Haha, schattig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:38 schreef Bluurgh het volgende:
Jaren geleden: Kut, geen geluid. Hm. Alle instellingen nalopen, niks raars. Drivers uninstalleren, reboot, opnieuw installeren, reboot, nogsteeds geen geluid. Herhaal dat keer 3 en toen keek ik naar m'n versterker, die stond uit
Haha, schattig!quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:49 schreef summer2bird het volgende:
Ik kreeg op een spel geen geluid. Dus ik spel uitzetten, opnieuw opstarten, weer niks, dus ik pc opnieuw opstarten, kijken bij geluidsopties, had ik hem uitgevinkt staan in de geluidsmixer
quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:31 schreef PandaDrop het volgende:
Vinger ooit in een draaiende fan gestoken. Godverdomme, wat deed dat pijn zeg.
Maar er zijn toch ook leuke momenten hierquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:44 schreef borbit het volgende:
Ik was lang geleden een keer naar "http://forum.fok.nl" gegaan met mijn computer. Nog steeds last van.
Dit jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:31 schreef PandaDrop het volgende:
Heb je het serieus geprobeerd?quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:11 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Dit jaDoet godverdomme pijn zeg.
Niet netquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:13 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Heb je het serieus geprobeerd?
.. wie niet?..quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:13 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Heb je het serieus geprobeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar er zijn toch ook leuke momenten hier
quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Eerste en enige zelfbouw desktop ooit. Logo-sticker van processor die bedoeld was om op de pc-kast te plakken, op de processor zelf geplakt. Dacht dat het voor warmtegeleiding was voor tussen de processor en koelblok. Enorme pieptoon en brandlucht onmiddellijk na eerst keer aanzetten, die sticker was natuurlijk gelijk verbrand en gesmolten over de processor heen. Uiteraard helemaal kapot.
Altijd een grote angst van me als ik in de command line met partities bezig ben. Daarom gebruik ik altijd GParted.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:14 schreef Mano_ het volgende:
De verkeerde partitie verwijderd tijdens een herinstallatie
Same story here.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Dat nare warme gevoel dat je krijgt als je door hebt iets fout gedaan te hebben op een systeem waar anderen ook op werken...
chmod/chown -r ging wel eens niet helemaal goed...
en nog wel wat dingen
quote:
Ik maak de grootste fout ooit pas nu, door te reageren op Klaploperquote:
Gaat een wereld voor je open zeker, opeens al die games die je kunt spelen.quote:
Dat is geen fout, maar de eigenaardige bijwerking van het kapitalisme (beter gezegd dromende idealisten), die de anarchie van de vrije markt niet aanpaktquote:
quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:53 schreef Klaploper het volgende:
Diskette van een vriend in de computer stoppen en een knal horen. Bleek hij er dat spul van een luciferkop tussen had gedaan.
Deze reactie vragen om een verhaalquote:Op zaterdag 13 september 2014 22:54 schreef Klaploper het volgende:
Op vakantie gaan en inbelmodem verbonden laten.
TS verhaal: Boeiend (NOT). Topicquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:03 schreef MrSalazar het volgende:
die shit uit de op is een verzinsel
ben al 10 jaar Windows-vrij, had toen een playstation, gameboy en Atari. Tegenwoordig speel ik soms indie games en die krijgen het wel voor elkaar een Mac versie te maken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Gaat een wereld voor je open zeker, opeens al die games die je kunt spelen.
O ja, ook een keer gedaan. Ventilator was toen ook een schoep van afgebroken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:31 schreef PandaDrop het volgende:
Douw er gewoon linux op dan joh.quote:Op zondag 14 september 2014 05:55 schreef poorwhitetrash het volgende:
Ooit zo dom geweest, jaren geleden een laptop die vrij goedkoop in de aanbieding was te halen, en vergeten te kijken wat voor processor er nu eigenlijk in zat, enkel me blind gestaard op de prijs. Dat was dus eens maar nooit weer een computer met een Celeron er in.
Ook eens gedaan, voelde vrijwel niks en toen ik mijn vinger eruit haalde draaide het gewoon door.quote:Op zondag 14 september 2014 11:31 schreef Igen het volgende:
O ja, ook een keer gedaan. Ventilator was toen ook een schoep van afgebroken.
kon je hem in elk geval nog aanslingeren om te FOK!kenquote:Op zondag 14 september 2014 21:33 schreef Haasbeuntje het volgende:
Die mini stekkers van het moederbord naar de knoppen voorop de kast (Power/reset/lampjes etc) losgehaald zonder na te denken...
De resetknop was de nieuwe powerknop en de rest deed niks meer...
Mij ook wel eens overkomen, maar volgens mij is dat standaard beroepsgevaar als je vaker computers in elkaar zet.quote:Op zondag 14 september 2014 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij het installeren van de cpu 3 pinnetjes in de socket op het moederbord verbogen, gloednieuw mobo van 200+ euro.![]()
Kon ze met behulp van een naald en vergrootglas weer redelijk recht buigen en tot op de dag van vandaag werkt het nog. Maar dan voel je je wel even een lompe idioot![]()
Nu ik dit teruglees, het klinkt wel erg als het begin van een p0rn film. Maar ze was niet geefbaar en 30 jaar ouder dan ik.quote:Op maandag 15 september 2014 09:00 schreef SeLang het volgende:
De echtgenoot van onze secretaresse had ook zo'n ding gekocht en kreeg hem niet aan de gang en de secretaresse had mij gevraagd of ik bij haar thuis even kon komen helpen.
Dan ben ik toch benieuwd hoe dat jochie dacht die nieuwe CPU er dan weer op te krijgenquote:Op zondag 14 september 2014 16:30 schreef FredvZ het volgende:
Als student had ik een bijbaan bij een lokale computerboer. Ik heb daar aardig wat uren besteed aan het herstellen van andermans blunders.
Het mooiste verhaal wat me bij is gebleven is het 14 jarige jongetje dat een nieuwe P4 S478 CPU kocht voor zijn computer. Op de vraag of hij advies wilde voor de installatie antwoorde hij nee, hij wist wel hoe het moest.
De volgende dag verdrietige jongen met boze vader in de winkel. Vader snapte niet waar zoonlief mee bezig was, maar toen hij zijn zoon met schroevendraaier bezig zag een chip van het moederbord af te bikken voelde hij toch nattigheid en terecht de computer deed het niet meer.
Wat bleek: zoonlief had een pc met een PIII Slot 1 CPU en was dus bezig met het afbikken van de North Bridge van de chipset
Hij dacht dat daar de P4 moest komen.
quote:Op zondag 14 september 2014 16:30 schreef FredvZ het volgende:
Als student had ik een bijbaan bij een lokale computerboer. Ik heb daar aardig wat uren besteed aan het herstellen van andermans blunders.
Het mooiste verhaal wat me bij is gebleven is het 14 jarige jongetje dat een nieuwe P4 S478 CPU kocht voor zijn computer. Op de vraag of hij advies wilde voor de installatie antwoorde hij nee, hij wist wel hoe het moest.
De volgende dag verdrietige jongen met boze vader in de winkel. Vader snapte niet waar zoonlief mee bezig was, maar toen hij zijn zoon met schroevendraaier bezig zag een chip van het moederbord af te bikken voelde hij toch nattigheid en terecht de computer deed het niet meer.
Wat bleek: zoonlief had een pc met een PIII Slot 1 CPU en was dus bezig met het afbikken van de North Bridge van de chipset
Hij dacht dat daar de P4 moest komen.
Tja, omdat het tot dan toe eigenlijk altijd goed was gegaan wat minder voorzichtig geworden. Bij dat soort dingen moet je gewoon eventjes 100% gefocussed zijn. Dat was ik dus niet, ik wilde 'snel snel'quote:Op zondag 14 september 2014 22:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Mij ook wel eens overkomen, maar volgens mij is dat standaard beroepsgevaar als je vaker computers in elkaar zet.
quote:Op maandag 15 september 2014 13:08 schreef nattermann het volgende:
Thuiskomen van een avond bier drinken, thuis nog een biertje drinken achter de laptop. Bier gaat over het toetsenbord, proberen met een doek alles droog maken, vervolgens met de föhn de zaak droogblazen.
Er was niet meer veel over van het toetsenbordKromme toetsen, alles.
De praktijk leert dat je nooit het vermogen van leken moet onderschatten om aansluitingen die maar op één manier passen toch 'passend' te makenquote:Op maandag 15 september 2014 13:35 schreef -J-D- het volgende:
Ze vroeg of er nog bijzonderheden waren met de kabels... ik zei dat het geen kwaad kon. Elke kabel kon maar op 1 plek! Niet dus.
Geen blunder maar vergelijkbaar probleem. Na het inbouwen van een nieuw moederbord blijkt het bereik van de ontvanger van de muis minder te zijn geworden. Eerst kon hij zonder problemen op het backpanel en werkte alles vlekkeloos. Tegenwoordig zit hij dus één van de front USB's in te nemen en dat is naadje...quote:Op maandag 15 september 2014 13:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Lang geleden een keer een draadloze muis van de Hema gekocht. Dat ding deed het niet verder dan 5cm van de ontvanger. In feite was het dus een muis met een piepklein onzichtbaar snoer
waardeloos
Nou, omdat je he zo lief vraagt! Bij die eerste wilde een vriend dus een 'grap' met me uithalen. Door dat luciferspul in de diskette begon de diskette dus te fikken bij het uitlezen. Gelukkig alleen de diskettedrive kapot.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:58 schreef edcetera het volgende:
[..]
[..]
Deze reactie vragen om een verhaal
Ooit zo een schijfje gebruikt wat uit een magazine kwam en waar je voor een x periode gratis kon inbellen om te internetten.,wat achteraf helemaal niet zo gratis was als dat het eerst leek. Baal nog van die rekening achteraf. Was jaren 90 trouwens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:33 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Hey, hallo.
Wat was jullie grootste/stomme blunder met jullie PC?
Ik was een jaar of 10 kreeg pas voor het eerst internet, en had toen Windows XP, heel blij natuurlijk, ik had een groene bureaublad van een groene Tillituby land.
Goed, ik had geen geluid een keer, dus maakte ik voor het eerst een account met de naam "de-echte-gangster" goed, ik vroeg daar hoe ik geluid werkend kreeg, blijkbaar deden ze brutaal daar en wilde ze mij niet helpen waardoor ik iemand uitschold en hij zei dat ik System32 moest verwijder, ik probeerde dat toen, maar werkte niet, daarna zei hij download dit (zo'n programma dat alles vernietigt") nou, ik deed dat doen, en volgende dag toen ik PC aan wilde doen, bleef hij op zwart hangen met zo'n zwart puntje.
Oke, en nu jullie.
Wifi van de buren waarschijnlijkquote:Op maandag 15 september 2014 16:01 schreef MaGNeT het volgende:
Vinger in een draaiende fan: meerdere malen met uiteenlopende resultaten. 1x heb ik een flink stuk van m'n wijsvingernagel nooit meer teruggezien. Wel weer netjes gegroeid.
Klant komt met een net gekochte PC terug, vriend van hem zou even de koelpasta vervangen door betere en had de CPU uit de socket gehaald om hem schoon te maken.
Dacht toen dat alle pinnetjes van de CPU waren afgebroken (was begintijd S775) en was toen begonnen om de pennetjes uit de socket te trekken zodat er iig weer een nieuwe CPU in kon.
Resultaat: moederbord naar de eeuwige jachtvelden, evenals z'n ego.
Om de één of andere reden weten "zelfbouwers" altijd dingen stuk te krijgen die ze op de PC assemblage nooit stuk hebben. CPU-sockets (pennetjes krom) en geheugen + slots (geheugen 180 graden gedraaid er in) zijn daar een goed voorbeeld van.
Zelf verprutst? Ja... Heb eens m'n gloednieuwe AMD 1055T (6 core) CPU bij het uitpakken uit m'n klauwen laten vallen... Ben een half uur met pincet en stanley-mesje beziggeweest om de pinnen recht te krijgen... Daarna nog jaren gebruikt, zelfs nog Bitcoins mee gemined.
Grappig? Klant had een Powerline adapter gekocht vanwege slecht WiFi signaal en vanaf dat moment werkte uitgaande mail niet meer... Wie het weet mag het zeggen
Inderdaad wma was een horror...quote:Op maandag 15 september 2014 16:25 schreef Bart het volgende:
Vroegah, toen je muziek met napster downloadde, en het een minuut of drie voor je een nummer binnen had getrokken met je 36k6-modem, had ik na een paar hoge telefoonrekeningen (van mijn ouders) een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld. MP3 uiteraard, Zelf ook met Lame in DOS wat cd's omgezet.
Toen las ik ergens wat over WMA-bestanden. Die zouden met de helft van de bitrate van MP3 dezelfde geluidskwaliteit leveren. Nu zat mijn 8GB HDD bijna vol, dus ik zag hier wel ruimtebesparende mogelijkheden in. Hoppa, converteren die 128kb/s MP3's naar 64kb/s WMA. Nou, dat heb ik geweten, de hele collectie was niet meer om aan te horen.
In mijn oneindige wijsheid besloot ik daarom alles maar weer terug te converteren naar 128kb/s MP3. Hielp tot mijn verbazing weinig
.
Mp3pro had je ook nog.quote:Op maandag 15 september 2014 16:25 schreef Bart het volgende:
Vroegah, toen je muziek met napster downloadde, en het een minuut of drie voor je een nummer binnen had getrokken met je 36k6-modem, had ik na een paar hoge telefoonrekeningen (van mijn ouders) een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld. MP3 uiteraard, Zelf ook met Lame in DOS wat cd's omgezet.
Toen las ik ergens wat over WMA-bestanden. Die zouden met de helft van de bitrate van MP3 dezelfde geluidskwaliteit leveren. Nu zat mijn 8GB HDD bijna vol, dus ik zag hier wel ruimtebesparende mogelijkheden in. Hoppa, converteren die 128kb/s MP3's naar 64kb/s WMA. Nou, dat heb ik geweten, de hele collectie was niet meer om aan te horen.
In mijn oneindige wijsheid besloot ik daarom alles maar weer terug te converteren naar 128kb/s MP3. Hielp tot mijn verbazing weinig
.
Heb ik gewoon altijd pauperfans gehad? Vaak genoeg mijn vingers ertussen gedaan, nooit pijn gehad.quote:Op maandag 15 september 2014 16:34 schreef BertV het volgende:
Mijn grootste weet ik niet, wel mijn eerste;
del *.* op c:\ ipv in een directory
Ik weet precies welke speakers je bedoeltquote:Op maandag 15 september 2014 16:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Mp3pro had je ook nog.
ik als 11 jarig jochie op m'n 2x150 watt Typhoon speakers met 3D-knop hoorde het verschil toch niet.
quote:Op maandag 15 september 2014 16:38 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Heb ik gewoon altijd pauperfans gehad? Vaak genoeg mijn vingers ertussen gedaan, nooit pijn gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |