GhpH vraagt ernaar. Dan wil ik best uitleggen wat er met de door hem aangehaalde teksten bedoeld wordt.quote:
Ditquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Xessive het volgende:
Oftewel er is nog maar zo weinig racisme in Nederland dat er gezocht moet worden naar iets om in die slachtofferrol te blijven hangen. En dan negeer ik nog het feit dat veel slaven geleverd werden door negerbazen. Maar ja. Dat is promotietechnisch natuurlijk minder interessant als je de boze blanke man als dader wilt zien van je eigen falen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ik word een beetje gek van deze discussie
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 02:28:26 ]
quote:Op dinsdag 16 september 2014 02:27 schreef Typisch het volgende:
zag vanmiddag een neger op een fiets
en dacht, godverdomme het zal toch zeker niet? dat is die van mij!!1!
dus ik snel terug naar huis om te kijken of hij er nog was
en gelukkig, die van mij zat gewoon netjes schoenen te poetsen in de kelderJe had het recht om hem aan te houden en terug naar zijn "werkgever" te brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 03:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon afschaffen dat zwarte piet en sinterklaas en suikerfeest invoeren
1. deze discussie is dan voorbij
2. je kan nog snoep vreten
gg
Je bent het dus eens met die kerel in het volgende filmpje:quote:
QFTquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:06 schreef MichaelScott het volgende:
Nee, het is nodig om die negers er 1 keer per jaar aan te herinneren wie de baas is.
En de zwarte mensen zijn degenen die daar de schuld van krijgen, want "dat zijn degenen die huilie huilie doen en overal rascisme in zien". Maar degenen die keer op keer deze discussie oprakelen, zijn toch meestal blanke kaaskoppen die zich op hun teentjes getrapt voelen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik heb geen kant meer, dat gezeur komt me helemaal de strot uit.
Beter voeren we de slavernij weer in. Hebben we heel dat gezeik niet meer, en goedkopere iphones. Win-winquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:29 schreef Copthorne het volgende:
Een traditie verdedigen die is ontstaan ten tijde van de slavernij.
[ afbeelding ]
Niet snappen en niet willen accepteren dat tradities in de loop der tijd weer veranderen.
Het is bij Sinterklaas heel schattig afgebeeld, maar zo zag en ziet slavernij eruit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En jij met je bleke, blanke gelaat zeuren om je feestje. Boehoe, ze pakken mijn feestje af.
Ga je schamen.
Dit dus en vergeet ook ebola, malaria, knokkelkoorts en de rest van de tropische ellende niet.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zonder slavernij woonde TS nu ergens in donker Afrika en had hij honger en aids.
En dan dat gedwongen migratie argumentpls
iedere dag proberen duizenden Afrikanen in gammele bootjes het westen te bereiken. Die zouden maar wat graag door de WIC gebracht worden.
eensquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
is suriname een ras dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:43 schreef Copthorne het volgende
En weinig racisme in Nederland.Probeer eens met een Surinaamse vriend op vrijdag- en zaterdagavond een café of club aan de Haagse Markt binnen te gaan.
Dat is toch gewoon hoe alle grote dingen die ooit gemaakt zijn tot stand zijn gekomen? Bosjes slaven er tegenaan gooien totdat het staat? Het panamakanaal, de transcontinentale spoorweg, de piramides, alle grote tempels, elke iteratie van Rome, noem het maar op.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:08 schreef Slaap_Zak het volgende:
Het leukst vind ik wel dat die kneusjes die janken over slavernij zelf acer/asus/apple en nike spulletjes kopen
Als de slaafjes geel zijn maakt het zeker niet uit
quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De nieuwe Piet is lichtgetint, heeft opgeschoren kroeshaar en een bontkraagje. In plaats van dat ze je schoen vullen nemen ze je inboedel mee, niet naar Spanje maar iets verder zuidelijk.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:55 schreef Casiotone het volgende:
[..]
dat verklaard waarom je een belachelijke racistische troll bent
Ja dat is wel zo.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:53 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
En de zwarte mensen zijn degenen die daar de schuld van krijgen, want "dat zijn degenen die huilie huilie doen en overal rascisme in zien". Maar degenen die keer op keer deze discussie oprakelen, zijn toch meestal blanke kaaskoppen die zich op hun teentjes getrapt voelen.
Jep. En kerstmis ook. Want de kerstman mishandeld liliputters, en oud en nieuw. Toch altijd gezeik met vuurwerk. En bij kerst wordt veel vlees gegeten als traditie, als vegetariër vind ik dat gewoon aanstootgevend. Geluid van de kerk/moskee irriteer ik me ook kapot aan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
Als je dit slavernij vindt (hoe het hedendaags wordt uitgevoerd) dan doet de kerstman aan dierenmishandeling.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:20 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Niet alleen de huidskleur. Het hele uiterlijk van de klassieke Zwarte Piet is gelijk aan karikaturen van negroïde personen die in de negentiende eeuw werden gemaakt. Zie eerder geplaatste plaatjes ter vergelijking.
Vind je dat werkelijkwaar vreemd? Mensen maakten zich altijd al druk om hetgeen waar ze direct mee te maken krijgen. Kinderen in china werken in een fabriek om Iphone-onderdelen te maken. Hoeveel mensen maken zich daar druk na het liken van iemand op facebook met die iphone?quote:
Als de Sint niet zo vrijgevig was, dan had hij niet bezuinigd op pakjesboot 13 en dan had hij nog 700 werkkrachten gehad.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:24 schreef Remqo het volgende:
En daaronder een artikeltje van 5 zinnetjes over 700 verdronken vluchtelingen.
Als z'n werkkrachten niet onder vuur liggen, dan liggen ze wel onder water.... het is ook nooit goed.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:28 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Als de Sint niet zo vrijgevig was, dan had hij niet bezuinigd op pakjesboot 13 en dan had hij nog 700 werkkrachten gehad.
ze zijn uit dankbaarheid bij hem gebleven.....knuppel!quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
En vervolgens mogen deze slaven gratis voor hem werken en pakjes rondbrengen? Klinkt logisch.
Wat een mooi verhaal eromheen gebouwd, duidelijk om de slavernij goed te praten terwijl men toch echt weet hoe het met slaven eraan toe ging. Het feit dat je jezelf kon verkopen zegt mij eigenlijk al genoeg. Jij wilt immers ook de aanpassingen rondom het zwarte piet verhaal erkennen. Je wil het tot op het bot uitkleden, dan zal dit ook zo met de bijbel moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 02:12 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Allereerst wordt het in Exodus 21:16 verboden om iemand te ontvoeren en te verkopen. Maar mocht er toch sprake zijn van slavernij, dan wordt er in de Bijbel duidelijk gemaakt dat er op een liefdevolle manier met slaven moet worden omgegaan.
Als een Israëliet diep in de schulden raakte, bijvoorbeeld door onverstandige zakelijke beslissingen, kon hij zichzelf als slaaf verkopen. In sommige gevallen kon hij misschien zelfs extra geld verdienen waardoor hij zichzelf kon vrijkopen (Leviticus 25:47-52). In Leviticus 25:39, 40 staat: „Ingeval uw broeder in uw nabijheid verarmt en hij zich aan u moet verkopen, moogt gij hem niet als werker in slavendienst gebruiken. Hij dient bij u te verkeren als een loonarbeider.” Dit was dus een liefdevolle regeling om voor de armsten van Israël te zorgen.
Nee moslim, want je vettig suikerfeest is FUCKING RACISTISCH jegens diabetici in mijn familie. SNAP JIJ DAN NIET WAT VOOR EMOTIONELE SCHADE JE MEEBRENGT?!quote:Op dinsdag 16 september 2014 03:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon afschaffen dat zwarte piet en sinterklaas en suikerfeest invoeren
1. deze discussie is dan voorbij
2. je kan nog snoep vreten
gg
Wat ben jij toch een dom ventje. Zelfs wanneer je jezelf als door voor wil laten gaan doe je dit op een domme manier.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:55 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nee moslim, want je vettig suikerfeest is FUCKING RACISTISCH jegens diabetici in mijn familie. SNAP JIJ DAN NIET WAT VOOR EMOTIONELE SCHADE JE MEEBRENGT?!
Ik maakte gewoon een parodie. Tevens verwijt de pot dat de ketel zwart ziet. En je tweede zin klopt niet echt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:57 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een dom ventje. Zelfs wanneer je jezelf als door voor wil laten gaan doe je dit op een domme manier.
Boeiend.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik maakte gewoon een parodie. Tevens verwijt de pot dat de ketel zwart ziet. En je tweede zin klopt niet echt.
Als je van tevoren al weet dat je niet verder op iemand in zal gaan en maar 1 argument in je bezit hebt, bewaar dat voor later. Bespaart beide mensen hun tijd. (Had dit ook al kunnen zien aankomen).quote:
Die laatste punt moet binnen de haakjes.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef GhpH het volgende:
[..]
Als je van tevoren al weet dat je niet verder op iemand in zal gaan en maar 1 argument in je bezit hebt, bewaar dat voor later. Bespaart beide mensen hun tijd. (Had dit ook al kunnen zien aankomen).
quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die laatste punt moet binnen de haakjes.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:06 schreef GhpH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
PS: eigenlijk waren de haakjes hier overbodig.
quote:
Dat klinkt ook zo zielig, een verboden zwarte piet. Voor je het weet maak je er een martelaar van.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:31 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Alsof het verbieden van zwarte Piet een oplossing zal zijn voor het racisme in Nederland
Zwarte Piet verbieden is natuurlijk een veel makkelijkere manier om je een beter mens te voelen, dan om bijv. biologisch vlees te kopen of kleren van een dure winkel ipv. goedkoop spul uit Bangladesh van Primark en H&M.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:31 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Alsof het verbieden van zwarte Piet een oplossing zal zijn voor het racisme in Nederland
Wie zegt dat het dat wel zal doen dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:31 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Het is de enige reden om er iets aan te doen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het dat wel zal doen dan?
Heb jij ook weer een punt gemaakt!quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die laatste punt moet binnen de haakjes.
http://www.spitsnieuws.nl(...)bij-club-in-den-haagquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:43 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Het feit dat Afrikaanse stamhoofden ook slaven verkochten is een argument om het feest met slavensymbolen in stand te houden, ook al is het 2014?
En weinig racisme in Nederland.Probeer eens met een Surinaamse vriend op vrijdag- en zaterdagavond een café of club aan de Haagse Markt binnen te gaan.
Het racistisch element, ja. Niemand beweert dat al het racisme in Nederland daardoor zal stoppen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is de enige reden om er iets aan te doen.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:30 schreef eend112 het volgende:
Ik word zo kanker gek van die hele discussie
Ergens klopt deze zin nietquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het dat wel zal doen dan?
Lukraak "racistische elementen" verbieden slaat nergens op. We gaan ook geen oude Kuifjes verbranden ofzo. Toch?quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het racistisch element, ja. Niemand beweert dat al het racisme in Nederland daardoor zal stoppen.
Worden die nog gedrukt? Oja.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Lukraak "racistische elementen" verbieden slaat nergens op. We gaan ook geen oude Kuifjes verbranden ofzo. Toch?
Die kun je nog gewoon nieuw kopen hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Worden die nog gedrukt? Oja.
Daar weet ik verder niets van, maar ik vraag me af hoe jij racisme wilt bestrijden, zonder racistische elementen aan te pakken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Die kun je nog gewoon nieuw kopen hoor.
Kuifje in Afrika is gewoon te koop op bol.com.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Daar weet ik verder niets van, maar ik vraag me af hoe jij racisme wilt bestrijden, zonder racistische elementen aan te pakken.
Ze krijgen toch te vreten of niet soms?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
En vervolgens mogen deze slaven gratis voor hem werken en pakjes rondbrengen? Klinkt logisch.
Keihard mee eens!quote:Op dinsdag 16 september 2014 02:19 schreef DrDentz het volgende:
'Zeven redenen waarom geen enkele Nederlander zich schuldig hoeft te voelen over de slavernij
1. Slavernij was in die tijd de gewoonste zaak van de wereld. De Afrikanen deden er zelf volop aan mee. En niet alleen dat, de Afrikanen vingen hun broeders niet alleen voor hun eigen slaven voorraad maar ook om ze wereldwijd als warme broodjes te verkopen aan iedereen die ze maar hebben wilde. Behoorlijk hypocriet dat ze nu met het vingertje wijzen.
2. De Arabieren hebben 2 maal zoveel slaven uit Afrika gehaald. Vreemd genoeg rept de slavenlobby hier met geen woord over. Hun aanvallen schijnen direct op onze blanke huidskleur gericht te zijn en ongetwijfeld ook op onze portemonnee. Verona Sheppard en haar clubje griezels bereiden een enorme schadeclaim voor voor een aantal landen waaronder NL. (en dat is de werkelijke reden voor dit onzinnige slavengeleuter)
3. Wij waren de slaven van o.a. de Fransen, Noormannen, Romeinen. Moeten wij nu ook zo kinderachtig gaan doen als de Afrikanen en lekker zielig gaan zitten doen. En moeten wij nu ook de Scandinaviërs, Fransen en Italianen aanvallen en geld eisen ?? Moeten wij nu ook gaan lopen janken over gebeurtenissen van eeuwen geleden ??
4. Waarom probeert de Afrikaanse slavenlobby ons te vergelijken met een generatie die slavernij gewoon vond en worden we nooit vergeleken met de latere generaties die de slaven bevrijd hebben ?? Als wij dat niet gedaan hadden dan waren ze nog steeds slaven geweest. Enige dank daarvoor zou wel op zijn plaats zijn ipv hatelijke aanvallen. En dat terwijl wij als eerste de slavernij afschafte en als eerste erkende dat het niet deugt.
5. De WIC, VOC en de kleinere maatschappijen waren PARTICULIERE bedrijven. Weliswaar waren enkele regenten grootaandeelhouder maar nog steeds particuliere bedrijven. Waarom denkt de slavenlobby dat 'de Nederlanders' daar verantwoordelijk voor moeten zijn ? En dan ook nog 'de Nederlanders van 200 later ??
6. Terwijl de Afrikanen ons aanvallen voor gebeurtenissen van eeuwen geleden is er op hun eigen Afrikaanse continent tot op de dag van vandaag sprake van slavernij. Misschien moeten ze dat eerst maar eens aanpakken voordat ze oude koeien uit de sloot gaan halen.
7. Hier in Nederland zelf hebben nooit slaven rondgelopen...althans geen Afrikaanse slaven. Enkele bedrijven handelde erin maar in NL zelf heeft geen enkele Afrikaanse slaaf rondgelopen. We hoeven ons dus beslist geen schuldgevoel te laten aanpraten door een lobby die zijn uiterste best doet om onze huidskleur te verbinden aan evil en daar pas mee ophoudt als we met miljarden over de brug komen.
Daarnaast vind ik het absurd dat deze zure en gefrustreerde Afrikanen zichzelf durven te vergelijken met een vrolijke, vriendelijke flierefluiter als Zwarte Piet.'
Een argument op een bingokaart zetten, maakt het nog geen drogredenering.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:21 schreef ntm het volgende:
Zwarte Piet bingo, alle drogargumenten kan je zo doorstrepen![]()
![]()
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |