abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144577342
Op een recente actie na, kan ik niet veel bedenken. Ik besloot de stock koeler van een AMD FX-6200 voor iets beters te vervangen (de grootste blunder kan in wezen ook worden beschouwd dat ik dat bij de bouw niet direct had gedaan). Alles los gehaald dat in de weg zat, en een beetje gaan 'schuiven en wrikken' om de oude koeler van de CPU te ontdoen. De koeler zelf was verder los van 't bord. De pasta was echter dermate goed aangehecht, dat ik de koeler inclusief CPU dwars door diens vergrendeling eruit trok.

De schade viel gelukkig mee: slechts één pin aan de buitenkant verbogen. Maar het leukste kwam nog ook nog: de CPU van de koeler ontdoen. Een beetje wrikken met een pasje deed niet veel. Uiteindelijk maar een schroevendraaier gebruikt, wat wel direct werkte. Vervolgens het pasje nog wel gebruikt om het kromme pinnetje te corrigeren. Hij werkt na opnieuw assembleren gelukkig nog prima, en nu ook nog eens koel en stil.
Get stoned
pi_144577728
Ooit "VERIFY ON" in autoexec.bat gezet, wat in de DOS-tijd ervoor zorgde dat elke schrijfactie gecontroleerd zou worden, dus minder kans op het verliezen van data. Leek mij verstandig.

Maar de kopieerbeveiliging van het managementsysteem waar die PC voor nodig was, was er minder blij mee. :') Het heeft dagen geduurd voor we doorhadden dat mijn "VERIFY ON" daar verantwoordelijk voor was. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_144577801
Geen back-up gemaakt. Me tot 2 keer toe overkomen. Eerste keer kon ik met een recovery tooltje nagenoeg alles terug krijgen. Tweede keer niet ;(
  dinsdag 16 september 2014 @ 09:27:51 #104
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_144577869
Een glas sinaasappelsap omgegooid en dat kwam allemaal heel fijn op de vrij nieuwe MacBook van m'n schoonouders terecht :@. Konden ze meteen een nieuwe kopen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:21:33 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144579010
Een live omgeving aangepast die crashte waarmee collega's op een beurs het product stonden te presenteren. :')______________!
pi_144579217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:53 schreef Hinder het volgende:
Op een recente actie na, kan ik niet veel bedenken. Ik besloot de stock koeler van een AMD FX-6200 voor iets beters te vervangen (de grootste blunder kan in wezen ook worden beschouwd dat ik dat bij de bouw niet direct had gedaan). Alles los gehaald dat in de weg zat, en een beetje gaan 'schuiven en wrikken' om de oude koeler van de CPU te ontdoen. De koeler zelf was verder los van 't bord. De pasta was echter dermate goed aangehecht, dat ik de koeler inclusief CPU dwars door diens vergrendeling eruit trok.

De schade viel gelukkig mee: slechts één pin aan de buitenkant verbogen. Maar het leukste kwam nog ook nog: de CPU van de koeler ontdoen. Een beetje wrikken met een pasje deed niet veel. Uiteindelijk maar een schroevendraaier gebruikt, wat wel direct werkte. Vervolgens het pasje nog wel gebruikt om het kromme pinnetje te corrigeren. Hij werkt na opnieuw assembleren gelukkig nog prima, en nu ook nog eens koel en stil.
Wat was dat voor pasta in hemelsnaam? :X

Ik 'twist and pull' altijd maar als dat spul echt zo vast zat vermoed ik dat je met die methode ook wel wat pinnetjes verbogen zou hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_144579240
Een keer het systeem op de zaak platgelegd doordat een van de computerafdeling mij had "geleerd" hoe je stiekem berichtjes naar elkaar kon versturen (dit was in het pre-windowstijdperk), hij had 't alleen niet helemaal goed uitgelegd, dus de hele zaak (drie filialen) lag plat en alles van eerder die dag was verdwenen omdat ze pas 's avonds een backup draaiden. 8)7

Verder een keer op mijn eigen laptop niet zozeer een blunder maar meer een Aaargh-moment: ik had 71 Gb aan dubbele bestanden, foto's, documenten enz. weggegooid (weken mee bezig geweest) en op het moment dat ik "prullenbak leegmaken" wilde aanklikken, klikte ik per ongeluk op "alle items terugzetten". |:(
pi_144579408
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat was dat voor pasta in hemelsnaam? :X

Ik 'twist and pull' altijd maar als dat spul echt zo vast zat vermoed ik dat je met die methode ook wel wat pinnetjes verbogen zou hebben.
Het was het standaard laagje dat in de fabriek al was aangebracht. Ik weet niet meer precies hoe 'ie nu ineens met CPU en al los kwam, maar het ging met best wat geweld :').
Get stoned
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:06:18 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144580129
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:27 schreef Helsinki het volgende:
Een glas sinaasappelsap omgegooid en dat kwam allemaal heel fijn op de vrij nieuwe MacBook van m'n schoonouders terecht :@. Konden ze meteen een nieuwe kopen.
Erger kan bijna niet dan sinaasappelsap :X.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144580192
Vrij recent nog eigenlijk:

Ik heb een 7 jaar oude HP-PC, maar het leek me wel eens mooi om de videokaart te upgraden. Het pastte nauwelijks in de kast en het mobo liet ook haast geen ruimte toe (de videokaart kwam zo'n beetje tegen het geheugen aan). Toen is er een stukje mooiheid van de videokaart afgebroken. Gelukkig was het een stukje plastic dat er voor de sier zat, maar het was toch even flink schrikken.
pi_144581598
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Dat nare warme gevoel dat je krijgt als je door hebt iets fout gedaan te hebben op een systeem waar anderen ook op werken...
Bekend gevoel.. :@

Ik was ooit als stagiair bezig op de webserver van het stagebedrijf, daarop stond de website en een map met temp-bestanden. Mapje met temp-bestanden moest weg. Dus DEL, weet u het zeker, JA. Vervolgens zie ik bestandsnamen van bestanden die worden verwijderd voorbij flitsen en denk 'hee.. dat lijken wel bestanden van de website.' Dat was ook zo - en uiteraard was er geen backup van de website. Daar waren ze niet zo blij mee.
Geluk bij een ongeluk, mijn stage-project was de nieuwe website maken en die was al zo goed als klaar, en de stagebegeleider vond dat het ook wel een beetje hun fout was dat er geen backup was.

Goede les geweest, sindsdien check ik liever een keer teveel dan te weinig voor ik bestanden verwijder.
  woensdag 17 september 2014 @ 13:31:08 #112
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_144621447
In de tijd met P3 en ik een half jaartje internet had dacht ik dat ik wel hardware kon downloaden en er niks van snapte waarom het niet werkte :')

Als ik er nu aan terug denk...dan voel ik me echt ontzettend dom :@
pi_144621545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
In de tijd met P3 en ik een half jaartje internet had dacht ik dat ik wel hardware kon downloaden en er niks van snapte waarom het niet werkte :')

Als ik er nu aan terug denk...dan voel ik me echt ontzettend dom :@
http://www.downloadmoreram.com/
  woensdag 17 september 2014 @ 13:45:24 #114
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_144621903
quote:
O+ werkt het ook? Wist niet dat het nog bestond.
Net het filmpje bekeken en zijn meerdere mensen die dit hebben gedaan! Kan nu gelijk het geheugen verkopen *O* lang levende het internet O+
pi_144621985
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:08 schreef robin007bond het volgende:
Vrij recent nog eigenlijk:

Ik heb een 7 jaar oude HP-PC, maar het leek me wel eens mooi om de videokaart te upgraden. Het pastte nauwelijks in de kast en het mobo liet ook haast geen ruimte toe (de videokaart kwam zo'n beetje tegen het geheugen aan). Toen is er een stukje mooiheid van de videokaart afgebroken. Gelukkig was het een stukje plastic dat er voor de sier zat, maar het was toch even flink schrikken.
Je moest ze de kost geven die gewoon de zaag in hun hardware zetten als het niet past.

Laatst nog iemand hier in DIG die de heatpipes van zijn koelblok een stukje ingekort had omdat dat beter uit kwam. En vervolgens raar vinden dat het spul te heet wordt :').
  woensdag 17 september 2014 @ 13:50:44 #116
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_144622068
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je moest ze de kost geven die gewoon de zaag in hun hardware zetten als het niet past.

Laatst nog iemand hier in DIG die de heatpipes van zijn koelblok een stukje ingekort had omdat dat beter uit kwam. En vervolgens raar vinden dat het spul te heet wordt :').
Die heb ik gemist :o. Linkje?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_144622331
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Die heb ik gemist :o. Linkje?
Kan het ook niet meer vinden. Misschien was het toch ergens anders...
pi_144622360
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

:D

Doet me hieraan denken:
  woensdag 17 september 2014 @ 14:07:16 #119
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_144622540
Vroeger had je op de pc kasten zo een schakelaar om te schakelen tussen twee voltage standen. Ik heb dat uit nieuwsgierigheid gedaan, en bij het aanzetten ontplofte mijn voeding. Keigaaf was dat.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_144623977
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Vroeger had je op de pc kasten zo een schakelaar om te schakelen tussen twee voltage standen. Ik heb dat uit nieuwsgierigheid gedaan, en bij het aanzetten ontplofte mijn voeding. Keigaaf was dat.
keigaaf,
zit er nog steeds op.
  woensdag 17 september 2014 @ 14:56:50 #121
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_144624361
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:46 schreef kovenant het volgende:

[..]

keigaaf,
zit er nog steeds op.
Het viel me op dat de nieuwe voeding die ik vorige week binnen heb gekregen, niet meer zo'n schakelaar heeft. Die is gewoon geschikt voor ingangsspanningen van 110-240V.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_144624411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Het viel me op dat de nieuwe voeding die ik vorige week binnen heb gekregen, niet meer zo'n schakelaar heeft. Die is gewoon geschikt voor ingangsspanningen van 110-240V.
meeste desktop systemen die worden gebouwd voor bedrijven hebben deze optie nog wel helaas ;(
pi_144624598
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:44 schreef borbit het volgende:
Ik was lang geleden een keer naar "http://forum.fok.nl" gegaan met mijn computer. Nog steeds last van.
dat jij naar hier bent gekomen hebben wij hier op fok denk ik ook nog steeds last van. :'( ;(
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_144626725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ow ja, dat was altijd leuk als we systemen naar de US verscheepten en ze dat vergaten om te zetten. Of als we ze terugkregen en het dan zelf vergaten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_144626786
Windows 2000 installeren op C: schijf. Kijk ik na de installatie op de D: schijf.... "Hey wat doet de Windows directory op mijn D: schijf?" :'( Geen backup :'( :'( :'(

Ik heb ook weleens iemand gehad die zelf koelpasta had aangebracht op zijn (AMD K7) CPU. Alsof hij een broodje had gesmeerd. Een hele eetlepel (!) van die zooi had hij erop gedaan, 2 hele spuitjes hahaha.

Ik heb 15 jaar geleden eens een nieuwe jongen gehad die werkte op de systeembeheer afdeling van een grote verzekeringsmaatschappij. We hadden onze eigen IBM AS/400 server voor opslag van MP3's. Nou wilde de nieuwe jongen al die MP3's ook wel hebben, dus wat doet hij: hij kopieert en plakt ze op zijn bureaublad.
Gevolg:de hele AS/400 server werd gekopieerd naar de domain controllers. Domain controllers vol, netwerk overbelast, einde proeftijd :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')