Jij bent hier degene die alles omdraait en dat weet je heel goed. Verder ben ik in dit draadje juist heel rustig, om de doodeenvoudige reden dat de bluesdudes, koosvogelsen en cerberutjes zichzelf uitstekend de das omdoen. Dus mij betichten van de moord op zwarte piet is een tikje overdreven. Maar dat is bekend van de linkspootjes. Liegen, bedriegen, overdrijven en wat er nog meer nodig om het grote gelijk te halen is allemaal geoorloofd.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik draai niks om.
Door zo hysterisch te reageren geven de xenofoben Quinsy namelijk zijn zin. Daarmee zijn zij verantwoordelijk voor de moord op Zwarte Piet. Ook sneu dat jij zo fanatiek meewerkt aan die moord.
Gelet op de hysterie en paniek is dat overduidelijk niet het geval. Het voortbestaan van Nederland is volledig afhankelijk van en direct gerelateerd aan zwarte piet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op die manier. Ik moet het nog zien dat al die ondernemers ZP mijden en dat ze dit vele jaren blijven mijden. Maar als dat zo zou zijn? Bepaalt de ondernemer in Nederland de cultuur? Bepaalt de ondernemer of dat er wel of niet een ZP te zien is bij de optocht en of dat er wel of niet een ZP in de winkel ligt (producten die verkocht worden, niet de decoratie)? Zolang veel mensen ZP willen zal je ZP veel zien, lijkt mij. Dat een Bijenkorffiliaal het uiterlijk van ZP aanpast en de HEMA en de AH minder ZP laten zien bedreigt m.i. niet direct het voortbestaan van ZP. Cultuur is veel te weerbaar om door de opinies van een paar winkelmanagers de nek omgedraaid te worden, denk je niet?
Dat bepalen die ondernemers inderdaad. Lijkt me ook logisch.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op die manier. Ik moet het nog zien dat al die ondernemers ZP mijden en dat ze dit vele jaren blijven mijden. Maar als dat zo zou zijn? Bepaalt de ondernemer in Nederland de cultuur? Bepaalt de ondernemer of dat er wel of niet een ZP te zien is bij de optocht en of dat er wel of niet een ZP in de winkel ligt (producten die verkocht worden, niet de decoratie)?
Allicht maar dat wordt dus juist minder omdat Zwarte Piet wordt gekaapt door Xenofoob Nederland. De hysterie waar jij ook aan meedoet vermoordt uiteindelijk helaas Zwarte Piet.quote:Zolang veel mensen ZP willen zal je ZP veel zien, lijkt mij.
Cultuur is constant aan verandering onderhevig. De huidige Sinterklaascultuur in Nederland is vooral ontstaan vanuit de middenstand, dat veranderingen in de traditie ook uit die hoek zullen komen lijkt me dan ook niet helemaal onlogisch.quote:Dat een Bijenkorffiliaal het uiterlijk van ZP aanpast en de HEMA en de AH minder ZP laten zien bedreigt m.i. niet direct het voortbestaan van ZP. Cultuur is veel te weerbaar om door de opinies van een paar winkelmanagers de nek omgedraaid te worden, denk je niet?
Haha, dat is waarquote:Op zondag 12 oktober 2014 18:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Je moet de discussie niet vervuilen met logica.
Het ene kamp heeft per definitie ongelijk, en het andere kamp per definitie gelijk. Dit betekent dat maar één kamp alle blaam treft.
Ik draai niks om. Het politiseren van Zwarte Piet is de grootste bedreiging voor het kinderfeest. De PVV, een belangrijke en xenofobe oppositiepartij en rechtse, vaak xenofobe, media als de Telegraaf en GS doen daar ook fanatiek aan mee. Dat valt toch lastig te ontkennen?quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die alles omdraait en dat weet je heel goed.
Jij werkt fanatiek mee aan die moord. Kan je overdreven noemen maar ik heb het niet zo op dat hysterische gedragquote:Verder ben ik in dit draadje juist heel rustig, om de doodeenvoudige reden dat de bluesdudes, koosvogelsen en cerberutjes zichzelf uitstekend de das omdoen. Dus mij betichten van de moord op zwarte piet is een tikje overdreven.
Goh, wie had dergelijk hysterisch gedrag nu verwacht...quote:Maar dat is bekend van de linkspootjes. Liegen, bedriegen, overdrijven en wat er nog meer nodig om het grote gelijk te halen is allemaal geoorloofd.
Heel leuk maar ik baal nogal van die idioten die Zwarte Piet willen politiseren en daarmee om zeep willen helpen. Dat jij er lol in hebt om een kinderfeestje te verpesten kan ik weinig aan doen. Maar ik zal niet nalaten om dat te benoemen.quote:Die laatste opmerking mag je trouwens sowieso in je reet steken.
Uiteraard, met mijn neefje en nichtje.quote:
Natuurlijk weet ik dat. Wil dat echter zeggen dat als 95% van het volk ZP wil zien dat ze dan maar een witte piet of een Teletubbiepiet gaan laten zien omdat 5% het niet wil en je voor racist uitmaakt?quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat bepalen die ondernemers inderdaad. Lijkt me ook logisch.
Je weet toch wel dat de gemiddelde intocht door lokale ondernemersclub wordt georganiseerd en gefinancierd?
Natuurlijk. Cultuur is dynamisch. Het is echter wel het volk wat bepaalt wat de cultuur is, de cultuur wordt niet bepaald door een paar individuen die toevallig wat meer 'macht' hebben. Een paar individuen kunnen de cultuur sturen door iets bijzonders bij te dragen als die bijdrages het volk bevallen maar die paar individuen bepalen niet wat het volk wel en niet bevalt. Sluit ik uit dat ZP over 100 jaar niet meer bestaat? Natuurlijk niet! Misschien bestaat Nederland niet eens over 100 jaar. Ik stel wel dat momenteel het leeuwendeel van de Nederlandse bevolking ZP wil, dat een cultuur niet zo snel verandert dat ZP over een paar jaar verdwenen zal zijn.quote:Cultuur is constant aan verandering onderhevig.
Is dat zo? Ja, het is de middenstand die ervoor heeft gezorgd dat er in elk dorp een intocht is. Die middenstand heeft echter slechts ingehaakt op de cultuur die al bestond: een Sinterklaas en allerlei Zwarte Pieten. Idem voor de nationale intocht die door de NPO wordt georganiseerd. Het haakt slechts in op iets wat al bestond. Oké, het is na al die jaren een onderdeel van de cultuur geworden, dat wel. Het is niet de wortel van deze cultuur.quote:De huidige Sinterklaascultuur in Nederland is vooral ontstaan vanuit de middenstand
Dat is wel duidelijk dat jij zelf niets tegen het feest hebt maar bang bent dat het verpest wordt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteraard, met mijn neefje en nichtje.
Vind het een geweldig kinderfeest en baal daarom juist van die politisering.
Ok, wat wou je dan precies suggereren? Want het kwam op mij over als een totaal gebrek aan kennis met betrekking tot deze traditie.quote:
Niks moet maar dat bedrijven minder zin hebben om zich te afficheren met een politiek symbool van xenofoob Nederland kan ik wel begrijpen.quote:Wil dat echter zeggen dat als 95% van het volk ZP wil zien dat ze dan maar een witte piet of een Teletubbiepiet gaan laten zien omdat 5% het niet wil en je voor racist uitmaakt?
De ondernemers bepalen en betalen, de traditie heeft zich allerlei richtingen in ontwikkeld. Zou niet weten waarom die nu stil zou moeten gaan staan. En hoe fanatieker xenofoob Nederland Zwarte Piet tot symbool neemt, hoe rapper die ontwikkeling zal gaan.quote:Stel dat ze het zouden doen, denk jij niet dat dat negatieve gevolgen gaat hebben voor het ondernemersclubje? Negatieve reacties en zo. Misschien doen ze het 1 jaar omdat ze aan paniekvoetbal doen, het jaar daarop gaan ze weer op de normale voet verder omdat het volk bepaalt wat het volk wil, niet de ondernemer.
[..]
Oh toch wel? Waarom heb je dan dit toontje in je posts? Want dan zou het allemaal stabiel moeten zijn.quote:Natuurlijk. Cultuur is dynamisch.
Nogmaals, de huidige Sinterklaascultuur is een cultuur van de middenstanders. Dat is allemaal relatief nieuw en altijd in ontwikkeling geweest.quote:Het is echter wel het volk wat bepaalt wat de cultuur is, de cultuur wordt niet bepaald door een paar individuen die toevallig wat meer 'macht' hebben.
Laten we het hopen. Maar momenteel doe jij ook hard je best je steentje bij te dragen aan de moord op Pietquote:Een paar individuen kunnen de cultuur sturen door iets bijzonders bij te dragen als die bijdrages het volk bevallen maar die paar individuen bepalen niet wat het volk wel en niet bevalt. Sluit ik uit dat ZP over 100 jaar niet meer bestaat? Natuurlijk niet! Misschien bestaat Nederland niet eens over 100 jaar. Ik stel wel dat momenteel het leeuwendeel van de Nederlandse bevolking ZP wil, dat een cultuur niet zo snel verandert dat ZP over een paar jaar verdwenen zal zijn.
[..]
Uiteraard, anders stel ik dat niet.quote:Is dat zo?
Lees eens wat ik plaats voor je reageert.quote:Ja, het is de middenstand die ervoor heeft gezorgd dat er in elk dorp een intocht is. Die middenstand heeft echter slechts ingehaakt op de cultuur die al bestond: een Sinterklaas en allerlei Zwarte Pieten. Idem voor de nationale intocht die door de NPO wordt georganiseerd. Het haakt slechts in op iets wat al bestond. Oké, het is na al die jaren een onderdeel van de cultuur geworden, dat wel. Het is niet de wortel van deze cultuur.
Ik vind het een vreselijk feest maar baal eveneens van die politisering.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteraard, met mijn neefje en nichtje.
Vind het een geweldig kinderfeest en baal daarom juist van die politisering.
Oprotten met de Sint.quote:
quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oprotten met de Sint.
5 december lig ik op het strand.
Dat is wat mij betreft ook het hele punt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:43 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind het een vreselijk feest maar baal eveneens van die politisering.
Dit soort hysterie is gewoon heel gevaarlijk voor Zwarte Piet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ALBERT HEIJN IN GOOR TREKT ZICH NIKS AAN VAN BELEID OM TE MINDEREN MET ZWARTE PIET
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=200671
Hoppaaaa, die heeft ballen! Dat er nog velen mogen volgen
Vind ik niet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit soort hysterie is gewoon heel gevaarlijk voor Zwarte Piet.
Jij vergeet dat de boel vanuit de linkerhoek is aangezwengeld. Je bagatelliseert die rol ontzettend. Da's een onsmakelijke techniek. Maar goed, dat is jou niet vreemd. Een scheet laten in de kamer en vervolgens de buurman aan de rechterkant vies aankijken. Dat is wat je doet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:35 schreef 99.999 het volgende:
Ik draai niks om. Het politiseren van Zwarte Piet is de grootste bedreiging voor het kinderfeest. De PVV, een belangrijke en xenofobe oppositiepartij en rechtse, vaak xenofobe, media als de Telegraaf en GS doen daar ook fanatiek aan mee. Dat valt toch lastig te ontkennen?
Fanatiek, moordenaar.. en dan mij hysterisch noemen? Projectie much?quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:35 schreef 99.999 het volgende:
Jij werkt fanatiek mee aan die moord. Kan je overdreven noemen maar ik heb het niet zo op dat hysterische gedrag.
Wel hysterisch gedrag? De Bluesdude die maar cijfers uit z'n duim blijft zuigen? De Koos die heel triomfantelijk krijst dat GS iets verkeerd deed, verkeerd bleek te lezen en zich vervolgens in tig posts in allerlei bochten blijft wringen om z'n gelijk te halen? Iets dat niet lukt, uiteraard. Darkskywise die zich na een vraag om iets te staven niet meer laat zien? Jij, die in elke post minimaal tweemaal de woorden xenofoob en moord plaatst? Ja, dat zou best wat minder mogen. Vooral jouw schijnheiligheid.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:35 schreef 99.999 het volgende:
Goh, wie had dergelijk hysterisch gedrag nu verwacht...
Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Schijnheil. Het lijk is nog warm - sterker nog, het lijk is er nog niet eens - en je staat al op Piet's graf te dansen. Om even in jouw stijl te blijven dan, he. Jij baalt helemaal nergens van, integendeel. Je gooit liters olie op het vuur en geniet van de vlammen. Dat geeft niet. Maar doe niet alsof het je wat kan schelen. Want dan lieg je.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:35 schreef 99.999 het volgende:
Heel leuk maar ik baal nogal van die idioten die Zwarte Piet willen politiseren en daarmee om zeep willen helpen. Dat jij er lol in hebt om een kinderfeestje te verpesten kan ik weinig aan doen. Maar ik zal niet nalaten om dat te benoemen.
Gezien het hysterische gedrag van de pro-Piet figuren, heb je als ondernemer juist ballen als je ZP in de ban doet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ALBERT HEIJN IN GOOR TREKT ZICH NIKS AAN VAN BELEID OM TE MINDEREN MET ZWARTE PIET
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=200671
Hoppaaaa, die heeft ballen! Dat er nog velen mogen volgen
Daar doelde ik eerlijk gezegd niet op. Maar snap je punt wel.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gezien het hysterische gedrag van de pro-Piet figuren, heb je als ondernemer juist ballen als je ZP in de ban doet.
Ik zit hier zeker niet te liegen. Sinterklaas is een kinderfeest, dat moet je niet willen politiseren, linksom of rechtsom. Dat gebeurt nu wel en daar baal ik van.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:59 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jij vergeet dat de boel vanuit de linkerhoek is aangezwengeld. Je bagatelliseert die rol ontzettend. Da's een onsmakelijke techniek. Maar goed, dat is jou niet vreemd. Een scheet laten in de kamer en vervolgens de buurman aan de rechterkant vies aankijken. Dat is wat je doet.
[..]
Fanatiek, moordenaar.. en dan mij hysterisch noemen? Projectie much?
[..]
Wel hysterisch gedrag? De Bluesdude die maar cijfers uit z'n duim blijft zuigen? De Koos die heel triomfantelijk krijst dat GS iets verkeerd deed, verkeerd bleek te lezen en zich vervolgens in tig posts in allerlei bochten blijft wringen om z'n gelijk te halen? Iets dat niet lukt, uiteraard. Darkskywise die zich na een vraag om iets te staven niet meer laat zien? Jij, die in elke post minimaal tweemaal de woorden xenofoob en moord plaatst? Ja, dat zou best wat minder mogen. Vooral jouw schijnheiligheid.
[..]
Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Schijnheil. Het lijk is nog warm - sterker nog, het lijk is er nog niet eens - en je staat al op Piet's graf te dansen. Om even in jouw stijl te blijven dan, he. Jij baalt helemaal nergens van, integendeel. Je gooit liters olie op het vuur en geniet van de vlammen. Dat geeft niet. Maar doe niet alsof het je wat kan schelen. Want dan lieg je.
Ik zag afgelopen een bericht voorbij komen waarin Ahold stelde ZP niet uit de winkels te verwijderen. De witte Pietjes zijn een aanvulling.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Daar doelde ik eerlijk gezegd niet op. Maar snap je punt wel.
Waar ik op doelde was het feit dat deze manager geheel tegen het statement en reglement van albert heijn in zijn eigen weg gaat. Dat is best riskant en kan je flink voor op je klote krijgen bij een bedrijf.
In Goor wonen dan ook alleen maar blanken, dus logisch dat je daar je producten op afstemt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat is niet wat ik bedoelde en ook dat weet je heel goed. Leuk ook dat je de rest van de post negeert. Veel plezier met de rest van je hysterie. Het wordt al minder, zie ik. De woorden xenofoob en moord komen niet eens voor in deze post. Goed, je hebt het wel over ombrengen, maar dat klinkt al wat minder tokkie. Good for you!quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zit hier zeker niet te liegen. Sinterklaas is een kinderfeest, dat moet je niet willen politiseren, linksom of rechtsom. Dat gebeurt nu wel en daar baal ik van.
Dat momenteel rechts het voortouw neemt bij de pogingen om Zwarte Piet om te brengen is leuk voor ze maar lijkt me niet de kern van het probleem. Het is een kinderfeest en geen politiek, zo eenvoudig ligt het...
Maar Sinterbaas was geen slavendrijver. Hij had hulpen. Dat deze hulpen een lage stem hadden en oorbellen in mja...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Sinterklaas, die godse slavendrijver.
'Witte Pietjes' goeie genade. Dan maar ook de donkere chocolade uit de schappen! (P van piet in t wit voortaan?)quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zag afgelopen een bericht voorbij komen waarin Ahold stelde ZP niet uit de winkels te verwijderen. De witte Pietjes zijn een aanvulling.
Dus het heeft allemaal weinig met lef te maken.
Tja, geloof niet dat je snugger genoeg bent om te beseffen dat politiseren van een kinderfeest geen goed P,an is, dan houdt het een keertje op.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde en ook dat weet je heel goed. Leuk ook dat je de rest van de post negeert. Veel plezier met de rest van je hysterie. Het wordt al minder, zie ik. De woorden xenofoob en moord komen niet eens voor in deze post. Goed, je hebt het wel over ombrengen, maar dat klinkt al wat minder tokkie. Good for you!
Wel jammer dat je gewoon blijft doorliegen en bovendien keihard meewerkt aan het politiseren. Wel leuk dat je de schetentheorie die ik hier vlak boven opperde meteen staaft in de post die erop volgde
Ah, je komt er niet uit en dus is de ander niet snugger genoeg. Topshow weerquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, geloof niet dat je snugger genoeg bent om te beseffen dat politiseren van een kinderfeest geen goed P,an is, dan houdt het een keertje op.
Echt een goed verhaal, omdat ik van mening ben dat de politiek zich zo ver mogelijk weg moet houden van het Sinterklaasfeest ben ik voor politisering. Je zet jezelf steeds meer voor schutquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, je komt er niet uit en dus is de ander niet snugger genoeg. Topshow weerMoet je niet nog even hysterisch krijsen dat ik hysterisch doe en Piet aan het vermoorden ben?
Jij gaat nergens op in, beschuldigt mij van vanalles en nog wat, om me er vervolgen op af te rekenen. het rekenwonder dat ik eerder noemde probeert dat ook bij iedereen. Werkt niet, gab.
Ik zeg nergens dat de politisering niet erg is, integendeel. Het is van de zotte. Des te jammerder dat jij er keihard aan meedoet.
Nou doe je het weerquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Echt een goed verhaal, omdat ik van mening ben dat de politiek zich zo ver mogelijk weg moet houden van het Sinterklaasfeest ben ik voor politisering. Je zet jezelf steeds meer voor schut.
Dat moet haast wel. Elektro-aversietherapie is hier waarschijnlijk nooit toegepast als behandelmethode voor homoseksualiteit, tenzij men pas na 1968 met die "diepgewortelde traditie" is begonnen:quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gebedsgenezing was wellicht populairder.
Of bedoelt Westerman iets anders met zijn "elektrotherapie voor homoseksuelen"?quote:De vraag naar de behandelingsmogelijkheden van homoseksuele verlangens wordt daarmee echter moeilijker te beantwoorden... Wel zal ik iets meer meedelen over de in Engeland ontwikkelde aversietherapie. Deze naam drukt uit dat men via een bepaald onlust- of pijngevend ingrijpen op het moment dat het homoseksuele lustgevoel is gewekt, een afkeer doet ontstaan van het eerst als lustvol beleefde. ... Voor zover ik weet, wordt deze "behaviour therapy" in ons land bij homofielen niet toegepast.
W.J. Sengers, "Behandelingsmogelijkheden van homoseksuele verlangens" (Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, 112 (46) (1968), p. 2093)
Ik ben niet vreemd, Gare Quibus is vreemd:quote:Op donderdag 9 oktober 2014 04:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
vreemd ventje ben je dude
nee, je vriendje heeft zolang jullie jullie vreemde kerstmisfetish niet naar de VS proberen te exporteren niets te vrezen
Vanavond een aardig programma van Silvester Zwaneveld. Sterk gedaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:29 schreef sp3c het volgende:
maar dat zegt ook eigenlijk niemand
volgens mij willen Gario en consorten sowieso van Piet af, elke Piet
Zwarte Piet, Gele Piet, Roetvegen Piet, allemaal want die hebben een slavernijverleden ofzo en dat moeten we niet vieren
nadruk op ofzo want ik snap het ook niet helemaal maar daar lijkt het op neer te komen
Goed gedaan, serieus gedaan ook.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:57 schreef Postbus100 het volgende:
Nu op Nl2: een cabaretier die zichzelf afvraagt hoe racistisch hij is, nav de pietendiscussie.
Dat cultuur veel weerbaarder is dan dat jij blijkbaar denkt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, wat wou je dan precies suggereren?
Je maakt nogal wat twijfelachtige aannames door te veronderstellen dat bedrijven bang zijn dat ze geassocieerd worden met xenofoob Nederland door op de normale manier Sinterklaas te vieren.quote:Niks moet maar dat bedrijven minder zin hebben om zich te afficheren met een politiek symbool van xenofoob Nederland kan ik wel begrijpen.
Nee, het is geen cultuur van de middenstanders. Alles wat de middenstanders hebben gedaan is het vergroten van de schaal, het op zich nemen van een faciliterende rol zoals de NPO dat deed met een zogenaamde nationale intocht. De cultuur was er al en die is bepaald door het volk. Net als dat rare fratsen van de NPO weliswaar een invloed hebben op hoe we het feest vieren maar niet echt de cultuur van dit feest hebben bepaald.quote:Nogmaals, de huidige Sinterklaascultuur is een cultuur van de middenstanders.
Ik politiseer het niet, ik relativeer jouw angst voor de gevolgen van het politiseren van anderen: die paar Suri's en de reacties die dat gedrag van hen oproept. Het is een kleine groep van de samenleving die zich er druk om maakt en het is geen dominante groep in de samenleving. Niets aan de hand dus.quote:Maar momenteel doe jij ook hard je best je steentje bij te dragen aan de moord op Piet. Het politiseren is levensgevaarlijk voor Piet.
Eerst komt de jaarlijkse UI aanpassing van Danny nog.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Denk dat er in januari een slotje op komt.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 01:48 schreef De_Guidance het volgende:
Niveau van sommige Quincy haters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Krijgen we dan ook weer een banner dat ZP op FOK! wél welkom is met een klikbare link naar Pietitie?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eerst komt de jaarlijkse UI aanpassing van Danny nog.
In januari mogen jullie mods weer tientallen slotjes gaan zetten op alle zwarte piet topics.
quote:Het is werkelijk om te grienen,
Niet willen kiezen maar wel eraan willen verdienen..
Zolang je bij AH geen echte Zwarte Pieten ziet
is zo'n lulverhaal als dit ronduit HYPOCRIET!
Heerlijk die creativiteitquote:Lieve Albert Heijn,
Dé Nederlander, bestaat niet
Net zo als witte piet
Wij zijn slecht één koekje bij de thee
Of waren het er twee?
Een correct wereldbeeld van bovenaf
Verminkt, zouteloos en laf
Op mijn voorhoofd nu een frons
Ons zijn slecht, ja weg met ons!
Oh Albert Heijn, oh wat een faal
Je weet toch,
Ons zijn de racisten, allemaal!
Je was al duur, nu ook niet meer leuk
Dus ongezien de tyfus, met je Unilever meuk!
Prettige dag verder,
Een racistische, xenofobe, discriminerende, vanuit onderbuik schreeuwende, blanke (zie je wel) nazibloem.
Begin te denken dat de boycot redelijk goed werkt en ze nu terug willen krabbelenquote:
[ afbeelding ]
Dit is altijd hun standpunt al geweest.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Begin te denken dat de boycot redelijk goed werkt en ze nu terug willen krabbelen
Dan was het natuurlijk makkelijk op te lossen geweest door zwarte pieten op te hangen in de winkelquote:Op maandag 13 oktober 2014 09:47 schreef Rurik het volgende:
[..]
Dit is altijd hun standpunt al geweest.
Ja ze kunnen de pepernoten aan de straatstenen niet meer kwijt! Geloof je het zelf?quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Begin te denken dat de boycot redelijk goed werkt en ze nu terug willen krabbelen
Normaal hangt men de versiering ook pas op na de intocht van Sinterklaas. Anders is het voor de kinderen wel heel verwarrend. Maar dat zou dus naar voren moeten?quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan was het natuurlijk makkelijk op te lossen geweest door zwarte pieten op te hangen in de winkelNu zeggen ze dat ze willen maar laten ze niks zien, behalve op snoeppapiertjes van producten die al eerder waren gemaakt. Beetje loos dus.
Leg me maar woorden in m'n mond. Ik zeg dat ze t wss kunnen merken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja ze kunnen de pepernoten aan de straatstenen niet meer kwijt! Geloof je het zelf?
Blijf hopen zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Leg me maar woorden in m'n mond. Ik zeg dat ze t wss kunnen merken.
Nu maken ze toch ook bekend wat ze ophangen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Normaal hangt men de versiering ook pas op na de intocht van Sinterklaas. Anders is het voor de kinderen wel heel verwarrend. Maar dat zou dus naar voren moeten?
Maar waarom zouden ze iets moeten laten zien op dit moment? Dat is toch onzin en de volledige vrijheid van zo'n winkel om te bedenken wat voor campagnes ze voeren?quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nu maken ze toch ook bekend wat ze ophangen?
Aha, dat kan. Als je met in discussie gaan doelt op mee moeten huilen met de wolven dan heb je wel een puntquote:Maar heb even teruggebladerd en ik weet dat in discussie gaan met jou op dit onderwerp hetzelfde is als Ceberut er van overtuigen dat Zwarte Piet geen racisme is.
Dat ontken ik ook niet. Alleen een beetje raar om, na alle ophef, dan ook niet je zwarte pietenversiering te showen. Je weet wel, al is het alleen om de pro patriatokkies te pleasen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze iets moeten laten zien op dit moment? Dat is toch onzin en de volledige vrijheid van zo'n winkel om te bedenken wat voor campagnes ze voeren?
Maar waarom zou je die xenofoobjes willen plezieren. Die mis je echt niet in je winkel. Zo hoog is de marge op Hollandia-bier niet.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Alleen een beetje raar om, na alle ophef, dan ook niet je zwarte pietenversiering te showen. Je weet wel, al is het alleen om de pro patriatokkies te pleasen.
Als ze niks zouden merken, waarom zouden ze dan in de kranten berichten plaatsen, op hun site een pop up neerzetten, etc. Ik kan het me haast niet voorstellen dat ze het niet kunnen merken in de cijfers. Maar goed, deze discussie gaat nergens heen zie ik welquote:Op maandag 13 oktober 2014 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je die xenofoobjes willen plezieren. Die mis je echt niet in je winkel. Zo hoog is de marge op Hollandia-bier niet.
Ze zullen de rumoer in de sociale media wel hebben gezien. Maar het echt merken in de omzet, ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van. Zou dan wel wat serieuzere aanwijzingen willen zien.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ze niks zouden merken, waarom zouden ze dan in de kranten berichten plaatsen, op hun site een pop up neerzetten, etc. Ik kan het me haast niet voorstellen dat ze het niet kunnen merken in de cijfers. Maar goed, deze discussie gaat nergens heen zie ik wel
Zo merkte ze het toch ook rond het WK, dat klanten hun links lieten liggen omdat ze geen goede marketing hadden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zullen de rumoer in de sociale media wel hebben gezien. Maar het echt merken in de omzet, ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van. Zou dan wel wat serieuzere aanwijzingen willen zien.
Uiteraard, dat is traditie. En Danny tornt niet aan tradities.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook weer een banner dat ZP op FOK! wél welkom is met een klikbare link naar Pietitie?
Nu weet ik trouwens ook weer waarom ik voor het eerst in jaren mijn PIMP-abo niet heb verlengd.
Pietitie.
Ik denk dat hij wel onder de indruk is van jouw postquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou AH van jouw portemonnee onder de indruk zijn?
Witte pietjes komen niet bij de intocht, maar zijn hier al. Die kunnen dus best het hele jaar door in de winkels.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Normaal hangt men de versiering ook pas op na de intocht van Sinterklaas. Anders is het voor de kinderen wel heel verwarrend. Maar dat zou dus naar voren moeten?
Nou, kennelijk is hij vaak onder de indruk van mijn posts, want ondanks dat hij stelselmatig in 2014 verklaart niet meer te zullen reageren op mijn posts, reageert hij keer op keer weer op posts van mij.quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:40 schreef Tukker87 het volgende:
Ik denk dat hij wel onder de indruk is van jouw post.
Ehm, wie precies heeft de AH beschuldigd van racisme? Dat er gezwicht wordt voor een groep is duidelijk zichtbaar. Met persberichten, excuusbrieven in kranten, woordvoerders op televisie en al. Je zou haast denken dat de AH de profeet had beledigd.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zo merkte ze het toch ook rond het WK, dat klanten hun links lieten liggen omdat ze geen goede marketing hadden.
Het is niet totaal te vergelijken maar dat ze het gaan merken is denk ik wel voorspelbaar.
Het gaat niet om een klein groepje xenofobe kleutenpiet haters, het gaat om de gemiddelde oudere blanke inwoners die modaal verdiend want dat is hun grootste doelgroep. En niet het kleine groepje racisme roepers wat voornamelijk in de Aldi/Lidl/Dirk waar de AH voor zwicht.
Zo gaat het vaak in Nederland, dat het groepje minderheden die het hardst roept en racisme erbij haalt het voor elkaar krijgen dat multinationals door de knieën gaan.
Treurig maar waar, kan er zelfs enigszins respect voor hebben dat ze zulke invloed hebben (en ben het niet eens met hun gedachtegoed)
Met fundamentalisten en extremisten valt niet te praten. Gewoon laten gaan.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind die reacties op dat gedicht ook weer te triest voor woorden. En maar janken, zeiken en ouwehoeren. Een stel volwassenen die van kinderen nog wel wat zouden kunnen leren.
Er zitten zat kinders in honger, oorlog (even emo, maar zo zie ik het wel) en wij zitten hier met zijn alle te dreigen om een toko te boycotten vanwege zwarte piet. Omdat die toko naast zwarte piet ook andere kleur piet verkoopt om zo iedereen blij te maken.
Waar zijn we hier met zijn allen in godsnaam mee bezig.
Gevolgen van marketing merken ze zeker. Het gevolg hiervan merken lijkt me vooral wensdenken van de hysterici.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zo merkte ze het toch ook rond het WK, dat klanten hun links lieten liggen omdat ze geen goede marketing hadden.
Het is niet totaal te vergelijken maar dat ze het gaan merken is denk ik wel voorspelbaar.
Bij degenen die er om doordraaien en gaan boycotten val je toch weer terug op Xenofoobjes. Nuchtere mensen maken zich hier niet druk genoeg over om hun normale patroon om te gooien.quote:Het gaat niet om een klein groepje xenofobe kleutenpiet haters, het gaat om de gemiddelde oudere blanke inwoners die modaal verdiend want dat is hun grootste doelgroep.
Klopt, de groep militante aanhangers van de PVV, en GS is inderdaad erg klein. Ze krijgen het helaas wel voor elkaar Zwarte Piet met iets te besmeuren wat nergens op slaat. Erg sneu hoe ze bij achterlijk rechts uiteindelijk precies doen wat die malle Quinsy wil.quote:En niet het kleine groepje racisme roepers wat voornamelijk in de Aldi/Lidl/Dirk waar de AH voor zwicht.
Zo gaat het vaak in Nederland, dat het groepje minderheden die het hardst roept en racisme erbij haalt het voor elkaar krijgen dat multinationals door de knieën gaan.
Vind het politiseren van een kinderfeest gewoon zeer triest. Van die malloot die het aanzwingelde tot de xenofoobjes die er driedubbel overheen gaan. Triest, triest, triest.quote:Treurig maar waar, kan er zelfs enigszins respect voor hebben dat ze zulke invloed hebben (en ben het niet eens met hun gedachtegoed)
Geloof er weinig van dat snoepgoed met verschillende kleurtjes echt erg verwarrend is voor kinderen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Witte pietjes komen niet bij de intocht, maar zijn hier al. Die kunnen dus best het hele jaar door in de winkels.
En je hebt gelijk dat al die witte en gekleurde pietjes erg verwarrend is. Al die moeders die aan hun kinderen moeten uitleggen dat piet niet meer zwart is omdat hij eigenlijk een vuile racist is.
Nog een reden om hem maar gewoon zwart te laten.
Zo, als je dit rijtje nu voortaan even CTRL & C't, dan scheelt dat je een hoop typewerk.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hysterici.
Xenofoobjes.
Nuchtere mensen
groep militante aanhangers
PVV
GS
Zwarte Piet besmeuren
politiseren van een kinderfeest
xenofoobjes
Vergeet niet dat er woorden in de mond worden gelegd. De kernwoorden die je hier zo quote kunnen wel op een Zeurpietenbingokaartquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:23 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zo, als je dit rijtje nu voortaan even CTRL & C't, dan scheelt dat je een hoop typewerk.
Jammer dat je nu weer gewoon doorgaat met het fanatieke framen. Vies. Maar dat is jou niet vreemd. Gaan we weer hetzelfde spelletje doen als gisteren?
Wellicht zou je eens kunnen lezen wat ik schrijf en me gewoon gelijk geven in mijn analyse. Daar ben je immers nog niet tegenin gegaan. Daarmee mogen we naar ik aanneem concluderen dat je mijn analyse deeltquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:23 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zo, als je dit rijtje nu voortaan even CTRL & C't, dan scheelt dat je een hoop typewerk.
Jammer dat je nu weer gewoon doorgaat met het fanatieke framen. Vies. Maar dat is jou niet vreemd. Gaan we weer hetzelfde spelletje doen als gisteren?
Dat woorden in de mond leggen is die intensieve gary inderdaad wel van. Heeft me al heel wat onzin aan proberen te wrijvenquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er woorden in de mond worden gelegd. De kernwoorden die je hier zo quote kunnen wel op een Zeurpietenbingokaart
Jij doet dat nooit nee.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat woorden in de mond leggen is die intensieve gary inderdaad wel van. Heeft me al heel wat onzin aan proberen te wrijven
Jouw probleem is juist dat je teveel aanneemt, daar je eigen conclusies aan verbindt en jezelf gelijk geeft. Iets dat je hier uitstekend etaleert.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht zou je eens kunnen lezen wat ik schrijf en me gewoon gelijk geven in mijn analyse. Daar ben je immers nog niet tegenin gegaan. Daarmee mogen we naar ik aanneem concluderen dat je mijn analyse deelt
Ah, nu draai je het om. Je maakt het steeds mooier. Grappig dat je in je eigen post, boven deze exact doet wat je mij verweet. Je liegt, draait en bent steeds ranziger aan het spelen. Een spelletje oudlinks kaltstellen. Mooi hoorquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat woorden in de mond leggen is die intensieve gary inderdaad wel van. Heeft me al heel wat onzin aan proberen te wrijven
Geef je ook even aan wat ik je probeer aan te wrijven? Succesquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die hadden we nog niet gehadquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij zo graag een kinderfeest verpesten?
Als 'ie het zou menen zou het niet zo erg zijn. Uit zijn mond klinkt het wat potsierlijk.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die hadden we nog niet gehad
Veelzeggend inderdaad.quote:
Ja, eerst die paar roepers die ZP willen verbannen, daarna die paar roepers die hierop reageren.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:02 schreef HeatWave het volgende:
Bij AH is even de "social-media-pleuris" uitgebroken van het weekend iig.
Leuk om te zien hoe enorme bedrijven bang zijn geworden voor een paar roepers op FB en Twitter.
Offtopic maar toch maar ik wil toch eventjes opmerken dat ook veel hoogopgeleide mensen naar de Lidl gaan, de basisproducten (groenten, vruchten, zilvervliesrijst, kwark...) zijn daar goedkoper zonder dat de kwaliteit slechter is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het gaat niet om een klein groepje xenofobe kleutenpiet haters, het gaat om de gemiddelde oudere blanke inwoners die modaal verdiend want dat is hun grootste doelgroep. En niet het kleine groepje racisme roepers wat voornamelijk in de Aldi/Lidl/Dirk waar de AH voor zwicht.
Die Suri's brengen daarentegen veel geld op?quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je die xenofoobjes willen plezieren. Die mis je echt niet in je winkel. Zo hoog is de marge op Hollandia-bier niet.
Grappig dat je al een tijdje in POL iemand aan het zieken bent terwijl je hier weer bent weggeglibberd. Lafaardquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch leuk dat het boycotten aan hystyterici toegeschreven wordt en het millitant bij een kinderfeest aanwezig zijn waar je kinderen beschuldigt can racisme dat niet is?quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gevolgen van marketing merken ze zeker. Het gevolg hiervan merken lijkt me vooral wensdenken van de hysterici.
Die groep besmeurt nietsquote:Klopt, de groep militante aanhangers van de PVV, en GS is inderdaad erg klein. Ze krijgen het helaas wel voor elkaar Zwarte Piet met iets te besmeuren wat nergens op slaat. Erg sneu hoe ze bij achterlijk rechts uiteindelijk precies doen wat die malle Quinsy wil.
Oh er niks tegen doen resulteert in een hoop (internationaal) onbegrip.quote:Vind het politiseren van een kinderfeest gewoon zeer triest. Van die malloot die het aanzwingelde tot de xenofoobjes die er driedubbel overheen gaan. Triest, triest, triest.
Het spijt me maar aan je cognitieve vermogens kan ik ook niet veel veranderenquote:Op maandag 13 oktober 2014 18:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk geen ruk van je posting met al die halfmislukte quotepogingen.
Als jij nou in het vervolg eerst op preview klikt voordat je je posting plaatst, dan scheelt dat al een hoop ellende....met je hystyterici.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:22 schreef desiredbard het volgende:
Het spijt me maar aan je cognitieve vermogens kan ik ook niet veel veranderen
Mwah... heb je nog wat bij te dragen of kun je alleen typo's highlighten... verander dan je username naar Clippyquote:Op maandag 13 oktober 2014 18:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij nou in het vervolg eerst op preview klikt voordat je je posting plaatst, dan scheelt dat al een hoop ellende....met je hystyterici.
Ad schijnt hulpsint te worden dit jaar. Om het kinderfeest op te leuken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:28 schreef desiredbard het volgende:
Mwah... heb je nog wat bij te dragen of kun je alleen typo's highlighten... verander dan je username naar Clippy
Nou maak jij de typo's dat moet een N zijn ipv een Lquote:Op maandag 13 oktober 2014 18:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ad schijnt hulpsint te worden dit jaar. Om het kinderfeest op te leuken.
[ afbeelding ]
Treffende vergelijking.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ad schijnt hulpsint te worden dit jaar. Om het kinderfeest op te leuken.
[ afbeelding ]
Hulppiet ipv van Sint? Volgens de foto kan Ad zo bij Albert Heijn achter de kassa met een lekker Hema worst in z'n reet wat mij betreftquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |