abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2014 @ 21:35:25 #101
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144329933
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken
Gewoon uitproberen wat dat ding kan? Die ene foto met dat takje en die rode stukjes plastic duidt er op dat dat takje op die steen is gelegd met als enige doel gefotografeerd te worden. Klein Duimpje-achtige acties of boodschappen zouden door de twee veel duidelijker opgezet moeten worden. Aan de andere kant is het wel weer leuk dat dit soort raadselachtige mysteries smakelijk voer is voor de speurneuzen onder ons. Zij kunnen hun hart ophalen met EXIF-data ontleden en het uithalen van vette photoshop-trucs.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144329948
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Omdat ze konden zien op hun scherm dat er geen bereik was. en ze wisten dat elke poging vruchteloos was.

Tegenvraag Jacky
Waarom zou een moordenaar bewijsmateriaal netjes opbergen in een rugzak en achterlaten langs een rivier zodat de recherche later dmv de telefoons het tracé kan opsporen?
Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden. En dat wist de dader(s).
Aangezien deze dader niet wist of er wel of geen "contact' was geweest en dit misschien viel te achterhalen bij de provider heeft hij/hun het zekere voor het onzekere genomen en door dagen achter elkaar met de telefoons te klooien en later ook met de fotocamera zou na het vinden van de rugzak met de spullen die dan uitgelezen zouden worden velen denken dat ze inderdaad verdwaald waren.

Velen van jullie geloven dat toch ook?

Ik ga echter dieper, de reden dat ik het totaal niet geloof (met een kleine slag om de arm) is omdat, en ik heb het 100x gezegd, mensen in nood in het buitenland ook naar huis bellen. Dat is uit deze gegevens niet gebeleken.
geen sms, geen app niks.

Bij mij komt t totaal over dat iemand aan de telefoons zat die er niet in kon
pi_144329977
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Omdat doortrapte moordenaars dat soort dingen doen :7
die spullen zijn weer netjes terug gestopt pas later weer in het bos terug geplaatst m.i., toen het te heet werd onder de voetjes.
pi_144330023
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 21:29 schreef Falco het volgende:

[..]

En tegelijkertijd wordt heel Panama weggezet als een bananenland :')___
En Indianen als half achterlijk weggezet.
pi_144330051
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken
Uitpielen wat het ding allemaal kan. Geef een willekeurige man een nieuw speeltje en ga het eens rustig bekijken. Elk mogelijk knopje en dergelijke wordt ingedrukt en bepoteld.
pi_144330092
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef Rubella het volgende:

[..]

Kan zijn dat er verbinding is geweest, maar:

1e de verbinding was te beroerd om een gesprek te voeren
2e de operator sprak geen Engels. L&K spraken amper Spaans, dus een noodoproep in het Spaans lijkt mij onmogelijk.
maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.
pi_144330150
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:38 schreef ToniB het volgende:

[..]

maar dan probeer je het toch weer en wacht je niet tot de volgende morgen ? Het was immers nog licht.
Zuinig zijn met de accu?
pi_144330182
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

ik heb wel een heel nieuw dorp ontdekt midden in die jungle :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 8 september 2014 @ 21:42:09 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144330298
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:38 schreef ToniB het volgende:

[..]

Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144330346
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zuinig zijn met de accu?
De eerste dag? Staat niets over telefoons zijn uitgezet. Nee is niet logisch
1 telefoon uitzetten zou ik nog snappen maar allebei...? nee gaat er bij mij niet in. Daarbij komt dat het pas 18.40 donker werd. En dan niet nog 1x proberen voor het donker is?
pi_144330893
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Die foto's zijn gemaakt door iemand uit de Indianenstam. De laatste activiteit op de Iphone op 11 april ook. De loggegevens van de telefoons laten keurig zien dat de tas rond 8 april gevonden zou kunnen zijn door een Indiaan.
Als de tas op 8 april is gevonden ben ik benieuwd waarom K&L zelf toen niet zijn gevonden. Die twee kunnen dan namelijk nooit ver uit elkaar zijn op dat moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 21:54:51 ]
pi_144331009
Uit het vorige topicdeel;

La Estrella zegt dat we nog een week moeten wachten op de overige info:

En una semana se podrá disponer de las fotos, los snapshots ’ de las pantallas del celular y los chats que ayudarán a completar el rompecabezas de los últimos momentos de vida de las holandesas.

We weten dus nog niet of er meer uit de telefoons is gehaald dan wat er in de OP staat? Er wordt gesuggereerd dat er niets persoonlijks door K&L op de telefoons is achtergelaten wat duidelijkheid kan geven, maar als ik dat stukje uit La Estrella door de vertaalmachine haal, dan zou er binnen een week nav die data wel meer duidelijkheid moeten zijn over hun laatste momenten en is er dus nog meer gevonden dan de loggegevens die in de OP staan of heb ik het mis?
pi_144331087
quote:
In a week you can have photos, snapshots' screens and cell chats that will help complete the puzzle of the last moments of the Dutch.
Dat staat er. Beetje vreemd zo.
pi_144331147
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:55 schreef Scriptascripta het volgende:
Uit het vorige topicdeel;

La Estrella zegt dat we nog een week moeten wachten op de overige info:

En una semana se podrá disponer de las fotos, los snapshots ’ de las pantallas del celular y los chats que ayudarán a completar el rompecabezas de los últimos momentos de vida de las holandesas.

We weten dus nog niet of er meer uit de telefoons is gehaald dan wat er in de OP staat? Er wordt gesuggereerd dat er niets persoonlijks door K&L op de telefoons is achtergelaten wat duidelijkheid kan geven, maar als ik dat stukje uit La Estrella door de vertaalmachine haal, dan zou er binnen een week nav die data wel meer duidelijkheid moeten zijn over hun laatste momenten en is er dus nog meer gevonden dan de loggegevens die in de OP staan of heb ik het mis?
Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat".
Abracadabra, tapate guarra!
pi_144331383
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:56 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dat staat er. Beetje vreemd zo.
Raar dat ze dan al wel de loggegevens vrijgeven, maar verder nog geen enkele informatie. Lijkt een beetje of La Estrella een cliffhanger wil maken voor de lezers...

Ben wel heel erg benieuwd wat er nog uit de volgende set gegevens gaat komen. Ik volg dit topic al vanaf deel 1 en ik vind voor veel van de genoemde scenario's wat te zeggen. Ik durf dan ook geen scenario te noemen, omdat ik echt niet weet welke kant de waarheid zal opgaan.

Voor de users die veel tijd hierin steken; bedankt voor al jullie moeite tot nu toe, want dit topic heeft me van het begin tot nu goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van deze zaak ^O^ .
pi_144331578
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden.
Geloof ik ook. Verder is de Finca getraceerd op WS:post 271

http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-5/page11 post
pi_144331662
K&L hebben overigens nooit de hulplijnen kunnen bereiken ondanks alle pogingen. In La Estrella staat:

Marcaron ocho veces la línea de auxilio, sin éxito

Zij hebben de hulplijn 8 x geprobeerd te bellen , zonder succes.
pi_144331998
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:58 schreef BoxeurDesRues het volgende: Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat"
Ik heb al vanaf het begin gezegd dat er mogelijk iets is gezegd in de familie-app (kun je nog topics terug vinden) binnen een week zullen we dan weten of het zo is...

Want of je nou bereik hebt ofniet, alsnog kun je dan het één en ander typen, alleen of het aankomt is een tweede. Familie-app met Martijn of de moeder? Vandaar dat ze niet alleen alle loggegevens moeten checken maar óók eventuele concepten op de telefoon etc. Maar ik mág aannemen dat ze dat wel gedaan hebben.
  maandag 8 september 2014 @ 22:17:26 #119
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144332108
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:02 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]

Raar dat ze dan al wel de loggegevens vrijgeven, maar verder nog geen enkele informatie.
Nee hoor.
quote:
Lijkt een beetje of La Estrella een cliffhanger wil maken voor de lezers...
Natuurlijk. La Estrella is geen liefdadigheidsinstelling maar een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen. Nieuws dat goed verkoopt moet je gedoseerd naar buiten brengen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  maandag 8 september 2014 @ 22:22:52 #120
430880 mig72
De Professional
pi_144332364
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen alles wat met de overheid te maken heeft...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 september 2014 @ 22:24:39 #121
430880 mig72
De Professional
pi_144332467
Maar wat denken jullie over de alientheorie van Molurus?
pi_144332570
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:34 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Hoe gaaf is een digitale camera als je dat nog nooit in je handen hebt gehad? Lijkt me vrij logisch.
Hoe achtergesteld denk jij dat indianen zijn?
pi_144332610
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef Rubella het volgende:

[..]

Uitpielen wat het ding allemaal kan. Geef een willekeurige man een nieuw speeltje en ga het eens rustig bekijken. Elk mogelijk knopje en dergelijke wordt ingedrukt en bepoteld.
Jullie denken dus echt dat het primitieve inboorlingen zijn. Kom op zeg.
pi_144332683
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat de eerste noodnummers gedaan zijn door de meiden. En dat wist de dader(s).
Aangezien deze dader niet wist of er wel of geen "contact' was geweest en dit misschien viel te achterhalen bij de provider heeft hij/hun het zekere voor het onzekere genomen en door dagen achter elkaar met de telefoons te klooien en later ook met de fotocamera zou na het vinden van de rugzak met de spullen die dan uitgelezen zouden worden velen denken dat ze inderdaad verdwaald waren.

Velen van jullie geloven dat toch ook?

Ik ga echter dieper, de reden dat ik het totaal niet geloof (met een kleine slag om de arm) is omdat, en ik heb het 100x gezegd, mensen in nood in het buitenland ook naar huis bellen. Dat is uit deze gegevens niet gebeleken.
geen sms, geen app niks.

Bij mij komt t totaal over dat iemand aan de telefoons zat die er niet in kon
Volstrekt niet logisch. Het was veel makkelijker geweest voor die dader om wat keien in drie rugzak te stoppen en in het stuwmeer te dumpen.
pi_144332703
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Jullie denken dus echt dat het primitieve inboorlingen zijn. Kom op zeg.
Nee. Ik heb het over mannen in het algemeen en niet over indianen. Daar heb ik een veel te groot respect voor wat betreft hun kennis en kunde.
pi_144332719
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 21:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Misschien zat die batterij al in het rood en dachten ze dat deze situatie nog lang kon duren waardoor ze spaarzaam moesten zijn? Misschien is het een sterk staaltje vrouwenlogica?
Kijk dat klinkt een stuk realistischer
pi_144332752
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Er is dus volgens dat stuk daadwerkelijk "gechat".
dat staat er niet
pi_144332793
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:29 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nee. Ik heb het over mannen in het algemeen en niet over indianen. Daar heb ik een veel te groot respect voor wat betreft hun kennis en kunde.
En ze beschikken over dezelfde communicatiemiddelen. En ook indianen hebben fototoestellen
pi_144332872
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

dat staat er niet
Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is.
pi_144332955
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:33 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Er is al aangegeven dat er screenshots gemaakt zijn, dat staat vast. Dan lijkt het me dat het overige (foto's gemaakt, chatten) niet uit den grooten duim gezogen is.
die screenshots moeten er ook nog zijn dan -maar waarvan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144333103
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die screenshots moeten er ook nog zijn dan -maar waarvan ?
Als ik het goed begrijp zijn dit foto's van het startscherm van de iphone. Als je tegelijkertijd de homeknop en aan/uitknop van een Iphone indrukt, dan maak je een foto van je gelockte scherm. Dus jouw achtergrondje van de telefoon met de tijd.
pi_144333202
maar in de telefoons, blijven toch ook de locatie-gegevens staan ? en de recherche heeft die telefoons nu in handen, dus hebben ze toch al kunnen achterhalen, w a a r ze waren op elk moment ? dus, weet de recherche of welke opsporings-instantie dan ook, toch exact, bij elke handeling die met die gsm`s zijn gedaan, foto`s , inbellen, uitbellen, smsjes, welke locatie-gegevens daar bij horen ? Of de gsm `s zich verplaatst hebben en wanneer of waar zij vast zijn gehouden eventueel ( wel ontvoering, of niet ) ? naar mijn mening is dit a l l a n g bekend...afijn, het zal wel weer niet...poeh poeh
  maandag 8 september 2014 @ 22:39:46 #133
430880 mig72
De Professional
pi_144333225
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:31 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

En ze beschikken over dezelfde communicatiemiddelen. En ook indianen hebben fototoestellen
Hebben de indianen een wasmachine en wasmiddel?
  maandag 8 september 2014 @ 22:41:18 #134
430880 mig72
De Professional
pi_144333312
De grote vraag is:

Wanneer komt de volgende openbaring van Panama?
pi_144333472
# 132....was al een openbaring, alweer
pi_144333737
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef suddenintuition het volgende:
maar in de telefoons, blijven toch ook de locatie-gegevens staan ? en de recherche heeft die telefoons nu in handen, dus hebben ze toch al kunnen achterhalen, w a a r ze waren op elk moment ? dus, weet de recherche of welke opsporings-instantie dan ook, toch exact, bij elke handeling die met die gsm`s zijn gedaan, foto`s , inbellen, uitbellen, smsjes, welke locatie-gegevens daar bij horen ? Of de gsm `s zich verplaatst hebben en wanneer of waar zij vast zijn gehouden eventueel ( wel ontvoering, of niet ) ? naar mijn mening is dit a l l a n g bekend...afijn, het zal wel weer niet...poeh poeh
waar worden die locatie-gegevens opgeslagen / weet jij dat ?
  maandag 8 september 2014 @ 22:53:07 #137
430880 mig72
De Professional
pi_144333844
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:44 schreef suddenintuition het volgende:
# 132....was al een openbaring, alweer
Welk reactienummer
  maandag 8 september 2014 @ 22:54:23 #138
430880 mig72
De Professional
pi_144333913
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 21:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon logisch? Wat heeft dat met vrouwen te maken?
pi_144333927
ja ! wie niet, voor degenen die `wakker ` zijn wel....die zijn hier mee bekend, a l l e s wordt opgeslagen, dat weten de mensen van facebook toch ook ? je kunt je daar w e l aanmelden, maar afmelden niet ! ( of het lijkt er op dat je afgemeld bent, in werkelijkheid, is dit niet zo ) Internet staat v o l met dit soort informatie !
  maandag 8 september 2014 @ 22:55:10 #140
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144333954
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:

Geen idee, maar hier vind je meer info over de Ngäbe in Bocas del Toro:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ngäbe_people
Enne... zonder deze Indianen was er niets gevonden.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144334018
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar worden die locatie-gegevens opgeslagen / weet jij dat ?
Bij een Iphone behoorlijk diep in het OS. Kijk maar bij de volgende link:

http://www.digitaleconomi(...)ar-je-bent-en-werkt/
pi_144334146
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef suddenintuition het volgende:
h o e v a a k is dit nu al u i t g e l e g d aan je?

Ik dacht trouwens dat je op je pik getrapt het topic laatst had verlaten doordat we allemaal slapen hier?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 23:00:26 ]
pi_144334169
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:33 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat staat er ook niet, er is bekend gemaakt dat er 1 screenshot is gemaakt. That's ik
pi_144334182
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 22:06 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Geloof ik ook. Verder is de Finca getraceerd op WS:post 271

http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-5/page11 post
pi_144334230
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:

[..]

Niet elk gezin. Een smartphone kent een hogere prioriteit
pi_144334233
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dat staat er ook niet, er is bekend gemaakt dat er 1 screenshot is gemaakt. That's ik
Bron.
pi_144334252
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Het lijkt Nederland wel :+
pi_144334292
quote:
15s.gif Op maandag 8 september 2014 23:01 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Bron.
vorige topic, in een slecht vertaald Spaans Artikel
  maandag 8 september 2014 @ 23:04:25 #149
430880 mig72
De Professional
pi_144334377
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Echt? Is er wifi of 3G in die gebieden?
pi_144334543
Rubella 22.56 u : Je bent een GROOOOTE SCHATTEBOUT !!! Heb me kapot gezocht, de laatste 48 u vanwege al dat gezeik hier, maar ik kon geen goede link vinden, en een artikel daarover, wat ik opgeslagen had, heb ik niet kunnen vinden !

Stratotanker 22.58 u : Heb je de link van Rubella al gelezen ? ik kon het niet laten, bij nader inzien, met jouw lastige beetweterige karakter, om hier nog even terug te komen, jammer voor jou !
( overigens ben je met die foto `s wel supergoed ! ) maar i e t s aardiger mag ook wel !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')