quote:Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.
1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.
5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
quote:Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend![]()
Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo.quote:Op maandag 8 september 2014 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Kan nog. We hebben een excelmeester hier nodig.quote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo.![]()
![]()
Knipquote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:quote:Op maandag 8 september 2014 19:03 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zo bedoel je? (vind dit zelf lastiger te lezen moet ik eerlijk zeggen)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Dat overzicht had ik eerder al geplaatst. Zie ook de OP.quote:Op maandag 8 september 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:![]()
Ik neem onderstaande nog even met een aanvulling mee uit het voorgaande deel.
Het valt me op dat op 5 April de iPhone in 1 minuut is opgestart en weer uitgeschakeld. Ik heb zelf geen iPhone 4(s?), maar het lijkt mij vrij kort om een toestel in 1 minuut volledig op te starten én weer zoals het hoort uit te schakelen. Een situatie waarin dat wel kan is wanneer de batterij leeg raakt.
1
210:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
De eerst volgende keer dat de telefoon weer wordt ingeschakeld wordt er geen PIN ingevoerd.
1 10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
Aan de andere kant wordt op 3 april in ~1 minuut na opstarten 911 gebeld.
1
209:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
Technisch gezien heb je natuurlijk van 09:32:00 tot 09:33:59 dus dat zou max. 2 minuten zijn.
Op 4 april gaat de telefoon aan "en even later uit".
1 10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
Op 5 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
1
210:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
Op 6 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
1
210:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
Voor nu denk ik dat de iPhone op 3 april al leeg was na 09:33. Op 11 april is hij "mogelijk" kort geladen. Ik heb er geen vertrouwen in dat een iphone die 5 dagen stil ligt en daarvoor binnen 1 minuut uitschakelde op 11 april opeens 5 minuten ingeschakeld kan zijn. Maar daarmee ga ik ervan uit dat de iPhone accu in de "1 minuut calls" al leeg was. Maar inschakelen, ontvangst checken, uitschakelen kan mogelijk ook in 1 minuut. Heb geen iphone dus kan niet checken.
Edit: die iPhone heeft zelfs 01:05 aangestaan. Dusja, doe moet haast wel zijn opgeladen.
Maar goed, weer incomplete info.
Dump nondeju die syslog gewoon.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 19:15:39 ]![]()
Het staat daar ook in een buitengewoon verwarrende volgorde.quote:Op maandag 8 september 2014 19:08 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat overzicht had ik eerder al geplaatst. Zie ook de OP.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Waarom niet op allebei sorteren?quote:Op maandag 8 september 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)![]()
![]()
Globaal sorteren op tijd maar niet op datum lijkt me niet zo logisch. Waarom zou dat handig zijn?quote:Zodat je alle ochtendmomenten bij elkaar hebt ofzo?
Tja, ik heb er twee gemaakt (eentje op datum en eentje op tijd). Die derde moet je dan inderdaad zelf maar even maken.quote:Op maandag 8 september 2014 19:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het staat daar ook in een buitengewoon verwarrende volgorde.![]()
Wat ik hieruit opmaak is dat de telefoon diverse keren aan en uit is gezet.
Voor deze handeling heb je het wachtwoord niet nodig
Ook is er diverse keren naar 911 en 112 gebeld
Hier heb je het wachtwoord niet nodig
Mijn dochter heeft een Iphone4
Hiermee kun je met vergrendeld slot een screenshot maken
Ze zegt dat ze dat heel vaak per ongeluk heeft gedaan (tegelijk de vergrendelingsknop en de home-knop indrukken)
Er wordt gezegd dat de complete gegevens nog niet bekend zijn en die nog komen
Met de informatie die nu bekend is gemaakt geloof ik dat K en L alleen de eerste noodoproepen hebben gedaan![]()
In chronologische volgorde zie je ook direct dat er hier en daar iets mist. Zo is het niet duidelijk wanneer Kris op 4 april haar telefoon heeft aangezet. (Toen ze hem om 13:42 uit zette.)quote:Op maandag 8 september 2014 19:13 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Tja, ik heb er twee gemaakt (eentje op datum en eentje op tijd). Die derde moet je dan inderdaad zelf maar even maken.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
In de chronologische versie (op datum) die in het OP staat is dat volgens mij prima duidelijk.quote:Op maandag 8 september 2014 19:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
In chronologische volgorde zie je ook direct dat er hier en daar iets mist. Zo is het niet duidelijk wanneer Kris op 4 april haar telefoon heeft aangezet. (Toen ze hem om 13:42 uit zette.)![]()
Nee, je filtert gewoon eerst op tijdstip en dan vervolgens op datum. Om een bepaald patroon aan te tonen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Globaal sorteren op tijd maar niet op datum lijkt me niet zo logisch. Waarom zou dat handig zijn?Zodat je alle ochtendmomenten bij elkaar hebt ofzo?
In excel kun je dat doen door een vinkje te plaatsen naast beide geloof ik.![]()
Ah, hij staat twee keer in de OP, had ik niet gezien.quote:Op maandag 8 september 2014 19:18 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
In de chronologische versie (op datum) die in het OP staat is dat volgens mij prima duidelijk.
Laat niet weg dat dat volgens mij helemaal daar niet uit blijkt? Ze zou hem om 10:16 aan *en* uitgezet hebben, en om 13:42 weer uit?Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Ik snap hoe excel werkt, maar iets anders dan een chronologische volgorde wordt het echt niet duidelijker van.quote:Op maandag 8 september 2014 19:18 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee, je filtert gewoon eerst op tijdstip en dan vervolgens op datum. Om een bepaald patroon aan te tonen.
In excel kun je dat doen door een vinkje te plaatsen naast beide geloof ik.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Klopt helemaal. Zojuist uitgetest op een Iphone4S en dat werkt.quote:Op maandag 8 september 2014 19:16 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik hieruit opmaak is dat de telefoon diverse keren aan en uit is gezet.
Voor deze handeling heb je het wachtwoord niet nodig
Ook is er diverse keren naar 911 en 112 gebeld
Hier heb je het wachtwoord niet nodig
Mijn dochter heeft een Iphone4
Hiermee kun je met vergrendeld slot een screenshot maken
Ze zegt dat ze dat heel vaak per ongeluk heeft gedaan (tegelijk de vergrendelingsknop en de home-knop indrukken)
Er wordt gezegd dat de complete gegevens nog niet bekend zijn en die nog komen
Met de informatie die nu bekend is gemaakt geloof ik dat K en L alleen de eerste noodoproepen hebben gedaan
Maar het gekke uit deze reeks oproepen vind ik de oproepen van de eerste dag. Blijkbaar is er iets gebeurd waardoor een noodoproep om 16:39 noodzakelijk bleek. Hierna volgde er nog één om 16:51 en hierna bleef het die dag stil.
Het lijkt mij dat als je geen bereik hebt of de oproep lukt niet weer de bewoonde wereld op gaat zoeken. En waarom slechts 2 oproepen? Me dunkt dat je als een idioot blijft bellen als er iets aan de hand is to je iemand gesproken hebt.![]()
Omdat het toen al einde verhaal was.quote:Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Zojuist uitgetest op een Iphone4S en dat werkt.
Maar het gekke uit deze reeks oproepen vind ik de oproepen van de eerste dag. Blijkbaar is er iets gebeurd waardoor een noodoproep om 16:39 noodzakelijk bleek. Hierna volgde er nog één om 16:51 en hierna bleef het die dag stil.
Het lijkt mij dat als je geen bereik hebt of de oproep lukt niet weer de bewoonde wereld op gaat zoeken. En waarom slechts 2 oproepen? Me dunkt dat je als een idioot blijft bellen als er iets aan de hand is to je iemand gesproken hebt.
Heel hard misschien maar gezien deze gegevens wel heel logisch![]()
Wat duidelijk is voor de ene is weer minder duidelijk voor de ander. Laten we het daarbij houden.quote:Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik snap hoe excel werkt, maar iets anders dan een chronologische volgorde wordt het echt niet duidelijker van.![]()
![]()
Net even nagekeken. Dat moet zijn:quote:Op maandag 8 september 2014 19:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, hij staat twee keer in de OP, had ik niet gezien.
Laat niet weg dat dat volgens mij helemaal daar niet uit blijkt? Ze zou hem om 10:16 aan *en* uitgezet hebben, en om 13:42 weer uit?
4 april
13:42 - telefoon aan en weer uitgezet uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)![]()
Dat zou dus betekenen dat het de eerste dag al finaal fout gegaan is met minimaal één van hen, want anders zouden er geen oproepen in de dagen erna geweest zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 19:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Omdat het toen al einde verhaal was.
Kijk aan. En dat zie je dus alleen als je het in de juiste volgorde zet.quote:Op maandag 8 september 2014 19:24 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Net even nagekeken. Dat moet zijn:
4 april
13:42 - telefoon aan en weer uitgezet uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
De eerste dag waren ze de weg al kwijt, en liepen dus de verkeerde kant op.quote:Op maandag 8 september 2014 19:24 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat het de eerste dag al finaal fout gegaan is met minimaal één van hen, want anders zouden er geen oproepen in de dagen erna geweest zijn.![]()
Ik vraag me af of "ingeschakeld" niet als "actief" moet worden gelezen. Misschien had ze dat ding in flight modus staan? Dan zet je hem wel relatief snel "aan" en "uit".quote:Op maandag 8 september 2014 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
Ik neem onderstaande nog even met een aanvulling mee uit het voorgaande deel.
Het valt me op dat op 5 April de iPhone in 1 minuut is opgestart en weer uitgeschakeld. Ik heb zelf geen iPhone 4(s?), maar het lijkt mij vrij kort om een toestel in 1 minuut volledig op te starten én weer zoals het hoort uit te schakelen. Een situatie waarin dat wel kan is wanneer de batterij leeg raakt.
[ code verwijderd ]
De eerst volgende keer dat de telefoon weer wordt ingeschakeld wordt er geen PIN ingevoerd.
[ code verwijderd ]
Aan de andere kant wordt op 3 april in ~1 minuut na opstarten 911 gebeld.
[ code verwijderd ]
Technisch gezien heb je natuurlijk van 09:32:00 tot 09:33:59 dus dat zou max. 2 minuten zijn.
Op 4 april gaat de telefoon aan "en even later uit".
[ code verwijderd ]
Op 5 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
[ code verwijderd ]
Op 6 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
[ code verwijderd ]
Voor nu denk ik dat de iPhone op 3 april al leeg was na 09:33. Op 11 april is hij "mogelijk" kort geladen. Ik heb er geen vertrouwen in dat een iphone die 5 dagen stil ligt en daarvoor binnen 1 minuut uitschakelde op 11 april opeens 5 minuten ingeschakeld kan zijn. Maar daarmee ga ik ervan uit dat de iPhone accu in de "1 minuut calls" al leeg was. Maar inschakelen, ontvangst checken, uitschakelen kan mogelijk ook in 1 minuut. Heb geen iphone dus kan niet checken.
Edit: die iPhone heeft zelfs 01:05 aangestaan. Dusja, doe moet haast wel zijn opgeladen.
Maar goed, weer incomplete info.
Dump nondeju die syslog gewoon.
De korte gebruiksduren kunnen zijn geweest om de accu's te sparen.
Overigens valt mij op dat de telefoons, zeker de eerste dagen, relatief kort op elkaar zijn gebruikt. Daarmee lijkt het erop dat Lisanne en Kris (of in ieder geval hun telefoons!) bij elkaar waren. Het weinige gebruik doet mij aan gevaar denken: "pas op dat ze niet zien dat we bellen..".
Either way: Kris haar iphone is tot 11 april in ieder geval in mensenhanden geweest. Of dat nu kris/lisanne of een ander is geweest doet weinig ter zake; er was dus iemand die de telefoon kon bedienen.
In geval van verdwaling, zouden er denk ik: meer verspreid oproepen zijn gedaan (niet met beide telefoons kort op elkaar). Zouden 2: denk ik niet alle spullen intact in een tas gevonden zijn (als dat al waar is hè, weten wij veel hoe die indiaan aan die tas kwam! Voor hetzelfde geldt wilde de dader er vanaf en heeft hij ze bij die indiaan "gebracht"). En 3: zouden er geen rare breuken zijn in de gevonden botten. Zoals ik het lees kan die antropoloog dat ook niet rijmen; een breuk, ok, maar je voet compleet van je been gescheiden? Daar isecht heel veel kracht voor nodig..
En ik blijf erbij; als ze verdwaald waren, dan zou je een afscheidsbericht, foto, anything verwachten.
Ik denk dat ze ontvoerd zijn en zijn vastgehouden. Misschien is 1 van de 2 op 8 april ontsnapt (met camera) of de meiden zijn samen op dat moment gedumpt in het bos, wellicht meer dood dan levend. Misschien deden ze inderdaad een laatste poging om hun daders/omgeving vast te leggen.
De activiteit op 11 april op de telefoon kan de dader zijn geweest die terugkeerde om te controleren of beiden inmiddels waren omgekomen, dat zou ook de tussentijdse stilte verklaren.
[ Bericht 7% gewijzigd door silliegirl op 08-09-2014 19:32:52 ]![]()
Wat ik in het vorige topic al had gedaan maar wat jij niet had gelezen. No worries!quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kijk aan. En dat zie je dus alleen als je het in de juiste volgorde zet.![]()
quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef silliegirl het volgende:
<...>
Het weinige gebruik doet mij aan gevaar denken: "pas op dat ze niet zien dat we bellen..".
Dat komt niet door de verkozen orde op zich, maar het taalgebruik dat specifiek was geformuleerd voor een soort orde.quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kijk aan. En dat zie je dus alleen als je het in de juiste volgorde zet.![]()
Hoeft niet persé. Vergeet niet dat zeker bij voeten alles met banden en pezen aan elkaar zit en dat de zachte weefsels als eerste verdwijnen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vraag me af of "ingeschakeld" niet als "actief" moet worden gelezen. Misschien had ze dat ding in flight modus staan? Dan zet je hem wel relatief snel "aan" en "uit".
Overigens valt mij op dat de telefoons, zeker de eerste dagen, relatief kort op elkaar zijn gebruikt. Daarmee lijkt het erop dat Lisanne en Kris (of in ieder geval hun telefoons!) bij elkaar waren. Het weinige gebruik doet mij aan gevaar denken: "pas op dat ze niet zien dat we bellen..".
Either way: Kris haar iphone is tot 11 april in ieder geval in mensenhanden geweest. Of dat nu kris/lisanne of een ander is geweest doet weinig ter zake; er was dus iemand die de telefoon kon bedienen.
In geval van verdwaling, zouden er denk ik: meer verspreid oproepen zijn gedaan (niet met beide telefoons kort op elkaar). Zouden 2: denk ik niet alle spullen intact in een tas gevonden zijn (als dat al waar is hè, weten wij veel hoe die indiaan aan die tas kwam! Voor hetzelfde geldt wilde de dader er vanaf en heeft hij ze bij die indiaan "gebracht"). En 3: zouden er geen rare breuken zijn in de gevonden botten. Zoals ik het lees kan die antropoloog dat ook niet rijmen; een breuk, ok, maar je voet compleet van je been gescheiden? Daar isecht heel veel kracht voor nodig..![]()
quote:Op maandag 8 september 2014 19:28 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Wat ik in het vorige topic al had gedaan maar wat jij niet had gelezen. No worries!Mja, ik heb niet alle 25.000+ posts van dit topic gelezen. Ik zie daar gewoon een schema en denk bij mezelf: hoe moet ik hier nu brood van bakken?quote:Op maandag 8 september 2014 19:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat komt niet door de verkozen orde op zich, maar het taalgebruik dat specifiek was geformuleerd voor een soort orde.
Het is me eerlijk gezegd nog steeds een raadsel waarom iets anders dan een chronologische volgorde interessant zou kunnen zijn.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Mogen we concluderen dat de tas met de telefoons op 11 april gevonden is? Verklaart meteen de staat van de tas en de inhoud![]()
Het korte gebruik, niet de lage frequentie ervan. Slechts 2x per dag is weinig, als je rondloopt in een jungle zoek je denk ik vaker naar bereik met je telefoon.quote:![]()
Als je geen ontvangst hebt heb je geen ontvangst. Als je dat tig keer op min of meer dezelfde plek probeert ben je gewoon je batterij aan het verspillen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Het korte gebruik, niet de lage frequentie ervan. Slechts 2x per dag is weinig, als je rondloopt in een jungle zoek je denk ik vaker naar bereik met je telefoon.
Waar je het idee vandaan haalt dat ze gevangen waren en in de gaten werden gehouden - dat lees ik eruit - is mij een volslagen raadsel. Wilde fantasie?Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Helemaal juist, dat is onduidelijk. Het kunnen gecombineerde tijden van de radio, os boot, operator en zelfs nooddiensten zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vraag me af of "ingeschakeld" niet als "actief" moet worden gelezen. Misschien had ze dat ding in flight modus staan? Dan zet je hem wel relatief snel "aan" en "uit".
De korte gebruiksduren kunnen zijn geweest om de accu's te sparen.![]()
Ik hoop het flightmodus is, dit omdat de telefoon maar 1 minuut wel erg kort is. Hoe lang duurt het wel niet voordat je telefoon opgestart is (iphone 4s 1,10min iirc) en zelfs dan heb je niet meteen bereik.quote:Op maandag 8 september 2014 19:38 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Helemaal juist, dat is onduidelijk. Het kunnen gecombineerde tijden van de radio, os boot, operator en zelfs nooddiensten zijn.![]()
Dat de eerste 911 poging pas 18 uur na de eerste noodoproep is gedaan vind ik ook wel opvallend.- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
Ok, even een test gedaan met een Iphone 4S helemaal uitzetten en weer opstarten tot de vergrendeling. Dit kost 37,5 seconden. Van een Samsung weet ik het niet.![]()
Maar blijf je dan op 1 plek? Dan ga je toch rondlopen? En ok, dat je niet elke 5 minuten je ontvangst controleert is 1. Maar slechts 2 maal per dag en dan met 2 telefoons ongeveer tegelijkertijd? Vind jij dat niet gek dan?quote:Op maandag 8 september 2014 19:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je geen ontvangst hebt heb je geen ontvangst. Als je dat tig keer op min of meer dezelfde plek probeert ben je gewoon je batterij aan het verspillen.
Waar je het idee vandaan haalt dat ze gevangen waren en in de gaten werden gehouden - dat lees ik eruit - is mij een volslagen raadsel. Wilde fantasie?
En nee, feiten heb ik er niet voor, maar het hele gebeuren heeft een nare bijsmaak. Er is me allemaal net iets teveel twijfel.
Neem nou dat voorbeeld van die sven goedbloedt (heette die zo?) van wie de zus in costa rica vermist raakte. Zij, en haar reisgenoot, werden overleden (maar intact!) teruggevonden in de jungle. Gebroken been, verhongerd en een infectie gehad, maar niet in 1000 stukjes verspreid...![]()
Moeilijk te vergelijken. Zij werden gevonden op een eiland en 'al' na 2 weken. L&K zijn langer vermist geweest.quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar blijf je dan op 1 plek? Dan ga je toch rondlopen? En ok, dat je niet elke 5 minuten je omtvangst controleert is 1. Maar slechts 2 maal per dag en dan met 2 telefoons ongeveer tegelijkertijd? Vind jij dat niet gek dan?
En nee, feiten heb ik er niet voor, maar het hele gebeuren heeft een nare bijsmaak. Er is me allemaal net iets teveel twijfel.
Neem nou dat voorbeeld van die sven goedbloedt (heette die zo?) van wie de zus in costa rica vermist raakte. Zij, en haar reisgenoot, werden overleden (maar intact!) teruggevonden in de jungle. Gebroken been, verhongerd en een infectie gehad, maar niet in 1000 stukjes verspreid...![]()
Nee. Het is een nogal onherbergzaam gebied. Als je een andere locatie wilt die relevant anders is voor mobiele ontvangst dan moet je enorme afstanden afleggen. En in die bush gaat het echt niet snel. (Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan... het is echt andere koek dan de Nijmeegse vierdaagse.)quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar blijf je dan op 1 plek? Dan ga je toch rondlopen? En ok, dat je niet elke 5 minuten je ontvangst controleert is 1. Maar slechts 2 maal per dag en dan met 2 telefoons ongeveer tegelijkertijd? Vind jij dat niet gek dan?Dat is voor mij nog geen goede reden om er in het wilde weg op los te fantaseren zoals in dit topic nogal veel gebeurt. Zeker niet als het gaat om zulke misselijke scenario's.quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
Laten we blij zijn dat er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf!Sja, de omstandigheden variëren nogal in de jungle. Ik zie daar geen mysterie in.quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
Neem nou dat voorbeeld van die sven goedbloedt (heette die zo?) van wie de zus in costa rica vermist raakte. Zij, en haar reisgenoot, werden overleden (maar intact!) teruggevonden in de jungle. Gebroken been, verhongerd en een infectie gehad, maar niet in 1000 stukjes verspreid...Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Ook dat inderdaad.quote:Op maandag 8 september 2014 19:44 schreef Rubella het volgende:
[..]
Moeilijk te vergelijken. Zij werden gevonden op een eiland en 'al' na 2 weken. L&K zijn langer vermist geweest.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Je toont je niet echt een waardig discussie partner, maar goed toon aan svp dat hetgeen Ouder1 schreef een klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam is.quote:Jij stelt: Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten, anders niet.quote:Scenario's verzinnen is sowieso nooit nodig.
Dat is geen feit, in principe zou een scenario dat niet direct getoetst kan worden aan de feiten interessanter kunnen zijn dan een die wel direct getoetst kan worden aan de feiten, dit is geheel afhankelijk van het scenario, de feiten en (het standpunt van) de toehoorder.Neem je eigen advies ter harte svp.quote:Kennelijk weet jij niet wat een argumentum ad ignorantiam is. Ik zou zeggen: zoek het op.![]()
Sorry hoor, maar waarom zou ik hier nog op ingaan?quote:Op maandag 8 september 2014 19:48 schreef Za het volgende:
[..]
Je toont je niet echt een waardig discussie partner,
[..]
Neem je eigen advies ter harte svp.
Ik ben in F&L al meer dan me lief is bezig dit soort drogredenen aan te wijzen. Dat mensen zich veelvuldig schuldig maken aan dit soort denkfouten is niet mijn probleem.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Prima discussiepartner is het. Heel fijn die nuchtere posts tussen alle aannames.quote:Op maandag 8 september 2014 19:48 schreef Za het volgende:
[..]
Je toont je niet echt een waardig discussie partner, maar goed toon aan svp dat hetgeen Ouder1 schreef een klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam is.
[..]
Jij stelt: Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten, anders niet.
Dat is geen feit, in principe zou een scenario dat niet direct getoetst kan worden aan de feiten interessanter kunnen zijn dan een die wel direct getoetst kan worden aan de feiten, dit is geheel afhankelijk van het scenario, de feiten en (het standpunt van) de toehoorder.
[..]
Neem je eigen advies ter harte svp.![]()
Zwak.quote:Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waarom zou ik hier nog op ingaan?
Ik ben in F&L al meer dan me lief is bezig dit soort drogredenen aan te wijzen. Dat mensen zich veelvuldig schuldig maken aan dit soort denkfouten is niet mijn probleem.![]()
Dat klopt in zoverre dat ik inderdaad nogal veel gereisd heb en daardoor weet dat het niet verstandig is je overal ter wereld te gedragen zoals je misschien op een schoolfeest in Laren zou doen. Gestoorden heb je helaas overal.quote:Op maandag 8 september 2014 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit zegt mogelijk meer over jou dan over deze verdwijningszaak.
Ongelofelijk zoals hier aan de lopende band gespeculeerd wordt over een mogelijk misdrijf, terwijl daar echt geen enkele aanwijzing voor bestaat. Het heeft iets heel misselijks.
Wat betreft die speculaties - is dat niet juist het hele idee van dit forum? Als je alleen maar belangstelling hebt voor feiten, dan zou ik bij NOS teletekst gaan werken.![]()
ja dat denk ik ook, twijfel nu zelfs of ze zelf die eerst oproepen gedaan hebben.quote:Op maandag 8 september 2014 19:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Omdat het toen al einde verhaal was.
quote:Op maandag 8 september 2014 19:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
Mja, ik heb niet alle 25.000+ posts van dit topic gelezen. Ik zie daar gewoon een schema en denk bij mezelf: hoe moet ik hier nu brood van bakken?
Het is me eerlijk gezegd nog steeds een raadsel waarom iets anders dan een chronologische volgorde interessant zou kunnen zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 19:24 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat duidelijk is voor de ene is weer minder duidelijk voor de ander. Laten we het daarbij houden.![]()
Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten ?quote:Op maandag 8 september 2014 19:48 schreef Za het volgende:
Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten
pure onzin
Als de politie zo te werk zou gaan zal er nooit een zaak opgelost worden.
Door te discussiëren over wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn kom je verder,creatief denken is niks mee. namen etc noemen ben ik tegen.
Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat nog wel, maar zeker na 6 april was het over.quote:Op maandag 8 september 2014 20:04 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook, twijfel nu zelfs of ze zelf die eerst oproepen gedaan hebben.![]()
Nope, er is óók onherbergzaam gebied. Het moet wel erg tegenzitten wil je jezelf daarin maneuvreren. Voor zover de informatie verstrekt door deze zaak lijkt het mij eerder een bos voor personen met ervaring. Over een drogreden gesproken.quote:Op maandag 8 september 2014 19:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee. Het is een nogal onherbergzaam gebied. Als je een andere locatie wilt die relevant anders is voor mobiele ontvangst dan moet je enorme afstanden afleggen. En in die bush gaat het echt niet snel. (Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan... het is echt andere koek dan de Nijmeegse vierdaagse.)Dat is sneller dan verwacht. Bedankt voor het testen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:41 schreef Rubella het volgende:
Ok, even een test gedaan met een Iphone 4S helemaal uitzetten en weer opstarten tot de vergrendeling. Dit kost 37,5 seconden. Van een Samsung weet ik het niet.
In het geval dat een toestel van flightmode is afgehaald en voor 1 minuut heeft staan zoeken naar een netwerk. Dat zou in zo'n gebied veel te kort zijn om een goede inschatting te krijgen of je ontvangst hebt of kan krijgen. Ik zou toch wel een beetje de neiging hebben om te gaan zwaaien met mn foon of even 20 meter verderop te proberen.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 20:15:11 ]![]()
Klopt, heb ik ook even meegepakt en dat gaat echt razendsnel. Ik zou er echter niet voor kiezen als ik de accu wil sparen.quote:Op maandag 8 september 2014 20:09 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Nope, er is óók onherbergzaam gebied. Het moet wel erg tegenzitten wil je jezelf daarin maneuvreren. Voor zover de informatie verstrekt door deze zaak lijkt het mij eerder een bos voor personen met ervaring. Over een drogreden gesproken.
[..]
Dat is sneller dan verwacht. Bedankt voor het testen.
In het geval dat een toestel van flightmode is afgehaald en voor 1 minuut heeft staan zoeken naar een netwerk. Dat zou in zo'n gebied veel te kort zijn om een goede inschatting te krijgen of je ontvangst hebt of kan krijgen.![]()
verder zie ik in de dagen erna geen een handeling die logischer wijze door de meiden gedaan zouden moeten zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:
Het meest vreemde van deze noodoproepen zijn imo dat ze 12 min na elkaar zijn gedaan en daarna helemaal niet meer tot de volgende ochtend
Bij deze handeling gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Deze foto van het scherm komt bij mij over alsof iemand voor de eerste keer de telefoon aan probeert te krijgen maar niet wist hoe die werkte en toen per ongeluk dmv de home-knop en de vergrendelknop in te drukken een screenshot maakte
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)![]()
Zoals duidelijk in de topic-pointer staat.quote:Op maandag 8 september 2014 20:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten ?
pure onzin
Als de politie zo te werk zou gaan zal er nooit een zaak opgelost worden.
Door te discussiëren over wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn kom je verder,creatief denken is niks mee. namen etc noemen ben ik tegen.
Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent![]()
Mja, wel als ik weet dat ik over 5 minuten weer ga proberen. De radios (GSM/Wifi, etc) in een telefoon zijn de grootste energieslurpers. Vooral als je heel moeilijk ontvangst krijgt. Als je geheel uitschakelt loop je het risico dat Android aan de hand van "accucapaciteit te laag" gewoon de boot afkapt. Maarja, ook weinig relevant.quote:Op maandag 8 september 2014 20:15 schreef Rubella het volgende:
[..]
Klopt, heb ik ook even meegepakt en dat gaat echt razendsnel. Ik zou er echter niet voor kiezen als ik de accu wil sparen.
Mijn nieuwe en kale HTC one doet iig 34s over een boot en 37s over een hard boot. Die Samsung is een S3 oid? Kunnen we verder niet veel mee, maar toch.Die gedachte had ik ook. Of snel de dialer wegdrukken en snel proberen uit te schakelen. Zo maakte ik op mijn oude Android Galaxy S ook vaak per ongeluk foto's. En dat werkt hetzelfde home + power. Maarja we kunnen er zo weinig mee.quote:Op maandag 8 september 2014 20:22 schreef jackie12 het volgende:
Bij deze handeling gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Deze foto van het scherm komt bij mij over alsof iemand voor de eerste keer de telefoon aan probeert te krijgen maar niet wist hoe die werkte en toen per ongeluk dmv de home-knop en de vergrendelknop in te drukken een screenshot maakte
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 20:27:23 ]![]()
Pff, dat weet ik niet, maar ik denk dat het een goede middenmoter is om vanuit te gaan. Ik vind het in ieder geval knap dat de Iphone het 6! dagen heeft uitgehouden. Zelf als ik niets doe en alles uitschakel, dan doe ik er niet zo lang mee.quote:Op maandag 8 september 2014 20:24 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Mja, wel als ik weet dat ik over 5 minuten weer ga proberen. De radios (GSM/Wifi, etc) in een telefoon zijn de grootste energieslurpers. Vooral als je heel moeilijk ontvangst krijgt. Als je geheel uitschakelt loop je het risico dat Android aan de hand van "accucapaciteit te laag" gewoon de boot afkapt. Maarja, ook weinig relevant.
Mijn nieuwe en kale HTC one doet iig 34s over een boot en 37s over een hard boot. Die Samsung is een S3 oid? Kunnen we verder niet veel mee, maar toch.
[ Bericht 0% gewijzigd door Rubella op 08-09-2014 20:28:48 (Typo.) ]![]()
Ja, daar zit ik dus ook mee. 6 dagen flightmode lijkt jou dus twijfelachtig? En die zou je zelfs door kunnen trekken naar 11 april. Hogere luchtvochtigheid en temperatuur is echt killing voor accucapaciteit. Ook als het toestel gewoon geheel uit heeft gestaan. En dan zou de iPhone op 11 april nog anderhalf uur hebben moeten draaien, terwijl hij sinds 1 april niet meer zou moeten zijn opgeladen.quote:Op maandag 8 september 2014 20:28 schreef Rubella het volgende:
[..]
Pff, dat weet ik niet, maar ik denk dat het een goede middenmoter is om vanuit te gaan. Ik vind het in ieder geval knap dat de Iphone het 6! dagen heeft uitgehouden. Zelf als ik niets doe en alles uitschakel, dan doe ik er niet zo lang mee.
Naja we kunnen er wel weer een lang "what if" verhaal van maken. Maar als deze gegevens te vinden zijn, dan moet er nog veel meer te vinden zijn wat aanwijzingen geeft.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 20:34:39 ]![]()
Reservebatterij?quote:Op maandag 8 september 2014 20:33 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik dus ook mee. 6 dagen flightmode lijkt jou dus twijfelachtig? En die zou je zelfs door kunnen trekken naar 11 april. Hogere luchtvochtigheid en temperatuur is echt killing voor accucapaciteit. Ook als het toestel gewoon geheel uit heeft gestaan. En dan zou de iPhone op 11 april nog anderhalf uur hebben moeten draaien, terwijl hij sinds 1 april niet meer zou moeten zijn opgeladen.
http://www.externe-batter(...)qh0sACFRHLtAodUl0AeA![]()
quote:Op maandag 8 september 2014 20:33 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik dus ook mee. 6 dagen flightmode lijkt jou dus twijfelachtig? En die zou je zelfs door kunnen trekken naar 11 april. Hogere luchtvochtigheid en temperatuur is echt killing voor accucapaciteit. Ook als het toestel gewoon geheel uit heeft gestaan. En dan zou de iPhone op 11 april nog anderhalf uur hebben moeten draaien, terwijl hij sinds 1 april niet meer zou moeten zijn opgeladen.
Naja we kunnen er wel weer een lang "what if" verhaal van maken. Maar als deze gegevens te vinden zijn, dan moet er nog veel meer te vinden zijn wat aanwijzingen geeft.Kan niet bij een Iphone. Je kunt niet bij de accu komen als gebruiker.quote:Op maandag 8 september 2014 20:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Zolang heb ik nooit geprobeerd. Hooguit de duur van een vlucht van een uurtje of 12, maar een smartphone vreet energie. Die laatste anderhalf uur lijkt mij helemaal onmogelijk.
Reservebatterij?
http://www.externe-batter(...)qh0sACFRHLtAodUl0AeA![]()
Iphone Kris is daarna op 2 april niet meer gebruikt en op 3 april dan weer voor het eerst.
Op die dag meerdere keren..
Verder zijn de telefoons samen maar liefst 9 keer! aan en direct weer uitgezet
Met wat voor reden?
Als er verder geen foto's of berichten uit de telefoons naar boven komt dan is het voor mij zo klaar als een klontje![]()
quote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iedere keer proberen of er nu wel bereik is en ondertussen verder lopen. Zo zou ik het verklaren.quote:Op maandag 8 september 2014 20:39 schreef jackie12 het volgende:
Iphone Kris is daarna op 2 april niet meer gebruikt en op 3 april dan weer voor het eerst.
Op die dag meerdere keren..
Verder zijn de telefoons samen maar liefst 9 keer! aan en direct weer uitgezet
Met wat voor reden?
Als er verder geen foto's of berichten uit de telefoons naar boven komt dan is het voor mij zo klaar als een klontje![]()
Als ik zo die belgegevens zie, denk ik dat zolang er ook 112 gebeld werd, het om de meisjes ging en na 2 april 1356 het om iemand anders is ging die niet goed met een Nederlands toestel om kan gaan vanwege de taal (?).quote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo.
Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 8 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt.
[ Bericht 0% gewijzigd door klusmeister op 08-09-2014 21:00:15 ]![]()
En daarna toch maar gedumpt zonder de foto's te wissen omdat hij een gevalletje cold feet kreeg vanwege de zoektocht denk je (of wie weet eerst geprobeerd te verwijderen, maar lukte niet ivm taalinstellingen?)?quote:Op maandag 8 september 2014 20:50 schreef klusmeister het volgende:
[..]
Als ik zo die belgegevens zie, denk ik dat zolang er ook 112 gebeld werd, het om de meisjes ging en na 2 april 1356 het om iemand anders is ging die niet goed met een Nederlands toestel om kan gaan vanwege de taal (?).
Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 5 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt.![]()
Alles na de eerste oproepen zijn zo ontzettend onlogisch.quote:Op maandag 8 september 2014 20:47 schreef Rubella het volgende:
[..]
Iedere keer proberen of er nu wel bereik is en ondertussen verder lopen. Zo zou ik het verklaren.
De tijd tussen de oproepen, het klaarblijkelijk niet proberen te bellen of te sms-en naar huis, op 3 april laatste keer noodnummer, geen berichten achtergelaten, geen foto's gemaakt.Enz
En waarom niet?
Heel simpel; Degene die de telefoons gebruikte kon de telefoon niet in omdat ze vergrendeld waren en kon daardoor alleen een screenshot maken en naar de noodnummers bellen.
In combinatie met de 90 onzin foto's op de fotocamera is het voor mij duidelijk dat er een dwaalspoor is proberen op te zetten
En gezien de reacties hier ben ik bang dat het hem/hun ook nog gaat lukken![]()
Die foto's zijn van 8 april.quote:Op maandag 8 september 2014 20:50 schreef klusmeister het volgende:
[..]
Als ik zo die belgegevens zie, denk ik dat zolang er ook 112 gebeld werd, het om de meisjes ging en na 2 april 1356 het om iemand anders is ging die niet goed met een Nederlands toestel om kan gaan vanwege de taal (?).
Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 5 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Niet alle data is vrijgegeven.quote:Op maandag 8 september 2014 20:57 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Alles na de eerste oproepen zijn zo ontzettend onlogisch.
De tijd tussen de oproepen, het klaarblijkelijk niet proberen te bellen of te sms-en naar huis, op 3 april laatste keer noodnummer, geen berichten achtergelaten, geen foto's gemaakt.Enz
En waarom niet?
Heel simpel; Degene die de telefoons gebruikte kon de telefoon niet in omdat ze vergrendeld waren en kon daardoor alleen een screenshot maken en naar de noodnummers bellen.
In combinatie met de 90 onzin foto's op de fotocamera is het voor mij duidelijk dat er een dwaalspoor is proberen op te zetten
En gezien de reacties hier ben ik bang dat het hem/hun ook nog gaat lukken"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja bijvoorbeeldquote:Op maandag 8 september 2014 20:56 schreef blondetrien het volgende:
[..]
En daarna toch maar gedumpt zonder de foto's te wissen omdat hij een gevalletje cold feet kreeg vanwege de zoektocht denk je (of wie weet eerst geprobeerd te verwijderen, maar lukte niet ivm taalinstellingen?)?![]()
![]()
Klopt dus had ik ook al eerder gezegd dat ik daarom nog een kleine slag om de arm houd.quote:Op maandag 8 september 2014 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet alle data is vrijgegeven.
Denk sowieso dat als er wel naar huis was gebeld of ge-smst of geappt dat in deze gegevens wel had gestaan.
denk dat het enige wat nog naar boven kan komen is dat ze een bericht hebben achtergelaten op hun telefoons.
maar ik denk niet dat dat gebeurd is![]()
Je hoeft ook niet bij de accu te komen; je laadt hem gewoon op. Klik op de link dan zie je hoe het werkt.quote:Op maandag 8 september 2014 20:39 schreef Rubella het volgende:
[..]
[..]
Kan niet bij een Iphone. Je kunt niet bij de accu komen als gebruiker.![]()
Precies. Laat men nu eens afwachten ipv meteen weer conclusies te trekken.quote:Op maandag 8 september 2014 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet alle data is vrijgegeven.
Vandaag is er toch weer veel duidelijk geworden wb het telefoongebruik.![]()
Wacht even, zo een ding. Ja, is een mogelijkheid, maar geen standaard artikel om mee te nemen op vakantie.quote:Op maandag 8 september 2014 21:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet bij de accu te komen; je laadt hem gewoon op. Klik op de link dan zie je hoe het werkt.![]()
Juist wel handig voor vakantie. ¤ 17,50 en je kan hem onderweg twee keer opladen. En een mooie sleutelhangerquote:Op maandag 8 september 2014 21:06 schreef Rubella het volgende:
[..]
Wacht even, zo een ding. Ja, is een mogelijkheid, maar geen standaard artikel om mee te nemen op vakantie.![]()
![]()
Op zich vind ik die telefoonactiviteit nog niet eens zo gek, ze hebben namelijk tijdens verschillende dagdelen geprobeerd te bellen / geprobeerd te zien of er bereik is (althans, dat is een scenario, beetje hopeloos dit want alles zou in principe kunnen met die info die we hebben...). Zou ik ook doen. Dat ze het dan rond de zelfde tijden zouden proberen zou in principe puur toeval kunnen zijn. Dat iemand anders een dwaalspoor zou zijn gaan uitzetten... tsja, ik weet het niet... kan er met mijn hoofd niet zo goed bij maar ik houd alles open omdat de informatie zo schaars is.
De laatste activiteit is (vermoed ik) gedaan door de vinder van de tas; even kijken of hij er iets mee kon / iemand kon bellen / kon zien aan wie het toebehoorde? Weet niet hoe laat die tas werd gevonden/afgeleverd, zijn die tijden bekend?
Goed... we weten meer... maar in principe dus nog steeds niks om ook maar een conclusie te kunnen trekken. Toch nog wachten.![]()
wanneer was het dat men zei een zwak iphone signaal te hebben gesignaleerd? Stond ergens een artikel.![]()
Nee dat is niet logisch. Die foto's zijn met de camera genomen. En het zijn er 90...quote:Op maandag 8 september 2014 20:50 schreef klusmeister het volgende:
[..]
Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 8 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt.![]()
Als dit de telefoongegevens zijn over het aan en uitzetten en wanneer er naar de noodnummers gebeld is dan kunnen we ook zien dat er niet naar huis is gebeld , ge-smst of ge-apptquote:Op maandag 8 september 2014 21:10 schreef blondetrien het volgende:
Op zich vind ik die telefoonactiviteit nog niet eens zo gek, ze hebben namelijk tijdens verschillende dagdelen geprobeerd te bellen / geprobeerd te zien of er bereik is (althans, dat is een scenario, beetje hopeloos dit want alles zou in principe kunnen met die info die we hebben...). Zou ik ook doen. Dat ze het dan rond de zelfde tijden zouden proberen zou in principe puur toeval kunnen zijn. Dat iemand anders een dwaalspoor zou zijn gaan uitzetten... tsja, ik weet het niet... kan er met mijn hoofd niet zo goed bij maar ik houd alles open omdat de informatie zo schaars is.
De laatste activiteit is (vermoed ik) gedaan door de vinder van de tas; even kijken of hij er iets mee kon / iemand kon bellen / kon zien aan wie het toebehoorde? Weet niet hoe laat die tas werd gevonden/afgeleverd, zijn die tijden bekend?
Goed... we weten meer... maar in principe dus nog steeds niks om ook maar een conclusie te kunnen trekken. Toch nog wachten.
Kan me niet voorstellen dat ze die gegevens eruit gefilterd hebben en niet bekend hebben gemaakt.
Dus ik vind dat we al wel heel veel te weten zijn gekomen vandaag!
Het enige wat voor mij deze zaak nog kan veranderen in verdwalen is als er op de telefoon nog foto's gemaakt zijn door hen van elkaar of dat er een bericht is achtergelaten.![]()
Ja ik ook.quote:Op maandag 8 september 2014 20:47 schreef Rubella het volgende:
[..]
Iedere keer proberen of er nu wel bereik is en ondertussen verder lopen. Zo zou ik het verklaren.
Overigens deel ik de mening met velen hier dat de vindplaatsen van de resten niet op verdwaling duiden. Maar de telefoongegevens sluiten verdwaling juist niet uit.![]()
8 april, en het signaal kwam uit de richting van waar K & L verdwenen zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 21:13 schreef ToniB het volgende:
wanneer was het dat men zei een zwak iphone signaal te hebben gesignaleerd? Stond ergens een artikel.![]()
Absoluut oneensquote:Op maandag 8 september 2014 21:18 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ja ik ook.
Overigens deel ik de mening met velen hier dat de vindplaatsen van de resten niet op verdwaling duiden. Maar de telefoongegevens sluiten verdwaling juist niet uit.![]()
De gegevens maken het misdaad scenario helemaal niet waarschijnlijk
- waarom zou een ontvoerder, de tas van de meiden, met daarin keurig, de telefoons achterlaten?
- waarom zou een ontvoerder niet controleren of ze een telefoon bij zich hebben
- waarom zou een ontvoerder alleen de telefoon aan en uit zetten en proberen het noodnummer te bellen?
- waarom zou een ontvoerder 90 foto's maken in het holst van de nacht?
Alle feiten zijn nog steeds congruent met de verdwaling, waarbij 2 mogelijk eerder is overleden dan de ander
- dat de telefoons steeds uit en aan zijn gezet heeft denk ik te maken met bijna lege batterijen
- je probeert in ieder geval iets batterij te hebben voor het geval je ineens wel verbinding hebt
- gezien het feit dat beide telefoons zijn gebruikt met pincodes en op een zeker moment de pincode van Kris niet meer kan er op duiden dat zij eerder is overleden
- waarom dan niet de pincode geven? omdat ze er niet vanuit gingen dat het einde nabij zou zijn
- zullen er meer gegevens komen? ik denk niet veel, omdat het telefoongebruik er m.i. op duidt dat ze worstelden met bijna lege batterijen. Mijn telefoon is na een halve dag echt wel leeg.![]()
Allemaal dwaalsporen die uiteindelijk tevergeefs zijn want de zolderkamerspeurneuzen van FOK! hebben zijn gedrag doorquote:Op maandag 8 september 2014 21:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
- waarom zou een ontvoerder, de tas van de meiden, met daarin keurig, de telefoons achterlaten?
- waarom zou een ontvoerder alleen de telefoon aan en uit zetten en proberen het noodnummer te bellen?
- waarom zou een ontvoerder 90 foto's maken in het holst van de nacht?.
Dit klinkt heel plausibel. Ik denk ook dat Lisanne nog iets geprobeerd heeft met de telefoon van Kris (misschien in de tussentijd 'logische' pincodes bedacht) maar dat dat niks uithaalde.quote:Alle feiten zijn nog steeds congruent met de verdwaling, waarbij 2 mogelijk eerder is overleden dan de ander
- dat de telefoons steeds uit en aan zijn gezet heeft denk ik te maken met bijna lege batterijen
- je probeert in ieder geval iets batterij te hebben voor het geval je ineens wel verbinding hebt
- gezien het feit dat beide telefoons zijn gebruikt met pincodes en op een zeker moment de pincode van Kris niet meer kan er op duiden dat zij eerder is overleden
- waarom dan niet de pincode geven? omdat ze er niet vanuit gingen dat het einde nabij zou zijn
- zullen er meer gegevens komen? ik denk niet veel, omdat het telefoongebruik er m.i. op duidt dat ze worstelden met bijna lege batterijen. Mijn telefoon is na een halve dag echt wel leeg.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
niet als je op een plek bent waar geen bereik is. Ze kregen niemand te pakken, ze moesten dus zoeken naar een plek waar wel bereik was. En ik denk dat de telefoons al bijna leeg waren, ze wilden dus geen vruchteloze pogingen doenquote:Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Zojuist uitgetest op een Iphone4S en dat werkt.
Het lijkt mij dat als je geen bereik hebt of de oproep lukt niet weer de bewoonde wereld op gaat zoeken. En waarom slechts 2 oproepen? Me dunkt dat je als een idioot blijft bellen als er iets aan de hand is to je iemand gesproken hebt.![]()
Ik kan heeeel veel dingen opnoemen waarom juist wel.quote:Op maandag 8 september 2014 21:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
- waarom zou een ontvoerder 90 foto's maken in het holst van de nacht?
Alle feiten zijn nog steeds congruent met de verdwaling, waarbij 2 mogelijk eerder is overleden dan de ander
- zullen er meer gegevens komen? ik denk niet veel, omdat het telefoongebruik er m.i. op duidt dat ze worstelden met bijna lege batterijen. Mijn telefoon is na een halve dag echt wel leeg.
Ik stel je echter maar 1 vraag Dr Schnautzer : waarom hebben Kris en Lisanne in een noodsituatie allebei maar 1 keer geprobeerd te bellen naar het noodnummer en daarna tot de volgende ochtend niet meer?![]()
Op 1 april zijn er nog normale vakantiefotos gemaakt en is er gebeld naar 112. Zo ver ik zie in de 1e post zijn er vanaf 2 april geen normale vakantiefotos meer gemaakt en is er die dag nog naar 112 gebeld. Daarna vreemder telefoongebruik en rare fotos zover ik het zie op de 8e van april waarom zou dit niet allemaal van een vreemde kunnen zijn?quote:Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef sverbern het volgende:
[..]
Nee dat is niet logisch. Die foto's zijn met de camera genomen. En het zijn er 90...![]()
Dan zou ik verwachten dat je omkeert op je schreden en probeert de weg terug te vinden. Zeker als het daar nog een pad was. Ik vermoed dat één van beiden moeilijk kon lopen en dat ze hierdoor ervoor gekozen hebben om door te gaan.quote:Op maandag 8 september 2014 21:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
niet als je op een plek bent waar geen bereik is. Ze kregen niemand te pakken, ze moesten dus zoeken naar een plek waar wel bereik was. En ik denk dat de telefoons al bijna leeg waren, ze wilden dus geen vruchteloze pogingen doen![]()
Omdat hun batterij al op onder de 50% zat en ze door hadden dat ze niemand konden bereiken. Bij het wakker worden op 2 april op de vroege morgen nog een keer een poging ondernemen om te bellen past prima in het verdwaalscenario.quote:Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan heeeel veel dingen opnoemen waarom juist wel.
Ik stel je echter maar 1 vraag Dr Schnautzer : waarom hebben Kris en Lisanne in een noodsituatie allebei maar 1 keer geprobeerd te bellen naar het noodnummer en daarna tot de volgende ochtend niet meer?<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Omdat ze konden zien op hun scherm dat er geen bereik was. en ze wisten dat elke poging vruchteloos was.
Tegenvraag Jacky
Waarom zou een moordenaar bewijsmateriaal netjes opbergen in een rugzak en achterlaten langs een rivier zodat de recherche later dmv de telefoons het tracé kan opsporen?![]()
Natuurlijk. Spaarzaam omgaan met de accu.quote:Op maandag 8 september 2014 21:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
niet als je op een plek bent waar geen bereik is. Ze kregen niemand te pakken, ze moesten dus zoeken naar een plek waar wel bereik was. En ik denk dat de telefoons al bijna leeg waren, ze wilden dus geen vruchteloze pogingen doen![]()
Die foto's zijn gemaakt door iemand uit de Indianenstam. De laatste activiteit op de Iphone op 11 april ook. De loggegevens van de telefoons laten keurig zien dat de tas rond 8 april gevonden zou kunnen zijn door een Indiaan.quote:Op maandag 8 september 2014 21:25 schreef klusmeister het volgende:
[..]
Op 1 april zijn er nog normale vakantiefotos gemaakt en is er gebeld naar 112. Zo ver ik zie in de 1e post zijn er vanaf 2 april geen normale vakantiefotos meer gemaakt en is er die dag nog naar 112 gebeld. Daarna vreemder telefoongebruik en rare fotos zover ik het zie op de 8e van april waarom zou dit niet allemaal van een vreemde kunnen zijn?<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Omdat doortrapte moordenaars dat soort dingen doenquote:Op maandag 8 september 2014 21:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Omdat ze konden zien op hun scherm dat er geen bereik was. en ze wisten dat elke poging vruchteloos was.
Tegenvraag Jacky
Waarom zou een moordenaar bewijsmateriaal netjes opbergen in een rugzak en achterlaten langs een rivier zodat de recherche later dmv de telefoons het tracé kan opsporen?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
En tegelijkertijd wordt heel Panama weggezet als een bananenlandquote:Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Omdat doortrapte moordenaars dat soort dingen doen___
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's makenquote:Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Die foto's zijn gemaakt door iemand uit de Indianenstam. De laatste activiteit op de Iphone op 11 april ook. De loggegevens van de telefoons laten keurig zien dat de tas rond 8 april gevonden zou kunnen zijn door een Indiaan.![]()
Of denk je dat een Indiaan een fotocamera ziet als mythisch object, overgeleverd door de voorvaderen en heeft de goede man geen idee hoe het werkt?![]()
op 1 april hebben ze een geregistreerde call van 0.36 wat houdt dat in? Is er dan verbinding geweest? En zo ja waarom probeerden ze het dan niet nog eens diezelfde dag? Totaal onlogisch wat mij betreft.quote:Op maandag 8 september 2014 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk. Spaarzaam omgaan met de accu.![]()
Hoe gaaf is een digitale camera als je dat nog nooit in je handen hebt gehad? Lijkt me vrij logisch.quote:Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken![]()
Kan zijn dat er verbinding is geweest, maar:quote:Op maandag 8 september 2014 21:32 schreef ToniB het volgende:
[..]
op 1 april hebben ze een geregistreerde call van 0.36 wat houdt dat in? Is er dan verbinding geweest? En zo ja waarom probeerden ze het dan niet nog eens diezelfde dag? Totaal onlogisch wat mij betreft.
1e de verbinding was te beroerd om een gesprek te voeren
2e de operator sprak geen Engels. L&K spraken amper Spaans, dus een noodoproep in het Spaans lijkt mij onmogelijk.![]()
Gewoon uitproberen wat dat ding kan? Die ene foto met dat takje en die rode stukjes plastic duidt er op dat dat takje op die steen is gelegd met als enige doel gefotografeerd te worden. Klein Duimpje-achtige acties of boodschappen zouden door de twee veel duidelijker opgezet moeten worden. Aan de andere kant is het wel weer leuk dat dit soort raadselachtige mysteries smakelijk voer is voor de speurneuzen onder ons. Zij kunnen hun hart ophalen met EXIF-data ontleden en het uithalen van vette photoshop-trucs.quote:Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden. En dat wist de dader(s).quote:Op maandag 8 september 2014 21:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Tegenvraag Jacky
Waarom zou een moordenaar bewijsmateriaal netjes opbergen in een rugzak en achterlaten langs een rivier zodat de recherche later dmv de telefoons het tracé kan opsporen?
Aangezien deze dader niet wist of er wel of geen "contact' was geweest en dit misschien viel te achterhalen bij de provider heeft hij/hun het zekere voor het onzekere genomen en door dagen achter elkaar met de telefoons te klooien en later ook met de fotocamera zou na het vinden van de rugzak met de spullen die dan uitgelezen zouden worden velen denken dat ze inderdaad verdwaald waren.
Velen van jullie geloven dat toch ook?
Ik ga echter dieper, de reden dat ik het totaal niet geloof (met een kleine slag om de arm) is omdat, en ik heb het 100x gezegd, mensen in nood in het buitenland ook naar huis bellen. Dat is uit deze gegevens niet gebeleken.
geen sms, geen app niks.
Bij mij komt t totaal over dat iemand aan de telefoons zat die er niet in kon![]()
die spullen zijn weer netjes terug gestopt pas later weer in het bos terug geplaatst m.i., toen het te heet werd onder de voetjes.quote:Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Omdat doortrapte moordenaars dat soort dingen doen![]()
En Indianen als half achterlijk weggezet.quote:Op maandag 8 september 2014 21:29 schreef Falco het volgende:
[..]
En tegelijkertijd wordt heel Panama weggezet als een bananenland___
![]()
Uitpielen wat het ding allemaal kan. Geef een willekeurige man een nieuw speeltje en ga het eens rustig bekijken. Elk mogelijk knopje en dergelijke wordt ingedrukt en bepoteld.quote:Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken![]()
maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.quote:Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef Rubella het volgende:
[..]
Kan zijn dat er verbinding is geweest, maar:
1e de verbinding was te beroerd om een gesprek te voeren
2e de operator sprak geen Engels. L&K spraken amper Spaans, dus een noodoproep in het Spaans lijkt mij onmogelijk.![]()
Zuinig zijn met de accu?quote:Op maandag 8 september 2014 21:38 schreef ToniB het volgende:
[..]
maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.![]()
ik heb wel een heel nieuw dorp ontdekt midden in die junglequote:Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Indianen als half achterlijk weggezet.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?quote:Op maandag 8 september 2014 21:38 schreef ToniB het volgende:
[..]
maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
De eerste dag? Staat niets over telefoons zijn uitgezet. Nee is niet logischquote:
1 telefoon uitzetten zou ik nog snappen maar allebei...? nee gaat er bij mij niet in. Daarbij komt dat het pas 18.40 donker werd. En dan niet nog 1x proberen voor het donker is?![]()
Als de tas op 8 april is gevonden ben ik benieuwd waarom K&L zelf toen niet zijn gevonden. Die twee kunnen dan namelijk nooit ver uit elkaar zijn op dat moment.quote:Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Die foto's zijn gemaakt door iemand uit de Indianenstam. De laatste activiteit op de Iphone op 11 april ook. De loggegevens van de telefoons laten keurig zien dat de tas rond 8 april gevonden zou kunnen zijn door een Indiaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 21:54:51 ]![]()
Uit het vorige topicdeel;
La Estrella zegt dat we nog een week moeten wachten op de overige info:
En una semana se podrá disponer de las fotos, los snapshots ’ de las pantallas del celular y los chats que ayudarán a completar el rompecabezas de los últimos momentos de vida de las holandesas.
We weten dus nog niet of er meer uit de telefoons is gehaald dan wat er in de OP staat? Er wordt gesuggereerd dat er niets persoonlijks door K&L op de telefoons is achtergelaten wat duidelijkheid kan geven, maar als ik dat stukje uit La Estrella door de vertaalmachine haal, dan zou er binnen een week nav die data wel meer duidelijkheid moeten zijn over hun laatste momenten en is er dus nog meer gevonden dan de loggegevens die in de OP staan of heb ik het mis?![]()
Dat staat er. Beetje vreemd zo.quote:In a week you can have photos, snapshots' screens and cell chats that will help complete the puzzle of the last moments of the Dutch.![]()
Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat".quote:Op maandag 8 september 2014 21:55 schreef Scriptascripta het volgende:
Uit het vorige topicdeel;
La Estrella zegt dat we nog een week moeten wachten op de overige info:
En una semana se podrá disponer de las fotos, los snapshots ’ de las pantallas del celular y los chats que ayudarán a completar el rompecabezas de los últimos momentos de vida de las holandesas.
We weten dus nog niet of er meer uit de telefoons is gehaald dan wat er in de OP staat? Er wordt gesuggereerd dat er niets persoonlijks door K&L op de telefoons is achtergelaten wat duidelijkheid kan geven, maar als ik dat stukje uit La Estrella door de vertaalmachine haal, dan zou er binnen een week nav die data wel meer duidelijkheid moeten zijn over hun laatste momenten en is er dus nog meer gevonden dan de loggegevens die in de OP staan of heb ik het mis?Abracadabra, tapate guarra!![]()
Raar dat ze dan al wel de loggegevens vrijgeven, maar verder nog geen enkele informatie. Lijkt een beetje of La Estrella een cliffhanger wil maken voor de lezers...quote:Op maandag 8 september 2014 21:56 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat staat er. Beetje vreemd zo.
Ben wel heel erg benieuwd wat er nog uit de volgende set gegevens gaat komen. Ik volg dit topic al vanaf deel 1 en ik vind voor veel van de genoemde scenario's wat te zeggen. Ik durf dan ook geen scenario te noemen, omdat ik echt niet weet welke kant de waarheid zal opgaan.
Voor de users die veel tijd hierin steken; bedankt voor al jullie moeite tot nu toe, want dit topic heeft me van het begin tot nu goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van deze zaak.
![]()
Geloof ik ook. Verder is de Finca getraceerd op WS:post 271quote:Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden.
http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-5/page11 post![]()
K&L hebben overigens nooit de hulplijnen kunnen bereiken ondanks alle pogingen. In La Estrella staat:
Marcaron ocho veces la línea de auxilio, sin éxito
Zij hebben de hulplijn 8 x geprobeerd te bellen , zonder succes.![]()
Ik heb al vanaf het begin gezegd dat er mogelijk iets is gezegd in de familie-app (kun je nog topics terug vinden) binnen een week zullen we dan weten of het zo is...quote:Op maandag 8 september 2014 21:58 schreef BoxeurDesRues het volgende: Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat"
Want of je nou bereik hebt ofniet, alsnog kun je dan het één en ander typen, alleen of het aankomt is een tweede. Familie-app met Martijn of de moeder? Vandaar dat ze niet alleen alle loggegevens moeten checken maar óók eventuele concepten op de telefoon etc. Maar ik mág aannemen dat ze dat wel gedaan hebben.![]()
Nee hoor.quote:Op maandag 8 september 2014 22:02 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Raar dat ze dan al wel de loggegevens vrijgeven, maar verder nog geen enkele informatie.Natuurlijk. La Estrella is geen liefdadigheidsinstelling maar een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen. Nieuws dat goed verkoopt moet je gedoseerd naar buiten brengen.quote:Lijkt een beetje of La Estrella een cliffhanger wil maken voor de lezers...![]()
Alleen alles wat met de overheid te maken heeft...quote:Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Indianen als half achterlijk weggezet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe achtergesteld denk jij dat indianen zijn?quote:Op maandag 8 september 2014 21:34 schreef klusmeister het volgende:
[..]
Hoe gaaf is een digitale camera als je dat nog nooit in je handen hebt gehad? Lijkt me vrij logisch.![]()
Jullie denken dus echt dat het primitieve inboorlingen zijn. Kom op zeg.quote:Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Rubella het volgende:
[..]
Uitpielen wat het ding allemaal kan. Geef een willekeurige man een nieuw speeltje en ga het eens rustig bekijken. Elk mogelijk knopje en dergelijke wordt ingedrukt en bepoteld.![]()
Volstrekt niet logisch. Het was veel makkelijker geweest voor die dader om wat keien in drie rugzak te stoppen en in het stuwmeer te dumpen.quote:Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden. En dat wist de dader(s).
Aangezien deze dader niet wist of er wel of geen "contact' was geweest en dit misschien viel te achterhalen bij de provider heeft hij/hun het zekere voor het onzekere genomen en door dagen achter elkaar met de telefoons te klooien en later ook met de fotocamera zou na het vinden van de rugzak met de spullen die dan uitgelezen zouden worden velen denken dat ze inderdaad verdwaald waren.
Velen van jullie geloven dat toch ook?
Ik ga echter dieper, de reden dat ik het totaal niet geloof (met een kleine slag om de arm) is omdat, en ik heb het 100x gezegd, mensen in nood in het buitenland ook naar huis bellen. Dat is uit deze gegevens niet gebeleken.
geen sms, geen app niks.
Bij mij komt t totaal over dat iemand aan de telefoons zat die er niet in kon![]()
Nee. Ik heb het over mannen in het algemeen en niet over indianen. Daar heb ik een veel te groot respect voor wat betreft hun kennis en kunde.quote:Op maandag 8 september 2014 22:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Jullie denken dus echt dat het primitieve inboorlingen zijn. Kom op zeg.![]()
Kijk dat klinkt een stuk realistischerquote:Op maandag 8 september 2014 21:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?![]()
dat staat er nietquote:Op maandag 8 september 2014 21:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat".![]()
En ze beschikken over dezelfde communicatiemiddelen. En ook indianen hebben fototoestellenquote:Op maandag 8 september 2014 22:29 schreef Rubella het volgende:
[..]
Nee. Ik heb het over mannen in het algemeen en niet over indianen. Daar heb ik een veel te groot respect voor wat betreft hun kennis en kunde.![]()
Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is.quote:Abracadabra, tapate guarra!![]()
die screenshots moeten er ook nog zijn dan -maar waarvan ?quote:Op maandag 8 september 2014 22:33 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als ik het goed begrijp zijn dit foto's van het startscherm van de iphone. Als je tegelijkertijd de homeknop en aan/uitknop van een Iphone indrukt, dan maak je een foto van je gelockte scherm. Dus jouw achtergrondje van de telefoon met de tijd.quote:Op maandag 8 september 2014 22:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
die screenshots moeten er ook nog zijn dan -maar waarvan ?![]()
maar in de telefoons, blijven toch ook de locatie-gegevens staan ? en de recherche heeft die telefoons nu in handen, dus hebben ze toch al kunnen achterhalen, w a a r ze waren op elk moment ? dus, weet de recherche of welke opsporings-instantie dan ook, toch exact, bij elke handeling die met die gsm`s zijn gedaan, foto`s , inbellen, uitbellen, smsjes, welke locatie-gegevens daar bij horen ? Of de gsm `s zich verplaatst hebben en wanneer of waar zij vast zijn gehouden eventueel ( wel ontvoering, of niet ) ? naar mijn mening is dit a l l a n g bekend...afijn, het zal wel weer niet...poeh poeh![]()
Hebben de indianen een wasmachine en wasmiddel?quote:Op maandag 8 september 2014 22:31 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
En ze beschikken over dezelfde communicatiemiddelen. En ook indianen hebben fototoestellen![]()
waar worden die locatie-gegevens opgeslagen / weet jij dat ?quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef suddenintuition het volgende:
maar in de telefoons, blijven toch ook de locatie-gegevens staan ? en de recherche heeft die telefoons nu in handen, dus hebben ze toch al kunnen achterhalen, w a a r ze waren op elk moment ? dus, weet de recherche of welke opsporings-instantie dan ook, toch exact, bij elke handeling die met die gsm`s zijn gedaan, foto`s , inbellen, uitbellen, smsjes, welke locatie-gegevens daar bij horen ? Of de gsm `s zich verplaatst hebben en wanneer of waar zij vast zijn gehouden eventueel ( wel ontvoering, of niet ) ? naar mijn mening is dit a l l a n g bekend...afijn, het zal wel weer niet...poeh poeh"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Welk reactienummerquote:Op maandag 8 september 2014 22:44 schreef suddenintuition het volgende:
# 132....was al een openbaring, alweer![]()
Dat is toch gewoon logisch? Wat heeft dat met vrouwen te maken?quote:Op maandag 8 september 2014 21:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?![]()
ja ! wie niet, voor degenen die `wakker ` zijn wel....die zijn hier mee bekend, a l l e s wordt opgeslagen, dat weten de mensen van facebook toch ook ? je kunt je daar w e l aanmelden, maar afmelden niet ! ( of het lijkt er op dat je afgemeld bent, in werkelijkheid, is dit niet zo ) Internet staat v o l met dit soort informatie !![]()
Geen idee, maar hier vind je meer info over de Ngäbe in Bocas del Toro:quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:
Hebben de indianen een wasmachine en wasmiddel?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ngäbe_people
Enne... zonder deze Indianen was er niets gevonden.![]()
Bij een Iphone behoorlijk diep in het OS. Kijk maar bij de volgende link:quote:Op maandag 8 september 2014 22:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar worden die locatie-gegevens opgeslagen / weet jij dat ?
http://www.digitaleconomi(...)ar-je-bent-en-werkt/![]()
h o e v a a k is dit nu al u i t g e l e g d aan je?quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef suddenintuition het volgende:
maar in de telefoons, blijven toch ook de locatie-gegevens staan ? en de recherche heeft die telefoons nu in handen, dus hebben ze toch al kunnen achterhalen, w a a r ze waren op elk moment ? dus, weet de recherche of welke opsporings-instantie dan ook, toch exact, bij elke handeling die met die gsm`s zijn gedaan, foto`s , inbellen, uitbellen, smsjes, welke locatie-gegevens daar bij horen ? Of de gsm `s zich verplaatst hebben en wanneer of waar zij vast zijn gehouden eventueel ( wel ontvoering, of niet ) ? naar mijn mening is dit a l l a n g bekend...afijn, het zal wel weer niet...poeh poeh
Ik dacht trouwens dat je op je pik getrapt het topic laatst had verlaten doordat we allemaal slapen hier?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 23:00:26 ]![]()
Dat staat er ook niet, er is bekend gemaakt dat er 1 screenshot is gemaakt. That's ikquote:Op maandag 8 september 2014 22:33 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is.![]()
quote:Op maandag 8 september 2014 22:06 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Geloof ik ook. Verder is de Finca getraceerd op WS:post 271
http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-5/page11 post![]()
Niet elk gezin. Een smartphone kent een hogere prioriteitquote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hebben de indianen een wasmachine en wasmiddel?![]()
Bron.quote:Op maandag 8 september 2014 22:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dat staat er ook niet, er is bekend gemaakt dat er 1 screenshot is gemaakt. That's ikAbracadabra, tapate guarra!![]()
Het lijkt Nederland welquote:Op maandag 8 september 2014 23:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Niet elk gezin. Een smartphone kent een hogere prioriteit![]()
![]()
Echt? Is er wifi of 3G in die gebieden?quote:Op maandag 8 september 2014 23:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Niet elk gezin. Een smartphone kent een hogere prioriteit![]()
Rubella 22.56 u : Je bent een GROOOOTE SCHATTEBOUT !!! Heb me kapot gezocht, de laatste 48 u vanwege al dat gezeik hier, maar ik kon geen goede link vinden, en een artikel daarover, wat ik opgeslagen had, heb ik niet kunnen vinden !
Stratotanker 22.58 u : Heb je de link van Rubella al gelezen ? ik kon het niet laten, bij nader inzien, met jouw lastige beetweterige karakter, om hier nog even terug te komen, jammer voor jou !
( overigens ben je met die foto `s wel supergoed ! ) maar i e t s aardiger mag ook wel !![]()
Leg nou eens fatsoenlijk uit waarom je niet kan quoten. Dat probleem waren we al voorbij toen de mod jou dat uitlegde?quote:Op maandag 8 september 2014 23:07 schreef suddenintuition het volgende:
Rubella 22.56 u : Je bent een GROOOOTE SCHATTEBOUT !!! Heb me kapot gezocht, de laatste 48 vanwege al dat gezeik hier, maar ik kon geen goede link vinden, en een artikel daarover, wat ik opgeslagen had, heb ik niet kunnen vinden !
Stratotanker 22.58 u : Heb je de link van Rubella al gelezen ? ik kon het niet laten, bij nader inzien, met jouw lastige beetweterige karakter, om hier nog even terug te komen, jammer voor jou !
( overigens ben je met die foto `s wel supergoed ! ) maar i e t s aardiger mag ook wel !
Forum Opties Forumhop: Hop naar: