Nee klopt, maar juist als je daar staat met kleine kinderen en of kinderwagens ben je dus redelijk koekoek als je dan nóg vooraan blijft staan. Iedere debiel kan zien dat áls het dan misgaat je geen kant op kan.quote:Op maandag 29 september 2014 14:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar mensen gaan er niet vanuit dat het misgaat, maar wat je zegt, 999 gaat het goed....
tokkie.quote:Op maandag 29 september 2014 14:44 schreef richolio het volgende:
[..]
Wat een onzin. En dan nog, dus? Maakt dat het minder erg? Je kraamt al heel de tijd onzin uit hier.
Ik ben ook wel eens naar zoiets gegaan toen ik jonger was. Je verwacht toch niet dat zoiets fout gaat? Het gaat immers altijd goed.
Prima instelling, zo kom je er wel.quote:Op maandag 29 september 2014 14:44 schreef richolio het volgende:
[..]
Wat een onzin. En dan nog, dus? Maakt dat het minder erg? Je kraamt al heel de tijd onzin uit hier.
Ik ben ook wel eens naar zoiets gegaan toen ik jonger was. Je verwacht toch niet dat zoiets fout gaat? Het gaat immers altijd goed.
Oké Mani.quote:Op maandag 29 september 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Prima instelling, zo kom je er wel.
Dus met andere woorden eigen schuld dikke bult?quote:Op maandag 29 september 2014 14:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar juist als je daar staat met kleine kinderen en of kinderwagens ben je dus redelijk koekoek als je dan nóg vooraan blijft staan. Iedere debiel kan zien dat áls het dan misgaat je geen kant op kan.
Mwah, das ook overdreven. Maar frontrow gaan staan met kinderen en door een simpel dranghekje gescheiden worden van een machine van een paar ton.... dan ben je niet helemaal koekoek. Je gaat ook niet met kleine kinderen vooraan staan bij een paardenrace of rally als de auto of het paard zo uit de baan kan komen, toch?quote:Op maandag 29 september 2014 14:46 schreef richolio het volgende:
Ik zal voortaan niet meer op vakantie gaan, straks crasht het vliegtuig.
Het klopt trouwens dat ik hier een hoop onzin post, maar ik ben nu voor het eerst even serieus.quote:
Dat lijkt me het allerbeste. Doe je de deur van je zolderkamer achter je op slot?quote:Op maandag 29 september 2014 14:49 schreef richolio het volgende:
Shit, ik had niet op deze cruise moeten gaan. Als het schip ergens tegen aan vaart kan ik nergens heen. Ik zal wel nooit meer iets doen in mijn leven, te veel risico's.
Zoals ik hier al eerder postte, gewoon net als ik voor eeuwig op zolder blijven, dan ga je nooit dood.quote:Op maandag 29 september 2014 14:49 schreef richolio het volgende:
Shit, ik had niet op deze cruise moeten gaan. Als het schip ergens tegen aan vaart kan ik nergens heen. Ik zal wel nooit meer iets doen in mijn leven, te veel risico's.
Ik snap je punt hoor. Maar dat een monster truck het publiek in reed is natuurlijk een walgelijk scenario, daar had niemand aan gedacht. Je vertrouwt er immers ook op dat zoiets goed gaat.quote:Op maandag 29 september 2014 14:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, das ook overdreven. Maar frontrow gaan staan met kinderen en door een simpel dranghekje gescheiden worden van een machine van een paar ton.... dan ben je niet helemaal koekoek. Je gaat ook niet met kleine kinderen vooraan staan bij een paardenrace of rally als de auto of het paard zo uit de baan kan komen, toch?
Dat sowieso.quote:Op maandag 29 september 2014 14:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zoals ik hier al eerder postte, gewoon net als ik voor eeuwig op zolder blijven, dan ga je nooit dood.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hindsight_biasquote:Op maandag 29 september 2014 14:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar juist als je daar staat met kleine kinderen en of kinderwagens ben je dus redelijk koekoek als je dan nóg vooraan blijft staan. Iedere debiel kan zien dat áls het dan misgaat je geen kant op kan.
Je loopt toch ook met je kinderwagen over de stoep, terwijl elke passerende auto van de weg kan raken? Je neemt je kind toch ook mee in de auto op de snelweg?quote:Op maandag 29 september 2014 14:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, das ook overdreven. Maar frontrow gaan staan met kinderen en door een simpel dranghekje gescheiden worden van een machine van een paar ton.... dan ben je niet helemaal koekoek. Je gaat ook niet met kleine kinderen vooraan staan bij een paardenrace of rally als de auto of het paard zo uit de baan kan komen, toch?
Goed zo. Want je had het kunnen weten dat, als je in de dode hoek van een vrachtwagen komt, je gigantisch geplet wordt.quote:Op maandag 29 september 2014 14:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ga niet meer op de fiets naar mn werk. Dat zou wel eens goed mis kunnen gaan.
quote:Op maandag 29 september 2014 14:46 schreef richolio het volgende:
Ik zal voortaan niet meer op vakantie gaan, straks crasht het vliegtuig.
quote:Op maandag 29 september 2014 14:52 schreef Poolbal het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hindsight_bias
(dit is een effect dat ook bij doorgeleerde incidentanalisten voor kan komen, dus geen schande)
En zelfs als jij het wel had gezien, dan zijn er anderen die het niet hadden gezien. Of eigenlijk: als jij daar had gestaan had jij het veld op moeten rennen om de show te cancellen of tenminste iedereen van die plekken te verwijderen: jij wist immers dat er grote kans was dat het fout ging. Maar was je ook het veld op gerend om die levens te redden?
Publiek valt niets te verwijten, de organisatie en gemeente wel.
Valt me trouwens op bij het filmpje dat die chauffeur af en toe langs het publiek wat gas bij geeft, en ook nadat hij over de auto's gaat lijkt hij te versnellen. Misschien toch ook een beetje roekeloos gereden?
Dit ja, dan moet je in een bunker gaan zitten 24 uur p/dagquote:Op maandag 29 september 2014 14:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ga niet meer op de fiets naar mn werk. Dat zou wel eens goed mis kunnen gaan.
Fok!ers hebben helemaal geen werk.quote:Op maandag 29 september 2014 14:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
sowieso vind ik het nogal snelheid hebbenquote:Op maandag 29 september 2014 14:52 schreef Poolbal het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hindsight_bias
(dit is een effect dat ook bij doorgeleerde incidentanalisten voor kan komen, dus geen schande)
En zelfs als jij het wel had gezien, dan zijn er anderen die het niet hadden gezien. Of eigenlijk: als jij daar had gestaan had jij het veld op moeten rennen om de show te cancellen of tenminste iedereen van die plekken te verwijderen: jij wist immers dat er grote kans was dat het fout ging. Maar was je ook het veld op gerend om die levens te redden?
Publiek valt niets te verwijten, de organisatie en gemeente wel.
Valt me trouwens op bij het filmpje dat die chauffeur af en toe langs het publiek wat gas bij geeft, en ook nadat hij over de auto's gaat lijkt hij te versnellen. Misschien toch ook een beetje roekeloos gereden?
Want achteraf beweren dat mensen dit van mijlenver aan hadden kunnen zien komen is zeker geen kulargumentatie?quote:Op maandag 29 september 2014 14:57 schreef Greys het volgende:
Altijd makkelijk hè, bepaalde meningen volledig in het belachelijke trekken als je er geen zinnig normaal antwoord op hebt zodat je daarmee je gezicht nog een beetje kunt redden.
Precies, want ``die`` mensen zijn ineens weg uit dit Topic.quote:Op maandag 29 september 2014 14:57 schreef Greys het volgende:
Altijd makkelijk hè, bepaalde meningen volledig in het belachelijke trekken als je er geen zinnig normaal antwoord op hebt zodat je daarmee je gezicht nog een beetje kunt redden.
quote:Op maandag 29 september 2014 14:10 schreef superniger het volgende:
[..]
De echte intellectuelen gaan naar de Kuip op zondag.
Weer zo overdreven... tussen 'je kon het van mijlenver aan zien komen' en 'het is bij dit soort dingen sowieso aan te raden om ook je eigen verstand en gevoel te volgen voor de zekerheid, zeker met kinderen' zit me nogal een scala.quote:Op maandag 29 september 2014 14:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want achteraf beweren dat mensen dit van mijlenver aan hadden kunnen zien komen is zeker geen kulargumentatie?
Neuh dat niet, maar doorgaans grijpen ze wel verdomd makkelijk naar de -->quote:Op maandag 29 september 2014 14:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Precies, want ``die`` mensen zijn ineens weg uit dit Topic.
Typisch tokkie gedrag!quote:Op maandag 29 september 2014 15:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Neuh dat niet, maar doorgaans grijpen ze wel verdomd makkelijk naar de -->
Ik zou daar niet gaan staan, omdat ik een angsthaas ben. Maar als iemand anders daar zou gaan staan, zou ik het ze niet afgeraden hebben. Ik ben een bijzonder weldenkend mens, redelijk risicomijdend en altijd een goed oog voor wat acceptabel is. Achteraf roepen dat het niet slim was om daar te gaan staan is, zoals anderen al hebben gemeld, hindsight bias. De enige echt verantwoordelijke is de organisatie, die deze situatie heeft laten ontstaan.quote:Op maandag 29 september 2014 15:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Weer zo overdreven... tussen 'je kon het van mijlenver aan zien komen' en 'het is bij dit soort dingen sowieso aan te raden om ook je eigen verstand en gevoel te volgen voor de zekerheid, zeker met kinderen' zit me nogal een scala.
Dat bedoel ik. Het moet hier altijd zo in het extreme en zwart-wit-dus-rot-op-met-je-grijs.
Wat is er mis met die instelling?quote:Op maandag 29 september 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Prima instelling, zo kom je er wel.
Neequote:Op maandag 29 september 2014 14:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het klopt trouwens dat ik hier een hoop onzin post, maar ik ben nu voor het eerst even serieus.
Het is sowieso al fout, want het gaat helemaal niet altijd goed met die monstertruck evenementen.quote:Op maandag 29 september 2014 15:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er mis met die instelling?
Mensen die in een vliegtuig stappen die 800 km per uur vliegt, ja das vragen om moeilijkheden.quote:Op maandag 29 september 2014 15:01 schreef Mani89 het volgende:
Mensen sommige risico's zijn onvermijdelijk om een normaal bestaan te hebben, die zijn ingecalculeerd. Jezelf achter een dranghekje plaatsen terwijl er een monstertruck rakelings langs je rond scheurt hoort daar niet bij.
Maar soms noodzakelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 15:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Mensen die in een vliegtuig stappen die 800 km per uur vliegt, ja das vragen om moeilijkheden.
Zeg je ook hindsight bias als er volgend jaar weer precies zo'n ongeluk gebeurt? Waarom is er eigenlijk zoiets als nieuws als mensen er geen lering uittrekken? Puur entertainment?quote:Op maandag 29 september 2014 15:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zou daar niet gaan staan, omdat ik een angsthaas ben. Maar als iemand anders daar zou gaan staan, zou ik het ze niet afgeraden hebben. Ik ben een bijzonder weldenkend mens, redelijk risicomijdend en altijd een goed oog voor wat acceptabel is. Achteraf roepen dat het niet slim was om daar te gaan staan is, zoals anderen al hebben gemeld, hindsight bias. De enige echt verantwoordelijke is de organisatie, die deze situatie heeft laten ontstaan.
Greys en ik vinden nu dat jij te zwart-wit denkt.quote:Op maandag 29 september 2014 15:10 schreef beantherio het volgende:
Gaat de discussie echt hier naar toe? De slachtoffers hebben het aan zichzelf te danken?
Maar toch was daar niemand die direct de show cancelde, bijvoorbeeld door het veld op te rennen en te roepen dat dit NU moet stoppen. Er staan een paar 100 man, zouden dat allemaal sukkels zijn?quote:Op maandag 29 september 2014 15:01 schreef Mani89 het volgende:
Mensen sommige risico's zijn onvermijdelijk om een normaal bestaan te hebben, die zijn ingecalculeerd. Jezelf achter een dranghekje plaatsen terwijl er een monstertruck rakelings langs je rond scheurt hoort daar niet bij.
In Nederland zijn toch betrekkelijk weinig mensen verpletterd door monster trucks. Dus ik weet niet welke lering er getrokken had moeten worden door het publiek.quote:Op maandag 29 september 2014 15:10 schreef beeer het volgende:
[..]
Zeg je ook hindsight bias als er volgend jaar weer precies zo'n ongeluk gebeurt? Waarom is er eigenlijk zoiets als nieuws als mensen er geen lering uittrekken? Puur entertainment?
Kennelijk zijn de regels die er waren niet gevolgd en is er verder geen goed onderzoek gedaan naar het fenomeen 'monstertruck'. Meer regels instellen heeft dus kennelijk geen zin, behalve de regel: doe onderzoek met je gezonde verstand...quote:Op maandag 29 september 2014 10:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als er nou een goed voorbeeld is van het feit dat we juist te weinig regels kennen dan is het het drama van gisteren wel.![]()
Regels ontslaan je trouwens niet van het gebruik van je gezonde verstand. Mensen zijn geen willoze wezens zonder denkvermogen.
2quote:Op maandag 29 september 2014 14:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou je kunnen afvragen of die met hun kinderwagen in de rijrichting van zo'n truck gaan staan.
Meestal wel, het gaat ook niet altijd goed met het vliegtuig.quote:Op maandag 29 september 2014 15:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het is sowieso al fout, want het gaat helemaal niet altijd goed met die monstertruck evenementen.
Dat was gisteren net na het gebeuren al zo.quote:Op maandag 29 september 2014 15:10 schreef beantherio het volgende:
Gaat de discussie echt hier naar toe? De slachtoffers hebben het aan zichzelf te danken?
Die instelling is niet op alles toepasbaar, ik vind het hier wel gepast. Zeker gezien het totaal ontbreken van enige veiligheid.quote:Op maandag 29 september 2014 15:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meestal wel, het gaat ook niet altijd goed met het vliegtuig.
Met de instelling die jij hebt kun je beter de gehele dag alleen maar achter de geraniums gaan zitten.
Subjectief geneuzel, meestal verlopen dit soort monstertruck zaken goed.quote:Op maandag 29 september 2014 15:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die instelling is niet op alles toepasbaar, ik vind het hier wel gepast. Zeker gezien het totaal ontbreken van enige veiligheid.
Dus neem je daar zeker ook voor een gedeelte zelf het risico, omdat je inderdaad weet dat als je daar gaat staan dat het fout kán gaan.quote:Op maandag 29 september 2014 15:05 schreef Marcoss het volgende:
Bij rally's is er ruimte voor een uitremzone van een auto op het moment dat hij te laat remt en is er ruimte aan de binnenkant van de bocht. Daar mag dus ook geen publiek staan. Maar als er een bocht naar rechts komt en de coureur denkt dat hij naar links moet, ben je ook de klos hoor.. Je weet dat als je er gaat staan, maar je gaat er niet vanuit dat het ook gebeurt. En ook dan is er enkel een lintje en die beschermt je niet als er een auto dwars doorheen rijdt.
En dat scheidt dus de mensen van de kuddedieren. Een mens heeft een gevoel voor eigen verantwoordelijkheid en zorgt ervoor dat hij zich informeert over een groot aantal zaken en vertrouw niet blind op anderen maar op zijn eigen kritische denkvermogen.quote:Op maandag 29 september 2014 15:15 schreef Mystikvm het volgende:
Als er vaker dingen mis gaan bij deze events, dan is het de organisatie die daar op had moeten anticiperen. Je kunt niet van je publiek verwachten dat ze van alles op de hoogte zijn.
Nee, de discussie was op het punt dat de slachtoffers het allemaal aan de Burgemeester te danken hadden. Daar mogen dan best wat meningen tegenover staan, zonder dat het ineens allemaal de schuld van de slachtoffers is. Zwart - grijs - wit.quote:Op maandag 29 september 2014 15:10 schreef beantherio het volgende:
Ik vind dat mensen het een beetje overdreven. Ongelukken gebeuren, shit happens.quote:Op maandag 29 september 2014 15:01 schreef Mani89 het volgende:
Maar Greys, dat aftreden van de burgemeester is gewoon hoe het werkt in de politiek. Accountability enzo. Dat betekent niet dat die man die truck het publiek in gestuurd heeft, dat betekent gewoon dat hij de eindverantwoordelijkheid draagt voor de veiligheid van publieke evenementen binnen zijn gemeentegrenzen. Een beetje als het kabinet dat opgestapt is omwille van Srebrenica, terwijl zij niet eens tijdens het gebeuren op het pluche zaten.quote:Op maandag 29 september 2014 15:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus neem je daar zeker ook voor een gedeelte zelf het risico, omdat je inderdaad weet dat als je daar gaat staan dat het fout kán gaan.
Doet helemaal niets af aan het feit dat het gruwelijk en verdrietig is. En het geeft ook niemand 'de schuld'. Maar om dan op zo'n moment te gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden omdat hij de volle verantwoording heeft gaat mij te ver.
Allicht niet, je zal mij er niet vinden met mijn kinderwagentje.quote:Op maandag 29 september 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Subjectief geneuzel, meestal verlopen dit soort monstertruck zaken goed.
Als je nu een beetje statistiek kan lezen dan zou je weten dat deze mensen niet voor hun dood gevraagd hebben ofzo.
Dus al die mensen hebben totaal geen kritisch denkvermogen?quote:Op maandag 29 september 2014 15:20 schreef beeer het volgende:
[..]
En dat scheidt dus de mensen van de kuddedieren. Een mens heeft een gevoel voor eigen verantwoordelijkheid en zorgt ervoor dat hij zich informeert over een groot aantal zaken en vertrouw niet blind op anderen maar op zijn eigen kritische denkvermogen.
Jij bent dan misschien ook niet zo,n avontuurlijk type.quote:Op maandag 29 september 2014 15:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Allicht niet, je zal mij er niet vinden met mijn kinderwagentje.
Ik beleef de wildste avonturen op FOK!quote:Op maandag 29 september 2014 15:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent dan misschien ook niet zo,n avontuurlijk type.
Oh oke, je bent oprecht een troll.quote:Op maandag 29 september 2014 15:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik beleef de wildste avonturen op FOK!
Dat klinkt dan ook alweer heel anders dan het letterlijke 'hij heeft bloed aan zijn handen' hier eerder in het topic. Sowieso vind ik niet dat er nu al op de kop van die man (figuurlijk) gejaagd moet worden zolang de betrokkenen kennelijk zelf nog behoefte aan hem als burgemeester hebben (even afgaande op wat Troel zegt die daar woont). Dat eventuele aftreden kan ook over een maand om eens wat te noemen. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening uiteraard.quote:Op maandag 29 september 2014 15:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar Greys, dat aftreden van de burgemeester is gewoon hoe het werkt in de politiek. Accountability enzo. Dat betekent niet dat die man die truck het publiek in gestuurd heeft, dat betekent gewoon dat hij de eindverantwoordelijkheid draagt voor de veiligheid van publieke evenementen binnen zijn gemeentegrenzen. Een beetje als het kabinet dat opgestapt is omwille van Srebrenica, terwijl zij niet eens tijdens het gebeuren op het pluche zaten.
Waarom weer zo extreem? Sommige zullen wel van de gevaren geweten hebben maar het risico genomen hebben, anderen zullen inderdaad gewoon als schapen bij de hekken zijn gaan staan. En kinderen kun je natuurlijk weinig kwalijk nemen.quote:Op maandag 29 september 2014 15:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus al die mensen hebben totaal geen kritisch denkvermogen?
Ik ben een oprechte jongen, ga jij maar weer het Irak en Syrië topic trollen.quote:Op maandag 29 september 2014 15:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh oke, je bent oprecht een troll.
Moest het even testen.
Ah, stalkertje?quote:Op maandag 29 september 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik ben een oprechte jongen, ga jij maar weer het Irak en Syrië topic trollen.
Dat vind ik ook, die burgemeester moet zijn conclusies maar trekken als de vergunningverlening een zooitje is gebleken.quote:Op maandag 29 september 2014 15:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat klinkt dan ook alweer heel anders dan het letterlijke 'hij heeft bloed aan zijn handen' hier eerder in het topic. Sowieso vind ik niet dat er nu al op de kop van die man (figuurlijk) gejaagd moet worden zolang de betrokkenen kennelijk zelf nog behoefte aan hem als burgemeester hebben (even afgaande op wat Troel zegt die daar woont). Dat eventuele aftreden kan ook over een maand om eens wat te noemen. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening uiteraard.
Dus wie had daar dan op moeten anticiperen? Al die mensen? Of de organisatie?quote:Op maandag 29 september 2014 15:29 schreef beeer het volgende:
[..]
Waarom weer zo extreem? Sommige zullen wel van de gevaren geweten hebben maar het risico genomen hebben, anderen zullen inderdaad gewoon als schapen bij de hekken zijn gaan staan. En kinderen kun je natuurlijk weinig kwalijk nemen.
We zijn het veel meer eens dan je denktquote:Op maandag 29 september 2014 15:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, die burgemeester moet zijn conclusies maar trekken als de vergunningverlening een zooitje is gebleken.
Maar ik blijf bij mijn punt dat de voornaamste verantwoordelijkheid bij de organisatie ligt. Natuurlijk kunnen mensen zelf nadenken en nee, ik ga dat soort zaken heel erg uit de weg, maar je kunt anderen niet kwalijk nemen dat ze er gaan staan, als de organisatie de hekken daar neer zet.
Beide. Als je niet dood wilt gaan door zoiets stoms moet je niet blind op de organisatie vertrouwen maar jezelf informeren en kritisch zijn. De organisatie is sowieso verantwoordelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 15:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus wie had daar dan op moeten anticiperen? Al die mensen? Of de organisatie?
Dan zijn we het meer eens, jaquote:Op maandag 29 september 2014 15:33 schreef Greys het volgende:
[..]
We zijn het veel meer eens dan je denkt
Ik denk namelijk ook dat de voornaamste verantwoordelijkheid bij de organisatie ligt. Mijn enige toevoeging is dus dat ik vind dat er óók (!) énige verantwoordelijkheid bij de chauffeur, het team, de gemeente én het publiek ligt. (In tegenstelling dus tot degenen die vinden dat het voor 100% bij de organisatie of burgemeester ligt).
Volgens mij komt het een beetje neer op wat hier boven staat, dus ik snap je wel. Maar onder jezelf informeren stel ik mij toch voor dat mensen eerst gaan Googlen om te zien wat er allemaal mis kan gaan. Als ik naar de plaatstelijke autorodeo ga, doe ik dat ook niet. Als ik naar een festival ga, doe ik dat ook niet. Je schat een beetje in, en ik was niet op dat pleintje, maar blijkbaar vonden veel mensen het prima om daar te staan.quote:Op maandag 29 september 2014 15:38 schreef beeer het volgende:
[..]
Beide. Als je niet dood wilt gaan door zoiets stoms moet je niet blind op de organisatie vertrouwen maar jezelf informeren en kritisch zijn. De organisatie is sowieso verantwoordelijk.
Punt is ook dat als het een echte ralley of iets dergelijks was geweest, mensen daar specifiek naartoe zouden moeten zijn gegaan om het op te zoeken.quote:Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan zijn we het meer eens, ja
[..]
Volgens mij komt het een beetje neer op wat hier boven staat, dus ik snap je wel. Maar onder jezelf informeren stel ik mij toch voor dat mensen eerst gaan Googlen om te zien wat er allemaal mis kan gaan. Als ik naar de plaatstelijke autorodeo ga, doe ik dat ook niet. Als ik naar een festival ga, doe ik dat ook niet. Je schat een beetje in, en ik was niet op dat pleintje, maar blijkbaar vonden veel mensen het prima om daar te staan.
Daarom heb ik al een paar keer het ongeluk in Mexico genoemd dat nog geen jaar geleden gebeurde en wereldnieuws was. Een geringe interesse in gebeurtenissen buiten Nederland en minimaal gebruik van je geheugen was in dit geval genoeg om jezelf geinformeerd te noemen en gelijk in te zien dat die situatie totaal niet veilig was.quote:Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef Mystikvm het volgende:
Volgens mij komt het een beetje neer op wat hier boven staat, dus ik snap je wel. Maar onder jezelf informeren stel ik mij toch voor dat mensen eerst gaan Googlen om te zien wat er allemaal mis kan gaan. Als ik naar de plaatstelijke autorodeo ga, doe ik dat ook niet. Als ik naar een festival ga, doe ik dat ook niet. Je schat een beetje in, en ik was niet op dat pleintje, maar blijkbaar vonden veel mensen het prima om daar te staan.
Ik lees dit forum, heb een abonnement op de krant, kijk elke dag journaal en Nieuwsuur en ik wist dit niet. Dus de gemiddelde automonteur uit Haaksbergen kan het zomaar ontgaan zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 15:47 schreef beeer het volgende:
[..]
Daarom heb ik al een paar keer het ongeluk in Mexico genoemd dat nog geen jaar geleden gebeurde en wereldnieuws was. Een geringe interesse in gebeurtenissen buiten Nederland en minimaal gebruik van je geheugen was in dit geval genoeg om jezelf geinformeerd te noemen en gelijk in te zien dat die situatie totaal niet veilig was.
Het journaal en de krant zijn er dan ook om je rustig in slaap te sussen. Al kan ik me niet voorstellen dat het ongeluk in Mexico niet behandeld is. Maar beter ga je naar sites waar het klootjesvolk van walgt maar waar je tenminste een gezonde dosis waarheid binnenkrijgt. Nadat je een paar duizend filmpjes hebt gezien waar mensen in doodnormale situaties opeens platgereden worden dan ga je wel wat meer opletten in het dagelijkse leven.quote:Op maandag 29 september 2014 15:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik lees dit forum, heb een abonnement op de krant, kijk elke dag journaal en Nieuwsuur en ik wist dit niet. Dus de gemiddelde automonteur uit Haaksbergen kan het zomaar ontgaan zijn.
quote:Monster Jam: vergelijk ons niet met copycats
HAAKSBERGEN -
De man achter het motorsportevenement Monster Jam heeft hard uitgehaald naar de organisatie van de dramatisch verlopen show in Haaksbergen zondagmiddag. "De amateuristische monstertruckstunt in Nederland, mag je echt niet vergelijken met de professionele show die wij brengen."
Het GelreDome in Arnhem stond afgelopen weekeinde in het teken van Monster Jam. Volgende week trekkende de brullende motoren door naar het Sportpaleis in Antwerpen. Onze shows zijn een stuk beter geregeld, zweert organisator Manu Braff in het Nieuwsblad. "Bij ons is de kans dat een monstertruck in het publiek belandt zo goed als nihil."
Copy cats
"Vergelijk ons asjeblief niet met die profiteurs en copy cats", zegt Braff. "Er zijn altijd kapers op de kust die gelijktijdig met een professionele monstertruckshow een slap aftreksel daarvan willen verkopen. Je betaalt dan maar tien euro in plaats van de veertig euro die wij vragen maar je veiligheid is niet verzekerd. Enkel een dranghek tussen die superkrachtige machines en het publiek zoals in Haaksbergen, dat is echt onverantwoord."
Braff meent dat 'tweederangsshows' zijn shows in diskrediet brengen. "Ik hoop dat lokale gemeentebesturen nu wel twee keer zullen nadenken alvorens een vergunning af te leveren voor dergelijke charlatans."
Bah, wat verschrikkelijk zeg.quote:Haaksbergen zwijgzaam over ongeluk monstertruck
Haaksbergen maakt uit respect voor en medeleven met de slachtoffers van het ongeluk van zondag zo min mogelijk bekend over hun achtergronden.
ANP
Volgens verschillende media zijn de omgekomen slachtoffers een jongetje van vijf jaar en een vijftigjarige man uit Haaksbergen.
Een 73-jarige vrouw overleed zondagavond in het ziekenhuis aan haar verwondingen. De gemeente wil dat niet bevestigen: ''Wij stellen de wensen van nabestaanden en de privacy van slachtoffers centraal.''
Het achtjarige zusje van het overleden jongetje zou in zorgwekkende toestand in het academisch ziekenhuis in Groningen liggen.
Burgemeester Hans Gerritsen heeft de plaatselijke evenementenorganisatie die de monstertrucks naar Haaksbergen haalde, maandag gevraagd verder te zwijgen. Dat zou in het belang van het politieonderzoek nodig zijn. Maandagavond is er in Haaksbergen een besloten bijeenkomst voor betrokkenen bij het drama.
Chauffeur
De chauffeur van de truck wordt verdacht van "dood door schuld". De chauffeur is meteen aangehouden in het kader van het onderzoek, dat is standaardprocedure bij dit soort grote incidenten.
Volgens zijn advocaat Rob Oude Breuil bleef de man afgelopen nacht nog in de cel, deels voor zijn eigen bestwil. "Ook voor hemzelf is het prettig om tijdens dit mediacircus afgeschermd te zijn van de buitenwereld, het is nogal wat." De man is "compleet gebroken", zegt de raadsman tegen RTL Nieuws. "Hij heeft er gisteren nog lang bij gestaan. Hij heeft een kindje onder de wielen gezien."
Over de mogelijke oorzaak kon de advocaat nog niets zeggen. Hij liet weten dat de truck in beslag is genomen voor onderzoek.
quote:De fataal afgelopen stuntshow van zondag in Haaksbergen is verzorgd door het familiebedrijf King on Wheels uit Vijfhuizen. Bij dit bedrijf werken vader, moeder, dochter, een zoon en enkele andere stuntrijders. De monstertruck waarmee het ongeluk gebeurde, is volgens de website van King on Wheels het spektakelstuk van de show MonsterMania, die op tal van plekken in het land te zien is geweest.
Eurol, een bedrijf in smeermiddelen, is sponsor van het stuntteam. Op de website van het bedrijf is maandag een steunbetuiging aan de slachtoffers geplaatst. Eurol laat weten „het verdere onderzoek naar de toedracht van de zaak” af te wachten.
King on Wheels treedt in voorjaar en zomer bijna elke zaterdag op. De stunt waarbij de pick-uptruck van 1500 pk over autowrakken rijdt, is telkens het sluitstuk van de voorstelling. Zondag kwam de monstertruck, bestuurd door de vader, scheef te hangen. Het gevaarte reed daarna rechtdoor het publiek in, in plaats van af te remmen.
Nou ja. In het wegverkeer zijn er ontzettend veel regels en richtlijnen met het oog op de veiligheid. Om een voorbeeld te geven, bij wegwerkzaamheden zal de wegbeheerder eisen dat de aannemer werkt conform landelijke richtlijnen. En ook met het oog op de arbo moet hij voorzien in een veilige werkplek. Zonder er nu te diep op in te gaan, kan men dan bijvoorbeeld een botsabsorber met verdrijfpijl verplicht stellen. En die moet dan - afhankelijk van de weg - op een minimale afstand worden neergezet, voorafgaand aan het werkvak. De jaren '70 met een simpel schrikhek en een onverlichte pijl zijn echt voorbij. En ondanks al deze veiligheidsmaatregelen is wegwerker nog altijd een ontzettend gevaarlijk beroep. Auto's in het verkeer zijn niet veilig. Nooit geweest ook.quote:Op maandag 29 september 2014 16:47 schreef DieselTank het volgende:
Maar ja wat is nou veilig? Noem je autos in het verkeer ook veilig? Beetje zielig dat de mensen de gemeente de schuld geven en meteen alles willen verbieden.
Da's een raar stukje in de Telegraaf, want hij reed niet 'rechtdoor' na de wrakken. Alles behalve, zelfs. Of ik lees/begrijp die zin verkeerd, kan ook. Maar ik vind het raar klinkenquote:Op maandag 29 september 2014 17:05 schreef maily het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)erzorgde_show__.html
[..]
Hij had blijkbaar net vóór die tent moeten stoppen als ik het goed lees ....quote:Op maandag 29 september 2014 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's een raar stukje in de Telegraaf, want hij reed niet 'rechtdoor' na de wrakken. Alles behalve, zelfs. Of ik lees/begrijp die zin verkeerd, kan ook. Maar ik vind het raar klinken
Kwam deze foto net tegen op NU.nl en vond hem wel als reactie op jouw post passen:quote:Op maandag 29 september 2014 17:08 schreef hetishierstil het volgende:
Je bent toch ook een idioot om naar dat soort onzin te gaan kijken...
Alsof je dat a la minuut kunt inschatten als je daar met moeder de vrouw en zoonlief aan het winkelen bent.quote:Op maandag 29 september 2014 17:08 schreef hetishierstil het volgende:
Kan me voorstellen dat kinderen dat geweldig vinden om te zien; en als je dan toch in de buurt woont .....quote:Op maandag 29 september 2014 17:08 schreef hetishierstil het volgende:
Kan ik me goed voorstellen,en vooral dat '' Hij heeft een kindje onder de wielen gezien''quote:Op maandag 29 september 2014 16:42 schreef agter het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)uk-monstertruck.html
[..]
Bah, wat verschrikkelijk zeg.
Pardon?quote:Op maandag 29 september 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Subjectief geneuzel, meestal verlopen dit soort monstertruck zaken goed.
Als je nu een beetje statistiek kan lezen dan zou je weten dat deze mensen niet voor hun dood gevraagd hebben ofzo.
Dat maakt het iets minder erg.quote:Op maandag 29 september 2014 16:42 schreef agter het volgende:
Een 73-jarige vrouw overleed zondagavond in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
quote:Op maandag 29 september 2014 18:19 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat maakt het iets minder erg.
Pardon?quote:Op maandag 29 september 2014 18:17 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
'Meestal' is een leuk woord. Want ieder weldenkend mens had in één oogopslag kunnen zien dat dit in eerste instantie onverantwoord was.
Leuk, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die wat meer dan een burgerlijk saai en risicoloos leventje willen.quote:Op maandag 29 september 2014 18:17 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Pardon?
Dat neemt niet weg dat meeste mensen die daar stonden, inclusief ouders met hun kinderen waarbij ik naar de ouders kijk die verantwoordelijk zijn een risico analyse hadden van een garnaal.
'Meestal' is een leuk woord. Want ieder weldenkend mens had in één oogopslag kunnen zien dat dit in eerste instantie onverantwoord was.
De organisatie, de gemeente betreft de vergunning, de (na)controle en de dienstdoende veiligheidsmensen zoals de politie hebben in dit geval gefaald. Evenals het screenen van de organisatie en de dienstdoende bestuurder van het voertuig.
Dat gezegd hebbende: (zie mijn post 70, p3.)
Mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid. Maar het volk is zo goedgelovig dat 'alles wel goed zal komen'- mentaliteit erin zit met alle gevolgen van dien.
Zelf inschatten van risico's, anticiperend gedrag, ruimtelijk inzicht en een defensieve houding heeft mij in het leven al voor vele ongelukken behoed.
Ja, en nu? Lees mijn reactie nog eens, mr, Funny.quote:Op maandag 29 september 2014 18:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pardon?
Alleen maar onweldenkende mensen daar, zowel publiek, als de verschillende organisaties en gemeente?
Begrijp mij gerust verkeerd want mij verbaasde het hek en die 10 meter (als het al zoveel is) maar om op deze manier mensen te veroordelen gaat behoorlijk ver. Je zou met dit laatste in het achterhoofd verwachten dat ook jij daar in het publiek had kunnen staan
Leuk, een inhoudelijke reactie zou fijn dan een KLB-er die hier tijd zit te verdoen met aanvallen.quote:Op maandag 29 september 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die wat meer dan een burgerlijk saai en risicoloos leventje willen.
Aanval?quote:Op maandag 29 september 2014 18:56 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Leuk, een inhoudelijke reactie zou fijn dan een KLB-er die hier tijd zit te verdoen met aanvallen.
Ja want met zijn allen achter een hekje naar 'spektakel' kijken is totaal niet burgerlijk.quote:Op maandag 29 september 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die wat meer dan een burgerlijk saai en risicoloos leventje willen.
Iets zeg me dat ik beter niet op dit soort dingen moet ingaan.quote:Op maandag 29 september 2014 18:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aanval?
Ik constateer gewoon iets.
Iets zegt me dat je aan het trollen bent en dat je er niet tegen kan als iemand een andere mening heeft.quote:Op maandag 29 september 2014 18:58 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Iets zeg me dat ik beter niet op dit soort dingen moet ingaan.
Je schoffeert en door je tunnelvisie gooi je het maar onder de noemer 'schapen'. En dat je totaal geen medelijden hebt, zegt meer iets over jou dan het onverstandige naïeve gedrag van anderen.quote:Op maandag 29 september 2014 18:55 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ja, en nu? Lees mijn reactie nog eens, mr, Funny.
Ik stond daar niet tussen omdat ik wel een greintje verstand hebt en niet aan dit soort ongein mee doe.
Ik heb totaal geen medelijden. Het zijn schapen, schapen volgen ook elkaar. Enigste wat triest is dat kinderen door de onwetendheid van de volwassenen gewond zijn geraakt of zelfs zijn overleden aan dit ongeluk.
Verder is je reactie compleet nutteloos en niet inhoudelijk.
Het is klaar met je. Ignored.quote:Op maandag 29 september 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je aan het trollen bent en dat je er niet tegen kan als iemand een andere mening heeft.
Nee. Jij begrijpt het gewoon niet. Of ben jij ook zo'n Jantje die alles maar lekker gaat afschuiven? Ik zeg dat mensen ook hun eigen verantwoordelijkheid hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je schoffeert en door je tunnelvisie gooi je het maar onder de noemer 'schapen'. En dat je totaal geen medelijden hebt, zegt meer iets over jou dan het onverstandige naïeve gedrag van anderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |