abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 17:49:45 #26
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145574656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:18 schreef freako het volgende:
[..]
Het is ook niet de wens van de Kamer om een compleet nieuw systeem op te tuigen. Het gaat om in ieder geval een aantal aanpassingen/verbeteringen:
• Reizen op rekening
• Reizen met een contactloze pinpas (of een telefoon met nfc-chip)
• Niet meer in-/uitchecken bij een overstap
• Een kaart waarmee toeristen een aantal dagen onbeperkt met de trein kunnen
Het eerste kan nu al met de NS Businesscard, dus dat moet eenvoudig kunnen voor alle reizigers, zou je denken. Bij de RET kan het nu al volgens mij.
Met de contactloze pinpas is een proef gestart, of die begint binnenkort.
De laatste optie moet ook niet al te moeilijk zijn, in wezen zijn dat een aantal Blokker-dagkaarten.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)volkomen-achterhaald
Bedankt voor de informatie. Ik lees al dat jij redelijk goed op de hoogte bent. Nu ze de ov-chipkaart grotendeels toch uitgerold hebben en de NS zelfs al op sommige stations de poortjes in werking heeft gesteld, zou het gekkenwerk zijn om weer van voren af aan te beginnen. Nu is het inderdaad de tijd om ziektes uit het systeem te halen en het klantvriendelijk te maken. Misschien kunnen ze leren van andere landen op dit gebied.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 17:50:06 #27
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145574672
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nja. Ook dan moet je in- en uitchecken tussen vervoersbedrijven. :P
Zeker, maar ik hoef de saldo niet te checken. Dat is het mooiste.
pi_145575066
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt wel een meerderheidsbelang hebben, maar als een overheid en diverse reisorganisaties allemaal hun wensen heeft en je daar ook aan moet voldoen dan heb je een probleem. Het is te complex als je alleen al bedenkt dat je Blokker,Hema, Kruidvat etc etc kaarten hebt. Niet gek dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
Daar komt bovenop dat alles binnen een bepaalde tijd gerealiseerd moet worden.
Dat zijn gewoon simpele chipkaarten, wat is daar complex aan ? Er moet alleen een chip inzitten om poortjes te openen of een barcode.

NS heeft gewoon lak gehad aan al die organisaties. Zo was het eerst de bedoeling dat je gewoon een kaartje kon laden op je chipkaart, jaren later heeft men pas helemaal gekozen voor reizen op saldo.

De eerste poortjes kon je gewoon openen met het ouderwetse papieren kaartje.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 18:03:39 #29
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145575152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon simpele chipkaarten, wat is daar complex aan ? Er moet alleen een chip inzitten om poortjes te openen of een barcode.
De geldigheid van de diverse kaarten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_145575310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Concurrentie op het spoor is niet slecht mits het een vervoerder is. En of dat nu Veolia,NS, SNCF is maakt mij niets uit. Maar een vervoerder.
Het probleem is doodeenvoudig dat de vervoerder gebruikt maakt van de sporen maar het niet beheert. En of het nu NS is of Veolia, Bij storingen aan de infra staan ze allemaal stil. En voor elke vervoerder gelden dezelfde regels. En winst willen ze allemaal maken. Dus de prijs zal zeker niet dalen maar eerder stijgen.
En als een machinist van NS een wissel niet mag krukken mag de machinist van Veolia dat ook niet.
Concurrentie zou juist volgens de economische dogma voor de consument een betere prijs en/of kwaliteit moeten opleveren als je dan ook nog eens beweert dat de prijs alleen maar zal stijgen zie ik voor de consument geen enkele reden om concurrentie op het spoor te willen.

Dat de infra beheert wordt door een andere partij waardoor het een bureaucratische zooi wordt en bij simpele storingen die in principe door een machinist opgelost zou kunnen worden, waardoor dus wederom de consument hier de dupe wordt is toch ook totaal niet logisch. Wil men meer of minder consumenten in het OV, soms heb ik wel eens het gevoel dat het meer om de hoge poppetjes gaat die totaal onlogische beslissingen maken maar nooit hun fouten toegeven en willen herstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')