Nee, zo uit mijn hoofd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:46 schreef Tchock het volgende:
Hé trouwens Y, als je een sportauto koopt met geleend geld mag je de schuld toch wel voor box 3 in aanmerking nemen maar de auto niet?
Nee, de sportauto is belast? Nee, je mag de schuld niet meenemen bij het berekenen van inkomen uit sparen en beleggen? Nee, je hebt ze allebei fout?quote:
Waarom zou een sportauto in de IB belast zijn. En waarover precies?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, de sportauto is belast? Nee, je mag de schuld niet meenemen bij het berekenen van inkomen uit sparen en beleggen? Nee, je hebt ze allebei fout?
Ik had een lijst met dingen en ik moest belastbaar inkomen uit sparen en beleggen uitrekenen. Eén van die dingen was een sportauto, waarvoor een lening van de aankoopprijs (een ton) was afgesloten. Ik heb dus op het tentamen geantwoord dat een sportauto niet belast wordt in box 3 (tenzij enkel als belegging aangekocht) en dat de schuld een schuld is als bedoeld in dat ene artikel dat opnoemt dat de rendementsgrondslag bezittingen min schulden zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:50 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Waarom zou een sportauto in de IB belast zijn. Er waarover precies?
Er stond me iets bij dat schulden in box 3 moeten zien op bestanddelen van box3, maar dat kan ik zo snel niet vinden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, de sportauto is belast? Nee, je mag de schuld niet meenemen bij het berekenen van inkomen uit sparen en beleggen? Nee, je hebt ze allebei fout?
Dit lijkt mij niet logisch.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had een lijst met dingen en ik moest belastbaar inkomen uit sparen en beleggen uitrekenen. Eén van die dingen was een sportauto, waarvoor een lening van de aankoopprijs (een ton) was afgesloten. Ik heb dus op het tentamen geantwoord dat een sportauto niet belast wordt in box 3 (tenzij enkel als belegging aangekocht) en dat de schuld een schuld is als bedoeld in dat ene artikel dat opnoemt dat de rendementsgrondslag bezittingen min schulden zijn.
Dat probeer ik nu bij Y te checken en die zegt alleen "nee".
Waarom niet? Art. 5.3 definieert schulden als verplichtingen met de waarde in het economische verkeer.quote:
Rare mismatch. Maargoed, wellicht klopt het hoor.quote:
Dat geloof ik graag. Dan koop ik een auto puur met schuld. Dan gaat mijn grondslag achteruit terwijl mijn netto vermogenspositie niet verandert.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Waarom niet? Art. 5.3 definieert schulden als verplichtingen met de waarde in het economische verkeer.
Er komt vermogen bij en er gaat evenveel vermogen af. Als je een auto koopt met eigen geld gaat je grondslag toch ook omlaag terwijl er netto niets verdwijnt?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Dan koop ik een auto puur met schuld. Dan gaat mijn grondslag achteruit terwijl mijn netto vermogenspositie niet verandert.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Dan koop ik een auto puur met schuld. Dan gaat mijn grondslag achteruit terwijl mijn netto vermogenspositie niet verandert.
Mmmmquote:
quote:Tijdens de parlementaire behandeling is van verschillende zijden aandacht gevraagd voor de vraag of consumptieve schulden niet buiten beschouwing zouden moeten worden gelaten. Deze vraagstelling hield met name verband met het feit dat grote roerende zaken die voor eigen gebruik werden aangewend, zoals boten, auto's e.d., buiten de forfaitaire rendementsheffing vallen (zie art. 5.3, tweede lid, onderdeel c, Wet IB 2001). Tevens vloeide deze vraagstelling voort uit het feit dat onder de Wet IB 1964 wel een aftrekbeperking voor consumptieve rente bestaat (zie art. 45, vierde lid, Wet IB 1964). De bewindslieden hebben een dergelijke aftrekbeperking echter afgewezen. Wel heeft deze discussie uiteindelijk geresulteerd in een aftrekbeperking voor kleine schulden, die is neergelegd in artikel 5.3, derde lid, onderdeel e, van de Wet IB 2001 (tot en met 2009: onderdeel b) (zie aant. 10.3).
Dat klopt. Maar je moet toegeven dat het ergens wringt dat je door een luxeschuld om een auto te kopen je je box 3 vermogen kan verlagen terwijl je per saldo niet erop achteruit gaat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er komt vermogen bij en er gaat evenveel vermogen af. Als je een auto koopt met eigen geld gaat je grondslag toch ook omlaag terwijl er netto niets verdwijnt?
En waarom hebben de bewindslieden dat gedaan?quote:
Ja, ik zie wel wat je bedoelt. Als je nu een eigen vermogen hebt van een half miljoen zou je een half miljoen kunnen lenen (de lening in casu was ook nog bij de moeder van de belastingplichtigequote:Op maandag 20 oktober 2014 21:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je moet toegeven dat het ergens wringt dat je door een luxeschuld om een auto te kopen je je box 3 vermogen kan verlagen terwijl je per saldo niet erop achteruit gaat.
Door de rente die je betaalt op die schuld word je toch 'armer' of zie ik dat nou verkeerdquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je moet toegeven dat het ergens wringt dat je door een luxeschuld om een auto te kopen je je box 3 vermogen kan verlagen terwijl je per saldo niet erop achteruit gaat.
Dit dus.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ik zie wel wat je bedoelt. Als je nu een eigen vermogen hebt van een half miljoen zou je een half miljoen kunnen lenen (de lening in casu was ook nog bij de moeder van de belastingplichtige) en er een boot van kunnen kopen tot je het geld weer nodig hebt. Als je maar zorgt dat je af en toe op die boot vaart.
En wat vind jij?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:06 schreef Tchock het volgende:
Er was ook een vraag (voor weinig punten, maar toch): "beargumenteer of de belastingheffing in box 3 rechtvaardig is". Gratis punten
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
En waarom hebben de bewindslieden dat gedaan?
verder in spoilerquote:De gedachte achter het in aanmerking nemen van in beginsel ook alle (rest-) schulden hangt — dit mede ten antwoord op de vragen van de leden van de fracties van CDA, GPV en RPF — primair samen met de overweging dat hiermee een eenvoudig en overzichtelijk systeem ontstaat, niet alleen voor belastingplichtigen, maar ook voor de belastingdienst. Het niet in aanmerking nemen van bepaalde schulden, bijvoorbeeld schulden die samenhangen met financiering van vrijgestelde vermogensbestanddelen, zou vrijwel onuitvoerbaar zijn. Dit hangt met name samen met de allocatieproblematiek die dan zou ontstaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel het maarquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:06 schreef Tchock het volgende:
Er was ook een vraag (voor weinig punten, maar toch): "beargumenteer of de belastingheffing in box 3 rechtvaardig is". Gratis punten
Ik zou zeggen van niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:06 schreef Tchock het volgende:
Niet rechtvaardig, want dat was makkelijker te beargumenteren. Heb gezegd dat forfaitair rendement onrechtvaardig is, dat de erfpacht- en splitsingsregelingen uit het uitvoeringsbesluit (17 keer de jaarlijkse erfpacht en 20.000 aftrek bij gesplitste woning respectievelijk) oneerlijk zijn omdat ze de hoogte van de WOZ en/of de erfpacht niet meerekenen en dat je WOZ-waarde te hoog blijft als je je erfpachtcanon afkoopt.quote:
Gastquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik een 1 hebben op m'n vieze cijferlijst. Jij niet.
Say what?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mijne is al verziektquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jij hebt toch een best goede lijst?quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar ben jij vast een welgemanierde, elegante, gezellige heer.
Dan is het effect voor jouw lijst van een 1 dus veel ernstiger...quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat weet ik, dat wilde ik nog eens benadrukken.
Voor de toekomst? Nee...quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan is het effect voor jouw lijst van een 1 dus veel ernstiger...
Terwijl jij met een vlot kapsel en mooie motor in de hand je P gaat halen zonder die dag een spel- of grammaticafout gemaakt te hebben of te vallen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar ben jij vast een welgemanierde, elegante, gezellige heer.
WAT DIS JE MIJN MOTOR NOU ?!?!?!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Terwijl jij met een vlot kapsel en mooie motor in de hand je P gaat halen zonder die dag een spel- of grammaticafout gemaakt te hebben of te vallen.
Ik heb meerdere fietsen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
WAT DIS JE MIJN MOTOR NOU ?!?!?!![]()
![]()
Met je kapotte fiets
Tuurlijk niet, bevordering van de lokale werkgelegenheid enzo. Die gaan echt geen import juristen halen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Sowieso dat Zoetermeer mij eerder aanneemt dan jou.
We zullen het zien, Y'tje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, bevordering van de lokale werkgelegenheid enzo. Die gaan echt geen import juristen halen.
Zozo, meneer zit in de roerende zaken? Nog een aandelenportefeuille ook toch?quote:
Eigenaar van Ben&Jerrys, Calve, Shell en weet ik wat nog meer.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zozo, meneer zit in de roerende zaken? Nog een aandelenportefeuille ook toch?
Naast dom voor de uni ook nog schizo?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik blijf dan liever bij de post werken.
Tegen wie heb je het nou?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik blijf dan liever bij de post werken.
wel zo gezelligquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Naast dom voor de uni ook nog schizo?
erikje weet gewoon niet zo goed hoe hij met andere om moet gaan. Omdat hij vroeger altijd zo gepest is met zijn gewicht.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:24 schreef Etsu het volgende:
Paar jaar geleden toen ik net op FOK! kwam kijken, kraakte Erik me ook af omdat ik op vmbo zat/heb gezeten. Kijk eens waar ik nu sta en hij adoreert me nu.
Jouw tijd komt nog wel, Y'tje.
Hmmhmm.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
erikje weet gewoon niet zo goed hoe hij met andere om moet gaan. Omdat hij vroeger altijd zo gepest is met zijn gewicht.
Maar we houden wel van je hoor, erikje
Is de termijn niet 6 weken? Op de RuG in ieder geval wel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:27 schreef Mshauri het volgende:
22 juli een verzoek gedaan de bij examencommissie. En voor het laatst 20 augustus nog wat gehoord
Is het al tijd om te zeiken of zitten ze nog binnen hun termijn
Ben je nog lang bezig?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik ben nog bezig voor een presentatie voor morgen. We waren pas om 21.30 in Metzdus net terug van het diner.
Ik denk het niet. Morgen vroeg opstaan en de laatste zaken in het lab testen. Genoeg is genoeg.quote:
Metz is helemaal niet onaardig. Zojuist lekker gegeten en daarna nog een rondje gewandeld.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:23 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe vind je Metz Spot? Nog lekker laat op zijn Frans gedineerd dus? Morgenochtend iig beginnen met stokbrood, croissants en pain au chocolat non?
Justemquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Metz is helemaal niet onaardig. Zojuist lekker gegeten en daarna nog een rondje gewandeld.
Ik ook niet. Morgen maar verder.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:22 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog wat boeiends te vertellen. Van de AWR word ik ook niet gezelliger
Vond het maar matig. Iedereen tegelijk was te chaotisch.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:41 schreef Joosie200 het volgende:
De allerslechtste chauffeur van NL is weer begonnen in TwenteNu wel bij de commerciëlen dus geen Ruben meer
ingehaald worden door oma'tjesquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:45 schreef Joosie200 het volgende:
De Oekraïnse matroeska's(kijk hem nu terug) Maar die namen, echt dafuq
Neuh.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:35 schreef hugecooll het volgende:
Hm, iemand enig idee hoe uitgebreid een paper moet zijn voor een eerstejaars?Zal toch nooit zo veel zijn?
wat zegt je boek?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:46 schreef mapima het volgende:
Wetsartikel 3:34 lid 2 BW; moet je dit opvatten als alleen van toepassing bij het vorige lid, of op alle wilsontbrekende verklaringen?
pak je boek dan eensquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:51 schreef mapima het volgende:
[..]
Geen idee, heb mijn wettenbundel voor mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |