abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144991190
Ik heb sinds een paar weken ook het horlogevirus aardig te pakken. Ik heb altijd al horloges gedragen, maar nooit het verschil geweten tussen een quartz en een mechanisch horloge bijvoorbeeld.

Sinds mijn ontdekking van WUS ben ik aardig op dreef geraakt, mijn eerste aankoop was een Victorinox Alliance (een quartz).

En sindsdien heb ik gemerkt dat ik vooral Duitse horloges erg mooi vind qua design. Ik zit nu in de wachtruimte bij Stowa voor een Flieger en een MO roman en ik ben stiekem al aan het kijken naar een Nomos Tangente.
pi_144993282
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:03 schreef rumiii het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat veel Rolex horloges hierdoor 'groter' dragen dan dat de case diameter je zou doen vermoeden. Bedankt voor de info
Mijn DJ is ook 36mm, maar staat/voelt als 38-40. Komt ook door de witgouden bezel die een soort van lichte rand geeft om de wijzerplaat heen. Prima formaat voor mijn smaak.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 28 september 2014 @ 20:08:08 #228
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_144994254
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:03 schreef Glad_Janus het volgende:
Ik heb sinds een paar weken ook het horlogevirus aardig te pakken. Ik heb altijd al horloges gedragen, maar nooit het verschil geweten tussen een quartz en een mechanisch horloge bijvoorbeeld.

Sinds mijn ontdekking van WUS ben ik aardig op dreef geraakt, mijn eerste aankoop was een Victorinox Alliance (een quartz).

[ afbeelding ]

En sindsdien heb ik gemerkt dat ik vooral Duitse horloges erg mooi vind qua design. Ik zit nu in de wachtruimte bij Stowa voor een Flieger en een MO roman en ik ben stiekem al aan het kijken naar een Nomos Tangente.
Goede smaak ^O^
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_144995464
Thanks, ik zag dat je ook een Stowa Antea hebt.

Helaas vind ik het nieuwe logo niet echt passen bij dit model, vandaar mijn interesse is een Nomos.
pi_144997531
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 19:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Mijn DJ is ook 36mm, maar staat/voelt als 38-40. Komt ook door de witgouden bezel die een soort van lichte rand geeft om de wijzerplaat heen. Prima formaat voor mijn smaak.
Ik vind juist de oude modellen kleiner dragen, althans zeker niet groter.
Op zich is een 36mm zeker niet te klein als je een normale pols hebt, dus te klein zal ie niet aanvoelen. Het is voor een dressy klok zeker een mooi formaat, mooier dan de DJ2 of de DD2. Alles is in verhouding bij de oude DJ modellen.
pi_144999960
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:16 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vind juist de oude modellen kleiner dragen, althans zeker niet groter.
Op zich is een 36mm zeker niet te klein als je een normale pols hebt, dus te klein zal ie niet aanvoelen. Het is voor een dressy klok zeker een mooi formaat, mooier dan de DJ2 of de DD2. Alles is in verhouding bij de oude DJ modellen.
Ik heb nog een andere 36mm dresswatch uit de jaren 60, die draagt een stuk kleiner imho.

Vandaag weer eens een van mijn vostoks om. Prachtig spul voor bijna geen geld.
pi_145041044
Aan het kijken voor een leuk horloge, zeker niet high-end maar meer richting de 800-1500 euro.
Helaas kleine pols van 17-18 cm.

Adviezen voor mij? Vind zelf de Bretilings wel gaaf, nadeel is dat ze redelijk breed zijn voor mijn pols + dat ze qua budget allemaal rond de 1500-2500 zitten.

Wil wel graag een robuuste klok, dus niet een luxe ''zwart wit'' horloge.
  dinsdag 30 september 2014 @ 01:35:23 #233
238230 em-dee-em-aa
pi_145041888
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:33 schreef Glad_Janus het volgende:
logo
Klopt een Antea Kleine Sekunde met het oude logo. Vind het oude logo inderdaad een stuk beter staan. En voor 500 euro praktisch ongedragen overgenomen best een goede deal...

Verder een aantal jaar terug nog een Stowa Marine gehad, erg fijn horloge maar uiteindelijk geruild tegen een oude Omega handopwinder. Nu met mn Antea KS toch weer een duits horloge in bezit :)
  dinsdag 30 september 2014 @ 01:49:19 #234
238230 em-dee-em-aa
pi_145042017
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:38 schreef Kazenbazen het volgende:
Wil wel graag een robuuste klok, dus niet een luxe ''zwart wit'' horloge.
Robuuste klok, maar hij moet niet te groot zijn vanwege je polsen?

Kan je anders een een paar horloge's plaatsen die je er goed uit vind zien kunnen wij je wat makkelijker tips geven :)

Wellicht is dit een beetje wat je zoekt? :

http://www.keuvelaar.nl/h(...)54-horloge-l27474722
(1440eu)

http://wornandwound.com/2(...)odiver-watch-review/
(1060eu)

http://www.keuvelaar.nl/h(...)orloge-73376534154rb
(1300eu)

https://www.sinn.de/en/Modell/U1.htm
(vanaf 1390 eu)

[ Bericht 32% gewijzigd door em-dee-em-aa op 30-09-2014 02:15:32 ]
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:00:45 #235
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145056782
Een horloge uitzoeken vind ik iets heel persoonlijks, en daarom ook erg mooi dat iedereen een andere smaak heeft.

Ik wil binnenkort naast mijn Seiko diver, en Tissot chrono, nog een dress watch kopen;

Het liefst zou ik een Nomos kopen maar hier heb ik op dit moment even geen geld voor (baby op komst waardoor ik voorlopig prioriteiten moet stellen.

Stiekem, wellicht vloeken in de kerk, zit ik te denken aan een Nomos replica. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen horloge heb gevonden die ik zo mooi vind als dresswatch als een Nomos. Wat betreft de prijs voor de originele, vind ik erg acceptabel, maar op dit moment (en voorlopig) helaas niet voor mij.

Iemand anders nog ideeën voor mogelijk andere horloges. De Orient Bambino vind ik zelf niet zo mooi. De Stowa Antea vind ik ook erg mooi!

prijs tot 250 euro.
World domination is my middle name.
pi_145056994
Geen replica's. :'(.

Maar als je dat Bauhausdesign mooi vindt, kijk dan eens hier:
http://www.reddit.com/r/W(...)uhaus_style_watches/
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:07:44 #237
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145057050
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:06 schreef Skv het volgende:
Geen replica's. :'(.
daarom zoek ik ook alternatieven O+
pi_145057264
Kan een Omega (8500 caliber bv) mee tot aan het graf als het ware?

Zijn het echt stabiele/betrouwbare horloges?
pi_145057393
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:13 schreef rumiii het volgende:
Kan een Omega (8500 caliber bv) mee tot aan het graf als het ware?

Zijn het echt stabiele/betrouwbare horloges?
Bij regelmatig onderhoud lijkt het me wel. Ik zou dan wel voor de 41.5mm-variant gaan, omdat die grote over een X aantal jaren vast niet meer in de mode is.
pi_145058214
Rodina is het goedkoopste alternatief voor een Nomos denk ik.

pi_145058464
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:00 schreef Daklem het volgende:
Een horloge uitzoeken vind ik iets heel persoonlijks, en daarom ook erg mooi dat iedereen een andere smaak heeft.

Ik wil binnenkort naast mijn Seiko diver, en Tissot chrono, nog een dress watch kopen;

Het liefst zou ik een Nomos kopen maar hier heb ik op dit moment even geen geld voor (baby op komst waardoor ik voorlopig prioriteiten moet stellen.

Stiekem, wellicht vloeken in de kerk, zit ik te denken aan een Nomos replica. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen horloge heb gevonden die ik zo mooi vind als dresswatch als een Nomos. Wat betreft de prijs voor de originele, vind ik erg acceptabel, maar op dit moment (en voorlopig) helaas niet voor mij.

Iemand anders nog ideeën voor mogelijk andere horloges. De Orient Bambino vind ik zelf niet zo mooi. De Stowa Antea vind ik ook erg mooi!

prijs tot 250 euro.
Zoek eens op horloges van Braun, misschien wel iets voor jou.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:47:36 #242
238230 em-dee-em-aa
pi_145058587
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:39 schreef Glad_Janus het volgende:

[ afbeelding ]
Valt mijn inziens ook gewoon onder een replica
pi_145058639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:39 schreef Glad_Janus het volgende:

[ afbeelding ]
Goedkoop wel, maar alternatief? Lees de reviews op WUS eens. De helft heeft wel geblauwde schroeven, de andere helft niet. De rotor maakt een rotkabaal.. Volgens mij worden die klokjes door talloze thuisateliers in elkaar gezet, zodat op de kwaliteit geen pijl te trekken valt. Een beetje zoals wat Parnis ook doet.

Maar inderdaad, designtechnisch is het een alternatief.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:57:08 #244
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145060894
Zojuist m'n Seiko SKX007 binnen gekregen.

Zeer mooi horloge. Je voelt het mechanische uurwerk heen en weer gaan in het horloge als je hem draagt.

Ik moet de band nog even aanpassen naar mijn polsmaat, maar wat een fantastisch model voor het geld!

dinsdag 30 september 2014 @ 17:59:47 #245
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145061001
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Goedkoop wel, maar alternatief? Lees de reviews op WUS eens. De helft heeft wel geblauwde schroeven, de andere helft niet. De rotor maakt een rotkabaal.. Volgens mij worden die klokjes door talloze thuisateliers in elkaar gezet, zodat op de kwaliteit geen pijl te trekken valt. Een beetje zoals wat Parnis ook doet.

Maar inderdaad, designtechnisch is het een alternatief.
De Rodina kwam ik inderdaad ook al tegen. Zover ik kan beoordelen ziet het model er op de meeste foto's prima uit. Alleen het is zonde dat de kwaliteit inconsistent is en dat het uurwerk lawaaierig is. Dat is iets wat mij tegen staat, ondanks dat je net geen 100 euro betaalt.

@DarkerThanBlack, maar eens ff Braun checken! wist niet dat zij ook horloges maakte.
pi_145061097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:57 schreef Daklem het volgende:
Zojuist m'n Seiko SKX007 binnen gekregen.

Zeer mooi horloge. Je voelt het mechanische uurwerk heen en weer gaan in het horloge als je hem draagt.

Ik moet de band nog even aanpassen naar mijn polsmaat, maar wat een fantastisch model voor het geld!

[ afbeelding ]
Dat lijkt wel een Rolex Jubileeband!

Hoe zit 'ie om de pols? Foto! *O*
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:06:48 #247
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145061234
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:02 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat lijkt wel een Rolex Jubileeband! [ afbeelding ]

Hoe zit 'ie om de pols? Foto! *O*
Lijkt inderdaad heel veel op deze band. Lijkt enorm geïnspireerd ;-).

Ik zal hem eerst even kleiner laten maken. Ik heb mijn horloge setje besteld via DX.com maar ben bang dat dit nog wel even duurt voordat deze binnen is. Provisorisch kleiner maken vind ik dan weer zonde, aangezien ik tot nu toe allemaal hobbiebob video's heb gevonden waar ik niet echt vertrouwen in heb.
pi_145061694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 01:49 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Robuuste klok, maar hij moet niet te groot zijn vanwege je polsen?

Kan je anders een een paar horloge's plaatsen die je er goed uit vind zien kunnen wij je wat makkelijker tips geven :)

Wellicht is dit een beetje wat je zoekt? :

http://www.keuvelaar.nl/h(...)54-horloge-l27474722
(1440eu)

http://wornandwound.com/2(...)odiver-watch-review/
(1060eu)

http://www.keuvelaar.nl/h(...)orloge-73376534154rb
(1300eu)

https://www.sinn.de/en/Modell/U1.htm
(vanaf 1390 eu)

Zit nu een beetje naar Breitling te kijken, maar dan zal het budget wat opgerekt moeten worden :P
Wat vinden jullie eigenlijk van horloges zonder documentatie/doos etc.?
pi_145061799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:23 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Zit nu een beetje naar Breitling te kijken, maar dan zal het budget wat opgerekt moeten worden :P
Wat vinden jullie eigenlijk van horloges zonder documentatie/doos etc.?
chronomat 41?
pi_145061826
Die gaan al snel richting de 5/6000 zie ik. Beetje duur :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')