Precies: En dat is nou net het verschil tussen HARD rijden en hard RIJDEN.quote:Op zondag 26 oktober 2014 16:40 schreef Fer het volgende:
Als je 120 rijdt, zul je merken dat van "ervoor gooien" geen sprake is. Soms moet je even van het gas af, maar het probleem wordt minder lastig als je minder hard rijdt.
Eigenlijk kun je als je 160+ rijdt, er al vanuit gaan als je iemand vlak achter een ander ziet rijden op de rechterbaan, dat diegene weleens zou kunnen gaan inhalen en hier rekening mee houden.
Ik had gister dat er zo'n oud iemand op de snelweg opeens knipperlichten 1x liet knipperen en gelijk naar links gooide. In een reflex trapte ik heel ff op de rem.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef Descendent het volgende:
Anticiperen heet dat. (op het gedrag van anderen). Moet helaas maar al te vaak.
Als je het goed genoeg doet kan je hele stukken 160 rijden zonder de rem te gebruiken, terwijl mensen die 120/130 rijden iedere paar kilometer op de rem hangen voor iemand. Vooruit kijken en denken, het is net schaken. Wat gaat de ander doen. Zie ik dat het 4 auto's verderop al op de rem hangt, ben ik van mijn gas af. Zie ik een vrachtwagen komen met daarachter een auto, ga ik al van het gas af. 9 van de 10 keer zal die auto willen inhalen en geen gas willen bijgeven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef Descendent het volgende:
Anticiperen heet dat. (op het gedrag van anderen). Moet helaas maar al te vaak.
Ja, maar waar het om draaide: was de weg voor deze persoon leeg of reed er wat (langzamers). Of reed deze persoon op de invoegstrook?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:23 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ik had gister dat er zo'n oud iemand op de snelweg opeens knipperlichten 1x liet knipperen en gelijk naar links gooide. In een reflex trapte ik heel ff op de rem.
Hij reed op een uitvoegstrookquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, maar waar het om draaide: was de weg voor deze persoon leeg of reed er wat (langzamers). Of reed deze persoon op de invoegstrook?
Als ie dan niet van de snelweg af komt, dan komt ie dus om in te voegen. Dan hoef je toch niet op de knipper te wachten.quote:
Dat hoef je sowieso niet, want hij moet een geschikte plaats vinden om in te voegen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ie dan niet van de snelweg af komt, dan komt ie dus om in te voegen. Dan hoef je toch niet op de knipper te wachten.
Ik reed eerst achter hem hoor...we voegden allebei in en ik dacht dat die eerst richting Barendrecht ging omdat die daar al een km lang reed maar opeens gooide hij het ervoor...quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ie dan niet van de snelweg af komt, dan komt ie dus om in te voegen. Dan hoef je toch niet op de knipper te wachten.
Ik ken het woord en de betekenis maar zoals ik het typte dekte het de lading al voldoende.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef Descendent het volgende:
Anticiperen heet dat. (op het gedrag van anderen). Moet helaas maar al te vaak.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:17 schreef RingBewoner het volgende:
Oh, en mensen die alleen maar hard rechtdoor kunnen rijden, van die figuren in bovenmodale auto's die lekker 180 rechtdoor knallen maar bij een bochtje afremmen tot slaapverwekkende snelheden bijvoorbeeld als je vanaf Zwolle komt en richting Hoogeveen gaat, mensen die met 30km/u door die bocht sukkelen terwijl dit prima met 50-60 ook kan.
In andere landen zie je zo vaak mensen die op die manier rijden. Italianen, Grieken, Spanjaarden, Kroaten; daar is dat normaal.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef Spezza19 het volgende:
Dit soort figuren mogen zichzelf hartstikke dood rijden.... Geen medelijden mee
http://www.dumpert.nl/mediabase/6623178/bf8bcd2e
Politie is op zoek naar deze idioot... Ik hoop dat ze hem met een lijkenwagen mogen afvoeren...
Wat een totale bosmongool ben je dan, als je zo dicht op een vrachtwagen gaat rijden en je daardoor niks kan zien. Als ie gewoon 50 meter afstand had gepakt had ie kunnen timen en makkelijk even kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef Spezza19 het volgende:
Dit soort figuren mogen zichzelf hartstikke dood rijden.... Geen medelijden mee
http://www.dumpert.nl/mediabase/6623178/bf8bcd2e
Politie is op zoek naar deze idioot... Ik hoop dat ze hem met een lijkenwagen mogen afvoeren...
Dat het in andere landen normaal is (vaak omdat die gasten gewoon totaal niet kunnen rijden) betekent niet dat dat hier ook maar normaal moet zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In andere landen zie je zo vaak mensen die op die manier rijden. Italianen, Grieken, Spanjaarden, Kroaten; daar is dat normaal.
Niet dat ik het goed praat hoor. Maar het ligt ooverduidelijk ook aan de weg. Er moeten op dat soort wegen gewoon inhaalmomenten zijn. Van die stukjes waar er tijdelijk aan 1 kant een extra baan komt om in te halen. En dat uiteraard aan beide kanten afwisselend. Of een rotonde met twee banen om er snel even langs te gaan. Of desnoods een parking waar slomer verkeer tijdelijk kan stoppen om ingehaald te worden (en dat ze dat dan ook daadwerkelijk doen).
Maar zo lang achter een vrachtwagen zitten wekt gewoon frustraties op...
"Ik praat het niet goed"quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat het in andere landen normaal is (vaak omdat die gasten gewoon totaal niet kunnen rijden) betekent niet dat dat hier ook maar normaal moet zijn.
Inderdaad ik heb nooit begrepen waarom mensen gaan bumoerkleven wanneer ze willen inhalen. Net zoiets als niet terugschakelen en met 1500 toeren op de verkeerde baan blijven hangen. (Of mensen die denken dat automaten sneller zijn omdat ze zelf bij 2000 toeren opschakelenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat een totale bosmongool ben je dan, als je zo dicht op een vrachtwagen gaat rijden en je daardoor niks kan zien. Als ie gewoon 50 meter afstand had gepakt had ie kunnen timen en makkelijk even kunnen inhalen.
Tsss niet zeuren, verkeersregels zijn er om gevolgd te worden door andere mensenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:21 schreef DroogDok het volgende:
Ik reed gister ochtend vroeg bij knooppunt Ridderkerk, stond er een vrachtwagen stil op het puntstuk van de afrit van de A15 (richting Nijmegen) naar de A16 (richting Utrecht). Had al zo'n vermoeden en ja hoor, toen ik bijna bij hem was draait hij ineens weer de weg op, vol in de remmen.
Wat bezielt zo'n man dan vraag ik me af, sowieso het stilstaan, draai dan bij de volgende afrit als je verkeerd rijdt, maar hij moet me hebben zien aankomen en dan toch de weg op draaien.....
Ik gok dat ze niet echt 60 en 55 reden... maar ja, waarschijnlijk wel aanzienlijk langzamer dan jij.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:32 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Gisteren heeft me weer 5 jaar van me leven gekost.
A58 richting Breda thv Tilburg uurtje of 23:00.
Hoop dozen en spullen achterin en op de achterbank, bij hard remmen vliegt het niet de auto door maar kans op breuk redelijk aanwezig.
Lekker rustig dus cruise op 150, zie ik in de verte een auto naar links komen om iemand in te halen.
CC eraf, even uitrollen...
fuck die komt wel erg snel dichtbij, afremmen.
FUCK die gek rijdt 60!!
en de auto ernaast 55!!
Die zie je niet aankomen, enige optie die ik nog zag was rechts ervoorbij over de vluchtstrook.
Onderaan de afrit vrij lang rood gehad en de opa collone staat opeens naast me bij het stoplicht. Gebaard opa 1 naar zijn voorhoofd dat ik gek ben.... Nog heel even getwijfeld tussen uitstappen of een facepalm... het is de facepalm geworden.
als je niet capabel genoeg meer bent om te rijden DOE DAT DAN OOK NIET!!!
Wat al minimaal 20 km/u te hard is.quote:
Blijf maar thuis dan.quote:als je niet capabel genoeg meer bent om te rijden DOE DAT DAN OOK NIET!!!
Goed punt, levensgevaarlijk uiteraard, tellerafwijking meegerekend rond de 10 max 15 km/u te hard!!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:07 schreef Saekerhett het volgende:
Wat al minimaal 20 km/u te hard is.
Dat zeg ik toch niet? Al zou je 180 km/u rijden, prima... het is alleen hoe harder je rijdt, hoe groter de kans is dat je door dit soort bejaarden op de weg iets overkomt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Goed punt, levensgevaarlijk uiteraard, tellerafwijking meegerekend rond de 10 max 15 km/u te hard!!
Ik zou een gevangenisstraf moeten krijgen!
Let niet op de frusti reacties. Het zijn meestal de types met het doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-mentaliteit. Je weet wel, die je dan aan zien komen terwijl je ze inhaalt en dan alsnog naar de linkerbaan gaan terwijl ze nog lang niet dichtbij de auto zijn die voor ze rijdt. En dan met een verschil van 2 km/h inhalen. Ach, ik gooi het maar op jaloezie dat je een mooiere, duurdere en snellere auto rijdt. Een andere verklaarbare reden kan ik namelijk niet vinden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Goed punt, levensgevaarlijk uiteraard, tellerafwijking meegerekend rond de 10 max 15 km/u te hard!!
Ik zou een gevangenisstraf moeten krijgen!
Wellicht kunnen diegene zich weer troosten met het feit dat ik soms ook jaloers ben op hun.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:19 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Let niet op de frusti reacties. Het zijn meestal de types met het doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-mentaliteit. Je weet wel, die je dan aan zien komen terwijl je ze inhaalt en dan alsnog naar de linkerbaan gaan terwijl ze nog lang niet dichtbij de auto zijn die voor ze rijdt. En dan met een verschil van 2 km/h inhalen. Ach, ik gooi het maar op jaloezie dat je een mooiere, duurdere en snellere auto rijdt. Een andere verklaarbare reden kan ik namelijk niet vinden.
Verkapte kijk-mij-Jaguar-rijden-post.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Wellicht kunnen diegene zich weer troosten met het feit dat ik soms ook jaloers ben op hun.
Als ik de wegenbelasting weer mag overmaken, de tank weer vol moet gooien (en met 1:9 is dat regelmatig) of onderdelen nodig heb met een katachtig logotje ben ik jaloers op iedereen die een kleinere goedkopere auto rijdt.
Het is een luxe uitvoering van de ford mondeoquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Verkapte kijk-mij-Jaguar-rijden-post.
En nee, ik ben niet jaloers.
Ik moest serieus googelen, maar jij rijdt een X-type?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:42 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Het is een luxe uitvoering van de ford mondeodaarom baal ik altijd als er een ander logotje opstaat als ford. Dan is het onderdeeltje gelijk stukken duurder.
Eerst geen fuck geven wat ik rij, maar wel google gebruiken om uit te vogelen wat het dan precies isquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik moest serieus googelen, maar jij rijdt een X-type?
Je posts over je dure auto zijn wel opvallend genoeg. Het is alleen niet het type auto dat ik graag zou willen rijden. Je haalt wat dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:13 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Eerst geen fuck geven wat ik rij, maar wel google gebruiken om uit te vogelen wat het dan precies is
Ik hoop vooral dat hij dan geen anderen meeneemt. Het is op de N36 vaker fout gegaan. Anderhalve maand geleden dacht iemand ook een vrachtwagen in te kunnen halen maar er kwam van de andere kant ook een vrachtwagen. Hij dacht waarschijnlijk dat er ruimte genoeg was om in te halen, maar dat bleek niet helemaal te kloppen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef Spezza19 het volgende:
Dit soort figuren mogen zichzelf hartstikke dood rijden.... Geen medelijden mee
http://www.dumpert.nl/mediabase/6623178/bf8bcd2e
Politie is op zoek naar deze idioot... Ik hoop dat ze hem met een lijkenwagen mogen afvoeren...
Ach, ben vorige week retour Zuid Zweden gegaan in de nacht, de hele Autobahn is niet verlicht (op stukken bij de steden na dan) enquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:44 schreef Hartigan het volgende:
Ik rijd regelmatig op de A58 en merk wel dat sinds de snelwegverlichting nu uit staat je vaker van dat soort randfiguren tegenkomt die niet harder dan 60/70 op de snelweg rijden. Waarschijnlijk zijn ze gewoon bang ofzo. Door een gebrek aan verlichting is het daarnaast ook nog lastiger in te schatten hoe hard men rijdt... Ben benieuwd wanneer de eerste ongelukken gaan gebeuren, gekkenwerk om te bezuinigen op veiligheid.
Waarom zouden er ongelukken moeten gebeuren? Mensen moeten gewoon kunnen rijden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:44 schreef Hartigan het volgende:
Ik rijd regelmatig op de A58 en merk wel dat sinds de snelwegverlichting nu uit staat je vaker van dat soort randfiguren tegenkomt die niet harder dan 60/70 op de snelweg rijden. Waarschijnlijk zijn ze gewoon bang ofzo. Door een gebrek aan verlichting is het daarnaast ook nog lastiger in te schatten hoe hard men rijdt... Ben benieuwd wanneer de eerste ongelukken gaan gebeuren, gekkenwerk om te bezuinigen op veiligheid.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:19 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Let niet op de frusti reacties. Het zijn meestal de types met het doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-mentaliteit. Je weet wel, die je dan aan zien komen terwijl je ze inhaalt en dan alsnog naar de linkerbaan gaan terwijl ze nog lang niet dichtbij de auto zijn die voor ze rijdt. En dan met een verschil van 2 km/h inhalen. Ach, ik gooi het maar op jaloezie dat je een mooiere, duurdere en snellere auto rijdt. Een andere verklaarbare reden kan ik namelijk niet vinden.
Zowiezo gaat bijna iedere auto harder dan de 150km/u waar het hier over gaat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uhu mensen zijn standaard jaloers op een grotere duurdere auto...
Merk het anders wel wanneer ik m'n eigen auto niet kan gebruiken en van iemand een auto moet lenen. Mensen gaan veel eerder opzij, blijven niet links plakken en geven je ruimte om in te voegen ed.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uhu mensen zijn standaard jaloers op een grotere duurdere auto...
De grote vraag is waarom jij je daar druk om maaktquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:52 schreef Fer het volgende:
Waarom wordt ik er standaard uitgetrokken bij het stoplicht door een Auris Hybrid?
Grappig, mijn bevinding is juist het tegenovergestelde. Normaal is men niet vooruit te branden en gaat men niet aan de kant. In een Mercedes of andere duur uitziende auto juist heel snel. Alsof ze er al van uitgaan dat ik achter ze ga plakken om er zo snel mogelijk voorbij te kunnen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:49 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Merk het anders wel wanneer ik m'n eigen auto niet kan gebruiken en van iemand een auto moet lenen. Mensen gaan veel eerder opzij, blijven niet links plakken en geven je ruimte om in te voegen ed.
Wanneer ik in m'n eigen auto rij dan is dat allemaal niet het geval.
Omdat zij het verkloten voor de mij. Dan bedoel ik de lage bijtellingsregeling.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:54 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
De grote vraag is waarom jij je daar druk om maakt
Je bent jaloers op hun? Die dingen trekken idd best snel opquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat zij het verkloten voor de mij. Dan bedoel ik de lage bijtellingsregeling.
Zal wel komen omdat die elektromotor meteen maximale koppel heeft?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:52 schreef Fer het volgende:
Waarom wordt ik er standaard uitgetrokken bij het stoplicht door een Auris Hybrid?
Dat geeft nog steeds niet aan waarom men jaloers zou zijn….quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:49 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Merk het anders wel wanneer ik m'n eigen auto niet kan gebruiken en van iemand een auto moet lenen. Mensen gaan veel eerder opzij, blijven niet links plakken en geven je ruimte om in te voegen ed.
Wanneer ik in m'n eigen auto rij dan is dat allemaal niet het geval.
God, wat een bullshit weer. Mensen gaan gewoon sneller aan de kant als ze een dikke Cayenne/Q7/X6 of Ferrari/Porsche aan zien komen dan wanneer een Aygo/C1/107 eraan komt. Niet vanwege het irritante rijgedrag (behalve bumperkleven kan ik niets anders bedenken), maar omdat de eerste groep het onbewust meer afdwingt. Ik ga voor de eerste groep vooral eerder aan de kant, omdat ik verwacht dat die harder aan komen rijden. Dus stel ik m'n inhaalactie nog even uit, of ga ik net even wat sneller naar rechts. Want de kans dat een Porsche met 160 aan komt rijden is net iets groter dan dat een Aygo dat doet. Daarnaast vind ik het gedrag van die kleine doodskistjes 100x vervelender op de snelweg wegens vaak ontbreken van cruise control, gemiddelde onervarenheid van de bestuurder (tov de grote auto's) en het tegen de begrenzer aan planken op de derde baan. Geef mij maar een dikke auto die relaxed langs je heen cruist met 150-160 op de CC. Daar heb ik veel minder last van.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:00 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En het feit dat mensen eerder aan de kant gaan voor een grote auto ipv een truttenschudder heeft vaak vooral te maken met het irritante rijgedrag van de persoon in de grotere auto.
Beetje wat ik dus vanmorgen had op de fietsquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:29 schreef delano.888 het volgende:
Dagelijkse terug komende irritatie. Bij een 3 baans stoplicht trage busjes op de meest linker baan, waardoor ik vrijwel verplicht ben rechts in te halen.
Op rechts inhalen heerst in NL al lang geen taboe meerquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:29 schreef delano.888 het volgende:
Dagelijkse terug komende irritatie. Bij een 3 baans stoplicht trage busjes op de meest linker baan, waardoor ik vrijwel verplicht ben rechts in te halen.
Zweden rijden beter dan Nederlanders. Net zoals Duitsers. Die chauffeurs daar zijn wel wat gewend. In dat soort landen kan het op zich nog wel. Maar wanneer je in het donker rijdt, moet je uitgaan van de deskundigheid van de chauffeurs om je heen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:22 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ach, ben vorige week retour Zuid Zweden gegaan in de nacht, de hele Autobahn is niet verlicht (op stukken bij de steden na dan) en
- heerlijk doorgereden, niets problemen met zicht enzo
- nix onveilig
- nix lastig inschatten hoe hard men gaat
Mensen moeten gewoon leren te rijden. Als je donker eng vindt rijd dan niet!
Ja, een rijbewijs impliceert dat ze moeten kunnen rijden. Maar dat is dus niet altijd het geval. Het grote gevaar met die onverlichte wegen is mensen die zonder verlichting rijden of daar niet eens bij stilstaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Waarom zouden er ongelukken moeten gebeuren? Mensen moeten gewoon kunnen rijden.
Heel Friesland/Groningen/Drenthe trekt gelijk eenbij dit soort opmerkingen.
Dus je stelt nu serieus voor dat er snelwegverlichting aanmoet overal omdat er mensen zijn die hun licht niet aan doen? Knap staaltje symptoombestrijding.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:55 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Ja, een rijbewijs impliceert dat ze moeten kunnen rijden. Maar dat is dus niet altijd het geval. Het grote gevaar met die onverlichte wegen is mensen die zonder verlichting rijden of daar niet eens bij stilstaan.
Laatst nog stond er eentje met pech stil op de vluchtstrook. In het pikkedonker. Zonder de autoverlichting aan. Als ik om wat voor reden dan ook plots moet uitwijken naar de vluchtstrook, dan kunnen er ongelukken gebeuren.
Of wat als je in wilt halen terwijl je op dat moment al wordt ingehaald door een auto zonder verlichting? Die zul je nooit aan zien komen. Ook al eens gehad dat ik met lichte mist en in het donker bijna op een slome, ouwe zak inreed omdat zijn achterverlichting bizar zwak was. Net theelichtjes. Er zijn duizend en één redenen waarom het mis kan gaan. Nu het steeds vroeger donker gaat worden en de weersomstandigheden slechter worden, is het vragen om ongelukken. Men hoeft niet voor miljoenen te investeren om lantaarnpalen aan te leggen (dat hebben ze al gedaan), ze hoeven alleen die lantaarnpalen aan te zetten. Besparen op veiligheid...dat is een maatregel voor derdewereldlanden.
In de Randstad? Ja. En niet omdat het met donker gevaarlijker is, maar omdat je dusdanig veel punten hebt waar verlichting wel aan zou staan, zogenaamde gevaarpunten, dat je iedere minuut wel een keer met en zonder licht zit. En dan hebben je ogen eigenlijk niet zo lekker de tijd om zich optimaal aan te passen op de hoeveelheid licht die er in de omgeving is. Als ik vanaf Amsterdam via de A9 naar Alkmaar rijdt, zeg dat ik hem bij de A2 oppak, heb je het stuk bij de A2 verlicht, dan het stuk waar de A9 erbij komt, tot afrit 4, dan ben ik 2 km verder. Afrit 4 naar 5 is niet eens de moeite om de verlichting uit te zetten, na afrit 5 hebben we een tankstation zitten, vanaf oprit tankstation tot afrit 6 is het ca. anderhalve kilometer, tussen afrit 6 en knooppunt Badhoevedorp blijft het sowieso aan i.v.m. knooppunt A4-A9, anderhalve kilometer later kom je afrit Badhoevedorp tegen, tussen oprit Badhoevedorp en knooppunt Raasdorp zit ook niet zoveel ruimte. Zeker het weefvlak op het tweede deel (keuze Haarlem/Zandvoort of Alkmaar) is erg druk en chaotisch, dus zou de verlichting aan blijven. De bocht tussen Raasdorp en Rotterpolderplein is een kort stukje en zal voor menigeen scherp bevonden worden, dan volgt Rotterpolderplein en pas als je Rotterpolderplein voorbij bent, heb je het eerste stuk waar geen verlichting wel toepasbaar zou zijn. Ben ik al 20 km onderweg. Vanaf knooppunt Velsen (A9/A22) totaan afrit Uitgeest Noord is nogmaals zo'n stuk waar je eigenlijk niets kan en dan pas tussen Uitgeest Noord en Alkmaar waar je de verlichting effectief uit kan doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef twiFight het volgende:
Dus je stelt nu serieus voor dat er snelwegverlichting aanmoet overal omdat er mensen zijn die hun licht niet aan doen? Knap staaltje symptoombestrijding.
Over bullshit gesprokenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
God, wat een bullshit weer. Mensen gaan gewoon sneller aan de kant als ze een dikke Cayenne/Q7/X6 of Ferrari/Porsche aan zien komen dan wanneer een Aygo/C1/107 eraan komt. Niet vanwege het irritante rijgedrag (behalve bumperkleven kan ik niets anders bedenken), maar omdat de eerste groep het onbewust meer afdwingt. Ik ga voor de eerste groep vooral eerder aan de kant, omdat ik verwacht dat die harder aan komen rijden. Dus stel ik m'n inhaalactie nog even uit, of ga ik net even wat sneller naar rechts. Want de kans dat een Porsche met 160 aan komt rijden is net iets groter dan dat een Aygo dat doet. Daarnaast vind ik het gedrag van die kleine doodskistjes 100x vervelender op de snelweg wegens vaak ontbreken van cruise control, gemiddelde onervarenheid van de bestuurder (tov de grote auto's) en het tegen de begrenzer aan planken op de derde baan. Geef mij maar een dikke auto die relaxed langs je heen cruist met 150-160 op de CC. Daar heb ik veel minder last van.
Mijn ervaring strookt anders aardig met het beschreven gedeelte.quote:
Misschien dat jij zo bent, maar ik maak vaak genoeg mee dat mensen me aan zien komen en expres nog even links blijven plakken. Dan zijn ze al lang klaar met een inhaalactie en wachten ze even tot ik afgeremd erachter zit en gaan vervolgens pas naar rechts.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
God, wat een bullshit weer. Mensen gaan gewoon sneller aan de kant als ze een dikke Cayenne/Q7/X6 of Ferrari/Porsche aan zien komen dan wanneer een Aygo/C1/107 eraan komt. Niet vanwege het irritante rijgedrag (behalve bumperkleven kan ik niets anders bedenken), maar omdat de eerste groep het onbewust meer afdwingt. Ik ga voor de eerste groep vooral eerder aan de kant, omdat ik verwacht dat die harder aan komen rijden. Dus stel ik m'n inhaalactie nog even uit, of ga ik net even wat sneller naar rechts. Want de kans dat een Porsche met 160 aan komt rijden is net iets groter dan dat een Aygo dat doet. Daarnaast vind ik het gedrag van die kleine doodskistjes 100x vervelender op de snelweg wegens vaak ontbreken van cruise control, gemiddelde onervarenheid van de bestuurder (tov de grote auto's) en het tegen de begrenzer aan planken op de derde baan. Geef mij maar een dikke auto die relaxed langs je heen cruist met 150-160 op de CC. Daar heb ik veel minder last van.
Dat komt door je uiterlijkquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Misschien dat jij zo bent, maar ik maak vaak genoeg mee dat mensen me aan zien komen en expres nog even links blijven plakken. Dan zijn ze al lang klaar met een inhaalactie en wachten ze even tot ik afgeremd erachter zit en gaan vervolgens pas naar rechts.
quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
Weet je het zeker? Jij was het toch die bij een kleine stuurcorrectie al het gevoel had een moosetest te doen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:52 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn huisgenootjes proberen mij te paaien om hem te paaien. Ze vinden dat hij "als een blok op de weg ligt".
Tjonge jonge wat kinderachtig weerquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:41 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Je moeder had er anders geen problemen mee om me aan te kijken.
Sjonnie in zijn verlaagde golf 1.2 TDI met dikke bumpers en riooluitlaat en petje op half 8.quote:
Ja, en petjes rijden niet in eerdergenoemde auto's.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:40 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Tjonge jonge wat kinderachtig weer
Petjes zijn nou eenmaal de aids van de weg
Ugh ja. Ook zo kut wanneer ze dan je achterbumper gaan lukken bij een bocht die je niet lukt zonder te stekenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:44 schreef Rastislav het volgende:
Mensen die niet even kunnen wachten als je de auto aan het parkeren bent. Ze gaan steeds een paar cm naar voren om erop te attenderen dat je sneller moet zijn. Wat een tijdswinst die twintig seconden..
Ik merk ook veel verschil tussen de randstad en de rest van het land. Buiten de randstad is het qua zicht gewoon minder, maar als je gewoon goed kijkt kan er weinig mis gaan. Iedere avond vertrek ik van Zuidwest-Brabant en eindig ik in Noord-Holland, en je merkt het meteen als je over de Moerdijkbrug komt. Boven de sloot zijn er veel automobilisten die zonder licht of alleen met dagrijlicht rijden. Moet je in Brabant of Zeeland niet proberen. Je ziet dan geen flikker meer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dus je stelt nu serieus voor dat er snelwegverlichting aanmoet overal omdat er mensen zijn die hun licht niet aan doen? Knap staaltje symptoombestrijding.
Ik ben opgegroeid in Friesland en daar is het grootste gedeelte van de snelwegen niet verlicht. Meestal alleen stukken met meerdere in- en uitvoegstroken. Dus volgens jou knalt in Friesland continu iedereen op elkaar? Rijden overal mensen zonder lichten aan? (Ik kan me in 25 jaar Friesland 0 gevallen herinneren, maar goed.)
De randstadmietjes die gewend zijn dat overal alles verlicht is moeten gewoon wat nieuwe rijlessen nemen en verder niet zo mekkeren. Misschien moet je je belevingswereld eens wat vergroten, want snelwegverlichting is een 'luxe' die maar weinig voorkomt op de wereld. Als mensen dat eng vinden dan kunnen ze beter het rijbewijs verscheuren.
Oh dan moet je gewoon je auto even af laten slaan....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:44 schreef Rastislav het volgende:
Mensen die niet even kunnen wachten als je de auto aan het parkeren bent. Ze gaan steeds een paar cm naar voren om erop te attenderen dat je sneller moet zijn. Wat een tijdswinst die twintig seconden..
Een garminquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Een fysieke kaart is wel goed.
garmin ingebouwd in de auto, garmin zumo 390 op de motorquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Garmin Nüvi 1410 met lifetime kaartupdate... Al een jaar of 4-5 in gebruik.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Een fysieke kaart is wel goed.
Als ik dat zie krijg ik altijd rillingen. En het idee dat ik de volgende dag waarschijnlijk een dodelijk ongeval in de krant zie staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:35 schreef Fer het volgende:
Iemand met lekke band op de vluchtstrook, praktisch rechts naast de doorgetrokken streep neergezet. Je kon er zowat rechts omheen rijden, en persoon zat er nog in ook te wachten op anwb.
Dat heb ik iedere keer als de inzittenden niet achter de vangrails staan. Dan begin ik binnensmonds te schreeuwen :" Rot op. Gaat daar niet staan". Bel de ANWB, Rijkswaterstaat, voor mijn part de politie, maar ga niet op zo'n gevaarlijke plek een bandje proberen te wisselen...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:02 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als ik dat zie krijg ik altijd rillingen. En het idee dat ik de volgende dag waarschijnlijk een dodelijk ongeval in de krant zie staan.
voor een lekke band op de ANWB wachtenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:35 schreef Fer het volgende:
Iemand met lekke band op de vluchtstrook, praktisch rechts naast de doorgetrokken streep neergezet. Je kon er zowat rechts omheen rijden, en persoon zat er nog in ook te wachten op anwb.
Niks mis mee. Daar zijn ze voor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
voor een lekke band op de ANWB wachten
Papieren kaarten uber alleschquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:12 schreef rumiii het volgende:
Een irritatie op de weg: falende navigatiesystemen.
Van welke navigatiesysteem op welk medium maken jullie gebruik?
Een fysieke kaart is wel goed.
Eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat heb ik iedere keer als de inzittenden niet achter de vangrails staan. Dan begin ik binnensmonds te schreeuwen :" Rot op. Gaat daar niet staan". Bel de ANWB, Rijkswaterstaat, voor mijn part de politie, maar ga niet op zo'n gevaarlijke plek een bandje proberen te wisselen...
bel je ze dan ook als je koplamp niet werkt?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Niks mis mee. Daar zijn ze voor.
Bij sommige moderne auto's is het niet meer een kwestie van motorkap open en even lampje er in doen. Dus snap wel als sommige mensen dat doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
bel je ze dan ook als je koplamp niet werkt?
Er stond op de uitvoegstrook een file en die vrouw wilde daar overduidelijk niet in staan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe kan je nu "te laat" zijn als je vijftig km per uur te hard rijdt?
Een file op de uitvoegstrook en toch rijdt het verkeer op de hoofdrijbaan 120 waar ze 70 mogen, en dan ligt het nog niet aan degenen die zich niet aan de maximum snelheid houden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er stond op de uitvoegstrook een file en die vrouw wilde daar overduidelijk niet in staan.
De irritatie is dat die vrouw stil stond op de rijbaan zonder haar remlichten of knippers aan te zetten. Dat heeft niets met de snelheid te maken. Als je de achterste bent in een file laat je toch ook je remlichten branden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een file op de uitvoegstrook en toch rijdt het verkeer op de hoofdrijbaan 120 waar ze 70 mogen, en dan ligt het nog niet aan degenen die zich niet aan de maximum snelheid houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |