abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:27:53 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145561422
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Maar is het het nu echt zo ingewikkeld dan?
In/uitchecken is echt niet moeilijk. Met stations met poortjes moet je het toch al doen. En is er geen poortje hoef je het met een wegwerpkaart ook niet eens te doen (want enkel betaald voor de rit)

In de bus kan je nog steeds met geld betalen en anders dus met je OVkaart. De strippenkaart was ook niet heilig (vond het gedoe om telkens nieuwe te kopen)

De borg.. ja dat is wel een punt, want dat is niet voor iedereen even handig.
Maar waarom zou je moeten in- en uitchecken als je een kaart hebt waarop de reis die je maakt sowieso al betaald is?

Waarom kun je geen treinkaartje meer kopen zonder dat het om vage redenen duurder is, en moet je dan nog steeds in- en uitchecken?

Waarom kan een anonieme OV-chipkaart niet gewoon cash gekocht en opgeladen worden?
Waarom kun je tegen inlevering van de kaart je tegoed niet terugkrijgen?

Waarom moet je de OV-chipkaart nog apart aanmelden om met de NS te kunnen reizen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:28:28 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145561442
:X dubbel
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:31:48 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145561553
De Kamer moet zich hier helemaal niet mee bemoeien. Ga boeven vangen!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:35:00 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561647
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom zou je moeten in- en uitchecken als je een kaart hebt waarop de reis die je maakt sowieso al betaald is?
Waarom kun je geen treinkaartje meer kopen zonder dat het om vage redenen duurder is, en moet je dan nog steeds in- en uitchecken?
Waarom kan een anonieme OV-chipkaart niet gewoon cash gekocht en opgeladen worden?
Waarom kun je tegen inlevering van de kaart je tegoed niet terugkrijgen?
Waarom moet je de OV-chipkaart nog apart aanmelden om met de NS te kunnen reizen?
Omdat je anders 2x die reis kan maken als er geen controle is geweest

Is idd onzin dat de wegwerp 1 euro duurder is.

Anonieme kan je gewoon in de winkel kopen met cash. Opladen is idd ander verhaal. Zou idd anders moeten kunnen

Kan dat niet? Met mijn oude kaart heb ik het gewoon terug ontvangen

Geen idee.
Maar dit staat los de kaart opzich, maar vooral de hele regeling eromheen. DAar zou idd beter over nagedacht kunnen worden. Net als enkele van bovenstaande punten.
pi_145561723
Dat eerste kon met een los treinkaartje ook.

En je kan je tegoed alleen terugkrijgen als de kaart verloopt of bij beëindiging. Anders betaal je 2,50
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:41:02 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:38 schreef macca728 het volgende:
Dat eerste kon met een los treinkaartje ook.

En je kan je tegoed alleen terugkrijgen als de kaart verloopt of bij beëindiging. Anders betaal je 2,50
Dus omdat het met de papierenkaart ook kon moeten ze dat zo behouden? Nu konden ze die 'fout' oplossen.

Vind ik opzich nog best oke. Maar dan wel icm dat ze iets mbt de borg gaan verzinnen. Al zou ik ook niet weten wat precies. (aangezien het bij inchecken niet bekend is waar je heen gaat).
Dus of borg.. of elke rit exact op je kaart zetten ofzo.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:42:48 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145561847
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat je anders 2x die reis kan maken als er geen controle is geweest

Is idd onzin dat de wegwerp 1 euro duurder is.

Anonieme kan je gewoon in de winkel kopen met cash. Opladen is idd ander verhaal. Zou idd anders moeten kunnen

Kan dat niet? Met mijn oude kaart heb ik het gewoon terug ontvangen

Geen idee.
Maar dit staat los de kaart opzich, maar vooral de hele regeling eromheen. DAar zou idd beter over nagedacht kunnen worden. Net als enkele van bovenstaande punten.
Dus de incidentele reiziger die een los kaartje koopt moet inchecken omdat je die incidentele reiziger eigenlijk niet vertrouwt en denkt dat hij anders stiekem 2x Amersfoort - Maastricht op een dag gaat doen?

Hoe zit dat met degenen die een e-ticket hebben? Zijn die betrouwbaarder?
En waarom moet je met je "Altijd Vrij" kaart dan nog inchecken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145561859
Nee dat hoeft niet, maar nu kan je nog veel meer frauderen natuurlijk bv "vergeten" uit te checkn met je kaart.
pi_145561866
Als ze het in- en uitchecken tussen verschillende vervoersmaatschappijen eens aanpakken, ben ik al heel tevreden. Dat is zo extreem klantonvriendelijk dat ik niet snap dat daar nog niet iets voor is gevonden. Ik heb automatisch opladen geïnstalleerd op m'n ov-chipkaart, waardoor ik niet hoef te voldoen aan het minimumbedrag voor de trein en met één keer in- en uitchecken heb ik geen probleem.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:44:37 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561899
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus de incidentele reiziger die een los kaartje koopt moet inchecken omdat je die incidentele reiziger eigenlijk niet vertrouwt en denkt dat hij anders stiekem 2x Amersfoort - Maastricht op een dag gaat doen?
Hoe zit dat met degenen die een e-ticket hebben? Zijn die betrouwbaarder?
En waarom moet je met je "Altijd Vrij" kaart dan nog inchecken?
Het hele in/uitchecken is natuurlijk ook gewoon om data te vergaren.

Etickets is idd een goede, want dat is soort van de vervanger van de (oude) papieren kaart lijkt het wel.
pi_145561963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dus. Zie mijn eerdere comment over het 'nut' van de OV chipkaart:

[..]

De overheid wil totaal inzicht in de gedragingen van hun burgers:
- Wie waar woont en werkt
- Wie wat verdiend
- Wie welke zorg afneemt
- Wie waar rijdt/parkeert
- Wie hoeveel g/w/l gebruikt
- Wie wat, waar, wanneer koopt
- Wie met wie waar omgaat
- Wie wat en wanneer doet op het internet
- Wie wat en met wie communiceert via mobiel of internet
- Wie het OV gebruikt, wanneer en waarheen
- Enz.

Waarom? In de eerste plaats voor criminaliteit en terrorisme bestrijding, in de tweede plaats om 'fraude' te achterhalen maar sneaky ook om zoveel mogelijk geld binnen te harken.

De eerste tekenen zijn daar al voor binnen:
- Opvragen van parkeergegevens om frauderende leasebak rijders te betrappen
- Opvragen van g/w/l gegevens om frauderende uitkeringsgerechtigden te betrappen
- Het volgen van verdachte 'lone-wolfs'
- De zaak van de vermiste broertjes.

Of je dat erg vindt is afhankelijk van je intelligentie en kennis van de geschiedenis.
Ik denk dat je mij verkeer begrijpt of ik heb het niet goed uitgelegd. Ik bedoel dus dat het beter zou zijn dat de reiziger zelf zou kunnen kiezen waarvan zij gebruik willen maken. Of een ov-kaart of het papieren kaartje.
pi_145561969
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Maar is het het nu echt zo ingewikkeld dan?
In/uitchecken is echt niet moeilijk. Met stations met poortjes moet je het toch al doen. En is er geen poortje hoef je het met een wegwerpkaart ook niet eens te doen (want enkel betaald voor de rit)
In de bus kan je nog steeds met geld betalen en anders dus met je OVkaart. De strippenkaart was ook niet heilig (vond het gedoe om telkens nieuwe te kopen)
De borg.. ja dat is wel een punt, want dat is niet voor iedereen even handig.
Ik vind het dus juist heel erg ingewikkeld maar dat komt ws vooral omdat ik geen regelmatige OV reiziger ben. Mijn grootste probleem is de informatievoorziening. Die is echt extreem slecht.
- Waarom blijkt het onmogelijk om ergens op een logische plek informatie te kunnen krijgen over welke vorm OV kaart/abo voor jou of je kind het voordeligste is?
Hoe moeilijk is het om daarvoor een rekenmodel te maken op het internet? Waarom kunnen de servicelijnen en punten daar geen informatie over verstrekken?
- Waarom zijn er zo idioot veel verschillende abo's met ieder weer verschillende voor en nadelen?
- Waarom moet ik 32 km reizen om een abo aan te schaffen en op te laden? Waarom kunnen aanbieders daar niet in samenwerken zodat dat ook dichterbij kan?
- Waarom zit er geen info bij een anonieme kaart zodat je gewaarschuwd bent dat je moet activeren en de reisklasse voor de NS moet kiezen voor je de kaart kunt gebruiken?
- Waarom kan dat niet gewoon op de plek waar je de kaart aanschaft?
- Waarom heeft een servicepunt van een aanbieder die abo's verkoopt een limiet op het pinbedrag dat lager ligt dan verkochte abo's EN waarschuwen ze daar nergens voor?
- Waarom kan een aanbieder op geen enkele manier uitleggen waar dat abo nu exact recht op geeft? En dan bedoel ik in mijn geval op een regio abo van één aanbieder die het gewoon verdomt om aan te geven hoe die regio exact loopt en welke lijnen dan exact tot waar binnen dat abo vallen. Reis je buiten je normale lijnen dan is het dus Russische roulette of je bij moet betalen of niet. En dat kan je alleen controleren door na iedere afwijkende rit je saldo te checken. Waarmee je het dus nog niet exact weet.

En dan heb ik het nog niet eens over de wirwar van aanbieders en het wel of niet moeten in en uitchecken bij verschillende aanbieders bij het overstappen. Leuk als je het dagelijks doet, volkomen onbegrijpelijk als je een incidentele reiziger bent.
pi_145561975
Gaat de kamer het anoniem reizen ook nog bevorderen, of vinden ze het wel prima dat je gegevens worden gestolen voor marketingdoeleinden zodat de staat je gangen ook kan nagaan wanneer ze daar zin in hebben?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145562042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef macca728 het volgende:
Nee dat hoeft niet, maar nu kan je nog veel meer frauderen natuurlijk bv "vergeten" uit te checkn met je kaart.
Hoezo is dat fraude als je een eenmalig kaartje voor die route hebt?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:50:30 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145562076
De grootste fout zit gewoon in het feit dat men doet alsof men zwartrijden kan en wil tegengaan met het in- en uitcheken en de poortjes, terwijl dat helemaal niet nodig zou zijn als ze gewoon zouden willen investeren in de beste manier om zwartrijden tegen te gaan: meer personeel.

Maar het moet allemaal meer opleveren, en dus minder kosten.
Maar van die kostendaling merkt de klant niks, want het OV is nog steeds absurd duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145562081
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het hele in/uitchecken is natuurlijk ook gewoon om data te vergaren.
Etickets is idd een goede, want dat is soort van de vervanger van de (oude) papieren kaart lijkt het wel.
Met een e-ticket hebben ze ook de persoonsgegevens.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:52:25 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562158
Ik snap echt het gezeik niet, overal in Europa hebben ze dit product
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:52:48 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_145562174
Wat ik nooit heb begrepen aan heel die fucking OV-chipkaart is waarom ze niet gewoon het systeem van iedere willekeurige grote stad in de wereld die het goed hebben geregeld (London, Singapore, Hong Kong) hebben gekopieerd. Waarom moet je eerst minimaal 27,50 uitgeven om uberhaupt een reis te kunnen maken? Waarom kost de OV-chipkaart uberhaupt geld om aan te schaffen?
pi_145562180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het dus juist heel erg ingewikkeld maar dat komt ws vooral omdat ik geen regelmatige OV reiziger ben. Mijn grootste probleem is de informatievoorziening. Die is echt extreem slecht.
- Waarom blijkt het onmogelijk om ergens op een logische plek informatie te kunnen krijgen over welke vorm OV kaart/abo voor jou of je kind het voordeligste is?
Hoe moeilijk is het om daarvoor een rekenmodel te maken op het internet? Waarom kunnen de servicelijnen en punten daar geen informatie over verstrekken?
- Waarom zijn er zo idioot veel verschillende abo's met ieder weer verschillende voor en nadelen?
- Waarom moet ik 32 km reizen om een abo aan te schaffen en op te laden? Waarom kunnen aanbieders daar niet in samenwerken zodat dat ook dichterbij kan?
- Waarom zit er geen info bij een anonieme kaart zodat je gewaarschuwd bent dat je moet activeren en de reisklasse voor de NS moet kiezen voor je de kaart kunt gebruiken?
- Waarom kan dat niet gewoon op de plek waar je de kaart aanschaft?
- Waarom heeft een servicepunt van een aanbieder die abo's verkoopt een limiet op het pinbedrag dat lager ligt dan verkochte abo's EN waarschuwen ze daar nergens voor?
- Waarom kan een aanbieder op geen enkele manier uitleggen waar dat abo nu exact recht op geeft? En dan bedoel ik in mijn geval op een regio abo van één aanbieder die het gewoon verdomt om aan te geven hoe die regio exact loopt en welke lijnen dan exact tot waar binnen dat abo vallen. Reis je buiten je normale lijnen dan is het dus Russische roulette of je bij moet betalen of niet. En dat kan je alleen controleren door na iedere afwijkende rit je saldo te checken. Waarmee je het dus nog niet exact weet.
En dan heb ik het nog niet eens over de wirwar van aanbieders en het wel of niet moeten in en uitchecken bij verschillende aanbieders bij het overstappen. Leuk als je het dagelijks doet, volkomen onbegrijpelijk als je een incidentele reiziger bent.
Zitten wel een paar terechte punten bij. Toen m'n zusjes net een nieuwe ov-chipkaart hadden, wisten ze dus ook niet dat ze eerst moeten activeren welke reisklasse ze willen. En wij ons maar afvragen waarom ze niet konden inchecken bij de ns. :') Slechte informatievoorziening inderdaad.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:53:04 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145562183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoezo is dat fraude als je een eenmalig kaartje voor die route hebt?
Je kunt zelfs een boete krijgen als je met je Altijd Vrij kaart van ¤ 7.000 per jaar vergeet in te checken :')

En niet inchecken met je eenmalige kaart is ook boetewaardig, want "het staat in de voorwaarden" :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:53:07 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Gaat de kamer het anoniem reizen ook nog bevorderen, of vinden ze het wel prima dat je gegevens worden gestolen voor marketingdoeleinden zodat de staat je gangen ook kan nagaan wanneer ze daar zin in hebben?
Als er 1 vijand is van de privacy is het wel de overheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145562187
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:46 schreef zeeppaardje het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij verkeer begrijpt of ik heb het niet goed uitgelegd. Ik bedoel dus dat het beter zou zijn dat de reiziger zelf zou kunnen kiezen waarvan zij gebruik willen maken. Of een ov-kaart of het papieren kaartje.
We praten langs elkaar heen.

Ja, voor de reiziger zou dat beter zijn.
Nee, voor de aanbieders is dat slechter.
Nee, voor de overheid is dat slechter.

3 maal raden waaraan de meeste waarde wordt gehecht en wie zijn zin krijgt in NL waar de burger eindeloos gehoorzaam is.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:54:00 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145562212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het dus juist heel erg ingewikkeld maar dat komt ws vooral omdat ik geen regelmatige OV reiziger ben. Mijn grootste probleem is de informatievoorziening. Die is echt extreem slecht.
- Waarom blijkt het onmogelijk om ergens op een logische plek informatie te kunnen krijgen over welke vorm OV kaart/abo voor jou of je kind het voordeligste is?
Hoe moeilijk is het om daarvoor een rekenmodel te maken op het internet? Waarom kunnen de servicelijnen en punten daar geen informatie over verstrekken?
- Waarom zijn er zo idioot veel verschillende abo's met ieder weer verschillende voor en nadelen?
- Waarom moet ik 32 km reizen om een abo aan te schaffen en op te laden? Waarom kunnen aanbieders daar niet in samenwerken zodat dat ook dichterbij kan?
- Waarom zit er geen info bij een anonieme kaart zodat je gewaarschuwd bent dat je moet activeren en de reisklasse voor de NS moet kiezen voor je de kaart kunt gebruiken?
- Waarom kan dat niet gewoon op de plek waar je de kaart aanschaft?
- Waarom heeft een servicepunt van een aanbieder die abo's verkoopt een limiet op het pinbedrag dat lager ligt dan verkochte abo's EN waarschuwen ze daar nergens voor?
- Waarom kan een aanbieder op geen enkele manier uitleggen waar dat abo nu exact recht op geeft? En dan bedoel ik in mijn geval op een regio abo van één aanbieder die het gewoon verdomt om aan te geven hoe die regio exact loopt en welke lijnen dan exact tot waar binnen dat abo vallen. Reis je buiten je normale lijnen dan is het dus Russische roulette of je bij moet betalen of niet. En dat kan je alleen controleren door na iedere afwijkende rit je saldo te checken. Waarmee je het dus nog niet exact weet.
En dan heb ik het nog niet eens over de wirwar van aanbieders en het wel of niet moeten in en uitchecken bij verschillende aanbieders bij het overstappen. Leuk als je het dagelijks doet, volkomen onbegrijpelijk als je een incidentele reiziger bent.
Even voorop stellen dat ik ook niet overal een antwoord op heb. Aangezien ik het in 1x geregeld heb met een persoonlijke kaart + automatisch opladen. En verder nergens meer naar hoef om te kijken.
- Alle abo's van de NS staan netjes op de NS site + uitleg en zelfs een ' wijzer' die je suggesties geeft mbt je rit. Evt Busabo's staan ov-chipkaart.nl (dacht ik).
Welke het beste is, is gewoon even berekenen.
- Dat er geen oplaadpunt is dichtbij is idd fucked up.
- Mbt inlichting geen idee hoe het zit. Maar ik ben er (ook met de anonieme) wel op gewezen dat ik moet opladen/activeren bij zo'n punt. Bij kaarten vanuit de NS kreeg ik er netjes een brief bij met instructies.
- Waarom het niet op dezelfde plek kan (kopen/opladen) is afhankelijk van waar je het koopt. De boekenwinkel bij ons mocht er geen hebben, want bij de Jumbo aan de overkant stond al zo'n ding.
- Limiet op pinbedrag slaat nergens op
- Volgens mij is dat op de site van de aanbieder best te vinden. Maar daarvoor zou ik erin moeten duiken

Tis nu heel simpel. Altijd opnieuw in en uitchekcen als je naar een andere vervoerder gaat. Altijd te zien aan een andere kleur/merk trein/bus/tram. (in mijn ervaring)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:54:16 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145562223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap echt het gezeik niet, overal in Europa hebben ze dit product
En overal werkt het op dezelfde kromme manier?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:54:21 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_145562226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap echt het gezeik niet, overal in Europa hebben ze dit product
Overal gebruiken ze een dergelijk product, maar is het veel beter uitgedacht dan hier in Nederland zonder onnodige kosten te hoeven maken
pi_145562263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:34 schreef Storneren het volgende:

[..]

Omdat van te voren niet bekend is dat jij maar een ritje van 3 euro gaat maken.
Maar aan de andere kant, wie zegt dat ik met een saldo van 20 euro geen ritje van 50 euro ga maken?

De kans dat ik een ritje maak onder de 20 euro is statistisch gezien kleiner. Dus de kans dat bijvoorbeeld de NS achter het geld aan moet is kleiner. Dus kost het hun minder wanneer jij minimaal 20 euro op jouw kaart hebt staan.

Dat is dus geen designfout. Gewoon een weloverwogen requirement.
volgens mij kan je geen ritje van 50 euro maken, zit een maximaal tarief op voor lange ritten. 26 euro ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145562270
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Gaat de kamer het anoniem reizen ook nog bevorderen, of vinden ze het wel prima dat je gegevens worden gestolen voor marketingdoeleinden zodat de staat je gangen ook kan nagaan wanneer ze daar zin in hebben?
Há! Iemand die het snapt!
pi_145562288
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Overal gebruiken ze een dergelijk product, maar is het veel beter uitgedacht dan hier in Nederland zonder onnodige kosten te hoeven maken
Heb je een linkje met info daarover? Ben wel benieuwd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:57:55 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Overal gebruiken ze een dergelijk product, maar is het veel beter uitgedacht dan hier in Nederland zonder onnodige kosten te hoeven maken
De Oystercard in Londen bv is precies hetzelfde product
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:58:10 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562350
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
En overal werkt het op dezelfde kromme manier?
Wat werkt er krom aan de OV kaart?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145562425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als je van Groningen naar Maastricht gaat is die 20 euro ook nog te weinig, wees blij dat het 20 euro is en geen 100.
Overigens is in het stads- en streekvervoer de "borg" maar 4 euro.
Ja, 20Euro. En de kosten van een kaart is 7.50. Dus ze hebben het precies zo gemaakt dat ze er nooit een cent op achteruit kunnen gaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:01:51 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562460
Volgens mij halen mensen het product OV Chipkaart, en bv hoe de vervoerders de prijs van de reis berekenen of de borg door elkaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145562478
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Gaat de kamer het anoniem reizen ook nog bevorderen, of vinden ze het wel prima dat je gegevens worden gestolen voor marketingdoeleinden zodat de staat je gangen ook kan nagaan wanneer ze daar zin in hebben?
Waarom zou de staat de gangen van een willekeurige burger na willen gaan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:03:37 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom zou de staat de gangen van een willekeurige burger na willen gaan?
Feit blijft dat ze het doen, om een veelvoud van redenen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:05:15 #136
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145562580
Gewoon papieren kaartje terug. Ik heb geen kwekdoos, dus betalen per mobiele telefoon heb ik niets aan.

Gewoon normaal en simpel. En automaten die briefgeld accepteren graag of mogelijkheid, net als in Vlaanderen en Wallonië, om in de trein bij de conducteur een kaartje te kopen indien er geen loket is op de halte.
Daar moet je direct de conducteur verwittigen bij het instappen en vooraan instappen en daar gaat het goed. Waarom kunnen wij niet wat de Belgen wel kunnen? :o

Zijn Belgen gewoon superieur? :D
pi_145562590
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze het doen, om een veelvoud van redenen
Ze gaan zonder aanwijsbare reden (bijvoorbeeld een strafrechtelijk onderzoek) zitten na pluizen wanneer Pietverdriet van A naar B is gereisd en of hij dat vi C of D deed?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:07:08 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ze gaan zonder aanwijsbare reden (bijvoorbeeld een strafrechtelijk onderzoek) zitten na pluizen wanneer Pietverdriet van A naar B is gereisd en of hij dat vi C of D deed?
Dat hoeft niet te worden nagepluist, dat wordt vastgelegd, net als lokatiegegevens van mobile telefoons, de IP adressen waar je naartoe surft, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:08:39 #139
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145562676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:57 schreef agter het volgende:
Kan ik eigenlijk nog gewoon een kaartje kopen in de bus, zonder chipkaart?
Ja, maar dat is ongelooflijk duur. ;(
pi_145562716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom zou de staat de gangen van een willekeurige burger na willen gaan?
Waarom moesten Joden een ster dragen ?

Gegevens van de OV chipkaart zijn al misbruikt om te kijken welke mensen er in de buurt waren van een metrostation toen er een meisje verkracht was daar. Dan ben je dus verdachte.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:09:51 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_145562720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij halen mensen het product OV Chipkaart, en bv hoe de vervoerders de prijs van de reis berekenen of de borg door elkaar.
Op zich is er weinig mis met de OV-chipkaart zelf. Je hebt gelijk dat eenzelfde soort product overal in de wereld wordt toegepast. Alleen in Nederland moeten er weer 100.000 uitzonderingen zijn op de regel en moet de kaart uberhaupt al geld kosten, ook als je weinig tot niet met het OV reist.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:10:30 #142
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145562742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar moet je een losse, eenmalige chipkaart kopen, is wel erg duur.
En betalen met losse 2-euro munten. :') Want de automaat accepteert geen papiergeld en in mijn dorp is geen loket.

Dus echt elke reis weer een heel gedoe, heel het dorp af fietsen op zoek naar iemand die 50 euro wil wisselen voor 2 euro munten voor de trein. Wat een systeem ook. :{w
pi_145562743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom moesten Joden een ster dragen ?
Gegevens van de OV chipkaart zijn al misbruikt om te kijken welke mensen er in de buurt waren van een metrostation toen er een meisje verkracht was daar. Dan ben je dus verdachte.
Dat is geen misbruik, dat is gebruik.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_145562754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:56 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heb je een linkje met info daarover? Ben wel benieuwd.
Even googlelen op OV Hong Kong of Singapore ?
pi_145562757
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En betalen met losse 2-euro munten. :') Want de automaat accepteert geen papiergeld en in mijn dorp is geen loket.
Dus echt elke reis weer een heel gedoe, heel het dorp af fietsen op zoek naar iemand die 50 euro wil wisselen voor 2 euro munten voor de trein. Wat een systeem ook. :{w
Pinnen een optie?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_145562769
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is geen misbruik, dat is gebruik.
Volgens de rechter misbruik, want die heeft de politie teruggefloten.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:11:38 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_145562777
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En betalen met losse 2-euro munten. :') Want de automaat accepteert geen papiergeld en in mijn dorp is geen loket.
Dus echt elke reis weer een heel gedoe, heel het dorp af fietsen op zoek naar iemand die 50 euro wil wisselen voor 2 euro munten voor de trein. Wat een systeem ook. :{w
Snap sowieso niet waarom er over de hele wereld automaten zijn die briefgeld accepteren, maar die in met name Nederland nergens te vinden zijn. Zelfde geldt ook voor automaten die creditcards accepteren.
pi_145562802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Op zich is er weinig mis met de OV-chipkaart zelf. Je hebt gelijk dat eenzelfde soort product overal in de wereld wordt toegepast. Alleen in Nederland moeten er weer 100.000 uitzonderingen zijn op de regel en moet de kaart uberhaupt al geld kosten, ook als je weinig tot niet met het OV reist.
Kaart kost overal geld. maar in het buitenland krijg je aanschafprijs en borg gewoon terug, gratis.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:13:24 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Op zich is er weinig mis met de OV-chipkaart zelf. Je hebt gelijk dat eenzelfde soort product overal in de wereld wordt toegepast. Alleen in Nederland moeten er weer 100.000 uitzonderingen zijn op de regel en moet de kaart uberhaupt al geld kosten, ook als je weinig tot niet met het OV reist.
Reden voor mij om echt nooit meer het OV te gebruiken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:14:32 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_145562862
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:56 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heb je een linkje met info daarover? Ben wel benieuwd.
Puur praktijk, wel natuurlijk gezien vanuit de toerist:

Singapore: Voor je reis koop je een kaartje, inclusief een borg. Einde reis lever je kaart weer in en krijg je borg terug. Ideaal voor toeristen die er een paar dagen zijn.

Hong Kong: Koopt een OV-kaart die werkt voor al het Openbaar Vervoer in de stad, zeg met 10 euro saldo erop, kost ook 10 euro. Als je Hong Kong verlaat lever je je kaart weer in en krijg je resterend bedrag terug.

Beiden systemen kosten de reiziger dus geen additioneel geld voor een kaart.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:15:01 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_145562872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kaart kost overal geld. maar in het buitenland krijg je aanschafprijs en borg gewoon terug, gratis.
Dus kost het geen geld...
pi_145562904
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Even voorop stellen dat ik ook niet overal een antwoord op heb. Aangezien ik het in 1x geregeld heb met een persoonlijke kaart + automatisch opladen. En verder nergens meer naar hoef om te kijken.
- Alle abo's van de NS staan netjes op de NS site + uitleg en zelfs een ' wijzer' die je suggesties geeft mbt je rit. Evt Busabo's staan ov-chipkaart.nl (dacht ik).
Welke het beste is, is gewoon even berekenen.
- Dat er geen oplaadpunt is dichtbij is idd fucked up.
- Mbt inlichting geen idee hoe het zit. Maar ik ben er (ook met de anonieme) wel op gewezen dat ik moet opladen/activeren bij zo'n punt. Bij kaarten vanuit de NS kreeg ik er netjes een brief bij met instructies.
- Waarom het niet op dezelfde plek kan (kopen/opladen) is afhankelijk van waar je het koopt. De boekenwinkel bij ons mocht er geen hebben, want bij de Jumbo aan de overkant stond al zo'n ding.
- Limiet op pinbedrag slaat nergens op
- Volgens mij is dat op de site van de aanbieder best te vinden. Maar daarvoor zou ik erin moeten duiken
Tis nu heel simpel. Altijd opnieuw in en uitchekcen als je naar een andere vervoerder gaat. Altijd te zien aan een andere kleur/merk trein/bus/tram. (in mijn ervaring)
Het is voor mij ongeveer 13 maanden geleden dus ze zouden al iets wijzer geworden kunnen zijn.. Maar een hele snelle check geeft nog steeds geen helder inzicht.
Uitdaging: Vindt een kaart die helder aangeeft waar een Synthus Veluwe Vrij abo exact recht op geeft.

Wel heb ik een forum gevonden (toen ook) waar reizigers zelf hier onderzoek naar deden en elkaar op de hoogte brachten. 8)7
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:16:29 #153
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145562925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom er over de hele wereld automaten zijn die briefgeld accepteren, maar die in met name Nederland nergens te vinden zijn. Zelfde geldt ook voor automaten die creditcards accepteren.
Als het goed is, accepteren alle NS-automaten inmiddels creditcards.

Briefgeld is men niet zo happig op, omdat men bang is dat de automaten opengebroken worden.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:20:05 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145563032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:16 schreef freako het volgende:
[..]
Als het goed is, accepteren alle NS-automaten inmiddels creditcards.
Briefgeld is men niet zo happig op, omdat men bang is dat de automaten opengebroken worden.
Tja en criminelen pakken, dat is erg lastig voor de NL justitie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145563048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reden voor mij om echt nooit meer het OV te gebruiken
De OV-chipkaart is de reden dat je nooit meer met het OV gaat?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_145563077
quote:
6s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zijn Belgen gewoon superieur?
De Belgische overheid heeft minder administratie en controle dwang dan de Nederlandse. Daarom hadden de Duitsers het daar ook lastiger met hun Jodenvervolging.
pi_145563126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Oystercard in Londen bv is precies hetzelfde product
De Oystercard werkt echt wel goed.
Als Nederland die op dezelfde wijze had ingevoerd, waren de meeste klachten in één keer opgelost.

1. De Oystercard kost 5 pond borg, die je terug krijgt als je de kaart inlevert. Je betaalt dus echt alleen voor de reiskosten. Dit in tegenstelling tot de OV chipkaart die 7,50 kost en waarbij je de 20 euro borg die je moet betalen alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
2. De Oystercard is anoniem.
3. Met de Oystercard check je alleen bij het begin en het eindstation uit.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:24:17 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145563149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De OV-chipkaart is de reden dat je nooit meer met het OV gaat?
Nee, ik ging al jaren nog maar hoogst zelden met het OV omdat ik mijn neus vol had van het reizen met de trein. De OV chipkaart, of liever, het prijsmodel wat men gebruikt, is de reden waarom het geheel niet meer met het OV reizen wil.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145563168
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ze gaan zonder aanwijsbare reden (bijvoorbeeld een strafrechtelijk onderzoek) zitten na pluizen wanneer Pietverdriet van A naar B is gereisd en of hij dat vi C of D deed?
Ja. Een 'steekproef' noemen ze dat. Bijvoorbeeld naar het g/w/l verbruik van mensen met een uitkering of toeslag die gebonden is aan de samenstelling van het huishouden. Of de kentekens van leaseauto's uit parkeerbestanden (die nadrukkelijk aangaven deze gegevens niet te bewaren) naast de bijtelling te leggen..
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:25:25 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145563179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:23 schreef Operc het volgende:
[..]
De Oystercard werkt echt wel goed.
Als Nederland die op dezelfde wijze had ingevoerd, waren de meeste klachten in één keer opgelost.
1. De Oystercard kost 5 pond borg, die je terug krijgt als je de kaart inlevert. Je betaalt dus echt alleen voor de reiskosten. Dit in tegenstelling tot de OV chipkaart die 7,50 kost en waarbij je de 20 euro borg die je moet betalen alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
2. De Oystercard is anoniem.
3. Met de Oystercard check je alleen bij het begin en het eindstation uit.
Zoals ik zei, met de OV Chipkaart op zich is weinig mis, technisch gezien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:26:09 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145563208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is voor mij ongeveer 13 maanden geleden dus ze zouden al iets wijzer geworden kunnen zijn.. Maar een hele snelle check geeft nog steeds geen helder inzicht.
Uitdaging: Vindt een kaart die helder aangeeft waar een Synthus Veluwe Vrij abo exact recht op geeft.
Wel heb ik een forum gevonden (toen ook) waar reizigers zelf hier onderzoek naar deden en elkaar op de hoogte brachten. 8)7
Via de volgende twee linken kom je al een heel eind en was binnen twee tellen gevonden:
http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/syntus-veluwe-vrij.aspx
+ http://www.syntus.nl/Down(...)X0bg88W08rTnTAqpgr5M

Dan is natuurlijk de vraag of het om een specifieke rit gaat. Want buslijnen enzo kunnen ze daarin natuurlijk niet opnemen omdat die wel eens veranderen. (en voor mij in het wilde weg zoeken natuurlijk beetje onzinnig is)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:28:15 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_145563258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:23 schreef Operc het volgende:
[..]
De Oystercard werkt echt wel goed.
Als Nederland die op dezelfde wijze had ingevoerd, waren de meeste klachten in één keer opgelost.
1. De Oystercard kost 5 pond borg, die je terug krijgt als je de kaart inlevert. Je betaalt dus echt alleen voor de reiskosten. Dit in tegenstelling tot de OV chipkaart die 7,50 kost en waarbij je de 20 euro borg die je moet betalen alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
2. De Oystercard is anoniem.
3. Met de Oystercard check je alleen bij het begin en het eindstation uit.
Nog beter, in sommige landen kan je terwijl je in de min staat nog uitchecken. Dat zorgt ook voor een hoop minder ellende omdat je zo altijd UIT het station kan in ieder geval.

En express poortjes zijn ook een hele verbetering. Dat zijn poortjes die altijd open staan, maar als je niet in/uit checkt sluiten ze direct zodra je probeert door te lopen. Je kan al lopend je kaart langs de scanner halen en je voelt geen enkele vertraging.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_145563262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De OV-chipkaart is de reden dat je nooit meer met het OV gaat?
Bij mij wel.
pi_145563286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, met de OV Chipkaart op zich is weinig mis, technisch gezien.
Technisch gezien kan het allemaal inderdaad. :)

Wat ze overigens ook moeten verbeteren is waar je uitcheckt: Amsterdam Amstel heeft bijvoorbeeld aparte uitcheckpoortjes voor metro en trein. Als je met de metro komt en je checkt bij de trein uit (dat kan dus gewoon) gaat het poortje er vanuit dat je bent vergeten in te checken bij de trein op het begin station en schrijven ze doodleuk 10 euro borg af. Als je dat niet merkt, ben je dus 14 euro kwijt voor een metroritje, omdat je niet bij de metropoortjes hebt uitgecheckt en ze daar dus 4 euro borg inhouden.
pi_145563320
Ik verbaas me hier niet over. Het huidige systeem is in eerste instantie ingesteld om alle reis info zo gedetailleerd mogelijk te kunnen monitoren en vast te leggen.

Daar heeft de overheid een systeem omheen bedacht wat alleen maar ergernissen oproept bij de reiziger.
pi_145563335
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog beter, in sommige landen kan je terwijl je in de min staat nog uitchecken. Dat zorgt ook voor een hoop minder ellende omdat je zo altijd UIT het station kan in ieder geval.
Dat kan met de Oyster card ook inderdaad. Als je maar een positief saldo hebt bij het inchecken, kun je eigenlijk altijd uitchecken (tot -5 pond, maar daar kun je moeilijk overheen.) Alleen krijg je dan bij het inleveren van de kaart de borg van 5 pond min het negatieve saldo terug. :)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:30:51 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145563343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:29 schreef Operc het volgende:
[..]
Technisch gezien kan het allemaal inderdaad. :)
Wat ze overigens ook moeten verbeteren is waar je uitcheckt: Amsterdam Amstel heeft bijvoorbeeld aparte uitcheckpoortjes voor metro en trein. Als je met de metro komt en je checkt bij de trein uit (dat kan dus gewoon) gaat het poortje er vanuit dat je bent vergeten in te checken bij de trein op het begin station en schrijven ze doodleuk 10 euro borg af. Als je dat niet merkt, ben je dus 14 euro kwijt voor een metroritje, omdat je niet bij de metropoortjes hebt uitgecheckt en ze daar dus 4 euro borg inhouden.
Dat heeft echter niets met de OV chipkaart te maken maar met hoe die stations in elkaar zitten en waar de poortjes staan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:31:17 #168
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145563355
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Via de volgende twee linken kom je al een heel eind en was binnen twee tellen gevonden:
http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/syntus-veluwe-vrij.aspx
+ http://www.syntus.nl/Down(...)X0bg88W08rTnTAqpgr5M
Dan is natuurlijk de vraag of het om een specifieke rit gaat. Want buslijnen enzo kunnen ze daarin natuurlijk niet opnemen omdat die wel eens veranderen. (en voor mij in het wilde weg zoeken natuurlijk beetje onzinnig is)
En als aanvulling daarop: de lijnennetkaart van het vervoersgebied Veluwe (want er werd om een kaart gevraagd): http://www.syntus.nl/Down(...)1aHD%2fajUwuPwoJY%2f
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:32:58 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145563405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:31 schreef freako het volgende:
[..]
En als aanvulling daarop: de lijnennetkaart van het vervoersgebied Veluwe (want er werd om een kaart gevraagd): http://www.syntus.nl/Down(...)1aHD%2fajUwuPwoJY%2f
Over het hele woord " kaart " heen gelezen :') Maar idd ^O^
pi_145563422
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat heeft echter niets met de OV chipkaart te maken maar met hoe die stations in elkaar zitten en waar de poortjes staan
Voor de reiziger doet het er niet veel toe wie die fout gemaakt heeft natuurlijk. Net zoals het de reiziger niet boeit of een vertraging op het spoor is veroorzaakt door de NS of door Prorail. Als reiziger kijk je naar het eindproduct en of dat handig werkt. Dat doet het op dit moment niet.

Overigens zou je ook technisch gezien de OV chipkaart anders kunnen programmeren in het geval van een nieuwe in/uitcheck partij. (NS/metrodienst etc.)
pi_145563441
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Via de volgende twee linken kom je al een heel eind en was binnen twee tellen gevonden:
http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/syntus-veluwe-vrij.aspx
+ http://www.syntus.nl/Down(...)X0bg88W08rTnTAqpgr5M
Dan is natuurlijk de vraag of het om een specifieke rit gaat. Want buslijnen enzo kunnen ze daarin natuurlijk niet opnemen omdat die wel eens veranderen. (en voor mij in het wilde weg zoeken natuurlijk beetje onzinnig is)
Die ken ik maar zeggen dus erg weinig. Stel je wilt van Arnhem naar Soesterberg reizen. Kan dat op dat abo? Dat zijn natuurlijk de gewone standaard vragen die zo'n abo houder heeft. Het lijkt mij dat je dat gewoon op een kaart zou moeten kunnen zien. Het feit dat lijnen nog weleens kunnen wijzigen zou geen verschil moeten maken, zou lekker zijn als je juist specifiek van die lijn dagelijks gebruik maakt en die wordt door een andere aanbieder overgenomen.. dan zit je lekker met je jaar abo.
pi_145563547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:31 schreef freako het volgende:
[..]
En als aanvulling daarop: de lijnennetkaart van het vervoersgebied Veluwe (want er werd om een kaart gevraagd): http://www.syntus.nl/Down(...)1aHD%2fajUwuPwoJY%2f
He he.. Eindelijk hebben ze hem dus ergens online gezet. Ik heb er zelfs een aantal telefoontjes naar diverse Synthus punten aan gewaagd toendertijd.. Niemand kon mij een kaart verstrekken of aanwijzen op het internet.

Overigens vind ik het een ongelooflijke klap geld voor leerlingen vervoer.. :'(
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:39:18 #173
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145563581
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog beter, in sommige landen kan je terwijl je in de min staat nog uitchecken. Dat zorgt ook voor een hoop minder ellende omdat je zo altijd UIT het station kan in ieder geval.
Voor zover ik weet is dat in Nederland ook niet een probleem, in ieder geval niet in de tram.
Ik heb al wel eens in de min gestaan op dat ding na uitchecken. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor de trein wel het geval is.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:39:24 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145563585
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
He he.. Eindelijk hebben ze hem dus ergens online gezet. Ik heb er zelfs een aantal telefoontjes naar diverse Synthus punten aan gewaagd toendertijd.. Niemand kon mij een kaart verstrekken of aanwijzen op het internet.
Voor als je alle gebieden wilt: http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart.aspx
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:39:41 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145563593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:39 schreef freako het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat in Nederland ook niet een probleem, in ieder geval niet in de tram.
Ik heb al wel eens in de min gestaan op dat ding na uitchecken. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor de trein wel het geval is.
Is ook niet erg, mits persoonlijke kaart (dacht ik)
pi_145563654
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Voor als je alle gebieden wilt: http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart.aspx
Nu niet meer nodig gelukkig. Zoon is nu 18 en heeft nu een studentenkaart. Scheelt me dus ¤1047.- per jaar naast de andere reiskosten voor stage weken. *O*
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:42:28 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145563677
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is ook niet erg, mits persoonlijke kaart (dacht ik)
De kaart in de tram was een anonieme kaart. Bij NS zal het niet zo snel voorkomen, omdat er een borg van ¤20 is, maar het kan wel (Groningen - Maastricht is ¤25,40 enkele reis).
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:43:29 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145563702
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:42 schreef freako het volgende:
[..]
De kaart in de tram was een anonieme kaart. Bij NS zal het niet zo snel voorkomen, omdat er een borg van ¤20 is, maar het kan wel (Groningen - Maastricht is ¤25,40 enkele reis).
Bij de NS kan het makkelijk, ook regelmatig gehad. Gewoon "langer" ritten maken, twee op 1 dag van 15 euro.. hups, -10 euro :)
pi_145563721
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bij de NS kan het makkelijk, ook regelmatig gehad. Gewoon "langer" ritten maken, twee op 1 dag van 15 euro.. hups, -10 euro :)
Maar dan kan je bij die tweede toch niet meer inchecken?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:47:08 #180
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145563794
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:44 schreef Ouder1 het volgende:
Maar dan kan je bij die tweede toch niet meer inchecken?
Jewel, want na de eerste reis heb je nog 5 euro erop staan.
(en sowieso met een persoonlijke) mag je dan gewoon reizen, want je mag in de min staan als ze die borg eraf halen. Kan dus ook zijn dat je na de reis in de min staat. En moet je hem daarna idd wel weer opladen + het bedrag dat je in de min stond natuurlijk.
pi_145563796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:23 schreef Operc het volgende:

[..]

De Oystercard werkt echt wel goed.
Als Nederland die op dezelfde wijze had ingevoerd, waren de meeste klachten in één keer opgelost.

1. De Oystercard kost 5 pond borg, die je terug krijgt als je de kaart inlevert. Je betaalt dus echt alleen voor de reiskosten. Dit in tegenstelling tot de OV chipkaart die 7,50 kost en waarbij je de 20 euro borg die je moet betalen alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
2. De Oystercard is anoniem.
3. Met de Oystercard check je alleen bij het begin en het eindstation uit.
Daar moet je dus steeds 5 pond op je kaart hebben staan als je ergens incheckt of bedoel je dat niet zo? Hoe gaat het daar met in de min staan?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:49:43 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145563864
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is voor mij ongeveer 13 maanden geleden dus ze zouden al iets wijzer geworden kunnen zijn.. Maar een hele snelle check geeft nog steeds geen helder inzicht.
Uitdaging: Vindt een kaart die helder aangeeft waar een Synthus Veluwe Vrij abo exact recht op geeft.
Wel heb ik een forum gevonden (toen ook) waar reizigers zelf hier onderzoek naar deden en elkaar op de hoogte brachten. 8)7
Daar zit je dan helemaal lekker........ NS voor de treinen naar Utrecht/Arnhem, Connexxion voor het kippenlijntje naar B'veld/Amersfoort en Syntus voor de bus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145563875
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Daar moet je dus steeds 5 pond op je kaart hebben staan als je ergens incheckt of bedoel je dat niet zo? Hoe gaat het daar met in de min staan?
Je betaalt 5 pond voor de kaart. Vervolgens laad je de kaart op (bijvoorbeeld 10 pond.) Dan staat er 10 pond op je kaart. Stel je reist een dag rond voor 8 pond, dan staat er daarna nog 2 pond op je kaart. Als je hem dan inlevert krijg je 2 pond + 5 pond borg terug. Als je hem nog niet inlevert en je maakt een reis van 3 pond, dan sta je dus 1 pond in de min. Als je dan de kaart inlevert krijg je 5 pond borg min 1 pond negatief saldo terug (4 pond dus.) Zolang je boven de 0 pond staat kun je inchecken. Als je door de reis in de min komt kun je gewoon nog uitchecken. :)

EDIT: Het verschil met de OV chipkaart is dus dat je in Nederland 7,50 voor je kaart betaalt en deze nooit terugkrijgt en dat je een hoge borg op je kaart hebt staan die je alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:51:19 #184
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_145563921
Wat kunmen mensen het toch moeilijk maken _O- :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:52:57 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_145563960
Wat ze in ieder geval moeten aanpassen is het in- en uitchecken. Een retourtje Emmen - Venlo betekent 12x (!!!) in- uitchecken terwijl je vroeger gewoon 1 kaartje had.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:56:35 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_145564071
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Je betaalt 5 pond voor de kaart. Vervolgens laad je de kaart op (bijvoorbeeld 10 pond.) Dan staat er 10 pond op je kaart. Stel je reist een dag rond voor 8 pond, dan staat er daarna nog 2 pond op je kaart. Als je hem dan inlevert krijg je 2 pond + 5 pond borg terug. Als je hem nog niet inlevert en je maakt een reis van 3 pond, dan sta je dus 1 pond in de min. Als je dan de kaart inlevert krijg je 5 pond borg min 1 pond negatief saldo terug (4 pond dus.) Zolang je boven de 0 pond staat kun je inchecken. Als je door de reis in de min komt kun je gewoon nog uitchecken. :)
EDIT: Het verschil met de OV chipkaart is dus dat je in Nederland 7,50 voor je kaart betaalt en deze nooit terugkrijgt en dat je een hoge borg op je kaart hebt staan die je alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
Sowieso 'administratiekosten'. :') Het is gewoon een ander woord voor boete/straf of ontmoediging.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_145564155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Je betaalt 5 pond voor de kaart. Vervolgens laad je de kaart op (bijvoorbeeld 10 pond.) Dan staat er 10 pond op je kaart. Stel je reist een dag rond voor 8 pond, dan staat er daarna nog 2 pond op je kaart. Als je hem dan inlevert krijg je 2 pond + 5 pond borg terug. Als je hem nog niet inlevert en je maakt een reis van 3 pond, dan sta je dus 1 pond in de min. Als je dan de kaart inlevert krijg je 5 pond borg min 1 pond negatief saldo terug (4 pond dus.) Zolang je boven de 0 pond staat kun je inchecken. Als je door de reis in de min komt kun je gewoon nog uitchecken. :)

EDIT: Het verschil met de OV chipkaart is dus dat je in Nederland 7,50 voor je kaart betaalt en deze nooit terugkrijgt en dat je een hoge borg op je kaart hebt staan die je alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
Ahh, thnx. Belangrijk verschil is wel dat de ov-chipkaart voor heel Nederland geldt en de Oystercard alleen voor Londen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_145564160
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso 'administratiekosten'. :') Het is gewoon een ander woord voor boete/straf of ontmoediging.
Klopt anders gaan veel mensen het natuurlijk terugvragen (toeristen bv)

Je kan het ook gewoon diefstal noemen.
pi_145564193
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:17 schreef Synthercell het volgende:
Als een denktank en adviseurs achter de politiek een 'oplossing' bedenken i.p.v de vakkennis van een vervoersbedrijf krijg je chaos.
Nou is volgens mij het huidige systeem voornamelijk door de vervoersbedrijven bedacht zonder nu echt rekening te houden met de gebruikers. Dus die chaos hebben de vervoersbedrijven samen met de overheid bedacht.

De overheid had juist heel goed bij de implementatie van die kaart sommige eisen hard kunnen stellen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Daarom zitten we opgescheept met een borg die je nooit terug krijgt. Daarom zou het ook niet zoals de eufimisten van de ovchipkaart het borg noemen mogen heten maar gewoon aanschafkosten.

Verder had de overheid natuurlijk ook als eis kunnen stellen dat mensen ook losse kaarten voor het treinvervoer op hun kaart kunnen laden.

De NS terugfluiten met hun stringente domme regels dat abonnement houders verplicht moeten inchecken en anders een flinke boete krijgen.

Bij een treinreis van A naar B zou het voor een reiziger heel logisch zijn om alleen in A in te checken en bij B uit te checken dat er soms andere vervoerders in het spel zijn boeit je als reiziger toch niet.

Maar geod we hebben pas weet ik hoeveel delen over de OV chip kaart gepraat toen deze net aan de uitrol begon en toen vonden onze politici het ook niet belangrijk om zich er druk over te maken, dat ze dat nu wel doen is ook weer niet meer dan veel te laat. Waar is de visie die een overheid moet hebben, het lijkt wel een slecht gemanaged bedrijf waarbij men achter de problemen aan loopt ipv juist problemen te voorkomen. Zo houden we in ieder geval wel elkaar allemaal lekker bezig. :{
pi_145564232
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ahh, thnx. Belangrijk verschil is wel dat de ov-chipkaart voor heel Nederland geldt en de Oystercard alleen voor Londen.
Graag gedaan. :)
En klopt. :Y Dus dat de borg hoger moet zijn dan de 5 pond die ze bij de Oystercard vragen kan ik opzich begrijpen, maar omdat je het geld niet snel en gratis terug kunt krijgen is de borg bij de OV chipkaart gewoon lomp. Als het 10-15 euro was die je bij het uitchecken weer bij een loket/automaat kunt krijgen is het veel minder erg.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:02:41 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_145564262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt anders gaan veel mensen het natuurlijk terugvragen (toeristen bv)
Je kan het ook gewoon diefstal noemen.
Dat ook. maar meer algemeen gezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_145564282
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:01 schreef Operc het volgende:
[..]
Graag gedaan. :)
En klopt. :Y Dus dat de borg hoger moet zijn dan de 5 pond die ze bij de Oystercard vragen kan ik opzich begrijpen, maar omdat je het geld niet snel en gratis terug kunt krijgen is de borg bij de OV chipkaart gewoon lomp. Als het 10-15 euro was die je bij het uitchecken weer bij een loket/automaat kunt krijgen is het veel minder erg.
Die borg kan best minder zijn, want als de poortjes dicht gaan bij NS moet je toch sowieso uitchecken en moet zwartrijden bijna onmogelijk zijn volgens NS. Dus waarom dan nog een borg rekenen :)
pi_145564315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die borg kan best minder zijn, want als de poortjes dicht gaan bij NS moet je toch sowieso uitchecken en moet zwartrijden bijna onmogelijk zijn volgens NS. Dus waarom dan nog een borg rekenen :)
Omdat je met een anonieme OV chipkaart anders voor 7,50 een ritje Groningen-Maastricht zou kunnen doen. :P
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:04:48 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145564330
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Via de volgende twee linken kom je al een heel eind en was binnen twee tellen gevonden:
http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/syntus-veluwe-vrij.aspx
+ http://www.syntus.nl/Down(...)X0bg88W08rTnTAqpgr5M
Dan is natuurlijk de vraag of het om een specifieke rit gaat. Want buslijnen enzo kunnen ze daarin natuurlijk niet opnemen omdat die wel eens veranderen. (en voor mij in het wilde weg zoeken natuurlijk beetje onzinnig is)
Je bent je bewust van het feit dat "de Veluwe" geen provincie is?
Het zou wel handig zijn als ze eens gewoon een duidelijke kaart zouden plaatsen waarop te zien is wat er precies (volgens hun) onder valt.

Edit: ah er stond al een kaart.... waar je nog niet veel mee kunt, valt Veenendaal er onder of niet?

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 15-10-2014 13:13:39 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145564381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:04 schreef Operc het volgende:
[..]
Omdat je met een anonieme OV chipkaart anders voor 7,50 een ritje Groningen-Maastricht zou kunnen doen. :P
Nee dat gaat dus niet. Poortje blijft dicht bij uitchecken wegens te weinig saldo..
pi_145564402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat gaat dus niet. Poortje blijft dicht bij uitchecken wegens te weinig saldo..
Echt? :X En wat gebeurt er dan? Kun je bij een NS-mederwerker betalen ofzo?
pi_145564481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Echt? :X En wat gebeurt er dan? Kun je bij een NS-mederwerker betalen ofzo?
Dat zou de NS dus moeten doen. In Londen staat er personeel bij elk station.
Hier zou je dus inderdaad moeten worden geholpen door een NS medewerker en die zou dan een boete moeten geven.

Het werkt natuurlijk niet bij de kleinere stations die open blijven, maar wil je zwartrijden voorkomen, dan moet je veel meer gaan controleren.
pi_145564586
Wat ze overigens ook zouden kunnen doen bij geen borg systeem is het betalen van die borg bij het uitchecken (als jij dus niet hebt ingecheckt)

Nu betaal je bij het uitchecken ook 20 euro (als je niet hebt ingecheckt)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:20:12 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_145564822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou de NS dus moeten doen. In Londen staat er personeel bij elk station.
Hier zou je dus inderdaad moeten worden geholpen door een NS medewerker en die zou dan een boete moeten geven.
Het werkt natuurlijk niet bij de kleinere stations die open blijven, maar wil je zwartrijden voorkomen, dan moet je veel meer gaan controleren.
Maar in principe is dat ook mogelijk als je op ieder station poortjes zou hebben, dan heb je namelijk de conducteurs veel minder nodig om controles uit te voeren
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:20:26 #200
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145564828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Echt? :X En wat gebeurt er dan? Kun je bij een NS-mederwerker betalen ofzo?
quote:
Wat als u niet genoeg saldo op uw OV-chipkaart heeft staan?
Dan kunt u niet uitchecken. Bij een kaartautomaat kunt u saldo op uw OV-chipkaart laden. Daarna is het weer mogelijk om met uw OV-chipkaart uit te checken.
Reist u met Traject vrij met de trein, dan heeft u geen saldo nodig. U reist namelijk op rekening.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:24:28 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145564940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar in principe is dat ook mogelijk als je op ieder station poortjes zou hebben, dan heb je namelijk de conducteurs veel minder nodig om controles uit te voeren
Maar dat kan niet, want een aantal stations is ook gewoon de wandelroute van de ene kant van de stad naar de andere kant.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145564961
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jewel, want na de eerste reis heb je nog 5 euro erop staan.
(en sowieso met een persoonlijke) mag je dan gewoon reizen, want je mag in de min staan als ze die borg eraf halen. Kan dus ook zijn dat je na de reis in de min staat. En moet je hem daarna idd wel weer opladen + het bedrag dat je in de min stond natuurlijk.
Ah.. Dus jij vindt het 'in de min staan' zodra je onder de ¤20.- komt. En ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')