abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144325126
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:48 schreef Za het volgende:
Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten
Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten ?
pure onzin
Als de politie zo te werk zou gaan zal er nooit een zaak opgelost worden.
Door te discussiëren over wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn kom je verder,creatief denken is niks mee. namen etc noemen ben ik tegen.
Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 8 september 2014 @ 20:06:13 #52
430880 mig72
De Professional
pi_144325135
Mijn computer is binnen!hopelijk kan ik sneller meedoen met de discussie
pi_144325160
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:04 schreef ToniB het volgende:

[..]

ja dat denk ik ook, twijfel nu zelfs of ze zelf die eerst oproepen gedaan hebben.
Dat nog wel, maar zeker na 6 april was het over.
pi_144325311
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee. Het is een nogal onherbergzaam gebied. Als je een andere locatie wilt die relevant anders is voor mobiele ontvangst dan moet je enorme afstanden afleggen. En in die bush gaat het echt niet snel. (Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan... het is echt andere koek dan de Nijmeegse vierdaagse.)

Nope, er is óók onherbergzaam gebied. Het moet wel erg tegenzitten wil je jezelf daarin maneuvreren. Voor zover de informatie verstrekt door deze zaak lijkt het mij eerder een bos voor personen met ervaring. Over een drogreden gesproken.

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:41 schreef Rubella het volgende:
Ok, even een test gedaan met een Iphone 4S helemaal uitzetten en weer opstarten tot de vergrendeling. Dit kost 37,5 seconden. Van een Samsung weet ik het niet.
Dat is sneller dan verwacht. Bedankt voor het testen.

In het geval dat een toestel van flightmode is afgehaald en voor 1 minuut heeft staan zoeken naar een netwerk. Dat zou in zo'n gebied veel te kort zijn om een goede inschatting te krijgen of je ontvangst hebt of kan krijgen. Ik zou toch wel een beetje de neiging hebben om te gaan zwaaien met mn foon of even 20 meter verderop te proberen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 20:15:11 ]
pi_144325614
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:09 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Nope, er is óók onherbergzaam gebied. Het moet wel erg tegenzitten wil je jezelf daarin maneuvreren. Voor zover de informatie verstrekt door deze zaak lijkt het mij eerder een bos voor personen met ervaring. Over een drogreden gesproken.

[..]

Dat is sneller dan verwacht. Bedankt voor het testen.

In het geval dat een toestel van flightmode is afgehaald en voor 1 minuut heeft staan zoeken naar een netwerk. Dat zou in zo'n gebied veel te kort zijn om een goede inschatting te krijgen of je ontvangst hebt of kan krijgen.
Klopt, heb ik ook even meegepakt en dat gaat echt razendsnel. Ik zou er echter niet voor kiezen als ik de accu wil sparen.
pi_144325995
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:

16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)

Het meest vreemde van deze noodoproepen zijn imo dat ze 12 min na elkaar zijn gedaan en daarna helemaal niet meer tot de volgende ochtend

06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)

Bij deze handeling gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Deze foto van het scherm komt bij mij over alsof iemand voor de eerste keer de telefoon aan probeert te krijgen maar niet wist hoe die werkte en toen per ongeluk dmv de home-knop en de vergrendelknop in te drukken een screenshot maakte

10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)

09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)

10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)

10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
verder zie ik in de dagen erna geen een handeling die logischer wijze door de meiden gedaan zouden moeten zijn.
pi_144326025
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Een scenario wordt pas interessant als het direct kan worden getoetst aan de feiten ?
pure onzin
Als de politie zo te werk zou gaan zal er nooit een zaak opgelost worden.
Door te discussiëren over wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn kom je verder,creatief denken is niks mee. namen etc noemen ben ik tegen.
Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent
Zoals duidelijk in de topic-pointer staat.
pi_144326107
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:15 schreef Rubella het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook even meegepakt en dat gaat echt razendsnel. Ik zou er echter niet voor kiezen als ik de accu wil sparen.
Mja, wel als ik weet dat ik over 5 minuten weer ga proberen. De radios (GSM/Wifi, etc) in een telefoon zijn de grootste energieslurpers. Vooral als je heel moeilijk ontvangst krijgt. Als je geheel uitschakelt loop je het risico dat Android aan de hand van "accucapaciteit te laag" gewoon de boot afkapt. Maarja, ook weinig relevant. :)

Mijn nieuwe en kale HTC one doet iig 34s over een boot en 37s over een hard boot. Die Samsung is een S3 oid? Kunnen we verder niet veel mee, maar toch.

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:22 schreef jackie12 het volgende:
Bij deze handeling gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Deze foto van het scherm komt bij mij over alsof iemand voor de eerste keer de telefoon aan probeert te krijgen maar niet wist hoe die werkte en toen per ongeluk dmv de home-knop en de vergrendelknop in te drukken een screenshot maakte
Die gedachte had ik ook. Of snel de dialer wegdrukken en snel proberen uit te schakelen. Zo maakte ik op mijn oude Android Galaxy S ook vaak per ongeluk foto's. En dat werkt hetzelfde home + power. Maarja we kunnen er zo weinig mee.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 20:27:23 ]
pi_144326287
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:24 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Mja, wel als ik weet dat ik over 5 minuten weer ga proberen. De radios (GSM/Wifi, etc) in een telefoon zijn de grootste energieslurpers. Vooral als je heel moeilijk ontvangst krijgt. Als je geheel uitschakelt loop je het risico dat Android aan de hand van "accucapaciteit te laag" gewoon de boot afkapt. Maarja, ook weinig relevant. :)

Mijn nieuwe en kale HTC one doet iig 34s over een boot en 37s over een hard boot. Die Samsung is een S3 oid? Kunnen we verder niet veel mee, maar toch.
Pff, dat weet ik niet, maar ik denk dat het een goede middenmoter is om vanuit te gaan. Ik vind het in ieder geval knap dat de Iphone het 6! dagen heeft uitgehouden. Zelf als ik niets doe en alles uitschakel, dan doe ik er niet zo lang mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubella op 08-09-2014 20:28:48 (Typo.) ]
pi_144326558
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:28 schreef Rubella het volgende:

[..]

Pff, dat weet ik niet, maar ik denk dat het een goede middenmoter is om vanuit te gaan. Ik vind het in ieder geval knap dat de Iphone het 6! dagen heeft uitgehouden. Zelf als ik niets doe en alles uitschakel, dan doe ik er niet zo lang mee.
Ja, daar zit ik dus ook mee. 6 dagen flightmode lijkt jou dus twijfelachtig? En die zou je zelfs door kunnen trekken naar 11 april. Hogere luchtvochtigheid en temperatuur is echt killing voor accucapaciteit. Ook als het toestel gewoon geheel uit heeft gestaan. En dan zou de iPhone op 11 april nog anderhalf uur hebben moeten draaien, terwijl hij sinds 1 april niet meer zou moeten zijn opgeladen.

Naja we kunnen er wel weer een lang "what if" verhaal van maken. Maar als deze gegevens te vinden zijn, dan moet er nog veel meer te vinden zijn wat aanwijzingen geeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 20:34:39 ]
  maandag 8 september 2014 @ 20:35:25 #61
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144326647
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:33 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik dus ook mee. 6 dagen flightmode lijkt jou dus twijfelachtig? En die zou je zelfs door kunnen trekken naar 11 april. Hogere luchtvochtigheid en temperatuur is echt killing voor accucapaciteit. Ook als het toestel gewoon geheel uit heeft gestaan. En dan zou de iPhone op 11 april nog anderhalf uur hebben moeten draaien, terwijl hij sinds 1 april niet meer zou moeten zijn opgeladen.
Reservebatterij?

http://www.externe-batter(...)qh0sACFRHLtAodUl0AeA
pi_144326852
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:33 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Naja we kunnen er wel weer een lang "what if" verhaal van maken. Maar als deze gegevens te vinden zijn, dan moet er nog veel meer te vinden zijn wat aanwijzingen geeft.
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zolang heb ik nooit geprobeerd. Hooguit de duur van een vlucht van een uurtje of 12, maar een smartphone vreet energie. Die laatste anderhalf uur lijkt mij helemaal onmogelijk.

Reservebatterij?

http://www.externe-batter(...)qh0sACFRHLtAodUl0AeA
Kan niet bij een Iphone. Je kunt niet bij de accu komen als gebruiker.
pi_144326856
Iphone Kris is daarna op 2 april niet meer gebruikt en op 3 april dan weer voor het eerst.
Op die dag meerdere keren..

Verder zijn de telefoons samen maar liefst 9 keer! aan en direct weer uitgezet
Met wat voor reden?

Als er verder geen foto's of berichten uit de telefoons naar boven komt dan is het voor mij zo klaar als een klontje
pi_144327257
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo. :D
pi_144327270
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:39 schreef jackie12 het volgende:
Iphone Kris is daarna op 2 april niet meer gebruikt en op 3 april dan weer voor het eerst.
Op die dag meerdere keren..

Verder zijn de telefoons samen maar liefst 9 keer! aan en direct weer uitgezet
Met wat voor reden?

Als er verder geen foto's of berichten uit de telefoons naar boven komt dan is het voor mij zo klaar als een klontje
Iedere keer proberen of er nu wel bereik is en ondertussen verder lopen. Zo zou ik het verklaren.
pi_144327452
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo. :D
Als ik zo die belgegevens zie, denk ik dat zolang er ook 112 gebeld werd, het om de meisjes ging en na 2 april 1356 het om iemand anders is ging die niet goed met een Nederlands toestel om kan gaan vanwege de taal (?).

Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 8 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door klusmeister op 08-09-2014 21:00:15 ]
pi_144327751
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 20:50 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Als ik zo die belgegevens zie, denk ik dat zolang er ook 112 gebeld werd, het om de meisjes ging en na 2 april 1356 het om iemand anders is ging die niet goed met een Nederlands toestel om kan gaan vanwege de taal (?).

Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 5 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt.
En daarna toch maar gedumpt zonder de foto's te wissen omdat hij een gevalletje cold feet kreeg vanwege de zoektocht denk je (of wie weet eerst geprobeerd te verwijderen, maar lukte niet ivm taalinstellingen?)?
pi_144327790
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:47 schreef Rubella het volgende:

[..]

Iedere keer proberen of er nu wel bereik is en ondertussen verder lopen. Zo zou ik het verklaren.
Alles na de eerste oproepen zijn zo ontzettend onlogisch.
De tijd tussen de oproepen, het klaarblijkelijk niet proberen te bellen of te sms-en naar huis, op 3 april laatste keer noodnummer, geen berichten achtergelaten, geen foto's gemaakt.Enz

En waarom niet?

Heel simpel; Degene die de telefoons gebruikte kon de telefoon niet in omdat ze vergrendeld waren en kon daardoor alleen een screenshot maken en naar de noodnummers bellen.

In combinatie met de 90 onzin foto's op de fotocamera is het voor mij duidelijk dat er een dwaalspoor is proberen op te zetten

En gezien de reacties hier ben ik bang dat het hem/hun ook nog gaat lukken
  maandag 8 september 2014 @ 20:57:34 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144327801
quote:

[..]

Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 5 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt.
Die foto's zijn van 8 april.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 8 september 2014 @ 20:58:05 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144327826
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Alles na de eerste oproepen zijn zo ontzettend onlogisch.
De tijd tussen de oproepen, het klaarblijkelijk niet proberen te bellen of te sms-en naar huis, op 3 april laatste keer noodnummer, geen berichten achtergelaten, geen foto's gemaakt.Enz

En waarom niet?

Heel simpel; Degene die de telefoons gebruikte kon de telefoon niet in omdat ze vergrendeld waren en kon daardoor alleen een screenshot maken en naar de noodnummers bellen.

In combinatie met de 90 onzin foto's op de fotocamera is het voor mij duidelijk dat er een dwaalspoor is proberen op te zetten

En gezien de reacties hier ben ik bang dat het hem/hun ook nog gaat lukken
Niet alle data is vrijgegeven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144327833
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:56 schreef blondetrien het volgende:

[..]

En daarna toch maar gedumpt zonder de foto's te wissen omdat hij een gevalletje cold feet kreeg vanwege de zoektocht denk je (of wie weet eerst geprobeerd te verwijderen, maar lukte niet ivm taalinstellingen?)?
Ja bijvoorbeeld :)
pi_144327993
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt dus had ik ook al eerder gezegd dat ik daarom nog een kleine slag om de arm houd.
Denk sowieso dat als er wel naar huis was gebeld of ge-smst of geappt dat in deze gegevens wel had gestaan.

denk dat het enige wat nog naar boven kan komen is dat ze een bericht hebben achtergelaten op hun telefoons.

maar ik denk niet dat dat gebeurd is
  maandag 8 september 2014 @ 21:02:31 #73
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144328087
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:39 schreef Rubella het volgende:

[..]

[..]

Kan niet bij een Iphone. Je kunt niet bij de accu komen als gebruiker.
Je hoeft ook niet bij de accu te komen; je laadt hem gewoon op. Klik op de link dan zie je hoe het werkt.
pi_144328259
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Precies. Laat men nu eens afwachten ipv meteen weer conclusies te trekken.
Vandaag is er toch weer veel duidelijk geworden wb het telefoongebruik.
pi_144328307
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet bij de accu te komen; je laadt hem gewoon op. Klik op de link dan zie je hoe het werkt.
Wacht even, zo een ding. Ja, is een mogelijkheid, maar geen standaard artikel om mee te nemen op vakantie.
  maandag 8 september 2014 @ 21:07:59 #76
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144328395
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:06 schreef Rubella het volgende:

[..]

Wacht even, zo een ding. Ja, is een mogelijkheid, maar geen standaard artikel om mee te nemen op vakantie.
Juist wel handig voor vakantie. ¤ 17,50 en je kan hem onderweg twee keer opladen. En een mooie sleutelhanger :?
pi_144328505
Op zich vind ik die telefoonactiviteit nog niet eens zo gek, ze hebben namelijk tijdens verschillende dagdelen geprobeerd te bellen / geprobeerd te zien of er bereik is (althans, dat is een scenario, beetje hopeloos dit want alles zou in principe kunnen met die info die we hebben...). Zou ik ook doen. Dat ze het dan rond de zelfde tijden zouden proberen zou in principe puur toeval kunnen zijn. Dat iemand anders een dwaalspoor zou zijn gaan uitzetten... tsja, ik weet het niet... kan er met mijn hoofd niet zo goed bij maar ik houd alles open omdat de informatie zo schaars is.

De laatste activiteit is (vermoed ik) gedaan door de vinder van de tas; even kijken of hij er iets mee kon / iemand kon bellen / kon zien aan wie het toebehoorde? Weet niet hoe laat die tas werd gevonden/afgeleverd, zijn die tijden bekend?

Goed... we weten meer... maar in principe dus nog steeds niks om ook maar een conclusie te kunnen trekken. Toch nog wachten.
pi_144328678
wanneer was het dat men zei een zwak iphone signaal te hebben gesignaleerd? Stond ergens een artikel.
pi_144328863
quote:

[..]

Dit komt ook overeen met de vreemde fotos van 8 april in het donker. Lijken mij fotos die per ongeluk zijn genomen om te kijken hoe het werkt.
Nee dat is niet logisch. Die foto's zijn met de camera genomen. En het zijn er 90...
pi_144328968
quote:
15s.gif Op maandag 8 september 2014 21:10 schreef blondetrien het volgende:
Op zich vind ik die telefoonactiviteit nog niet eens zo gek, ze hebben namelijk tijdens verschillende dagdelen geprobeerd te bellen / geprobeerd te zien of er bereik is (althans, dat is een scenario, beetje hopeloos dit want alles zou in principe kunnen met die info die we hebben...). Zou ik ook doen. Dat ze het dan rond de zelfde tijden zouden proberen zou in principe puur toeval kunnen zijn. Dat iemand anders een dwaalspoor zou zijn gaan uitzetten... tsja, ik weet het niet... kan er met mijn hoofd niet zo goed bij maar ik houd alles open omdat de informatie zo schaars is.

De laatste activiteit is (vermoed ik) gedaan door de vinder van de tas; even kijken of hij er iets mee kon / iemand kon bellen / kon zien aan wie het toebehoorde? Weet niet hoe laat die tas werd gevonden/afgeleverd, zijn die tijden bekend?

Goed... we weten meer... maar in principe dus nog steeds niks om ook maar een conclusie te kunnen trekken. Toch nog wachten.
Als dit de telefoongegevens zijn over het aan en uitzetten en wanneer er naar de noodnummers gebeld is dan kunnen we ook zien dat er niet naar huis is gebeld , ge-smst of ge-appt

Kan me niet voorstellen dat ze die gegevens eruit gefilterd hebben en niet bekend hebben gemaakt.

Dus ik vind dat we al wel heel veel te weten zijn gekomen vandaag!

Het enige wat voor mij deze zaak nog kan veranderen in verdwalen is als er op de telefoon nog foto's gemaakt zijn door hen van elkaar of dat er een bericht is achtergelaten.
pi_144328992
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:47 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ja ik ook.
Overigens deel ik de mening met velen hier dat de vindplaatsen van de resten niet op verdwaling duiden. Maar de telefoongegevens sluiten verdwaling juist niet uit.
  maandag 8 september 2014 @ 21:19:34 #82
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144329037
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:13 schreef ToniB het volgende:
wanneer was het dat men zei een zwak iphone signaal te hebben gesignaleerd? Stond ergens een artikel.
8 april, en het signaal kwam uit de richting van waar K & L verdwenen zijn.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144329040
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:18 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ja ik ook.
Overigens deel ik de mening met velen hier dat de vindplaatsen van de resten niet op verdwaling duiden. Maar de telefoongegevens sluiten verdwaling juist niet uit.
Absoluut oneens
pi_144329112
De gegevens maken het misdaad scenario helemaal niet waarschijnlijk
- waarom zou een ontvoerder, de tas van de meiden, met daarin keurig, de telefoons achterlaten?
- waarom zou een ontvoerder niet controleren of ze een telefoon bij zich hebben
- waarom zou een ontvoerder alleen de telefoon aan en uit zetten en proberen het noodnummer te bellen?
- waarom zou een ontvoerder 90 foto's maken in het holst van de nacht?

Alle feiten zijn nog steeds congruent met de verdwaling, waarbij 2 mogelijk eerder is overleden dan de ander
- dat de telefoons steeds uit en aan zijn gezet heeft denk ik te maken met bijna lege batterijen
- je probeert in ieder geval iets batterij te hebben voor het geval je ineens wel verbinding hebt
- gezien het feit dat beide telefoons zijn gebruikt met pincodes en op een zeker moment de pincode van Kris niet meer kan er op duiden dat zij eerder is overleden
- waarom dan niet de pincode geven? omdat ze er niet vanuit gingen dat het einde nabij zou zijn
- zullen er meer gegevens komen? ik denk niet veel, omdat het telefoongebruik er m.i. op duidt dat ze worstelden met bijna lege batterijen. Mijn telefoon is na een halve dag echt wel leeg.
  maandag 8 september 2014 @ 21:23:25 #85
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144329260
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
- waarom zou een ontvoerder, de tas van de meiden, met daarin keurig, de telefoons achterlaten?
- waarom zou een ontvoerder alleen de telefoon aan en uit zetten en proberen het noodnummer te bellen?
Allemaal dwaalsporen die uiteindelijk tevergeefs zijn want de zolderkamerspeurneuzen van FOK! hebben zijn gedrag door :').

quote:
Alle feiten zijn nog steeds congruent met de verdwaling, waarbij 2 mogelijk eerder is overleden dan de ander
- dat de telefoons steeds uit en aan zijn gezet heeft denk ik te maken met bijna lege batterijen
- je probeert in ieder geval iets batterij te hebben voor het geval je ineens wel verbinding hebt
- gezien het feit dat beide telefoons zijn gebruikt met pincodes en op een zeker moment de pincode van Kris niet meer kan er op duiden dat zij eerder is overleden
- waarom dan niet de pincode geven? omdat ze er niet vanuit gingen dat het einde nabij zou zijn
- zullen er meer gegevens komen? ik denk niet veel, omdat het telefoongebruik er m.i. op duidt dat ze worstelden met bijna lege batterijen. Mijn telefoon is na een halve dag echt wel leeg.
Dit klinkt heel plausibel. Ik denk ook dat Lisanne nog iets geprobeerd heeft met de telefoon van Kris (misschien in de tussentijd 'logische' pincodes bedacht) maar dat dat niks uithaalde.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144329272
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Zojuist uitgetest op een Iphone4S en dat werkt.
Maar het gekke uit deze reeks oproepen vind ik de oproepen van de eerste dag. Blijkbaar is er iets gebeurd waardoor een noodoproep om 16:39 noodzakelijk bleek. Hierna volgde er nog één om 16:51 en hierna bleef het die dag stil.
Het lijkt mij dat als je geen bereik hebt of de oproep lukt niet weer de bewoonde wereld op gaat zoeken. En waarom slechts 2 oproepen? Me dunkt dat je als een idioot blijft bellen als er iets aan de hand is to je iemand gesproken hebt.
niet als je op een plek bent waar geen bereik is. Ze kregen niemand te pakken, ze moesten dus zoeken naar een plek waar wel bereik was. En ik denk dat de telefoons al bijna leeg waren, ze wilden dus geen vruchteloze pogingen doen
pi_144329327
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

Ik kan heeeel veel dingen opnoemen waarom juist wel.

Ik stel je echter maar 1 vraag Dr Schnautzer : waarom hebben Kris en Lisanne in een noodsituatie allebei maar 1 keer geprobeerd te bellen naar het noodnummer en daarna tot de volgende ochtend niet meer?
pi_144329400
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef sverbern het volgende:

[..]

Nee dat is niet logisch. Die foto's zijn met de camera genomen. En het zijn er 90...
Op 1 april zijn er nog normale vakantiefotos gemaakt en is er gebeld naar 112. Zo ver ik zie in de 1e post zijn er vanaf 2 april geen normale vakantiefotos meer gemaakt en is er die dag nog naar 112 gebeld. Daarna vreemder telefoongebruik en rare fotos zover ik het zie op de 8e van april waarom zou dit niet allemaal van een vreemde kunnen zijn?
pi_144329432
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

niet als je op een plek bent waar geen bereik is. Ze kregen niemand te pakken, ze moesten dus zoeken naar een plek waar wel bereik was. En ik denk dat de telefoons al bijna leeg waren, ze wilden dus geen vruchteloze pogingen doen
Dan zou ik verwachten dat je omkeert op je schreden en probeert de weg terug te vinden. Zeker als het daar nog een pad was. Ik vermoed dat één van beiden moeilijk kon lopen en dat ze hierdoor ervoor gekozen hebben om door te gaan.
  maandag 8 september 2014 @ 21:26:47 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144329462
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik kan heeeel veel dingen opnoemen waarom juist wel.

Ik stel je echter maar 1 vraag Dr Schnautzer : waarom hebben Kris en Lisanne in een noodsituatie allebei maar 1 keer geprobeerd te bellen naar het noodnummer en daarna tot de volgende ochtend niet meer?
Omdat hun batterij al op onder de 50% zat en ze door hadden dat ze niemand konden bereiken. Bij het wakker worden op 2 april op de vroege morgen nog een keer een poging ondernemen om te bellen past prima in het verdwaalscenario.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144329486
Omdat ze konden zien op hun scherm dat er geen bereik was. en ze wisten dat elke poging vruchteloos was.

Tegenvraag Jacky
Waarom zou een moordenaar bewijsmateriaal netjes opbergen in een rugzak en achterlaten langs een rivier zodat de recherche later dmv de telefoons het tracé kan opsporen?
pi_144329510
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Natuurlijk. Spaarzaam omgaan met de accu.
  maandag 8 september 2014 @ 21:28:09 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144329550
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:25 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Op 1 april zijn er nog normale vakantiefotos gemaakt en is er gebeld naar 112. Zo ver ik zie in de 1e post zijn er vanaf 2 april geen normale vakantiefotos meer gemaakt en is er die dag nog naar 112 gebeld. Daarna vreemder telefoongebruik en rare fotos zover ik het zie op de 8e van april waarom zou dit niet allemaal van een vreemde kunnen zijn?
Die foto's zijn gemaakt door iemand uit de Indianenstam. De laatste activiteit op de Iphone op 11 april ook. De loggegevens van de telefoons laten keurig zien dat de tas rond 8 april gevonden zou kunnen zijn door een Indiaan.
pi_144329589
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Omdat ze konden zien op hun scherm dat er geen bereik was. en ze wisten dat elke poging vruchteloos was.

Tegenvraag Jacky
Waarom zou een moordenaar bewijsmateriaal netjes opbergen in een rugzak en achterlaten langs een rivier zodat de recherche later dmv de telefoons het tracé kan opsporen?
Omdat doortrapte moordenaars dat soort dingen doen :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 8 september 2014 @ 21:29:48 #95
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144329624
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Omdat doortrapte moordenaars dat soort dingen doen :7
En tegelijkertijd wordt heel Panama weggezet als een bananenland :')___
pi_144329683
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Die foto's zijn gemaakt door iemand uit de Indianenstam. De laatste activiteit op de Iphone op 11 april ook. De loggegevens van de telefoons laten keurig zien dat de tas rond 8 april gevonden zou kunnen zijn door een Indiaan.
Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken
pi_144329737
Of denk je dat een Indiaan een fotocamera ziet als mythisch object, overgeleverd door de voorvaderen en heeft de goede man geen idee hoe het werkt?
pi_144329790
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk. Spaarzaam omgaan met de accu.
op 1 april hebben ze een geregistreerde call van 0.36 wat houdt dat in? Is er dan verbinding geweest? En zo ja waarom probeerden ze het dan niet nog eens diezelfde dag? Totaal onlogisch wat mij betreft.
pi_144329860
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken
Hoe gaaf is een digitale camera als je dat nog nooit in je handen hebt gehad? Lijkt me vrij logisch.
pi_144329922
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:32 schreef ToniB het volgende:

[..]

op 1 april hebben ze een geregistreerde call van 0.36 wat houdt dat in? Is er dan verbinding geweest? En zo ja waarom probeerden ze het dan niet nog eens diezelfde dag? Totaal onlogisch wat mij betreft.
Kan zijn dat er verbinding is geweest, maar:

1e de verbinding was te beroerd om een gesprek te voeren
2e de operator sprak geen Engels. L&K spraken amper Spaans, dus een noodoproep in het Spaans lijkt mij onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')