Ik bedoel voor een dresswatch, die zijn meestal rond de 36-38 mm.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
heb redelijk dunne polsen (17cm) maar wel dikke onderarmen dus kan het best hebben
Waarom staat Casio er nóg steeds niet tussen terwijl iedereen weet dat ze horloges maken en een baggermerk als Fossil wel?quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:36 schreef Skv het volgende:
Heb Vostok ook maar even toegevoegd aan de OP.
hoezo is fossil een baggermerk?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Waarom staat Casio er nóg steeds niet tussen terwijl iedereen weet dat ze horloges maken en een baggermerk als Fossil wel?
Omdat het maar een ordinair modemerk is, wat zich onder andere ook richt op handtasjes, portemonnees en oorbelletjes.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:47 schreef BredeBroeder het volgende:
hoezo is fossil een baggermerk?
Weet ik veel. Ik voeg nu maar wat toe omdat ik het topic open.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Waarom staat Casio er nóg steeds niet tussen terwijl iedereen weet dat ze horloges maken en een baggermerk als Fossil wel?
Het was ook maar een vraag, geen verwijtquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik voeg nu maar wat toe omdat ik het topic open.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het was ook maar een vraag, geen verwijt![]()
Volgende keer de lapo maar in de gaten houden.
Zit alleen even te kijken in welk rijtje Casio past, maar die prijzen in de OP klopt niet veel van. Seiko staat bijv. tot 100 euro terwijl er veel duurdere zijn en Breil vanaf 100 euro terwijl er veel goedkopere zijn.quote:
Prachtigquote:Op zondag 14 september 2014 14:43 schreef SugeLucky het volgende:
knoop doorgehakt. van de week heb ik een afspraak voor dit horloge.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde request als Skv, foto's en een richtprijs van de Tudor en Omega in een PM/DMquote:Op zondag 14 september 2014 20:16 schreef eriksd het volgende:
Even een crosspost:
[..]
Mocht er hier nog eventuele belangstelling voor zijn, let me know. Anders laat ik de advertentie lekker zitten, is weer zo'n gedoetje.
Die duurder modellen hebben wel een iets andere naam, namelijk Grande Seiko.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zit alleen even te kijken in welk rijtje Casio past, maar die prijzen in de OP klopt niet veel van. Seiko staat bijv. tot 100 euro terwijl er veel duurdere zijn en Breil vanaf 100 euro terwijl er veel goedkopere zijn.
Deze?quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:30 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Die duurder modellen hebben wel een iets andere naam, namelijk Grande Seiko.
Heb je gegoogled?quote:
Tuurlijk, maar dat verandert er niets aan dat normale Seiko's niet tot 100 euro gaan. Daarom ook die linkjes erbij. Die indeling in de OP klopt gewoon niet, of is iig lastig om een merk juist te plaatsen.quote:
Klopt, bovenstaande is inderdaad een gewone seiko. Wel een van de duurdere uiteraard.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat verandert er niets aan dat normale Seiko's niet tot 100 euro gaan. Daarom ook die linkjes erbij. Die indeling in de OP klopt gewoon niet, of is iig moeilijk om een merk juist te plaatsen.
Vroeg me alleen af waar straks Casio te plaatsen, aangezien die van ¤30 tot ¤900 gaan.
Dit is toch ook gewoon nog een Seiko:
http://www.trendjuwelier.nl/seiko-sas037j1.htm
Inderdaad, ik ook hoor. Ik zou er zeker of iets Zwitsers of Duits voor halen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:41 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Mooie klokjes hoor die Grand Seiko maar voor dat geld zou ik zeker wat anders halen
Die 9F... Had het perfecte horloge kunnen zijn ware het niet dat een perpetual calendar ontbreekt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:00 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Heb je gegoogled?
Ik bedoel zoiets als dit (9S high beat 36.000bph caliber):
[ afbeelding ]
Kost toch bijna 4000 euro overigens.
Daarnaast heb je ook nog het 9F caliber en de spring drives.
Die laatste staan wat mij betreft toch wel wat te ver van echte mechanische horloges af. Het is wel een mooie techniek die ze ontwikkeld hebben. Er zit een computergestuurde magnetische rem in ipv een ankerrad.
Jij vindt 44mm serieus te groot? Mijn Longines Retrograde is 44mm en die vind ik erg klein aan doen. Ik vind mn Breitling van 47,5mm niet eens overdreven groot aan doenquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:48 schreef Skv het volgende:
Over GS gesproken. Zag op horlogeforum nog een duiker staan. Wel veel te groot met 44 mm. http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2611862
Voor mij ook veel te groot.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij vindt 44mm serieus te groot? Mijn Longines Retrograde is 44mm en die vind ik erg klein aan doen. Ik vind mn Breitling van 47,5mm niet eens overdreven groot aan doen
Nee, dat kan echt alleen als je Arnold-polsen hebt imo. Ik vind 38-40mm de mooiste maten. Mijn grootste horloge is 42 en dat vind ik al op het randje. Al iets te schreeuwerig en groot naar mijn mening.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij vindt 44mm serieus te groot? Mijn Longines Retrograde is 44mm en die vind ik erg klein aan doen. Ik vind mn Breitling van 47,5mm niet eens overdreven groot aan doen
Aangepast. Ook even Casio toegevoegd. En wat andere fora waar ik actief ben.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:14 schreef drx86 het volgende:
ge vanaf 600-1000 komt meer overeen. Daar dan nog wel even IMido
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:29 schreef Skv het volgende:
[..]
Aangepast. Ook even Casio toegevoegd. En wat andere fora waar ik actief ben.
44mm is wat mij betreft echt veel te groot. 42mm is echt het maximum, tenzij de lugs ontbreken zoals bijvoorbeeld een Panerai Radiomir.quote:Op dinsdag 16 september 2014 S22:48 schreef Skv het volgende:
Over GS gesproken. Zag op horlogeforum nog een duiker staan. Wel veel te groot met 44 mm. http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2611862
Loopt de secondewijzer vloeiend of 'tikt' hij seconde voor seconde?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:17 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb gisteren eindelijk mijn horloge binnen gekregen, een CCCP Aviator Yak-15. Nou staat er in het boekje zowel hier en daar quartz als automatisch, maar ik heb maar 50euro voor het ding betaald. Wat is het meest waarschijnlijk? En als het een automatisch horloge is, moet ik hem dan echt acht uur per dag dragen om ervoor te zorgen dat hij correct blijft lopen?
Hij tikt zichtbaar per seconde, maar maakt geen geluid.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Loopt de secondewijzer vloeiend of 'tikt' hij seconde voor seconde?
Dan heb je een quartz.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hij tikt zichtbaar per seconde, maar maakt geen geluid.
Dus ik hoef hem niet op te laden door hem hele dagen te dragen?quote:
Correct. Batterij (laten) vervangen als 'ie stil staat.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dus ik hoef hem niet op te laden door hem hele dagen te dragen?
Top, dank.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Correct. Batterij (laten) vervangen als 'ie stil staat.
Erg mooi! Lekker clean klokjequote:Op woensdag 17 september 2014 17:23 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Nieuwe Stowa KS nu op een bruine Nomos Shell Cordovan band
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie klassieker! Is de band trouwens een keer vernieuwd? Weet je wat van de servicehistorie?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:41 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe aanwinst!(alleen is 'ie nu wat schoner dan op de foto's). Na 24 uur in bezit loopt hij op +7 sec. Best aardig.
mooie band en dialquote:Op vrijdag 19 september 2014 14:41 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe aanwinst!(alleen is 'ie nu wat schoner dan op de foto's). Na 24 uur in bezit loopt hij op +7 sec. Best aardig.
Erg tof!!quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:41 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit vind ik dus niks, zo standaard. Gelukkig is dat mijn smaakquote:Op vrijdag 19 september 2014 14:41 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij nader inzien een horloge die zeker in mijn top 10 staatquote:Op vrijdag 19 september 2014 14:41 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hou het nog een week bij, dag voor dag, om te zien of dat nog fluctueert. Hij is uit 1973, dus 41 jaar oud. Neem aan dat hij wel onlangs is geserviced als hij deze scores haalt. Historie is mij onbekend, heb hem gekocht op het feit dat hij nu goed loopt. De band is volgens mij de originele. Zit wat rek op (niet eens heel extreem veel) en hij heeft de juiste referentienummers voor dit model 52510H en endlinks 555. Waarom verwachtte je dat hij vernieuwd was als ik mag vragen?quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:51 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Mooie klassieker! Is de band trouwens een keer vernieuwd? Weet je wat van de servicehistorie?
+7 is zeker netjes voor zijn leeftijd. Als ie constant +7 loopt is het vaak een kwestie van reguleren.
Anders een keer laten servicen, dan zal ie daarna in ieder geval weer binnen cosc specs lopen.
quote:
Wat vind je er precies standaard aan? Ik vind het juist mooi dat hij een 'pie pan' structuur heeft (aflopende buitenrand van de wijzerplaat), hoogopliggende uurmarkers en een gekante bezel van witgoud. Geeft net weer een andere kleur dan het RVS er omheen. Die zilveren dial ziet er bij elke lichtinval anders uit.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit vind ik dus niks, zo standaard. Gelukkig is dat mijn smaak![]()
Gefeliciteerd en hoe heb je hem schoon gemaakt en uit welk jaar komt ie? Oh en natuurlijk de echte hollander vraag, koste dat?
Hij is in het echt nog een stuk mooier dan op de foto's.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:26 schreef rumiii het volgende:
[..]
Bij nader inzien een horloge die zeker in mijn top 10 staat
Nou we hadden het laatst over Rolex en dit valt voor mij onder standaard Rolex klokje. Kermis ding in de volks mond. En dit ia geen kritiek! Smaken verschillen maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 23:04 schreef Skv het volgende:
Wat vind je er precies standaard aan? Ik vind het juist mooi dat hij een 'pie pan' structuur heeft (aflopende buitenrand van de wijzerplaat), hoogopliggende uurmarkers en een gekante bezel van witgoud. Geeft net weer een andere kleur dan het RVS er omheen. Die zilveren dial ziet er bij elke lichtinval anders uit.
Is dat de beste schoonmaak manier?quote:Ik laat hem mooi dicht zitten omdat hij nu prima loopt. Ik heb de band en de case schoongemaakt met een (schone) tandenborstel en water. En de laatste stukjes vuil voorzichtig weggehaald met een tandenstoker en daarna nog eens met de tandenborstel er overheen. Ook tussen de linkjes enzo. Stuk beter.
Hij heeft een serienummer van 3,9mln, dus eind 1973 gefabriceerd.
Geen idee of dat het beste manier is, maar zelf gebruik ik een elektrische tandenborstel en daarnaast ook nog een capecod doekje. Binnenkort ook maar een glasvezelpen halen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 00:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou we hadden het laatst over Rolex en dit valt voor mij onder standaard Rolex klokje. Kermis ding in de volks mond. En dit ia geen kritiek! Smaken verschillen maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
[..]
Is dat de beste schoonmaak manier?
En voor die leeftijd ziet hij er wel echt super netjes uit!!
http://www.manbushijie.com/productshow-260-6.htmlquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:53 schreef Fraymenkahn het volgende:
iemand nog tips?
Ben op zoek naar een horloge waarbij je veel van de techniek kunt zien die erin zit, liefst zo groot mogelijk en voor onder de 100 euro.
alvast bedankt
Die waarden kan een Rolex ook makkelijk halen zonder service. Ik heb weleens mensen gesproken die er een droegen van meer dan 30 jaar oud die gewoon nog goed de tijd bijhielden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 23:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik hou het nog een week bij, dag voor dag, om te zien of dat nog fluctueert. Hij is uit 1973, dus 41 jaar oud. Neem aan dat hij wel onlangs is geserviced als hij deze scores haalt. Historie is mij onbekend, heb hem gekocht op het feit dat hij nu goed loopt. De band is volgens mij de originele. Zit wat rek op (niet eens heel extreem veel) en hij heeft de juiste referentienummers voor dit model 52510H en endlinks 555. Waarom verwachtte je dat hij vernieuwd was als ik mag vragen?
Een glasvezelpen is niet echt aan te raden, dan moet je echt weten wat je doet. Vergt behoorlijk wat ervaring.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Geen idee of dat het beste manier is, maar zelf gebruik ik een elektrische tandenborstel en daarnaast ook nog een capecod doekje. Binnenkort ook maar een glasvezelpen halen.
Hij windt iets soepeler op dan mijn ETA 2824-2 elabore uit mijn Steinhart. Servicebeurt ga ik even over denken. Kost wel weer een zak met geld, maar op termijn bespaart het juist weer veel. Ben nu aan het rondspeuren naar een mooie leren band.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:17 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Die waarden kan een Rolex ook makkelijk halen zonder service. Ik heb weleens mensen gesproken die er een droegen van meer dan 30 jaar oud die gewoon nog goed de tijd bijhielden.
Kenmerk van een Rolex caliber is dat ze gewoon door blijven lopen en goed de tijd bijhouden.
Waar je het eventueel wel aan kan voelen is als je het horloge opwindt met de hand. Dit moet namelijk heel erg soepel aanvoelen, veel soepeler dan een eta uurwerk bijvoorbeeld.
[..]
Een glasvezelpen is niet echt aan te raden, dan moet je echt weten wat je doet. Vergt behoorlijk wat ervaring.
Als je dan toch zelf aan de slag wilt, dan beter een satin finish bar van Bergeon
WAUW!!quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:26 schreef Skv het volgende:
[..]
http://www.manbushijie.com/productshow-260-6.html
Als je je registreert op die website dan daalt de prijs met een paar tientjes.
No problemo.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:54 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
WAUW!!![]()
thanks voor de tip man!
Mooi dingquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:46 schreef IkWilbert het volgende:
35 euro via skywatches en zojuist ontvangen. Ben er blij mee, mooi voor erbij![]()
[ afbeelding ]
Een servicebeurt hoeft niet de hoofdprijs te kosten, als je hem niet bij een AD laat uitvoeren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:29 schreef Skv het volgende:
[..]
Hij windt iets soepeler op dan mijn ETA 2824-2 elabore uit mijn Steinhart. Servicebeurt ga ik even over denken. Kost wel weer een zak met geld, maar op termijn bespaart het juist weer veel. Ben nu aan het rondspeuren naar een mooie leren band.
Heb contact gehad met een bedrijf in Alkmaar die veel originele delen (ook oude) op voorraad hebben. Service kost 275 Euro excl. onderdelen en duurt 2-3 weken. Zal er even over denken, klokjesbudget staat op 0 met deze aanschaf. Afgelopen 24 uur +6 sec, dus op de grens van COSC.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:31 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Een servicebeurt hoeft niet de hoofdprijs te kosten, als je hem niet bij een AD laat uitvoeren.
Er zijn zelfs horlogemakers die het voor rond de 200 euro doen. Bij sommige daarvan is het wel zo dat ze niet aan onderdelen kunnen komen, mocht er iets vervangen dienen te worden. Er zijn er echter ook die door middel van contacten wel aan onderdelen kunnen komen. Vraag daar naar als je hem bij een niet AD laat uitvoeren. Zeker bij een onbekende servicehistorie, is het vaak zo dat er wel iets vervangen moet worden.
en idd flinke korting, 137 usd voor registratie en 96! na.quote:
Wesselink en Vreeker? Dat is inderdaad een vertrouwd adres om hem te laten servicen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb contact gehad met een bedrijf in Alkmaar die veel originele delen (ook oude) op voorraad hebben. Service kost 275 Euro excl. onderdelen en duurt 2-3 weken. Zal er even over denken, klokjesbudget staat op 0 met deze aanschaf. Afgelopen 24 uur +6 sec, dus op de grens van COSC.
Iets anders: iemand hier enig idee waar ik zo'n band kan kopen?
[ afbeelding ]
Yes, precies!quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:40 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wesselink en Vreeker? Dat is inderdaad een vertrouwd adres om hem te laten servicen.
Leuk man, hoop dat je er blij mee bent!quote:Op zaterdag 20 september 2014 16:12 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
en idd flinke korting, 137 usd voor registratie en 96! na.
Heb m besteld, nogmaals bedankt voor de tip, echt precies waar ik naar op zoek was, zal nog wel een foto'tje posten als ie binnen is
Even wat daagjes gewacht om te reageren, paar keer naar de foto's kijken en nu weet ik het zeker. Wat een mooi klokjequote:Op vrijdag 19 september 2014 14:41 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad zoals hierboven gezegd, vind ik een Rolex gewoon op staal horen. Het staat gewoon niet bij de hoekige lugs van een dergelijke oysterkast.quote:Op zaterdag 20 september 2014 23:43 schreef Skv het volgende:
Ik zit er aan te denken een strap te laten maken bij Clover, iets wat een beetje lijkt op wat ik hierboven postte. Hij heeft alleen niet echt die kleur. Twijfel nu een beetje tussen de het soort leer van deze drie:
http://lh4.ggpht.com/-4Rg(...)255BUNSET%25255D.jpg
http://lh5.ggpht.com/-TSZ(...)6%25252016.18.28.jpg
http://lh4.ggpht.com/-Spc(...)255BUNSET%25255D.jpg
Hier staat de rest: http://cloverstraps.com/g(...)ettyphoto[id720]/47/
Twijfel twijfel..
Gaat niet om de bandjes, maar om het soort leer.quote:Op zondag 21 september 2014 00:07 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Ik zou m ook gewoon op metaal blijven dragen, staat bij zo'n rolex toch het mooist
Die bandjes uit je post vind ik eigenlijk allemaal best lelijk...
Enige adres wat ik zo 1-2-3 uit mijn hoofd weet zou de Hodinkee shop zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb contact gehad met een bedrijf in Alkmaar die veel originele delen (ook oude) op voorraad hebben. Service kost 275 Euro excl. onderdelen en duurt 2-3 weken. Zal er even over denken, klokjesbudget staat op 0 met deze aanschaf. Afgelopen 24 uur +6 sec, dus op de grens van COSC.
Iets anders: iemand hier enig idee waar ik zo'n band kan kopen?
[ afbeelding ]
Thanks, dat design vind ik wel wat hebben! En dan met zo'n kleur oid en wat meer 'distressed'quote:Op zondag 21 september 2014 12:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Enige adres wat ik zo 1-2-3 uit mijn hoofd weet zou de Hodinkee shop zijn.
http://shop.hodinkee.com/(...)-brown-leather-strap
en
http://shop.hodinkee.com/collections/italy-straps
Zit er ook aan te denken aan leer op m'n Lex maar zonder lug holes is het toch wat lastiger.quote:Op zondag 21 september 2014 12:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Thanks, dat design vind ik wel wat hebben! En dan met zo'n kleur oid en wat meer 'distressed' [ afbeelding ]
Een duiker op leer vind ik dan weer wat minder dan een DJ, zeker als het leer ook niet waterbestendig is. Een mooie rubberband daarentegen kan op zich wel een leuke afwisseling zijn.quote:Op zondag 21 september 2014 13:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zit er ook aan te denken aan leer op m'n Lex maar zonder lug holes is het toch wat lastiger.
Om even terug te komen op die band. Ik zie hem toevallig nu staan op horlogeforum.quote:Op vrijdag 19 september 2014 23:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom verwachtte je dat hij vernieuwd was als ik mag vragen?
Juist, dat wil iig zeggen dat hij tenminste eenmaal geserviced is bij een Rolex Servicecenter. Het viel me op dat hij niet heel zwaar beschadigd was en is de originele finishing nog te zien is. Ik had verwacht dat deze (gezien de hoeveelheid krassen etc) gepolijst zou zijn geweest. Maar ook het kroon-logo is nog aardig aanwezig. Er zit relatief weinig rek op de band, helemaal als ik het vergelijk met banden van 1601's uit dezelfde era die verkocht worden op Chrono24 etc. Originele band zou mooi zijn geweest, maar dit is misschien nog wel aan beter alternatief.quote:Op zondag 21 september 2014 16:37 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Om even terug te komen op die band. Ik zie hem toevallig nu staan op horlogeforum.
In ieder geval is de sluiting een keer vervangen. Dat is te zien aan de "S" in de sluiting. Het kan natuurlijk zijn dat de rest van de band wel van dezelfde tijd is, alhoewel ik vermoed dat deze ook een keer vervangen is. Maakt op zich niet heel veel uit, zeker niet bij een DJ. Bij een oude sub is een nieuwere band echt waarde verlagend.
In ieder geval weet je dat deze minimaal een keer geserviced is in al die jaren. Overigens is het door die "S" denk ik niet meer te achterhalen van welk jaartal die sluiting is. Normaal gesproken kan je bij een sluiting zien wanneer deze geproduceerd is, door middel van een letter.
Een kroon wordt wel vervangen bij een service, dus daaraan kan je polijsten niet herkennen. Maar zo op de foto's te zien lijkt ie in ieder geval niet gepolijst.quote:Op zondag 21 september 2014 17:24 schreef Skv het volgende:
[..]
Juist, dat wil iig zeggen dat hij tenminste eenmaal geserviced is bij een Rolex Servicecenter. Het viel me op dat hij niet heel zwaar beschadigd was en is de originele finishing nog te zien is. Ik had verwacht dat deze (gezien de hoeveelheid krassen etc) gepolijst zou zijn geweest. Maar ook het kroon-logo is nog aardig aanwezig. Er zit relatief weinig rek op de band, helemaal als ik het vergelijk met banden van 1601's uit dezelfde era die verkocht worden op Chrono24 etc. Originele band zou mooi zijn geweest, maar dit is misschien nog wel aan beter alternatief.
Kan het zijn dat ze de dial toen met rust hebben gelaten? Op Rolexforums (of was het WUS?) zeiden ze iig dat het de originele wijzerplaat was en geen servicedial.
Om toch nog even door te gaan op banden: een struisband (oranje-achtig leer) zou ook wel aardig staan denk ik. Of rood-achtige alligator, maar dat wordt weer erg dressy. Sowieso is het een lastige maat die ik wil hebben (20 bij de lugs naar 16 bij de sluiting).
Sure, no worries.quote:Op zondag 21 september 2014 18:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Bij m'n nieuwe automaat, klopt het dat als je het horloge een beetje schud je dat draai dingetje achterop redelijk goed hoort (geluid) bewegen?
Correct, T SWISS T staat onderaan. Hij doet inderdaad bijna niks meer qua lume. Onder een zaklamp is ie er heel even, maar daarna ook niet meer. Hetzelfde eigenlijk als mijn (ex-)Omega uit 1967. Die had de originele lume nog, maar een groot succes was dat natuurlijk niet meer.quote:Op zondag 21 september 2014 18:31 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Een kroon wordt wel vervangen bij een service, dus daaraan kan je polijsten niet herkennen. Maar zo op de foto's te zien lijkt ie in ieder geval niet gepolijst.
Als hij gepolijst is door Rolex zelf is het trouwens vaak lastig te zien. Die brengen een klok echt in nieuwstaat terug.
Een service dial is in veel gevallen te herkennen door lume, maar dat is in dit geval denk ik anders.
Als er t Swiss t of iets dergelijks staat, betekent dit vaak dat er tritium gebruikt is.
Indien het horloge geserviced is in de tijd dat tritium nog gebruikt werd door Rolex, kan het zijn dat een service dial ook tritium heeft.
Indien het de originele plaat betreft, zou ik me in ieder geval verbazen als deze in het donker nog op zou lichten na zoveel jaar. Mocht hij alleen oplichten dmv een zaklamp, dan lijkt het me in ieder geval geen tritium.
Ja. besteld via http://www.sports-watch-store.com/quote:Op zondag 21 september 2014 22:44 schreef rumiii het volgende:
[..]
Goede horloge
Laat je deze importeren?
Hoe zit het met naheffingen bij deze shop?quote:Op zondag 21 september 2014 23:00 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ja. besteld via http://www.sports-watch-store.com/
Scheelt behoorlijk met de prijs die je hier betaalt.
Rekening gehouden met importkosten?quote:Op zondag 21 september 2014 23:00 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ja. besteld via http://www.sports-watch-store.com/
Scheelt behoorlijk met de prijs die je hier betaalt.
Mooie klok, de prijs is ook goedquote:Op maandag 22 september 2014 09:11 schreef Daklem het volgende:
Hier heb ik rekening mee gehouden. Met de mogelijke bijkomende kosten van maximaal 35 euro ben ik nog altijd 40 euro goedkoper uit dan wanneer ik het horloge in Europa zou bestellen.
De moeite waard dus!
Zal ik doen! Weet iemand een goed adres voor het Online bestellen van een kwalitatief goede nato?quote:Op maandag 22 september 2014 10:46 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Mooie klok, de prijs is ook goed![]()
Laat even weten wanneer je hem ontvangt en wat de extra kosten waren.
Dat is erg goedkoop. Gebruik gemaakt van een voucher of net gekocht toen de euro dollar koers nog gunstiger was?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:46 schreef IkWilbert het volgende:
35 euro via skywatches en zojuist ontvangen. Ben er blij mee, mooi voor erbij![]()
[ afbeelding ]
Maratac, beste nato's die er zijn.quote:Op maandag 22 september 2014 11:13 schreef Daklem het volgende:
Zal ik doen! Weet iemand een goed adres voor het Online bestellen van een kwalitatief goede nato?
Nee, dat was de prijs op het moment van bestellen. Geen kortingscode oid gebruiktquote:Op maandag 22 september 2014 11:14 schreef Daklem het volgende:
[..]
Dat is erg goedkoop. Gebruik gemaakt van een voucher of net gekocht toen de euro dollar koers nog gunstiger was?
Ik bestel mijn bandjes bijquote:Op maandag 22 september 2014 11:13 schreef Daklem het volgende:
[..]
Zal ik doen! Weet iemand een goed adres voor het Online bestellen van een kwalitatief goede nato?
Dat doe je toch ook met je telefoon? En je slaapt toch ook niet met je horloge om?quote:Op maandag 22 september 2014 13:34 schreef Daklem het volgende:
Die smartwatch ziet er zeker niet verkeerd uit.
De reden waarom ik niet aan de smartwatch ga, is omdat ik er (op dit moment met de huidige toepassingen) geen voordeel van in zie. Plus het feit dat je ze elke dag moet opladen, vind ik ronduit vervelend.
thx voor de sites voor de nato's.
bloedirritant is dat ja!quote:Op maandag 22 september 2014 13:51 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat doe je toch ook met je telefoon? En je slaapt toch ook niet met je horloge om?
Oke. Zeker ook geen auto? Want elke keer tanken. Geen openbaar vervoer. Want elke keer wachten. Niet lopen, want schoenen slijten....quote:
Wat een onzin zeg. Een horloge moet je gewoon kunnen pakken als je hem nodig hebt, waarna het werkt. En niet elke dat opladen, dat is ontzettend irritant. Als er nou een accuduur van 1-2 maanden op zou zitten dan was het eventueel de overweging waard, maar 1 dag (of in praktijk een uur of 10-12) is echt waardeloosquote:Op maandag 22 september 2014 14:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Oke. Zeker ook geen auto? Want elke keer tanken. Geen openbaar vervoer. Want elke keer wachten. Niet lopen, want schoenen slijten....
Maar dit is toch niet te vergelijken met een smart watch? We hebben het hier over een totaal andere productgroep! Deze zelfde vergelijking kan je dan ook maken met een telefoon. Die moet je gewoon altijd kunnen pakken en het moet werken! Dat kan ook, een draai telefoon uit de jaren 80 zal altijd werken ja! Te vergelijken met de huidige mobiel of telefoon? Nee natuurlijk niet!quote:Op maandag 22 september 2014 14:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Een horloge moet je gewoon kunnen pakken als je hem nodig hebt, waarna het werkt. En niet elke dat opladen, dat is ontzettend irritant.
Een maand? Geen 1 telefoon houd het een maand uit, zelfs een vaste telefoon ( loop telefoon ) houd het geen maand uit! Sterker nog een opwind uurwerk gaat geen maand mee.quote:Als er nou een accuduur van 1-2 maanden op zou zitten dan was het eventueel de overweging waard, maar 1 dag (of in praktijk een uur of 10-12) is echt waardeloos
Ik wil dat zelf ook. Maar je kunt een smart watch niet met de opwind en mechanisch horloge vergelijkenquote:Nog los van het feit dat ik gewoon een mechanisch horloge om mijn pols wil. Voor al die digitale ongein heb ik al een telefoon, tabelet en een laptop.
Niet te vergelijkenquote:Op maandag 22 september 2014 14:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar dit is toch niet te vergelijken met een smart watch? We hebben het hier over een totaal andere productgroep! Deze zelfde vergelijking kan je dan ook maken met een telefoon. Die moet je gewoon altijd kunnen pakken en het moet werken! Dat kan ook, een draai telefoon uit de jaren 80 zal altijd werken ja! Te vergelijken met de huidige mobiel of telefoon? Nee natuurlijk niet!
[..]
Een maand? Geen 1 telefoon houd het een maand uit, zelfs een vaste telefoon ( loop telefoon ) houd het geen maand uit! Sterker nog een opwind uurwerk gaat geen maand mee.
[..]
Ik wil dat zelf ook. Maar je kunt een smart watch niet met de opwind en mechanisch horloge vergelijken
Ik denk dat je het beter als een product met een tijd functie kan noemen die je om de pols draagt. Laten we eerlijk zijn. De echte horloge lief hebbers zoals jij dar bent zal zelden tot nooit een Smartwatch kopen en laat staan dragen. Maar de groep mensen die wel de smartwatch gaat kopen zal nooit tot zelden een mooi horloge van enkele duizende euro's open. En beide groepen zullen elkaar voor gek verklaren.quote:Op maandag 22 september 2014 14:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Niet te vergelijkenWat is het dan? Of is het gewoon een digitaal horloge dat er zo uitziet? Ik dacht dat het een smart watch was.
Niet als je hem alleen s'nachts moet opladenquote:En je hebt gelijk dat telefoons het ook niet zo lang uithouden. Daarom heb ik een tweede accu, die ik oplaad in een eigen laadblokje als de andere accu in mijn telefoon zit. Als 'ie leeg is, wissel ik ze simpelweg om. Stuk gemakkelijker dan je telefoon niet mee kunnen nemen omdat hij nog een paar uur moet liggen laden. Waardeloos is dat.
Pas op! Want dat riep heel Nederland toen de mobiele telefoon uit kwam! Nu 10 jaar laten kunnen we niet meer zonder!quote:En waarom zou je het niet kunnen vergelijken? Misschien moet je het dan vergelijken met een telefoon ivm de multimediafuncties, maar ook daar legt hij het tegen af. Net zo'n loos product als de meeste tablets imho. Leuk als gadget, maar nu de telefoons steeds weer wat groter worden wordt het al snel overbodig. En zolang zo'n smartwatch je telefoon niet vervangt is ook dit een product dat dat toekomst niet heeft.
Dat betwijfel ik. Ik ben heel benieuwd hoe deze markt zich gaat ontwikkelen. De tablet en telefoon markt groeit ook nog tijd elk jaar.quote:Op maandag 22 september 2014 15:08 schreef Skv het volgende:
Ergo, nichemarkt, maakt zichzelf op den duur wel weer overbodig.
Dit is een product dat nog in de kinder schoenen staat. De accu duur zal over 5 jaar veel beter zijn. Techniek word elk jaar zuiniger, er zijn al patenten met zonnen cellen in het scherm, kinetische energie is ook nog mogelijk. Enz enz enz.quote:Helemaal als je hem elke dag op moet laden. Zie je het al voor je? Sta je in de supermarkt je boodschappen af te rekenen, is je horloge leeg. Kan je 30 minuten naast een laadpaal bij de koffie gaan staan wachten met een tas vol lekkende ijsjes..
http://www.mobiwebsite.nl/dalende-verkopen-tablets/quote:Op maandag 22 september 2014 15:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik ben heel benieuwd hoe deze markt zich gaat ontwikkelen. De tablet en telefoon markt groeit ook nog tijd elk jaar.
[..]
Dit is een product dat nog in de kinder schoenen staat. De accu duur zal over 5 jaar veel beter zijn. Techniek word elk jaar zuiniger, er zijn al patenten met zonnen cellen in het scherm, kinetische energie is ook nog mogelijk. Enz enz enz.
Feit is en blijft dat een rolex uit 2014 in 2080 nog zal tikken en om een pols zal zitten. En de smartwatch al 10x gerecycled zal zijn.
Moah, als je het zo bekijkt is een horloge ook en gadget wat niet echt wat toevoegt - een smartwatch kan immers alles wat een horloge kan + heel veel meer.quote:Op maandag 22 september 2014 15:17 schreef Skv het volgende:
[..]
http://www.mobiwebsite.nl/dalende-verkopen-tablets/
http://www.tabletguide.nl/49774/joly-tabletmarkt-stort-in/
Anyway, voor mij is het geen optie maar voor anderen wel. Het blijft in mijn ogen een gadget en niet een apparaat dat echt wat toevoegt. Belangrijkste belemmering voor het succes is mijn ogen de batterijduur (en het feit dat je er uitziet als een nerd). Maar dat laatste is natuurlijk erg persoonlijk
Voor mij is een horloge meer een sieraad dan een gadget. De techniek erachter geeft dat extra gevoel dat je iets bijzonders om je pols hebt hangen, met schroefjes en radartjes en een kloppend hart... dat dag in dag uit bezig is om de tijd zo nauwkeurig mogelijk bij te houden voor je.quote:Op maandag 22 september 2014 15:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Moah, als je het zo bekijkt is een horloge ook en gadget wat niet echt wat toevoegt - een smartwatch kan immers alles wat een horloge kan + heel veel meer.
Voor de rest geef ik je geheel gelijk - de batterijduur is om te huilen - al is snachts opladen naast je gsm toch niet echt erg aangezien ik zelf nooit met horloge slaap.
Point taken, well said dear sir, ik mis dat gevoel. En zoals eerder aangegeven zijn de meeste smartwatchen echt draken van dingen - alleen die Zenwatch vind ik nog wel wat, en als 2e de Moto360. Ik zie dat dan weer als een leuk speelgoed wat knap gemaakt is - zoals jij een horloge ziet.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Voor mij is een horloge meer een sieraad dan een gadget. De techniek erachter geeft dat extra gevoel dat je iets bijzonders om je pols hebt hangen, met schroefjes en radartjes en een kloppend hart... dat dag in dag uit bezig is om de tijd zo nauwkeurig mogelijk bij te houden voor je.
En dat gevoel mis ik ook bij een smartwatch. Mooi is het zeker niet (een zwarte glimmende glasplaat die net iets te groot is), en dat nostalgische gevoel is nog verder te zoeken.
Het enige wat hier gemaakt wordt is mijn Rolex. Die is net opgestuurd. Toch een naar gevoel om dat ding na een paar dagen alweer voor een paar weken uit handen te geven. Bij PostNL nota bene.quote:Op maandag 22 september 2014 15:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Als ik die maak, ga jij dan zo'n zenwatch maken?
1 klein probleempje. Deze onderzoeken zijn gedaan voor de aankondiging van nieuwe tablets. De consumenten wachten op de nieuwe releas. Al denk ik zelf ook dat de tablet markt en de laptop markt over hun top heen zijn. Telefoons nemen deze plek steeds meer over.quote:
Het is voor mij ook geen product wat ik zal gaan kopen, maar ik vind het wel interessant om te zien wat deze markt gaat doen. En tja of wen horloge nou 10 euro of 10.000 euro is. Het geeft alle 2 de rijs aan. Wat is dan die toegevoegde waarde van die duizenden euro's? Het is maar met wie waar hun geld aan uit wilt gevenquote:Anyway, voor mij is het geen optie maar voor anderen wel. Het blijft in mijn ogen een gadget en niet een apparaat dat echt wat toevoegt.
Het is een product dat in de kinderschoenen staat. Eerst maar eens zien wat het over 2 jaar doet.quote:Belangrijkste belemmering voor het succes is mijn ogen de batterijduur (en het feit dat je er uitziet als een nerd). Maar dat laatste is natuurlijk erg persoonlijk
Ik bedoelde, zo'n Zenwatch dragenquote:Op maandag 22 september 2014 15:42 schreef Skv het volgende:
[..]
Het enige wat hier gemaakt wordt is mijn Rolex. Die is net opgestuurd. Toch een naar gevoel om dat ding na een paar dagen alweer voor een paar weken uit handen te geven. Bij PostNL nota bene.
Verzekerd natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 15:46 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik bedoelde, zo'n Zenwatch dragen
maar, ja ik geloof je dat dat even raar voelt. Ik neem aan dat hij wel gewoon verzekerd verstuurd is? Of gewoon op goed geluk met normale pakket dienst?
Ik snap hetquote:Op maandag 22 september 2014 15:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Verzekerd natuurlijk.Ik vertrouw die prutsers voor geen meter met hun standaardpakketjes.
Dit is precies wat ik bedoel te zeggen, alleen kreeg het niet goed verwoord; plus het feit dat het op dit moment nog geen enkele toegevoegd waarde biedt t.o.v. een telefoon die je altijd op zak hebt. Dat dit in de toekomst zal gaan veranderen staat buiten kijf.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Voor mij is een horloge meer een sieraad dan een gadget. De techniek erachter geeft dat extra gevoel dat je iets bijzonders om je pols hebt hangen, met schroefjes en radartjes en een kloppend hart... dat dag in dag uit bezig is om de tijd zo nauwkeurig mogelijk bij te houden voor je.
En dat gevoel mis ik ook bij een smartwatch. Mooi is het zeker niet (een zwarte glimmende glasplaat die net iets te groot is), en dat nostalgische gevoel is nog verder te zoeken.
quote:Op maandag 22 september 2014 15:52 schreef Daklem het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel te zeggen, alleen kreeg het niet goed verwoord; plus het feit dat het op dit moment nog geen enkele toegevoegd waarde biedt t.o.v. een telefoon die je altijd op zak hebt. Dat dit in de toekomst zal gaan veranderen staat buiten kijf.
Tevens wil ik niet altijd herinnerd worden dat ik een e-mail of een ander bericht heb. Dan kijk ik wel op mijn telefoon.. Die digitalisering is leuk maar zo af en toe is het ook fijn om hier niet mee bezig te zijn en gewoon te genieten van mooie techniek wat niets met computers te maken heeft, bijvoorbeeld analoge horloges.
Had er een op het oog maar toen ik zag dat ze in Amerika de helft kosten heb ik het niet gedaanquote:
Dan bestel je ze toch van daar?quote:Op maandag 22 september 2014 18:01 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Had er een op het oog maar toen ik zag dat ze in Amerika de helft kosten heb ik het niet gedaan
Nergens voor.quote:Op maandag 22 september 2014 18:00 schreef rumiii het volgende:
Waar gebruiken jullie zo allemaal de bezel van jullie horloges voor?
Soms om te kijken hoelang ik ergens over doe.quote:Op maandag 22 september 2014 18:00 schreef rumiii het volgende:
Steinhartquote:Op maandag 22 september 2014 18:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Nergens voor.Ik zet ze altijd om kwart over en dat is het.
[ afbeelding ]
Ik zet het altijd op de maand waar we in zitten. Staat nu gericht op de 9.quote:Op maandag 22 september 2014 18:00 schreef rumiii het volgende:
Hmm, de nul zou dan toch weer naar de auto moeten wijzen aangezien hij andersom staat.quote:Op maandag 22 september 2014 19:22 schreef rumiii het volgende:
Ik las laatst dat iemand op een grote parkeergarage altijd het volgende deed: Na het uitstappen uit de auto de 'nul' richten naar de ingang vanwaar die uiteindelijk ook het parkeergarage zou betreden; op deze manier wijst de '30' bij de ingang naar de auto.
Apart
dit is een goede!quote:Op maandag 22 september 2014 18:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik zet het altijd op de maand waar we in zitten. Staat nu gericht op de 9.
Als hij andersom staat heb je gelijk ja (hoogstwaarschijnlijk)quote:Op maandag 22 september 2014 20:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hmm, de nul zou dan toch weer naar de auto moeten wijzen aangezien hij andersom staat.
Het kan natuurlijk ook zijn ja dat die achteruit loopt als die de parkeergarage weer betreedt. Die gekke hypes ook tegenwoordig...quote:Op maandag 22 september 2014 20:13 schreef rumiii het volgende:
[..]
Als hij andersom staat heb je gelijk ja (hoogstwaarschijnlijk)
Dat vind ik ook nog wel een goeiequote:Op maandag 22 september 2014 18:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik zet het altijd op de maand waar we in zitten. Staat nu gericht op de 9.
quote:Op maandag 22 september 2014 20:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn ja dat die achteruit loopt als die de parkeergarage weer betreedt. Die gekke hypes ook tegenwoordig...
Ik ben dan weer te lui om naar een juwelier te gaan, te kijken (terugsturen naar Amerika is geen goed idee) en dan te bestellen.quote:
Ik ben wel van plan ze van daar te bestellen. Zullen wel douanekosten bij komenquote:Op maandag 22 september 2014 21:52 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Ik ben dan weer te lui om naar een juwelier te gaan, te kijken (terugsturen naar Amerika is geen goed idee) en dan te bestellen.
Zou het eigenlijk wel moeten doen.
Via welke website?quote:Op maandag 22 september 2014 21:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik ben wel van plan ze van daar te bestellen. Zullen wel douanekosten bij komen
Worldofwatches heeft ook een uitgebreid TW steel asortiment maar ik kan er geen ervaringen mee vinden over Nederlanders die daar besteld hebbenquote:
http://www.resellerratings.com/store/WorldOfWatchesquote:Op maandag 22 september 2014 22:06 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Worldofwatches heeft ook een uitgebreid TW steel asortiment maar ik kan er geen ervaringen mee vinden over Nederlanders die daar besteld hebben
Blij dat ik het dan niet gedaan hebquote:Op maandag 22 september 2014 22:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
http://www.resellerratings.com/store/WorldOfWatches
Niet betrouwbaar, lijkt me
Beter koop je uberhaupt geen TW Steel rotzooi.quote:Op maandag 22 september 2014 22:17 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Blij dat ik het dan niet gedaan heb
Ik heb een CE2002. Leuk horloge om mee af te wisselen, en ik heb er nog geen problemen mee gehad.quote:
quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:54 schreef Skv het volgende:
[..]
Beter koop je uberhaupt geen TW Steel rotzooi.
Nouja, laat ik het afzwakken, je betaalt behoorlijk veel voor wat je krijgt.quote:
Waarom? Het zijn degelijke horloges die een tijd meegaan. Het is natuurlijk geen Rolex, AP, PT, Hublot etc. maar dat merk je dan ook aan de prijs. Verder vind ik ze er mooi uitzien.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Nouja, laat ik het afzwakken, je betaalt behoorlijk veel voor wat je krijgt.
Dit is totaal niet mijn smaak, maar het is kwalitatief geen 'rotzooi'.quote:Op maandag 22 september 2014 18:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Nergens voor.Ik zet ze altijd om kwart over en dat is het.
[ afbeelding ]
Nee, dat snapt mijn neus ook wel, maar de kwaliteit is gewoon niet denderend zoals ik al zei.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn degelijke horloges die een tijd meegaan. Het is natuurlijk geen Rolex, AP, PT, Hublot etc. maar dat merk je dan ook aan de prijs. Verder vind ik ze er mooi uitzien.
[..]
Dit is totaal niet mijn smaak, maar het is kwalitatief geen 'rotzooi'.
Op Horlogeforum staat er eentje te koop voor een leuke prijs. Moet wel net je smaak zijn.quote:Op maandag 22 september 2014 21:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik ben wel van plan ze van daar te bestellen. Zullen wel douanekosten bij komen
Voor die prijscategorie niks mis mee.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, dat snapt mijn neus ook wel, maar de kwaliteit is gewoon niet denderend zoals ik al zei.
http://forums.watchuseek.com/f428/tw-steel-1007893.html
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=104&t=104850
Eens, TW steel is kwalitatief gezien pure rotzooi, voor dat geld kan je een orient/seiko/swiss mili krijgen, heb je een automatic ook nog. Of wellicht een swiss military als quartz meer je ding is.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Nouja, laat ik het afzwakken, je betaalt behoorlijk veel voor wat je krijgt.
Als het er nu een in die staat was van het zelfde bouwjaar of ouder als je DJ, dan was het zeker de speedie. Nu twijfel ik, maar denk ik toch de DJ, hoewel ik die dan toch ook weer liever heb in mint staat.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:47 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn broertje was op bezoek. Ik vind die SMP toch ook wel erg vet.
Het feit dat de gevolgen vermoedelijk pas over een jaar of 20 zichtbaar zullen worden, betekent nog niet dat de straling niet slecht voor je is. Er zijn overigens een hoop onderzoeken geweest die bevestigen dat straling van telefoons wel degelijk slecht voor je is.quote:Op maandag 22 september 2014 23:37 schreef ook_gek het volgende:
Tot op heden is er na vele vele onderzoeken nog altijd geen enkel bewijs gevonden dat het slecht is voor de mens.
Maar wat denk je van wifi, radio, infrarood stralingen dan? Om maar even wat te noemen
OP wordt sporadisch geupdatet, heb nu geen editrechten meer. Volgende topic even direct roepenquote:Op dinsdag 23 september 2014 17:32 schreef iiro het volgende:
Nieuw hier, waarom geen Orient, Tissot, en Hamilton in de OP?
Waarschijnlijk de 3 horlogemerken met de best bang for your buck.
Logisch, helemaal een pre-moon Speedie met 321 in goede staat.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:40 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Als het er nu een in die staat was van het zelfde bouwjaar of ouder als je DJ, dan was het zeker de speedie. Nu twijfel ik, maar denk ik toch de DJ, hoewel ik die dan toch ook weer liever heb in mint staat.
Die Strela is een leuk ding, is relatief gezien ook best goedkoop voor wat je er voor krijgt.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:01 schreef iiro het volgende:
My latest trouwens:
Hamilton viewmatic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil als volgende watch graag een Speedmaster pro, of het russische alternatief.
[ afbeelding ]
Tissot staat er wel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:32 schreef iiro het volgende:
Nieuw hier, waarom geen Orient, Tissot, en Hamilton in de OP?
Waarschijnlijk de 3 horlogemerken met de best bang for your buck.
Dat je 'm kan dragenquote:Op dinsdag 23 september 2014 20:33 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Tissot staat er wel.
Mijn Tissot Clown hierdoor gevonden!
Sure. Wat wil je weten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:33 schreef rumiii het volgende:
Heeft een van jullie ervaring met Breitling?
Is Breitling top notch? Doen deze horloges mee met de grote jongens?quote:
Wat beschouw je als top notch, In deze klasse imo.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:48 schreef rumiii het volgende:
[..]
Is Breitling top notch? Doen deze horloges mee met de grote jongens?
Mijn excuses, ik ben een aardappel, mooi ding man, <3 perpetual calenders.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat je 'm kan dragenAltijd als ik dat ding zie dan schiet ik in de lach omdat hij me zo stompzinnig grijnzend aankijkt.
![]()
!
[ afbeelding ]!
Wat top notch betreft heb je wellicht gelijk.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:25 schreef iiro het volgende:
[..]
Wat beschouw je als top notch, In deze klasse imo.
1.Rolex
2.IWC
3.Omega
4.Grand Seiko
5.Zenith
6.JLC
7.Glashutte
8.Breitling
Top notch zou eerder gaan naar.
Rogier Dubuis
Patek Phillipe
Ulysse Nardin
Audemars Piguet
A. Lange & Sohne
Maar alas, kunnen de meeste mensen alleen over deze horloges dromen.
Alle Breitling horloges zijn cosc certified, en ze hebben ook een goede reputatie in de horloge wereld, prima waar voor je geld dus. Is eerder een kwestie van smaak, zou persoonlijk eerder een ander horloge halen voor dat geld, maar dat is zoals ik al zei een kwestie van smaak, vind de dials altijd iets te druk, maar ze staan tenslotte bekend om aviation watches, en die hebben altijd drukke wijzerplaten.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:33 schreef rumiii het volgende:
[..]
Wat top notch betreft heb je wellicht gelijk.
Ik wilde vooral weten of je met een Breitling van kwaliteit/intrinsieke waarde verzekerd was (gezien de prijzen die in de duizenden oplopen). Geen gimmicks dus.
Afgaande op jouw lijst lijken de heren van Breitling wel kwaliteit te leveren.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook een heel mooi ding. Zie alleen altijd een clownsgezichtje als ik er naar kijk.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:29 schreef iiro het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik ben een aardappel, mooi ding man, <3 perpetual calenders.
Zat te twijfelen tussen Tissot & Hamilton, toch maar Hamilton gekozen omdat ik al lang verliefd ben op de jazzmaster serie.
Ja hoor. Gisteren toevallig deze docu gezien:quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:48 schreef rumiii het volgende:
[..]
Is Breitling top notch? Doen deze horloges mee met de grote jongens?
Inderdaad, ik vind het geweldig dat mijn klok me grijnzend aankijkt, als een soort ondeugende wingman. Vandaag heb ik hem weer aanquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat je 'm kan dragenAltijd als ik dat ding zie dan schiet ik in de lach omdat hij me zo stompzinnig grijnzend aankijkt.
![]()
!
[ afbeelding ]!
Jouw mening.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:35 schreef iiro het volgende:
[..]
Eens, TW steel is kwalitatief gezien pure rotzooi
Nee gewoon een feit, geen meningquote:Op woensdag 24 september 2014 16:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jouw mening.
Meer dan genoeg tevreden reviews en ervaringen ervan.
Juist. Van Armanihorloges ook wel, maar dat maakt het nog geen goed horlogemerk. Dat jij het graag wil dragen wil niet zeggen dat waar voor je geld is. Als je het mooi vindt dan koop je het, klaar. en volgens mij vind je het zelf ook te duur voor wat je krijgt, omdat je Nederlandse horloges blijkbaar uit de VS wil bestellen om kosten te besparen.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jouw mening.
Meer dan genoeg tevreden reviews en ervaringen ervan.
Mij geen $500k waardquote:Op woensdag 24 september 2014 20:41 schreef Garbageman het volgende:
Als ik ooit een (hele dikke) loterij win dan wil ik zoiets als deze wel, als we het over "top notch" hebben vind ik deze nog wel een tikkie hoger staan
[ afbeelding ]
http://ninanet.net/watches/others02/Mediums/mjourne.html
Top notch is een beetje een vreemde benaming.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:25 schreef iiro het volgende:
[..]
Wat beschouw je als top notch, In deze klasse imo.
1.Rolex
2.IWC
3.Omega
4.Grand Seiko
5.Zenith
6.JLC
7.Glashutte
8.Breitling
Top notch zou eerder gaan naar.
Rogier Dubuis
Patek Phillipe
Ulysse Nardin
Audemars Piguet
A. Lange & Sohne
Maar alas, kunnen de meeste mensen alleen over deze horloges dromen.
Een hele goede keuze.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:41 schreef Garbageman het volgende:
Als ik ooit een (hele dikke) loterij win dan wil ik zoiets als deze wel, als we het over "top notch" hebben vind ik deze nog wel een tikkie hoger staan
[ afbeelding ]
http://ninanet.net/watches/others02/Mediums/mjourne.html
Nee, maar als je ergens tot 150 euro goedkoper kan bestellen.. waarom zou je dat niet doen? Een paar tientjes zou me niks uitmaken.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Juist. Van Armanihorloges ook wel, maar dat maakt het nog geen goed horlogemerk. Dat jij het graag wil dragen wil niet zeggen dat waar voor je geld is. Als je het mooi vindt dan koop je het, klaar. en volgens mij vind je het zelf ook te duur voor wat je krijgt, omdat je Nederlandse horloges blijkbaar uit de VS wil bestellen om kosten te besparen.
Bullshit, maar dat wist je zelf al.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:15 schreef iiro het volgende:
[..]
Nee gewoon een feit, geen mening
voor gemiddeld ~400 euro heb je een standaard quartz beweging, geen saffierglas, vaak een overall slechte finishing, de dingen die je ook in een horloge van 10 euro vind, oftewel slechte kwaliteit voor dat geld. klaar.
Nope, gewoon feiten, er zit alleen een Miyota in, wat voor quartz redelijk okay is, maar verder zit er niks in een TW steel wat de prijs rechtvaardigdquote:Op woensdag 24 september 2014 21:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Bullshit, maar dat wist je zelf al.
Ulysse Nardin heeft met de Stranger, Sonnerie, en Freak een plekje in deze rij verdiend, is, dat zijn geen standaard ETA's.quote:Op woensdag 24 september 2014 21:22 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Top notch is een beetje een vreemde benaming.
De bovenste lijst zijn bijvoorbeeld draagbare horloges voor elke dag. De volgorde is neem ik aan willekeurig.
Qua complexiteit maken IWC, JLC en Glashutte Original bijvoorbeeld een aantal erg complexe calibers. IWC heeft dan weer als nadeel dat een groot deel van de collectie het gemiddelde laat kelderen door eta uitgeruste modellen.
Van dat rijtje staat denk ik Breitling inderdaad op de laatste plaats.
Het tweede rijtje is natuurlijk niet compleet, en bovenstaan merk FP Journe hoort daar natuurlijk ook gewoon bij.
Deze merken maken soms vooral erg complexe uurwerken die vaak met de hand afgewerkt zijn. Dat is ook te zien soms met het blote oog, anders met een vergrootglas.
Daarnaast zijn er veel merken die experimenteren met nieuwe materialen, zoals bijvoorbeeld exotisch materiaal voor spriraalveer of ankerrad. Veel noviteiten worden dan weer door fabrikanten van de bovenste lijst op den duur overgenomen.
Van het rijtje maken maakt Ulysse ook gewoon klokjes met een eta uurwerk erin.
De complexe uurwerken van deze merken zijn wat mij betreft meer safe queens, dan alledaagse draagbare modellen. Vaak ook al vanwege hun omvang.
https://theminutehand.wordpress.com/tag/45mm-or-50mm/quote:Op woensdag 24 september 2014 23:56 schreef iiro het volgende:
[..]
Nope, gewoon feiten, er zit alleen een Miyota in, wat voor quartz redelijk okay is, maar verder zit er niks in een TW steel wat de prijs rechtvaardigd
Zeer matig reviewtje van een nog matiger horlogequote:Op donderdag 25 september 2014 00:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
https://theminutehand.wordpress.com/tag/45mm-or-50mm/
Ik vind die FM klokjes echt spuuglelijkquote:Op donderdag 25 september 2014 00:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
Vergeet deze niet, dit in mijn "als ik mega jackpot win" droom horloge.
[ afbeelding ]
Dat is meer een overenthousiast reclameverhaal dan een review.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik vind ze wel mooi, behalve degene die naar Hublot (vergeten we die ook niet!) ontwerp trekken, dat vind ik dan weer spuuglelijkquote:Op donderdag 25 september 2014 00:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik vind die FM klokjes echt spuuglelijkTechnisch is het wel echt episch.
Ja en je punt is? basicly alles wat ik benoemd heb bewijst zich in deze "review" waar ze nieteens Miyota kunnen spellen, mineraal glas voor 400 euro, miyota movement in van Citizen.. koop dan gewoon een Citizen, er zit een chronograph in, woohoo.. zit ook in Michael Kors & Armani horloges maar daar is je gemiddelde horlogekenner ook niet van te spreken. een enorme kroon van don't know hoe groot, maar het is geeneens een screw down, vandaar ook de 10ATM waterdichtheid. Sorry maar ik ben not impressed. Prima dat je er een draagt/dat je het mooi vind maar er zijn echt zoveel betere horloges voor die prijs. Zo heb je voor die 400 euro zo'n mooie Tissot Perpetual Calander die eerder is gepost, of een mooie Hamilton Khaki, ook quartz, maar wel swiss. Mocht je liever auto willen heb je prachtige Seiko's voor die prijs, Of als je echt zwitsers wil hebben voor die prijs, een Hamilton Valiant of Tissot le locle.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die vind ik dan weer stuk voor stuk lelijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:22 schreef iiro het volgende:
[..]
Ja en je punt is? basicly alles wat ik benoemd heb bewijst zich in deze "review" waar ze nieteens Miyota kunnen spellen, mineraal glas voor 400 euro, miyota movement in van Citizen.. koop dan gewoon een Citizen, er zit een chronograph in, woohoo.. zit ook in Michael Kors & Armani horloges maar daar is je gemiddelde horlogekenner ook niet van te spreken. een enorme kroon van don't know hoe groot, maar het is geeneens een screw down, vandaar ook de 10ATM waterdichtheid. Sorry maar ik ben not impressed. Prima dat je er een draagt/dat je het mooi vind maar er zijn echt zoveel betere horloges voor die prijs. Zo heb je voor die 400 euro zo'n mooie Tissot Perpetual Calander die eerder is gepost, of een mooie Hamilton Khaki, ook quartz, maar wel swiss. Mocht je liever auto willen heb je prachtige Seiko's voor die prijs, Of als je echt zwitsers wil hebben voor die prijs, een Hamilton Valiant of Tissot le locle.
Prima dat je voor die TW Steel wil gaan, maar ga niet de horlogekenner lopen spelenquote:Op donderdag 25 september 2014 00:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die vind ik dan weer stuk voor stuk lelijk.
Wat?quote:Op donderdag 25 september 2014 00:29 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Prima dat je voor die TW Steel wil gaan, maar ga niet de horlogekenner lopen spelen
Allemaal? En zo'n schwartzeneggerklok kan wel?quote:Op donderdag 25 september 2014 00:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat vind je van Ronda (705) quartz movement?quote:Op donderdag 25 september 2014 00:22 schreef iiro het volgende:
[..]
Ja en je punt is? basicly alles wat ik benoemd heb bewijst zich in deze "review" waar ze nieteens Miyota kunnen spellen, mineraal glas voor 400 euro, miyota movement in van Citizen.. koop dan gewoon een Citizen, er zit een chronograph in, woohoo.. zit ook in Michael Kors & Armani horloges maar daar is je gemiddelde horlogekenner ook niet van te spreken. een enorme kroon van don't know hoe groot, maar het is geeneens een screw down, vandaar ook de 10ATM waterdichtheid. Sorry maar ik ben not impressed. Prima dat je er een draagt/dat je het mooi vind maar er zijn echt zoveel betere horloges voor die prijs. Zo heb je voor die 400 euro zo'n mooie Tissot Perpetual Calander die eerder is gepost, of een mooie Hamilton Khaki, ook quartz, maar wel swiss. Mocht je liever auto willen heb je prachtige Seiko's voor die prijs, Of als je echt zwitsers wil hebben voor die prijs, een Hamilton Valiant of Tissot le locle.
320 euro voor de Tissot Clown.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:22 schreef iiro het volgende:
[..]
iiro heeft toch ook niet over uiterlijk? Maar je betaald gewoon te veel geld voor de techniek die er in zit. Je kan voor dat zelfde geld andere klokjes met beter materiaal vinden.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hehe, omdat het een Zwitserse quartz is die in de Swiss made TW Steel collectie zit zeker.quote:Op donderdag 25 september 2014 07:28 schreef rumiii het volgende:
[..]
Wat vind je van Ronda (705) quartz movement?
320 maar?! O damn, dat wist ik niet, maar inderdaad.quote:Op donderdag 25 september 2014 08:24 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
320 euro voor de Tissot Clown.
Verder heb je natuurlijk gelijk.
[..]
iiro heeft toch ook niet over uiterlijk? Maar je betaald gewoon te veel geld voor de techniek die er in zit. Je kan voor dat zelfde geld andere klokjes met beter materiaal vinden.
Ulysse heeft idd een aantal mooie creaties, maar verder behoorlijk onder de maat tov van de rest in de rij.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:56 schreef iiro het volgende:
[..]
Nope, gewoon feiten, er zit alleen een Miyota in, wat voor quartz redelijk okay is, maar verder zit er niks in een TW steel wat de prijs rechtvaardigd
[..]
Ulysse Nardin heeft met de Stranger, Sonnerie, en Freak een plekje in deze rij verdiend, is, dat zijn geen standaard ETA's.
zo heb ik onder andere Breguet, Phillipe Dufour, Vianney Halter, en Gruebel Forsey weggelaten.
Meh, daar heb je wel een punt, Ulysse past inderdaad wat meer in het eerste rijtje als je daar naar kijkt. Zo hebben alle horlogemerken wel uitschieters wat creaties betreft, maar het gaat natuurlijk om de standaard.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:21 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ulysse heeft idd een aantal mooie creaties, maar verder behoorlijk onder de maat tov van de rest in de rij.
Het lijstje wat je vergeten was zijn wel de bekendere merken. Wat te denken van onze "eigen" Gronefeld.
Het is de movement van een Zwitsers quartz horloge welk ik voor een paar honderd had aangeschaft. Ik vroeg mij eerlijk gezegd af het een goede movement wasquote:Op donderdag 25 september 2014 15:55 schreef iiro het volgende:
[..]
Hehe, omdat het een Zwitserse quartz is die in de Swiss made TW Steel collectie zit zeker.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit de movement niet af te kraken, Miyota zit ook in Citizen horloges en ik zou graag nog een Citizen willen aanschaffen, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje en er teveel voor betalen. Zo heb je bijvoorbeeld Tudor, zuster van Rolex, materiaal voor de kast/band is allemaal van Rolex, in maar het uurwerk is een standaard ETA movement, leuk ding maar om er 2600 euro voor neer te leggen, no thanks.. Hoewel de materialen en de afwerking subliem is..
[..]
320 maar?! O damn, dat wist ik niet, maar inderdaad.
Hmm.. ook maar eens even kijken dan.
Quartz kan vaak weinig mee misgaan. Vaak bij automatische uurwerken heb je bijvoorbeeld dat ze niet heel schokbestendig zijn, Ronda over t algemeen wel goed, heel accuraat, waar quartz bewegingen bekend om staan. Verbruikt weinig stroom, zo kan de 3v batterij wel 6-8 jaar meegaan. Mits je enige complicatie een datum aanduiding is.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:43 schreef rumiii het volgende:
[..]
Het is de movement van een Zwitsers quartz horloge welk ik voor een paar honderd had aangeschaft. Ik vroeg mij eerlijk gezegd af het een goede movement was
Met de meeste quartz uurwerken kan inderdaad vrij weinig mis gaan. Ze slijten natuurlijk wel gewoon. Vaak is vervanging van die calibers ook goedkoper dan reparatie, of is reparatie zelfs niet mogelijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:03 schreef iiro het volgende:
[..]
Quartz kan vaak weinig mee misgaan. Vaak bij automatische uurwerken heb je bijvoorbeeld dat ze niet heel schokbestendig zijn, Ronda over t algemeen wel goed, heel accuraat, waar quartz bewegingen bekend om staan. Verbruikt weinig stroom, zo kan de 3v batterij wel 6-8 jaar meegaan. Mits je enige complicatie een datum aanduiding is.
Reken er wel op dat je er waarschijnlijk een nieuwe strap om wilt doen, weet niet wat je nu gewend bent maar deze is vrij stug, en blijft vrij stug. Tevens het uurwerk is iet wat gehorig dus als je niet tegen getik op je nachtkastje kan ....quote:Op donderdag 25 september 2014 15:55 schreef iiro het volgende:
[..]
Hehe, omdat het een Zwitserse quartz is die in de Swiss made TW Steel collectie zit zeker.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit de movement niet af te kraken, Miyota zit ook in Citizen horloges en ik zou graag nog een Citizen willen aanschaffen, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje en er teveel voor betalen. Zo heb je bijvoorbeeld Tudor, zuster van Rolex, materiaal voor de kast/band is allemaal van Rolex, in maar het uurwerk is een standaard ETA movement, leuk ding maar om er 2600 euro voor neer te leggen, no thanks.. Hoewel de materialen en de afwerking subliem is..
[..]
320 maar?! O damn, dat wist ik niet, maar inderdaad.
Hmm.. ook maar eens even kijken dan.
Heb ook een orient bambino liggen, die standaard strap is zo ontiegelijk naar, heb het srs 2 dagen volgehouden en toen een aftermarket strap gekocht, staat ook zoveel beter imo.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Reken er wel op dat je er waarschijnlijk een nieuwe strap om wilt doen, weet niet wat je nu gewend bent maar deze is vrij stug, en blijft vrij stug. Tevens het uurwerk is iet wat gehorig dus als je niet tegen getik op je nachtkastje kan ....
Voor de rest ontzettend blij mee
heb ik gedaan, maar wat volgens de OP tussen de 600 en 1000 euro kost, kost volgens Google doorgaans 1500 euro+quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:09 schreef Twiitch het volgende:
Vind ik nogal een standaard klokje voor 800¤....
Kijk eens bij wat merken in de OP.
Ik zou je modemerken afraden en aanraden om te kijken bij een degelijk merk dat gespecialiseerd is in het maken van horloges. In jouw categorie zou ik zeker even stilstaan bij Tissot. Mocht je interesse hebben in tweedehands dan kan je kijken op Chrono24.com. Vereist wel een goed oog omdat niet alle aangeboden klokken waar voor je geld zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:04 schreef stephano1990 het volgende:
Waar kopen jullie die horloges eigenlijk? Want als ik Raymond Weil of Oris webshops zoek voor een prijs indicatie kom ik niet onder de duizend euro uit.
Ik ben op zoek naar een klassiek ogend horloge dat bij een pak gedragen kan worden (bij voorkeur met een band van bruin leer). Mijn uiterste prijslimiet is duizend euro, maar bij voorkeur zoek ik iets tussen de 500 a 800 euro.
Ik heb nu mijn zinnen gezet op een Armani horloge, dat volgens de webshop ongeveer 700 euro moet kosten.
Link:
http://store.emporioarman(...)ml?imagePath=ARS4000
Iets moderner design, maar bevalt mij op zich wel.
Een alternatief waar ik naar gekeken heb, was Tommy Hilfiger. Maar daar kost de duurste 200 euro en ik loop ook niet echt weg met hun designs (wellicht dat ik er eentje koop met een stalen band als sport/reis horloge).
Momenteel heb ik eigenlijk alleen maar Seiko horloges, waarvan 3 wat duurder waren (2 Sportura kinetic's, en een Arctura kinetic). Maar die hebben allemaal een modern design en een stalen band.
Iemand een goede tip voor waar ik naar kan kijken?
Ik zou bij de modemerken wegblijven. Een aantal cleane klokjes die goed bij een pak staan op een bruine band:quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:04 schreef stephano1990 het volgende:
naar gekeken heb, was Tommy Hilfiger. Maar daar kost de duurste 200 euro en ik loop ook niet echt weg met hun desig
Stowa is ook een goede optie. Of natuurlijk een Nomos: https://www.chrono24.nl/nomos/index.htmquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:16 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Ik zou bij de modemerken wegblijven. Een aantal cleane klokjes die goed bij een pak staan op een bruine band:
Tissot Le Locle:
http://www.boumanonline.n(...)t/7102/?mf=9&mv=1205
(415 eu)
Stowa Antea KS:
https://www.stowa.de/lsho(...)de,2,Tshowrub--antea,.htm
(825 eu)
Stowa Marine:
https://www.stowa.de/lsho(...)m,1,Tshowrub--marine,.htm
(570 eu)
Sinn 556
http://www.chrono24.nl/si(...)&manufacturerIds=227
(+- 750 eu)
Nomos is super, maar voor dat budget wordt het lastigquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Stowa is ook een goede optie. Of natuurlijk een Nomos: https://www.chrono24.nl/nomos/index.htm
Tweedehands is er wel wat te vinden, ook inclusief doos, boekjes, bon (een jaar garantie) en recent geserviced.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:18 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Nomos is super, maar voor dat budget wordt het lastig
Blijven prachtige klokjesquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Tweedehands is er wel wat te vinden, ook inclusief doos, boekjes, bon (een jaar garantie) en recent geserviced.
https://www.chrono24.nl/n(...)%2Fnomos%2Findex.htm
Wat bedoel je bij een perpetual calendar? Een echte PPC begint pas bij een 30.000 euro ongeveer.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:54 schreef rumiii het volgende:
Ongelooflijk dat er zelfs bij horloges van bijna 8000,- perpetual calendars ontbreken..
http://www.tissot.ch/?col(...)N/T063.637.16.037.00quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:29 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wat bedoel je bij een perpetual calendar? Een echte PPC begint pas bij een 30.000 euro ongeveer.
Ik neem aan dat je dan ook een jaarkalender bedoelt, dus zonder jaartallen en nog belangrijker, zonder schrikkeljaar.
Die heb je volgens mij bij Omega wel voor 8000 (list prijs).
Een PPC is nu eenmaal moeilijk te maken en is dus een stuk duurder.
Bedankt voor de verheldering. Ik bedoelde een 'Perpetual date danwel dagaanduiding rekening houdend met februari en schrikkeljaren)'.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:29 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wat bedoel je bij een perpetual calendar? Een echte PPC begint pas bij een 30.000 euro ongeveer.
Ik neem aan dat je dan ook een jaarkalender bedoelt, dus zonder jaartallen en nog belangrijker, zonder schrikkeljaar.
Die heb je volgens mij bij Omega wel voor 8000 (list prijs).
Een PPC is nu eenmaal moeilijk te maken en is dus een stuk duurder.
Waarschijnlijk is het inderdaad een perpetual maar omdat het betreft een quartzuurwerk. Dat is natuurlijk stuk gemakkelijker te maken dan een automatisch uurwerk met een oneindige kalender.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
http://www.tissot.ch/?col(...)N/T063.637.16.037.00
Of is dit geen echte perpetual? Zij gebruiken de naam, weet de(jouw) definitie niet? (wel quartz btw)
quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
http://www.tissot.ch/?col(...)N/T063.637.16.037.00
Of is dit geen echte perpetual? Zij gebruiken de naam, weet de(jouw) definitie niet? (wel quartz btw)
Inderdaad, een quartz telt niet mee in dit geval. Oneindig zijn ze trouwens niet, maar een jaar of 30 lopen ze wel gelijk volgens mij. Vaak moeten dan de duizendtallen vervangen worden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:54 schreef Accursius het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het inderdaad een perpetual maar omdat het betreft een quartzuurwerk. Dat is natuurlijk stuk gemakkelijker te maken dan een automatisch uurwerk met een oneindige kalender.
Duidelijkquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:44 schreef Skv het volgende:
Links naar rechts, zonder de kroon meegeteld. Of 10-4 zoals sommigen doen. Buitenkant bezel dus, plus evt stuk kast er naast.
[ afbeelding ]
De diameter is altijd gewoon de hele kast, niet alleen de lunette. Zonder kroon uiteraard.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:34 schreef rumiii het volgende:
De diameter aangegeven op de site van Rolex, gaat het om de diameter van de ring aan de binnenkant of gaat het om de ring aan de buitenkant van de bezel?
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat veel Rolex horloges hierdoor 'groter' dragen dan dat de case diameter je zou doen vermoeden. Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:37 schreef Fisherman het volgende:
[..]
De diameter is altijd gewoon de hele kast, niet alleen de lunette. Zonder kroon uiteraard.
Diameter zegt overigens niet altijd alles over de draagbaarheid, het is ook zeker een combinatie van kast en lengte van de lugs.
Wat dus het balangrijkste is, is eigenlijk de lug-to-lug maat. Die bepaalt of het horloge wel of niet over je pols valt. Een horloge breder dan je pols, zal namelijk nooit echt confortabel dragen.
Mijn sub heeft een lug-to-lug maat van 49mm ongeveer. De moderne kastvormen, maken het ook nog eens een stuk hoekiger dan de oude modellen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:03 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel Rolex horloges hierdoor 'groter' dragen dan dat de case diameter je zou doen vermoeden. Bedankt voor de info
Mijn DJ is ook 36mm, maar staat/voelt als 38-40. Komt ook door de witgouden bezel die een soort van lichte rand geeft om de wijzerplaat heen. Prima formaat voor mijn smaak.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:03 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel Rolex horloges hierdoor 'groter' dragen dan dat de case diameter je zou doen vermoeden. Bedankt voor de info
Goede smaakquote:Op zondag 28 september 2014 19:03 schreef Glad_Janus het volgende:
Ik heb sinds een paar weken ook het horlogevirus aardig te pakken. Ik heb altijd al horloges gedragen, maar nooit het verschil geweten tussen een quartz en een mechanisch horloge bijvoorbeeld.
Sinds mijn ontdekking van WUS ben ik aardig op dreef geraakt, mijn eerste aankoop was een Victorinox Alliance (een quartz).
[ afbeelding ]
En sindsdien heb ik gemerkt dat ik vooral Duitse horloges erg mooi vind qua design. Ik zit nu in de wachtruimte bij Stowa voor een Flieger en een MO roman en ik ben stiekem al aan het kijken naar een Nomos Tangente.
Ik vind juist de oude modellen kleiner dragen, althans zeker niet groter.quote:Op zondag 28 september 2014 19:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Mijn DJ is ook 36mm, maar staat/voelt als 38-40. Komt ook door de witgouden bezel die een soort van lichte rand geeft om de wijzerplaat heen. Prima formaat voor mijn smaak.
Ik heb nog een andere 36mm dresswatch uit de jaren 60, die draagt een stuk kleiner imho.quote:Op zondag 28 september 2014 21:16 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ik vind juist de oude modellen kleiner dragen, althans zeker niet groter.
Op zich is een 36mm zeker niet te klein als je een normale pols hebt, dus te klein zal ie niet aanvoelen. Het is voor een dressy klok zeker een mooi formaat, mooier dan de DJ2 of de DD2. Alles is in verhouding bij de oude DJ modellen.
Klopt een Antea Kleine Sekunde met het oude logo. Vind het oude logo inderdaad een stuk beter staan. En voor 500 euro praktisch ongedragen overgenomen best een goede deal...quote:
Robuuste klok, maar hij moet niet te groot zijn vanwege je polsen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:38 schreef Kazenbazen het volgende:
Wil wel graag een robuuste klok, dus niet een luxe ''zwart wit'' horloge.
Bij regelmatig onderhoud lijkt het me wel. Ik zou dan wel voor de 41.5mm-variant gaan, omdat die grote over een X aantal jaren vast niet meer in de mode is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:13 schreef rumiii het volgende:
Kan een Omega (8500 caliber bv) mee tot aan het graf als het ware?
Zijn het echt stabiele/betrouwbare horloges?
Zoek eens op horloges van Braun, misschien wel iets voor jou.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:00 schreef Daklem het volgende:
Een horloge uitzoeken vind ik iets heel persoonlijks, en daarom ook erg mooi dat iedereen een andere smaak heeft.
Ik wil binnenkort naast mijn Seiko diver, en Tissot chrono, nog een dress watch kopen;
Het liefst zou ik een Nomos kopen maar hier heb ik op dit moment even geen geld voor (baby op komst waardoor ik voorlopig prioriteiten moet stellen.
Stiekem, wellicht vloeken in de kerk, zit ik te denken aan een Nomos replica. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen horloge heb gevonden die ik zo mooi vind als dresswatch als een Nomos. Wat betreft de prijs voor de originele, vind ik erg acceptabel, maar op dit moment (en voorlopig) helaas niet voor mij.
Iemand anders nog ideeën voor mogelijk andere horloges. De Orient Bambino vind ik zelf niet zo mooi. De Stowa Antea vind ik ook erg mooi!
prijs tot 250 euro.
Valt mijn inziens ook gewoon onder een replicaquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:39 schreef Glad_Janus het volgende:
Rodina is het goedkoopste alternatief voor een Nomos denk ik.
[ afbeelding ]
Goedkoop wel, maar alternatief? Lees de reviews op WUS eens. De helft heeft wel geblauwde schroeven, de andere helft niet. De rotor maakt een rotkabaal.. Volgens mij worden die klokjes door talloze thuisateliers in elkaar gezet, zodat op de kwaliteit geen pijl te trekken valt. Een beetje zoals wat Parnis ook doet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:39 schreef Glad_Janus het volgende:
Rodina is het goedkoopste alternatief voor een Nomos denk ik.
[ afbeelding ]
De Rodina kwam ik inderdaad ook al tegen. Zover ik kan beoordelen ziet het model er op de meeste foto's prima uit. Alleen het is zonde dat de kwaliteit inconsistent is en dat het uurwerk lawaaierig is. Dat is iets wat mij tegen staat, ondanks dat je net geen 100 euro betaalt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Goedkoop wel, maar alternatief? Lees de reviews op WUS eens. De helft heeft wel geblauwde schroeven, de andere helft niet. De rotor maakt een rotkabaal.. Volgens mij worden die klokjes door talloze thuisateliers in elkaar gezet, zodat op de kwaliteit geen pijl te trekken valt. Een beetje zoals wat Parnis ook doet.
Maar inderdaad, designtechnisch is het een alternatief.
Dat lijkt wel een Rolex Jubileeband!quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:57 schreef Daklem het volgende:
Zojuist m'n Seiko SKX007 binnen gekregen.
Zeer mooi horloge. Je voelt het mechanische uurwerk heen en weer gaan in het horloge als je hem draagt.
Ik moet de band nog even aanpassen naar mijn polsmaat, maar wat een fantastisch model voor het geld!
[ afbeelding ]
Lijkt inderdaad heel veel op deze band. Lijkt enorm geïnspireerd ;-).quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:02 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een Rolex Jubileeband! [ afbeelding ]
Hoe zit 'ie om de pols? Foto!
Zit nu een beetje naar Breitling te kijken, maar dan zal het budget wat opgerekt moeten wordenquote:Op dinsdag 30 september 2014 01:49 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Robuuste klok, maar hij moet niet te groot zijn vanwege je polsen?
Kan je anders een een paar horloge's plaatsen die je er goed uit vind zien kunnen wij je wat makkelijker tips geven
Wellicht is dit een beetje wat je zoekt? :
http://www.keuvelaar.nl/h(...)54-horloge-l27474722
(1440eu)
http://wornandwound.com/2(...)odiver-watch-review/
(1060eu)
http://www.keuvelaar.nl/h(...)orloge-73376534154rb
(1300eu)
https://www.sinn.de/en/Modell/U1.htm
(vanaf 1390 eu)
chronomat 41?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:23 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Zit nu een beetje naar Breitling te kijken, maar dan zal het budget wat opgerekt moeten worden
Wat vinden jullie eigenlijk van horloges zonder documentatie/doos etc.?
Met doos, boekjes en servicehistorie is makkelijker verkopen als je er ooit weer af wil.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:23 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Zit nu een beetje naar Breitling te kijken, maar dan zal het budget wat opgerekt moeten worden
Wat vinden jullie eigenlijk van horloges zonder documentatie/doos etc.?
Jup, alleen in de prijsklasse waarin ik op dit moment zoek is er niet veel verkrijgbaar met alle papieren. Twijfel dus nog of ik echt even doorspaar om voor een betere/duurdere/mooiere te gaanquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Met doos, boekjes en servicehistorie is makkelijker verkopen als je er ooit weer af wil.
Scheelt vaak wel een paar honderd Euro in de prijs. Meer nog bij vintage klokjes. Eerst wilde ik altijd met doos/boekjes, maar mijn drie laatste vintage klokjes heb ik los gekocht. Eentje zaten servicepapieren bij van 3 jaar geleden, de andere twee zat niks bij.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:29 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Jup, alleen in de prijsklasse waarin ik op dit moment zoek is er niet veel verkrijgbaar met alle papieren. Twijfel dus nog of ik echt even doorspaar om voor een betere/duurdere/mooiere te gaan
Tandpasta.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:01 schreef Twiitch het volgende:
Tip om een krasje van mineraalglas te halen? Of moet dat echt bij een juwelier?
Wel een quartz en 2e hands maar hier staat een Breitling te koop in goede staat voor 1350,-quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:27 schreef Kazenbazen het volgende:
Die gaan al snel richting de 5/6000 zie ik. Beetje duur
Phoe. Voor dat geld, en quartz, kan ik wel wat anders leuks kopen (niet mijn smaak qua horloge/merk).quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:51 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Wel een quartz en 2e hands maar hier staat een Breitling te koop in goede staat voor 1350,-
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2717072
Ik heb Kazenbazen in die pricerange ook eerder wat tips gegeven als Oris / Sinn maar uit zn reacties te lezen wil ie toch voor een Breitling gaan. Deze viel dan nog binnen het budget.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:56 schreef Daklem het volgende:
[..]
Phoe. Voor dat geld, en quartz, kan ik wel wat anders leuks kopen (niet mijn smaak qua horloge/merk).
Navitimer is een klassieker, de rest is zo-zo.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:03 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind die Breitlings echt wanstaltige dingen.
Nog een lelijk ding ook. Zou sowieso voor een automaat gaan - bijv. een Colt II automatic. Stuk ingetogener en mooier.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:56 schreef Daklem het volgende:
[..]
Phoe. Voor dat geld, en quartz, kan ik wel wat anders leuks kopen (niet mijn smaak qua horloge/merk).
Ik gebruik altijd Polywatch. Alleen voor plexi inderdaad.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat werkt alleen met acryl dacht ik.
Smaken verschillen, maar ooit koop ik ook een Breitlingquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:03 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind die Breitlings echt wanstaltige dingen.
mesh bracelets zie je niet zo vaakquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Smaken verschillen, maar ooit koop ik ook een Breitling
[ afbeelding ]
Mooie klok. Kan daar niets over zeggen. Ik zou hem dan zelf liever zien, denk ik, op een mooie zwarte lederen band.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Smaken verschillen, maar ooit koop ik ook een Breitling
[ afbeelding ]
Gevoel om de pols is perfect. Hij voelt degelijk zwaar aan en het uurwerk loopt fantastisch mooi.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:02 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een Rolex Jubileeband! [ afbeelding ]
Hoe zit 'ie om de pols? Foto!
Wanneer je die Zenith weg doet kom ik graag nog eens langsquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:28 schreef eriksd het volgende:
De horloges zijn verkocht mensen, excuus. De breitling, Rolex en Zenith hou ik zelf.
Papieren is in mijn ogen nooit zo'n issue. Vooral wanneer je ziet hoe relatief makkelijk er aan blanco papieren te komen is. Overigens heb je bepaalde modellen Breitling Chronomat en Superocean voor een 1400 euro te vinden in NL. Heb zelf een Superocean A17040 met blauw dial gehad die er voor 1200 uit is gegaan incl. papieren bij de handelaar waar ik 'm had ingeruild. Met wat zoekwerk is het allemaal best nog wel mogelijk. Ding was nog behoorlijk betrouwbaar ook. Zo heeft hij met urban exploring en mountainbiken genoeg te verduren gehad en bleef maar goed lopen, dus over de kwaliteit van het aangepaste ETA uurwerk had ik niet te klagen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:29 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Jup, alleen in de prijsklasse waarin ik op dit moment zoek is er niet veel verkrijgbaar met alle papieren. Twijfel dus nog of ik echt even doorspaar om voor een betere/duurdere/mooiere te gaan
Doe je beter als die figuren die zich helemaal netjes aankleden (als in 3/5 delig pak, en dan heb ik het niet over de mensen die standaard in een pak rondlopen/er altijd netjes uitzien, maar mensen die alleen voor speciale gelegenheden dressed up gaan) om naar een juwelier te gaan om een duur horloge te kopen, je neemt iets af van een winkel, waarmee deze winkel blij mee moet zijn, maar je voelt je verplicht netjes verkleed te komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:00 schreef Kazenbazen het volgende:
Hmm dat zou wel eens kunnen kloppen
Met mijn jeans, Adidas sneakers en pauper vest
Ik ben laatst met mijn broertje in volledige paupermodus naar de schaap&citroen gegaan. Heel uitgebreide behandeling gehad, we mochten de high end Zeniths om de pols proberen, een tas vol boekjes meegekregen. Echt primaquote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:00 schreef Kazenbazen het volgende:
Hmm dat zou wel eens kunnen kloppen
Met mijn jeans, Adidas sneakers en pauper vest
^ En dit bedoel ik met higher end Juweliers.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben laatst met mijn broertje in volledige paupermodus naar de schaap&citroen gegaan. Heel uitgebreide behandeling gehad, we mochten de high end Zeniths om de pols proberen, een tas vol boekjes meegekregen. Echt prima
Nee.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:40 schreef rumiii het volgende:
Bevatten de meeste horloges witgoud? Denk aan wijzers/emblemen/kader datum
Nee joh.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:40 schreef rumiii het volgende:
Bevatten de meeste horloges witgoud? Denk aan wijzers/emblemen/kader datum
Je hoort veel verschillende verhalen over schaap, zowel goede als slechte. Goed om ook een positieve ervaring te lezen op internet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben laatst met mijn broertje in volledige paupermodus naar de schaap&citroen gegaan. Heel uitgebreide behandeling gehad, we mochten de high end Zeniths om de pols proberen, een tas vol boekjes meegekregen. Echt prima
Af en toe een stalen slavenarmbandquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:33 schreef Skv het volgende:
Dragen jullie om je niet-horlogearm ook nog iets van armbandjes oid?
Ik meestal niet, maar als ik wat draag is het zoiets:
[ afbeelding ]
Of
[ afbeelding ]
Of allebei tegelijk.
[ afbeelding ]
Familiering? Dat is idd naast een trouwring en horloge het enige wat ik als man zou dragen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
Nee, trouwring familiring en horloge is genoeg sieraad voor mij
Niks mis mee, zou wel alles aan één kant dragen. Op de pitti in Florence zie je dit verschijnsel trouwens al erg lang. Jammer alleen dat de gemiddelde Nederlander dit niet begrijpt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:33 schreef Skv het volgende:
Dragen jullie om je niet-horlogearm ook nog iets van armbandjes oid?
Ik meestal niet, maar als ik wat draag is het zoiets:
[ afbeelding ]
Of
[ afbeelding ]
Of allebei tegelijk.
[ afbeelding ]
Wat anderen denken of willen is wel het laatste waar ik mij zorgen om maak. Als je het wilt dragen dan doe je dat en interesseer je niet wat anderen er van vinden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef Accursius het volgende:
[..]
Niks mis mee, zou wel alles aan één kant dragen. Op de pitti in Florence zie je dit verschijnsel trouwens al erg lang. Jammer alleen dat de gemiddelde Nederlander dit niet begrijpt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tweede foto vind ik wel erg sneuquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef Accursius het volgende:
[..]
Niks mis mee, zou wel alles aan één kant dragen. Op de pitti in Florence zie je dit verschijnsel trouwens al erg lang. Jammer alleen dat de gemiddelde Nederlander dit niet begrijpt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is geen zegelring met familiewapen, het is een ring die van vader op zoon al een tijdje me gaat. En al zo'n 15 jaar aan m'n hand zit ondertussen. Zal eens kijken of ik een foto kan maken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:38 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Familiering? Dat is idd naast een trouwring en horloge het enige wat ik als man zou dragen.
Al het andere vind ik toch meer voor vrouwen.
Heb je een foto van je familiering? Vind het altijd wel mooi, zon zegelring met een familiewapen erin. Stiekum vind ik dat je dan eigenlijk ook wel van adel moet zijn, maar hoe dan ook is een dergelijke ring wel een mooi doorgeefstuk.
Wat een walgelijk elitaire stelling.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef Accursius het volgende:
Jammer alleen dat de gemiddelde Nederlander dit niet begrijpt.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef Twiitch het volgende:
Het ziet er naar mijn mening kinderlijk gay uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |