abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145559725
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik pin toch alles dus dat met contant geld betalen doet me niet zoveel. En bij het inchecken ziet de overheid toch al waar ik heen tuf... :%
Niet als die OV kaart echt anoniem is, je hem contant gekocht hebt en contant oplaad. Dan zien ze dat 'iemand' ergens heen tuft.
pi_145559781
Moet je vergeten uit te checken en je geld terugvragen met een anonieme kaart...

Moet je al je persoonsgegevens verstrekken...
pi_145559866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:24 schreef macca728 het volgende:
Moet je vergeten uit te checken en je geld terugvragen met een anonieme kaart...
Dit. Ze doen krampachtig hun best om die anonieme kaart aan een persoon te kunnen koppelen. Is het niet vooraf bij aankoop en/of opladen, dan wel achteraf met het terug betalen van de borg (tegen kosten natuurlijk).
Ik vind dit echt te idioot voor woorden. Waarom kan dat niet gewoon bij een loket? Kaart inleveren en je volledige saldo terug? Je hebt toch al fucking aanschafkosten betaald?!?
pi_145559941
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit. Ze doen krampachtig hun best om die anonieme kaart aan een persoon te kunnen koppelen. Is het niet vooraf bij aankoop en/of opladen, dan wel achteraf met het terug betalen van de borg (tegen kosten natuurlijk).
Ik vind dit echt te idioot voor woorden. Waarom kan dat niet gewoon bij een loket? Kaart inleveren en je volledige saldo terug? Je hebt toch al fucking aanschafkosten betaald?!?
Omdat stasi. _O_
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:34:59 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145560018
En de NS kan me nog steeds niet uitleggen waarom je met een "Altijd Vrij" abonnement moet in- en uitchecken.
Verder dan "het staat in de voorwaarden" komen ze niet.

Net zoals ik het nut niet snap van het moeten in- en uitchecken met een eenmalige OV-kaart.

En ja, ik weet dat je anders geen recht op restitutie bij vertraging hebt, maar als dat recht je niet interesseert hou je nog steeds de verplichting in- en uit te checken op het traject waarvoor je al betaald hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:36:32 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145560073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:24 schreef macca728 het volgende:

Die zullen ze ook nodig hebben als je recht op restitutie hebt met een eenmalige kaart... Het is echt van de zotte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145560082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:34 schreef Leandra het volgende:
En de NS kan me nog steeds niet uitleggen waarom je met een "Altijd Vrij" abonnement moet in- en uitchecken.
Verder dan "het staat in de voorwaarden" komen ze niet.
Net zoals ik het nut niet snap van het moeten in- en uitchecken met een eenmalige OV-kaart.
En ja, ik weet dat je anders geen recht op restitutie bij vertraging hebt, maar als dat recht je niet interesseert hou je nog steeds de verplichting in- en uit te checken op het traject waarvoor je al betaald hebt.
Eenmalige chipkaart noemt NS dat. Dat is geen OV chipkaart. :)
pi_145560102
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zullen ze ook nodig hebben als je recht op restitutie hebt met een eenmalige kaart... Het is echt van de zotte.
Nee hebben ze niet nodig, je kan het gewoon terugstorten op de anonieme OV chipkaart, klaarzetten bij automaat. Wat eerst ook gebeurde.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:38:50 #84
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_145560135
Betalen met telefoon :') Dan moet ik een telefoon gaan kopen om met het OV te reizen, zijn ze helemaal gek geworden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:39:07 #85
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_145560149
Ik heb laatst ook gepoogd met de trein te reizen met de OV chipkaart. Ik had een anonieme gekocht, want ik reis echt zelden met het OV, 1-2 keer per jaar misschien.

Er stond dat om met de NS te reizen, je het product eerst moest activeren. Dat zou vanzelf gaan als je op een treinstation je saldo zou opladen.

Wist ik veel dat ik met de oplaad-zuil voor station Oldenzaal niet mijn saldo voor de NS oplaadde :') Op dat station komt alleen Syntus en blijkbaar was die zuil niet van de NS.
Dus in Zutphen overstappen op een NS trein kon ik vergeten, eerst moest ik alsnog mijn NS saldo activeren. Dag aansluiting.

Ik heb nu nog 12 euro nogwat op mijn kaart staan. Ik ga voortaan wel met de auto en neem mijn verlies voor lief.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:39:13 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145560152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee hebben ze niet nodig, je kan het gewoon terugstorten op de anonieme OV chipkaart, klaarzetten bij automaat. Wat eerst ook gebeurde.
Maar als je zo'n eenmalige gekocht hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145560344
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je zo'n eenmalige gekocht hebt?
Dan moet je je gegevens verstrekken ja.
pi_145560367
Wat was er eigenlijk mis het met treinkaartje?
pi_145560452
Daar kan je volgens NS niet mee in en uitchecken, maar met een barcode erop kan dat wel.
pi_145560553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat was er eigenlijk mis het met treinkaartje?
Drie dingen:
- Geen inzicht in reisgedragingen wat reizigersonderzoek bemoeilijkt
- Geen overheidscontrole op de burger (wie reist wanneer waarheen?)
- Geen opsplitsing in de diverse aanbieders waardoor de ene aanbieder de andere verweet te veel van de totale som binnen te harken terwijl ze minder vervoerd zouden hebben.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:58:51 #91
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_145560647
Ik snap dat veel dingen irritant zijn, alleen het stoort me dat er wordt gesproken over 'de OV-chipkaart' terwijl als je even verder leest het in feite alleen maar gaat over de hoge borg en gebrek aan transparantie. Dat heeft dus niks met de OV-chipkaart te maken maar meer met de dienstverlening eromheen. Dat is iets totaal anders. Negen van de tien nieuwssites prikken hier helaas niet doorheen waardoor de beeldvorming enorm verwarrend is m.b.t. dit nieuwsbericht.

De OV-chipkaart zelf is prima en zo ervaar ik dat ook. Ik heb automatisch opladen aanstaan voor zowel de NS als andere vervoersmaatschappijen, ik hoef me zodoende nooit druk te maken over geld wat ik erop moet zetten of een kaartje dat ik moet kopen. Ik check gewoon in en uit en af en toe wordt er ineens geld afgeschreven. Makkelijker (en klantvriendelijker) kan het niet. Moet er niet aan denken om weer losse kaartjes te moeten kopen of nog erger, strippenkaarten. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_145560664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Drie dingen:
- Geen opsplitsing in de diverse aanbieders waardoor de ene aanbieder de andere verweet te veel van de totale som binnen te harken terwijl ze minder vervoerd zouden hebben.
De vraag was wat er mis mee was.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:59:53 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145560681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:51 schreef macca728 het volgende:
Daar kan je volgens NS niet mee in en uitchecken, maar met een barcode erop kan dat wel.
Oh ja, dat is ook zo'n mooi non-argument...

Overigens claimt men ook dat het in- en uitchecken met zo'n eenmalige kaart nodig is zodat men de inzet van materieel kan aanpassen op de hoeveelheid reizigers :')
Maar kennelijk is dat niet meer van belang met zo'n thuisprintkaartje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145560764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:58 schreef TC03 het volgende:
Ik snap dat veel dingen irritant zijn, alleen het stoort me dat er wordt gesproken over 'de OV-chipkaart' terwijl als je even verder leest het in feite alleen maar gaat over de hoge borg en gebrek aan transparantie. Dat heeft dus niks met de OV-chipkaart te maken maar meer met de dienstverlening eromheen. Dat is iets totaal anders. Negen van de tien nieuwssites prikken hier helaas niet doorheen waardoor de beeldvorming enorm verwarrend is m.b.t. dit nieuwsbericht.
De OV-chipkaart zelf is prima en zo ervaar ik dat ook. Ik heb automatisch opladen aanstaan voor zowel de NS als andere vervoersmaatschappijen, ik hoef me zodoende nooit druk te maken over geld wat ik erop moet zetten of een kaartje dat ik moet kopen. Ik check gewoon in en uit en af en toe wordt er ineens geld afgeschreven. Makkelijker (en klantvriendelijker) kan het niet. Moet er niet aan denken om weer losse kaartjes te moeten kopen of nog erger, strippenkaarten. :')
Vind ik ook, met het systeem is op zich niets mis nee, alleen de dienstverlening er om heen en bepaalde implementaties (of liever het gebrek daaraan)

En vooral bij de treinen is het een zooitje, samenreiskorting, problemen met Traject Vrij, een reis met verschillende vervoerders bv.

[ Bericht 4% gewijzigd door macca728 op 15-10-2014 11:08:39 ]
pi_145560784
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook zo'n mooi non-argument...
Overigens claimt men ook dat het in- en uitchecken met zo'n eenmalige kaart nodig is zodat men de inzet van materieel kan aanpassen op de hoeveelheid reizigers :')
Maar kennelijk is dat niet meer van belang met zo'n thuisprintkaartje.
En dan moeten reizigers doorgeven als het een overvolle trein is (kan je lezen op NS forum)
Dat moeten ze dus zelf kunnen zien aan de hand van inchecks.
pi_145560878
Sinds de OV-kaart is ingevoerd heb ik geen gebruik meer van het OV gemaakt. Ik zelf beschik niet over een OV kaart in wat voor vorm dan ook. Regelmatig fiets ik door hele stukken van het land en zou het gewoon makkelijk vinden als ik gewoon een kaartje kon kopen en dan ook de fiets mee in de trein mee zou kunnen nemen en dan weer terug naar huis reizen.

Maar aangezien ik geen ov-kaart heb is dit (denk ik) haast onmogelijk. Het is in ieder geval zoveel werk om het uit te zoeken dat ik er geen eens meer zin in heb. De beste oplossing zou gewoon zijn dat ze EN het papieren kaartje EN de ov-kaart zouden toepassen. Dan heb je iedereen toch gewoon tevreden?
pi_145560884
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:59 schreef beeer het volgende:
[..]
De vraag was wat er mis mee was.
Volgens de vervoerders en de overheid dat dus. Voor de meeste OV gebruikers helemaal niets natuurlijk. Maar die hebben hier ook niet voor gekozen.
pi_145560931
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef zeeppaardje het volgende:
Sinds de OV-kaart is ingevoerd heb ik geen gebruik meer van het OV gemaakt. Ik zelf beschik niet over een OV kaart in wat voor vorm dan ook. Regelmatig fiets ik door hele stukken van het land en zou het gewoon makkelijk vinden als ik gewoon een kaartje kon kopen en dan ook de fiets mee in de trein mee zou kunnen nemen en dan weer terug naar huis reizen.
Maar aangezien ik geen ov-kaart heb is dit (denk ik) haast onmogelijk. Het is in ieder geval zoveel werk om het uit te zoeken dat ik er geen eens meer zin in heb. De beste oplossing zou gewoon zijn dat ze EN het papieren kaartje EN de ov-kaart zouden toepassen. Dan heb je iedereen toch gewoon tevreden?
Dat laatste zou het simpelste zijn ja. Je kan wel een eenmalige chipkaart kopen, maar dan betaal je 1 euro meer en de automaten zijn er ook niet duidelijker op geworden.
pi_145561209
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef zeeppaardje het volgende:
Nee dus. Zie mijn eerdere comment over het 'nut' van de OV chipkaart:
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Drie dingen:
De overheid wil totaal inzicht in de gedragingen van hun burgers:
- Wie waar woont en werkt
- Wie wat verdiend
- Wie welke zorg afneemt
- Wie waar rijdt/parkeert
- Wie hoeveel g/w/l gebruikt
- Wie wat, waar, wanneer koopt
- Wie met wie waar omgaat
- Wie wat en wanneer doet op het internet
- Wie wat en met wie communiceert via mobiel of internet
- Wie het OV gebruikt, wanneer en waarheen
- Enz.

Waarom? In de eerste plaats voor criminaliteit en terrorisme bestrijding, in de tweede plaats om 'fraude' te achterhalen maar sneaky ook om zoveel mogelijk geld binnen te harken.

De eerste tekenen zijn daar al voor binnen:
- Opvragen van parkeergegevens om frauderende leasebak rijders te betrappen
- Opvragen van g/w/l gegevens om frauderende uitkeringsgerechtigden te betrappen
- Het volgen van verdachte 'lone-wolfs'
- De zaak van de vermiste broertjes.

Of je dat erg vindt is afhankelijk van je intelligentie en kennis van de geschiedenis.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:21:22 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145561218
Maar is het het nu echt zo ingewikkeld dan?
In/uitchecken is echt niet moeilijk. Met stations met poortjes moet je het toch al doen. En is er geen poortje hoef je het met een wegwerpkaart ook niet eens te doen (uitchecken dan, inchekcen wel ja) (want enkel betaald voor de rit)

In de bus kan je nog steeds met geld betalen en anders dus met je OVkaart. De strippenkaart was ook niet heilig (vond het gedoe om telkens nieuwe te kopen)

De borg.. ja dat is wel een punt, want dat is niet voor iedereen even handig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cue_ op 15-10-2014 11:31:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')