abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145561347
Met de trein kan het echt ingewikkeld zijn.

bv iemand meenemen met samenreiskorting.

Traject kaarthouders weten bv ook niet altijd hoe ze mogen reizen.
NS Business kaarthouders moeten de trein uit, als ze prive willen reizen ( en een andere OV chipkaart gebruiken)

En met een eenmalige chipkaart moet je wel degelijk in checken anders reis je zwart (terwjjl je wel betaald hebt)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:27:53 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145561422
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Maar is het het nu echt zo ingewikkeld dan?
In/uitchecken is echt niet moeilijk. Met stations met poortjes moet je het toch al doen. En is er geen poortje hoef je het met een wegwerpkaart ook niet eens te doen (want enkel betaald voor de rit)

In de bus kan je nog steeds met geld betalen en anders dus met je OVkaart. De strippenkaart was ook niet heilig (vond het gedoe om telkens nieuwe te kopen)

De borg.. ja dat is wel een punt, want dat is niet voor iedereen even handig.
Maar waarom zou je moeten in- en uitchecken als je een kaart hebt waarop de reis die je maakt sowieso al betaald is?

Waarom kun je geen treinkaartje meer kopen zonder dat het om vage redenen duurder is, en moet je dan nog steeds in- en uitchecken?

Waarom kan een anonieme OV-chipkaart niet gewoon cash gekocht en opgeladen worden?
Waarom kun je tegen inlevering van de kaart je tegoed niet terugkrijgen?

Waarom moet je de OV-chipkaart nog apart aanmelden om met de NS te kunnen reizen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:28:28 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145561442
:X dubbel
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:31:48 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145561553
De Kamer moet zich hier helemaal niet mee bemoeien. Ga boeven vangen!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:35:00 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561647
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom zou je moeten in- en uitchecken als je een kaart hebt waarop de reis die je maakt sowieso al betaald is?
Waarom kun je geen treinkaartje meer kopen zonder dat het om vage redenen duurder is, en moet je dan nog steeds in- en uitchecken?
Waarom kan een anonieme OV-chipkaart niet gewoon cash gekocht en opgeladen worden?
Waarom kun je tegen inlevering van de kaart je tegoed niet terugkrijgen?
Waarom moet je de OV-chipkaart nog apart aanmelden om met de NS te kunnen reizen?
Omdat je anders 2x die reis kan maken als er geen controle is geweest

Is idd onzin dat de wegwerp 1 euro duurder is.

Anonieme kan je gewoon in de winkel kopen met cash. Opladen is idd ander verhaal. Zou idd anders moeten kunnen

Kan dat niet? Met mijn oude kaart heb ik het gewoon terug ontvangen

Geen idee.
Maar dit staat los de kaart opzich, maar vooral de hele regeling eromheen. DAar zou idd beter over nagedacht kunnen worden. Net als enkele van bovenstaande punten.
pi_145561723
Dat eerste kon met een los treinkaartje ook.

En je kan je tegoed alleen terugkrijgen als de kaart verloopt of bij beëindiging. Anders betaal je 2,50
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:41:02 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:38 schreef macca728 het volgende:
Dat eerste kon met een los treinkaartje ook.

En je kan je tegoed alleen terugkrijgen als de kaart verloopt of bij beëindiging. Anders betaal je 2,50
Dus omdat het met de papierenkaart ook kon moeten ze dat zo behouden? Nu konden ze die 'fout' oplossen.

Vind ik opzich nog best oke. Maar dan wel icm dat ze iets mbt de borg gaan verzinnen. Al zou ik ook niet weten wat precies. (aangezien het bij inchecken niet bekend is waar je heen gaat).
Dus of borg.. of elke rit exact op je kaart zetten ofzo.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:42:48 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145561847
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat je anders 2x die reis kan maken als er geen controle is geweest

Is idd onzin dat de wegwerp 1 euro duurder is.

Anonieme kan je gewoon in de winkel kopen met cash. Opladen is idd ander verhaal. Zou idd anders moeten kunnen

Kan dat niet? Met mijn oude kaart heb ik het gewoon terug ontvangen

Geen idee.
Maar dit staat los de kaart opzich, maar vooral de hele regeling eromheen. DAar zou idd beter over nagedacht kunnen worden. Net als enkele van bovenstaande punten.
Dus de incidentele reiziger die een los kaartje koopt moet inchecken omdat je die incidentele reiziger eigenlijk niet vertrouwt en denkt dat hij anders stiekem 2x Amersfoort - Maastricht op een dag gaat doen?

Hoe zit dat met degenen die een e-ticket hebben? Zijn die betrouwbaarder?
En waarom moet je met je "Altijd Vrij" kaart dan nog inchecken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145561859
Nee dat hoeft niet, maar nu kan je nog veel meer frauderen natuurlijk bv "vergeten" uit te checkn met je kaart.
pi_145561866
Als ze het in- en uitchecken tussen verschillende vervoersmaatschappijen eens aanpakken, ben ik al heel tevreden. Dat is zo extreem klantonvriendelijk dat ik niet snap dat daar nog niet iets voor is gevonden. Ik heb automatisch opladen geïnstalleerd op m'n ov-chipkaart, waardoor ik niet hoef te voldoen aan het minimumbedrag voor de trein en met één keer in- en uitchecken heb ik geen probleem.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:44:37 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561899
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus de incidentele reiziger die een los kaartje koopt moet inchecken omdat je die incidentele reiziger eigenlijk niet vertrouwt en denkt dat hij anders stiekem 2x Amersfoort - Maastricht op een dag gaat doen?
Hoe zit dat met degenen die een e-ticket hebben? Zijn die betrouwbaarder?
En waarom moet je met je "Altijd Vrij" kaart dan nog inchecken?
Het hele in/uitchecken is natuurlijk ook gewoon om data te vergaren.

Etickets is idd een goede, want dat is soort van de vervanger van de (oude) papieren kaart lijkt het wel.
pi_145561963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dus. Zie mijn eerdere comment over het 'nut' van de OV chipkaart:

[..]

De overheid wil totaal inzicht in de gedragingen van hun burgers:
- Wie waar woont en werkt
- Wie wat verdiend
- Wie welke zorg afneemt
- Wie waar rijdt/parkeert
- Wie hoeveel g/w/l gebruikt
- Wie wat, waar, wanneer koopt
- Wie met wie waar omgaat
- Wie wat en wanneer doet op het internet
- Wie wat en met wie communiceert via mobiel of internet
- Wie het OV gebruikt, wanneer en waarheen
- Enz.

Waarom? In de eerste plaats voor criminaliteit en terrorisme bestrijding, in de tweede plaats om 'fraude' te achterhalen maar sneaky ook om zoveel mogelijk geld binnen te harken.

De eerste tekenen zijn daar al voor binnen:
- Opvragen van parkeergegevens om frauderende leasebak rijders te betrappen
- Opvragen van g/w/l gegevens om frauderende uitkeringsgerechtigden te betrappen
- Het volgen van verdachte 'lone-wolfs'
- De zaak van de vermiste broertjes.

Of je dat erg vindt is afhankelijk van je intelligentie en kennis van de geschiedenis.
Ik denk dat je mij verkeer begrijpt of ik heb het niet goed uitgelegd. Ik bedoel dus dat het beter zou zijn dat de reiziger zelf zou kunnen kiezen waarvan zij gebruik willen maken. Of een ov-kaart of het papieren kaartje.
pi_145561969
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Maar is het het nu echt zo ingewikkeld dan?
In/uitchecken is echt niet moeilijk. Met stations met poortjes moet je het toch al doen. En is er geen poortje hoef je het met een wegwerpkaart ook niet eens te doen (want enkel betaald voor de rit)
In de bus kan je nog steeds met geld betalen en anders dus met je OVkaart. De strippenkaart was ook niet heilig (vond het gedoe om telkens nieuwe te kopen)
De borg.. ja dat is wel een punt, want dat is niet voor iedereen even handig.
Ik vind het dus juist heel erg ingewikkeld maar dat komt ws vooral omdat ik geen regelmatige OV reiziger ben. Mijn grootste probleem is de informatievoorziening. Die is echt extreem slecht.
- Waarom blijkt het onmogelijk om ergens op een logische plek informatie te kunnen krijgen over welke vorm OV kaart/abo voor jou of je kind het voordeligste is?
Hoe moeilijk is het om daarvoor een rekenmodel te maken op het internet? Waarom kunnen de servicelijnen en punten daar geen informatie over verstrekken?
- Waarom zijn er zo idioot veel verschillende abo's met ieder weer verschillende voor en nadelen?
- Waarom moet ik 32 km reizen om een abo aan te schaffen en op te laden? Waarom kunnen aanbieders daar niet in samenwerken zodat dat ook dichterbij kan?
- Waarom zit er geen info bij een anonieme kaart zodat je gewaarschuwd bent dat je moet activeren en de reisklasse voor de NS moet kiezen voor je de kaart kunt gebruiken?
- Waarom kan dat niet gewoon op de plek waar je de kaart aanschaft?
- Waarom heeft een servicepunt van een aanbieder die abo's verkoopt een limiet op het pinbedrag dat lager ligt dan verkochte abo's EN waarschuwen ze daar nergens voor?
- Waarom kan een aanbieder op geen enkele manier uitleggen waar dat abo nu exact recht op geeft? En dan bedoel ik in mijn geval op een regio abo van één aanbieder die het gewoon verdomt om aan te geven hoe die regio exact loopt en welke lijnen dan exact tot waar binnen dat abo vallen. Reis je buiten je normale lijnen dan is het dus Russische roulette of je bij moet betalen of niet. En dat kan je alleen controleren door na iedere afwijkende rit je saldo te checken. Waarmee je het dus nog niet exact weet.

En dan heb ik het nog niet eens over de wirwar van aanbieders en het wel of niet moeten in en uitchecken bij verschillende aanbieders bij het overstappen. Leuk als je het dagelijks doet, volkomen onbegrijpelijk als je een incidentele reiziger bent.
pi_145561975
Gaat de kamer het anoniem reizen ook nog bevorderen, of vinden ze het wel prima dat je gegevens worden gestolen voor marketingdoeleinden zodat de staat je gangen ook kan nagaan wanneer ze daar zin in hebben?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145562042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef macca728 het volgende:
Nee dat hoeft niet, maar nu kan je nog veel meer frauderen natuurlijk bv "vergeten" uit te checkn met je kaart.
Hoezo is dat fraude als je een eenmalig kaartje voor die route hebt?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:50:30 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145562076
De grootste fout zit gewoon in het feit dat men doet alsof men zwartrijden kan en wil tegengaan met het in- en uitcheken en de poortjes, terwijl dat helemaal niet nodig zou zijn als ze gewoon zouden willen investeren in de beste manier om zwartrijden tegen te gaan: meer personeel.

Maar het moet allemaal meer opleveren, en dus minder kosten.
Maar van die kostendaling merkt de klant niks, want het OV is nog steeds absurd duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145562081
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het hele in/uitchecken is natuurlijk ook gewoon om data te vergaren.
Etickets is idd een goede, want dat is soort van de vervanger van de (oude) papieren kaart lijkt het wel.
Met een e-ticket hebben ze ook de persoonsgegevens.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:52:25 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562158
Ik snap echt het gezeik niet, overal in Europa hebben ze dit product
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:52:48 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_145562174
Wat ik nooit heb begrepen aan heel die fucking OV-chipkaart is waarom ze niet gewoon het systeem van iedere willekeurige grote stad in de wereld die het goed hebben geregeld (London, Singapore, Hong Kong) hebben gekopieerd. Waarom moet je eerst minimaal 27,50 uitgeven om uberhaupt een reis te kunnen maken? Waarom kost de OV-chipkaart uberhaupt geld om aan te schaffen?
pi_145562180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het dus juist heel erg ingewikkeld maar dat komt ws vooral omdat ik geen regelmatige OV reiziger ben. Mijn grootste probleem is de informatievoorziening. Die is echt extreem slecht.
- Waarom blijkt het onmogelijk om ergens op een logische plek informatie te kunnen krijgen over welke vorm OV kaart/abo voor jou of je kind het voordeligste is?
Hoe moeilijk is het om daarvoor een rekenmodel te maken op het internet? Waarom kunnen de servicelijnen en punten daar geen informatie over verstrekken?
- Waarom zijn er zo idioot veel verschillende abo's met ieder weer verschillende voor en nadelen?
- Waarom moet ik 32 km reizen om een abo aan te schaffen en op te laden? Waarom kunnen aanbieders daar niet in samenwerken zodat dat ook dichterbij kan?
- Waarom zit er geen info bij een anonieme kaart zodat je gewaarschuwd bent dat je moet activeren en de reisklasse voor de NS moet kiezen voor je de kaart kunt gebruiken?
- Waarom kan dat niet gewoon op de plek waar je de kaart aanschaft?
- Waarom heeft een servicepunt van een aanbieder die abo's verkoopt een limiet op het pinbedrag dat lager ligt dan verkochte abo's EN waarschuwen ze daar nergens voor?
- Waarom kan een aanbieder op geen enkele manier uitleggen waar dat abo nu exact recht op geeft? En dan bedoel ik in mijn geval op een regio abo van één aanbieder die het gewoon verdomt om aan te geven hoe die regio exact loopt en welke lijnen dan exact tot waar binnen dat abo vallen. Reis je buiten je normale lijnen dan is het dus Russische roulette of je bij moet betalen of niet. En dat kan je alleen controleren door na iedere afwijkende rit je saldo te checken. Waarmee je het dus nog niet exact weet.
En dan heb ik het nog niet eens over de wirwar van aanbieders en het wel of niet moeten in en uitchecken bij verschillende aanbieders bij het overstappen. Leuk als je het dagelijks doet, volkomen onbegrijpelijk als je een incidentele reiziger bent.
Zitten wel een paar terechte punten bij. Toen m'n zusjes net een nieuwe ov-chipkaart hadden, wisten ze dus ook niet dat ze eerst moeten activeren welke reisklasse ze willen. En wij ons maar afvragen waarom ze niet konden inchecken bij de ns. :') Slechte informatievoorziening inderdaad.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:53:04 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145562183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoezo is dat fraude als je een eenmalig kaartje voor die route hebt?
Je kunt zelfs een boete krijgen als je met je Altijd Vrij kaart van ¤ 7.000 per jaar vergeet in te checken :')

En niet inchecken met je eenmalige kaart is ook boetewaardig, want "het staat in de voorwaarden" :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:53:07 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145562186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Gaat de kamer het anoniem reizen ook nog bevorderen, of vinden ze het wel prima dat je gegevens worden gestolen voor marketingdoeleinden zodat de staat je gangen ook kan nagaan wanneer ze daar zin in hebben?
Als er 1 vijand is van de privacy is het wel de overheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145562187
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:46 schreef zeeppaardje het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij verkeer begrijpt of ik heb het niet goed uitgelegd. Ik bedoel dus dat het beter zou zijn dat de reiziger zelf zou kunnen kiezen waarvan zij gebruik willen maken. Of een ov-kaart of het papieren kaartje.
We praten langs elkaar heen.

Ja, voor de reiziger zou dat beter zijn.
Nee, voor de aanbieders is dat slechter.
Nee, voor de overheid is dat slechter.

3 maal raden waaraan de meeste waarde wordt gehecht en wie zijn zin krijgt in NL waar de burger eindeloos gehoorzaam is.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:54:00 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145562212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het dus juist heel erg ingewikkeld maar dat komt ws vooral omdat ik geen regelmatige OV reiziger ben. Mijn grootste probleem is de informatievoorziening. Die is echt extreem slecht.
- Waarom blijkt het onmogelijk om ergens op een logische plek informatie te kunnen krijgen over welke vorm OV kaart/abo voor jou of je kind het voordeligste is?
Hoe moeilijk is het om daarvoor een rekenmodel te maken op het internet? Waarom kunnen de servicelijnen en punten daar geen informatie over verstrekken?
- Waarom zijn er zo idioot veel verschillende abo's met ieder weer verschillende voor en nadelen?
- Waarom moet ik 32 km reizen om een abo aan te schaffen en op te laden? Waarom kunnen aanbieders daar niet in samenwerken zodat dat ook dichterbij kan?
- Waarom zit er geen info bij een anonieme kaart zodat je gewaarschuwd bent dat je moet activeren en de reisklasse voor de NS moet kiezen voor je de kaart kunt gebruiken?
- Waarom kan dat niet gewoon op de plek waar je de kaart aanschaft?
- Waarom heeft een servicepunt van een aanbieder die abo's verkoopt een limiet op het pinbedrag dat lager ligt dan verkochte abo's EN waarschuwen ze daar nergens voor?
- Waarom kan een aanbieder op geen enkele manier uitleggen waar dat abo nu exact recht op geeft? En dan bedoel ik in mijn geval op een regio abo van één aanbieder die het gewoon verdomt om aan te geven hoe die regio exact loopt en welke lijnen dan exact tot waar binnen dat abo vallen. Reis je buiten je normale lijnen dan is het dus Russische roulette of je bij moet betalen of niet. En dat kan je alleen controleren door na iedere afwijkende rit je saldo te checken. Waarmee je het dus nog niet exact weet.
En dan heb ik het nog niet eens over de wirwar van aanbieders en het wel of niet moeten in en uitchecken bij verschillende aanbieders bij het overstappen. Leuk als je het dagelijks doet, volkomen onbegrijpelijk als je een incidentele reiziger bent.
Even voorop stellen dat ik ook niet overal een antwoord op heb. Aangezien ik het in 1x geregeld heb met een persoonlijke kaart + automatisch opladen. En verder nergens meer naar hoef om te kijken.
- Alle abo's van de NS staan netjes op de NS site + uitleg en zelfs een ' wijzer' die je suggesties geeft mbt je rit. Evt Busabo's staan ov-chipkaart.nl (dacht ik).
Welke het beste is, is gewoon even berekenen.
- Dat er geen oplaadpunt is dichtbij is idd fucked up.
- Mbt inlichting geen idee hoe het zit. Maar ik ben er (ook met de anonieme) wel op gewezen dat ik moet opladen/activeren bij zo'n punt. Bij kaarten vanuit de NS kreeg ik er netjes een brief bij met instructies.
- Waarom het niet op dezelfde plek kan (kopen/opladen) is afhankelijk van waar je het koopt. De boekenwinkel bij ons mocht er geen hebben, want bij de Jumbo aan de overkant stond al zo'n ding.
- Limiet op pinbedrag slaat nergens op
- Volgens mij is dat op de site van de aanbieder best te vinden. Maar daarvoor zou ik erin moeten duiken

Tis nu heel simpel. Altijd opnieuw in en uitchekcen als je naar een andere vervoerder gaat. Altijd te zien aan een andere kleur/merk trein/bus/tram. (in mijn ervaring)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:54:16 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145562223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap echt het gezeik niet, overal in Europa hebben ze dit product
En overal werkt het op dezelfde kromme manier?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')