zumo 390 op de motorquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Garmin Nüvi 1410 met lifetime kaartupdate... Al een jaar of 4-5 in gebruik.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Een fysieke kaart is wel goed.
Als ik dat zie krijg ik altijd rillingen. En het idee dat ik de volgende dag waarschijnlijk een dodelijk ongeval in de krant zie staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:35 schreef Fer het volgende:
Iemand met lekke band op de vluchtstrook, praktisch rechts naast de doorgetrokken streep neergezet. Je kon er zowat rechts omheen rijden, en persoon zat er nog in ook te wachten op anwb.
Dat heb ik iedere keer als de inzittenden niet achter de vangrails staan. Dan begin ik binnensmonds te schreeuwen :" Rot op. Gaat daar niet staan". Bel de ANWB, Rijkswaterstaat, voor mijn part de politie, maar ga niet op zo'n gevaarlijke plek een bandje proberen te wisselen...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:02 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als ik dat zie krijg ik altijd rillingen. En het idee dat ik de volgende dag waarschijnlijk een dodelijk ongeval in de krant zie staan.
voor een lekke band op de ANWB wachtenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:35 schreef Fer het volgende:
Iemand met lekke band op de vluchtstrook, praktisch rechts naast de doorgetrokken streep neergezet. Je kon er zowat rechts omheen rijden, en persoon zat er nog in ook te wachten op anwb.
Niks mis mee. Daar zijn ze voor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
voor een lekke band op de ANWB wachten
Papieren kaarten uber alleschquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Een fysieke kaart is wel goed.
Eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat heb ik iedere keer als de inzittenden niet achter de vangrails staan. Dan begin ik binnensmonds te schreeuwen :" Rot op. Gaat daar niet staan". Bel de ANWB, Rijkswaterstaat, voor mijn part de politie, maar ga niet op zo'n gevaarlijke plek een bandje proberen te wisselen...
bel je ze dan ook als je koplamp niet werkt?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Niks mis mee. Daar zijn ze voor.
Bij sommige moderne auto's is het niet meer een kwestie van motorkap open en even lampje er in doen. Dus snap wel als sommige mensen dat doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
bel je ze dan ook als je koplamp niet werkt?
Er stond op de uitvoegstrook een file en die vrouw wilde daar overduidelijk niet in staan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe kan je nu "te laat" zijn als je vijftig km per uur te hard rijdt?
Een file op de uitvoegstrook en toch rijdt het verkeer op de hoofdrijbaan 120 waar ze 70 mogen, en dan ligt het nog niet aan degenen die zich niet aan de maximum snelheid houden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er stond op de uitvoegstrook een file en die vrouw wilde daar overduidelijk niet in staan.
De irritatie is dat die vrouw stil stond op de rijbaan zonder haar remlichten of knippers aan te zetten. Dat heeft niets met de snelheid te maken. Als je de achterste bent in een file laat je toch ook je remlichten branden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een file op de uitvoegstrook en toch rijdt het verkeer op de hoofdrijbaan 120 waar ze 70 mogen, en dan ligt het nog niet aan degenen die zich niet aan de maximum snelheid houden?
Huh? Dit is een consistent verhaal. Die vrouw wil uitvoegen, rijdt door naast de file, en gaat dan stilstaan zonder remlichten of knippers terwijl ik met 120 de bocht om kom.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
Dus de rest heb je ook verzonnen?
Waar je 70 mocht en waar een file op de uitvoegstrook staat.... je bent je bewust dat mensen soms nog proberen in te voegen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Huh? Dit is een consistent verhaal. Die vrouw wil uitvoegen, rijdt door naast de file, en gaat dan stilstaan zonder remlichten of knippers terwijl ik met 120 de bocht om kom.
De irritatie is dus eigenlijk dat er een of andere kneus met 50km/u te hard een blinde bocht door scheurt terwijl er een file op de uitvoegstrook staat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Huh? Dit is een consistent verhaal. Die vrouw wil uitvoegen, rijdt door naast de file, en gaat dan stilstaan zonder remlichten of knippers terwijl ik met 120 de bocht om kom.
50 km/u te hard een blinde bocht inscheuren is natuurlijk vragen om ongelukken, he.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:33 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Een autoweg. Officieel mag je er 70 maar niemand doet dat.
Ja. Daarom lette ik goed op. Alleen het is veel makkelijker te herkennen dat een auto stil staat als ze hun remlichten aan houden. Daar zijn dingen immers voor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar je 70 mocht en waar een file op de uitvoegstrook staat.... je bent je bewust dat mensen soms nog proberen in te voegen?
Net zei je nog dat je bijna een dodelijk ongeluk hebt veroorzaakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daarnaast reed ik heel veilig.
Die vrouw zat fout. Op de autoweg stil gaan staan in het donker, zonder remlichten, is gewoon debiel gevaarlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Net zei je nog dat je bijna een dodelijk ongeluk hebt veroorzaakt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Ja. Daarom lette ik goed op. Alleen het is veel makkelijker te herkennen dat een auto stil staat als ze hun remlichten aan houden. Daar zijn dingen immers voor.
quote:
En 120 rijden in een blinde bocht waar je 70 mag en waar een file op de uitvoegstrook staat is dat niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die vrouw zat fout. Op de autoweg stil gaan staan in het donker, zonder remlichten, is gewoon debiel gevaarlijk.
Als ik stil sta heb ik toch geen remlichten aan? Die gaan alleen aan als ik rem. Als ik in de file sta rij ik meestal stapvoets en dan is het niet echt goed om je rem erbij in te drukken he.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die vrouw zat fout. Op de autoweg stil gaan staan in het donker, zonder remlichten, is gewoon debiel gevaarlijk.
Jij hebt je rijbewijs bij een pakje boter gehad?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:20 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Als ik stil sta heb ik toch geen remlichten aan? Die gaan alleen aan als ik rem. Als ik in de file sta rij ik meestal stapvoets en dan is het niet echt goed om je rem erbij in te drukken he.
Da's ook levensgevaarlijk maar NieuweNier leest daar bewust overheen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En 120 rijden in een blinde bocht waar je 70 mag en waar een file op de uitvoegstrook staat is dat niet?
Staat er niet, maar je krijgt wel gedeelde aansprakelijkheid als je hierdoor op je voorganger rolt bij een eventuele aanrijding.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:33 schreef Tinos85 het volgende:
Daarnaast moet je niks. Wijs mij eens aan waar in de Wegenverkeerswet staat dat je je remlichten/alarmlichten moet laten branden.
Als jij erop was gereden was alle schuld naar jou gegaan, ook als je je wel aan de snelheid had gehouden.quote:
Da's juist heel fijn want dan weet je dat ze opflikkeren als je achter op de bumper kleeft. Die durven compleet geen risico meer te nemenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Baby on board stickers op auto's
Zouden ze ook varianten hebben als 'bejaarde on board' of 'sjonnie on board'?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Baby on board stickers op auto's
Randstad altijd file, 24 uur per dag. En overal borden boven de weg, ik doe dat echt nooit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:55 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb geleerd dat als je achter aan een file aansluit je je knipperlichten aan zet totdat degene achter je dat ook doet of zeker weten remt.
Een file kan heel spontaan voor je vormen, het is echt niet altijd druk en langzaam voordat je aansluit.
Ook niet als een file echt ineens voor je ontstaat? Dus dat je flink moet remmen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Randstad altijd file, 24 uur per dag. En overal borden boven de weg, ik doe dat echt nooit.
Jawel maar dat doe ik alleen omdat de voorganger het ook doetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook niet als een file echt ineens voor je ontstaat? Dus dat je flink moet remmen?
Misschien in Drenthe, als er geen signaleringsborden zijn en geen auto;s achter mij.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook niet als een file echt ineens voor je ontstaat? Dus dat je flink moet remmen?
Alsof die signaleringsborden werken. Zeker als ze continue verspringen van 50 naar 50 met knippers naar 70 naar 70 knipper naar 50 etc.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien in Drenthe, als er geen signaleringsborden zijn en geen auto;s achter mij.
Grappig want het ichtus heeft een origine uit het Paganisme. Het stond in het Paganisme voor fertiliteit.. Een vagina dus.quote:
Je hebt toch wel enigszins een idee hoe ver de achterligger ongeveer zit als je links inhaalt? Je hebt in principe de rechterbaan al gescand tijdens het links rijden neem ik aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:58 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Elke keer als ik van baan verwissel op de snelweg ben ik doodsbang voor onderstaande situatie.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik probeer altijd te kijken of er iets twee banen verder zit dat knipperlicht aan heeft, maar doordat ik daarna ook nog andere dingen moet checken kan het zijn dat hij opeens enorm naast me zit.
Gewoon langzaam van verwisselen en knipperen zodat andere mensen op je kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:58 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Elke keer als ik van baan verwissel op de snelweg ben ik doodsbang voor onderstaande situatie.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik probeer altijd te kijken of er iets twee banen verder zit dat knipperlicht aan heeft, maar doordat ik daarna ook nog andere dingen moet checken kan het zijn dat hij opeens enorm naast me zit.
Je hebt toch wel enigszins een idee hoe ver de achterligger ongeveer zit als je links inhaalt? Je hebt in principe de rechterbaan al gescand tijdens het links rijden neem ik aan.quote:
Nou ja als ik dat niet had gedaan waren we in het nieuws gekomen. Door een enorme file.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:09 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb ooit zo'n zelfde soort situatie mee gemaakt waar iemand met vaart op me af kwam, maar ik kon toen echt wel op een normale manier, zonder onderstuur of andere vage zaken, terug naar de meest linker baan. Je moet ook niet als een idioot aan je stuur gaan lopen hengsten.
Nog nooit van een kickdown gehoord?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:08 schreef NieuweNier het volgende:
(Of mensen die denken dat automaten sneller zijn omdat ze zelf bij 2000 toeren opschakelen )
Dus dat verhaal was van jou? Omdat je het zo quotte..quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou ja als ik dat niet had gedaan waren we in het nieuws gekomen. Door een enorme file.
Doordat ik die mondeo best vaak in een slip heb gehad weet ik precies hoe hij reageert. En hoe hard ik dus aan mijn stuur kan rukken.
Met een kickdown schakelt de auto maar gewoon zelf terug. Dat is niet iets dat alleen kan met een automaat. Met een handbak kan je ook terugschakelenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nog nooit van een kickdown gehoord?
Mwah ik heb 4 keer in mijn spiegel gekeken tijdens het verplaatsen. Juist om dat soort situaties te voorkomen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus dat verhaal was van jou? Omdat je het zo quotte..
Maar dan vind ik dat je niet goed gepland hebt. Op moment dat je van baan verplaatst blijf je continue scannen. Dus als je dan iets achter je ziet aankomen in de spiegel, dan ga je op een normale manier terug naar je baan. Als je dat te laat zag heb je niet goed gekeken tijdens het verplaatsen. Je kan niet alleen 1x kijken en dan gaan, dan krijg je ongelukken inderdaad.
Mijn ervaring is exact het tegenovergestelde. Ik heb heel wat auto's gereden maar het meeste hinder ondervonden van overig verkeer in een klein koekblikje en het minste in een extreem dure nieuwe auto.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:49 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Merk het anders wel wanneer ik m'n eigen auto niet kan gebruiken en van iemand een auto moet lenen. Mensen gaan veel eerder opzij, blijven niet links plakken en geven je ruimte om in te voegen ed.
Wanneer ik in m'n eigen auto rij dan is dat allemaal niet het geval.
Is dat ook niet rijstijl? Ik rij van nature agressiever in een veilige auto. Ik weet dat de gevolgen wanneer het misgaat kleiner zijn...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is exact het tegenovergestelde. Ik heb heel wat auto's gereden maar het meeste hinder ondervonden van overig verkeer in een klein koekblikje en het minste in een extreem dure nieuwe auto.
Vraagje:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mwah ik heb 4 keer in mijn spiegel gekeken tijdens het verplaatsen. Juist om dat soort situaties te voorkomen.
Hij ging rechts inhalen, en dan via mijn dode hoek als een idioot zonder te knipperen naar links. Tja dan zie ik hem niet.
Daarnaast hij reed tegen mij aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |