abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144574112
Een traditie verdedigen die is ontstaan ten tijde van de slavernij. :')

Niet snappen en niet willen accepteren dat tradities in de loop der tijd weer veranderen. :')

Het is bij Sinterklaas heel schattig afgebeeld, maar zo zag en ziet slavernij eruit:

En jij met je bleke, blanke gelaat zeuren om je feestje. Boehoe, ze pakken mijn feestje af.

Ga je schamen. :(
Copthorne 2.0
pi_144574143
Ik word zo kanker gek van die hele discussie
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:32:17 #3
381517 Zapata
held op sokken
pi_144574178
goeie op. duidelijk uitgelegd wat het verband tussen zwarte piet en slavernij is.

Ik dacht juist dat Nicolaas slaven had bevrijd en daarom heilig werd verklaard maar je hebt me de ogen geopend.
pi_144574185
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_144574187
Van zwarte Piet naar lichtgetinte Piet, het verval van de Nederlandse samenleving.
pi_144574206
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2014 @ 00:33:49 #7
231686 budvar
budvar
pi_144574208
De nieuwe Piet moet maar helemaal in het wit met een puntmuts ofzo, dan kan niemand er meer aanstoot aan nemen toch?
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_144574272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:33 schreef budvar het volgende:
De nieuwe Piet moet maar helemaal in het wit met een puntmuts ofzo, dan kan niemand er meer aanstoot aan nemen toch?
De nieuwe Piet is lichtgetint, heeft opgeschoren kroeshaar en een bontkraagje. In plaats van dat ze je schoen vullen nemen ze je inboedel mee, niet naar Spanje maar iets verder zuidelijk.
pi_144574310
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:32 schreef Zapata het volgende:
goeie op. duidelijk uitgelegd wat het verband tussen zwarte piet en slavernij is.

Ik dacht juist dat Nicolaas slaven had bevrijd en daarom heilig werd verklaard maar je hebt me de ogen geopend.
En vervolgens mogen deze slaven gratis voor hem werken en pakjes rondbrengen? Klinkt logisch.
Copthorne 2.0
pi_144574331
Voorstanders van zwarte piet komen wel echt het meeste als tokkies over. De argumenten die ze ook gebruiken, man man man :') Toch raar dat het ze zo diep zit. Achja ze zoeken het maar uit. Dit filmpje blijft toch een mooie parodie (aanrader als je nog niet gekeken hebt, voorstanders van zwarte piet).
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_144574340
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:30 schreef eend112 het volgende:
Ik word zo kanker gek van die hele discussie
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
Copthorne 2.0
pi_144574341
Oftewel er is nog maar zo weinig racisme in Nederland dat er gezocht moet worden naar iets om in die slachtofferrol te blijven hangen. En dan negeer ik nog het feit dat veel slaven geleverd werden door negerbazen. Maar ja. Dat is promotietechnisch natuurlijk minder interessant als je de boze blanke man als dader wilt zien van je eigen falen.
pi_144574346
Het gaat er alleen om dat mensen die hier in ons land komen wonen, onze tradities naar hun hand willen zetten.

Kom hier dan niet wonen, of doe gewoon mee. :'(
pi_144574356
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:39 schreef ntm het volgende:
Voorstanders van zwarte piet komen wel echt het meeste als tokkies over. De argumenten die ze ook gebruiken, man man man :') Toch raar dat het ze zo diep zit. Achja ze zoeken het maar uit. Dit filmpje blijft toch een mooie parodie (aanrader als je nog niet gekeken hebt, voorstanders van zwarte piet).
Dat vind ik van mensen die een feest voor kinderen refereren naar de slavernij
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144574368
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
En daar gaat het dus fout. Je kan als Negeroïde persoon ook wel heel veel moeite doen om je slaatje te kunnen slaan uit de vroegere slavernij.
pi_144574400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Xessive het volgende:
Oftewel er is nog maar zo weinig racisme in Nederland dat er gezocht moet worden naar iets om in die slachtofferrol te blijven hangen. En dan negeer ik nog het feit dat veel slaven geleverd werden door negerbazen. Maar ja. Dat is promotietechnisch natuurlijk minder interessant als je de boze blanke man als dader wilt zien van je eigen falen.
Het feit dat Afrikaanse stamhoofden ook slaven verkochten is een argument om het feest met slavensymbolen in stand te houden, ook al is het 2014?

En weinig racisme in Nederland. :') Probeer eens met een Surinaamse vriend op vrijdag- en zaterdagavond een café of club aan de Haagse Markt binnen te gaan.
Copthorne 2.0
pi_144574418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Echt gevaarlijk inderdaad, alle Nederlanders zijn hierdoor ontwikkeld tot racisten
pi_144574430
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:41 schreef eend112 het volgende:

[..]

Dat vind ik van mensen die een feest voor kinderen refereren naar de slavernij
De mensen die het hardst schreeuwen zijn de voorstanders hoor, wat ik merk dan.
pi_144574458
Weinig racisme in Nederland :') Racisme is overal, wie dat ontkent is gewoon blind.
pi_144574488
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef ntm het volgende:

[..]

Ja, maar wij gaan nu toch ook niet naar Amerika om daar thanks giving af te schaffen? Want mensen waren vroeger niet zo rijk.

Achterlijk is het, meedoen, het gewoon langs je heen laten gaan of oprotten uit dit land.
pi_144574536
Het is vrij logisch dat een feest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die werken voor de Sint een parodie is op het uiterlijk van Afrikaanse negroïde personen, in verband wordt gebracht met de slavernij. Helemaal als dit feest is ontstaan in een tijd dat de slavernij helemaal nog niet was afgeschaft en in een tijd waarbij negroïde personen door veel mensen in West-Europa niet eens als mens werden aangemerkt.

Oki en Doki bij de "nikkers" (negers uit Afrika). En nu wat afbeeldingen van zwarte Piet:

Copthorne 2.0
pi_144574573
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef ntm het volgende:

[..]

Kan. Mensen die al 50 jaar elk jaar Sinterklaas en zwarte piet vieren zonder zelf de referentie ooit gelegd te hebben, worden nu ineens in een hokje geplaatst als racist. Sommige mensen komen wel met :') argumenten ja, dat ben ik met je eens. Die moeten gewoon hun bek houden.
pi_144574583
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:28 schreef Nikmans het volgende:
Triest ja, ik heb dan ook de conclusie getrokken dat als je je in deze 'discussie' mengt je automatisch je recht van spreken verspilt en voor eeuwig te boek staat als randmongool, ongeacht de stelling die je inneemt.
Ga weg
pi_144574590
Zwarte piet blijft zwart en daarmee uit anders lekker terugkankeren naar je eigen land
pi_144574628
Origineel topic. Na je achtste je hier druk om maken :')oneindig
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
- PeterRudolphDeVries2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')