Gewoon uitproberen wat dat ding kan? Die ene foto met dat takje en die rode stukjes plastic duidt er op dat dat takje op die steen is gelegd met als enige doel gefotografeerd te worden. Klein Duimpje-achtige acties of boodschappen zouden door de twee veel duidelijker opgezet moeten worden. Aan de andere kant is het wel weer leuk dat dit soort raadselachtige mysteries smakelijk voer is voor de speurneuzen onder ons. Zij kunnen hun hart ophalen met EXIF-data ontleden en het uithalen van vette photoshop-trucs.quote:Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken
Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden. En dat wist de dader(s).quote:Op maandag 8 september 2014 21:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Omdat ze konden zien op hun scherm dat er geen bereik was. en ze wisten dat elke poging vruchteloos was.
Tegenvraag Jacky
Waarom zou een moordenaar bewijsmateriaal netjes opbergen in een rugzak en achterlaten langs een rivier zodat de recherche later dmv de telefoons het tracé kan opsporen?
die spullen zijn weer netjes terug gestopt pas later weer in het bos terug geplaatst m.i., toen het te heet werd onder de voetjes.quote:Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Omdat doortrapte moordenaars dat soort dingen doen
En Indianen als half achterlijk weggezet.quote:Op maandag 8 september 2014 21:29 schreef Falco het volgende:
[..]
En tegelijkertijd wordt heel Panama weggezet als een bananenland___
Uitpielen wat het ding allemaal kan. Geef een willekeurige man een nieuw speeltje en ga het eens rustig bekijken. Elk mogelijk knopje en dergelijke wordt ingedrukt en bepoteld.quote:Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken
maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.quote:Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef Rubella het volgende:
[..]
Kan zijn dat er verbinding is geweest, maar:
1e de verbinding was te beroerd om een gesprek te voeren
2e de operator sprak geen Engels. L&K spraken amper Spaans, dus een noodoproep in het Spaans lijkt mij onmogelijk.
Zuinig zijn met de accu?quote:Op maandag 8 september 2014 21:38 schreef ToniB het volgende:
[..]
maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.
ik heb wel een heel nieuw dorp ontdekt midden in die junglequote:Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Indianen als half achterlijk weggezet.
Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?quote:Op maandag 8 september 2014 21:38 schreef ToniB het volgende:
[..]
maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.
De eerste dag? Staat niets over telefoons zijn uitgezet. Nee is niet logischquote:
Als de tas op 8 april is gevonden ben ik benieuwd waarom K&L zelf toen niet zijn gevonden. Die twee kunnen dan namelijk nooit ver uit elkaar zijn op dat moment.quote:Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Die foto's zijn gemaakt door iemand uit de Indianenstam. De laatste activiteit op de Iphone op 11 april ook. De loggegevens van de telefoons laten keurig zien dat de tas rond 8 april gevonden zou kunnen zijn door een Indiaan.
Dat staat er. Beetje vreemd zo.quote:In a week you can have photos, snapshots' screens and cell chats that will help complete the puzzle of the last moments of the Dutch.
Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat".quote:Op maandag 8 september 2014 21:55 schreef Scriptascripta het volgende:
Uit het vorige topicdeel;
La Estrella zegt dat we nog een week moeten wachten op de overige info:
En una semana se podrá disponer de las fotos, los snapshots ’ de las pantallas del celular y los chats que ayudarán a completar el rompecabezas de los últimos momentos de vida de las holandesas.
We weten dus nog niet of er meer uit de telefoons is gehaald dan wat er in de OP staat? Er wordt gesuggereerd dat er niets persoonlijks door K&L op de telefoons is achtergelaten wat duidelijkheid kan geven, maar als ik dat stukje uit La Estrella door de vertaalmachine haal, dan zou er binnen een week nav die data wel meer duidelijkheid moeten zijn over hun laatste momenten en is er dus nog meer gevonden dan de loggegevens die in de OP staan of heb ik het mis?
Raar dat ze dan al wel de loggegevens vrijgeven, maar verder nog geen enkele informatie. Lijkt een beetje of La Estrella een cliffhanger wil maken voor de lezers...quote:Op maandag 8 september 2014 21:56 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat staat er. Beetje vreemd zo.
Geloof ik ook. Verder is de Finca getraceerd op WS:post 271quote:Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden.
Ik heb al vanaf het begin gezegd dat er mogelijk iets is gezegd in de familie-app (kun je nog topics terug vinden) binnen een week zullen we dan weten of het zo is...quote:Op maandag 8 september 2014 21:58 schreef BoxeurDesRues het volgende: Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat"
Nee hoor.quote:Op maandag 8 september 2014 22:02 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Raar dat ze dan al wel de loggegevens vrijgeven, maar verder nog geen enkele informatie.
Natuurlijk. La Estrella is geen liefdadigheidsinstelling maar een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen. Nieuws dat goed verkoopt moet je gedoseerd naar buiten brengen.quote:Lijkt een beetje of La Estrella een cliffhanger wil maken voor de lezers...
Alleen alles wat met de overheid te maken heeft...quote:Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Indianen als half achterlijk weggezet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe achtergesteld denk jij dat indianen zijn?quote:Op maandag 8 september 2014 21:34 schreef klusmeister het volgende:
[..]
Hoe gaaf is een digitale camera als je dat nog nooit in je handen hebt gehad? Lijkt me vrij logisch.
Jullie denken dus echt dat het primitieve inboorlingen zijn. Kom op zeg.quote:Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Rubella het volgende:
[..]
Uitpielen wat het ding allemaal kan. Geef een willekeurige man een nieuw speeltje en ga het eens rustig bekijken. Elk mogelijk knopje en dergelijke wordt ingedrukt en bepoteld.
Volstrekt niet logisch. Het was veel makkelijker geweest voor die dader om wat keien in drie rugzak te stoppen en in het stuwmeer te dumpen.quote:Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden. En dat wist de dader(s).
Aangezien deze dader niet wist of er wel of geen "contact' was geweest en dit misschien viel te achterhalen bij de provider heeft hij/hun het zekere voor het onzekere genomen en door dagen achter elkaar met de telefoons te klooien en later ook met de fotocamera zou na het vinden van de rugzak met de spullen die dan uitgelezen zouden worden velen denken dat ze inderdaad verdwaald waren.
Velen van jullie geloven dat toch ook?
Ik ga echter dieper, de reden dat ik het totaal niet geloof (met een kleine slag om de arm) is omdat, en ik heb het 100x gezegd, mensen in nood in het buitenland ook naar huis bellen. Dat is uit deze gegevens niet gebeleken.
geen sms, geen app niks.
Bij mij komt t totaal over dat iemand aan de telefoons zat die er niet in kon
Nee. Ik heb het over mannen in het algemeen en niet over indianen. Daar heb ik een veel te groot respect voor wat betreft hun kennis en kunde.quote:Op maandag 8 september 2014 22:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Jullie denken dus echt dat het primitieve inboorlingen zijn. Kom op zeg.
Kijk dat klinkt een stuk realistischerquote:Op maandag 8 september 2014 21:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?
dat staat er nietquote:Op maandag 8 september 2014 21:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat".
En ze beschikken over dezelfde communicatiemiddelen. En ook indianen hebben fototoestellenquote:Op maandag 8 september 2014 22:29 schreef Rubella het volgende:
[..]
Nee. Ik heb het over mannen in het algemeen en niet over indianen. Daar heb ik een veel te groot respect voor wat betreft hun kennis en kunde.
Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is.quote:
die screenshots moeten er ook nog zijn dan -maar waarvan ?quote:Op maandag 8 september 2014 22:33 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is.
Als ik het goed begrijp zijn dit foto's van het startscherm van de iphone. Als je tegelijkertijd de homeknop en aan/uitknop van een Iphone indrukt, dan maak je een foto van je gelockte scherm. Dus jouw achtergrondje van de telefoon met de tijd.quote:Op maandag 8 september 2014 22:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
die screenshots moeten er ook nog zijn dan -maar waarvan ?
Hebben de indianen een wasmachine en wasmiddel?quote:Op maandag 8 september 2014 22:31 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
En ze beschikken over dezelfde communicatiemiddelen. En ook indianen hebben fototoestellen
waar worden die locatie-gegevens opgeslagen / weet jij dat ?quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef suddenintuition het volgende:
maar in de telefoons, blijven toch ook de locatie-gegevens staan ? en de recherche heeft die telefoons nu in handen, dus hebben ze toch al kunnen achterhalen, w a a r ze waren op elk moment ? dus, weet de recherche of welke opsporings-instantie dan ook, toch exact, bij elke handeling die met die gsm`s zijn gedaan, foto`s , inbellen, uitbellen, smsjes, welke locatie-gegevens daar bij horen ? Of de gsm `s zich verplaatst hebben en wanneer of waar zij vast zijn gehouden eventueel ( wel ontvoering, of niet ) ? naar mijn mening is dit a l l a n g bekend...afijn, het zal wel weer niet...poeh poeh
Welk reactienummerquote:Op maandag 8 september 2014 22:44 schreef suddenintuition het volgende:
# 132....was al een openbaring, alweer
Dat is toch gewoon logisch? Wat heeft dat met vrouwen te maken?quote:Op maandag 8 september 2014 21:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?
Geen idee, maar hier vind je meer info over de Ngäbe in Bocas del Toro:quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:
Hebben de indianen een wasmachine en wasmiddel?
Bij een Iphone behoorlijk diep in het OS. Kijk maar bij de volgende link:quote:Op maandag 8 september 2014 22:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar worden die locatie-gegevens opgeslagen / weet jij dat ?
h o e v a a k is dit nu al u i t g e l e g d aan je?quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef suddenintuition het volgende:
maar in de telefoons, blijven toch ook de locatie-gegevens staan ? en de recherche heeft die telefoons nu in handen, dus hebben ze toch al kunnen achterhalen, w a a r ze waren op elk moment ? dus, weet de recherche of welke opsporings-instantie dan ook, toch exact, bij elke handeling die met die gsm`s zijn gedaan, foto`s , inbellen, uitbellen, smsjes, welke locatie-gegevens daar bij horen ? Of de gsm `s zich verplaatst hebben en wanneer of waar zij vast zijn gehouden eventueel ( wel ontvoering, of niet ) ? naar mijn mening is dit a l l a n g bekend...afijn, het zal wel weer niet...poeh poeh
Dat staat er ook niet, er is bekend gemaakt dat er 1 screenshot is gemaakt. That's ikquote:Op maandag 8 september 2014 22:33 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is.
quote:Op maandag 8 september 2014 22:06 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Geloof ik ook. Verder is de Finca getraceerd op WS:post 271
http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-5/page11 post
Niet elk gezin. Een smartphone kent een hogere prioriteitquote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hebben de indianen een wasmachine en wasmiddel?
Bron.quote:Op maandag 8 september 2014 22:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dat staat er ook niet, er is bekend gemaakt dat er 1 screenshot is gemaakt. That's ik
Het lijkt Nederland welquote:Op maandag 8 september 2014 23:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Niet elk gezin. Een smartphone kent een hogere prioriteit
Echt? Is er wifi of 3G in die gebieden?quote:Op maandag 8 september 2014 23:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Niet elk gezin. Een smartphone kent een hogere prioriteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |