abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145462961
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ALBERT HEIJN IN GOOR TREKT ZICH NIKS AAN VAN BELEID OM TE MINDEREN MET ZWARTE PIET
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=200671

Hoppaaaa, die heeft ballen! Dat er nog velen mogen volgen :)
Gezien het hysterische gedrag van de pro-Piet figuren, heb je als ondernemer juist ballen als je ZP in de ban doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145463040
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gezien het hysterische gedrag van de pro-Piet figuren, heb je als ondernemer juist ballen als je ZP in de ban doet.
Daar doelde ik eerlijk gezegd niet op. Maar snap je punt wel.
Waar ik op doelde was het feit dat deze manager geheel tegen het statement en reglement van albert heijn in zijn eigen weg gaat. Dat is best riskant en kan je flink voor op je klote krijgen bij een bedrijf.
Zonder wrijving geen glans
pi_145463086
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Jij vergeet dat de boel vanuit de linkerhoek is aangezwengeld. Je bagatelliseert die rol ontzettend. Da's een onsmakelijke techniek. Maar goed, dat is jou niet vreemd. Een scheet laten in de kamer en vervolgens de buurman aan de rechterkant vies aankijken. Dat is wat je doet.

[..]

Fanatiek, moordenaar.. en dan mij hysterisch noemen? Projectie much? :D

[..]

Wel hysterisch gedrag? De Bluesdude die maar cijfers uit z'n duim blijft zuigen? De Koos die heel triomfantelijk krijst dat GS iets verkeerd deed, verkeerd bleek te lezen en zich vervolgens in tig posts in allerlei bochten blijft wringen om z'n gelijk te halen? Iets dat niet lukt, uiteraard. Darkskywise die zich na een vraag om iets te staven niet meer laat zien? Jij, die in elke post minimaal tweemaal de woorden xenofoob en moord plaatst? Ja, dat zou best wat minder mogen. Vooral jouw schijnheiligheid.

[..]

Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Schijnheil. Het lijk is nog warm - sterker nog, het lijk is er nog niet eens - en je staat al op Piet's graf te dansen. Om even in jouw stijl te blijven dan, he. Jij baalt helemaal nergens van, integendeel. Je gooit liters olie op het vuur en geniet van de vlammen. Dat geeft niet. Maar doe niet alsof het je wat kan schelen. Want dan lieg je.
Ik zit hier zeker niet te liegen. Sinterklaas is een kinderfeest, dat moet je niet willen politiseren, linksom of rechtsom. Dat gebeurt nu wel en daar baal ik van.

Dat momenteel rechts het voortouw neemt bij de pogingen om Zwarte Piet om te brengen is leuk voor ze maar lijkt me niet de kern van het probleem. Het is een kinderfeest en geen politiek, zo eenvoudig ligt het...
pi_145463090
quote:
15s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:31 schreef waht het volgende:
Gaat iemand hier wel dit feest vieren?
Het feest van Zwarte Piet? Ik wel. Maar dan ironisch al hipster.
pi_145463188
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Daar doelde ik eerlijk gezegd niet op. Maar snap je punt wel.
Waar ik op doelde was het feit dat deze manager geheel tegen het statement en reglement van albert heijn in zijn eigen weg gaat. Dat is best riskant en kan je flink voor op je klote krijgen bij een bedrijf.
Ik zag afgelopen een bericht voorbij komen waarin Ahold stelde ZP niet uit de winkels te verwijderen. De witte Pietjes zijn een aanvulling.

Dus het heeft allemaal weinig met lef te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145463239
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ALBERT HEIJN IN GOOR TREKT ZICH NIKS AAN VAN BELEID OM TE MINDEREN MET ZWARTE PIET

In Goor wonen dan ook alleen maar blanken, dus logisch dat je daar je producten op afstemt.
Net zoals de Jumbo op de Veluwe geen Roy Donderspakken verkocht tijdens het WK.
Lokale omstandigheden worden altijd in beslissingen meegenomen.
pi_145463366
quote:
15s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zit hier zeker niet te liegen. Sinterklaas is een kinderfeest, dat moet je niet willen politiseren, linksom of rechtsom. Dat gebeurt nu wel en daar baal ik van.
Dat momenteel rechts het voortouw neemt bij de pogingen om Zwarte Piet om te brengen is leuk voor ze maar lijkt me niet de kern van het probleem. Het is een kinderfeest en geen politiek, zo eenvoudig ligt het...
Dat is niet wat ik bedoelde en ook dat weet je heel goed. Leuk ook dat je de rest van de post negeert. Veel plezier met de rest van je hysterie. Het wordt al minder, zie ik. De woorden xenofoob en moord komen niet eens voor in deze post. Goed, je hebt het wel over ombrengen, maar dat klinkt al wat minder tokkie. Good for you!

Wel jammer dat je gewoon blijft doorliegen en bovendien keihard meewerkt aan het politiseren. Wel leuk dat je de schetentheorie die ik hier vlak boven opperde meteen staaft in de post die erop volgde :D
pi_145463701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Sinterklaas, die godse slavendrijver.
Maar Sinterbaas was geen slavendrijver. Hij had hulpen. Dat deze hulpen een lage stem hadden en oorbellen in mja...
pi_145463759
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zag afgelopen een bericht voorbij komen waarin Ahold stelde ZP niet uit de winkels te verwijderen. De witte Pietjes zijn een aanvulling.
Dus het heeft allemaal weinig met lef te maken.
'Witte Pietjes' goeie genade. Dan maar ook de donkere chocolade uit de schappen! (P van piet in t wit voortaan?)
pi_145463914
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde en ook dat weet je heel goed. Leuk ook dat je de rest van de post negeert. Veel plezier met de rest van je hysterie. Het wordt al minder, zie ik. De woorden xenofoob en moord komen niet eens voor in deze post. Goed, je hebt het wel over ombrengen, maar dat klinkt al wat minder tokkie. Good for you!

Wel jammer dat je gewoon blijft doorliegen en bovendien keihard meewerkt aan het politiseren. Wel leuk dat je de schetentheorie die ik hier vlak boven opperde meteen staaft in de post die erop volgde :D
Tja, geloof niet dat je snugger genoeg bent om te beseffen dat politiseren van een kinderfeest geen goed P,an is, dan houdt het een keertje op.
pi_145464093
Ik ben geen Sinterklaas expert, maar ik heb altijd begrepen dat Sinterklaas de slaven bevrijdde, en dat dezen vervolgens uit dankbaarheid daarvoor en uit eigen keuze voor hem wilden werken (niet gratis, maar voor een loon). Maw, is het schrappen van zwarte piet (een bevrijde slaaf die uit eigen keuze en voor loon werkt voor een baas) juist het omarmen van de slavernij. Blijkbaar moeten we ons heel erg schamen voor het afschaffen van de slavernij? Laten we het maar weer invoeren dan! Ohw, wacht...
pi_145464167
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, geloof niet dat je snugger genoeg bent om te beseffen dat politiseren van een kinderfeest geen goed P,an is, dan houdt het een keertje op.
Ah, je komt er niet uit en dus is de ander niet snugger genoeg. Topshow weer :D Moet je niet nog even hysterisch krijsen dat ik hysterisch doe en Piet aan het vermoorden ben? :D

Jij gaat nergens op in, beschuldigt mij van vanalles en nog wat, om me er vervolgen op af te rekenen. het rekenwonder dat ik eerder noemde probeert dat ook bij iedereen. Werkt niet, gab. :D

Ik zeg nergens dat de politisering niet erg is, integendeel. Het is van de zotte. Des te jammerder dat jij er keihard aan meedoet.
pi_145464500
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:27 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ah, je komt er niet uit en dus is de ander niet snugger genoeg. Topshow weer :D Moet je niet nog even hysterisch krijsen dat ik hysterisch doe en Piet aan het vermoorden ben? :D

Jij gaat nergens op in, beschuldigt mij van vanalles en nog wat, om me er vervolgen op af te rekenen. het rekenwonder dat ik eerder noemde probeert dat ook bij iedereen. Werkt niet, gab. :D

Ik zeg nergens dat de politisering niet erg is, integendeel. Het is van de zotte. Des te jammerder dat jij er keihard aan meedoet.
Echt een goed verhaal, omdat ik van mening ben dat de politiek zich zo ver mogelijk weg moet houden van het Sinterklaasfeest ben ik voor politisering. Je zet jezelf steeds meer voor schut :D.
pi_145464808
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Echt een goed verhaal, omdat ik van mening ben dat de politiek zich zo ver mogelijk weg moet houden van het Sinterklaasfeest ben ik voor politisering. Je zet jezelf steeds meer voor schut :D.
Nou doe je het weer :D Je legt me woorden in de mond en rekent me er op af :D Mij betichten van niet snugger zijn en zelf continu fout zitten. Maar goed, fout gedrag past je dan ook uitstekend.

Dat is namelijk niet de reden. en - ik verval in herhaling - dat weet je heel goed. Ouwe leugenachtige pietenmoordenaar van me. Jouw rol in de politisering van dit echec is dat je in vrijwel elke post met het pietenthema continu de woorden politisering, PVV, rechts, rechts, rechts en wat dies meer zij, uit.

En dan gooi je er - nog even los van de politisering - er af en toe een 'what about the children' uit. Da's helemaal wanstaltig. :D
pi_145465540
Nu op Nl2: een cabaretier die zichzelf afvraagt hoe racistisch hij is, nav de pietendiscussie.
Somebody that I used to know
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:12:57 #236
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145470117
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gebedsgenezing was wellicht populairder.
Dat moet haast wel. Elektro-aversietherapie is hier waarschijnlijk nooit toegepast als behandelmethode voor homoseksualiteit, tenzij men pas na 1968 met die "diepgewortelde traditie" is begonnen:
quote:
De vraag naar de behandelingsmogelijkheden van homoseksuele verlangens wordt daarmee echter moeilijker te beantwoorden... Wel zal ik iets meer meedelen over de in Engeland ontwikkelde aversietherapie. Deze naam drukt uit dat men via een bepaald onlust- of pijngevend ingrijpen op het moment dat het homoseksuele lustgevoel is gewekt, een afkeer doet ontstaan van het eerst als lustvol beleefde. ... Voor zover ik weet, wordt deze "behaviour therapy" in ons land bij homofielen niet toegepast.

W.J. Sengers, "Behandelingsmogelijkheden van homoseksuele verlangens" (Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, 112 (46) (1968), p. 2093)
Of bedoelt Westerman iets anders met zijn "elektrotherapie voor homoseksuelen"?
pi_145475730
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 04:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
vreemd ventje ben je dude
nee, je vriendje heeft zolang jullie jullie vreemde kerstmisfetish niet naar de VS proberen te exporteren niets te vrezen
Ik ben niet vreemd, Gare Quibus is vreemd:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:29 schreef sp3c het volgende:
maar dat zegt ook eigenlijk niemand
volgens mij willen Gario en consorten sowieso van Piet af, elke Piet
Zwarte Piet, Gele Piet, Roetvegen Piet, allemaal want die hebben een slavernijverleden ofzo en dat moeten we niet vieren
nadruk op ofzo want ik snap het ook niet helemaal maar daar lijkt het op neer te komen
Vanavond een aardig programma van Silvester Zwaneveld. Sterk gedaan.
Ik haakte alleen af bij de vergelijking dat je op een feestje toch een gast met pindaällergie geen pinda's presenteert. Presenteren is geen punt, opdringen zou wel een punt zijn.

Maar net als jij vind ik de hele discussie deels vermakelijk en deels onsmakelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145475782
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:57 schreef Postbus100 het volgende:
Nu op Nl2: een cabaretier die zichzelf afvraagt hoe racistisch hij is, nav de pietendiscussie.
Goed gedaan, serieus gedaan ook.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145480507
Ik stel vast dat 9 weer goed aan het trollen is, misschien zouden we hem beter negeren.
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, wat wou je dan precies suggereren?
Dat cultuur veel weerbaarder is dan dat jij blijkbaar denkt.

quote:
Niks moet maar dat bedrijven minder zin hebben om zich te afficheren met een politiek symbool van xenofoob Nederland kan ik wel begrijpen.
Je maakt nogal wat twijfelachtige aannames door te veronderstellen dat bedrijven bang zijn dat ze geassocieerd worden met xenofoob Nederland door op de normale manier Sinterklaas te vieren.

quote:
Nogmaals, de huidige Sinterklaascultuur is een cultuur van de middenstanders.
Nee, het is geen cultuur van de middenstanders. Alles wat de middenstanders hebben gedaan is het vergroten van de schaal, het op zich nemen van een faciliterende rol zoals de NPO dat deed met een zogenaamde nationale intocht. De cultuur was er al en die is bepaald door het volk. Net als dat rare fratsen van de NPO weliswaar een invloed hebben op hoe we het feest vieren maar niet echt de cultuur van dit feest hebben bepaald.

quote:
Maar momenteel doe jij ook hard je best je steentje bij te dragen aan de moord op Piet -O-. Het politiseren is levensgevaarlijk voor Piet.
Ik politiseer het niet, ik relativeer jouw angst voor de gevolgen van het politiseren van anderen: die paar Suri's en de reacties die dat gedrag van hen oproept. Het is een kleine groep van de samenleving die zich er druk om maakt en het is geen dominante groep in de samenleving. Niets aan de hand dus.
Zolang de PvdA- en D66-politici niet weer met hun wijsvingertje gaan wijzen en met politieke multiculturele correctheid op de proppen komen hoeven we niets te vrezen. Die middenstand blijft gewoon Sinterklaas vieren zoals het was op de lange termijn, misschien is een deel van hen even schijt, die krijgen snel genoeg veel negatieve reacties en zullen het jaar daarop weer normaal doen. Zonder die middenstand organiseert het volk zelf wel van alles of vieren we het gewoon zonder een optocht. Het is niet dat die lokale optochtjes een wezenlijk onderdeel van Sinterklaas zijn, het gaat prima zonder hoor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145480682
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Denk dat er in januari een slotje op komt.
Eerst komt de jaarlijkse UI aanpassing van Danny nog.
In januari mogen jullie mods weer tientallen slotjes gaan zetten op alle zwarte piet topics.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')