abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144575814
Het zal me echt zo hard jeuken hoe die kanker zwarte piet er uit ziet. Al maken ze hem pimpelpaars joh alsjeblieft zeg. Als je je hier al druk over kan maken dan is er echt iets mis met je leven. Zowel voor de voor als tegenstanders
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_144575816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:14 schreef hugecooll het volgende:
Wat een Bijbelgeouwehoer :')
GhpH vraagt ernaar. Dan wil ik best uitleggen wat er met de door hem aangehaalde teksten bedoeld wordt. ;)
Copthorne 2.0
pi_144575822
'Zeven redenen waarom geen enkele Nederlander zich schuldig hoeft te voelen over de slavernij

1. Slavernij was in die tijd de gewoonste zaak van de wereld. De Afrikanen deden er zelf volop aan mee. En niet alleen dat, de Afrikanen vingen hun broeders niet alleen voor hun eigen slaven voorraad maar ook om ze wereldwijd als warme broodjes te verkopen aan iedereen die ze maar hebben wilde. Behoorlijk hypocriet dat ze nu met het vingertje wijzen.

2. De Arabieren hebben 2 maal zoveel slaven uit Afrika gehaald. Vreemd genoeg rept de slavenlobby hier met geen woord over. Hun aanvallen schijnen direct op onze blanke huidskleur gericht te zijn en ongetwijfeld ook op onze portemonnee. Verona Sheppard en haar clubje griezels bereiden een enorme schadeclaim voor voor een aantal landen waaronder NL. (en dat is de werkelijke reden voor dit onzinnige slavengeleuter)

3. Wij waren de slaven van o.a. de Fransen, Noormannen, Romeinen. Moeten wij nu ook zo kinderachtig gaan doen als de Afrikanen en lekker zielig gaan zitten doen. En moeten wij nu ook de Scandinaviërs, Fransen en Italianen aanvallen en geld eisen ?? Moeten wij nu ook gaan lopen janken over gebeurtenissen van eeuwen geleden ??

4. Waarom probeert de Afrikaanse slavenlobby ons te vergelijken met een generatie die slavernij gewoon vond en worden we nooit vergeleken met de latere generaties die de slaven bevrijd hebben ?? Als wij dat niet gedaan hadden dan waren ze nog steeds slaven geweest. Enige dank daarvoor zou wel op zijn plaats zijn ipv hatelijke aanvallen. En dat terwijl wij als eerste de slavernij afschafte en als eerste erkende dat het niet deugt.

5. De WIC, VOC en de kleinere maatschappijen waren PARTICULIERE bedrijven. Weliswaar waren enkele regenten grootaandeelhouder maar nog steeds particuliere bedrijven. Waarom denkt de slavenlobby dat 'de Nederlanders' daar verantwoordelijk voor moeten zijn ? En dan ook nog 'de Nederlanders van 200 later ??

6. Terwijl de Afrikanen ons aanvallen voor gebeurtenissen van eeuwen geleden is er op hun eigen Afrikaanse continent tot op de dag van vandaag sprake van slavernij. Misschien moeten ze dat eerst maar eens aanpakken voordat ze oude koeien uit de sloot gaan halen.

7. Hier in Nederland zelf hebben nooit slaven rondgelopen...althans geen Afrikaanse slaven. Enkele bedrijven handelde erin maar in NL zelf heeft geen enkele Afrikaanse slaaf rondgelopen. We hoeven ons dus beslist geen schuldgevoel te laten aanpraten door een lobby die zijn uiterste best doet om onze huidskleur te verbinden aan evil en daar pas mee ophoudt als we met miljarden over de brug komen.

Daarnaast vind ik het absurd dat deze zure en gefrustreerde Afrikanen zichzelf durven te vergelijken met een vrolijke, vriendelijke flierefluiter als Zwarte Piet.'
pi_144575827
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Xessive het volgende:
Oftewel er is nog maar zo weinig racisme in Nederland dat er gezocht moet worden naar iets om in die slachtofferrol te blijven hangen. En dan negeer ik nog het feit dat veel slaven geleverd werden door negerbazen. Maar ja. Dat is promotietechnisch natuurlijk minder interessant als je de boze blanke man als dader wilt zien van je eigen falen.
Dit _O_
  dinsdag 16 september 2014 @ 02:20:55 #105
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144575832
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:19 schreef DrDentz het volgende:
-knip-
En dan ben je nog iets typisch blanks aan slavernij vergeten
pi_144575861
zag vanmiddag een neger op een fiets
en dacht, godverdomme het zal toch zeker niet? dat is die van mij!!1!

dus ik snel terug naar huis om te kijken of hij er nog was
en gelukkig, die van mij zat gewoon netjes schoenen te poetsen in de kelder :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik word een beetje gek van deze discussie :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 02:28:26 ]
pi_144575869
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:27 schreef Typisch het volgende:
zag vanmiddag een neger op een fiets
en dacht, godverdomme het zal toch zeker niet? dat is die van mij!!1!

dus ik snel terug naar huis om te kijken of hij er nog was
en gelukkig, die van mij zat gewoon netjes schoenen te poetsen in de kelder :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je had het recht om hem aan te houden en terug naar zijn "werkgever" te brengen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 03:48:17 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576097
Ik ben pro zwarte piet maar dat is voornamelijk om negers te ergeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_144576109
Gewoon afschaffen dat zwarte piet en sinterklaas en suikerfeest invoeren

1. deze discussie is dan voorbij
2. je kan nog snoep vreten

gg
pi_144576119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 03:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

gg
:D
pi_144576218
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:26 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Het enige juiste antwoord.
Je bent het dus eens met die kerel in het volgende filmpje:

Het is gewoon zo dat Nederlanders er niet tegen kunnen als ze een spiegel wordt voorgehouden. Ja, het is idd zo dat er negers zijn die in alles racisme zien en maar in de slachtofferrol blijven hangen. Maar in dit geval hebben ze een punt. Het Sinterklaasfeest moet (een klein beetje) aangepast worden door de Pieten een kleurtje te geven ipv zwart. De kinderen kunnen zoiets vast makkelijk accepteren, dus ik blijf me verbazen dat zoveel volwassen blanke Nederlanders zich druk blijven maken.
  dinsdag 16 september 2014 @ 06:31:32 #112
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_144576269
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:06 schreef MichaelScott het volgende:
Nee, het is nodig om die negers er 1 keer per jaar aan te herinneren wie de baas is.
QFT
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Forum Admin dinsdag 16 september 2014 @ 06:41:24 #113
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_144576294
Als Sint alleen blanke knechtjes in dienst had gehad dan was het ook niet goed geweest.

Als je goed graaft dan kan je in iedere cultuur wel racistische elementen vinden waar anderen aanstoot aan kunnen nemen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:01:15 #114
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_144576362
Volgens mij is het gewoon een onschuldig kinderfeest.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:04:25 #115
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_144576371
Ik heb geen kant meer, dat gezeur komt me helemaal de strot uit.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_144576403
Zolang er nog slavernij heerst, ook in Nederland, zou ik me daar maar eens druk om maken. Maar ja, dan zou je echte wereldproblemen oplossen en dat gaat wat ver. We verneuken liever een onschuldig kinderfeestje.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:22:30 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576452
Die negers moet je sowieso klein houden anders gaan ze dus inderdaad met dit soort belachelijke dingen komen. Gewoon weer gebruiken als waar ze voor bedoeld zijn. Kutklusjes laten opknappen. Lange dagen laten maken. Niet de tijd geven om een keertje na te denken want dat kunnen ze toch helemaal niet en dan gaat alles gewoon weer helemaal fout.

Als ze blijven klagen gewoon terugzetten op de eerste boot naar keuze. Of dat nu Suriname of Afrika is kan me ook niet rotten, zolang ze maar verdwijnen. We hebben ze godverdomme toch niet deze kant op gehaald om volwaardig mee te doen in de maatschappij :r

Enfin, ooit zal deze historische blunrqder hersteld worden. Daar vertrouw ik op.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:26:20 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576477
En anders stel ik voor om alle blanke Nederlanders op de boot naar een warm tropisch eiland te sturen. Kunnen die zwartnekken achterblijven en lekker verder gaan waar ze mee bezig waren terwijl wij Nederland 2.0 oprichten.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:26:34 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_144576479
Je blijft goffetomme van het Sinterklaasfeest af!!!!
pi_144576676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik heb geen kant meer, dat gezeur komt me helemaal de strot uit.
En de zwarte mensen zijn degenen die daar de schuld van krijgen, want "dat zijn degenen die huilie huilie doen en overal rascisme in zien". Maar degenen die keer op keer deze discussie oprakelen, zijn toch meestal blanke kaaskoppen die zich op hun teentjes getrapt voelen.
pi_144576681
Copthorne weet niet echt meer wat hij nou precies wil...
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_144576751
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:29 schreef Copthorne het volgende:
Een traditie verdedigen die is ontstaan ten tijde van de slavernij. :')

[ afbeelding ]

Niet snappen en niet willen accepteren dat tradities in de loop der tijd weer veranderen. :')

Het is bij Sinterklaas heel schattig afgebeeld, maar zo zag en ziet slavernij eruit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En jij met je bleke, blanke gelaat zeuren om je feestje. Boehoe, ze pakken mijn feestje af.

Ga je schamen. :(
Beter voeren we de slavernij weer in. Hebben we heel dat gezeik niet meer, en goedkopere iphones. Win-win
pi_144576789
Nou Copthorne, een traditie verandert als het tijdsbeeld verandert. Niet wanneer een minderheid dit afdwingt.
Het is voor verandering nog te vroeg.

En zeg nu eerlijk, het is niet vanwege het verschijnsel Zwarte Piet waardoor een deel van de Nederlanders negers als minderwaaardige burgers ziet.
pi_144576798
Waarom geeft iedereen nog een neuk dan? Negeer gewoon, wat boeit het nou hoe die mongolen er straks bij lopen.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:10:17 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576818
Gaan die nikkers straks het woord negeren willen verbieden?
pi_144577171
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zonder slavernij woonde TS nu ergens in donker Afrika en had hij honger en aids.

En dan dat gedwongen migratie argument :') pls :') iedere dag proberen duizenden Afrikanen in gammele bootjes het westen te bereiken. Die zouden maar wat graag door de WIC gebracht worden.
Dit dus en vergeet ook ebola, malaria, knokkelkoorts en de rest van de tropische ellende niet.

Deze discussie gaat voor mij overigens al lang niet meer over zwarte piet, maar over het verdwijnen van de nederlandse cultuur en identiteit door zielige gelukszoekers, intollerante moslims en dat zure weg-met-ons volk.
pi_144577260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
eens ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_144577568
Het leukst vind ik wel dat die kneusjes die janken over slavernij zelf acer/asus/apple en nike spulletjes kopen :')

Als de slaafjes geel zijn maakt het zeker niet uit

_O-
  dinsdag 16 september 2014 @ 09:52:38 #129
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144578384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:43 schreef Copthorne het volgende

En weinig racisme in Nederland. :') Probeer eens met een Surinaamse vriend op vrijdag- en zaterdagavond een café of club aan de Haagse Markt binnen te gaan.
is suriname een ras dan?
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_144578596
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:08 schreef Slaap_Zak het volgende:
Het leukst vind ik wel dat die kneusjes die janken over slavernij zelf acer/asus/apple en nike spulletjes kopen :')

Als de slaafjes geel zijn maakt het zeker niet uit

_O-
Dat is toch gewoon hoe alle grote dingen die ooit gemaakt zijn tot stand zijn gekomen? Bosjes slaven er tegenaan gooien totdat het staat? Het panamakanaal, de transcontinentale spoorweg, de piramides, alle grote tempels, elke iteratie van Rome, noem het maar op.

Zolang men maar mensen anoniem kan uitschelden op Youtube op je hippe smartphone, terwijl je met je mooie Nikes aan op de plee zit te kakken, geeft niemand een neuk om slaven.

En dan ineens janken over Zwerte Piet. Volgens de NOS moeten we ons zorgen maken over IS, dus beter dat men prioriteiten stelt.

:')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_144578787
Die slaven-voorouders zouden zich schamen als ze konden zien hoe hun nageslacht hun lijden misbruikt om hun gastcultuur te verkrachten...

Hoe ze tot hypocriete griezeltjes zijn verworden die slavernij piepen en racisme janken op hun hippe, door slaven in elkaar gezette, gadgets...

Hoe smerig wil je het hebben

:')
pi_144578816
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De nieuwe Piet is lichtgetint, heeft opgeschoren kroeshaar en een bontkraagje. In plaats van dat ze je schoen vullen nemen ze je inboedel mee, niet naar Spanje maar iets verder zuidelijk.
_O-
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_144578892
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:55 schreef Casiotone het volgende:

[..]

dat verklaard waarom je een belachelijke racistische troll bent
_O-
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_144578975
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:53 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

En de zwarte mensen zijn degenen die daar de schuld van krijgen, want "dat zijn degenen die huilie huilie doen en overal rascisme in zien". Maar degenen die keer op keer deze discussie oprakelen, zijn toch meestal blanke kaaskoppen die zich op hun teentjes getrapt voelen.
Ja dat is wel zo.
pi_144579015
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
Jep. En kerstmis ook. Want de kerstman mishandeld liliputters, en oud en nieuw. Toch altijd gezeik met vuurwerk. En bij kerst wordt veel vlees gegeten als traditie, als vegetariër vind ik dat gewoon aanstootgevend. Geluid van de kerk/moskee irriteer ik me ook kapot aan.

Waarom leven en laten leven, als we gewoon alles van elkaar kapot kunnen maken :).
pi_144579117
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:20 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Niet alleen de huidskleur. Het hele uiterlijk van de klassieke Zwarte Piet is gelijk aan karikaturen van negroïde personen die in de negentiende eeuw werden gemaakt. Zie eerder geplaatste plaatjes ter vergelijking.
Als je dit slavernij vindt (hoe het hedendaags wordt uitgevoerd) dan doet de kerstman aan dierenmishandeling.
pi_144579223
Wat een kankerdiscussie. Hou op te janken. 't Boeit me ook geen ene balzak of die zwarte blijft of niet

OK DOEI.
nedermemed.nl
pi_144579897
quote:
Vind je dat werkelijkwaar vreemd? Mensen maakten zich altijd al druk om hetgeen waar ze direct mee te maken krijgen. Kinderen in china werken in een fabriek om Iphone-onderdelen te maken. Hoeveel mensen maken zich daar druk na het liken van iemand op facebook met die iphone?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_144581463
Sommige mensen vinden zichzelf zo zielig dat ze overal gaan zoeken naar dingen waar ze gediscrimineerd worden :') ik word er een beetje moe van. dan hadden hun voorouders maar beter moeten kijken naar welk land ze verhuisden.
pi_144581767
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 12:08:30 ]
pi_144583295
Deze OP maakt de onwetendheid, domheid en onkunde van TS aan iedereen duidelijk. Derhalve Onterechte klacht! Nu verzoek ik je vriendelijk doch dringend het land te verlaten :).
Leve Zwarte Piet,
- Dominus

[ Bericht 1% gewijzigd door Dominusquinonolet op 16-09-2014 12:52:37 (duidelijker voor inferieuren) ]
.
pi_144585075
In Afrika kan je nog steeds mensen als slaaf kopen. 1000 jaar geleden deden de Arabieren het al. 500 jaar geleden deden de West-Europeanen het en tegenwoordig kan het nog steeds. Die Afrikanen deden er net zo hard aan mee.
pi_144588042
Altijd maar die mensen die zich om alles beledigd/gediscrimineerd voelen... Schaf anders dat hele klote feest maar af, is er ook niemand meer die er over kan zeiken.
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2014 @ 16:24:21 #144
88815 The_Emotion
98.3
pi_144589813
Ik word hier zo moe van....

Het ergste vind ik nog wel dat in de krant (Metro of Spits) een heel artikel gewijd wordt over dat zwarte pietjes die niet meer bij playmobil zitten.
En daaronder een artikeltje van 5 zinnetjes over 700 verdronken vluchtelingen.

"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:27:24 #145
365031 Dettol
Met automatisch pompje
pi_144589962
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:24 schreef Remqo het volgende:
En daaronder een artikeltje van 5 zinnetjes over 700 verdronken vluchtelingen.
Als de Sint niet zo vrijgevig was, dan had hij niet bezuinigd op pakjesboot 13 en dan had hij nog 700 werkkrachten gehad.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:33:42 #147
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_144590107
Elke user die tegen deze traditie is, in de fok zak doen. Dat zal ze leren.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2014 @ 16:42:04 #148
88815 The_Emotion
98.3
pi_144590380
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:28 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als de Sint niet zo vrijgevig was, dan had hij niet bezuinigd op pakjesboot 13 en dan had hij nog 700 werkkrachten gehad.
Als z'n werkkrachten niet onder vuur liggen, dan liggen ze wel onder water.... het is ook nooit goed.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_144590954
Dat dit nog steeds een issue is zeg :')... Ik zet 5 december gewoon mijn schoentje weet hoor :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:00:39 #150
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144591011
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:

[..]

En vervolgens mogen deze slaven gratis voor hem werken en pakjes rondbrengen? Klinkt logisch.
ze zijn uit dankbaarheid bij hem gebleven.....knuppel!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_144592114
quote:
_O-
pi_144594545
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:12 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Allereerst wordt het in Exodus 21:16 verboden om iemand te ontvoeren en te verkopen. Maar mocht er toch sprake zijn van slavernij, dan wordt er in de Bijbel duidelijk gemaakt dat er op een liefdevolle manier met slaven moet worden omgegaan.

Als een Israëliet diep in de schulden raakte, bijvoorbeeld door onverstandige zakelijke beslissingen, kon hij zichzelf als slaaf verkopen. In sommige gevallen kon hij misschien zelfs extra geld verdienen waardoor hij zichzelf kon vrijkopen (Leviticus 25:47-52). In Leviticus 25:39, 40 staat: „Ingeval uw broeder in uw nabijheid verarmt en hij zich aan u moet verkopen, moogt gij hem niet als werker in slavendienst gebruiken. Hij dient bij u te verkeren als een loonarbeider.” Dit was dus een liefdevolle regeling om voor de armsten van Israël te zorgen.
Wat een mooi verhaal eromheen gebouwd, duidelijk om de slavernij goed te praten terwijl men toch echt weet hoe het met slaven eraan toe ging. Het feit dat je jezelf kon verkopen zegt mij eigenlijk al genoeg. Jij wilt immers ook de aanpassingen rondom het zwarte piet verhaal erkennen. Je wil het tot op het bot uitkleden, dan zal dit ook zo met de bijbel moeten gebeuren.
pi_144594609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 03:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

gg
Nee moslim, want je vettig suikerfeest is FUCKING RACISTISCH jegens diabetici in mijn familie. SNAP JIJ DAN NIET WAT VOOR EMOTIONELE SCHADE JE MEEBRENGT?! ;(
pi_144594611
Lekker oranje maken.
pi_144594663
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:55 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nee moslim, want je vettig suikerfeest is FUCKING RACISTISCH jegens diabetici in mijn familie. SNAP JIJ DAN NIET WAT VOOR EMOTIONELE SCHADE JE MEEBRENGT?! ;(
Wat ben jij toch een dom ventje. Zelfs wanneer je jezelf als door voor wil laten gaan doe je dit op een domme manier.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_144594731
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:57 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een dom ventje. Zelfs wanneer je jezelf als door voor wil laten gaan doe je dit op een domme manier.
Ik maakte gewoon een parodie. Tevens verwijt de pot dat de ketel zwart ziet. En je tweede zin klopt niet echt.
pi_144594745
quote:
_O- _O_
pi_144594747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:59 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik maakte gewoon een parodie. Tevens verwijt de pot dat de ketel zwart ziet. En je tweede zin klopt niet echt.
Boeiend.
pi_144594760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:59 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Boeiend.
Argumentless as always. :7
pi_144594802
quote:

[..]

Argumentless as always. :7
Ja.
pi_144594894
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:00 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ja.
Als je van tevoren al weet dat je niet verder op iemand in zal gaan en maar 1 argument in je bezit hebt, bewaar dat voor later. Bespaart beide mensen hun tijd. (Had dit ook al kunnen zien aankomen).
pi_144594933
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef GhpH het volgende:

[..]

Als je van tevoren al weet dat je niet verder op iemand in zal gaan en maar 1 argument in je bezit hebt, bewaar dat voor later. Bespaart beide mensen hun tijd. (Had dit ook al kunnen zien aankomen).
Die laatste punt moet binnen de haakjes.
pi_144595053
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef voederbietel het volgende:

[..]

PS: eigenlijk waren de haakjes hier overbodig.
pi_144595068
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:06 schreef GhpH het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

PS: eigenlijk waren de haakjes hier overbodig.
quote:

[..]
En je tweede zin klopt niet echt.
pi_144596192
Alsof het verbieden van zwarte Piet een oplossing zal zijn voor het racisme in Nederland :')
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_144596705
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:31 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Alsof het verbieden van zwarte Piet een oplossing zal zijn voor het racisme in Nederland :')
Dat klinkt ook zo zielig, een verboden zwarte piet. Voor je het weet maak je er een martelaar van. :7
pi_144597437
Mensen moeten eens ophouden met janken over slavernij. Niemand heeft er meer ene fuck mee te maken, stelletje huilies :r
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
pi_144597834
Terechte klacht
pi_144597840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:31 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Zwarte Piet verbieden is natuurlijk een veel makkelijkere manier om je een beter mens te voelen, dan om bijv. biologisch vlees te kopen of kleren van een dure winkel ipv. goedkoop spul uit Bangladesh van Primark en H&M.
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:08:39 #170
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_144597843
Zwarte Piet is toch een roetmop?
pi_144597881
quote:
Wie zegt dat het dat wel zal doen dan?
pi_144597911
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het is de enige reden om er iets aan te doen.
pi_144597932
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Heb jij ook weer een punt gemaakt! :{
pi_144598008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:43 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het feit dat Afrikaanse stamhoofden ook slaven verkochten is een argument om het feest met slavensymbolen in stand te houden, ook al is het 2014?

En weinig racisme in Nederland. :') Probeer eens met een Surinaamse vriend op vrijdag- en zaterdagavond een café of club aan de Haagse Markt binnen te gaan.
http://www.spitsnieuws.nl(...)bij-club-in-den-haag

Ook autochtonen worden in hun eigen land gediscrimineerd, dus loop niet zo te huilen met je Surinaamse vriend.
pi_144598080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is de enige reden om er iets aan te doen.
Het racistisch element, ja. Niemand beweert dat al het racisme in Nederland daardoor zal stoppen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:16:08 #176
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_144598167
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:30 schreef eend112 het volgende:
Ik word zo kanker gek van die hele discussie
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
pi_144598168
TS is NSB'er :')
pi_144598182
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ergens klopt deze zin niet :)
pi_144598230
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het racistisch element, ja. Niemand beweert dat al het racisme in Nederland daardoor zal stoppen.
Lukraak "racistische elementen" verbieden slaat nergens op. We gaan ook geen oude Kuifjes verbranden ofzo. Toch?
pi_144598352
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Lukraak "racistische elementen" verbieden slaat nergens op. We gaan ook geen oude Kuifjes verbranden ofzo. Toch?
Worden die nog gedrukt? Oja.
pi_144598422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef Gelser het volgende:

[..]

Ergens klopt deze zin niet :)
Waar niet?
pi_144598462
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Worden die nog gedrukt? Oja.
Die kun je nog gewoon nieuw kopen hoor.
pi_144598586
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waar niet?
Nu weer wel :)
pi_144598669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Die kun je nog gewoon nieuw kopen hoor.
Daar weet ik verder niets van, maar ik vraag me af hoe jij racisme wilt bestrijden, zonder racistische elementen aan te pakken.
pi_144598850
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Daar weet ik verder niets van, maar ik vraag me af hoe jij racisme wilt bestrijden, zonder racistische elementen aan te pakken.
Kuifje in Afrika is gewoon te koop op bol.com.

En terecht. Censuur is symptoombestrijding. Racisme bestrijd je door mensen het te leren herkennen en ze te laten inzien dat het slecht is. Ik denk dat je daarvoor juist dingen zoals Kuifje in Afrika of foute Sinterklaasliedjes nodig hebt, om onschadelijke maar herkenbare voorbeelden te hebben.
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:29:29 #186
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144598869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:

[..]

En vervolgens mogen deze slaven gratis voor hem werken en pakjes rondbrengen? Klinkt logisch.
Ze krijgen toch te vreten of niet soms?
Liever één piet dan een handvol luie werklozen.
pi_144598897
Weg met hallal vlees, slachten zonder verdoving kan niet meer anno 2014. Daar zijn wetten en regels voor
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_144599041
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_144599627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:19 schreef DrDentz het volgende:
'Zeven redenen waarom geen enkele Nederlander zich schuldig hoeft te voelen over de slavernij

1. Slavernij was in die tijd de gewoonste zaak van de wereld. De Afrikanen deden er zelf volop aan mee. En niet alleen dat, de Afrikanen vingen hun broeders niet alleen voor hun eigen slaven voorraad maar ook om ze wereldwijd als warme broodjes te verkopen aan iedereen die ze maar hebben wilde. Behoorlijk hypocriet dat ze nu met het vingertje wijzen.

2. De Arabieren hebben 2 maal zoveel slaven uit Afrika gehaald. Vreemd genoeg rept de slavenlobby hier met geen woord over. Hun aanvallen schijnen direct op onze blanke huidskleur gericht te zijn en ongetwijfeld ook op onze portemonnee. Verona Sheppard en haar clubje griezels bereiden een enorme schadeclaim voor voor een aantal landen waaronder NL. (en dat is de werkelijke reden voor dit onzinnige slavengeleuter)

3. Wij waren de slaven van o.a. de Fransen, Noormannen, Romeinen. Moeten wij nu ook zo kinderachtig gaan doen als de Afrikanen en lekker zielig gaan zitten doen. En moeten wij nu ook de Scandinaviërs, Fransen en Italianen aanvallen en geld eisen ?? Moeten wij nu ook gaan lopen janken over gebeurtenissen van eeuwen geleden ??

4. Waarom probeert de Afrikaanse slavenlobby ons te vergelijken met een generatie die slavernij gewoon vond en worden we nooit vergeleken met de latere generaties die de slaven bevrijd hebben ?? Als wij dat niet gedaan hadden dan waren ze nog steeds slaven geweest. Enige dank daarvoor zou wel op zijn plaats zijn ipv hatelijke aanvallen. En dat terwijl wij als eerste de slavernij afschafte en als eerste erkende dat het niet deugt.

5. De WIC, VOC en de kleinere maatschappijen waren PARTICULIERE bedrijven. Weliswaar waren enkele regenten grootaandeelhouder maar nog steeds particuliere bedrijven. Waarom denkt de slavenlobby dat 'de Nederlanders' daar verantwoordelijk voor moeten zijn ? En dan ook nog 'de Nederlanders van 200 later ??

6. Terwijl de Afrikanen ons aanvallen voor gebeurtenissen van eeuwen geleden is er op hun eigen Afrikaanse continent tot op de dag van vandaag sprake van slavernij. Misschien moeten ze dat eerst maar eens aanpakken voordat ze oude koeien uit de sloot gaan halen.

7. Hier in Nederland zelf hebben nooit slaven rondgelopen...althans geen Afrikaanse slaven. Enkele bedrijven handelde erin maar in NL zelf heeft geen enkele Afrikaanse slaaf rondgelopen. We hoeven ons dus beslist geen schuldgevoel te laten aanpraten door een lobby die zijn uiterste best doet om onze huidskleur te verbinden aan evil en daar pas mee ophoudt als we met miljarden over de brug komen.

Daarnaast vind ik het absurd dat deze zure en gefrustreerde Afrikanen zichzelf durven te vergelijken met een vrolijke, vriendelijke flierefluiter als Zwarte Piet.'
Keihard mee eens!

Ik wacht op een reactie van TS die dit probeert te ontkrachten. Als hij geen trol is, heeft hij wel heel erg veel last van kortzichtigheid en tunnelvisie. Zelden zo'n domme druif meegemaakt.
pi_144635454
Zwarte Piet bingo, alle drogargumenten kan je zo doorstrepen :D :')
pi_144635582
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:21 schreef ntm het volgende:
Zwarte Piet bingo, alle drogargumenten kan je zo doorstrepen :D :')
[ afbeelding ]
Een argument op een bingokaart zetten, maakt het nog geen drogredenering. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2014 20:24:40 ]
pi_144649946
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')