Haha, schattig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:38 schreef Bluurgh het volgende:
Jaren geleden: Kut, geen geluid. Hm. Alle instellingen nalopen, niks raars. Drivers uninstalleren, reboot, opnieuw installeren, reboot, nogsteeds geen geluid. Herhaal dat keer 3 en toen keek ik naar m'n versterker, die stond uit
Haha, schattig!quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:49 schreef summer2bird het volgende:
Ik kreeg op een spel geen geluid. Dus ik spel uitzetten, opnieuw opstarten, weer niks, dus ik pc opnieuw opstarten, kijken bij geluidsopties, had ik hem uitgevinkt staan in de geluidsmixer
quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:31 schreef PandaDrop het volgende:
Vinger ooit in een draaiende fan gestoken. Godverdomme, wat deed dat pijn zeg.
Maar er zijn toch ook leuke momenten hierquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:44 schreef borbit het volgende:
Ik was lang geleden een keer naar "http://forum.fok.nl" gegaan met mijn computer. Nog steeds last van.
Dit jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:31 schreef PandaDrop het volgende:
Heb je het serieus geprobeerd?quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:11 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Dit jaDoet godverdomme pijn zeg.
Niet netquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:13 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Heb je het serieus geprobeerd?
.. wie niet?..quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:13 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Heb je het serieus geprobeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar er zijn toch ook leuke momenten hier
quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Eerste en enige zelfbouw desktop ooit. Logo-sticker van processor die bedoeld was om op de pc-kast te plakken, op de processor zelf geplakt. Dacht dat het voor warmtegeleiding was voor tussen de processor en koelblok. Enorme pieptoon en brandlucht onmiddellijk na eerst keer aanzetten, die sticker was natuurlijk gelijk verbrand en gesmolten over de processor heen. Uiteraard helemaal kapot.
Altijd een grote angst van me als ik in de command line met partities bezig ben. Daarom gebruik ik altijd GParted.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:14 schreef Mano_ het volgende:
De verkeerde partitie verwijderd tijdens een herinstallatie
Same story here.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Dat nare warme gevoel dat je krijgt als je door hebt iets fout gedaan te hebben op een systeem waar anderen ook op werken...
chmod/chown -r ging wel eens niet helemaal goed...
en nog wel wat dingen
quote:
Ik maak de grootste fout ooit pas nu, door te reageren op Klaploperquote:
Gaat een wereld voor je open zeker, opeens al die games die je kunt spelen.quote:
Dat is geen fout, maar de eigenaardige bijwerking van het kapitalisme (beter gezegd dromende idealisten), die de anarchie van de vrije markt niet aanpaktquote:
quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:53 schreef Klaploper het volgende:
Diskette van een vriend in de computer stoppen en een knal horen. Bleek hij er dat spul van een luciferkop tussen had gedaan.
Deze reactie vragen om een verhaalquote:Op zaterdag 13 september 2014 22:54 schreef Klaploper het volgende:
Op vakantie gaan en inbelmodem verbonden laten.
TS verhaal: Boeiend (NOT). Topicquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:03 schreef MrSalazar het volgende:
die shit uit de op is een verzinsel
ben al 10 jaar Windows-vrij, had toen een playstation, gameboy en Atari. Tegenwoordig speel ik soms indie games en die krijgen het wel voor elkaar een Mac versie te maken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Gaat een wereld voor je open zeker, opeens al die games die je kunt spelen.
O ja, ook een keer gedaan. Ventilator was toen ook een schoep van afgebroken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:31 schreef PandaDrop het volgende:
Douw er gewoon linux op dan joh.quote:Op zondag 14 september 2014 05:55 schreef poorwhitetrash het volgende:
Ooit zo dom geweest, jaren geleden een laptop die vrij goedkoop in de aanbieding was te halen, en vergeten te kijken wat voor processor er nu eigenlijk in zat, enkel me blind gestaard op de prijs. Dat was dus eens maar nooit weer een computer met een Celeron er in.
Ook eens gedaan, voelde vrijwel niks en toen ik mijn vinger eruit haalde draaide het gewoon door.quote:Op zondag 14 september 2014 11:31 schreef Igen het volgende:
O ja, ook een keer gedaan. Ventilator was toen ook een schoep van afgebroken.
kon je hem in elk geval nog aanslingeren om te FOK!kenquote:Op zondag 14 september 2014 21:33 schreef Haasbeuntje het volgende:
Die mini stekkers van het moederbord naar de knoppen voorop de kast (Power/reset/lampjes etc) losgehaald zonder na te denken...
De resetknop was de nieuwe powerknop en de rest deed niks meer...
Mij ook wel eens overkomen, maar volgens mij is dat standaard beroepsgevaar als je vaker computers in elkaar zet.quote:Op zondag 14 september 2014 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij het installeren van de cpu 3 pinnetjes in de socket op het moederbord verbogen, gloednieuw mobo van 200+ euro.![]()
Kon ze met behulp van een naald en vergrootglas weer redelijk recht buigen en tot op de dag van vandaag werkt het nog. Maar dan voel je je wel even een lompe idioot![]()
Nu ik dit teruglees, het klinkt wel erg als het begin van een p0rn film. Maar ze was niet geefbaar en 30 jaar ouder dan ik.quote:Op maandag 15 september 2014 09:00 schreef SeLang het volgende:
De echtgenoot van onze secretaresse had ook zo'n ding gekocht en kreeg hem niet aan de gang en de secretaresse had mij gevraagd of ik bij haar thuis even kon komen helpen.
Dan ben ik toch benieuwd hoe dat jochie dacht die nieuwe CPU er dan weer op te krijgenquote:Op zondag 14 september 2014 16:30 schreef FredvZ het volgende:
Als student had ik een bijbaan bij een lokale computerboer. Ik heb daar aardig wat uren besteed aan het herstellen van andermans blunders.
Het mooiste verhaal wat me bij is gebleven is het 14 jarige jongetje dat een nieuwe P4 S478 CPU kocht voor zijn computer. Op de vraag of hij advies wilde voor de installatie antwoorde hij nee, hij wist wel hoe het moest.
De volgende dag verdrietige jongen met boze vader in de winkel. Vader snapte niet waar zoonlief mee bezig was, maar toen hij zijn zoon met schroevendraaier bezig zag een chip van het moederbord af te bikken voelde hij toch nattigheid en terecht de computer deed het niet meer.
Wat bleek: zoonlief had een pc met een PIII Slot 1 CPU en was dus bezig met het afbikken van de North Bridge van de chipset
Hij dacht dat daar de P4 moest komen.
quote:Op zondag 14 september 2014 16:30 schreef FredvZ het volgende:
Als student had ik een bijbaan bij een lokale computerboer. Ik heb daar aardig wat uren besteed aan het herstellen van andermans blunders.
Het mooiste verhaal wat me bij is gebleven is het 14 jarige jongetje dat een nieuwe P4 S478 CPU kocht voor zijn computer. Op de vraag of hij advies wilde voor de installatie antwoorde hij nee, hij wist wel hoe het moest.
De volgende dag verdrietige jongen met boze vader in de winkel. Vader snapte niet waar zoonlief mee bezig was, maar toen hij zijn zoon met schroevendraaier bezig zag een chip van het moederbord af te bikken voelde hij toch nattigheid en terecht de computer deed het niet meer.
Wat bleek: zoonlief had een pc met een PIII Slot 1 CPU en was dus bezig met het afbikken van de North Bridge van de chipset
Hij dacht dat daar de P4 moest komen.
Tja, omdat het tot dan toe eigenlijk altijd goed was gegaan wat minder voorzichtig geworden. Bij dat soort dingen moet je gewoon eventjes 100% gefocussed zijn. Dat was ik dus niet, ik wilde 'snel snel'quote:Op zondag 14 september 2014 22:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Mij ook wel eens overkomen, maar volgens mij is dat standaard beroepsgevaar als je vaker computers in elkaar zet.
quote:Op maandag 15 september 2014 13:08 schreef nattermann het volgende:
Thuiskomen van een avond bier drinken, thuis nog een biertje drinken achter de laptop. Bier gaat over het toetsenbord, proberen met een doek alles droog maken, vervolgens met de föhn de zaak droogblazen.
Er was niet meer veel over van het toetsenbordKromme toetsen, alles.
De praktijk leert dat je nooit het vermogen van leken moet onderschatten om aansluitingen die maar op één manier passen toch 'passend' te makenquote:Op maandag 15 september 2014 13:35 schreef -J-D- het volgende:
Ze vroeg of er nog bijzonderheden waren met de kabels... ik zei dat het geen kwaad kon. Elke kabel kon maar op 1 plek! Niet dus.
Geen blunder maar vergelijkbaar probleem. Na het inbouwen van een nieuw moederbord blijkt het bereik van de ontvanger van de muis minder te zijn geworden. Eerst kon hij zonder problemen op het backpanel en werkte alles vlekkeloos. Tegenwoordig zit hij dus één van de front USB's in te nemen en dat is naadje...quote:Op maandag 15 september 2014 13:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Lang geleden een keer een draadloze muis van de Hema gekocht. Dat ding deed het niet verder dan 5cm van de ontvanger. In feite was het dus een muis met een piepklein onzichtbaar snoer
waardeloos
Nou, omdat je he zo lief vraagt! Bij die eerste wilde een vriend dus een 'grap' met me uithalen. Door dat luciferspul in de diskette begon de diskette dus te fikken bij het uitlezen. Gelukkig alleen de diskettedrive kapot.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:58 schreef edcetera het volgende:
[..]
[..]
Deze reactie vragen om een verhaal
Ooit zo een schijfje gebruikt wat uit een magazine kwam en waar je voor een x periode gratis kon inbellen om te internetten.,wat achteraf helemaal niet zo gratis was als dat het eerst leek. Baal nog van die rekening achteraf. Was jaren 90 trouwens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:33 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Hey, hallo.
Wat was jullie grootste/stomme blunder met jullie PC?
Ik was een jaar of 10 kreeg pas voor het eerst internet, en had toen Windows XP, heel blij natuurlijk, ik had een groene bureaublad van een groene Tillituby land.
Goed, ik had geen geluid een keer, dus maakte ik voor het eerst een account met de naam "de-echte-gangster" goed, ik vroeg daar hoe ik geluid werkend kreeg, blijkbaar deden ze brutaal daar en wilde ze mij niet helpen waardoor ik iemand uitschold en hij zei dat ik System32 moest verwijder, ik probeerde dat toen, maar werkte niet, daarna zei hij download dit (zo'n programma dat alles vernietigt") nou, ik deed dat doen, en volgende dag toen ik PC aan wilde doen, bleef hij op zwart hangen met zo'n zwart puntje.
Oke, en nu jullie.
Wifi van de buren waarschijnlijkquote:Op maandag 15 september 2014 16:01 schreef MaGNeT het volgende:
Vinger in een draaiende fan: meerdere malen met uiteenlopende resultaten. 1x heb ik een flink stuk van m'n wijsvingernagel nooit meer teruggezien. Wel weer netjes gegroeid.
Klant komt met een net gekochte PC terug, vriend van hem zou even de koelpasta vervangen door betere en had de CPU uit de socket gehaald om hem schoon te maken.
Dacht toen dat alle pinnetjes van de CPU waren afgebroken (was begintijd S775) en was toen begonnen om de pennetjes uit de socket te trekken zodat er iig weer een nieuwe CPU in kon.
Resultaat: moederbord naar de eeuwige jachtvelden, evenals z'n ego.
Om de één of andere reden weten "zelfbouwers" altijd dingen stuk te krijgen die ze op de PC assemblage nooit stuk hebben. CPU-sockets (pennetjes krom) en geheugen + slots (geheugen 180 graden gedraaid er in) zijn daar een goed voorbeeld van.
Zelf verprutst? Ja... Heb eens m'n gloednieuwe AMD 1055T (6 core) CPU bij het uitpakken uit m'n klauwen laten vallen... Ben een half uur met pincet en stanley-mesje beziggeweest om de pinnen recht te krijgen... Daarna nog jaren gebruikt, zelfs nog Bitcoins mee gemined.
Grappig? Klant had een Powerline adapter gekocht vanwege slecht WiFi signaal en vanaf dat moment werkte uitgaande mail niet meer... Wie het weet mag het zeggen
Inderdaad wma was een horror...quote:Op maandag 15 september 2014 16:25 schreef Bart het volgende:
Vroegah, toen je muziek met napster downloadde, en het een minuut of drie voor je een nummer binnen had getrokken met je 36k6-modem, had ik na een paar hoge telefoonrekeningen (van mijn ouders) een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld. MP3 uiteraard, Zelf ook met Lame in DOS wat cd's omgezet.
Toen las ik ergens wat over WMA-bestanden. Die zouden met de helft van de bitrate van MP3 dezelfde geluidskwaliteit leveren. Nu zat mijn 8GB HDD bijna vol, dus ik zag hier wel ruimtebesparende mogelijkheden in. Hoppa, converteren die 128kb/s MP3's naar 64kb/s WMA. Nou, dat heb ik geweten, de hele collectie was niet meer om aan te horen.
In mijn oneindige wijsheid besloot ik daarom alles maar weer terug te converteren naar 128kb/s MP3. Hielp tot mijn verbazing weinig
.
Mp3pro had je ook nog.quote:Op maandag 15 september 2014 16:25 schreef Bart het volgende:
Vroegah, toen je muziek met napster downloadde, en het een minuut of drie voor je een nummer binnen had getrokken met je 36k6-modem, had ik na een paar hoge telefoonrekeningen (van mijn ouders) een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld. MP3 uiteraard, Zelf ook met Lame in DOS wat cd's omgezet.
Toen las ik ergens wat over WMA-bestanden. Die zouden met de helft van de bitrate van MP3 dezelfde geluidskwaliteit leveren. Nu zat mijn 8GB HDD bijna vol, dus ik zag hier wel ruimtebesparende mogelijkheden in. Hoppa, converteren die 128kb/s MP3's naar 64kb/s WMA. Nou, dat heb ik geweten, de hele collectie was niet meer om aan te horen.
In mijn oneindige wijsheid besloot ik daarom alles maar weer terug te converteren naar 128kb/s MP3. Hielp tot mijn verbazing weinig
.
Heb ik gewoon altijd pauperfans gehad? Vaak genoeg mijn vingers ertussen gedaan, nooit pijn gehad.quote:Op maandag 15 september 2014 16:34 schreef BertV het volgende:
Mijn grootste weet ik niet, wel mijn eerste;
del *.* op c:\ ipv in een directory
Ik weet precies welke speakers je bedoeltquote:Op maandag 15 september 2014 16:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Mp3pro had je ook nog.
ik als 11 jarig jochie op m'n 2x150 watt Typhoon speakers met 3D-knop hoorde het verschil toch niet.
quote:Op maandag 15 september 2014 16:38 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Heb ik gewoon altijd pauperfans gehad? Vaak genoeg mijn vingers ertussen gedaan, nooit pijn gehad.
Wat was dat voor pasta in hemelsnaam?quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:53 schreef Hinder het volgende:
Op een recente actie na, kan ik niet veel bedenken. Ik besloot de stock koeler van een AMD FX-6200 voor iets beters te vervangen (de grootste blunder kan in wezen ook worden beschouwd dat ik dat bij de bouw niet direct had gedaan). Alles los gehaald dat in de weg zat, en een beetje gaan 'schuiven en wrikken' om de oude koeler van de CPU te ontdoen. De koeler zelf was verder los van 't bord. De pasta was echter dermate goed aangehecht, dat ik de koeler inclusief CPU dwars door diens vergrendeling eruit trok.
De schade viel gelukkig mee: slechts één pin aan de buitenkant verbogen. Maar het leukste kwam nog ook nog: de CPU van de koeler ontdoen. Een beetje wrikken met een pasje deed niet veel. Uiteindelijk maar een schroevendraaier gebruikt, wat wel direct werkte. Vervolgens het pasje nog wel gebruikt om het kromme pinnetje te corrigeren. Hij werkt na opnieuw assembleren gelukkig nog prima, en nu ook nog eens koel en stil.
Het was het standaard laagje dat in de fabriek al was aangebracht. Ik weet niet meer precies hoe 'ie nu ineens met CPU en al los kwam, maar het ging met best wat geweldquote:Op dinsdag 16 september 2014 10:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat was dat voor pasta in hemelsnaam?![]()
Ik 'twist and pull' altijd maar als dat spul echt zo vast zat vermoed ik dat je met die methode ook wel wat pinnetjes verbogen zou hebben.
Erger kan bijna niet dan sinaasappelsapquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:27 schreef Helsinki het volgende:
Een glas sinaasappelsap omgegooid en dat kwam allemaal heel fijn op de vrij nieuwe MacBook van m'n schoonouders terecht. Konden ze meteen een nieuwe kopen.
Bekend gevoel..quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Dat nare warme gevoel dat je krijgt als je door hebt iets fout gedaan te hebben op een systeem waar anderen ook op werken...
http://www.downloadmoreram.com/quote:Op woensdag 17 september 2014 13:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
In de tijd met P3 en ik een half jaartje internet had dacht ik dat ik wel hardware kon downloaden en er niks van snapte waarom het niet werkte
Als ik er nu aan terug denk...dan voel ik me echt ontzettend dom
quote:Op woensdag 17 september 2014 13:33 schreef kovenant het volgende:
[..]
http://www.downloadmoreram.com/
Je moest ze de kost geven die gewoon de zaag in hun hardware zetten als het niet past.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:08 schreef robin007bond het volgende:
Vrij recent nog eigenlijk:
Ik heb een 7 jaar oude HP-PC, maar het leek me wel eens mooi om de videokaart te upgraden. Het pastte nauwelijks in de kast en het mobo liet ook haast geen ruimte toe (de videokaart kwam zo'n beetje tegen het geheugen aan). Toen is er een stukje mooiheid van de videokaart afgebroken. Gelukkig was het een stukje plastic dat er voor de sier zat, maar het was toch even flink schrikken.
Die heb ik gemistquote:Op woensdag 17 september 2014 13:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je moest ze de kost geven die gewoon de zaag in hun hardware zetten als het niet past.
Laatst nog iemand hier in DIG die de heatpipes van zijn koelblok een stukje ingekort had omdat dat beter uit kwam. En vervolgens raar vinden dat het spul te heet wordt.
quote:Op woensdag 17 september 2014 13:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je moest ze de kost geven die gewoon de zaag in hun hardware zetten als het niet past.
Laatst nog iemand hier in DIG die de heatpipes van zijn koelblok een stukje ingekort had omdat dat beter uit kwam. En vervolgens raar vinden dat het spul te heet wordt.
keigaaf,quote:Op woensdag 17 september 2014 14:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Vroeger had je op de pc kasten zo een schakelaar om te schakelen tussen twee voltage standen. Ik heb dat uit nieuwsgierigheid gedaan, en bij het aanzetten ontplofte mijn voeding. Keigaaf was dat.
Het viel me op dat de nieuwe voeding die ik vorige week binnen heb gekregen, niet meer zo'n schakelaar heeft. Die is gewoon geschikt voor ingangsspanningen van 110-240V.quote:
meeste desktop systemen die worden gebouwd voor bedrijven hebben deze optie nog wel helaasquote:Op woensdag 17 september 2014 14:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Het viel me op dat de nieuwe voeding die ik vorige week binnen heb gekregen, niet meer zo'n schakelaar heeft. Die is gewoon geschikt voor ingangsspanningen van 110-240V.
dat jij naar hier bent gekomen hebben wij hier op fok denk ik ook nog steeds last van.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:44 schreef borbit het volgende:
Ik was lang geleden een keer naar "http://forum.fok.nl" gegaan met mijn computer. Nog steeds last van.
Ow ja, dat was altijd leuk als we systemen naar de US verscheepten en ze dat vergaten om te zetten. Of als we ze terugkregen en het dan zelf vergaten.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Vroeger had je op de pc kasten zo een schakelaar om te schakelen tussen twee voltage standen. Ik heb dat uit nieuwsgierigheid gedaan, en bij het aanzetten ontplofte mijn voeding. Keigaaf was dat.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Eerste en enige zelfbouw desktop ooit. Logo-sticker van processor die bedoeld was om op de pc-kast te plakken, op de processor zelf geplakt. Dacht dat het voor warmtegeleiding was voor tussen de processor en koelblok. Enorme pieptoon en brandlucht onmiddellijk na eerst keer aanzetten, die sticker was natuurlijk gelijk verbrand en gesmolten over de processor heen. Uiteraard helemaal kapot.
Haha, woede uitten op objecten.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:38 schreef Amarantha het volgende:
Weinig blunders gehad, alleen vorige laptop een keer te hard dicht gedaan (ik was boos) en toen was mijn harde schijf naar de klote
Daarom koop ik nooit meer laptops van kaas.quote:Op donderdag 18 september 2014 01:31 schreef ManianMan het volgende:
Een bureaulamp te dicht op de laptop waardoor deze deels smolt.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:56 schreef Mirel het volgende:
Ik kon een keer niet inloggen op het schoolnetwerk. Geen idee wat ik doen allemaal probeerde maar zat wel in de netwerksettings te kutten, ipconfig /renew en dns flushen dit dat. Toen naar de helpdesk gelopen, de systeembeheerders checkten of bepaalde certificaten wel aan stonden. Duurde kwartier ofzo, heen en weer lopen. Leek allemaal heel menens, alsof er een groot probleem was!
Even later herinnerde ik me dat ik m'n wachtwoord onlangs veranderd had
De ICT mensen zeiden wel dat ze nog nooit zo'n nette schone Windows install zagen. 8)
good old times.. hier een 133mhz bakje MET 3dfx kaart erin gehadquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:40 schreef Spanky78 het volgende:
Ooit, jaren geleden met brute force 3dfx drivers installeren op een Intel 166 mhz bakje zonder 3dfx kaart, maar een gewone vga.
Ging niet helemaal goed.
Ja, was lang geleden. Daarna kocht ik een Pc met een tnt 2 ultra... 32 mb videogeheugen!quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
good old times.. hier een 133mhz bakje MET 3dfx kaart erin gehad
Toen Apple liep te klooien met zijn computers en je dus gedwongen werd met Windows te werken en ik dus van mijn toenmalige werkgever zo een Toshiba laptop kreeg om op te werken en ik eigenlijk de ballen verstand had hoe ik op die Windows Toshiba moest werken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:33 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Hey, hallo.
Wat was jullie grootste/stomme blunder met jullie PC?
Ik was een jaar of 10 kreeg pas voor het eerst internet, en had toen Windows XP, heel blij natuurlijk, ik had een groene bureaublad van een groene Tillituby land.
Goed, ik had geen geluid een keer, dus maakte ik voor het eerst een account met de naam "de-echte-gangster" goed, ik vroeg daar hoe ik geluid werkend kreeg, blijkbaar deden ze brutaal daar en wilde ze mij niet helpen waardoor ik iemand uitschold en hij zei dat ik System32 moest verwijder, ik probeerde dat toen, maar werkte niet, daarna zei hij download dit (zo'n programma dat alles vernietigt") nou, ik deed dat doen, en volgende dag toen ik PC aan wilde doen, bleef hij op zwart hangen met zo'n zwart puntje.
Oke, en nu jullie.
Even een printscreentje gemaakt?quote:Op donderdag 25 september 2014 19:41 schreef NieuweNier het volgende:
Telt mijn laptop 3 uur onbeheerd bij de kopieermachine laten liggen ook?
Ik ben blij dat ik er nooit asn ben begonnen. Dan zat ik nu op een overpriced pc met een stuk minder game opties en geen custom hardware en op een besturingssysteem gemaakt voor bejaarden.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:37 schreef Jaden het volgende:
Het niet veel eerder kopen van een Mac uit angst voor het grote onbekende en daarom onnodig lang blijven hangen bij een PC.
OS X was voor mij een grote ontdekking en een verademing ten opzichte van Windows 8.
Niet dit, maar een persoonlijke mening.![]()
[ afbeelding ]
Dat ken ik!quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:30 schreef mschol het volgende:
niet mijn blunder, maar mocht het wel oplossen:
Hahaha, en graftbl.. Goede orde tijd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:46 schreef VanitySquared het volgende:
Toen ik net leerde kloten met programmeren en er achter kwam dat er zoiets als een mbr bestond op de eerste 512 bytes van een hard disk en dat je met sommige programmeertalen direct geheugen kon alloceren dacht ik een meester hacker te zijn die een virus kon schrijven.
En zo geschiede het dat ik mijn vaders pc naar zijn grootje had geholpen omdat ik nog nooit van FDISK had gehoord![]()
Sindsdien heeft mijn pa alleen nog maar Macs gehad
Windows 98? Windows 8.1 is goeie shit. Geen enkele driver geinstalleerd. Wifi e.d. alles werkt! Andere hardeschijf misschien nog even toevoegen mogelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 08:45 schreef Sorella het volgende:
Windows 98 installeren, spellen installeren, programma,s installeren, printer installeren etc. enfin halve dag bezig geweest. Waarom doet die printer het niet ? kabels checken, drivers erop en er af, windows eraf en weer erop, halve dag bezig. Printer deed het nog steeds niet dus weer alles checken, bleek de stekker niet in het stopcontact te zitten.
Harde schijf van mijn zoon formateren i.v.m. nieuwe windows installatie formateerde ik de externe backup schijf ook die nog aan de pc hing.
Windows opnieuw installeren, halve dag bezig deed internet het niet, dus lopen klooien, zoeken, drivers etc. windows erop en eraf, internet kabels checken of die wel goed in de poortjes zaten, alles zat goed maar achteraf bleek de poort van de router stuk te zijn.
Via icq een paar bestanden naar iemand sturen bleek ik mijn c schijf naar hem toe te sturen, ik d8 al, he die programma,s komen me erg bekend voor.
Eind jaren 90 moest je af en toe nog even zelf nadenken als je aan de slag ging met pc's en hardware.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:12 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Windows 98? Windows 8.1 is goeie shit. Geen enkele driver geinstalleerd. Wifi e.d. alles werkt! Andere hardeschijf misschien nog even toevoegen mogelijk.
En als gpart of hoe het ook heet toen al bestond (en je je idd tot het MBR beperkt had), had 't allemaal nog goed kunnen komen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:46 schreef VanitySquared het volgende:
Toen ik net leerde kloten met programmeren en er achter kwam dat er zoiets als een mbr bestond op de eerste 512 bytes van een hard disk en dat je met sommige programmeertalen direct geheugen kon alloceren dacht ik een meester hacker te zijn die een virus kon schrijven.
En zo geschiede het dat ik mijn vaders pc naar zijn grootje had geholpen omdat ik nog nooit van FDISK had gehoord![]()
Sindsdien heeft mijn pa alleen nog maar Macs gehad
Maar dan is er BootCamp en kan ik bij het opstarten van m'n Mac kiezen of ik OS X of Windows wil gebruiken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 07:52 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik er nooit asn ben begonnen. Dan zat ik nu op een overpriced pc met een stuk minder game opties en geen custom hardware en op een besturingssysteem gemaakt voor bejaarden.
Mijn mening natuurlijk
En rook het lekker? vast niet..quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel eens een CPU kapot gehad.. bedenk ik net.. maar dat kwam niet door blunderen vind ik..
goedkope CPU koeler combinatie er op.. een jaar ofzo prima gelopen.. tot het systeem ineens niet meer wakker werdt uit "standby"
bleek dat de FAN van de heatsink gesmolten was... CPU kapot.. AMD XP2000
reden dat de fan kapot ging.. goedkope uitvoering met sleeve bearings....
Snap ik, maar probeer maar eens je videokaart te vervangenquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:11 schreef Jaden het volgende:
[..]
Maar dan is er BootCamp en kan ik bij het opstarten van m'n Mac kiezen of ik OS X of Windows wil gebruiken.
Niet dat ik dat meer nodig heb natuurlijk.
[ afbeelding ]
niks van gerokenquote:
Ik vind dit niet echt een logisch gevolg van niet opletten welke kast je koopt...quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn grootste PC-blunder: onvoldoende op de voeding en de kast letten bij het kopen van een PC
Hierdoor heb ik nu een 7850 in plaats van een 7870 terwijl ik de laatste voor 35 Euro meer had kunnen kopen.![]()
De volgende keer een zelfbouw.
Als je het hebt over de relatie tussen de graka en het eerste deel, dat heeft natuurlijk betrekking op de voeding. De 7870 heeft een hoger vermogen (extra stroomdraadje op aansluiten), dat durf ik niet aan met mijn voeding. Het vervangen van de voeding is extra een miserie gezien de kast waar ik mee moet werken. Mede daarom de volgende keer een zelfbouw. Je kan trouwens met de 7850 alle huidige spellen prima spelen (1080p, maximale texturekwaliteit, details, licht en dat soort dingen) zolang je de AA niet op een al te hoge stand (MSAA) zet en NVIDIA niet het spel heeft verneukt voor de AMD-bezitters. Er is een alternatief voor MSAA wat de kwaliteit benadert maar veel minder rekenintensief is en ook met MSAA zie je nog probleempjes.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:52 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik vind dit niet echt een logisch gevolg van niet opletten welke kast je koopt...
Hoe bedoel je dit?
Ahh op die manier, maar je kunt volgens mij wel makkelijk in elke kast de voeding vervangen tenzij ze een hele rare standaard gebruiken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je het hebt over de relatie tussen de graka en het eerste deel, dat heeft natuurlijk betrekking op de voeding. De 7870 heeft een hoger vermogen (extra stroomdraadje op aansluiten), dat durf ik niet aan met mijn voeding. Het vervangen van de voeding is extra een miserie gezien de kast waar ik mee moet werken. Mede daarom de volgende keer een zelfbouw. Je kan trouwens met de 7850 alle huidige spellen prima spelen (1080p, maximale texturekwaliteit, details, licht en dat soort dingen) zolang je de AA niet op een al te hoge stand (MSAA) zet en NVIDIA niet het spel heeft verneukt voor de AMD-bezitters. Er is een alternatief voor MSAA wat de kwaliteit benadert maar veel minder rekenintensief is en ook met MSAA zie je nog probleempjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan maar handig is het niet gezien het gebrek aan ruimte en zicht. Bij sommige draadje kan ik nauwelijks geraken zonder toestanden uit te halen. Ik moet ook niet proberen om RAM-geheugen te plaaten. Iemand die er handig mee is (veel ervaring heeft met lastige kasten) kan het maar ik heb er 4 handen voor nodig: 1 extra om de draadjes van de voeding opzij te duwen (bij mijn volgende PC een modulaire voeding met minimaal brons en de draadjes netjes weggewerkt!) en 1 om een zaklamp vast te houden zodat je kan zien waar het sleufje zit.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:00 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ahh op die manier, maar je kunt volgens mij wel makkelijk in elke kast de voeding vervangen tenzij ze een hele rare standaard gebruiken.
Kan dit nog steeds?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:38 schreef Prospos het volgende:
M'n 3d kaart Voodoo 1 laten vallen op dag van aankoop. Toen heb ik gehuild, was nog jong.
In de tijd van ISDN veel porno kijken en Napster gebruiken. Kreeg m'n vader een rekening van de telefoon van 750 gulden. Hij dacht; zet ik een restrictie op. via regedit kopiëren naar bureaublad en dan weer terugzetten. En hij maar wachtwoorden veranderen als een gek
quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:03 schreef DisneyXDEE het volgende:
Als kind System32 eraf gegooid om schijfruimte vrij te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar te beginnen met de vragen. Hoe kwam je bij dat bestand terecht? (daar moet je een folder voor openen waarvan je weet dat je daar beter niets uit verwijdert)
Was die folder niet onzichtbaar? (normaal gesproken moet je dat toch zelf zichtbaar maken en mensen die dit weten weten doorgaans ook wat je beter niet verwijdert)
Waarom negeerde je de waarschuwing die Windows gaf?
Waarom staat Windows het toe dat je dat verwijdert? Hell, ik krijg Internet Explorer en andere rotzooi van MS die niets met het besturingssysteem te maken heeft (Wordpad) nog niet eens grondig verwijderd van mijn computer, ik kan het slechts deactiveren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ah, dat is inderdaad we flink balen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn grootste PC-blunder: onvoldoende op de voeding en de kast letten bij het kopen van een PC
Hierdoor heb ik nu een 7850 in plaats van een 7870 terwijl ik de laatste voor 35 Euro meer had kunnen kopen.![]()
De volgende keer een zelfbouw.
Die mail had alle kenmerken van fishing. Je moet wel heel erg brak zijn geweest dat je dat niet in de gaten had gezien jouw werk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wel meerdere grote fouten gemaakt maar de ergste is toch wel onderstaande. Hou er rekening mee dat ik op dat moment Applicatiebeheerder was.
Ik was lekker een avondje wezen stappen. Beetje gedronken, beetje gedanst, beetje lam geworden. Het was toen ik thuiskwam een uurtje of 4 en ik dacht: laat ik mijn mail nog eens checken.
Ik zie vervolgens een mail staan over World of Warcraft. Ik was een typische casual speler die af en toe wat speelde; dat account was op dat moment al een jaar of 4 oud en ik had behoorlijk veel bij elkaar gespaard had in die tijd.
Enfin, ik zie dat mailtje en lees dat er wat problemen waren met mijn account. Of ik op de gelinkte website even wilde inloggen om mijn gegevens te controleren. Niet helemaal helder als ik was dacht ik: 'Nou, laat ik maar eens even kijken wat er dan mis mee is'. Dus ik de gegevens invullen....maar er gebeurde vervolgens helemaal niks. Fuck it dacht ik, dat komt morgen wel.
Dus die ochtend word ik wakker en start mijn pc op. Na wat rondkloten op internet zag ik die mail weer. Toen begon de helderheid toe te slaan en dacht ik: oh fuck....oh fuck...
Ik gelijk inloggen op WoW en ja hoor: mijn hele account leeggeroofd. Álles weg. Goetsie. Gone. Ik was dermate pissig op mijzelf (ik was verdorie Applicatiebeheerder!!) dat ik maar besloten had er niks meer aan te doen. Dat was mijn straf voor mijn eigen stommiteit. Ook nooit meer WoW aangeraakt dus.
Het was een duidelijke fishingmail. De website verwees naar www.worldofwarcraft.com.spec.tw of iets in die trant....Ik waarschuw iedereen daar niet in te trappen, om vervolgens zelf zo'n stommiteit te doen....echt....quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die mail had alle kenmerken van fishing. Je moet wel heel erg brak zijn geweest dat je dat niet in de gaten had gezien jouw werk.
Gelukkig maar dat het slechts om een spelletje ging en niet om je bankrekening of creditcard.
die spec.tw is inderdaad een dead give-away. De tw alleen al, niet voor niets zat o.a. Kazaa daar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Het was een duidelijke fishingmail. De website verwees naar www.worldofwarcraft.com.spec.tw of iets in die trant....Ik waarschuw iedereen daar niet in te trappen, om vervolgens zelf zo'n stommiteit te doen....echt....
Herkenbaar, dat heb ik opgelost door te gaan zeggen:"Breng 'm maar langs maar duurt zeker een week voordat je hem terug hebt.".quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:31 schreef Narcotical het volgende:
Mijn groostste blunder met betrekking tot computers was om ooit eens iemand te helpen met een virus te verwijderen. Sindsdien ben ik elke keer de sjaak als er iets met de pc van die persoon is (en dat is best regelmatig)
Herkenbaar. Als het té wordt moet je er geld voor vragen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:31 schreef Narcotical het volgende:
Mijn groostste blunder met betrekking tot computers was om ooit eens iemand te helpen met een virus te verwijderen. Sindsdien ben ik elke keer de sjaak als er iets met de pc van die persoon is (en dat is best regelmatig)
Je kan ook verwijzen naar Malwarebytes (vaak een betere start dan de virusscanner op het moment dat je al prijs hebt), een goede virusscanner en het die persoon zelf laten doen. Het is nu niet dat je er enige kennis voor nodig hebt: programma draaien en afwachten. In het ergste geval een verse installatie van Windows en eventueel eens je schijf formatteren, big deal.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:31 schreef Narcotical het volgende:
Een hoop virussen zijn hacks.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan ook verwijzen naar Malwarebytes (vaak een betere start dan de virusscanner op het moment dat je al prijs hebt), een goede virusscanner en het die persoon zelf laten doen. Het is nu niet dat je er enige kennis voor nodig hebt: programma draaien en afwachten. In het ergste geval een verse installatie van Windows en eventueel eens je schijf formatteren, big deal.
Misselijkmakend trouwens dat er nog steeds mensen zijn die virussen maken en bewust verspreiden. Als je zo graag met code rotzooit ga dan hacken.
Geloof me, dit is voor sommige mensen echt al heel erg moeilijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan ook verwijzen naar Malwarebytes (vaak een betere start dan de virusscanner op het moment dat je al prijs hebt), een goede virusscanner en het die persoon zelf laten doen. Het is nu niet dat je er enige kennis voor nodig hebt: programma draaien en afwachten.
Zie bovenstaande en dan snap je dat dit zeker niet gaat lukkenquote:In het ergste geval een verse installatie van Windows en eventueel eens je schijf formatteren, big deal.
Ik had het natuurlijk over een ander soort hacken: het opzoeken van beveiligingslekken zonder er misbruik van te maken. Ofwel voor een beloning ofwel voor de sport. Niets mis mee, i.t.t. wat jij nu noemt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:47 schreef Djurres het volgende:
[..]
Een hoop virussen zijn hacks.
R.A.T, (Remote Acces Trojan's), Bots van botnets, en andere dergelijke stealers.
Jij had zo laat een Atari?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:08 schreef Poolbal het volgende:
Op mij allereerste Atari kreeg ik een spelletje niet aan de praat waarna ik van alles ging proberen, inclusief het deleteicoontje dat ik niet als zodanig herkende. Resultaat: een computer met alleen nog een soort paint achtig programma(en in die tijd kon je niet zomaar even het een en ander erop zetten, niemand in mijn omgeving had spelletjes! - 1994, ik was 10)
Het was een soort PC! Ik weet 90% zeker dat het Atari was, hadden mijn ouders van de basisschool overgekocht. Er zaten een paar spelletjes op: met kannonen elkaars bunker wegschieten, soort strippoker en met een autootje door de woestijn over heuvels springen. En een soort paint met wat vreemde opties erbij (invullen met patronen). Het was zwart-wit.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij had zo laat een Atari?
De SNES en de SEGA (pak hem beet 2 generaties beter) kwamen rond 1990 uit.
Leuk apparaat, dat wel.
Pentesting/whitehat, duidelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het natuurlijk over een ander soort hacken: het opzoeken van beveiligingslekken zonder er misbruik van te maken. Ofwel voor een beloning ofwel voor de sport. Niets mis mee, i.t.t. wat jij nu noemt.
Bij dos was verwijderen niet meer of minder dan de eerste letter in de naam in de index door een $ vervangen. Er waren programma's in omloop die je de ook die bestanden lieten zien. Door simpel die eerste letter in iets zinnigs te veranderen was je bestand weer terug. Moest je natuurlijk tussentijds niet teveel doen met die schijf.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:19 schreef Poolbal het volgende:
Oh ja, en er was niet zoiets als 'weer uit de prullenbak halen'. Weg is weg...
quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:44 schreef BartNH het volgende:
[..]
Bij dos was verwijderen niet meer of minder dan de eerste letter in de naam in de index door een $ vervangen. Er waren programma's in omloop die je de ook die bestanden lieten zien. Door simpel die eerste letter in iets zinnigs te veranderen was je bestand weer terug. Moest je natuurlijk tussentijds niet teveel doen met die schijf.
Undelete bestond toch ook als commando?
Was ik allemaal veel te onervaren mee, dat je uberhaupt zelf shit op het scherm kon doen vond ik al mooi (ipv televisie kijken). Er zat trouwens wel een soort desktop op. Ik schat dat we hem in 1994 hebben overgekocht, hij was dus misschien al een paar jaar oud.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:44 schreef BartNH het volgende:
[..]
Bij dos was verwijderen niet meer of minder dan de eerste letter in de naam in de index door een $ vervangen. Er waren programma's in omloop die je de ook die bestanden lieten zien. Door simpel die eerste letter in iets zinnigs te veranderen was je bestand weer terug. Moest je natuurlijk tussentijds niet teveel doen met die schijf.
Undelete bestond toch ook als commando?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |