Volgens mij kunnen de telefoongegevens heel goed duiden op verdwaling: elke dag 1 of 2 keer je telefoon aanzetten om te proberen het noodnummer te bereiken en hem dan snel weer uitzetten om batterij te sparen.quote:Op maandag 8 september 2014 15:56 schreef jackie12 het volgende:
Ik met mijn weinige verstand van telefoons en met een slag om de arm als er nog wel sms gegevens ed bekend gaan worden gemaakt, concludeer n.a.v de gegevens die vandaag naar buiten zijn gekomen dat naar mijn mening waarschijnlijk alleen de eerste 2 noodoproepen door hen zijn gedaan.
Het verdere gebruik is indien gedaan door de meiden voor mij totaal onlogisch.
Vooral datgene wat ze NIET hebben gedaan zegt mij dat deze meiden op wat voor manier dan ook slachtoffer zijn geworden van een misdrijf.
Indien er mensen zijn die nog steeds wel geloven in puur verdwalen, ik ben open-minded maar leg mij dan alsjeblieft uit hoe dat dan kan rijmen met deze gegevens?
daarom begrijp ik niet waarom ze geen bericht achter gelaten hebbenquote:Op maandag 8 september 2014 16:01 schreef sverbern het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de telefoongegevens heel goed duiden op verdwaling: elke dag 1 of 2 keer je telefoon aanzetten om te proberen het noodnummer te bereiken en hem dan snel weer uitzetten om batterij te sparen.
Precies. Spaarzaam omgaan met de accu.quote:Op maandag 8 september 2014 16:01 schreef sverbern het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de telefoongegevens heel goed duiden op verdwaling: elke dag 1 of 2 keer je telefoon aanzetten om te proberen het noodnummer te bereiken en hem dan snel weer uitzetten om batterij te sparen.
Je bedoelt in de vorm van een (onverzonden) sms ofzo?quote:Op maandag 8 september 2014 16:02 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daarom begrijp ik niet waarom ze geen bericht achter gelaten hebben
Dit. Lijkt me dat die gegevens juist op een verdwaling wijzen.quote:Op maandag 8 september 2014 16:01 schreef sverbern het volgende:
[..]
Zien jullie dat hier in de NL en Engelse tekst staat:quote:
ja de telefoon heeft toen 5 minuten aangestaan blijkbaarquote:Op maandag 8 september 2014 16:09 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Zien jullie dat hier in de NL en Engelse tekst staat:
11 april: iphone, de pincode wordt ingevoerd. "Pin is entered"?
Is dat een vertaalfout? Of komt dit stuk van het NL'se NFI en is dan de Spaanse vertaling dan fout?
Want als op 11 april toch nog een pincode wordt ingevoerd was er misschien toch nog 1 van de 2 in leven...
Vertaalfout. In het Spaans staat er; Pin is niet ingevoerd.quote:Op maandag 8 september 2014 16:09 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Zien jullie dat hier in de NL en Engelse tekst staat:
11 april: iphone, de pincode wordt ingevoerd. "Pin is entered"?
Is dat een vertaalfout? Of komt dit stuk van het NL'se NFI en is dan de Spaanse vertaling dan fout?
Want als op 11 april toch nog een pincode wordt ingevoerd was er misschien toch nog 1 van de 2 in leven...
Welke noodoproepen van welke datum bedoel je?quote:Op maandag 8 september 2014 15:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik heb alleen het begin van je reactie gelezen maar waarschijnlijk waren beide meiden tegenover 6 april morsdood. En de dader nam de foto's op en deed noodoprorpen - wat Jacky zegt dus kan zonder pincode op de Galaxy 5. Geldt dit ook voor iPhone Jacky?
Dan ga je ervan uit dat het stuk door Panama is gemaakt.quote:Op maandag 8 september 2014 16:11 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Vertaalfout. In het Spaans staat er; Pin is niet ingevoerd.
je kan verdwalen in een jungle, zoals De Darien gap, en het oerwoud, het Amazone woud in Brazilie, het lijkt veel minder waarschijnlijk in een tropisch bos waar wegen doorheen lopen, waar 14 weides met koeien zijn, boeren met koeien door het bos lopen, de paden zijn gemerkt, erg veel wandelaars op de paden lopen met gidsen in het droge seizoen enz.quote:Op maandag 8 september 2014 16:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dit. Lijkt me dat die gegevens juist op een verdwaling wijzen.
ja.. of gewoon een voicerecordertjequote:Op maandag 8 september 2014 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je bedoelt in de vorm van een (onverzonden) sms ofzo?
1 uur 5 minutenquote:Op maandag 8 september 2014 16:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja de telefoon heeft toen 5 minuten aangestaan blijkbaar
Welke foto's?quote:Op maandag 8 september 2014 15:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ja want aan de samsung van lisanne hebben we niet veel. Die was al batterijdood na 4/5 april. De fotos waren dus met de iphone van Kris gemaakt.
Jij wil gewoon zo graag dat er een heel mysterie is. Dat heb jij voor jou zelf al lang gecreëerd en sta je hier nu voor jezelf heel selectief te onderbouwen. Dat er dan steeds meer bewijzen opduiken dat het ook wel eens om een simpele verdwaling zou kunnen gaan, is allemaal maar rook om het echte grote mysterieuze complot heen.quote:Op maandag 8 september 2014 16:14 schreef Poekje01 het volgende:
je kan verdwalen in een jungle, zoals De Darien gap, en het oerwoud, het Amazone woud in Brazilie, het lijkt veel minder waarschijnlijk in een tropisch bos waar wegen doorheen lopen, waar 14 weides met koeien zijn, boeren met koeien door het bos lopen, de paden zijn gemerkt, erg veel wandelaars op de paden lopen met gidsen in het droge seizoen enz.
die 80 foto's.quote:
Waar heb jij gelezen/gehoord dat ze geen bericht hebben achtergelaten?quote:Op maandag 8 september 2014 16:02 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daarom begrijp ik niet waarom ze geen bericht achter gelaten hebben
Dat was ook mijn eerste reactie. Echter bij terug zoeken blijkt dat om Pedro C. te gaan van Casa Pedro. Niet om een Jose M.. Die naam zijn we niet eerder tegengekomen volgens mij.quote:
Het betreft een serie van 90 foto's en die zijn niet gemaakt met de telefoon maar met de camera.quote:
Komt de iphone standaard uitgerust met een kladblok-app tekstverwerker?quote:Op maandag 8 september 2014 15:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
er is 8 keer gebeld..
als ik die mogelijkheid zou hebben zou ik een bericht in mijn eigen mobiel hebben achtergelaten wat er met mij zou zijn gebeurd.
Daarnaast is er ook geen DNA materiaal gevonden
87 foto's eigenlijk.quote:Op maandag 8 september 2014 16:27 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Het betreft een serie van 90 foto's en die zijn niet gemaakt met de telefoon maar met de camera.
Of er, naast het screenshot van 2 april 08:14 uur (iPhone Kris) nog meer foto's gemaakt zijn met de telefoon(s) is op dit moment niet bekend bij ons.
yepquote:Op maandag 8 september 2014 16:27 schreef mig72 het volgende:
[..]
Komt de iphone standaard uitgerust met een kladblok-app tekstverwerker?
Ik kan die naam ook nergens terugvinden.quote:Op maandag 8 september 2014 16:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste reactie. Echter bij terug zoeken blijkt dat om Pedro C. te gaan van Casa Pedro. Niet om een Jose M.. Die naam zijn we niet eerder tegengekomen volgens mij.
De oproepen waarbij pincode niet was bekend. Ik gok maar over snijvlak, welke zijn gedaan door het tweetal en welke edn mogelijke dader. Die snijvlak moet nog uitgezocht worden.quote:Op maandag 8 september 2014 16:11 schreef SAJ het volgende:
[..]
Welke noodoproepen van welke datum bedoel je?
Hoezo 87?quote:
ok.. ik wachtquote:Op maandag 8 september 2014 16:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen/gehoord dat ze geen bericht hebben achtergelaten?
A.u.b. je bron vermelden.
La Estrella zegt dat we nog een week moeten wachten op de overige info:
En una semana se podrá disponer de las fotos, los snapshots ’ de las pantallas del celular y los chats que ayudarán a completar el rompecabezas de los últimos momentos de vida de las holandesas.
Waar zie je dat?quote:Op maandag 8 september 2014 15:24 schreef StaceySinger het volgende:
bij die Iphone staat 2013 ?
[ afbeelding ]
iphone.. weet ik niet.. lijkt me wel.. andriod heeft standaard kladblok en voice recorderquote:Op maandag 8 september 2014 16:27 schreef mig72 het volgende:
[..]
Komt de iphone standaard uitgerust met een kladblok-app tekstverwerker?
poep in je oog?quote:
Hoe zit dat dan met foto's maken bij vergrendeld scherm?quote:Op maandag 8 september 2014 15:47 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik heet dan wel geen Jacky....maar toch;
Op een iPhone kan je ook noodoproepen doen wanneer deze geblokkeerd is.
Je moet echter wel zelf de nummers intoetsen dus er is geen knop waarmee je automatisch het noodnummer belt.
Dat is ook mogelijk.quote:Op maandag 8 september 2014 16:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met foto's maken bij vergrendeld scherm?
Wat ik me serieus afvraag is of de exacte locatie van die oproep dan niet te achterhalen moet zijn.. Ik dacht dat wanneer je contact hebt je altijd te lokaliseren bent..quote:Op maandag 8 september 2014 16:34 schreef Onnoman het volgende:
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat ze toch een halve minuut contact gehad hebben met 112..
nu weet ik uit ervaring dat je nooit direct wordt geholpen.. das best knullig dus
Is het uberhaupt wel mogelijk om vanuit Panama contact te krijgen met een Nederlandse 112 meldkamer?quote:Op maandag 8 september 2014 16:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik me serieus afvraag is of de exacte locatie van die oproep dan niet te achterhalen moet zijn.. Ik dacht dat wanneer je contact hebt je altijd te lokaliseren bent..
naam weet ik niet, maar vanaf het begin was er een man die ze aan de kant van de weg had gezien en hij had ze gesproken, ze waren moe en wilden terug naar bouquet, hij adviseerde een taxi te nemen.quote:Op maandag 8 september 2014 16:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste reactie. Echter bij terug zoeken blijkt dat om Pedro C.te gaan van Casa Pedro. Niet om een Jose M. Die naam zijn we niet eerder tegengekomen volgens mij.
Jij? ... vreemd. ik sta opeens hier heel alleen in,... boehoe boehoe??quote:Op maandag 8 september 2014 16:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij wil gewoon zo graag dat er een heel mysterie is. Dat heb jij voor jou zelf al lang gecreëerd en sta je hier nu voor jezelf heel selectief te onderbouwen. Dat er dan steeds meer bewijzen opduiken dat het ook wel eens om een simpele verdwaling zou kunnen gaan, is allemaal maar rook om het echte grote mysterieuze complot heen.
Wat we ook al wisten uit de aankondiging van een informe parcial, een gedeeltelijk rapport of deelrapport.quote:Op maandag 8 september 2014 16:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen/gehoord dat ze geen bericht hebben achtergelaten?
A.u.b. je bron vermelden.
La Estrella zegt dat we nog een week moeten wachten op de overige info:
En una semana se podrá disponer de las fotos, los snapshots ’ de las pantallas del celular y los chats que ayudarán a completar el rompecabezas de los últimos momentos de vida de las holandesas.
Goede vraag.quote:Op maandag 8 september 2014 16:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Is het uberhaupt wel mogelijk om vanuit Panama contact te krijgen met een Nederlandse 112 meldkamer?
Dat was Pedro C.quote:Op maandag 8 september 2014 16:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
naam weet ik niet, maar vanaf het begin was er een man die ze aan de kant van de weg had gezien en hij had ze gesproken, ze waren moe en wilden terug naar bouquet, hij adviseerde een taxi te nemen.
Die man...die bedoel ik.
Na dagen ronddwalen aangeklopt bij de verkeerde boerderij waar ze helaas zoontjelief aantroffen met zijn vriendjes.......quote:Op maandag 8 september 2014 17:15 schreef mig72 het volgende:
Zouden ze verdwaald zijn en bij een boerderij aangeklopt hebben die ze wisten te vinden en.vervolgens toch nog genadeloos omgebracht?
Alles lijkt weer onlogisch te zijn geworden.
quote:Op maandag 8 september 2014 17:25 schreef MMUU het volgende:
[..]
Na dagen ronddwalen aangeklopt bij de verkeerde boerderij waar ze helaas zoontjelief aantroffen met zijn vriendjes.......
Inderdaad en dat haalt juist de verdwaling onderuit. En in de aanwezigheid van een dader kunnen ze ook niet stiekem lang gaan zitten typen. Rn de dader kan ook niet op hun apparaat binnen.quote:Op maandag 8 september 2014 17:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wel bellen en foto's maken, maar geen enkel bericht achterlaten voor de nabestaanden - het blijft heel erg vreemd.
Simpel: In alle vorige "verdwalingen" rond boquette heeft nooit iemand onderzoek gedaan!!quote:Op maandag 8 september 2014 17:04 schreef mig72 het volgende:
Maar ik wil nu iets aanvoeren dat weer alles op stelten zet, zelfs mijn eigen theore:
Maar waarom zou een dader zijn tijd verspillen aan het omgaan met een technisch ingewikkelde camera als hij dat ook simpelweg in de rivier kan vernietigen? En waarom ook een rotswanden en meer van die onbenulligheden?
Das niet helemaal waar. Die Alex uit Brittannie ging toch ook vermist? Was er dan helemaal geen grote zoektocht? Maar een voorbeeld uit mijn hoofd.quote:Op maandag 8 september 2014 17:33 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Simpel: In alle vorige "verdwalingen" rond boquette heeft nooit iemand onderzoek gedaan!!
De dader('s) zijn door de activiteiten vanuit NL gestrest geraakt en zetten om de zoveel tijd een spoortje uit.
Bij dit soort poses, http://i.imgur.com/vFn1o8j.jpg, "hier ben ik, pak me maar", kan ik me voorstellen dat een eventuele verkrachter met een stoornis de verleiding niet kan weerstaan en zich vergrijpt.quote:Op maandag 8 september 2014 17:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
Inderdaad en dat haalt juist de verdwaling onderuit. En in de aanwezigheid van een dader kunnen ze ook niet stiekem lang gaan zitten typen. Rn de dader kan ook niet op hun apparaat binnen.
L
Raar verhaal allemaal.
Had dan tenminste, als je wist dat je ging sterven, je nabestaanden niet in een mysterie achtergelaten maar een berichtje ingetypt waarin stond wat er mis ging.
Wat bedoel je? Die fotos bleven in de camera bewaard? En niet eens online gezet? Ze gingen toch niet briefjes plakken op bomen met die foto erop?quote:Op maandag 8 september 2014 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bij dit soort poses, http://i.imgur.com/vFn1o8j.jpg, "hier ben ik, pak me maar", kan ik me voorstellen dat een eventuele verkrachter met een stoornis de verleiding niet kan weerstaan en zich vergrijpt.
Maar wat is precies het nut van die meneer Arrocha, die al precies weet hoe het zit terwijl nog niet eens alle onderzoeksresultaten bekend zijn? Die laat zich nu door niets meer van zijn vooringenomen standpunt af brengen. Wat draagt zo iemand bij aan de waarheidsvinding?quote:Op maandag 8 september 2014 17:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Met die advocaat ben ik het bijna eens trouwens. Volgens hem is er 85% kans op een misdrijf. Zelf dacht ik eerder aan 84%.
Het kan ook zijn dat ze dat pas op het laatste moment wilden doen en dat ze toch vroegtijdig zijn overvallen door een plotselinge heftige bui en zijn weggespoeld, het haalt helemaal niets definitief onderuit.quote:Op maandag 8 september 2014 17:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
Inderdaad en dat haalt juist de verdwaling onderuit. En in de aanwezigheid van een dader kunnen ze ook niet stiekem lang gaan zitten typen. Rn de dader kan ook niet op hun apparaat binnen.
L
Raar verhaal allemaal.
Had dan tenminste, als je wist dat je ging sterven, je nabestaanden niet in een mysterie achtergelaten maar een berichtje ingetypt waarin stond wat er mis ging.
Hou eens op met dit soort suggestieve bullshit.quote:Op maandag 8 september 2014 17:25 schreef MMUU het volgende:
[..]
Na dagen ronddwalen aangeklopt bij de verkeerde boerderij waar ze helaas zoontjelief aantroffen met zijn vriendjes.......
Ja, ga ze nog wat kwalijk nemenquote:Op maandag 8 september 2014 17:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
L
Raar verhaal allemaal.
quote:Op maandag 8 september 2014 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bij dit soort poses, http://i.imgur.com/vFn1o8j.jpg, "hier ben ik, pak me maar", kan ik me voorstellen dat een eventuele verkrachter met een stoornis de verleiding niet kan weerstaan en zich vergrijpt.
quote:Op maandag 8 september 2014 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Deze foto geeft aan dat de jongedames in korte broekjes en strakke truitjes door het bos huppelden. Het is mogelijk dat iemand met verkeerde bedoelingen dat (van een afstandje) heeft gezien. Misschien heeft die persoon zich in eerste instantie zogenaamd vriendschappelijk bij hen aangesloten. Of hij heeft ze gewoon een tijdje gevolgd alvorens toe te slaan.quote:Op maandag 8 september 2014 17:43 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Die fotos bleven in de camera bewaard? En niet eens online gezet? Ze gingen toch niet briefjes plakken op bomen met die foto erop?
Het wordt weer steeds gekker hier.quote:Op maandag 8 september 2014 17:43 schreef Synthercell het volgende:
Er worden de laatste paar decennia steeds vaker jonge meisjes vermoord en vermist. Je kan je afvragen of de recherche de ouders van al die meisjes ook niet als verdachten in vizier zou moeten houden. De schok, de ongeloofwaardigheid komt hard aan als je daar op een dag achter gaat komen bij aantallen moord en verdwijningszaken.
Arrocha wordt gewoon betaald voor zijn mening. Uit het fonds dat is gevuld door mensen die geraakt waren door deze zaak.quote:Op maandag 8 september 2014 17:43 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Maar wat is precies het nut van die meneer Arrocha, die al precies weet hoe het zit terwijl nog niet eens alle onderzoeksresultaten bekend zijn? Die laat zich nu door niets meer van zijn vooringenomen standpunt af brengen. Wat draagt zo iemand bij aan de waarheidsvinding?
Weggespoeld door een bui? Het zijn toch geen barbiepoppen?quote:Op maandag 8 september 2014 17:44 schreef hermanos het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ze dat pas op het laatste moment wilden doen en dat ze toch vroegtijdig zijn overvallen door een plotselinge heftige bui en zijn weggespoeld, het haalt helemaal niets definitief onderuit.
Het feit dat ze de telefoons hadden en de pincodes konden invoeren, duidt er wat mij betreft juist op dat ze niet ergens tegen hun wil vast gehouden werden maar gewoon immobiel waren.
Nogmaals, omdat er veel dingen zijn die niet logisch te verklaren zijn, houdt dat niet automatisch in dat er menselijk handelen van derden voor nodig is. Vroeger toen mensen de bliksem niet konden verklaren gooiden ze het maar op een hogere entiteit zodat ze tenminste een verklaring hadden, ik begin dat hier ook steeds meer te zien.
Dat is de realiteit. Dat komt soms hard aan. Ik weet niet wat hun batterijstand was maar las ergens dat hij de ene keer 1 uur 46 min draaide. Genoeg voor een tekstberichtje in kladblok.quote:Op maandag 8 september 2014 17:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ga ze nog wat kwalijk nemen
Die "kleine" beekjes kunnen blijkbaar heel groot en sterk worden. Die rotsen waar Kris op die foto op staat zijn ook weggespoeld, dan is een mens dus ook geen probleemquote:Op maandag 8 september 2014 17:52 schreef mig72 het volgende:
[..]
Weggespoeld door een bui? Het zijn toch geen barbiepoppen?
Schaamte en naïviteit kunnen een rol gespeeld hebben. Schaamte, omdat het wel een beetje lullig is als je op zo'n wandeling verdwaalt. Naïviteit, omdat ze zich in eerste instantie helemaal niet realiseerden dat ze in levensgevaar waren.quote:Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat is de realiteit. Dat komt soms hard aan. Ik weet niet wat hun batterijstand was maar las ergens dat hij de ene keer 1 uur 46 min draaide. Genoeg voor een tekstberichtje in kladblok.
Regen heeft tijd nodig om op te bouwen, en een rivier al helemaal. Zelfs bij een storm met orkaankracht heeft het water 10 min + nodig en in die tijd zijn ze makkelijk weer van die rotsen af en de oever overgeklommen.quote:Op maandag 8 september 2014 17:54 schreef hermanos het volgende:
[..]
Die "kleine" beekjes kunnen blijkbaar heel groot en sterk worden. Die rotsen waar Kris op die foto op staat zijn ook weggespoeld, dan is een mens ook geen probleem
Van dat tweede geloof ik geen reet aangezien het twee vrij slimme meisjes waren met een hoge opleiding, zich goed hadden ingelezen op de trail (lonelyplanet) en lieten zich adviseren door locals. Wat ook het bekijken van kaarten inhoudt (op de hangmat).quote:Op maandag 8 september 2014 17:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Schaamte en naïviteit kunnen een rol gespeeld hebben. Schaamte, omdat het wel een beetje lullig is als je op zo'n wandeling verdwaalt. Naïviteit, omdat ze zich in eerste instantie helemaal niet realiseerden dat ze in levensgevaar waren.
maar ze hebben toch niet ingelogd met pincodequote:Op maandag 8 september 2014 17:15 schreef mig72 het volgende:
Wat mijn vorige reactie kan verklaren is dat ze niet eens waren omgebracht in de jungle, althans niet in het bosgedeelte maar iemands huis of boerderij bijv, vervolgens ging de dader uit op pad met de camera om een dwaalspoor te zetten en ook de foons waarbij hij niet kon inloggen.
Hoe verklaart dan dan de eerste paar dagen van wel inloggen? Zouden ze verdwaald zijn en bij een boerderij aangeklopt hebben die ze wisten te vinden en.vervolgens toch nog genadeloos omgebracht?
Alles lijkt weer onlogisch te zijn geworden.
Er staat in de belgegevens dat ze toch de eerste 3-4/? dagen met inlogcode op hun phone gingen?quote:Op maandag 8 september 2014 18:03 schreef ToniB het volgende:
[..]
maar ze hebben toch niet ingelogd met pincode
Hoe kom je aan die 10 min. dan? Hangt dat niet af van hoe breed de geul is en hoeveel regen er in een keer valt? En heb je daar geen vloedgolven?quote:Op maandag 8 september 2014 17:59 schreef mig72 het volgende:
[..]
Regen heeft tijd nodig om op te bouwen, en een rivier al helemaal. Zelfs bij een storm met orkaankracht heeft het water 10 min + nodig en in die tijd zijn ze makkelijk weer van die rotsen af en de oever overgeklommen.
waar staat dat dan? er staat alleen dat hun telefoon is ingeschakeld. Pas op 11 april wordt melding gemaakt van invoeren pincode....of poging daartoequote:Op maandag 8 september 2014 18:05 schreef mig72 het volgende:
[..]
Er staat in de belgegevens dat ze toch de eerste 3-4/? dagen met inlogcode op hun phone gingen?
Vloedgolven sowieso niet het is geen oceaan. En al die bosschages, en dikke begroeien en bladerfak absorbeert wel wat, zo snel komt de regen niet dat men niet uit de rotsen kan of men wordt overrompeld door het water.quote:Op maandag 8 september 2014 18:07 schreef hermanos het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 10 min. dan? Hangt dat niet af van hoe breed de geul is en hoeveel regen er in een keer valt? En heb je daar geen vloedgolven?
Daarnaast, als ze vast zaten in een grot of kloof waarin ze geen kant op konden, dan is vluchten ook geen optie meer. Misschien dat je je even kunt vasthouden maar dat houd je ook geen uren vol.
niet geheel ondenkbaarquote:Op maandag 8 september 2014 17:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Deze foto geeft aan dat de jongedames in korte broekjes en strakke truitjes door het bos huppelden. Het is mogelijk dat iemand met verkeerde bedoelingen dat (van een afstandje) heeft gezien. Misschien heeft die persoon zich in eerste instantie zogenaamd vriendschappelijk bij hen aangesloten. Of hij heeft ze gewoon een tijdje gevolgd alvorens toe te slaan.
Je kan gelijk hebben. Er staat bij 1 t/m 6 april eigenlijk niks over wel of geen pincode. En bij 11 april wel zoirts. Niet in de meest duidelijke taal geformuleerd.quote:Op maandag 8 september 2014 18:10 schreef ToniB het volgende:
[..]
waar staat dat dan? er staat alleen dat hun telefoon is ingeschakeld. Pas op 11 april wordt melding gemaakt van invoeren pincode....of poging daartoe
Wel wat aandacht aan geschonken, maar niet vanaf Dag 1. Mischien hadden de meiden nog geleefd als er geen zoektochten waren gehouden!!! en wellicht leefden ze nog ten tijde van het opduiken van de rugzak.quote:Op maandag 8 september 2014 17:36 schreef mig72 het volgende:
[..]
Das niet helemaal waar. Die Alex uit Brittannie ging toch ook vermist? Was er dan helemaal geen grote zoektocht? Maar een voorbeeld uit mijn hoofd.
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:quote:Op maandag 8 september 2014 18:19 schreef Marrije het volgende:
Die 10 uur zoveel komt met regelmaat terug op de lijst. Alsof dat in iemands schema past.
Kun je iets vertellen of er wel of niet met pincode ingelogd werd in die begindagen tot 6 april?quote:Op maandag 8 september 2014 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Even een overzicht gemaakt op basis van de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
Goed opgemerkt en inzichtelijk weergegeven zoquote:Op maandag 8 september 2014 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
[..]
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
Dat blijft helaas zeer onduidelijk in het artikel van La Estrellaquote:Op maandag 8 september 2014 18:34 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kun je iets vertellen of er wel of niet met pincode ingelogd werd in die begindagen tot 6 april?
Dit zegt mogelijk meer over jou dan over deze verdwijningszaak.quote:Op maandag 8 september 2014 17:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Deze foto geeft aan dat de jongedames in korte broekjes en strakke truitjes door het bos huppelden. Het is mogelijk dat iemand met verkeerde bedoelingen dat (van een afstandje) heeft gezien. Misschien heeft die persoon zich in eerste instantie zogenaamd vriendschappelijk bij hen aangesloten. Of hij heeft ze gewoon een tijdje gevolgd alvorens toe te slaan.
Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal.quote:Op maandag 8 september 2014 18:36 schreef Marrije het volgende:
Helder, stupidisco, mee eens.
Iemand zei nav dat gemaakte screenshot, laat me raden, om 8.14.
hoezo?
En is er enige bron bekend over de tijdsduur van die inschakelingen? Oftewel hoe lang de telefoon aan bleef?quote:Op maandag 8 september 2014 18:38 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat blijft helaas zeer onduidelijk in het artikel van http://laestrella.com.pa/
Viel me net ook op. Dacht gelijk aan iemand die pauze heeft op dat moment.quote:Op maandag 8 september 2014 18:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Goed opgemerkt en inzichtelijk weergegeven zo
Vooralsnog alleen zoals het in dat artikel van La Estrelle beschreven staat en zoals in mijn vertaling.quote:Op maandag 8 september 2014 18:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
En is er enige bron bekend over de tijdsduur van die inschakelingen? Oftewel hoe lang de telefoon aan bleef?
Zag het ook, dacht aan een persoon die pauze nam rond de klok van 10 uur en rond de klok van half 2quote:Op maandag 8 september 2014 18:19 schreef Marrije het volgende:
Die 10 uur zoveel komt met regelmaat terug op de lijst. Alsof dat in iemands schema past.
Opgenomen in de OP.quote:Op maandag 8 september 2014 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
Men sterft toch niet door verhongering/uitputting in 6 dagen? Van uitputting ga je eerder slapen. Van verdwaling op zich sterf je al helemaal niet.quote:Op maandag 8 september 2014 18:42 schreef Falco het volgende:
Het wordt er niet helderder op, want de tabel lijkt inconsistent en onvolledig qua beschrijving. Anyway, de loggegevens van 11 augustus kunnen aan een Indiaan die de tas heeft gevonden toegeschreven worden. De vermoedelijke sterfdata van Kris en Lisanne lijken me tussen 3 en 6 april te liggen.
1 2 | 10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris) 10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris) |
1 | 10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris) |
1 2 | 09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris) 09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris) |
Dus als ze het bij het ene geval weten weten ze het toch bin alle gevallen? Of zie ik dat verkeerd? Ben nogal leek op het technische van telefoons.quote:Op maandag 8 september 2014 18:46 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Vooralsnog alleen zoals het in dat artikel van La Estrelle beschreven staat en zoals in mijn vertaling.
In sommige gevallen staat er specifiek bij na hoeveel tijd de telefoon werd uitgeschakeld.
Bijvoorbeeld op 3 april: 13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
helaas zien we geen seconden.. dus het kan minder dan 1 minuut zijn, of 1 minuut en 59 secondenquote:Op maandag 8 september 2014 18:53 schreef Stratotanker het volgende:
Het valt me op dat op 5 April de iPhone in 1 minuut is opgestart en weer uitgeschakeld. Ik heb zelf geen iPhone 4(s?), maar het lijkt mij vrij kort om een toestel in 1 minuut volledig op te starten én weer zoals het hoort uit te schakelen. Een situatie waarin dat wel kan is wanneer de batterij leeg raakt.
[ code verwijderd ]
De eerst volgende keer dat de telefoon weer wordt ingeschakeld wordt er geen PIN ingevoerd.
[ code verwijderd ]
maar.. het is wel heel slim om zo te denken.. zo kan je allerlei dingen doorstrepenquote:Op maandag 8 september 2014 18:53 schreef Stratotanker het volgende:
Het valt me op dat op 5 April de iPhone in 1 minuut is opgestart en weer uitgeschakeld. Ik heb zelf geen iPhone 4(s?), maar het lijkt mij vrij kort om een toestel in 1 minuut volledig op te starten én weer zoals het hoort uit te schakelen. Een situatie waarin dat wel kan is wanneer de batterij leeg raakt.
[ code verwijderd ]
De eerst volgende keer dat de telefoon weer wordt ingeschakeld wordt er geen PIN ingevoerd.
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |