abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145027707
Ik heb geen zin on op elke post te reageren maar een aantal fokkers hier komt aanzetten met het argument dat po gerechtvaardigd zijn omdat er al divers commerciële bagger is. Nou, dat is het NU op de po ook, zie de voorbeeldprogrammas uit de op.
pi_145027905
quote:
18s.gif Op maandag 29 september 2014 18:56 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ik heb geen zin on op elke post te reageren maar een aantal fokkers hier komt aanzetten met het argument dat po gerechtvaardigd zijn omdat er al divers commerciële bagger is. Nou, dat is het NU op de po ook, zie de voorbeeldprogrammas uit de op.
Maar wanneer je de PO schrapt zal dat niet tot meer goede programma's bij de commercielen leiden. Je gooit dus het kind weg met het badwater...
pi_145027939
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Buiten het feit dat deze redenering niet klopt is het natuurlijk niet zo dat publieke goederen zichzelf automatisch terug moeten verdienen door middel van belastingen. Dat zou namelijk impliceren dat publieke goederen enkel betaald worden uit indirecte belastingen. En daar zit jou denkfout bij het beoordelen van het idee van de publieke omroep. Jou eigen weerstand tegen de publieke omroep laat jij overheersen en daarom wil je niet erkennen dat er zaken zijn die door de overheid beschermd moeten worden. Dat doe ik ook niet bij alle publieke voorzieningen waar ik geen gebruik van maak.
Kook programma's en Hollandse meezingers als publieke voorziening zien. Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.
pi_145028004
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 19:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wanneer je de PO schrapt zal dat niet tot meer goede programma's bij de commercielen leiden. Je gooit dus het kind weg met het badwater...
Wie heeft het hier over de commerciëlen? Ik zet alleen mijn vraagtekens bij het huidige aanbod op de po, zie ook de programma's die ik in de op aanhaal!
pi_145028344
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 19:04 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over de commerciëlen? Ik zet alleen mijn vraagtekens bij het huidige aanbod op de po, zie ook de programma's die ik in de op aanhaal!
Hoe zou je het dan wel graag zien?
pi_145034580
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 19:02 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Kook programma's en Hollandse meezingers als publieke voorziening zien. Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.
Je hebt inderdaad gelijk: je hebt de rest van de posts niet goed gelezen. Eerst doen voor je zo'n reactie geeft..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145037162
Ik wist wel dat ik niet de enigste was wat zich er aan stoord, maar er zijn wel meer programmas waar ik me aan stoor, piepjes ertussen door dan zou ik in staat zijn en ik gooide de tv naar buiten toe!
Gelukkig heb ik nog veel duitsezenders en andere maar daar zijn de laatste tijd van die rechter progammas op je ziet dat het fake is naarmijn idee maar schijnbaar trekken die progamma s vrouwen aan!
pi_145038043
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 06:55 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Het idee achter de omroepen was juist precies andersom : geen markt voor dus subsidie. Als er zoals jij zegt wel een markt voor is dan kan de subsidie kraan dus dicht.
Waarmee jij het geheel ogenschijnlijk omdraait. Programma's uitzenden voor een zo klein mogelijke doelgroep.
Het klopt overigens helemaal wat je zegt. Ze mikken niet (kabinetsbeleid) op de massa. Maar zullen nog steeds mikken op de grootste groep van het restant kijkers. En daarnaast uiteraard heel specifieke programma's, voor een bewust kleinere doelgroep. Niet heel interessant voor adverteerders. En er moet echter wel geld verdiend worden.
pi_145038407
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:03 schreef beerten het volgende:

[..]

Waarmee jij het geheel ogenschijnlijk omdraait. Programma's uitzenden voor een zo klein mogelijke doelgroep.
Het klopt overigens helemaal wat je zegt. Ze mikken niet (kabinetsbeleid) op de massa. Maar zullen nog steeds mikken op de grootste groep van het restant kijkers. En daarnaast uiteraard heel specifieke programma's, voor een bewust kleinere doelgroep. Niet heel interessant voor adverteerders. En er moet echter wel geld verdiend worden.
Juist die irretante producten waar mee geadverteerd word loop ik bewust omheen, zalondo was er zoeentje bij mij dan.
Zullen nog wel meerdere bij komen, ik zap tegenwoordig alleen nog maar, helaas is dat irretant voor die wat eromheen zitten!
pi_145038627
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist die irretante producten waar mee geadverteerd word loop ik bewust omheen, zalondo was er zoeentje bij mij dan.
Zullen nog wel meerdere bij komen, ik zap tegenwoordig alleen nog maar, helaas is dat irretant voor die wat eromheen zitten!
Ik kijk al jaren bijna geen TV meer. Als er al wat leuks op is word je minstens 3 keer lastig gevallen. Of noch erger, onderbroken voor een gekantelde koe in Ootmarsum bij Hart van Nederland. Of je hebt plotseling de kop van "Geer" in je beeld met een of andere zwakzinnigenkermis.
pi_145038698
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:17 schreef beerten het volgende:

[..]

Ik kijk al jaren bijna geen TV meer. Als er al wat leuks op is word je minstens 3 keer lastig gevallen. Of noch erger, onderbroken voor een gekantelde koe in Ootmarsum bij Hart van Nederland. Of je hebt plotseling de kop van "Geer" in je beeld met een of andere zwakzinnigenkermis.
Je betaald er toch hopelijk wel voor he, is tegenwoordig ingebakken dat geld bij de antenne geloof ik?
Vroeger was er kijk en luister geld als je dan niet keek betaalde je ook niks.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 23:20:13 ]
pi_145041540
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, liever dat de Silvio Berlusconi's en Rupert Murdochs van deze wereld absolute macht hebben over wat we op tv te zien krijgen.
Ja, dat merken we bij RTL waar ik bij het nieuws niet als een kleuter wordt opgevoed en waar het nieuws gebalanceerder wordt gebracht, dan neem ik dat human interest verhaal voor lief.
pi_145055152
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:03 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Ja, dat merken we bij RTL waar ik bij het nieuws niet als een kleuter wordt opgevoed en waar het nieuws gebalanceerder wordt gebracht, dan neem ik dat human interest verhaal voor lief.
Klopt. Gelukkig is de RTL erg transparant, aan regeltjes, checks&balances en controle gebonden. Ze huren ook nooit acteurs in, vervormen nooit stemmen (auto-tune bijv.) en als ze zeggen dat het échte ijsklontjes zijn, dan zijn het echte ijsklontjes. Hun eigenaar, de Bertelsmann Stiftung, heeft in het geheel geen politieke agenda en heeft in de oorlog aan de goede kant gestaan. Ze zijn er altijd zo vlug met het nieuws bij, daar kan de NOS met hun stoffige procedures en zorgvuldigheid moeilijk tegenop. Mooi.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145062839
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:04 schreef Hexagon het volgende:

Dat is gewoonweg niet waar. Ze leggen aan zowel de politiek als aan hun leden verantwoording af. Het mag voor mij wel wat minder qua salarissen. Maar dat zegt weinig over de noodzaak.
Ik begrijp wat je bedoelt (en de stellingen van je discussiepartner zijn absurd), maar even wat nuanceringen:
* De verantwoording die wordt afgelegd aan de politiek is nauwelijks inhoudelijk (en laten we dat vooral zo houden).
* De verantwoording aan de leden stelt ook geen bal voor, omdat er nagenoeg GEEN actieve leden zijn en de statuten vaak dermate in elkaar steken dat die leden, als ze wel actief zijn, maar een matige invloed hebben.
pi_145063238
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:56 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt (en de stellingen van je discussiepartner zijn absurd), maar even wat nuanceringen:
* De verantwoording die wordt afgelegd aan de politiek is nauwelijks inhoudelijk (en laten we dat vooral zo houden).
* De verantwoording aan de leden stelt ook geen bal voor, omdat er nagenoeg GEEN actieve leden zijn en de statuten vaak dermate in elkaar steken dat die leden, als ze wel actief zijn, maar een matige invloed hebben.
En richting leden zal alleen maar minder worden omdat het aantal leden steeds minder van belang geacht wordt.
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:56:04 #116
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_145065699
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En richting leden zal alleen maar minder worden omdat het aantal leden steeds minder van belang geacht wordt.
Wat is dan nog het verschil met de commerciëlen behalve het gratis geld?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_145065769
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat is dan nog het verschil met de commerciëlen behalve het gratis geld?
De inhoud en diversiteit.
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:59:26 #118
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_145065873
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De inhoud en diversiteit.
Avro? Tros?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_145065915
Zelfs die.
pi_145067902
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Klopt. Gelukkig is de RTL erg transparant, aan regeltjes, checks&balances en controle gebonden. Ze huren ook nooit acteurs in, vervormen nooit stemmen (auto-tune bijv.) en als ze zeggen dat het échte ijsklontjes zijn, dan zijn het echte ijsklontjes. Hun eigenaar, de Bertelsmann Stiftung, heeft in het geheel geen politieke agenda en heeft in de oorlog aan de goede kant gestaan. Ze zijn er altijd zo vlug met het nieuws bij, daar kan de NOS met hun stoffige procedures en zorgvuldigheid moeilijk tegenop. Mooi.
NOS en zorgvuldigheid :')

Daarnaast, ik kijk nieuws om te weten wat er is gebeurt. Als ik ergens een mening over wil vormen ga ik dat niet doen op basis van een TV journaal, dat is slechts het begin. Ik vind dat RTL me die overview op een betere manier voorschotelt.
pi_145077428
Ik hoef helemaal niks voorgeschoteld te krijgen dat oordeel beeld ik me wel zelf naar het nodige speurwerk op internet.
Waar ik het af en toe voor kijk is weersvoorspelling en dan verwacht ik het tegenovergestelde van wat voorspelt word.
pi_145083230
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:14 schreef Monolith het volgende:

Kwaliteit is overigens ook maar ten dele subjectief. Er zijn heel veel kwaliteitsaspecten aan een reportage die je gewoon objectief kunt beoordelen. Dat geldt voor een documentaire net zo goed als voor een tafel of TV.
Ah maar dan is een grote show als the voice ook kwaliteit, niet dat ik het interessant vind maar het zit qua productie kwalitatief zeer goed in elkaar.
pi_145083332
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is BNW geen betere plek voor je? En mocht je gelijk hebben wat is de agenda van de NOS dan die IS terroristen nog zeer lang rebellen bleef noemen terwijl de rest van de wereld er allang van overtuigd was dat het om terroristen ging.
pi_145083633
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die uit dezelfde staatskas worden betaald. En dus ook niet onafhankelijk is. Wiens brood men eet...
Complottheorie de gekste!@~!!!~

:')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:37:16 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145087622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah maar dan is een grote show als the voice ook kwaliteit, niet dat ik het interessant vind maar het zit qua productie kwalitatief zeer goed in elkaar.
Het bedrog en sponsoruitingen zitten idd kwalitatief goed in elkaar
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')