abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 september 2014 @ 15:21:41 #151
163650 Greys
pi_145020863
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:10 schreef beantherio het volgende:
Gaat de discussie echt hier naar toe? De slachtoffers hebben het aan zichzelf te danken?
Nee, de discussie was op het punt dat de slachtoffers het allemaal aan de Burgemeester te danken hadden. Daar mogen dan best wat meningen tegenover staan, zonder dat het ineens allemaal de schuld van de slachtoffers is. Zwart - grijs - wit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 29 september 2014 @ 15:21:52 #152
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_145020870
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:01 schreef Mani89 het volgende:
Mensen sommige risico's zijn onvermijdelijk om een normaal bestaan te hebben, die zijn ingecalculeerd. Jezelf achter een dranghekje plaatsen terwijl er een monstertruck rakelings langs je rond scheurt hoort daar niet bij.
Ik vind dat mensen het een beetje overdreven. Ongelukken gebeuren, shit happens.
Dit kon, en had voorkomen moeten worden. Maar dat is niet gebeurd.

Life goes on, mensen... En ja voor de gene die iemand verloren hebben of erbij waren is het natuurlijk een ander verhaal. Maar laat die mensen met rust. Ga niet dagen lang nog beelden op het nieuws laten zien en dergelijke..
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_145020931
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Dus neem je daar zeker ook voor een gedeelte zelf het risico, omdat je inderdaad weet dat als je daar gaat staan dat het fout kán gaan.

Doet helemaal niets af aan het feit dat het gruwelijk en verdrietig is. En het geeft ook niemand 'de schuld'. Maar om dan op zo'n moment te gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden omdat hij de volle verantwoording heeft gaat mij te ver.
Maar Greys, dat aftreden van de burgemeester is gewoon hoe het werkt in de politiek. Accountability enzo. Dat betekent niet dat die man die truck het publiek in gestuurd heeft, dat betekent gewoon dat hij de eindverantwoordelijkheid draagt voor de veiligheid van publieke evenementen binnen zijn gemeentegrenzen. Een beetje als het kabinet dat opgestapt is omwille van Srebrenica, terwijl zij niet eens tijdens het gebeuren op het pluche zaten.
  maandag 29 september 2014 @ 15:23:55 #154
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145020935
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Subjectief geneuzel, meestal verlopen dit soort monstertruck zaken goed.

Als je nu een beetje statistiek kan lezen dan zou je weten dat deze mensen niet voor hun dood gevraagd hebben ofzo.
Allicht niet, je zal mij er niet vinden met mijn kinderwagentje.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145020950
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:20 schreef beeer het volgende:

[..]

En dat scheidt dus de mensen van de kuddedieren. Een mens heeft een gevoel voor eigen verantwoordelijkheid en zorgt ervoor dat hij zich informeert over een groot aantal zaken en vertrouw niet blind op anderen maar op zijn eigen kritische denkvermogen.
Dus al die mensen hebben totaal geen kritisch denkvermogen?
pi_145021000
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:23 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Allicht niet, je zal mij er niet vinden met mijn kinderwagentje.
Jij bent dan misschien ook niet zo,n avontuurlijk type.
  maandag 29 september 2014 @ 15:26:39 #157
168304 Mani89
pi_145021024
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij bent dan misschien ook niet zo,n avontuurlijk type.
Ik beleef de wildste avonturen op FOK!
pi_145021063
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:26 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik beleef de wildste avonturen op FOK!
Oh oke, je bent oprecht een troll.

Moest het even testen. :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 september 2014 @ 15:28:31 #159
163650 Greys
pi_145021090
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar Greys, dat aftreden van de burgemeester is gewoon hoe het werkt in de politiek. Accountability enzo. Dat betekent niet dat die man die truck het publiek in gestuurd heeft, dat betekent gewoon dat hij de eindverantwoordelijkheid draagt voor de veiligheid van publieke evenementen binnen zijn gemeentegrenzen. Een beetje als het kabinet dat opgestapt is omwille van Srebrenica, terwijl zij niet eens tijdens het gebeuren op het pluche zaten.
Dat klinkt dan ook alweer heel anders dan het letterlijke 'hij heeft bloed aan zijn handen' hier eerder in het topic. Sowieso vind ik niet dat er nu al op de kop van die man (figuurlijk) gejaagd moet worden zolang de betrokkenen kennelijk zelf nog behoefte aan hem als burgemeester hebben (even afgaande op wat Troel zegt die daar woont). Dat eventuele aftreden kan ook over een maand om eens wat te noemen. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening uiteraard.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_145021109
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus al die mensen hebben totaal geen kritisch denkvermogen?
Waarom weer zo extreem? Sommige zullen wel van de gevaren geweten hebben maar het risico genomen hebben, anderen zullen inderdaad gewoon als schapen bij de hekken zijn gaan staan. En kinderen kun je natuurlijk weinig kwalijk nemen.
  maandag 29 september 2014 @ 15:29:17 #161
168304 Mani89
pi_145021114
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh oke, je bent oprecht een troll.

Moest het even testen. :P
Ik ben een oprechte jongen, ga jij maar weer het Irak en Syrië topic trollen.
pi_145021129
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik ben een oprechte jongen, ga jij maar weer het Irak en Syrië topic trollen.
Ah, stalkertje?
pi_145021149
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 15:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat klinkt dan ook alweer heel anders dan het letterlijke 'hij heeft bloed aan zijn handen' hier eerder in het topic. Sowieso vind ik niet dat er nu al op de kop van die man (figuurlijk) gejaagd moet worden zolang de betrokkenen kennelijk zelf nog behoefte aan hem als burgemeester hebben (even afgaande op wat Troel zegt die daar woont). Dat eventuele aftreden kan ook over een maand om eens wat te noemen. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening uiteraard.
Dat vind ik ook, die burgemeester moet zijn conclusies maar trekken als de vergunningverlening een zooitje is gebleken.

Maar ik blijf bij mijn punt dat de voornaamste verantwoordelijkheid bij de organisatie ligt. Natuurlijk kunnen mensen zelf nadenken en nee, ik ga daar ook niet staan, maar je kunt anderen niet kwalijk nemen dat ze er gaan staan, als de organisatie de hekken daar neer zet.
pi_145021165
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:29 schreef beeer het volgende:

[..]

Waarom weer zo extreem? Sommige zullen wel van de gevaren geweten hebben maar het risico genomen hebben, anderen zullen inderdaad gewoon als schapen bij de hekken zijn gaan staan. En kinderen kun je natuurlijk weinig kwalijk nemen.
Dus wie had daar dan op moeten anticiperen? Al die mensen? Of de organisatie?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 september 2014 @ 15:33:53 #165
163650 Greys
pi_145021272
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, die burgemeester moet zijn conclusies maar trekken als de vergunningverlening een zooitje is gebleken.

Maar ik blijf bij mijn punt dat de voornaamste verantwoordelijkheid bij de organisatie ligt. Natuurlijk kunnen mensen zelf nadenken en nee, ik ga dat soort zaken heel erg uit de weg, maar je kunt anderen niet kwalijk nemen dat ze er gaan staan, als de organisatie de hekken daar neer zet.
We zijn het veel meer eens dan je denkt :)
Ik denk namelijk ook dat de voornaamste verantwoordelijkheid bij de organisatie ligt. Mijn enige toevoeging is dus dat ik vind dat er óók (!) énige verantwoordelijkheid bij de chauffeur, het team, de gemeente én het publiek ligt. (In tegenstelling dus tot degenen die vinden dat het voor 100% bij de organisatie of burgemeester ligt).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_145021349
En als het klopt dat er geen mensen in de rijrichting mochten staan dan was het sowieso al een fout van de organisatie/gemeente. Alleen was dit niet echt in de rijrichting... na de auto's nam de truck een soort bocht (omdat hij op twee wielen reed?) versnelde nog een beetje en kwam ongeveer haaks op de rijrichting tot stilstand in het publiek.
pi_145021430
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus wie had daar dan op moeten anticiperen? Al die mensen? Of de organisatie?
Beide. Als je niet dood wilt gaan door zoiets stoms moet je niet blind op de organisatie vertrouwen maar jezelf informeren en kritisch zijn. De organisatie is sowieso verantwoordelijk.
pi_145021625
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:33 schreef Greys het volgende:

[..]

We zijn het veel meer eens dan je denkt :)
Ik denk namelijk ook dat de voornaamste verantwoordelijkheid bij de organisatie ligt. Mijn enige toevoeging is dus dat ik vind dat er óók (!) énige verantwoordelijkheid bij de chauffeur, het team, de gemeente én het publiek ligt. (In tegenstelling dus tot degenen die vinden dat het voor 100% bij de organisatie of burgemeester ligt).
Dan zijn we het meer eens, ja :)

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:38 schreef beeer het volgende:

[..]

Beide. Als je niet dood wilt gaan door zoiets stoms moet je niet blind op de organisatie vertrouwen maar jezelf informeren en kritisch zijn. De organisatie is sowieso verantwoordelijk.
Volgens mij komt het een beetje neer op wat hier boven staat, dus ik snap je wel. Maar onder jezelf informeren stel ik mij toch voor dat mensen eerst gaan Googlen om te zien wat er allemaal mis kan gaan. Als ik naar de plaatstelijke autorodeo ga, doe ik dat ook niet. Als ik naar een festival ga, doe ik dat ook niet. Je schat een beetje in, en ik was niet op dat pleintje, maar blijkbaar vonden veel mensen het prima om daar te staan.
pi_145021780
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan zijn we het meer eens, ja :)

[..]

Volgens mij komt het een beetje neer op wat hier boven staat, dus ik snap je wel. Maar onder jezelf informeren stel ik mij toch voor dat mensen eerst gaan Googlen om te zien wat er allemaal mis kan gaan. Als ik naar de plaatstelijke autorodeo ga, doe ik dat ook niet. Als ik naar een festival ga, doe ik dat ook niet. Je schat een beetje in, en ik was niet op dat pleintje, maar blijkbaar vonden veel mensen het prima om daar te staan.
Punt is ook dat als het een echte ralley of iets dergelijks was geweest, mensen daar specifiek naartoe zouden moeten zijn gegaan om het op te zoeken.
Dit was echter gewoon op een pleintje waar mensen winkelden. Dus mensen lopen langs, kijken even, gaan weer verder. Dan ligt dat voor mij wat anders, qua risico-inschatting door de bezoeker.
Make my day!
pi_145021784
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef Mystikvm het volgende:
Daarom heb ik al een paar keer het ongeluk in Mexico genoemd dat nog geen jaar geleden gebeurde en wereldnieuws was. Een geringe interesse in gebeurtenissen buiten Nederland en minimaal gebruik van je geheugen was in dit geval genoeg om jezelf geinformeerd te noemen en gelijk in te zien dat die situatie totaal niet veilig was.
pi_145021841
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:47 schreef beeer het volgende:

[..]

Daarom heb ik al een paar keer het ongeluk in Mexico genoemd dat nog geen jaar geleden gebeurde en wereldnieuws was. Een geringe interesse in gebeurtenissen buiten Nederland en minimaal gebruik van je geheugen was in dit geval genoeg om jezelf geinformeerd te noemen en gelijk in te zien dat die situatie totaal niet veilig was.
Ik lees dit forum, heb een abonnement op de krant, kijk elke dag journaal en Nieuwsuur en ik wist dit niet. Dus de gemiddelde automonteur uit Haaksbergen kan het zomaar ontgaan zijn.
pi_145022220
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik lees dit forum, heb een abonnement op de krant, kijk elke dag journaal en Nieuwsuur en ik wist dit niet. Dus de gemiddelde automonteur uit Haaksbergen kan het zomaar ontgaan zijn.
Het journaal en de krant zijn er dan ook om je rustig in slaap te sussen. Al kan ik me niet voorstellen dat het ongeluk in Mexico niet behandeld is. Maar beter ga je naar sites waar het klootjesvolk van walgt maar waar je tenminste een gezonde dosis waarheid binnenkrijgt. Nadat je een paar duizend filmpjes hebt gezien waar mensen in doodnormale situaties opeens platgereden worden dan ga je wel wat meer opletten in het dagelijkse leven.
  Spellchecker maandag 29 september 2014 @ 16:10:05 #173
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_145022688
http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_zijn_beter__.html

quote:
Monster Jam: vergelijk ons niet met copycats

HAAKSBERGEN -
De man achter het motorsportevenement Monster Jam heeft hard uitgehaald naar de organisatie van de dramatisch verlopen show in Haaksbergen zondagmiddag. "De amateuristische monstertruckstunt in Nederland, mag je echt niet vergelijken met de professionele show die wij brengen."
Het GelreDome in Arnhem stond afgelopen weekeinde in het teken van Monster Jam. Volgende week trekkende de brullende motoren door naar het Sportpaleis in Antwerpen. Onze shows zijn een stuk beter geregeld, zweert organisator Manu Braff in het Nieuwsblad. "Bij ons is de kans dat een monstertruck in het publiek belandt zo goed als nihil."
Copy cats
"Vergelijk ons asjeblief niet met die profiteurs en copy cats", zegt Braff. "Er zijn altijd kapers op de kust die gelijktijdig met een professionele monstertruckshow een slap aftreksel daarvan willen verkopen. Je betaalt dan maar tien euro in plaats van de veertig euro die wij vragen maar je veiligheid is niet verzekerd. Enkel een dranghek tussen die superkrachtige machines en het publiek zoals in Haaksbergen, dat is echt onverantwoord."
Braff meent dat 'tweederangsshows' zijn shows in diskrediet brengen. "Ik hoop dat lokale gemeentebesturen nu wel twee keer zullen nadenken alvorens een vergunning af te leveren voor dergelijke charlatans."
pi_145023817
Monster Jam is dan ook wel veel toffer om een keer te gaan zien dan zo een slap half bakken aftreksel als zo een show in Haaksbergen.

:9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145023840
http://www.nu.nl/binnenla(...)uk-monstertruck.html
quote:
Haaksbergen zwijgzaam over ongeluk monstertruck

Haaksbergen maakt uit respect voor en medeleven met de slachtoffers van het ongeluk van zondag zo min mogelijk bekend over hun achtergronden.
ANP

Volgens verschillende media zijn de omgekomen slachtoffers een jongetje van vijf jaar en een vijftigjarige man uit Haaksbergen.

Een 73-jarige vrouw overleed zondagavond in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
De gemeente wil dat niet bevestigen: ''Wij stellen de wensen van nabestaanden en de privacy van slachtoffers centraal.''
Het achtjarige zusje van het overleden jongetje zou in zorgwekkende toestand in het academisch ziekenhuis in Groningen liggen.
Burgemeester Hans Gerritsen heeft de plaatselijke evenementenorganisatie die de monstertrucks naar Haaksbergen haalde, maandag gevraagd verder te zwijgen. Dat zou in het belang van het politieonderzoek nodig zijn. Maandagavond is er in Haaksbergen een besloten bijeenkomst voor betrokkenen bij het drama.
Chauffeur
De chauffeur van de truck wordt verdacht van "dood door schuld". De chauffeur is meteen aangehouden in het kader van het onderzoek, dat is standaardprocedure bij dit soort grote incidenten.
Volgens zijn advocaat Rob Oude Breuil bleef de man afgelopen nacht nog in de cel, deels voor zijn eigen bestwil. "Ook voor hemzelf is het prettig om tijdens dit mediacircus afgeschermd te zijn van de buitenwereld, het is nogal wat." De man is "compleet gebroken", zegt de raadsman tegen RTL Nieuws. "Hij heeft er gisteren nog lang bij gestaan. Hij heeft een kindje onder de wielen gezien."
Over de mogelijke oorzaak kon de advocaat nog niets zeggen. Hij liet weten dat de truck in beslag is genomen voor onderzoek.
Bah, wat verschrikkelijk zeg.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')