Ja ik denk het wel. SC5 gaat nergens over.quote:
Klopt, las ik ook. Ze hebben altijd al een 'leef je uit, maar we helpen niet' beleid gehad. Maar gaan het nu actiever ondersteunen.quote:Op maandag 8 september 2014 15:27 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Ja ik denk het wel. SC5 gaat nergens over.
Voorts las ik ook ergens dat Paradox modden makkelijk maakt bij Cities Skylines.
Met mod mogelijkhedenquote:Op maandag 8 september 2014 15:38 schreef Scorpie het volgende:
Eindelijk een normale city builder ja?
Cities XL? Of welke bedoel je?quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef RickoKun het volgende:
Ja dat zei men ook al bij de vorige Cities game, en ondanks dat het er supergeil uitzag, was de gameplay supernecrofiel.
Cities XL heeft geen enkele relatie met deze game.quote:Op maandag 8 september 2014 22:39 schreef RickoKun het volgende:
Ja dat zei men ook al bij de vorige Cities game, en ondanks dat het er supergeil uitzag, was de gameplay supernecrofiel.
Wat is er mis met EU4? Heb nog nooit bugs of wat dan ook gehadquote:Op woensdag 10 september 2014 18:45 schreef Yum-Yum het volgende:
Ziet er leuk uit, laat ze maar eerst EUIV gaan fixen.
Paradox kennende zou het me verbazen als dat niet zo is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:11 schreef samNL09 het volgende:
ik hoop dat het micro management van simcity 4 weer een beetje terug komt.
in de wandelgangen hoor ik Q1 2015.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:38 schreef prefix1 het volgende:
enig idee waneer dit mooie spul uitkomt?
klopt Q1 staat ook in steam store:) hoop dat beta beetje snel uitkomt:D:Dquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:09 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
in de wandelgangen hoor ik Q1 2015.
Momentje, even mijn glazen bol erbij pakken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat zijn de mogelijkheden qua infrastructuur?
Nuttige reactie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Momentje, even mijn glazen bol erbij pakken.
Wat had je voor antwoord verwacht?quote:
Een feitenrelaas over eventuele reeds bekende features omtrent infrastructuur of een ontkennend antwoord gezien het feit dat er nog niks bekend is.quote:
Dat laatste gaf ik je toch .quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Een feitenrelaas over eventuele reeds bekende features omtrent infrastructuur of een ontkennend antwoord gezien het feit dat er nog niks bekend is.
Vliegtuig staat achterstevoren. Vertrekt ie nu, blaast hij de terminal aan gort.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:17 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[ afbeelding ]
nieuwe screenshot opgedoken
Eerste wat ik ook dacht.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik zo naar die infrastructure filmpjes zit te kijken ben ik wel benieuwd hoe lang het duurt voor EA iets van zich laat horen. De hele UI is bijna een directe kopie van SimCity (5) En er zitten ook game mechanics in die misschien wel vrij algemeen in het genre 'citybuilder' horen, maar die zo overduidelijk van SimCity 5 'geleend' zijn. Zoiets subtiels als de kleuren van de zones. Traditioneel groen/blauw/geel. Het hele spel schreeuwt "SimCity, maar dan beter!"
Slap in the face van fans richting EA?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik zo naar die infrastructure filmpjes zit te kijken ben ik wel benieuwd hoe lang het duurt voor EA iets van zich laat horen. De hele UI is bijna een directe kopie van SimCity (5) En er zitten ook game mechanics in die misschien wel vrij algemeen in het genre 'citybuilder' horen, maar die zo overduidelijk van SimCity 5 'geleend' zijn. Zoiets subtiels als de kleuren van de zones. Traditioneel groen/blauw/geel. Het hele spel schreeuwt "SimCity, maar dan beter!"
Ja voor de fans is het geweldig natuurlijk. Maar als bedrijf kunnen ze flink in de problemen komen als ze 'te ver' gaan met het kopiėren van SimCity. Ik zag pas dat ze ook de tilt shift van SimCity hebben overgenomen, een feature waar ze bij Maxis toch wel trots op waren en die ook wel kenmerkend was voor het spel. Maar goed, misschien snappen ze bij EA ook eindelijk dat als ze er moeilijk over doen ze alleen maar meer slechte PR voor zichzelf creėren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slap in the face van fans richting EA?
Jullie niet luisteren naar onze opbouwende kritiek, dan maar iets anders maken.
Wat is dat voor feature?quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zag pas dat ze ook de tilt shift van SimCity hebben overgenomen
Door de onder en bovenkant van het scherm een beetje vaag te maken krijg je een effect dat tilt shift heet, hierdoor lijkt het alsof je naar een miniatuur stadje zit te kijken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is dat voor feature?
Als ik op internet een filmpje van simctiy hierover bekijk lijkt het niets meer als het scherp weergeven van een bepaalde gedeelte van de view.
dat doen er meer. alleen al de titel: XXL. "Wij hebben wel grote mappen".quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slap in the face van fans richting EA?
Jullie niet luisteren naar onze opbouwende kritiek, dan maar iets anders maken.
Ja. Terecht. Jarenlang heeft ea city sims uitgebracht zonder echt te luisteren naar de fans, vol met bugs en de arrogante lul uit te hangen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
dat doen er meer. alleen al de titel: XXL. "Wij hebben wel grote mappen".
Schaamteloos hakt iedere citybuilder op EA in
Zolang er maar 1 van de twee het niveau van de oude simcity's haalt ben ik al tevreden Ik ga eerst ff de kat uit de boom kijken en een maandje wachten.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:17 schreef DieselTank het volgende:
Cities xxl vs cities skylines....
Ik zet mijn geld in op skylines.
SimCity zag er keurig uit, maar de gameplay was het probleem. Als ze hier de graphics laten zoals het is maar de gameplay beter is dan in SimCity dan maakt het mij niet uit. Ben echt benieuwd wanneer we deze game uitproberen mogen. Laatste officiele woord dat ik erover gelezen heb was "soon" op het Steam Discussion forum.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 03:11 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik hoop wel dat het grafisch nog een beetje vooruit gaan, vooral qua anti aliasing enzo. Want nu ziet het er best wel een beetje slecht uit. Oog wil ook wat, ik zou me echt gaan storen aan al die kartelranden
De voorgaande delen van CitiesXXL waren erg buggy en vrijwel onspeelbaar. Misschien hebben ze geleerd van hun fouten, maar op dit moment is CitySkylines veelbelovenderquote:Op donderdag 22 januari 2015 10:19 schreef Stofzuigert het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen cities skylines en cities xxl?
Volgens mij had een van de developers gezegd dat ze verwacht dat de eerste mod unlimited money gaat worden. Aangezien de game met een modkit uitkomt zal dit vast niet lang duren.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:20 schreef ChezZzITA het volgende:
Ziet er zeker goed uit!
Weet iemand al iets over een mogelijke Sandbox mode waarin je genoeg geld hebt om flink uit je dak te gaan?
En over de invulling van de kale stukken in de map zoals tussen twee woonblokken in bijv. Bij Cities XL had je daar een mooie oplossing voor door een parkachtige opvulling te geven. Is dat in deze game ook mogelijk of is daar verder nog niks over bekend?
Oke bedankt voor de info. Heb hier en daar ook al wat filmpjes gezien maar dat specifiek opvullen van loze ruimtes namelijk nog nietquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef Stofzuigert het volgende:
[..]
Volgens mij had een van de developers gezegd dat ze verwacht dat de eerste mod unlimited money gaat worden. Aangezien de game met een modkit uitkomt zal dit vast niet lang duren.
Ook heb ik in een van de filmpjes parken gezien, er zijn een aantal prefab maar je kan ook zelf aan de slag volgens mij.
Doen ze ook, op iets kleinere schaal. Maar bussen micro managen blijft tot op zekere hoogte wel mogelijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:57 schreef AgLarrr het volgende:
Madre. Als ze cities in motion hierin incorporeren dan vrees ik voor mijn sociale leven... en mijn arbeidsleven.
Q1 2015.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:29 schreef Thrilled het volgende:
Hm ziet er veelbelovend uit.. je begint wel met een klein stukje land zie ik, a la SimCity.. maar ik hoorde tussen neus en lippen door in het laatste filmpje iemand zeggen dat je grond erbij kan kopen.. klinkt goed
Kzag wel dat ambulances gewoon aansluiten in de file, hopelijk gaan ze daar nog iets aan doen..
Weet iemand al iets van een release date?
Daar zitten ze nu waarschijnlijk in. Paradox heeft CS augustus vorig jaar officieel aangekondigd, dat betekent dat ze toen al een heel eind waren met de ontwikkeling. En ze doen niet aan open-bčta's, als je dat bedoelde.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:33 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Skippen ze de beta fase dan? Of heb ik die gemist :p
Het zal gewoon via de Steam Workshop te downloaden zijn. Piece of cake dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:54 schreef ChezZzITA het volgende:
He nog even een vraagje over de werking van mods. Ik ben daar namelijk nog helemaal niet bekend mee hoe dat precies werkt. Is dat moeilijk om een mod te installeren in de game? en waar kun je ze vinden?
Dat is een best stadjequote:
ligt het aan mij of is dat een vrij 'koude' screenshot? Beetje meer variatie/kleur/warmte in de gebouwen zou wel wenselijk zijn..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Jep. Hoop dat ze opschieten met de release.
Is ook omdat je veel schaduw zietquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ligt het aan mij of is dat een vrij 'koude' screenshot? Beetje meer variatie/kleur/warmte in de gebouwen zou wel wenselijk zijn..
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:24 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb Paradox heel hoog zitten maar de screenshots spreken mij nog niet aan.
Net als het echte leven.quote:
Dat ziet er een stuk beter uit dan wat ik tot nu toe gezien hebquote:
Deze video vat mijn ervaring met het spel heel goed samen, onspeelbaar wb frame-dropsquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:14 schreef TigerXtrm het volgende:
Cities XXL is uit en is direct gigantisch op z'n smoel gegaan, zoals verwacht. Gewoon complete copy + paste game uiteindelijk Als je uit het spel alt-tabbed dan heet het process zelfs nog gewoon 'Cities XL'
Kom op Cities: Skylines, je bent onze enige hoop om het city builder genre te redden!
Iets, maar wil wel meer details.quote:
schandaligquote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:20 schreef Divje het volgende:
[..]
Deze video vat mijn ervaring met het spel heel goed samen, onspeelbaar wb frame-drops
Alle hoop gevestigd op Cities Skylines dus!
Meh. Ik mis iets. Weet alleen niet wat.quote:
Sfeer.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meh. Ik mis iets. Weet alleen niet wat.
-edit-quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:32 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Releasedatum: 10 maart 2015.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:32 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Releasedatum: 10 maart 2015.
[ afbeelding ]
Idem hier. Prijs viel me erg mee.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Hier wil ik wel een pre-ordertje aan wagen. Deluxe editie besteld voor 37 euro
Het wordt in ieder geval gemaakt door mensen met liefde voor hun werk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:47 schreef Drebbelman het volgende:
De verwachtingen zijn zo hoog, dit kan alleen maar tegenvallen.
MINIMUM:quote:
En grotere maps, wat praktische het hele probleem van SC was.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:25 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het allemaal vrij matig eigenlijk . Lijkt gewoon een SC13 kloon met wellicht minder bugs.
Je kan de begrenzing dus uitzetten als je denkt dat je computer het aan kan en steden, in theorie, zo groot maken als de map toestaat. Ik ga de grenzen van mijn computer opzoeken met dit spelquote:We’ve optimized the game for cities of that size. BUT – The sweetest feature is that we’ll have an option where you can uncouple the limitation and go bigger. but that’s up to you and your hardware
Diepe economie die gebaseerd is op goederen, love itquote:We’re aiming for that – cities shouldn’t be static. It’ll be deeper than Tropico’s system.
Eindelijk een manier om die lelijke lege stukken tussen gebouwen op te vullenquote:We have decorations objects that can be placed freely. Technically they are all the things you have in parks, but with the option to place them without any limitations. This way you can for example fill the inside area of a city block if there’s some space left.
Het water stroomt wel door je stad heen, maar beschadigd niks en heeft geen invloed op gameplay. Jammer, maar goed, klein dingetje.quote:Could we flood the city by destroying the dam or smth like this?
Not at launch.
Weet niet precies wat dit betekent maar het klinkt waardig.quote:You can create custom road pieces with the modding tools to use in game.
10 maart.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:24 schreef Typisch het volgende:
Wanneer kunnen we hiermee aan de slag?
*preorderen gaat*quote:
Hm misschien moet ik ook eens een mailtje aan Paradox wagen voor reviewer access Spel ziet er wel echt super uit, alle punten die zogen bij SimCity doet dit spel gewoon goedquote:
quote:
quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:54 schreef jogy het volgende:
Nou, die belofte aan mezelf heb ik toch meer dan twee uur volgehouden.
Het ging allemaal best goed met mijn belofte tot hij er gewoon ff een stuk land bij kocht aan het eind.quote:
Dat is best een mooie finale inderdaad.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Het ging allemaal best goed met mijn belofte tot hij er gewoon ff een stuk land bij kocht aan het eind.
Eindelijk zulk soort filmpjesquote:
Eens, ondanks dat het mij een leuk spel lijkt konden die paradox gasten mij echt totaal niet enthousiast maken .quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Eindelijk zulk soort filmpjes
Was die Paradox lui al zooooo zat
Waar haal je dit vandaan?quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Je kan de begrenzing dus uitzetten als je denkt dat je computer het aan kan en steden, in theorie, zo groot maken als de map toestaat. Ik ga de grenzen van mijn computer opzoeken met dit spel
Uit de AMA transcript: http://www.skylinescity.c(...)ines-ama-transcript/quote:
enquote:I know probably can’t get specifics, but would you describe this as a more expansive or larger area to build a city on than the (very restricted) tiny room in simcity 2013? I often find that game revolves around tearing down one thing to fix something and causing another problem in the process because of the small room.
It’s a lot bigger. About 36km2.
We’ve optimized the game for cities of that size. BUT – The sweetest feature is that we’ll have an option where you can uncouple the limitation and go bigger. but that’s up to you and your hardware
quote:What impacts more on the framerate: the map size or the number of agents/simulations?
It’s a combination of both.
We’re optimizing the game on the recommended hardware for the max city size (36km2) so it should run fine.
IF you want to go bigger – you can remove the size cap in the settings – but then you and your PC are on your own
Youtube dev diary. Standaard wordt het max 36km2 maar het kan heel simpel uitgezet worden dat je (op eigen risico) 100km2 kan gebruiken als je pc niet begint te roken.quote:
En ik ben totaal niet te spreken over die kuttwittervogel in het scherm maar die kan er vast ook wel uit gesloopt worden .quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:18 schreef PLAE@ het volgende:
Dat laatste filmpje is toch wel een beetje al vind ik het menu wel ergggg pontificaal in beeld.
Deze video dus. Die gozer heeft echt een kut accent trouwens, maar die map editor Ik ga me daar echt dagen lang in kwijtrakenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Youtube dev diary. Standaard wordt het max 36km2 maar het kan heel simpel uitgezet worden dat je (op eigen risico) 100km2 kan gebruiken als je pc niet begint te roken.
Modding, map editor, etc. Paradox weet hoe je de speelduur van een spel kan vergroten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Deze video dus. Die gozer heeft echt een kut accent trouwens, maar die map editor Ik ga me daar echt dagen lang in kwijtraken
't zijn Finnen toch?quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:33 schreef Sejt het volgende:
[..]
Modding, map editor, etc. Paradox weet hoe je de speelduur van een spel kan vergroten.
Accent is volgens mij Australisch trouwens.
Ik hoop dat m'n computer het een beetje trekt, want dit ziet er goed uit!
Ja, Zweeds en Fins.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:46 schreef Divje het volgende:
[..]
't zijn Finnen toch?
Maar toch, ben nu gehyped als een malle
10 maartquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:57 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ja, Zweeds en Fins.
Nog een maand toch?
CS5 zag er ook interessant uit en is ook best leuk als je maar over het feit van de veel te kleine mappen kan komen, zoals ik totaal niet kan . Als dit spel even ver de diepte in gaat en te sturen is als CS5 maar dan met veel grotere mappen en betere wegen dan ben ik fan .quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:34 schreef HenkieVdV het volgende:
Dit ziet er interessant uit, in tegenstelling tot SC5.
Ik hoop het ja. Of dat het industriėle district niet de milieurestricties krijgt die andere wijken wel krijgen of zo. Wel erg tof .quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:07 schreef Divje het volgende:
Dat District-systeem spreekt me wel erg aan. En moet nog even uitvogelen wat bedoelt word met die policies? Die apart per district in kan stellen.
Moet ik dan denken aan rijke buurten en arme buurten? En dat de brandweer de rijkere buurt eerder moet helpen dan de armere?
Dit wordt zo'n vet spel.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik hoop het ja. Of dat het industriėle district niet de milieurestricties krijgt die andere wijken wel krijgen of zo. Wel erg tof .
He bah zij weerquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:06 schreef TigerXtrm het volgende:
http://www.twitch.tv/paradoxinteractive
Livestream over Cities: Skylines nu bezig
Dacht precies hetzelfdequote:Op donderdag 12 februari 2015 15:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik ga zulke coole op/af-ritten bouwen
Hoezo? Niet meer enthousiast of juist wel?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:25 schreef Divje het volgende:
Dat heb ik ff gemist
Deze stream is niet goed voor m'n hypedness
Raak steeds enthousiasterquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoezo? Niet meer enthousiast of juist wel?
Nice! Wat mij dan wel opviel aan dit filmpje is dat ik het een best grote stad vond, hoogbouw en dergelijken. Echter ik zag dat er nog geen 70000 mensen in woonden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:01 schreef Divje het volgende:
Voor de mensen die de stream gemist hebben:
Te laat.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:43 schreef Doublepain het volgende:
Ziet er goed uit maar zoals altijd zou ik niet teveel gaan hypen tot je hem zelf hebt.
MINIMUM:quote:
aha. Had het hier http://www.skylinescity.com/cities-skylines-faq/ gelezen maar dat zal wel veranderd zijn dan. Apart omdat het ook een Mac/Linux game is waar open gl de standaard is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:36 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
MINIMUM:
OS: Microsoft Windows XP/Vista/7/8/8.1 (64-bit)
Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz / AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB / ATI Radeon HD 5670, 512 MB
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 4 GB available space
Hmm, dan heb ik nog een beetje hoop.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:41 schreef n8n het volgende:
[..]
aha. Had het hier http://www.skylinescity.com/cities-skylines-faq/ gelezen maar dat zal wel veranderd zijn dan. Apart omdat het ook een Mac/Linux game is waar open gl de standaard is.
Maar kijkend naar de previews loopt het wel heerlijk soepel en dat is 't belangrijkste.quote:Op donderdag 19 februari 2015 07:09 schreef Trebo het volgende:
Ben eigenlijk niet zo ondersteboven van de graphics..
Dat schijnt te kunnen tot op zekere hoogte. Als je industrie bouwt op een ore deposit dan zul je voornamelijk mining industrie krijgen. Op een olie veld voornamelijk olie industrie, en zo voort. Verder kan je via districts regelen wat waar gebouwd mag worden. Zo kun je bepaalde gebieden aanwijzen als gebieden waar geen wolkenkrabbers gebouwd mogen worden.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:17 schreef jogy het volgende:
De graphics zijn zeker niet slecht, niet heel spetterend maar ik zal me er zeker niet aan ergeren. Wat ik wel heel tof vind is dat in dit spel de poppetjes een vaste werk en woonplaats hebben en niet atje random door de stad heen gestrooid worden zoals dat andere spel wat we niet zullen noemen. En het feit dat 1 inwoner ook maar 1 inwoner is en dat het niet gewoon vertienvoudigd wordt voor de vorm vind ik ook erg fijn. Nu maar hopen dat je, wat dat andere spel wel goed heeft gedaan, in dit spel ook kan sturen wat voor een soort industrie/huizen en zaken je wil hebben in de stad, dat gaf het toch wel een extra dimensie.
Good enough, geen directe ditrecte controle maar wel veel mogelijkheden tot sturen dus, eigenlijk komt dat een stuk realistischer over. Ik ben altijd een beetje bang dat het zoals bij cities x(x)l eenheidsworst wordt zonder noemenswaardige diepte. We zien het wel .quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat schijnt te kunnen tot op zekere hoogte. Als je industrie bouwt op een ore deposit dan zul je voornamelijk mining industrie krijgen. Op een olie veld voornamelijk olie industrie, en zo voort. Verder kan je via districts regelen wat waar gebouwd mag worden. Zo kun je bepaalde gebieden aanwijzen als gebieden waar geen wolkenkrabbers gebouwd mogen worden.
Daar ben ik het wel mee eens. Nu heb ik wel de stille hoop dat het ook deels komt omdat we alleen maar beginner-steden hebben gezien eigenlijk want de grondstoffen zijn er wel. dus wie weet. Ik hoop dat het te specialiseren is zoals in dat andere spel want het was stiekem wel erg tof om een oliestad te bouwen bijvoorbeeld .quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:20 schreef n8n het volgende:
Ik mis wel een beetje de industrie zoals in simscity dat toch voor een extra laag gameplay (en shitloads cash, als je het goed deed) zorgde.
zoals ik het begrijp is er industrie, zijn er grondstoffen maar gaat de hele aanvoer en het bouwen van fabrieken op basis van locatie. Er zijn geen tactisch te plaatsen olieraffinaderijen of opslaglocaties. Geen televisiefabrieken die waar voor de hoofdprijs exporteren.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Nu heb ik wel de stille hoop dat het ook deels komt omdat we alleen maar beginner-steden hebben gezien eigenlijk want de grondstoffen zijn er wel. dus wie weet. Ik hoop dat het te specialiseren is zoals in dat andere spel want het was stiekem wel erg tof om een oliestad te bouwen bijvoorbeeld .
Industry Chains zitten er bij de release in ieder geval nog niet in. Maar dat zou zomaar een DLC kunnen worden.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Nu heb ik wel de stille hoop dat het ook deels komt omdat we alleen maar beginner-steden hebben gezien eigenlijk want de grondstoffen zijn er wel. dus wie weet. Ik hoop dat het te specialiseren is zoals in dat andere spel want het was stiekem wel erg tof om een oliestad te bouwen bijvoorbeeld .
Volgens mij doen ze het hier via de policies die je in kan stellen voor gebieden en het is niet zo vreemd dat een stad geen TV's verkoopt dus de filosofie van 'laat de stad het zelf maar regelen' kan ik wel begrijpen. Dus inderdaad een recyclestad imperium of een high tech stad is niet letterlijk neer te plempen met gebouwen zoals in sc5 maar via policies kan je wel zeggen van 'dat gebied heeft minder bleasting voor high tech industrie en daar geld een uitzondering op de milieuregels bijvoorbeeld, waardoor het gevuld wordt met hightech industrie.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:00 schreef n8n het volgende:
[..]
zoals ik het begrijp is er industrie, zijn er grondstoffen maar gaat de hele aanvoer en het bouwen van fabrieken op basis van locatie. Er zijn geen tactisch te plaatsen olieraffinaderijen of opslaglocaties. Geen televisiefabrieken die waar voor de hoofdprijs exporteren.
SC13? Heb ik er 8 gemist?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben eigenlijk alle interesse al verloren. Zeer matige graphics, weinig features (het lijkt wel of ze een halve game releasen), de gameplay lijkt zoveel op SC13 dat ze ook alle slechte dingen daar uit gekopieerd hebben, etcetera.
Ik vond SC13 kut omdat de hele filosofie er achter mij tegen stond en deze game doet eigenlijk precies hetzelfde. Maar dan met nog minder features en matige graphics .
SC5 is het ook niet. Die klotetrend van dingen geen cijfer meer geven tegenwoordig .quote:
True . Maar mijn grootste makken met SC(5) was de grootte van de map, dat was zo ontzettend knullig .quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
SC5 is het ook niet. Die klotetrend van dingen geen cijfer meer geven tegenwoordig .
Hebben we het hier over de zelfde Cities: Skylines? Deze game doet het op bijna alle fronten beter dan SimCity en verbeterd juist alles wat SimCity fout deed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben eigenlijk alle interesse al verloren. Zeer matige graphics, weinig features (het lijkt wel of ze een halve game releasen), de gameplay lijkt zoveel op SC13 dat ze ook alle slechte dingen daar uit gekopieerd hebben, etcetera.
Ik vond SC13 kut omdat de hele filosofie er achter mij tegen stond en deze game doet eigenlijk precies hetzelfde. Maar dan met nog minder features en matige graphics .
SC4 was dan ook wel het toppunt van de hele reeks inderdaad. .quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:21 schreef Fir3fly het volgende:
Voordat ik überhaupt zo ver kon komen halen ik het spel al weer verwijderd. Wat een bagger.
Ik heb meteen daarna SC4 weer opgestart. Gewoon heel simpel: hier is een landschap, doe er mee wat je wil. Dąt is wat ik mis in games tegenwoordig. Ze behandelen je alsof je een klein kind bent en niets zelf uit kunt vogelen .
Toch maar een keer proberen (moet toch wat), hoop alleen dat modden een beetje werkt op OSXquote:Op donderdag 19 februari 2015 13:39 schreef jogy het volgende:
[..]
SC4 was dan ook wel het toppunt van de hele reeks inderdaad. .
Dat was dan ook gewoon slecht.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:17 schreef jogy het volgende:
[..]
True . Maar mijn grootste makken met SC(5) was de grootte van de map, dat was zo ontzettend knullig .
[ afbeelding ]
Dus het feit dat je zonder modden 9 van dit soort plots in kan stellen en met modden de volledige 100 vierkante kilometer maakt mij al erg blij en de mod-community krijgt gewoon tools en support dus dat maakt de replayability al helemaal geweldig. oké, mijn hype train is al ietwat langzamer aan het gaan maar zit nog steeds lekker door het landschap te tuffen.
Als je niet te groot wilde worden maakte het niet zo veel uit. Maar verder dan pittoresk moet je niet willen gaan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat was dan ook gewoon slecht.
Weinig features? Wat verwacht je nog meer van een base city-simulator? Alle extra's komen in de DLC neem ik aan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben eigenlijk alle interesse al verloren. Zeer matige graphics, weinig features (het lijkt wel of ze een halve game releasen), de gameplay lijkt zoveel op SC13 dat ze ook alle slechte dingen daar uit gekopieerd hebben, etcetera.
Ik vond SC13 kut omdat de hele filosofie er achter mij tegen stond en deze game doet eigenlijk precies hetzelfde. Maar dan met nog minder features en matige graphics .
Dat is het punt, die 'extra's' vind ik geen extra's en zouden gewoon in de game moeten zijn. Het lijkt er sterk op dat ze de game gewoon ordinair aan het rushen zijn om mee te liften op de hype.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Weinig features? Wat verwacht je nog meer van een base city-simulator? Alle extra's komen in de DLC neem ik aan.
Niks mis met DLC. We zouden nog 2 jaar op dit spel zitten te wachten als ze het echt tot de nok toe moeten vullen met alles wat mensen willen en op dat punt zou hij waarschijnlijk twee keer zoveel kosten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is het punt, die 'extra's' vind ik geen extra's en zouden gewoon in de game moeten zijn. Het lijkt er sterk op dat ze de game gewoon ordinair aan het rushen zijn om mee te liften op de hype.
En DLC, kom op .
Duidelijk dat je nog nooit een game van Paradox hebt gespeeld.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is het punt, die 'extra's' vind ik geen extra's en zouden gewoon in de game moeten zijn. Het lijkt er sterk op dat ze de game gewoon ordinair aan het rushen zijn om mee te liften op de hype.
En DLC, kom op .
Jawel. CiM2. Vond het wel aardig maar buggy en al die DLC is gewoon klote. Ook liep het voor geen meter op mijn redelijke pc. Oh en Crusader Kings II, wat een enorm complexe game is maar de DLC daarvoor is echt belachelijk. Je moet 144 euro betalen voor de complete game anders kun je heel veel belangrijke dingen niet doen. Ok, dit is echt wel een niche game (en ik vind het erg leuk) maar toch.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Duidelijk dat je nog nooit een game van Paradox hebt gespeeld.
Dat is de filosofie ja. De praktijk wil nog wel eens zo zijn dat er pas na 4x een DLC echt een complete game ligt. Neem bijvoorbeeld Hearts of Iron III.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hele filosofie eromheen is dat ze een fatsoenlijke base-game produceren tegen een fatsoenlijke prijs (wat 28 euro op Steam gewoon is) en vervolgens naderhand extra systemen en mogelijkheden gaan toevoegen voor de geļnteresseerden.
bij zulke systemen laten relatief veel bugs zich ook pas zien doordat men er van alles mee doet buiten de gebane paden, juist omdat je alle kanten op kan. Het hele punt zit in hoe daar mee omgegaan wordt en dat is deels ervaring met de developer, deels afwachten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:31 schreef Euribob het volgende:
Oh, maar verwacht wel bugs bij de release. Duurt bij Paradox altijd een weekje voordat ze dat onder controle hebben.
Dat zit mijn inziens wel goed, Paradox heeft wat dat betreft nogal wat krediet opgebouwd bij haar vorige releases.quote:Op donderdag 19 februari 2015 21:45 schreef n8n het volgende:
[..]
bij zulke systemen laten relatief veel bugs zich ook pas zien doordat men er van alles mee doet buiten de gebane paden, juist omdat je alle kanten op kan. Het hele punt zit in hoe daar mee omgegaan wordt en dat is deels ervaring met de developer, deels afwachten.
Pro-tip, gewoon op reddit een topique/post maken in het goede subforum en je vraagt stellen. Daar komt het perfecte antwoord altijd bovendrijven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 02:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat is mijn enige kritiek op Paradox eigenlijk, die berg DLC altijd. Nu maken ze altijd wel DLC die wat toevoegt zoals bij Europa Universalis wat een van mijn favoriete games is. Ik koop alleen altijd graag een compleet spel en zie door al die DLC-bomen het bos niet meer. En dan zit ik dus te zoeken door 30+ DLC naar wat nu eigenlijk de echte expansion packs zijn en geen muziek/unit skins e.d.
En zoals hierboven iemand al met CK2. Ik wil dat spel best graag kopen maar elke keer als ik op die pagina zit te kijken weet ik niet wat ik allemaal moet kopen. En ik weet nooit of zo'n complete pack echt compleet is. Zucht...
Ja, met genoeg zoeken of vragen stellen lukt 't wel maar het gaat om 't gemak voor de consument. Misschien dat het ook aan Steam ligt dat geen aparte categorieėn heeft voor DLC maar ze kunnen het op zich ook aangeven in de naam van de DLC zelf, zodat je rustig het lijstje door kunt kijken op zoek naar alle DLC die nuttig is. Net als met de namen van de niet-belangrijke DLC. Soms is het gewoon lastig inschatten. Dan kijk ik meestal naar de individuele prijs van de DLC waarbij de expansion packs meestal een tientje of meer zijn en de skins/muziek een euro. Maar dat werkt dus niet altijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 03:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Pro-tip, gewoon op reddit een topique/post maken in het goede subforum en je vraagt stellen. Daar komt het perfecte antwoord altijd bovendrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, terug naar City Skylines. Ik ben nog steeds hyped.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Five in-game custom items:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:03 schreef Binamin het volgende:
Zit er nog een voordeel aan pre-orderen? Behalve dat je 'm dan direct hebt als die uitkomt?
http://www.game-debate.co(...)e=Cities:%20Skylinesquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:13 schreef borbit het volgende:
Heb je hier een zware pc voor nodig? Ik heb een vrij standaard kantoor dual core dingetje. Simcity 4 is eigenlijk met openttd het enige spel dat ik speel. Die 2 draaien er prima op. Maar dit ziet er wel weer een stuk mooier uit.
Helaas. Ik heb geen video kaart en maar 2gb ram. CPU is ook ouder denk ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:45 schreef jogy het volgende:
[..]
http://www.game-debate.co(...)e=Cities:%20Skylines
Core 2 Duo E7600 3.06GHz
Athlon 64 X2 Dual Core 6400+
GeForce GTX 260
Radeon HD 5670 1GB DDR3
4 GB
Win Xp 64
DX 11 (twijfelachtig)
4 GB
Heb je geen laptop? De gemiddelde laptop van nu kan dit makkelijk draaien denk ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:50 schreef borbit het volgende:
[..]
Helaas. Ik heb geen video kaart en maar 2gb ram. CPU is ook ouder denk ik.
Nee die heeft ontslag genomen toen ik er een blikje bier over heen gooide. Ik heb nu een desktop van een paar tientje van de kringloop. Ding doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ben ook geen gamer. En om nou voor dit spelletje een heel nieuw machine aan te schaffen is ook overdreven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef Typisch het volgende:
[..]
Heb je geen laptop? De gemiddelde laptop van nu kan dit makkelijk draaien denk ik.
Ja dat is waar, al vind ik een snelle(re) pc ondertussen wel een eerste levensbehoefte.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Nee die heeft ontslag genomen toen ik er een blikje bier over heen gooide. Ik heb nu een desktop van een paar tientje van de kringloop. Ding doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ben ook geen gamer. En om nou voor dit spelletje een heel nieuw machine aan te schaffen is ook overdreven.
Ach ik kan 1080p afspelen. En heel af en toe iets in photoshop lukt ook nog wel. Ga ik liever buiten spelen dan een nieuw apparaat aanschaffen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:56 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja dat is waar, al vind ik een snelle(re) pc ondertussen wel een eerste levensbehoefte.
.quote:Sometimes you want to do something huge, though. You want to do something that people will remember forever. Sometimes you just want to drown the world in poo.
Mariina Hallikainen, Colossal Order's CEO, is making suggestions over my shoulder. I've just started my first city, and I'm plonking down some water pipes and a lovely big hole for sewage to pour out of, into my beautiful clean river. Tiny arrows conveniently denote the direction of the stream, and Hallikainen points out that building my water pump downstream of the sewage would be a bad idea.
I drop the water pump right below the sewage pipe and cackle. Hallikainen has already seen the roads of her game used to draw towering cocks and slightly floppy, ambivalent dongs – all the fault of the cheeky American press – so a city of poo drinkers is just a drop in the ocean of silliness. She leaves me to it, and the citizens of Awesometon By The Water start guzzling faeces with wild abandon.
quote:Op maandag 23 februari 2015 15:46 schreef jogy het volgende:
http://www.pcgamesn.com/c(...)e-in-cities-skylines
[..]
.
Dat had ik ookquote:Op maandag 23 februari 2015 16:48 schreef DieselTank het volgende:
Ik ga hem nog niet preorderen want je weet maar nooit
Simcity stijl volgens mij. Hoe slimmer de inwoners hoe slimmer het werk en zo.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:12 schreef mschol het volgende:
Hoe gaan ze het inrichhten qua inwoners?
Simcity stijl: residential/commercial/industrial + $/$$/$$$
Of wordt het zoals citys xl met die blu hat workers e.d?
Die dude is best grappig wel goed om te zien hoe groot je plot kan worden.. Ik ga ook een poging wagen zodra die uitkomtquote:Op maandag 23 februari 2015 17:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat had ik ook
Tot het einde van dit filmpje
vanaf 30:25
Middels modden kan je plot nog groter worden.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Die dude is best grappig wel goed om te zien hoe groot je plot kan worden.. Ik ga ook een poging wagen zodra die uitkomt
Hype train zit al lang vol jonge, pak de volgende maarquote:Op maandag 23 februari 2015 20:07 schreef Scorpie het volgende:
Begin positief te worden. All aboard the hype train!
Wegens bladeren op de weg zet de NS bussen in. All aboard the hype bus!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hype train zit al lang vol jonge, pak de volgende maar
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wegens bladeren op de weg zet de NS bussen in. All aboard the hype bus!
neem beiden dagen vrij dan weet je het heel zekerquote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:09 schreef jogy het volgende:
Hoe laat op 10 maart komt het spel vrij eigenlijk? Het is natuurlijk een Europees bedrijf dus ik zou zeggen in de ochtend maar ik wil stiekem een dag vrij nemen zodat ik er de hele dag mee aan de slag kan (ik weets , need my fix!) Of kan ik beter 11 maart vrij nemen om zeker te zijn?
tropico is geen pure city-sim. Het is een bastaardenkind, een creatief maar vervelend neefje in de familie van city-sims.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:10 schreef boik het volgende:
vind iedereen hier tropico zo kut dan? omdat ik meerdere hoor zeggen dat dit de eerste goede buildingsim gaat worden in jaren.
Pfrt .quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
neem beiden dagen vrij dan weet je het heel zeker
TotalyMoo is de PR van Paradox en had dit te melden op de subreddit.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:09 schreef jogy het volgende:
Hoe laat op 10 maart komt het spel vrij eigenlijk? Het is natuurlijk een Europees bedrijf dus ik zou zeggen in de ochtend maar ik wil stiekem een dag vrij nemen zodat ik er de hele dag mee aan de slag kan (ik weets , need my fix!) Of kan ik beter 11 maart vrij nemen om zeker te zijn?
quote:[–]TotalyMooParadox 1 point 10 days ago
Steam usually releases at 10:00 AM their time, which is 19:00 CET. So expect it at that time on March 10th
Dank! . 11 maart dus .quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:52 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
TotalyMoo is de PR van Paradox en had dit te melden op de subreddit.
[..]
oke haha ik vermaak mezelf altijd wel met tropico maar daar krijg je toch ook gewoon een stuk land dat je vol moet bouwen of zie ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:30 schreef jogy het volgende:
[..]
tropico is geen pure city-sim. Het is een bastaardenkind, een creatief maar vervelend neefje in de familie van city-sims.
Een city sim is gewoon een stuk land en wat gereedschap om het in te richten en veel plezier ermee.
Je kwam natuurlijk wel sandbox doen, dan kom je er wel in de buurt denk ik .quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:17 schreef boik het volgende:
[..]
oke haha ik vermaak mezelf altijd wel met tropico maar daar krijg je toch ook gewoon een stuk land dat je vol moet bouwen of zie ik het verkeerd?
Maar wel Directx 11.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:51 schreef n8n het volgende:
De reccomended specs zijn al haalbaar met een GTX 750ti (65W) en een i3 4160 (40W), met 8gb ram heb je dan voor ~450 euro een zuinige pc die het goed zou moeten spelen. Zelfs battlefield en shadow of mordor werken nog prima (fhd, 60fps) op medium settings
ja die doe ik dan ook meestal deze ga ik ook spelen hoor daar niet van, vind al die sim games wel leuk.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kwam natuurlijk wel sandbox doen, dan kom je er wel in de buurt denk ik .
Ik ook over het algemeen, misschien moet ik gewoon een keer niet de turorial doen van Tropico 4 maar er gewoon blind inspringen en kijken wat er gebeurd in de sandbox .quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:04 schreef boik het volgende:
[..]
ja die doe ik dan ook meestal deze ga ik ook spelen hoor daar niet van, vind al die sim games wel leuk.
en daarom wacht ik met kopen...quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:18 schreef jogy het volgende:
En het enige waar ik nu nog aan kan denken is
[ afbeelding ]
Was ik ook van plan .quote:
tutorials doe ik meestal als ik er bij een sandbox niet helemaal uit komquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ook over het algemeen, misschien moet ik gewoon een keer niet de turorial doen van Tropico 4 maar er gewoon blind inspringen en kijken wat er gebeurd in de sandbox .
ja probeer dat eens ik vind die tutorials altijd zolang duren dus begin ook meteen te sanboxen en als ik er dan echt niet uitkom kan ik altijd nog tut. proberenquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ook over het algemeen, misschien moet ik gewoon een keer niet de turorial doen van Tropico 4 maar er gewoon blind inspringen en kijken wat er gebeurd in de sandbox .
Baas!quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:59 schreef jogy het volgende:
Hoe moeilijk is het om zonder enige kennis Blender te gaan gebruiken? Iemand enige ervaring ermee?
Ik wil gebouwen maken of een standbeeld van mijzelf importeren .
Als het lukt wel ja, gewoon een ploppable standbeeld van 10*10 of zo .quote:
Dat zou fantastisch zijn. Maar dat Blender ziet er verdraaid lastig uit.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Als het lukt wel ja, gewoon een ploppable standbeeld van 10*10 of zo .
quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:08 schreef Black-Hole het volgende:
Er is nu een AMA op Reddit met de ontwikkelaars: http://www.reddit.com/r/I(...)_team_behind_cities/
quote:Hi guys, I have never found an answer to the following question:
What happens if the city has 1 million residents? Can we not continue to build? Or can we build more, but the remaining residents will no longer simulated?
[–]TotalyMoo[S] 43 points 16 hours ago
You can continue building but no one will move in. So you're "stuck" at 1 mil pop. Things will continue working etc. but there's simply no new influx of citizens.
duurt lang voordat je bij een miljoen bent. Hoogstwaarschijnlijk is er dan een DLC uit dit dat nummer voorbij schiet.quote:
Heeft niet zoveel met een DLC te maken denk ik. Ze hebben hier gewoon voor gekozen omdat het spel anders te veeleisend zal worden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:35 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
duurt lang voordat je bij een miljoen bent. Hoogstwaarschijnlijk is er dan een DLC uit dit dat nummer voorbij schiet.
Denk dat je gelijk heb inderdaad. Het zijn dan wel 1 miljoen Cims die echt dingen doen ipv bijv. 20 miljoen Cims die maar een nummer zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:42 schreef Principia het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel met een DLC te maken denk ik. Ze hebben hier gewoon voor gekozen omdat het spel anders te veeleisend zal worden.
Ik kijk het eerst wel even aan voor ik daar een probleem mee ga hebben en de grens is er volgens mij 'hard' in gezet en met een beetje gemod(der) kan je die grens er wel uitslopen denk ik. En als je PC in de fik vliegt omdat je 3 miljoen inwoners hebt in 25 tegels dan is het je eigen probleem zeg maar .quote:
niet als het ergens hardcoded staat..quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:19 schreef Inaithnir het volgende:
Als de modding tools zo goed zijn als ze beloven is er vast iemand slim genoeg om die cap van 1 miljoen op te hogen naar hoeveel-je-maar-wil.
Game ziet er tof uit, mijn portemonnee probeert al weg te vluchten.
THE sims? das de ekte ekte sim der simsquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:04 schreef Kreator het volgende:
Ik heb Simcity 5 niet gekocht omdat ik even af wilde wachten of het wat was. Dat bleek niet zo te zijn. Ik hoop echt dat deze beter is, want ik wil wel graag weer eens een echte sim spelen.
Ik hoop het ook, als deze hype train crashed dan gaat mijn ziel een beetje dood denk ik.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:04 schreef Kreator het volgende:
Ik heb Simcity 5 niet gekocht omdat ik even af wilde wachten of het wat was. Dat bleek niet zo te zijn. Ik hoop echt dat deze beter is, want ik wil wel graag weer eens een echte sim spelen.
wat zijn 1e6 inwoners?quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
De gemiddelde PC kan 1e6 inwoners helemaal niet aan joh.
Ik betwijfel eigenlijk of je 9 tiles wel dusdanig kan bebouwen voor 1 miljoen mensen. Dat is echt veel hoor. De infrastructuur om dat allemaal te ondersteunen neemt ook enorm veel ruimte in. Snelwegen ed.quote:
De vraag is hoe erg het zal zijn. Ik heb Simcity 1 en 2 ook helemaal grijs gespeeld en daar had je ook gewoon een zeer beperkt speelveld. Als de gameplay klopt, je er vele uren speelplezier aan hebt en de gameplay een beetje klopt, dan is het niet erg om eens een keer na 10000 uur een nieuwe stad te bouwen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:09 schreef jogy het volgende:
Op zich zou ik het wel tof gevonden hebben als ze die ingestelde limieten ook gewoon via een ingebouwde instelling en 25 waarschuwingen vooraf uit kan zetten of zo. Maar boeiend, geef het een weekje en de eerste knakker heeft die restricties er al uitgesloopt.
Dat ook maar voor veel mensen is een restrictie een restrictie en dat vinden ze niet leuk. Ze hebben liever een spel die de pc door laat branden omdat deze het niet meer aan kan dan dat ze tegen een misschien wel theoretisch limiet van een miljoen aan kijken .quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
De vraag is hoe erg het zal zijn. Ik heb Simcity 1 en 2 ook helemaal grijs gespeeld en daar had je ook gewoon een zeer beperkt speelveld. Als de gameplay klopt, je er vele uren speelplezier aan hebt en de gameplay een beetje klopt, dan is het niet erg om eens een keer na 10000 uur een nieuwe stad te bouwen.
Transport Tycoon kun je ook wel eeuwig doorspelen op 1 map, maar dat doe je ook niet.
Helemaal mee eens. Eerst die miljoen (!) maar eens halen en de hele zwik perfect laten lopen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
De vraag is hoe erg het zal zijn. Ik heb Simcity 1 en 2 ook helemaal grijs gespeeld en daar had je ook gewoon een zeer beperkt speelveld. Als de gameplay klopt, je er vele uren speelplezier aan hebt en de gameplay een beetje klopt, dan is het niet erg om eens een keer na 10000 uur een nieuwe stad te bouwen.
Transport Tycoon kun je ook wel eeuwig doorspelen op 1 map, maar dat doe je ook niet.
4 cores is wel gangbaar, 8 cores—stond daar—zal door de verdeling van Unity zelf wel helpen, maar niet 200%.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:21 schreef mschol het volgende:
wat ik in de AMA ook tegen kwam is dat kennelijk elk onderdeel een aparte thread/core kan gebruiken.. (dus video 1, cim emulatie 1, geluid 1 etc)
maar kennelijk niet meer, dat zou betekenen dat je min of meer baat hebt bij een i5 met 4cores (en een hogere single core performance) dan een i7 met 8 cores..
dat is wel jammer, anders had er, denk ik, veel makkelijker meer geemuleerd kunnen worden
en wat is er precies mis met Dx11?quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:30 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Ja. Zoals ik het lees in ieder geval wel.
niets mis mee, maar mijn kaart heeft geen DX11 ondersteuningquote:Op donderdag 26 februari 2015 18:40 schreef mschol het volgende:
[..]
en wat is er precies mis met Dx11?
mijn ~6 jaar oude HD5870 heeft al Dx11 ondersteuning
Nope. Alleen dingen delen op de steam workshop.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:39 schreef RickoKun het volgende:
Hier zitten trouwens geen multiplayer dingetjes bij toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |