Wat ik in het vorige topic al had gedaan maar wat jij niet had gelezen. No worries!quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kijk aan. En dat zie je dus alleen als je het in de juiste volgorde zet.
quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef silliegirl het volgende:
De korte gebruiksduren kunnen zijn geweest om de accu's te sparen.
<...>
Het weinige gebruik doet mij aan gevaar denken: "pas op dat ze niet zien dat we bellen..".
Dat komt niet door de verkozen orde op zich, maar het taalgebruik dat specifiek was geformuleerd voor een soort orde.quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kijk aan. En dat zie je dus alleen als je het in de juiste volgorde zet.
Hoeft niet persé. Vergeet niet dat zeker bij voeten alles met banden en pezen aan elkaar zit en dat de zachte weefsels als eerste verdwijnen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vraag me af of "ingeschakeld" niet als "actief" moet worden gelezen. Misschien had ze dat ding in flight modus staan? Dan zet je hem wel relatief snel "aan" en "uit".
Overigens valt mij op dat de telefoons, zeker de eerste dagen, relatief kort op elkaar zijn gebruikt. Daarmee lijkt het erop dat Lisanne en Kris (of in ieder geval hun telefoons!) bij elkaar waren. Het weinige gebruik doet mij aan gevaar denken: "pas op dat ze niet zien dat we bellen..".
Either way: Kris haar iphone is tot 11 april in ieder geval in mensenhanden geweest. Of dat nu kris/lisanne of een ander is geweest doet weinig ter zake; er was dus iemand die de telefoon kon bedienen.
In geval van verdwaling, zouden er denk ik: meer verspreid oproepen zijn gedaan (niet met beide telefoons kort op elkaar). Zouden 2: denk ik niet alle spullen intact in een tas gevonden zijn (als dat al waar is hè, weten wij veel hoe die indiaan aan die tas kwam! Voor hetzelfde geldt wilde de dader er vanaf en heeft hij ze bij die indiaan "gebracht"). En 3: zouden er geen rare breuken zijn in de gevonden botten. Zoals ik het lees kan die antropoloog dat ook niet rijmen; een breuk, ok, maar je voet compleet van je been gescheiden? Daar isecht heel veel kracht voor nodig..
quote:Op maandag 8 september 2014 19:28 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Wat ik in het vorige topic al had gedaan maar wat jij niet had gelezen. No worries!
Mja, ik heb niet alle 25.000+ posts van dit topic gelezen. Ik zie daar gewoon een schema en denk bij mezelf: hoe moet ik hier nu brood van bakken?quote:Op maandag 8 september 2014 19:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat komt niet door de verkozen orde op zich, maar het taalgebruik dat specifiek was geformuleerd voor een soort orde.
Het korte gebruik, niet de lage frequentie ervan. Slechts 2x per dag is weinig, als je rondloopt in een jungle zoek je denk ik vaker naar bereik met je telefoon.quote:
Als je geen ontvangst hebt heb je geen ontvangst. Als je dat tig keer op min of meer dezelfde plek probeert ben je gewoon je batterij aan het verspillen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Het korte gebruik, niet de lage frequentie ervan. Slechts 2x per dag is weinig, als je rondloopt in een jungle zoek je denk ik vaker naar bereik met je telefoon.
Helemaal juist, dat is onduidelijk. Het kunnen gecombineerde tijden van de radio, os boot, operator en zelfs nooddiensten zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 19:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vraag me af of "ingeschakeld" niet als "actief" moet worden gelezen. Misschien had ze dat ding in flight modus staan? Dan zet je hem wel relatief snel "aan" en "uit".
Ik hoop het flightmodus is, dit omdat de telefoon maar 1 minuut wel erg kort is. Hoe lang duurt het wel niet voordat je telefoon opgestart is (iphone 4s 1,10min iirc) en zelfs dan heb je niet meteen bereik.quote:Op maandag 8 september 2014 19:38 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Helemaal juist, dat is onduidelijk. Het kunnen gecombineerde tijden van de radio, os boot, operator en zelfs nooddiensten zijn.
Maar blijf je dan op 1 plek? Dan ga je toch rondlopen? En ok, dat je niet elke 5 minuten je ontvangst controleert is 1. Maar slechts 2 maal per dag en dan met 2 telefoons ongeveer tegelijkertijd? Vind jij dat niet gek dan?quote:Op maandag 8 september 2014 19:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je geen ontvangst hebt heb je geen ontvangst. Als je dat tig keer op min of meer dezelfde plek probeert ben je gewoon je batterij aan het verspillen.
Waar je het idee vandaan haalt dat ze gevangen waren en in de gaten werden gehouden - dat lees ik eruit - is mij een volslagen raadsel. Wilde fantasie?
Moeilijk te vergelijken. Zij werden gevonden op een eiland en 'al' na 2 weken. L&K zijn langer vermist geweest.quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar blijf je dan op 1 plek? Dan ga je toch rondlopen? En ok, dat je niet elke 5 minuten je omtvangst controleert is 1. Maar slechts 2 maal per dag en dan met 2 telefoons ongeveer tegelijkertijd? Vind jij dat niet gek dan?
En nee, feiten heb ik er niet voor, maar het hele gebeuren heeft een nare bijsmaak. Er is me allemaal net iets teveel twijfel.
Neem nou dat voorbeeld van die sven goedbloedt (heette die zo?) van wie de zus in costa rica vermist raakte. Zij, en haar reisgenoot, werden overleden (maar intact!) teruggevonden in de jungle. Gebroken been, verhongerd en een infectie gehad, maar niet in 1000 stukjes verspreid...
Nee. Het is een nogal onherbergzaam gebied. Als je een andere locatie wilt die relevant anders is voor mobiele ontvangst dan moet je enorme afstanden afleggen. En in die bush gaat het echt niet snel. (Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan... het is echt andere koek dan de Nijmeegse vierdaagse.)quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar blijf je dan op 1 plek? Dan ga je toch rondlopen? En ok, dat je niet elke 5 minuten je ontvangst controleert is 1. Maar slechts 2 maal per dag en dan met 2 telefoons ongeveer tegelijkertijd? Vind jij dat niet gek dan?
Dat is voor mij nog geen goede reden om er in het wilde weg op los te fantaseren zoals in dit topic nogal veel gebeurt. Zeker niet als het gaat om zulke misselijke scenario's.quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
En nee, feiten heb ik er niet voor, maar het hele gebeuren heeft een nare bijsmaak. Er is me allemaal net iets teveel twijfel.
Sja, de omstandigheden variëren nogal in de jungle. Ik zie daar geen mysterie in.quote:Op maandag 8 september 2014 19:42 schreef silliegirl het volgende:
Neem nou dat voorbeeld van die sven goedbloedt (heette die zo?) van wie de zus in costa rica vermist raakte. Zij, en haar reisgenoot, werden overleden (maar intact!) teruggevonden in de jungle. Gebroken been, verhongerd en een infectie gehad, maar niet in 1000 stukjes verspreid...
Ook dat inderdaad.quote:Op maandag 8 september 2014 19:44 schreef Rubella het volgende:
[..]
Moeilijk te vergelijken. Zij werden gevonden op een eiland en 'al' na 2 weken. L&K zijn langer vermist geweest.
Je toont je niet echt een waardig discussie partner, maar goed toon aan svp dat hetgeen Ouder1 schreef een klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam is.quote:
Jij stelt: Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten, anders niet.quote:Scenario's verzinnen is sowieso nooit nodig.
Neem je eigen advies ter harte svp.quote:Kennelijk weet jij niet wat een argumentum ad ignorantiam is. Ik zou zeggen: zoek het op.
Sorry hoor, maar waarom zou ik hier nog op ingaan?quote:Op maandag 8 september 2014 19:48 schreef Za het volgende:
[..]
Je toont je niet echt een waardig discussie partner,
[..]
Neem je eigen advies ter harte svp.
Prima discussiepartner is het. Heel fijn die nuchtere posts tussen alle aannames.quote:Op maandag 8 september 2014 19:48 schreef Za het volgende:
[..]
Je toont je niet echt een waardig discussie partner, maar goed toon aan svp dat hetgeen Ouder1 schreef een klassiek voorbeeld van een argumentum ad ignorantiam is.
[..]
Jij stelt: Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten, anders niet.
Dat is geen feit, in principe zou een scenario dat niet direct getoetst kan worden aan de feiten interessanter kunnen zijn dan een die wel direct getoetst kan worden aan de feiten, dit is geheel afhankelijk van het scenario, de feiten en (het standpunt van) de toehoorder.
[..]
Neem je eigen advies ter harte svp.
Zwak.quote:Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waarom zou ik hier nog op ingaan?
Ik ben in F&L al meer dan me lief is bezig dit soort drogredenen aan te wijzen. Dat mensen zich veelvuldig schuldig maken aan dit soort denkfouten is niet mijn probleem.
Dat klopt in zoverre dat ik inderdaad nogal veel gereisd heb en daardoor weet dat het niet verstandig is je overal ter wereld te gedragen zoals je misschien op een schoolfeest in Laren zou doen. Gestoorden heb je helaas overal.quote:Op maandag 8 september 2014 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit zegt mogelijk meer over jou dan over deze verdwijningszaak.
Ongelofelijk zoals hier aan de lopende band gespeculeerd wordt over een mogelijk misdrijf, terwijl daar echt geen enkele aanwijzing voor bestaat. Het heeft iets heel misselijks.
ja dat denk ik ook, twijfel nu zelfs of ze zelf die eerst oproepen gedaan hebben.quote:Op maandag 8 september 2014 19:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Omdat het toen al einde verhaal was.
Heel hard misschien maar gezien deze gegevens wel heel logisch
quote:Op maandag 8 september 2014 19:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
Mja, ik heb niet alle 25.000+ posts van dit topic gelezen. Ik zie daar gewoon een schema en denk bij mezelf: hoe moet ik hier nu brood van bakken?
Het is me eerlijk gezegd nog steeds een raadsel waarom iets anders dan een chronologische volgorde interessant zou kunnen zijn.
quote:Op maandag 8 september 2014 19:24 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat duidelijk is voor de ene is weer minder duidelijk voor de ander. Laten we het daarbij houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |