dus het bad loopt nu vol? Wel goed dat je gebeld hebt hoor.. hoop dat er zo weer babydisco is in je buik!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:31 schreef Hilmo het volgende:
Ik moet nog even Loj's verhaal lezen, maar ik heb net voor het eerst de VK gebeld om te overleggen over minder leven voelen, pff, dat vond ik wel even spannend, maar mijn man stond er op. Al een paar dagen dat het wat opvalt, maar nu zelfs na porren en frisdrank drinken, geen beweging. Ook een kwartier gelegen en er naar gekeken en gevoeld en geen tot nauwelijks beweging.
VK gaf de keuze om langs te komen om te checken en eventueel ziekenhuisbezoek, of ik ga even in bad en kijken hoe dat gaat en moet terugbellen als het dan nog niet naar mijn zin is. Ze maakt zich geen zorgen (vanochtend nog goed gevoeld en net ging hij ook even tekeer), maar als ik het zelf wil, kunnen ze gaan kijken.
Lang niet iedereen die een keer met minder leven in het ziekenhuis komt en voorbij de 40 weken is wordt direct ingeleid hoorquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hilmo, als je besluit dat ernaar gekeken moet worden, realiseer je je wel dat ze dan wrs wel in gaan leiden aangezien je al overtijd bent.
Oh. Ik ging eigenlijk een beetje van mijn situatie uitquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lang niet iedereen die een keer met minder leven in het ziekenhuis komt en voorbij de 40 weken is wordt direct ingeleid hoorgelukkig niet.
![]()
Hopelijk straks weer feest in je buik hilmo!
ha leuk!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:12 schreef Fannetje het volgende:
Hoi!
Ik kom MevrouwCactus gezelschap houden in april, volgens de termijnecho krijgen we rond 16 april een tweede kindje
Voor degenen die me nog niet kennen, ik loop al een jaar of 15 rond op Fok! en heb al een "officieel" Fok!kindje van nu net 4 jaar, Anne![]()
En nu dus net twaalf weken zwanger van nr 2. Erg spannend weer allemaal! Tot nu toe weinig klachten buiten vermoeidheid, dus daar bof ik mee. Maar had al wel meteen weer verhoogde bloeddruk, daar had ik bij Anne ook last van. Toen vanaf 20 weken aan de medicijnen. Ben benieuwd of dat nu ook weer nodig zal zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Loj! Ook al! Gefeliciteerd zeg, en leuke naam!
En Fannetje ook gefeliciteerd!ga jij nu, spees?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Over een paar uurtjes mn UD dus wie weet! Ik heb net PCM op en zit met een infrarood massageapparaat (quote:
quote:En Fannetje ook gefeliciteerd!Dat ben ik ja! 8 keer geweest nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jazeker, de vader is dezelfde hoorquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:24 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Gefeliciteerd JM en Loj
Wat heftig voor jullie JM, rust uit en geniet enorm!
En Fannetje, wat leuk een brusje voor Anne. En dit wordt weer een Fok!kindje toch?!
Ach die kipsate borstvoed je er straks gewoon af jonguhquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:07 schreef Crumpette het volgende:
NTS![]()
lekker een bak fruit met kwark op als diner... mocht wel na de kipsate op het strand voor de lunch
Jonge, heb je mijn jetsers wel gezien? ik zou gek zijn als ik het niet deedquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:23 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ach die kipsate borstvoed je er straks gewoon af jonguh.
Of iig ik dacht dat jij ook ging bv-en
Was het maar waaaaar! Of ben ik nou zo'n uitdondering die alle reserves vasthoud totdat ik stop met bv? Hahaquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Heliotrope het volgende:
Welkom Fannetje!
En lekker borstvoeden dames, komt alles weer goed
Ik ben eindelijk weer eens wat aangekomen, mijn gewicht stond al ruim 2 weken stil. Buik doet ook mee. Ben er blij mee, nu niet doorschieten
Daar gaat m'n hoopquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:38 schreef purebliss het volgende:
[..]
Was het maar waaaaar! Of ben ik nou zo'n uitdondering die alle reserves vasthoud totdat ik stop met bv? Haha
Bij de eerste 16 maand gevoed, maand gestopt en 5 kg afgevallen en toen weer zwanger. Nu zit ik op 19 maand en ondanks dat ik er echt wel klaar mee ben, is meneer dat nog niet....
Hahahaha nou ik heb ook 2 vriendinnen die na 6 maand bv ruim onder hun startgewicht zaten! Dat beter?quote:
6 maand? ik dacht dat dat er allemaal binnen een week af zou vallen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:15 schreef purebliss het volgende:
[..]
Hahahaha nou ik heb ook 2 vriendinnen die na 6 maand bv ruim onder hun startgewicht zaten! Dat beter?
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:15 schreef purebliss het volgende:
[..]
Hahahaha nou ik heb ook 2 vriendinnen die na 6 maand bv ruim onder hun startgewicht zaten! Dat beter?
noooope.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had gedacht bij nummer twee niet meer zo verward te worden van al dat voorwerk. Wel dus. Ik heb geen clue.
SQ, bij jou ook niks noemenswaardigs meer verder?
Bij mij was het er met twee weken af.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
6 maand? ik dacht dat dat er allemaal binnen een week af zou vallen?
Zo, steek die maar in je zak, allemaalquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:34 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En ik heb me nog anderhalf jaar ziek, zwak en slap gevoeld.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zo, steek die maar in je zak, allemaal
wat een fijne berichten allemaalquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:38 schreef JufMariska het volgende:
Na deze bizarre dag & nacht (waren het echt geen 3 dagen..?) gaan wij slapen in ons zkh-bed. Uk doet het goed, en kolven bij mij gaat super; om half 7 en net 10ml, dat zijn complete voedingen voor in z'n sonde! En hij heeft vanavond heerlijk een uur huid-op-huid bij mij gelegen
Eh, wut?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zo, steek die maar in je zak, allemaal
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:38 schreef JufMariska het volgende:
Na deze bizarre dag & nacht (waren het echt geen 3 dagen..?) gaan wij slapen in ons zkh-bed. Uk doet het goed, en kolven bij mij gaat super; om half 7 en net 10ml, dat zijn complete voedingen voor in z'n sonde! En hij heeft vanavond heerlijk een uur huid-op-huid bij mij gelegen
Moeke boks!! Heel herkenbaar!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:44 schreef mignonne het volgende:
Ik viel niet af van bv gevenkwam voornamelijk omdat ik wel vrat als een bootwerker en niet extra bewoog. Ik kwam ook niet aan, dat zegt genoeg. Met die hoeveelheden die ik at had k echt aan moeten komen. En dan na de laatste stoppen met bv en wel die zelfde hoeveelheden door blijven eten. Restjes van je kind wegstouwen enzk ♡ en zo word je dus een moeke
![]()
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:34 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij was het er met twee weken af.
En ik heb me nog anderhalf jaar ziek, zwak en slap gevoeld.
Was dat slecht voelen omdat je erg snel afviel?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:40 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Eh, wut?
Ik bedoelde te zeggen dat vlug afvallen soms helemaal niet fijn is.
Man ligt hier naast me op luxe stretcher, gelukkig maar, anders was ik wel ineens heul alleen... En ik ben ook benieuwd naar de nacht, mag in ieder geval vannacht nog een x kolven, meteen lekker in het gebroken ritmequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat een fijne berichten allemaalHopelijk slaap je een beetje! Is je man er nog bij?
Ik denk het zo. Het leek wel of ik totaal geen reserves meer had. Toen ik uiteindelijk weer wat meer aankwam, knapte ik pas weer op.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:59 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Was dat slecht voelen omdat je erg snel afviel?
True storyquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:44 schreef mignonne het volgende:
Ik viel niet af van bv gevenkwam voornamelijk omdat ik wel vrat als een bootwerker en niet extra bewoog. Ik kwam ook niet aan, dat zegt genoeg. Met die hoeveelheden die ik at had k echt aan moeten komen. En dan na de laatste stoppen met bv en wel die zelfde hoeveelheden door blijven eten. Restjes van je kind wegstouwen enzk ♡ en zo word je dus een moeke
![]()
Goede afvaltactiek wel kennelijk dat zwanger zijn (kwak) en bv gevenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:52 schreef DJMO het volgende:
Ik heb Geert ruim een jaar gevoed, en ik dreigde te veel kilo's kwijt te raken, ondanks dat ik alles at wat los en vast zat. Gelukkig is het nog goed gekomen
Helemaal waar.. dat denk ik zelf ook af en toe en dan kijk ik naar de OP en dan zie ik een hoop meiden onder mij! De tijd gaat zoals ze altijd zeggen hard!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:32 schreef Heliotrope het volgende:
Danaa een jongen! En jij was toch pas net zwanger. Wat gaat het weer hard ineens.
Skittles en vuilniszakwel spannend!
Kan goed hoor dat je hem voeltquote:Op zondag 5 oktober 2014 07:38 schreef Danaa het volgende:
Dames.. Wanneer voelde jullie met je handen je kindje voor het eerst?
Ik heb soms het vage idee dat ik het voel en dat wil ik dan zo graag aan VL ook proberen te laten voelen:)
Gefeliciteerd en welkomquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:12 schreef Fannetje het volgende:
Hoi!
Ik kom MevrouwCactus gezelschap houden in april, volgens de termijnecho krijgen we rond 16 april een tweede kindje
Voor degenen die me nog niet kennen, ik loop al een jaar of 15 rond op Fok! en heb al een "officieel" Fok!kindje van nu net 4 jaar, Anne![]()
En nu dus net twaalf weken zwanger van nr 2. Erg spannend weer allemaal! Tot nu toe weinig klachten buiten vermoeidheid, dus daar bof ik mee. Maar had al wel meteen weer verhoogde bloeddruk, daar had ik bij Anne ook last van. Toen vanaf 20 weken aan de medicijnen. Ben benieuwd of dat nu ook weer nodig zal zijn.
18 wk. In het vliegtuigquote:Op zondag 5 oktober 2014 07:38 schreef Danaa het volgende:
Dames.. Wanneer voelde jullie met je handen je kindje voor het eerst?
Ik heb soms het vage idee dat ik het voel en dat wil ik dan zo graag aan VL ook proberen te laten voelen:)
Meh. Gisteravond bijna nonstop harde buiken, soms pijnlijk. Maar ben naar bed gegaan en toen zwakte het weer af, nu niks. Ik ga voorlopig maar even nergens vanuitquote:Op zondag 5 oktober 2014 08:49 schreef Phaidra het volgende:
Spees! Je UD vandaag! Hoe is het met de kraampjes en pijntjes??
Snoenk, toffe echofoto!![]()
Danaa fijn een goede SEOEn jongetjes zijn leuk
(ik zou niks anders durven beweren natuurlijk
)!! Ik voelde beweging met mijn hand deze keer met 19 weken. Bij de eerste rond de 23 weken dacht ik.
Zoëvoor de slechte nacht, je zieke meisje en je voorwerk.
Curanol!quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:02 schreef kwakz0r het volgende:
Meld! Heb alles bijgelezen van gisteren maar we waren de hort op dus niet gereageerd. Hier nog niks aan de hand hoor dus geen surprisebaby
Zeg eh, welke zalf hielp er nou goed tegen aambeien die je zwanger ook mocht gebruiken?mijn makkelijke poepdagen zijn definitief voorbij
jij loopt precies een week voor op mijquote:Op zondag 5 oktober 2014 09:07 schreef Heliotrope het volgende:
40 weken voor Spees!![]()
Wat een nacht voor Zoë
Hier ook wisseldag, 34 weken. Andere mensen gaan hard maar ik ook. Huu
Curanol.quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:02 schreef kwakz0r het volgende:
Meld! Heb alles bijgelezen van gisteren maar we waren de hort op dus niet gereageerd. Hier nog niks aan de hand hoor dus geen surprisebaby
Zeg eh, welke zalf hielp er nou goed tegen aambeien die je zwanger ook mocht gebruiken?mijn makkelijke poepdagen zijn definitief voorbij
quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Curanol.
Dat is voor op je hol. Zo onthoud ik het altijd.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:15 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik heb de naam ook gemist. In mijn hoofd heten de kinderen van Loj nu Owen en Jesus, maar ergens vermoed ik dat dat beide niet klopt.
ja!quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
jij loopt precies een week voor op mij
Inderdaad en dan ook de bijbehorende tabletten!quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik zal maandag even bij de drogist vragen om Curanol voor me hol
Nee man, Engels! Op zn southparks.quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:39 schreef mousemicky het volgende:
Jesus. Op z'n Spaans uitgesproken dan wel he? Nee, zo heet ie niet, hij heeft een mooiere naam, zelfde als mijn zoon
Hoe Ow in het echt heet weet ik nog steeds niet, ik denk steeds aan Owen van Grey's Anatomy. Ik zie dus ook een roodharig jongetje voor me
bedankt, daar ging m'n koffiequote:Op zondag 5 oktober 2014 09:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Curanol.
Dat is voor op je hol. Zo onthoud ik het altijd.
Dat. Je gaat straks precies het juiste doen. Echt!quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:09 schreef Heliotrope het volgende:
Hilmohoop dat je je rust weer terugvindt. Ik denk dar het bij 'het echte werk' anders is, dan neemt je lichaam het over en kun je het echt niet 'fout' doen. En nu ook niet, het is ook gewoon spannend!
wow ik heb dit even gemist, je weet nu al dat het een jongen is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat. Je gaat straks precies het juiste doen. Echt!
Kan de op nog bijgewerkt worden? Mag ik er dan in? 7 juni (jongen).![]()
Mja, hoeveel zin heeft het? Als er verder geen actie is geweest rond mijn toch niet zo ontsloten, toch niet zo verstreken bmm?quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:15 schreef Spees_Eend het volgende:
En het stripplan SQ? Doet ze dat niet in t weekend?
Spring, een zoon, tof! Was je pis blauw vanochtend?
ze heeft het vrijdag geprobeerd maar ze kreeg er net 1 vinger in. Ik heb dinsdag weer een reguliere afspraak staan, dus eens kijken hoe het er dan bij staat. Vind het ook ergens wel prima zo. Omdat ik al een beetje open sta kunnen ze wellicht inleiden door de vliezen te breken en hoef ik geen ballonnen enzo. Dat scheelt voor mij enorm.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:17 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wanneer gaan ze dat doen dan SQ?
ja precies, en je bent de 9e uitgerekend toch, dan kan Henka best nog wel even blijven zitten nu wdb als daarbinnen alles oké is natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze heeft het vrijdag geprobeerd maar ze kreeg er net 1 vinger in. Ik heb dinsdag weer een reguliere afspraak staan, dus eens kijken hoe het er dan bij staat. Vind het ook ergens wel prima zo. Omdat ik al een beetje open sta kunnen ze wellicht inleiden door de vliezen te breken en hoef ik geen ballonnen enzo. Dat scheelt voor mij enorm.
nou ja, daar denkt de gyn dus anders overquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja precies, en je bent de 9e uitgerekend toch, dan kan Henka best nog wel even blijven zitten nu wdb als daarbinnen alles oké is natuurlijk.
Maar ik kan me wel voorstellen dat dit erg erg erg spannend voor je moet zijn momenteel!
Oh, mijn vk zei dat het elke dag kan veranderen en dat voorwerk niet per se voor ontsluiting hoefde te zorgen en geen voorwerk niet hoeft te betekenen dat er niks open gaat. Dus dacht misschien kijken ze weer verder of je een cm erbij hebt. Maar idd, je hebt een plan B en als de nood niet hoog is, en jij hoeft niet per se dan is t ook niet nodig. Dat vliezen breken lijkt me serieus spannend trouwens, dan weet je sowieso zeker dat er wat aan zit te komen!quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, hoeveel zin heeft het? Als er verder geen actie is geweest rond mijn toch niet zo ontsloten, toch niet zo verstreken bmm?
Nou nee niet gek hoor, dat is jouw gevoel en dat is gewoon zo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, daar denkt de gyn dus anders overkan me voorstellen dat mijn "haast" een beetje gek over komt hoor, omdat ik "pas" 39+3 ben. Maar ik zou zoooo graag het medisch circus vermijden
Nee, ik werd vanmorgen wakker met blauwe nagels.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:15 schreef Spees_Eend het volgende:
En het stripplan SQ? Doet ze dat niet in t weekend?
Spring, een zoon, tof! Was je pis blauw vanochtend?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ken dat gevoel HEEL goed. En dan moet je het ''spoed'' nummer bellen omdat zondag. ( althans dat is hier ) en dan denk ik altijd, goh is dit spoed? Volgens mij kan het nog veel erger. Maar mensen zeggen mij altijd 40x dat de VK ook hiervoor is, voor vragen, twijfels, geruststellingen etc.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ben niet zo'n belheld, dat is een beetje het probleem, ik heb namelijk het idee dat ik dan een ongeduldige irritante klant benzeker omdat zondag.
ja, dat is ook zo. Maar ik heb gewoon ongefundeerde lastigeklant-issues hoorquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Wie zei het laatst, Mignonne denk ik? Het is niet de SPOEDlijn maar de DIENSTtelefoon. Misschien helpt het al als je het zo ziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
Preciesquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Wie zei het laatst, Mignonne denk ik? Het is niet de SPOEDlijn maar de DIENSTtelefoon. Misschien helpt het al als je het zo ziet
nou, ja, ik weet het niet zo goed. De gyn had het dinsdag over "enkele pogingen doen". Er is nu 1 poging gedaan sindsdien omdat die vk van het ziekenhuis me wegens drukte niet wilde strippen. En aangezien ik gewoon helemaal niks meer voel wat op progressie kan duiden heb ik het idee dat het dus ook geen zin heeft. En waarom zou je gaan bellen als je dat gevoel hebt. Ik kan daar slecht mee omgaan. Word er ook irritant huilerig van.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Precies![]()
En SQ, strippen is bewezen effectief om een inleiding te voorkomen en dan met name als het herhaaldelijk gebeurd met een tussenpauze van 1 of 2 dagen tussen strippogingen.
Daarbij geldt ook wat spees zegt, voorwerk of niet hoeft niets te zeggen over wat er van binnen gebeurd is. Ik heb zelfs vrouwen gehad overigens die overdag potdicht zaten en echt niet te strippen waren en die diezelfde nacht in een paar uur tijd bevallen zijnalles kan
Maar goed, denk er voor jezelf even rustig over na waarom je het wel of niet zou willen. De dag is nog jong. Wellicht wel iets om rekening mee te houden... strippen aan het eind van de dag is voor jezelf wellicht niet zo handig. Als je dan een hoop gerommel hebt maar geen bevalling dan lig je daar de hele nacht wakker van.
ja snap ik heel goed. Het is ook nogal een gedoe waar je ineens in gestort wordt. En ook hiervoor geldt het is jouw lijf, als het niet goed voelt of als je er vreselijk onrustig van wordt al die strippogingen dan hoeft het niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, ja, ik weet het niet zo goed. De gyn had het dinsdag over "enkele pogingen doen". Er is nu 1 poging gedaan sindsdien omdat die vk van het ziekenhuis me wegens drukte niet wilde strippen. En aangezien ik gewoon helemaal niks meer voel wat op progressie kan duiden heb ik het idee dat het dus ook geen zin heeft. En waarom zou je gaan bellen als je dat gevoel hebt. Ik kan daar slecht mee omgaan. Word er ook irritant huilerig van.
Ja is idd normaal als j3 al eens bevallen bent. Als je nog niet bevallen bent is ie wat stugger enz. Daarom is spiraaltje plaatsen ook eenvoudiger/minder pijnlijk als je al een kind hebt gehad. En of ie wel of niet open staat hangt ook een beetje af van welk moment in je cyclus je zit enz.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:04 schreef -Spring het volgende:
Zeg Mignonne, hoe zit dat dan precies met die bmm? Die van mij ligt best laag, ik kan er goed bij, en ik vind m ook best open staan. De opening is ook niet rond maar wat langwerpig. Als ik zou willen, maar dat doe ik maar niet, zou ik er best een vingerkootje in kwijt kunnen, vermoed ik. Is dat normaal als je al een keer bevallen bent?
Thanks! Dat laatste had ik gelezen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja is idd normaal als j3 al eens bevallen bent. Als je nog niet bevallen bent is ie wat stugger enz. Daarom is spiraaltje plaatsen ook eenvoudiger/minder pijnlijk als je al een kind hebt gehad. En of ie wel of niet open staat hangt ook een beetje af van welk moment in je cyclus je zit enz.
net even gebeld en ze komt vanmiddag nog een keer kijken. Ik ben alleen nu wel zo compleet hysterisch over de rooie dat ik er een beetje in blijf hangen. Het frustreert me gewoon enorm dat ik er al die tijd juist heel rustig en nuchter in heb gestaan en nu weet ik het gewoon niet meer. Ik krijg zoveel verschillende adviezen dat ik niet meer weet wat ik vind of zou moeten vinden of hoe ik me zou moeten voelen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja snap ik heel goed. Het is ook nogal een gedoe waar je ineens in gestort wordt. En ook hiervoor geldt het is jouw lijf, als het niet goed voelt of als je er vreselijk onrustig van wordt al die strippogingen dan hoeft het niet.
Je mag je verloskundige ook gewoon bellen voor overleg hierover hoor. Ik weet niet of dat iets is waar je op zit te wachten maar dat je samen even de dingen en voors en tegens op een rijtje zet en een korte termijn plan kunt maken.
Succes dr mee want het valt echt niet mee om nu over van alles en nog wat te moeten beslissen of nadenken als je hoogste prioriteit eigenlijk het liefst de indeling van de commode zou zijn.
Denk dat anderen je hier een mooier en beter antwoord op kunnen geven, dus ik hou het op eenquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
net even gebeld en ze komt vanmiddag nog een keer kijken. Ik ben alleen nu wel zo compleet hysterisch over de rooie dat ik er een beetje in blijf hangen. Het frustreert me gewoon enorm dat ik er al die tijd juist heel rustig en nuchter in heb gestaan en nu weet ik het gewoon niet meer. Ik krijg zoveel verschillende adviezen dat ik niet meer weet wat ik vind of zou moeten vinden of hoe ik me zou moeten voelen.
Fysiek voel ik me dus nog puik, en als de afgelopen week niet zo raar was verlopen had ik me gewoon nog steeds tiptop en vol vertrouwen gevoeld en ik geloof dat ik daar nu even heel boos en verdrietig om voel/zeur
Sterktequote:Op zondag 5 oktober 2014 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
net even gebeld en ze komt vanmiddag nog een keer kijken. Ik ben alleen nu wel zo compleet hysterisch over de rooie dat ik er een beetje in blijf hangen. Het frustreert me gewoon enorm dat ik er al die tijd juist heel rustig en nuchter in heb gestaan en nu weet ik het gewoon niet meer. Ik krijg zoveel verschillende adviezen dat ik niet meer weet wat ik vind of zou moeten vinden of hoe ik me zou moeten voelen.
Fysiek voel ik me dus nog puik, en als de afgelopen week niet zo raar was verlopen had ik me gewoon nog steeds tiptop en vol vertrouwen gevoeld en ik geloof dat ik daar nu even heel boos en verdrietig om voel/zeur
quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er wordt geklust!quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:29 schreef AwayTL het volgende:
Blegh sq, ik zou ook erg balen van dat het medisch kan worden. Ik hoop dat Henka zichzelf alsnog aankondigd.
Hilmo.
Hier wordt geklust. Dan weer niet op de manier dat ik het zou willen, maar soit, er wordt geklust! (Er wordt een kastje in de woonkamer in de lak gezet
.. Die heeft de baby niet nodig hoor
, ga gvd dat wiegje lakken!!!! Arg grom etc. )
Ik mantra mezelf wel vandaag.. Er wordt geklust.. Zennn
goed van je. Het is ook allemaal haske onzeker en nieuw en anders. Probeer je maar even lekker over te geven aan jezelf. Fijne zondagquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Liefjes, dankjewel voor de lieve woorden.Ik denk dat ik mezelf even terugtrek onder mijn steen - ik heb mezelf echt ontzettende koppijn zitten janken en ik geloof dat ik beter even op mentale rust kan gaan focussen nu. En dan ben ik ook niet meer zo sociaal naar anderen toe enzo
dus nog even geen paniek en indianenverhalen, ik kom me wel weer melden als ik me beter voel
![]()
![]()
Veel plezier onder je steenquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Liefjes, dankjewel voor de lieve woorden.Ik denk dat ik mezelf even terugtrek onder mijn steen - ik heb mezelf echt ontzettende koppijn zitten janken en ik geloof dat ik beter even op mentale rust kan gaan focussen nu. En dan ben ik ook niet meer zo sociaal naar anderen toe enzo
dus nog even geen paniek en indianenverhalen, ik kom me wel weer melden als ik me beter voel
![]()
![]()
quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
![]()
![]()
Thnx voor de link, maar ik maak dit niet, mijn moeder doet dit voor mij. Of maakt dat niks uit?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Heel erg leuk Lady Tagliatelle! prachtig. Die zijn heel geschikt ook voor dit topic:
OUD / Creatieve uitspattingen deel 37
Nee hoor maakt niks uit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Thnx voor de link, maar ik maak dit niet, mijn moeder doet dit voor mij. Of maakt dat niks uit?
Nou mn moeder is nu wel klaar vind ikquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nee hoor maakt niks uit.maar daar kan je meer mensen inspireren. (en leuke ideeen opdoen voor je moeder
)
Je staat er in hoor!quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat. Je gaat straks precies het juiste doen. Echt!
Kan de op nog bijgewerkt worden? Mag ik er dan in? 7 juni (jongen).![]()
quote:
Dat het voelt alsof er zo af en toe een handje naar buiten steekt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:07 schreef krijgerrtje het volgende:
SQgoed dat je gebeld hebt, hoor.
NTS ookwat een toestand allemaal, zo kom je inderdaad niet aan genieten toe! Sterkte.
Hier zit de baby heel laag te wroeten, dat ik soms echt even op m'n tanden moet bijten, zo'n pijn doet het. Onderweg naar een verjaardag, dus hopelijk houdt ze zich straks een beetje koest
probeer cola?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:10 schreef -Spring het volgende:
Ik ben misselijk. Blugh. Niet heel erg maar net voldoende om mn mond af en toe vol speeksel te voelen lopen.
vraag anders van die anti misselijkheidspillen bij de vk? Die heb ik ook gehad, werkt best. Ik was vooral erg misselijk in de auto en zo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:22 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's het enige wat ik drink.Ik probeer juist een beetje te minderen.
Ik ook .. Kan ook amper eten! Totaal geen eetlust hier!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:10 schreef -Spring het volgende:
Ik ben misselijk. Blugh. Niet heel erg maar net voldoende om mn mond af en toe vol speeksel te voelen lopen.
Ja, ik hoop dat het je rust geeftquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
![]()
![]()
Ja, ik heb geen naaimachine, maar ik ben wel bezig met een nijntje borduurding met naam enzo. Ik post af en toe in borduur topic.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Risu, kun je zelf niet proberen dingen te maken?
[..]
vraag anders van die anti misselijkheidspillen bij de vk? Die heb ik ook gehad, werkt best. Ik was vooral erg misselijk in de auto en zo.
Haha, dit heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik kom er dus ook niet uit. Ik krijg allee maar random dingen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:36 schreef Gevalletje het volgende:
Even heel random tussendoor. Ik wil een ticker plaatsen in mn signature, hoe krijg je het voor elkaar dat het achter een linkje komt waarvan je de naam zelf kan kiezen? (bv "Henka" bij SQ) Ben echt een noob hierin..
Ja haken is ook wel mooi hoor, of breien. en als ik mijn moeder moet geloven is het uiteindelijk goedkoper - niet altijd natuurlijk -quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:50 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen naaimachine, maar ik ben wel bezig met een nijntje borduurding met naam enzo. Ik post af en toe in borduur topic.
Misschien sowieso wel handig een naaimachine aan te schaffen. Kan ik af en toe de kleding van het kind weer aan elkaar naaien.![]()
En haken kan natuurlijk altijd proberen. Hmmm. Kost volgens mij ook niet zoveel.
probeer eens:quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:36 schreef Gevalletje het volgende:
Even heel random tussendoor. Ik wil een ticker plaatsen in mn signature, hoe krijg je het voor elkaar dat het achter een linkje komt waarvan je de naam zelf kan kiezen? (bv "Henka" bij SQ) Ben echt een noob hierin..
Hahaha leuk he! Je weet nog goed dat we samen stopte denk ikquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef twist02 het volgende:
Fannetje welkom!
Spees, mijlpaal der mijlpalen!![]()
![]()
En Danaa, wat leuk, een jongetje!![]()
Maar ben je nu al 20 weken joh?Wow, dat gaat echt heel hard!
Succes! Bedankt! Was even wat extra gekloot omdat ik de link die ik kreeg nogal raar vond.. werkte ook pas toen ik er een deel van weghaalde. Maargoed, hij doet t!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:00 schreef Lingue het volgende:
[..]
probeer eens:
[url= jouw link ] jouw naam die je wil geven [/url]
En dan zonder spaties. Als het goed is
Ja, inderdaad!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:09 schreef Danaa het volgende:
[..]
Hahaha leuk he! Je weet nog goed dat we samen stopte denk ik!
Dit vind ik echt het beste advies tot nu toe!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:41 schreef klumsy het volgende:
Zoë waarom bel je niet even met het zkh? Gewoon en te vragen wat zij adviseren?
Of heb je dat al gedaan en heb ik dat gemist?
Als het voorwerk is en het zet wel door kun je er maar beter vroeg bij zijn toch?
Gefeliciteeeeerd! Tante zijn is zoooo leuk!!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef Risu het volgende:
OMG ik ben tante![]()
![]()
Op de UD nog wel. Moest er van janken, manlief nam de telefoon van me over want er kwam geen zinnig woord meer uit.
Oh, en dat moet ook vooral zo doorgaan. Het blijft een plek om je onzekerheid te ventileren en ervaringen uit te wisselen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:03 schreef Zoë23 het volgende:
Gefeliciteerd Risu!
Zeker waar debuurvrouw
Ik ga bijv ook uit van mijn gevoel en de afspraken die ik met de gyn heb.
Maar soms geeft een advies van hier het duwtje om wél te bellen (ook voor diegene die niet zo van het bellen is) of omdat je er zelf niet zo over had nagedacht.
Heeft het met JM te maken? Daar heb ik me ook schuldig aangemaakt met mn 'indalingsweeen kunnen idd echt naar zijn'.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, en dat moet ook vooral zo doorgaan. Het blijft een plek om je onzekerheid te ventileren en ervaringen uit te wisselen.
maar de eindregie ligt bij de eigen verloskundige en/of arts. en die zou in alle gevallen het laatste oordeel moeten hebben.
We willen dat iedereen hier zekerder wordt, niet onzekerder. óf te lang doorloopt met klachten die achteraf weeen blijken ofzo. Het internet is een veel te lastig medium daarvoor.
(we waren er al een aantal dagen over aan het overleggen achter. Enige overeenkomst met posts of andere dingen van vandaag berust dus op louter toeval.)
nee hoor. Gewoon met het algemene gevoel dat er wat onrust was in het topic. Je voelde de onzekerheid er soms vanaf druipen. En dan is het soms gewoon belangrijk even weer te wijzen waar de verantwoordelijkheid ligt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heeft het met JM te maken? Daar heb ik me ook schuldig aangemaakt met mn 'indalingsweeen kunnen idd echt naar zijn'.
SQ ik hoop dat je cocon werkt, ik zou t ook wel lastig vinden dat heen en weer geslinger. Hoe dan ook hoop ik dat het snel allemaal op z'n plek valt!
Niet per sé, we waren achter de schermen al even aan het bedenken hoe we dit het beste op konden pakken, maar buuf zag in de post van Klumsy een mooi aanhaakpunt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heeft het met JM te maken? Daar heb ik me ook schuldig aangemaakt met mn 'indalingsweeen kunnen idd echt naar zijn'.
SQ ik hoop dat je cocon werkt, ik zou t ook wel lastig vinden dat heen en weer geslinger. Hoe dan ook hoop ik dat het snel allemaal op z'n plek valt!
Daar heeft het wel mee te maken ja. Natuurlijk hoef je je niet neer te leggen bij een Protocol is Protocol. en daar tips en ervaringen over uitwisselen is zeker aan te moedigen. Maar die verloskundige of die arts is uiteindelijk wél de eindverantwoordelijke voor jouw bevalling en zwangerschap. en zo heeft iedereen een mening en werkmethode. Zodra dit leidt tot onzekerheid of verwarring bij mensen omdat ze niet meer weten wie ze moeten vertrouwen is het goed om te zeggen dat de eigen arts of verloskundige de "eindbaas" is. (nou ja, naast jezelf dan. Maar niet de adviezen van internet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:23 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb eerlijk gezegd nooit het idee gehad dat hier medisch advies werd gegeveneerder mensen aangemoedigd om toch maar te bellen ook al vonden ze het zelf gezeur, etc.
of misschien wat vragen naar meningen omtrent kritische vragen die mensen hadden bij advies vanuit het ziekenhuis "omdat iets nu eenmaal protocol is". lijkt me niet vreemd om dan ervaringen van anderen te zoeken, toch?
maar misschien lees ik er gewoon overheen hoor!
nou ja, als het alleen tegen jou was had ik je wel een persoonlijk bericht gestuurd.quote:
Ben het hier wel mee eens. Heb ook nooit het idee gehad dat er medisch advies wordt gegeven. Vooral aangemoedigd om toch te bellen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:23 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb eerlijk gezegd nooit het idee gehad dat hier medisch advies werd gegeveneerder mensen aangemoedigd om toch maar te bellen ook al vonden ze het zelf gezeur, etc.
of misschien wat vragen naar meningen omtrent kritische vragen die mensen hadden bij advies vanuit het ziekenhuis "omdat iets nu eenmaal protocol is". lijkt me niet vreemd om dan ervaringen van anderen te zoeken, toch?
maar misschien lees ik er gewoon overheen hoor!
dit. de spijker op z'n kop. En of dat nou komt vanaf hier of dat artsen en verloskundigen minder toegankelijk zijn geworden. maar dat er aangemoedigd moet worden te bellen is niet goed.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef klumsy het volgende:
Ik vind het persoonlijk best "zorgelijk" dat er meiden zijn die vanuit hier aanmoediging moeten krijgen om hun arts of verloskundige te bellen als ze iets hebben waar ze over twijfelen... Wat nou als niemand zegt dat het verstandig is om te bellen of er op dat moment niemand is..
Bij twijfel gewoon altijd bellen! En tuurlijk is het fijn om daarna hier je bezorgdheid uit te spreken, maar het is fijn als de arts dan al gebeld is en je een afspraak hebt om langs te komen of telefonisch advies hebt gekregen.
nou, dit is ook erg. en voor kleine dingetjes kan het hier natuurlijk prima. het is toch een ervaringendeeltopic. en het moet wel een warm bad blijven. Al moet ik toegeven dat ik met mijn huisarts ook geen kwalen heb zitten uitwisselen. Het is ook gewoon een beetje een onzekere toestand voor jezelf. ik hoop dat er in het ziekenhuis beter naar je geluisterd wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:42 schreef kwakz0r het volgende:
Voor mij is het vooral ook dat het bellen van de gyn/het ziekenhuis hoogdrempelig is. Als ik een kleine vraag heb vind ik het heel fijn dat hier soms mensen met kennis van zaken zoals Mignonne of Wup langskomen die ik dat kan vragen ipv dat ik naar het ziekenhuis moet bellen om iets te vragen over slijm of aambeien of een steekje hier of daar... ik zou er anders mee blijven lopen...
(en ja, het ziekenhuis moet ook laagdrempelig kunnen zijn maar dat gevoel krijg ik niet als ik ze eens ergens wel over bel...)
edit: ik heb heel soms het gevoel dat een fijne zwangerschapbegeleiding mij "ontnomen" is omdat ik direct medisch werd ivm overgewicht. er is gewoon zo weinig tijd en ruimte voor de persoonlijke kant in t ziekenhuis, en zeker toen ik ook nog een de OGTT faalde was ik echt alleen nog maar patient. Heb dat inmiddels wel aangekaart, maar het gevoel blijft en dat vind ik heel jammer.
Nou dan bel ik dus soms gewoon niet. Spoedlijn is voor mij spoed, niet voor die muts met die vraag over bandenpijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef klumsy het volgende:
Ik vind het persoonlijk best "zorgelijk" dat er meiden zijn die vanuit hier aanmoediging moeten krijgen om hun arts of verloskundige te bellen als ze iets hebben waar ze over twijfelen... Wat nou als niemand zegt dat het verstandig is om te bellen of er op dat moment niemand is..
Bij twijfel gewoon altijd bellen! En tuurlijk is het fijn om daarna hier je bezorgdheid uit te spreken, maar het is fijn als de arts dan al gebeld is en je een afspraak hebt om langs te komen of telefonisch advies hebt gekregen.
oh nou komt t net over alsof ze niet aardig zijn. dat is het niet hoor, iedereen doet zijn best. maar het is meer het gevoel alsof de zwangerschap een tijdelijke ziekte is waar ze me veilig doorheen willen helpen, ipv iets moois en leuks.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dit is ook erg. en voor kleine dingetjes kan het hier natuurlijk prima. het is toch een ervaringendeeltopic. en het moet wel een warm bad blijven. Al moet ik toegeven dat ik met mijn huisarts ook geen kwalen heb zitten uitwisselen. Het is ook gewoon een beetje een onzekere toestand voor jezelf. ik hoop dat er in het ziekenhuis beter naar je geluisterd wordt.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb zelf het idee dat dat alleen is als een van de meiden zich toevallig toch even laat zien, dat er dan wat vragen loskomen...quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:14 schreef NotTheSame het volgende:
Mignonne en WupWup doen hier fantastisch werk, maar ik krijg ook regelmatig het idee dat er klakkeloos vanuit werd gegaan dat deze dames wel 24/7 zullen adviseren hier.
Zij doen dit geheel belangenloos en ik geloof dat dit topic ooit begonnen is als een 'zwangeren
onder elkaar kliekje', maar met deze deskundigen in huis werd het steeds meer een 'Vraag het de verloskundige-topic'. Ik geloof niet dat dit ooit bedoeling is geweest. Dat deze dames ons met raad en daad willen bijstaan is geweldig, maar dit zou niet de eerste insteek moeten zijn van dit topic.
Let op: dit is hoe IK hier de situatie ervaar. Ik zie een groot verschil in dit topic tussen nu en 3 jaar geleden, bij Draak, en dat probeer ik te verwoorden.
ik heb dat ook gedaan omdat dit mijn eerste zwangerschap is en omdat ik alleen ben. En ik vind dat echt niet raar om te "vragen"... En dat is in mijn ogen echt niet zorgelijk. Er zitten hier mensen die meer kennis/ ervaring hebben dan ik. En of ik nu een bekende sms met die vraag of het op een forum gooi... Dat maakt niet uit, tekst is tekst. En het is hoe dan ook mijn lijf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef klumsy het volgende:
ditquote:Op zondag 5 oktober 2014 17:25 schreef Heliotrope het volgende:
Of 95% ofzo, inderdaad. Ik zou het zelf overigens heel lastig vinden als 'degene die er verstand van heeft' juist omdat je iets via internet niet goed kunt beoordelen. (En ook niet door de telefoon overigens, dat maakt dat je vaak aangespoord wordt langs te komen, of de vk komt naar jou. ) het is dan moeilijk iets te zeggen omdat het direct voor waar wordt aangenomen. Zo beschouw ik de meningen en verhalen hier ook nooit dus, ik neem ze mee en het zorgt voor fijne herkenbaarheid, maar niet voor absolute waarheid.
dus jij zegt eigenlijk dat mensen hun zorgen pas moeten posten nadat ze bellen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:59 schreef klumsy het volgende:
Ik vind de adviezen die gegeven worden trouwens niet zorgelijk, voor het geval dat zo over komt. Maar de vragen die gesteld worden wel, de vraag betekend dat je ergens dus een gevoel hebt dat er iets niet klopt, dan bel je dus de arts ( is mijn mening) dat je daarn hier zegt wat je hebt en dat je je zorgen maakt oid en daar advies of geruststelling uit komt prima, maar wat kyara al zei hier heeft niemand je medisch dossier dus advies geven blijft dan lastig
er staat een waarschuwing wanneer je post. Lijkt me genoeg. Niet elke user leest de op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:01 schreef klumsy het volgende:
Maar er is toch geen man overboord als de openingspost wat uitgebreid word met info? Niemand zegt dat we op een andere manier hier met elkaar om moeten gaanvolgens mij kan het topic zo blijven zoals het is, met alleen iets meer info in de OP...
Wat ik nu zeg/vind staat los van hoe het topic ingevuld moet gaan worden
Nee, je leest het nu precies verkeerdquote:Op zondag 5 oktober 2014 17:28 schreef klumsy het volgende:
Away dat bedoel ik dus, door iets wat ik nu vind en zeg, ga jij ineens maar soms niet meer bellen... Dat is toch te belachelijk voor woorden? ( of ik lees je opmerking niet goed ) het wel of niet bellen moet niet afhangen van wat iemand hier vind! En als je 100% zeker weet dat je bandenpijn hebt zal ook niemand je adviseren te bellen denk ik zo.... Dat hoort erbij, net als het krijgen van een dikke buik... Als ik nu zeg dat ik een dikke buik krijg gaat ook niemand me zeggen dan moet je het ziekenhuis bellen! Maar als ik zeg ik heb bloedverlies of kramp wat ik niet vertrouw, tja wie ben ik dan om te gaan zelfdokteren of jullie dat voor mij te laten doen? Er zijn niet voor niks specialisten
Mijn punt is dat ik daar dus ECHT geen concrete voorbeelden van in dit topic zie. maar goed, misschien ben ik daar te blind voor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:52 schreef Kyara het volgende:
Tuurlijk zijn er genoeg die wel hun gezond verstand gebruiken. Maar er zijn helaas ook mensen die wel klakkeloos overnemen wat gezegd wordt of adviezen opvolgen zonder hun eigen vk of gyn daarbij te betrekken. Je eigen gyn of vk is de enige die jouw dossier helemaal kent. Wat hier gedeeld wordt zijn ervaringen. En dat willen we benadrukken.
Ik geloof dat Wup of Poppedein het ooit mooi omschreef: zij zijn hulpverleners maar ze kunnen alleen helpen als je je laat helpen en ze dus ook belt of op de hoogte stelt bij twijfels, vragen en andere problemen.
oh shit! Waarom zeg je dat nu pas?!quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:17 schreef kwakz0r het volgende:
wisten jullie bijvoorbeeld al dat je gaat bevallen van sex met een pannenkoek die ananashart heeft gegeten?![]()
Albert laten bezorgenquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:21 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wat is overigens makkelijker. Boodschappen doen met kind in kinderwagenbak of maxicosi op het winkelwagentje ?
ligt er aan hoe breed de gangen in je supermarkt zijn?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:21 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wat is overigens makkelijker. Boodschappen doen met kind in kinderwagenbak of maxicosi op het winkelwagentje ?
ja ik ben dus bang dat ik voor lul sta bij t poortjequote:Op zondag 5 oktober 2014 18:23 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ligt er aan hoe breed de gangen in je supermarkt zijn?
Dan zou ik zeker met de kinderwagen gaan, anders stouw je teveel in je karretje - en daarna moet het alsnog in je kinderwagen en dan past het niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja ik ben dus bang dat ik voor lul sta bij t poortjeomdat t niet past.
Ik heb geen auto. Dus moet wel lopen naar de winkel. En ik wil zoveel
Mogelijk meenemen van de winkel zodat ik niet elke dag moet.
goeie grote rugzak meenemen en dan met de kinderwagen denk ik dan. of zo'n bejaardenboodschappenkar en je kind in de draagdoek/zakquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja ik ben dus bang dat ik voor lul sta bij t poortjeomdat t niet past.
Ik heb geen auto. Dus moet wel lopen naar de winkel. En ik wil zoveel
Mogelijk meenemen van de winkel zodat ik niet elke dag moet.
rugzakkenquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
goeie grote rugzak meenemen en dan met de kinderwagen denk ik dan. of zo'n bejaardenkar en je kind in de draagdoek/zak
Maar hoe weet jij dan zo zeker dat het bandenpijn is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Precies Zoë ! Ik wist ook niet wat bandenpijn was tot hier. Dat heeft m'n vk ook niet verteld.
ik wist niet wat bandenpijn wás zei ik.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij dan zo zeker dat het bandenpijn is?
Dit is dus denk ik precies wat ze bedoelen
er wordt volgens mij altijd gezegd "hmmm klinkt als bandenpijn, maar als je erg last hebt of twijfelt gewoon even bellen!"quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
ik heb hier nog nooit gezien: "dat is bandenpijn" ... wel; "klinkt als bandenpijn, herkenbaar". Ik zou echt niet weten hoe anders/beter te reageren op een vraag die mij in de oren klinkt als bandenpijn? Niet zeggen dat het herkenbaar klinkt en dat iemand haar vk maar moet bellen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:37 schreef NotTheSame het volgende:
Als ik de weekboodschappen deed zetten ik altijd me MC op het kinderzitje van de kar. Maar ik had dan wel een auto bij me dus ik kon bijna oneindig laden.
Maar als je geen auto hebt zou ik ook voor een rugzak of trolley gaan, of je moet echt een HUUUUGE boodschappenmandje onder je wagen hebben.
ik ga wel vragen om een taxi van m'n zus of oudersquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:37 schreef NotTheSame het volgende:
Als ik de weekboodschappen deed zetten ik altijd me MC op het kinderzitje van de kar. Maar ik had dan wel een auto bij me dus ik kon bijna oneindig laden.
Maar als je geen auto hebt zou ik ook voor een rugzak of trolley gaan, of je moet echt een HUUUUGE boodschappenmandje onder je wagen hebben.
ik zag zoiets voor mequote:Op zondag 5 oktober 2014 18:37 schreef NotTheSame het volgende:
Ik dacht meer aan zoiets:quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zag zoiets voor me
[ afbeelding ]
maar helaas zie ik dat daar ook geen heel groot mandje onder zit.
prima wagen wat mij betreft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:43 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan zoiets:
[ afbeelding ]
Dan kun je pas goed stapelen!
Wat een prachtwagenquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:43 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even inbreken, maar dit is heel onveilig! Ik heb meerdere verhalen gehoord van mc's die (bijna) van zo'n wagentje afvallen. De winkelwagens zijn daar niet voor gemaakt, en je kunt de mc er ook niet op vast maken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:37 schreef NotTheSame het volgende:
Als ik de weekboodschappen deed zetten ik altijd me MC op het kinderzitje van de kar.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:43 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |