vraag anders van die anti misselijkheidspillen bij de vk? Die heb ik ook gehad, werkt best. Ik was vooral erg misselijk in de auto en zo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:22 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's het enige wat ik drink.Ik probeer juist een beetje te minderen.
Ik ook .. Kan ook amper eten! Totaal geen eetlust hier!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:10 schreef -Spring het volgende:
Ik ben misselijk. Blugh. Niet heel erg maar net voldoende om mn mond af en toe vol speeksel te voelen lopen.
Ja, ik hoop dat het je rust geeftquote:Op zondag 5 oktober 2014 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Liefjes, dankjewel voor de lieve woorden.Ik denk dat ik mezelf even terugtrek onder mijn steen - ik heb mezelf echt ontzettende koppijn zitten janken en ik geloof dat ik beter even op mentale rust kan gaan focussen nu. En dan ben ik ook niet meer zo sociaal naar anderen toe enzo
dus nog even geen paniek en indianenverhalen, ik kom me wel weer melden als ik me beter voel
![]()
![]()
Ja, ik heb geen naaimachine, maar ik ben wel bezig met een nijntje borduurding met naam enzo. Ik post af en toe in borduur topic.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Risu, kun je zelf niet proberen dingen te maken?
[..]
vraag anders van die anti misselijkheidspillen bij de vk? Die heb ik ook gehad, werkt best. Ik was vooral erg misselijk in de auto en zo.
Haha, dit heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik kom er dus ook niet uit. Ik krijg allee maar random dingen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:36 schreef Gevalletje het volgende:
Even heel random tussendoor. Ik wil een ticker plaatsen in mn signature, hoe krijg je het voor elkaar dat het achter een linkje komt waarvan je de naam zelf kan kiezen? (bv "Henka" bij SQ) Ben echt een noob hierin..
Ja haken is ook wel mooi hoor, of breien. en als ik mijn moeder moet geloven is het uiteindelijk goedkoper - niet altijd natuurlijk -quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:50 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen naaimachine, maar ik ben wel bezig met een nijntje borduurding met naam enzo. Ik post af en toe in borduur topic.
Misschien sowieso wel handig een naaimachine aan te schaffen. Kan ik af en toe de kleding van het kind weer aan elkaar naaien.![]()
En haken kan natuurlijk altijd proberen. Hmmm. Kost volgens mij ook niet zoveel.
probeer eens:quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:36 schreef Gevalletje het volgende:
Even heel random tussendoor. Ik wil een ticker plaatsen in mn signature, hoe krijg je het voor elkaar dat het achter een linkje komt waarvan je de naam zelf kan kiezen? (bv "Henka" bij SQ) Ben echt een noob hierin..
Hahaha leuk he! Je weet nog goed dat we samen stopte denk ikquote:Op zondag 5 oktober 2014 10:56 schreef twist02 het volgende:
Fannetje welkom!
Spees, mijlpaal der mijlpalen!![]()
![]()
En Danaa, wat leuk, een jongetje!![]()
Maar ben je nu al 20 weken joh?Wow, dat gaat echt heel hard!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes! Bedankt! Was even wat extra gekloot omdat ik de link die ik kreeg nogal raar vond.. werkte ook pas toen ik er een deel van weghaalde. Maargoed, hij doet t!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:00 schreef Lingue het volgende:
[..]
probeer eens:
[url= jouw link ] jouw naam die je wil geven [/url]
En dan zonder spaties. Als het goed is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, inderdaad!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:09 schreef Danaa het volgende:
[..]
Hahaha leuk he! Je weet nog goed dat we samen stopte denk ik!
Dit vind ik echt het beste advies tot nu toe!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:41 schreef klumsy het volgende:
Zoë waarom bel je niet even met het zkh? Gewoon en te vragen wat zij adviseren?
Of heb je dat al gedaan en heb ik dat gemist?
Als het voorwerk is en het zet wel door kun je er maar beter vroeg bij zijn toch?
Gefeliciteeeeerd! Tante zijn is zoooo leuk!!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef Risu het volgende:
OMG ik ben tante![]()
![]()
Op de UD nog wel. Moest er van janken, manlief nam de telefoon van me over want er kwam geen zinnig woord meer uit.
Oh, en dat moet ook vooral zo doorgaan. Het blijft een plek om je onzekerheid te ventileren en ervaringen uit te wisselen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:03 schreef Zoë23 het volgende:
Gefeliciteerd Risu!
Zeker waar debuurvrouw
Ik ga bijv ook uit van mijn gevoel en de afspraken die ik met de gyn heb.
Maar soms geeft een advies van hier het duwtje om wél te bellen (ook voor diegene die niet zo van het bellen is) of omdat je er zelf niet zo over had nagedacht.
Heeft het met JM te maken? Daar heb ik me ook schuldig aangemaakt met mn 'indalingsweeen kunnen idd echt naar zijn'.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, en dat moet ook vooral zo doorgaan. Het blijft een plek om je onzekerheid te ventileren en ervaringen uit te wisselen.
maar de eindregie ligt bij de eigen verloskundige en/of arts. en die zou in alle gevallen het laatste oordeel moeten hebben.
We willen dat iedereen hier zekerder wordt, niet onzekerder. óf te lang doorloopt met klachten die achteraf weeen blijken ofzo. Het internet is een veel te lastig medium daarvoor.
(we waren er al een aantal dagen over aan het overleggen achter. Enige overeenkomst met posts of andere dingen van vandaag berust dus op louter toeval.)
nee hoor. Gewoon met het algemene gevoel dat er wat onrust was in het topic. Je voelde de onzekerheid er soms vanaf druipen. En dan is het soms gewoon belangrijk even weer te wijzen waar de verantwoordelijkheid ligt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heeft het met JM te maken? Daar heb ik me ook schuldig aangemaakt met mn 'indalingsweeen kunnen idd echt naar zijn'.
SQ ik hoop dat je cocon werkt, ik zou t ook wel lastig vinden dat heen en weer geslinger. Hoe dan ook hoop ik dat het snel allemaal op z'n plek valt!
Niet per sé, we waren achter de schermen al even aan het bedenken hoe we dit het beste op konden pakken, maar buuf zag in de post van Klumsy een mooi aanhaakpunt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heeft het met JM te maken? Daar heb ik me ook schuldig aangemaakt met mn 'indalingsweeen kunnen idd echt naar zijn'.
SQ ik hoop dat je cocon werkt, ik zou t ook wel lastig vinden dat heen en weer geslinger. Hoe dan ook hoop ik dat het snel allemaal op z'n plek valt!
Daar heeft het wel mee te maken ja. Natuurlijk hoef je je niet neer te leggen bij een Protocol is Protocol. en daar tips en ervaringen over uitwisselen is zeker aan te moedigen. Maar die verloskundige of die arts is uiteindelijk wél de eindverantwoordelijke voor jouw bevalling en zwangerschap. en zo heeft iedereen een mening en werkmethode. Zodra dit leidt tot onzekerheid of verwarring bij mensen omdat ze niet meer weten wie ze moeten vertrouwen is het goed om te zeggen dat de eigen arts of verloskundige de "eindbaas" is. (nou ja, naast jezelf dan. Maar niet de adviezen van internet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:23 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb eerlijk gezegd nooit het idee gehad dat hier medisch advies werd gegeveneerder mensen aangemoedigd om toch maar te bellen ook al vonden ze het zelf gezeur, etc.
of misschien wat vragen naar meningen omtrent kritische vragen die mensen hadden bij advies vanuit het ziekenhuis "omdat iets nu eenmaal protocol is". lijkt me niet vreemd om dan ervaringen van anderen te zoeken, toch?
maar misschien lees ik er gewoon overheen hoor!
nou ja, als het alleen tegen jou was had ik je wel een persoonlijk bericht gestuurd.quote:
Ben het hier wel mee eens. Heb ook nooit het idee gehad dat er medisch advies wordt gegeven. Vooral aangemoedigd om toch te bellen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:23 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb eerlijk gezegd nooit het idee gehad dat hier medisch advies werd gegeveneerder mensen aangemoedigd om toch maar te bellen ook al vonden ze het zelf gezeur, etc.
of misschien wat vragen naar meningen omtrent kritische vragen die mensen hadden bij advies vanuit het ziekenhuis "omdat iets nu eenmaal protocol is". lijkt me niet vreemd om dan ervaringen van anderen te zoeken, toch?
maar misschien lees ik er gewoon overheen hoor!
dit. de spijker op z'n kop. En of dat nou komt vanaf hier of dat artsen en verloskundigen minder toegankelijk zijn geworden. maar dat er aangemoedigd moet worden te bellen is niet goed.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef klumsy het volgende:
Ik vind het persoonlijk best "zorgelijk" dat er meiden zijn die vanuit hier aanmoediging moeten krijgen om hun arts of verloskundige te bellen als ze iets hebben waar ze over twijfelen... Wat nou als niemand zegt dat het verstandig is om te bellen of er op dat moment niemand is..
Bij twijfel gewoon altijd bellen! En tuurlijk is het fijn om daarna hier je bezorgdheid uit te spreken, maar het is fijn als de arts dan al gebeld is en je een afspraak hebt om langs te komen of telefonisch advies hebt gekregen.
nou, dit is ook erg. en voor kleine dingetjes kan het hier natuurlijk prima. het is toch een ervaringendeeltopic. en het moet wel een warm bad blijven. Al moet ik toegeven dat ik met mijn huisarts ook geen kwalen heb zitten uitwisselen. Het is ook gewoon een beetje een onzekere toestand voor jezelf. ik hoop dat er in het ziekenhuis beter naar je geluisterd wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:42 schreef kwakz0r het volgende:
Voor mij is het vooral ook dat het bellen van de gyn/het ziekenhuis hoogdrempelig is. Als ik een kleine vraag heb vind ik het heel fijn dat hier soms mensen met kennis van zaken zoals Mignonne of Wup langskomen die ik dat kan vragen ipv dat ik naar het ziekenhuis moet bellen om iets te vragen over slijm of aambeien of een steekje hier of daar... ik zou er anders mee blijven lopen...
(en ja, het ziekenhuis moet ook laagdrempelig kunnen zijn maar dat gevoel krijg ik niet als ik ze eens ergens wel over bel...)
edit: ik heb heel soms het gevoel dat een fijne zwangerschapbegeleiding mij "ontnomen" is omdat ik direct medisch werd ivm overgewicht. er is gewoon zo weinig tijd en ruimte voor de persoonlijke kant in t ziekenhuis, en zeker toen ik ook nog een de OGTT faalde was ik echt alleen nog maar patient. Heb dat inmiddels wel aangekaart, maar het gevoel blijft en dat vind ik heel jammer.
Nou dan bel ik dus soms gewoon niet. Spoedlijn is voor mij spoed, niet voor die muts met die vraag over bandenpijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef klumsy het volgende:
Ik vind het persoonlijk best "zorgelijk" dat er meiden zijn die vanuit hier aanmoediging moeten krijgen om hun arts of verloskundige te bellen als ze iets hebben waar ze over twijfelen... Wat nou als niemand zegt dat het verstandig is om te bellen of er op dat moment niemand is..
Bij twijfel gewoon altijd bellen! En tuurlijk is het fijn om daarna hier je bezorgdheid uit te spreken, maar het is fijn als de arts dan al gebeld is en je een afspraak hebt om langs te komen of telefonisch advies hebt gekregen.
oh nou komt t net over alsof ze niet aardig zijn. dat is het niet hoor, iedereen doet zijn best. maar het is meer het gevoel alsof de zwangerschap een tijdelijke ziekte is waar ze me veilig doorheen willen helpen, ipv iets moois en leuks.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dit is ook erg. en voor kleine dingetjes kan het hier natuurlijk prima. het is toch een ervaringendeeltopic. en het moet wel een warm bad blijven. Al moet ik toegeven dat ik met mijn huisarts ook geen kwalen heb zitten uitwisselen. Het is ook gewoon een beetje een onzekere toestand voor jezelf. ik hoop dat er in het ziekenhuis beter naar je geluisterd wordt.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb zelf het idee dat dat alleen is als een van de meiden zich toevallig toch even laat zien, dat er dan wat vragen loskomen...quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:14 schreef NotTheSame het volgende:
Mignonne en WupWup doen hier fantastisch werk, maar ik krijg ook regelmatig het idee dat er klakkeloos vanuit werd gegaan dat deze dames wel 24/7 zullen adviseren hier.
Zij doen dit geheel belangenloos en ik geloof dat dit topic ooit begonnen is als een 'zwangeren
onder elkaar kliekje', maar met deze deskundigen in huis werd het steeds meer een 'Vraag het de verloskundige-topic'. Ik geloof niet dat dit ooit bedoeling is geweest. Dat deze dames ons met raad en daad willen bijstaan is geweldig, maar dit zou niet de eerste insteek moeten zijn van dit topic.
Let op: dit is hoe IK hier de situatie ervaar. Ik zie een groot verschil in dit topic tussen nu en 3 jaar geleden, bij Draak, en dat probeer ik te verwoorden.
ik heb dat ook gedaan omdat dit mijn eerste zwangerschap is en omdat ik alleen ben. En ik vind dat echt niet raar om te "vragen"... En dat is in mijn ogen echt niet zorgelijk. Er zitten hier mensen die meer kennis/ ervaring hebben dan ik. En of ik nu een bekende sms met die vraag of het op een forum gooi... Dat maakt niet uit, tekst is tekst. En het is hoe dan ook mijn lijf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef klumsy het volgende:
ditquote:Op zondag 5 oktober 2014 17:25 schreef Heliotrope het volgende:
Of 95% ofzo, inderdaad. Ik zou het zelf overigens heel lastig vinden als 'degene die er verstand van heeft' juist omdat je iets via internet niet goed kunt beoordelen. (En ook niet door de telefoon overigens, dat maakt dat je vaak aangespoord wordt langs te komen, of de vk komt naar jou. ) het is dan moeilijk iets te zeggen omdat het direct voor waar wordt aangenomen. Zo beschouw ik de meningen en verhalen hier ook nooit dus, ik neem ze mee en het zorgt voor fijne herkenbaarheid, maar niet voor absolute waarheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |