abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2014 @ 16:48:49 #76
19840 Libris
Live from Singapore
pi_145024044
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:43 schreef nils7 het volgende:

[..]

<knip>

Op het eerste dan bedoel je passieve chips neem ik aan?
Voor tagging van artikelen / assets inderdaad passive. Active RFID is duurder en moeilijker te implementeren.
pi_145024145
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Ascher nu samen met zijn collegas eens zou gaan bezuinigen, overheidsuitgaven terugdringen, lasten verlichten en burocratiewaanzin terug zou dringen zou er veel meer werkgelegeheid komen door een groeiende economie
Als er hele horden niet meer te kwalificeren zijn voor reguliere banen verzin je toch gewoon banen. De overheid schijnt daar erg effectief in te zijn.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 29 september 2014 @ 16:52:11 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145024156
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:40 schreef Libris het volgende:
.

Meer ontopic.
Een ander gebied waar veel aan het veranderen is is de detailhandel en zelfs groothandel. Mensen kopen meer en meer online. Electronica winkel zoals de mediamarkt worden steeds meer etalagewinkels. Je zoekt een product uit, vraagt de verkoper om mening / demonstratie, Googled de naam op je mobiel, bestelt het bij de goedkoopste aanbieder en je hebt het morgen in huis.Op den duur worden 'brick and mortar' winkels niet meer rendabel. Dus mensen die MBO Detailhandle doen, pas op :)
Dit is slechter nieuws voor vastgoedmelkers die binnenstadpanden verhuren dan voor winkeliers. Je kan met minder kosten een pand op een industrieterrein huren om je waren online te verkopen. Ook een onlineshop heeft werknemers nodig, orders moeten gepicked worden en ingepakt, ze worden afgehaald en bezorgd. Dit vernietigd geen werk, het veranderd werk. Ook enorme bedrijven als Amazon hebben bv hier in D veel arbeidsplaatsen doen ontstaan. Het zijn vakbonden die deze arbeidsplaatsen bedreigen, want men wil een andere cao waardoor het werk binnen nu en twee jaar zal verdwijnen naar Polen en Tsjechie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 september 2014 @ 16:52:53 #79
45206 Pietverdriet
pi_145024188
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als er hele horden niet meer te kwalificeren zijn voor reguliere banen verzin je toch gewoon banen. De overheid schijnt daar erg effectief in te zijn.

De overheid zou daar eens mee op moeten houden
pi_145024225
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat is er nu precies verschillend aan eerdere perioden dat banen verdwenen en verschenen? Bovendien is die volledige automatisering ook niet in tien jaar gepiept ofzo
Wij als mens zijn vervangbaar geworden. Robots halen ons in. Zij worden niet ziek, hoeven niet te slapen en zijn op lange termijn veeeeel winstgevender. Welke werkgever wil dan nog mensen in dienst?
  maandag 29 september 2014 @ 16:54:50 #81
19840 Libris
Live from Singapore
pi_145024256
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is slechter nieuws voor vastgoedmelkers die binnenstadpanden verhuren dan voor winkeliers. Je kan met minder kosten een pand op een industrieterrein huren om je waren online te verkopen. Ook een onlineshop heeft werknemers nodig, orders moeten gepicked worden en ingepakt, ze worden afgehaald en bezorgd. Dit vernietigd geen werk, het veranderd werk
Een normale winkel moet ook herbevoorraad worden. Maar ja, individuele leveriningen aan klanten kost meer tijd dan een winkel bevoorrading. Maar denk wel dat de efficientie van een winkelbediende over het algemeen erg laag is. Wachten op klanten, niets verkopen. De baas moet toch doorbetalen.
  maandag 29 september 2014 @ 16:56:33 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145024313
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Kunstmatige intelligentie kan op verscheidene terreinen al die van mensen overtreffen. Dat betekend geenzins dat het alle werkzaamheden van mensen wegneemt. AI heeft ook goedkope hoogwaardige actuatoren en sensoren nodig en daarmee zijn ze nog niet zo ver. Werkzaamheden gaan verder dan denken alleen.
Zolang een computer nog niet kan interpreteren binnen de communicatie en geen gedachtesprongen kan maken (creativiteit) loopt het nog achter de mens. Volgens mij hebben we nu wel al kunstmatige intelligentie met een kleine k maar wachten we nog op echt Kunstmatige intelligentie met een hoofdletter K zeg maar. Of is de Turingtest al verslagen? (kan hoor :@ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_145024327
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
orders moeten gepicked worden en ingepakt, ze worden afgehaald en bezorgd. Dit vernietigd geen werk, het veranderd werk
Iets zegt mij dat dergelijke werkzaamheden juist goed te automatiseren/robotiseren zijn op het afhalen en bezorgen na. Alhoewel daar met de zelfrijdende auto en bezorgende multicopterdrones ook al een en ander te voorzien is.
pi_145024407
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 16:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Zolang een computer nog niet kan interpreteren binnen de communicatie en geen gedachtesprongen kan maken (creativiteit) loopt het nog achter de mens. Volgens mij hebben we nu wel al kunstmatige intelligentie met een kleine k maar wachten we nog op echt Kunstmatige intelligentie met een hoofdletter K zeg maar. Of is de Turingtest al verslagen? (kan hoor :@ )
Ik ben bang dat je wat achterloopt qua info.

maandag 29 september 2014 @ 16:59:44 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145024416
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je wat achterloopt qua info.

Die ga ik thuis ff kijken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 29 september 2014 @ 17:00:38 #86
45206 Pietverdriet
pi_145024436
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:54 schreef Libris het volgende:

[..]

Een normale winkel moet ook herbevoorraad worden. Maar ja, individuele leveriningen aan klanten kost meer tijd dan een winkel bevoorrading. Maar denk wel dat de efficientie van een winkelbediende over het algemeen erg laag is. Wachten op klanten, niets verkopen. De baas moet toch doorbetalen.
En in een webshop kan dat efficienter. Verder zijn webshops op industrieterreinen een stuk gemakkelijker te bevoorraden met een vrachtwagen dan winkels in oude binnensteden, en worden oude binnensteden minder belast door parkeerproblematiek.
Gemeentes werken trouwens hard mee aan het leeg maken van de binnensteden, door de bevoorrading te beperken (verbod op grote vrachtwagens) en woekerprijzen voor het parkeren.
Als je een winkel wilt beginnen ben je gek wanneer je een pand in de binnenstad huurt als je de spullen ook via internet kan verkopen
  maandag 29 september 2014 @ 17:02:11 #87
19840 Libris
Live from Singapore
pi_145024487
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat dergelijke werkzaamheden juist goed te automatiseren/robotiseren zijn op het afhalen en bezorgen na. Alhoewel daar met de zelfrijdende auto en bezorgende multicopterdrones ook al een en ander te voorzien is.
Ook in bezorgen verandert het spel, met initiatieven als Parcel4Me (http://nos.nl/artikel/699673-webwinkelpakket-uit-de-muur.html). Maakt de bezorging efficienter.
  maandag 29 september 2014 @ 17:02:11 #88
45206 Pietverdriet
pi_145024488
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zou eens een tijdje een webshop gaan runnen voordat je dit zegt
pi_145024634
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou eens een tijdje een webshop gaan runnen voordat je dit zegt
Dat is ook waarom multinationals zoals Amazon een vette edge hebben en krijgen. De kennis en investeringen overstijgen op dit moment en in de nabije toekomst die van MKBers. Daar komt nog bij dat slimme multinationals itt MKBer bijna geen belastingen betalen.
  maandag 29 september 2014 @ 17:08:47 #90
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_145024697
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat ze worden getroffen maar minder hard dan een schoenenverkoper.
Maar een toenemend aantal banen in de IT verdwijnt nu naar Indie (want je zit tegenwoordig als beheerder of programmeur toch allang niet meer in de buurt van het systeem waar je mee bezig bent), en in de toekomst naar China.

In de banen waar nog daadwerkelijk fysieke interactie met de klant nodig is, of echt fysieke dingen gedaan moeten worden, zorgt de hemelse EU ervoor dat Oost-Europeanen dit graag doen, want ons minimum-loon is in hun land ver boven modaal.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_145025007
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:08 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Maar een toenemend aantal banen in de IT verdwijnt nu naar Indie (want je zit tegenwoordig als beheerder of programmeur toch allang niet meer in de buurt van het systeem waar je mee bezig bent), en in de toekomst naar China.

In de banen waar nog daadwerkelijk fysieke interactie met de klant nodig is, of echt fysieke dingen gedaan moeten worden, zorgt de hemelse EU ervoor dat Oost-Europeanen dit graag doen, want ons minimum-loon is in hun land ver boven modaal.
http://www.computable.nl/(...)rocent-gestegen.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 september 2014 @ 17:27:38 #92
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_145025186
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:51 schreef Digi2 het volgende:

Wel een fijn stukje video, heb m helemaal afgezien. Waar hij eigenlijk voor pleit is dat als je met een fysiek of bruikbaar product bezig bent dat je dan het beste beloond kan worden. Maar de banen die hij bullshit jobs noemt hebben wel hun oorsprong in de menselijke psyche, marketing, design. Het speelt allemaal mee in welke fles Whiskey mensen kopen. Want als mensen zijn Whiskey niet kopen, maar die van een ander, omdat het labeltje de juiste kleur en tekst heeft, of op een bepaalde manier in de markt gezet is, dan gaat ook deze meneer kopje onder.

Zeker kan je kijken naar het hoe en waarom, en ik denk ook dat een boel banen die puur gebaseerd zijn op bureaucratie maar ook wat betrefd ISO normen endergelijke ook wel meespelen bij hoe een product gemaakt word, en ofdat er aan de eisen voldaan word zodat de consument uiteindelijk zonder al te veel zorgen een product kan aanschaffen.

De beste man heeft een goede boodschap, maar hij is zeker niet helemaal correct of een oplossing voor het groeiend aantal structureel werklozen. Bij beloning komt simpelweg ook marge kijken. De man die de labels maakt of controleert, heeft wat dat betrefd meer invloed in de verkoop en dus de consumptie van een product dan de chauffeur die het aflevert. Is dat bullshit?
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_145026433
pi_145026622
quote:
Ben benieuwd wanneer we de eerste robots gaan zien die films of games kunnen maken dan :)
pi_145026990
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:22 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer we de eerste robots gaan zien die films of games kunnen maken dan :)
Tsja, een computersysteem als Watson zou dat waarschijnlijk kunnen op termijn maar daar focust men zich nu niet op. Het laaghangende fruit plukt men 1st. Gerechten en sauzen verzinnen kan ie dan weer wel door de hobby van iemand bij IBMlabs.

creatieve-computer-machines-chef-kok-en-arts-worden
  maandag 29 september 2014 @ 18:39:28 #96
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145027130
quote:
17s.gif Op maandag 29 september 2014 14:46 schreef deadprez het volgende:
basisinkomen
*O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 september 2014 @ 18:40:07 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145027151
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:22 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Paar jaar. De eerste journalistieke stukken worden al automatisch gegenereerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145027262
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 15:26 schreef Reya het volgende:
Toch heeft Asscher wel een punt: er bestaat wel zeker een historische trend waarbij het aantal arbeidsuren dat wordt verricht als percentage van het aantal totaal "geleefde" uren afneemt, simpelweg omdat er veel minder arbeidsintensieve productie plaatsvindt. Dat is in de loop der decennia langzaam ingeruild voor arbeid in de dienstensector, maar een dergelijke omslag vraagt wel een adequate langetermijnvisie.
Ja, centraal gestuurde overheidsplanning :+
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145027770
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Snap ik niet. Dus we hebben over een paar jaar robots met perfecte menselijke gelijkenis en/of CGI graphics die niet van echt te onderscheiden zijn? En dan computers die menselijk drama op zo'n manier begrijpen dat ze oprechte menselijke emoties neer kunnen zetten. En in het geval van films zoals Avatar kunnen ze fantasiewerelden en talen bedenken? Dingen zoals timing, menselijke imperfecties, humor, binnen een paar jaar allemaal artificieel op het doek?
Ik geloof best dat we over 100-200 jaar een beetje in de buurt kunnen komen, maar een paar jaar?
  maandag 29 september 2014 @ 19:06:39 #100
45206 Pietverdriet
pi_145028098
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sure, droom lekker verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')