De nieuwe Piet is lichtgetint, heeft opgeschoren kroeshaar en een bontkraagje. In plaats van dat ze je schoen vullen nemen ze je inboedel mee, niet naar Spanje maar iets verder zuidelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:33 schreef budvar het volgende:
De nieuwe Piet moet maar helemaal in het wit met een puntmuts ofzo, dan kan niemand er meer aanstoot aan nemen toch?
En vervolgens mogen deze slaven gratis voor hem werken en pakjes rondbrengen? Klinkt logisch.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:32 schreef Zapata het volgende:
goeie op. duidelijk uitgelegd wat het verband tussen zwarte piet en slavernij is.
Ik dacht juist dat Nicolaas slaven had bevrijd en daarom heilig werd verklaard maar je hebt me de ogen geopend.
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:30 schreef eend112 het volgende:
Ik word zo kanker gek van die hele discussie
Dat vind ik van mensen die een feest voor kinderen refereren naar de slavernijquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:39 schreef ntm het volgende:
Voorstanders van zwarte piet komen wel echt het meeste als tokkies over. De argumenten die ze ook gebruiken, man man manToch raar dat het ze zo diep zit. Achja ze zoeken het maar uit. Dit filmpje blijft toch een mooie parodie (aanrader als je nog niet gekeken hebt, voorstanders van zwarte piet).
En daar gaat het dus fout. Je kan als Negeroïde persoon ook wel heel veel moeite doen om je slaatje te kunnen slaan uit de vroegere slavernij.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
Het feit dat Afrikaanse stamhoofden ook slaven verkochten is een argument om het feest met slavensymbolen in stand te houden, ook al is het 2014?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Xessive het volgende:
Oftewel er is nog maar zo weinig racisme in Nederland dat er gezocht moet worden naar iets om in die slachtofferrol te blijven hangen. En dan negeer ik nog het feit dat veel slaven geleverd werden door negerbazen. Maar ja. Dat is promotietechnisch natuurlijk minder interessant als je de boze blanke man als dader wilt zien van je eigen falen.
Echt gevaarlijk inderdaad, alle Nederlanders zijn hierdoor ontwikkeld tot racistenquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
De mensen die het hardst schreeuwen zijn de voorstanders hoor, wat ik merk dan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:41 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat vind ik van mensen die een feest voor kinderen refereren naar de slavernij
Ja, maar wij gaan nu toch ook niet naar Amerika om daar thanks giving af te schaffen? Want mensen waren vroeger niet zo rijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef ntm het volgende:
[..]
De mensen die het hardst schreeuwen zijn de voorstanders hoor, wat ik merk dan.
Kan. Mensen die al 50 jaar elk jaar Sinterklaas en zwarte piet vieren zonder zelf de referentie ooit gelegd te hebben, worden nu ineens in een hokje geplaatst als racist. Sommige mensen komen wel metquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef ntm het volgende:
[..]
De mensen die het hardst schreeuwen zijn de voorstanders hoor, wat ik merk dan.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:28 schreef Nikmans het volgende:
Triest ja, ik heb dan ook de conclusie getrokken dat als je je in deze 'discussie' mengt je automatisch je recht van spreken verspilt en voor eeuwig te boek staat als randmongool, ongeacht de stelling die je inneemt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |