abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146130551
Dan wordt er toch genoeg geknipperd.
.
pi_146135160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:19 schreef twiFight het volgende:
Alles beter dan een ichtus.
Grappig want het ichtus heeft een origine uit het Paganisme. Het stond in het Paganisme voor fertiliteit.. Een vagina dus.
pi_146136666
Elke keer als ik van baan verwissel op de snelweg ben ik doodsbang voor onderstaande situatie.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik probeer altijd te kijken of er iets twee banen verder zit dat knipperlicht aan heeft, maar doordat ik daarna ook nog andere dingen moet checken kan het zijn dat hij opeens enorm naast me zit.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:00:12 #229
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146136749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:58 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Elke keer als ik van baan verwissel op de snelweg ben ik doodsbang voor onderstaande situatie.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik probeer altijd te kijken of er iets twee banen verder zit dat knipperlicht aan heeft, maar doordat ik daarna ook nog andere dingen moet checken kan het zijn dat hij opeens enorm naast me zit.

Je hebt toch wel enigszins een idee hoe ver de achterligger ongeveer zit als je links inhaalt? Je hebt in principe de rechterbaan al gescand tijdens het links rijden neem ik aan.
Irene is bae <3
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:01:34 #230
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146136802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:58 schreef PieterJanDeVakman het volgende:

Gewoon langzaam van verwisselen en knipperen zodat andere mensen op je kunnen anticiperen.

Maar het zullen (tenzij je je stuur echt omgooit of het om een motorrijder gaat) geen ernstige ongelukken worden. Dat soort schade is gelukkig meestal alleen blikschade.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:06:15 #231
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146136995
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:00 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je hebt toch wel enigszins een idee hoe ver de achterligger ongeveer zit als je links inhaalt? Je hebt in principe de rechterbaan al gescand tijdens het links rijden neem ik aan.
[/quote]
Hij bedoeld zo'n soort situatie;

"Volledige debiliteit op de snelweg vandaag.

Ik reed op een 3 baans snelweg op de meest linkse baan. Ik had net een auto ingehaald en wilde daarom een baantje naar rechts schuiven.

Daar reed niemand. Ik rij defensief dus knipperde en reed langzaam, in ongeveer 1.5 seconden naar de middelste baan.

Terwijl ik dat doe rijdt er een auto achter een vrachtwagen vandaan die zonder te knipperen ziek snel naar links gaat, diezelfde middelste baan op. Terwijl hij dat accelereerde hij ook sterk en probeerde me rechts in te halen.

Ik zag hem ineens via mijn spiegel op me af rijden terwijl ik halverwege het wisselen was. Ik rukte meteen aan het stuur terug naar links, zo hard dat de voorwielen grip verloren en ik best wel gewelddadig onderstuurde. Het was niet voldoende om een aanrijding te voorkomen, hij reed met zijn spiegel tegen de mijne aan. Die van hem klapte in en die van mij was ok.

Hij wilde niet stoppen en reed gewoon boos zwaaiend door. Maar wtf. Als ik niet toevallig in die spiegel had gekeken was dit echt een fatsoenlijke aanrijding geweest. Eentje waarvan de schuldvraag ingewikkeld ligt. En ook gewoon snel gas geven nadat je een aanrijding veroorzaakt :r

Ook echt ik ben blij dat wij Europeanen zulke stabiele auto's rijden met zulke goede wegligging. Ik had niet verwacht dat ik zelf ooit een moose test zou moeten doen. Maar ik ben blij dat ik niet in een van die Amerikaanse auto's reed die daarvan omrolt..."
pi_146137150
Ik heb ooit zo'n zelfde soort situatie mee gemaakt waar iemand met vaart op me af kwam, maar ik kon toen echt wel op een normale manier, zonder onderstuur of andere vage zaken, terug naar de meest linker baan. Je moet ook niet als een idioot aan je stuur gaan lopen hengsten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:11:18 #233
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146137233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:09 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb ooit zo'n zelfde soort situatie mee gemaakt waar iemand met vaart op me af kwam, maar ik kon toen echt wel op een normale manier, zonder onderstuur of andere vage zaken, terug naar de meest linker baan. Je moet ook niet als een idioot aan je stuur gaan lopen hengsten.
Nou ja als ik dat niet had gedaan waren we in het nieuws gekomen. Door een enorme file.

Doordat ik die mondeo best vaak in een slip heb gehad weet ik precies hoe hij reageert. En hoe hard ik dus aan mijn stuur kan rukken.
pi_146137481
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:08 schreef NieuweNier het volgende:
(Of mensen die denken dat automaten sneller zijn omdat ze zelf bij 2000 toeren opschakelen )
Nog nooit van een kickdown gehoord?
pi_146137499
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Nou ja als ik dat niet had gedaan waren we in het nieuws gekomen. Door een enorme file.

Doordat ik die mondeo best vaak in een slip heb gehad weet ik precies hoe hij reageert. En hoe hard ik dus aan mijn stuur kan rukken.
Dus dat verhaal was van jou? Omdat je het zo quotte..

Maar dan vind ik dat je niet goed gepland hebt. Op moment dat je van baan verplaatst blijf je continue scannen. Dus als je dan iets achter je ziet aankomen in de spiegel, dan ga je op een normale manier terug naar je baan. Als je dat te laat zag heb je niet goed gekeken tijdens het verplaatsen. Je kan niet alleen 1x kijken en dan gaan, dan krijg je ongelukken inderdaad.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:20:41 #236
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146137618
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nog nooit van een kickdown gehoord?
Met een kickdown schakelt de auto maar gewoon zelf terug. Dat is niet iets dat alleen kan met een automaat. Met een handbak kan je ook terugschakelen :')
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:21:59 #237
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146137676
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dus dat verhaal was van jou? Omdat je het zo quotte..

Maar dan vind ik dat je niet goed gepland hebt. Op moment dat je van baan verplaatst blijf je continue scannen. Dus als je dan iets achter je ziet aankomen in de spiegel, dan ga je op een normale manier terug naar je baan. Als je dat te laat zag heb je niet goed gekeken tijdens het verplaatsen. Je kan niet alleen 1x kijken en dan gaan, dan krijg je ongelukken inderdaad.
Mwah ik heb 4 keer in mijn spiegel gekeken tijdens het verplaatsen. Juist om dat soort situaties te voorkomen.

Hij ging rechts inhalen, en dan via mijn dode hoek als een idioot zonder te knipperen naar links. Tja dan zie ik hem niet.

Daarnaast hij reed tegen mij aan :')
pi_146137746
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:49 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Merk het anders wel wanneer ik m'n eigen auto niet kan gebruiken en van iemand een auto moet lenen. Mensen gaan veel eerder opzij, blijven niet links plakken en geven je ruimte om in te voegen ed.

Wanneer ik in m'n eigen auto rij dan is dat allemaal niet het geval.
Mijn ervaring is exact het tegenovergestelde. Ik heb heel wat auto's gereden maar het meeste hinder ondervonden van overig verkeer in een klein koekblikje en het minste in een extreem dure nieuwe auto.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:26:52 #239
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146137818
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is exact het tegenovergestelde. Ik heb heel wat auto's gereden maar het meeste hinder ondervonden van overig verkeer in een klein koekblikje en het minste in een extreem dure nieuwe auto.
Is dat ook niet rijstijl? Ik rij van nature agressiever in een veilige auto. Ik weet dat de gevolgen wanneer het misgaat kleiner zijn...

Alhoewel een ongeluk maken me wel echt kut lijkt. Dat kan ik me echt niet veroorloven :X
pi_146138218
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Mwah ik heb 4 keer in mijn spiegel gekeken tijdens het verplaatsen. Juist om dat soort situaties te voorkomen.

Hij ging rechts inhalen, en dan via mijn dode hoek als een idioot zonder te knipperen naar links. Tja dan zie ik hem niet.

Daarnaast hij reed tegen mij aan :')
Vraagje:
Als jij op de linkerbaan rijdt.. dan haal je neem ik aan iets in.
Hoelang wacht jij dan met naar rechts gaan als iemand op de meest rechterbaan dan vóór het inhalende voertuig dat jij passeert kan duiken in het gat wat jij wilt hebben?

Of kwam die toevallig van een invoegstrook?
pi_146138240
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:26 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Is dat ook niet rijstijl? Ik rij van nature agressiever in een veilige auto. Ik weet dat de gevolgen wanneer het misgaat kleiner zijn...

Alhoewel een ongeluk maken me wel echt kut lijkt. Dat kan ik me echt niet veroorloven :X
Ik rijd sowieso niet agressief; ik ben namelijk een zeer ervaren bestuurder en geen jong broekie die zich wil bewijzen door slecht rijgedrag.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:43:33 #242
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146138262
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vraagje:
Als jij op de linkerbaan rijdt.. dan haal je neem ik aan iets in.
Hoelang wacht jij dan met naar rechts gaan als iemand op de meest rechterbaan dan vóór het inhalende voertuig dat jij passeert kan duiken in het gat wat jij wilt hebben?

Of kwam die toevallig van een invoegstrook?
Ik ga terug met een redelijke hoeveelheid afstand. Ongeveer 1.5 seconde voor de auto achter me.

En het was een 3 baans snelweg. De gozer die ik inhaalde plakte in het midden terwijl het rechts vrij was. De auto die tegen me aan botste haalde hem rechts in en kwam toen naar het midden.

Stop gewoon met flamen wanneer je onzin praat :')
pi_146138288
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik ga terug met een redelijke hoeveelheid afstand. Ongeveer 1.5 seconde voor de auto achter me.

En het was een 3 baans snelweg. De gozer die ik inhaalde plakte in het midden terwijl het rechts vrij was. De auto die tegen me aan botste haalde hem rechts in.
Dan had je hem dus aan kunnen zien komen nog tijdens je inhaalmanoeuvre en had je die actie van hem kunnen verwachten.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:46:29 #244
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146138306
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan had je hem dus aan kunnen zien komen nog tijdens je inhaalmanoeuvre en had je die actie van hem kunnen verwachten.
Een fietser kan de dronken automoblist die hem dood rijdt ook zien aankomen. Te laat... :')
pi_146138308
quote:
Stop gewoon met flamen wanneer je onzin praat
:X

Zegt de beginnende bestuurder tegen de oude rot. :W
pi_146138360
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:46 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Een fietser kan de dronken automoblist die hem dood rijdt ook zien aankomen. Te laat... :')
Dat is niet hetzelfde. Dit had je makkelijk kunnen voorkomen als ik jou verhalen lees. Op moment dat je aan het inhalen bent en vervolgens weer naar rechts gaat, gooi je hem niet vlak voor iemand. Als je namelijk iets verder door was gereden voordat je naar rechts was gegaan, had diegene die naar links kwam jou gezien en je niet aangereden.

Tuurlijk was jij niet alleen fout, maar je had het echt wel kunnen voorkomen. Anticiperen heet dat.
pi_146138451
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:46 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Hee guppie.. Dat je je rijbewijs net hebt gehaald maakt je geen ervaren bestuurder.
Als ik de vele posts van je hier lees denk ik dat je eerst moet leren ademhalen (maak je niet zo druk om alles), leer eens dat je meer tijdwinst haalt uit een constante snelheid met een vooruitziende blik dan uit jakkeren, drukken en agressief gedrag, dat je het beste een constante snelheid aan kunt houden door met het verkeer mee te rijden ipv steeds de snelste te willen zijn, dat hardrijden niet stoer is maar zielig. Lange bochten op provinciale wegen kan je doorgaans gewoon met de toegestane snelheid nemen, zeker als er geen lagere advies snelheid bij staat.. En oefen wat meer op parkeren zodat je wat minder hoeft te steken.
Verder: Spiegelen, spiegelen en over je schouder kijken tot je er tureluurs van wordt.

Als je dit nu eens gaat doen/oefenen hoef je hier niet zo veel te reageren.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:55:13 #248
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146138454
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde. Dit had je makkelijk kunnen voorkomen als ik jou verhalen lees. Op moment dat je aan het inhalen bent en vervolgens weer naar rechts gaat, gooi je hem niet vlak voor iemand. Als je namelijk iets verder door was gereden voordat je naar rechts was gegaan, had diegene die naar links kwam jou gezien en je niet aangereden.

Tuurlijk was jij niet alleen fout, maar je had het echt wel kunnen voorkomen. Anticiperen heet dat.
Ik had hem ook niet vlak voor iemand gegooid. Er zat ongeveer twee seconden tussen mij en de auto die achter me reed op de linkerbaan.

Dat iemand op de rechterbaan random, na echt eindeloos achter een vrachtwagen te hangen, als een debiel rechts ging inhalen verwachtte ik natuurlijk niet :')

Daarnaast kan je als fietser ook anticiperen op dronken automobilisten. Dat doen de meeste fietsers. Alleen soms zie je de fout van een ander niet. Zoals in deze situatie.
pi_146138471
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik had hem ook niet vlak voor iemand gegooid. Er zat ongeveer twee seconden tussen mij en de auto die achter me reed op de linkerbaan.

Dat iemand op de rechterbaan random, na echt eindeloos achter een vrachtwagen te hangen, als een debiel rechts ging inhalen verwachtte ik natuurlijk niet :')

Daarnaast kan je als fietser ook anticiperen op dronken automobilisten. Dat doen de meeste fietsers. Alleen soms zie je de fout van een ander niet. Zoals in deze situatie.
Hehe, je snapt hem. Je zag zijn fout niet, dus kon je hem niet op tijd ontwijken. Als je beter had gekeken in de spiegel/dode hoek, had je hem dus wel gezien.
pi_146138496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
vrachtwagen te hangen
quote:
de auto achter me
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:57 schreef NieuweNier het volgende:
Die vrouw wil uitvoegen, rijdt door naast de file
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:30 schreef NieuweNier het volgende:
Deze chick stond gewoon met niemand voor haar op de rijbaan stil. De baan ernaast reden mensen dus ook gewoon met 120 door.
Je moet wel consequent blijven in je verhalen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')