abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145433092
Als ik iets voorzien of voorspelt wil hebben bel ik hier heen op.

http://www.astrotv.nl/toekomst/toekomst-voorspellen/

Wellicht kunnen die me iets over robots in de toekomst vertellen, en dat neem ik dan ook met een koreltje zout!
pi_145433253
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar niet een enkele motoriek in een combinatie. Berekeningen prima. Maar een mens is onvervangbaar.
In metafysische zin is dit juist. Maar voor het productieproces is hij zeker vervangbaar, sterker nog hij is minderwaardig/loopt in de weg.
quote:
Niet een enkel apparaat is instaat sociaal de mens te evenaren.
In de jaren 50 had je al het programma ELIZA, dat voor veel mensen de indruk wekte een gesprek men hun te voeren.... op FOK! zullen zeker bots zijn die gemakkelijk hier mee kunnen schrijven.....
quote:
Zelfs een robot kan ik niet laten klaverjassen en 1 minuut later risk laten spelen en weer een minuut later een balletje laten trappen met gelijk een leuk gesprek tijdens al deze handelingen.
Ik denk dat het nu al kan een computer kan vele taken gelijk en het schakelen van de ene taak naar de andere kost minder dan een milliseconde
quote:
Mensen die denken afhankelijk te moeten zijn van al die shit zullen het nog zwaar genoeg krijgen.
Ik ben van mening dat je idd zo min mogelijk afhankelijk moet zijn van wie of wat dan ook, maar als robots / computers beschikbaar zijn dan is dat wel makkelijk..
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_145433363
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:14 schreef keste010 het volgende:
[..]
One-liners? Ben benieuwd waar je die vandaan haalt.
Uit jouw posts.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_145433380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De zon zal niet ontploffen, maar een rode reus worden en de aarde verzwelgen :'(
Maar dat gebeurt pas over 5 miljard jaar :)
Zelfreproducerende robots bestaan wrs al, iig heeft John von Neuman al in de jaren 50 bewezen dat dergelijke robots kunnen bestaan.
Logisch gezien is er niets wat dergelijke ontwikkelingen onmogelijk zouden maken.
Ik denk dat het binnen 10 a 15 jaar werkelijkheid gaat worden.
(ontwikkelingen gaan niet lineair maar exponentieel en als robots zelf de ontwikkeling in "handen" nemen dan nog sneller dan exponentieel)
We zullen zien. Ik geloof niks van je toekomstvoorspelling.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_145433528
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bangmakerij. In de jaren 60 had men het er al over dat het beroep als bijvoorbeeld machinist achter 20 jaar niet meer zou bestaan. Die zou dus in theorie in de jaren 80 niet meer bestaan. We leven nu anno 2014 en nog steeds zit er een machinist op de trein. En die zie ik in de komende 30 jaar nog niet massaal vervangen worden.
In Engeland reed er nog jarenlang een stoker mee op de elektrische of dieseltreinen :D :D
De enige die ontwikkelingen tegenhouden zijn (een bepaalde groep) mensen. :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_145433765
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
In Engeland reed er nog jarenlang een stoker mee op de elektrische of dieseltreinen :D :D
De enige die ontwikkelingen tegenhouden zijn (een bepaalde groep) mensen. :X
Al eens die film gezien running train?
Zo een film komt volgens mij niet uit de lucht vallen!
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:10:02 #282
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145437806
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:28 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat het nu al kan een computer kan vele taken gelijk en het schakelen van de ene taak naar de andere kost minder dan een milliseconde
Het lijkt me vooralsnog onmogelijk het menselijk brein te evenaren. Het anticiperen en waarnemen en daarop reageren en besluiten nemen is onmogelijk. Laat staan de gevoelens die daarbij loskomen.
Nu wil ik hiermee niet aangeven dat het nooit mogelijk zal zijn. Maar tegen die tijd zijn we al een paar generaties verder en daar zullen wij geen last van hebben.

Eigenlijk is het heel simpel. Je accepteert die zaken waarmee je opgroeit. Zo is het bijvoorbeeld voor de jeugd ondenkbaar om zonder gadgets te leven. Voor mij is dat heel simpel en kan heel goed zonder die zaken overleven en me zelfs staande houden omdat ik er niet mee ben opgeroeid. Sterker nog: ik gebruik ze alleen bij noodzaak(werk).

De cd speler is nog zo een voorbeeld. Ik ben opgeroeid met de platenspeler. Die moest verdwijnen want de cd blies de Vinyl weg. Nu komt men er langzaam achter dat de Vinyl meer warmte in klank teweeg brengt en is hij weer in opmars.

Maar als je alles door de computer laat oplossen dan ontneem je de mens zijn creativiteit. En dat is nu al merkbaar. Als je bedenkt hoe slecht zich mensen zich nog iets kunnen voorstellen dan is dit schrikbarend. Het zoeken naar een simpele oplossing is er vaak al niet meer bij. De basis ontbreekt. Over de motoriek nog maar te zwijgen.
Een mens zul je bezig moeten houden hoe dan ook. En gek genoeg komt hij daar zelf weer achter als men gaat terugvallen op oude technieken en gebruiken.

Je kunt natuurlijk een apparaat ontwikkelen die pizza's maakt zoals in het voorgaande filmpje. Je kunt hier zover mee doorgaan dat de pizza automatisch in de bek geschoven word en de structuur van de pizza zo maken dat kauwen ook niet meer noodzakelijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 11-10-2014 21:17:57 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 12 oktober 2014 @ 00:21:48 #283
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_145444168
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:10 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het lijkt me vooralsnog onmogelijk het menselijk brein te evenaren. Het anticiperen en waarnemen en daarop reageren en besluiten nemen is onmogelijk. Laat staan de gevoelens die daarbij loskomen.
Nu wil ik hiermee niet aangeven dat het nooit mogelijk zal zijn. Maar tegen die tijd zijn we al een paar generaties verder en daar zullen wij geen last van hebben.

Eigenlijk is het heel simpel. Je accepteert die zaken waarmee je opgroeit. Zo is het bijvoorbeeld voor de jeugd ondenkbaar om zonder gadgets te leven. Voor mij is dat heel simpel en kan heel goed zonder die zaken overleven en me zelfs staande houden omdat ik er niet mee ben opgeroeid. Sterker nog: ik gebruik ze alleen bij noodzaak(werk).

De cd speler is nog zo een voorbeeld. Ik ben opgeroeid met de platenspeler. Die moest verdwijnen want de cd blies de Vinyl weg. Nu komt men er langzaam achter dat de Vinyl meer warmte in klank teweeg brengt en is hij weer in opmars.

Maar als je alles door de computer laat oplossen dan ontneem je de mens zijn creativiteit. En dat is nu al merkbaar. Als je bedenkt hoe slecht zich mensen zich nog iets kunnen voorstellen dan is dit schrikbarend. Het zoeken naar een simpele oplossing is er vaak al niet meer bij. De basis ontbreekt. Over de motoriek nog maar te zwijgen.
Een mens zul je bezig moeten houden hoe dan ook. En gek genoeg komt hij daar zelf weer achter als men gaat terugvallen op oude technieken en gebruiken.

Je kunt natuurlijk een apparaat ontwikkelen die pizza's maakt zoals in het voorgaande filmpje. Je kunt hier zover mee doorgaan dat de pizza automatisch in de bek geschoven word en de structuur van de pizza zo maken dat kauwen ook niet meer noodzakelijk is.
Ik denk dat je je vergist in het tempo waarin de ontwikkelingen elkaar opvolgen. Het duurt steeds korter voordat de volgende doorbraak er is. Die exponentiële groei zorgt er juist voor dat de wereld waarin je opgroeit niet de wereld is waarin je later zult leven. Dat maakt bv beroepsonderwijs in deze tijd ontzettend moeilijk te ontwerpen, want de beroepen komen en gaan in een hoger tempo dan ons systeem aankan.
pi_145449441
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bangmakerij. In de jaren 60 had men het er al over dat het beroep als bijvoorbeeld machinist achter 20 jaar niet meer zou bestaan. Die zou dus in theorie in de jaren 80 niet meer bestaan. We leven nu anno 2014 en nog steeds zit er een machinist op de trein. En die zie ik in de komende 30 jaar nog niet massaal vervangen worden. Dan zal eerst de infra daar behoorlijk op aangepast moeten worden.
En dat is een helse onderneming. Dat is maar een voorbeeld.
Natuurlijk zullen beroepen op de lange termijn verdwijnen of in een andere vorm ingevuld worden. Maar er zullen ook steeds weer nieuwe beroepen ontstaan.
Dit inderdaad.

Als je al ziet dat het 30 jaar heeft gekost om de CD te implemteren in de markt nadat het werd ontwikkeld en dat dat programma ELIZA waar hier over gesproken in de jaren 60 is ontwikkeld en nog steeds geen grote doorbraken heeft gemaakt (dat concludeer ik omdat grote doorbraken te zien zijn voor burgers en niemand ziet hier iets van).
Dat iets nu kan, wil niet zeggen dat het binnen 50 jaar gemeengoed is.

De snelheid van technologie is bij lange na niet gelijk aan de invoering daarvan. EN dan praat ik niet over tien jaar of 20 jaar, maar wel meer.
pi_145453358
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik geloof niks van je toekomstvoorspelling.
Goh, nog zo'n glashelder antwoord. Kom eens met iets concreets of hou je onzinopmerkingen voor je..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145459538
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:38 schreef keste010 het volgende:
[..]
Goh, nog zo'n glashelder antwoord. Kom eens met iets concreets of hou je onzinopmerkingen voor je..
Lees je nooit de laatste reactie? :') :W

Dit heb ik al tig keer gepost op fok en soms heb ik gewoon geen zin om dingen te herhalen aan mensen die ik toch niet kan overtuigen en te lui zijn om iets op te zoeken. Zoals jij....
pi_145459777
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Lees je nooit de laatste reactie? :') :W
Dit heb ik al tig keer gepost op fok en soms heb ik gewoon geen zin om dingen te herhalen aan mensen die ik toch niet kan overtuigen en te lui zijn om iets op te zoeken. Zoals jij....
Nee hoor, je posts mag je voor je houden. Ik ben er inderdaad niet zo van onder de indruk.
Wat ik bedoel met concreet worden is dat jij me verwijt in one-liners te spreken, waarop ik je vraag te noemen waar ik dat doe. Dat heeft niets met mijn luiheid te maken, maar met dat jij goedkoop wil scoren.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145460000
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:01 schreef keste010 het volgende:
Waar gaat deze strijd nu om eigenlijk?
En ja ik ben te lui om het in het topic te zoeken!
  zondag 22 maart 2015 @ 21:14:52 #289
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150927428
Nu op Nederland 2: Tegenlicht over dit onderwerp
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 22 maart 2015 @ 21:55:08 #290
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_150930176
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:14 schreef nils7 het volgende:
Nu op Nederland 2: Tegenlicht over dit onderwerp
Goede aflevering. Bedankt voor het melden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')